eitaa logo
مجله دینی نکته‌های ناب مهدوی
2.4هزار دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
6.3هزار ویدیو
347 فایل
💎معجزه کلام را در خوب‌شدن حالتان را دراین کانال ببینید. 💎کم‌کردن #حسرت #یوم‌الحساب مد نظر است. 💎غذای روحتان راازاین کانال دریافت کنید. 💎بامداومت برعمل نورانی #اهلیت و #علاقه به این کانال ایجاد می‌شود. http://eitaa.com/joinchat/2906521606C41e5b9fe8b
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠حرف حساب ما💠 بندگی کن تا که سلطانت کنند … تن رها کن تا همه جانت کنند خوی حیوانی سزاوار تو نیست  … ترک این خو کن که انسانت کنند چون نداری درد، درمان هم مخواه  … درد پیدا کن که درمانت کنند بنده ی شیطانی و داری امید … که ستایش همچو یزدانت کنند؟! سوی حق نارفته چون داری طمع؟ … همسر موسی بن عمرانت کنن شکر و تسلیم سلیمانیت کو؟ … ای که می خواهی سلیمانت کنند از چَهِ شهوت، قدم بیرون گذار … تا عزیز مصر و کنعانت کنند بگذر از فرزند و مال و جان خویش … تا خلیل الله دورانت کنند سر بنه در کف برو در کوی دوست … تا چو اسماعیل قربانت کنند در ضلالت مانده ای چون سامری … آرزو داری که لقمانت کنند چشم لاهوتی اگر داری بیا … تا به بزم قرب مهمانت کنند چون علی در عالم مردانگی … فرد شو تا شاه مردانت کنند همچو سلمان در مسلمانی بکوش … ای مسلمان تا که سلمانت کنند تا توانی در گلستان جهان … خار شو تا گل به دامانت کنند همچو خاک افتادگی کن پیش از آن … که به زیر خاک پنهانت کنند خوانده ای گر تو یحب الصابرین … صبر کن تا از محبانت کنند با یتیمان مهربانی پیشه کن … تا پس از تو با یتیمانت کنند همچو ذاکر ذکر حق کن روز و شب … تا مگر از اهل ایمانت کنند 📚کلیات خزائن الاشعار، ص ۲۸ ✅کانال نکته های ناب @rooshanfekr
💠عقوبت نیم کلمه در ضرر مومن💠 ❄عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام قَالَ 💎مَنْ أَعَانَ عَلَى مُؤْمِنٍ بِشَطْرِ كَلِمَةٍ لَقِيَ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مَكْتُوبٌ بَيْنَ عَيْنَيْهِ آيِسٌ مِنْ رَحْمَتِي؛ و نيز فرمود: 💎هر كه به نيم كلمه بر ضرر مؤمنى اقدام كند روز قيامت خداى عزوجل را ديدار كند و ميان دو چشمش ‍ نوشته شده: نا اميد است از رحمت من. (اصول كافى، جلد 4، صفحه: 75، رواية ❄عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام قَالَ 💎مَنْ أَعَانَ عَلَى مُؤْمِنٍ بِشَطْرِ كَلِمَةٍ لَقِيَ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مَكْتُوبٌ بَيْنَ عَيْنَيْهِ آيِسٌ مِنْ رَحْمَتِي؛ و نيز فرمود: هر كه به نيم كلمه بر ضرر مؤمنى اقدام كند روز قيامت خداى عزوجل را ديدار كند و ميان دو چشمش ‍ نوشته شده: نا اميد است از رحمت من. 📚 (اصول كافى، جلد 4، صفحه: 75، رواية: 3) 💠اگر براى مؤمنى فرد مسئول او حرفى بزند كه آن مؤمن در مشكلات قرار گيرد:💠 ❄عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ الْخَفَّافِ عَنْ بَعْضِ الْكُوفِيِّينَ عَنْ أَبِي عَبْدِاللَّهِ عليه السلام قَالَ💎 مَنْ رَوَّعَ مُؤْمِناً بِسُلْطَانٍ لِيُصِيبَهُ مِنْهُ مَكْرُوهٌ فَلَمْ يُصِبْهُ فَهُوَ فِى النَّارِ وَ مَنْ رَوَّعَ مُؤْمِناً بِسُلْطَانٍ لِيُصِيبَهُ مِنْهُ مَكْرُوهٌ فَأَصَابَهُ فَهُوَ مَعَ فِرْعَوْنَ وَ آلِ فِرْعَوْنَ فِى النَّارِ؛ و نيز آن حضرت عليه السلام فرمود:💎 كسي كه مؤمنى را از سلطانى بترساند با اين كه از جانب آن سلطان بدى به او مي رسد و نرسد او در آتش است و اگر بترساند او را با اين كه از سلطانى به او بدى مي رسد و برسد با فرعون و پيروان فرعون در آتش است. 📚(اصول كافى، جلد 4، صفحه:75، رواية 🌟عَنْهُ عَنْ أَبِيهِ عَمَّنْ حَدَّثَهُ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ الْمُخْتَارِ عَنْ أَبِى عَبْدِاللَّهِ عليه السلام قَالَ قَالَ أَمِيرُالْمُؤْمِنِينَ عليه السلام فِى كَلَامٍ لَهُ ضَعْ أَمْرَ أَخِيكَ عَلَى أَحْسَنِهِ حَتَّى يَأْتِيَكَ مَا يَغْلِبُكَ مِنْهُ وَ لَاتَظُنَّنَّ بِكَلِمَةٍ خَرَجَتْ مِنْ أَخِيكَ سُوءاً وَ أَنْتَ تَجِدُ لَهَا فِى الْخَيْرِ مَحْمِلًا؛ 🌟 امام صادق عليه السلام روايت شده كه اميرالمؤمنين عليه السلام در ضمن سخنى از (سخنان) خود فرمود: هر كار (كه از) برادر دينى خود (سرزند آن) را به بهترين وجه آن حمل كن، تا كارى كند كه راه توجيه را بر تو ببندد و هيچگاه به سخني كه از (دهان) برادرت بيرون آيد گمان بد مبر، در صورتي كه براى آن سخن محمل خوبى مييابى. 📚(اصول كافى، جلد 4، صفحه:66، رواية: 3) از مجلسى (رحمه الله علیه) ـ 💎«ضع امر اخيك» يعنى هر گفتار و كردارى كه از برادرت صادر شود آن را حمل بر وجه احسن كن گر چه به ظاهر خوب نباشد و از آن بازرسى مكن تا دليلى قطعى و مانع تأويل به دست تو آيد زيرا گمان بسا خطا باشد و وارسى هم غدقن است چنانچه خدا فرموده است: «به راستى بعضى گمان‌ ها گناه است» و سپس فرمود: وارسى نكنيد. ✅کانال نکته های ناب @rooshanfekr
💠انبیا برای دعوت دوگانه دنیا و آخرت نیامده اند💠 💎آنهایى که گمان کردند نبى ختمى و رسول هاشمى صلّى اللَّه علیه و آله دعوتش داراى دو جنبه است : دنیائى و آخرتى، و این را مایه سرافرازى صاحب شریعت و کمال نبوت فرض کرده اند، از دیانت بى خبر واز دعوت و مقصد نبوت عارى و برى هستند . دعوت به دنیا از مقصد انبیاء عظام بکلّى خارج، و حس شهوت و غضب و شیطان باطن و ظاهر براى دعوت به دنیا کفایت مى کنند، محتاج به بعث ر سل نیست - 💎اداره شهوت و غضب قرآن و نبى لازم ندارد . بلکه انبیاء مردم را از دنیا بازدارند و تقیید اطلاق شهوت و غضب کنند و تحدید موارد منافع نمایند، 💎غافل گمان کند دعوت به دنیا کنند . 📚 آداب نماز امام فصل یازدهم ✅کانال نکته ناب @rooshanfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳۳قصص تفسیر نکته های ناب.MP3
1.58M
💎آیه ۳۱ قصص 💎سری جدید هر روز؛ یک آیه، یک روایت نورانی 💎همه مقدرات به نفع مومن است (درطریقت هر چه پیش سالک آید خیر اوست) ✅کانال قدیمی نکته های ناب درتلگرام و سروش وایتا @rooshanfekr
۳۳قصص تفسیر نکته های ناب.MP3
1.58M
💎آیه ۳۳ قصص 💎سری جدید هر روز؛ یک آیه، یک روایت نورانی 💎همه مقدرات به نفع مومن است (درطریقت هر چه پیش سالک آید خیر اوست) ✅کانال قدیمی نکته های ناب درتلگرام و سروش وایتا @rooshanfekr
🔰 توصیه امام کاظم (ع) بر بهره‌مندی نفس از دنیا 💐 امام موسی کاظم علیه السلام: اِجعَلوا لِأَنفُسِكُم حَظَّاَ مِنَ الدُّنيا بِإعطائِها ما تَشتَهي مِنَ الحَلالِ وما لا يَثلَمُ المُرُوَّةَ وما لا سَرَفَ فيهِ واستَعينُوا بِذلِكَ عَلى اُمورِ الدّينِ؛ 💐 براى نفس خود از دنيا بهره‌اى قرار دهيد، به آن اندازه كه آنچه خواهشِ حلال كند و به مردانگى خللى نرساند و زياده‌روى در آن نباشد، به او بدهيد و از اين روش، در انجام دادن امور دين يارى جوييد (و نيرو يابيد). 📚 گزيده تحف العقول، حدیث ۵۰۰۲۲۹
💠 قال رسول الله (ص): 🔶 ادْعُوا اللَّهَ 🔷وَ أَنْتُمْ مُوقِنُونَ بِالْإِجَابَةِ 🔶 وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ لَا یَسْتَجِیبُ دُعَاءً مِنْ قَلْبِ غَافِلٍ لَاهٍ 🔸خدا را بخوانید 🔹 و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید 🔸و بدانید که خداوند دعارا از قلب غافل بی خبر نمی‌پذیرد 📚 بحارالانوار ج۹۰، ص ۳۲۱ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
کارگاه خویشتن داری_33.mp3
14.17M
۳۳ ✍ تمام ارتباطات و اعمال انسان، در حال قدرت دادن به یکی از دو بخش وجود اوست! ـ بخش حیوانی (طبیعی) ـ بخش انسانی (روحانی) ⚜ خویشتن‌داری یعنی؛ ارتباطاتمان را به گونه‌ای مدیریت کنیم که سبب قدرت‌گیری بخش انسانی مان باشند! نه صِرفاً چاق و چلّه شدنِ شئونات و مقامات دنیایی و طبیعی مان! @ostad_shojae @rooshanfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️ بسم الله الرحمن الرحیم 💐 فَأَصْبَحَتْ كَالصَّرِيمِ پس همچون شب شد. قلم/۲۰ ➖➖➖ 🔺پیام : قطع زکات، باغ سبز را سوزانده و همچون شب، سیاه می کند. ➖➖➖ 🌸 لغات مهم: َصرم: قطع کردن، بریدن، چیدن صریم: قطعه ای از شنزار و ریگستان، زمینی که محصول آن چیده و درو شده باشد؛ آفت زده، برچیده شدن و قطع تمام درختان با قهر الهی، شب تاریک، شب تاریک و صبح ( از اضداد) اَصبَحَ: از افعال ناقصه به معنی صارَ یعنی شد و گردید، صبح کرد ➖➖➖ 🌺 نکات آیه شریفه : ۱- قهر خدا، باغ افراد بخیل را به آتش کشیده همچون شب تاریک کرد. ۲-سنّت‌هاى خوب نياكان را ادامه دهید. ۳- عذاب الهى مختص آخرت نيست. ۴- كسی نمى‌تواند بر خدا پيشى بگيرد. آنها صبح زود براى چيدن ميوه‌ها برخاستند ولى خداوند شب باغ را سوزاند. ۵- نیت اگر بد و قطعی و همراه با برنامه ریزی و انجام مقدمات باشد، کیفر دارد. ۶- ثروتی که محرومان از آن بی بهره اند، نبودش بهتر است. ۷- بخل، نه تنها سرمایه را زیاد نمیکند بلکه داشته های انسان را هم می گیرد. ➖➖➖
☘امام صادق (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمود: «اما والله لیدخلن (القائم) علیهم عدله جوف بیوتهم کما یدخل الحر و القر[۶]۷][۸] ؛ به خدا قسم که عدالت‌ خود را در درون خانه‌های مردم وارد می‌کند همان‌گونه که سرما و گرما داخل می‌شود.» ۶.↑ نعمانی، محمد بن ابراهیم، غیبت نُعمانی، ص‌۲۷۹.     ۷.↑ حر عاملی، محمد بن حسن، اثبات الهداه، ج‌۵، ص‌۱۶۷.     ۸.↑ مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج‌۵۲، ص‌۳۶۲.
🔰احکام نماز (مواردی که می شود نماز واجب را ) ‌‏مساله 1159ـ‌‏ شکستن نماز واجب از روی اختیار حرام❌ است، ولی برای حفظ‌‎ ‌‏مال و جلوگیری از ضرر مالی یا بدنی ندارد.‏ ‌‏مساله 1160ـ‌‏ اگر جان خود انسان یا کسی که حفظ جان او واجب است یا‌‎ ‌‏حفظ که نگهداری آن واجب می باشد، بدون نماز ممکن نباشد باید‌‎ ‌‏نماز را بشکند ولی شکستن نماز برای مالی که اهمیت ندارد مکروه است.‏ ‌‏مساله 1161ـ‌‏ اگر در وسعت وقت مشغول نماز باشد و 👤 طلب خود را از‌‎ ‌‏او مطالبه کند، چنانچه بتواند در بین نماز طلب او را بدهد، باید در 👈همان حال بپردازد‌‎ ‌‏و اگر بدون شکستن نماز، دادن طلب او ممکن نیست باید نماز را و او را‌‎ ‌‏بدهد، بعد نماز را بخواند.‏ ( اهمیت الناس👆) ‌‏مساله 1162ـ‌‏ اگر در بین نماز بفهمد که مسجد است، چنانچه وقت تنگ‌‎ ‌‏باشد، باید نماز را تمام کند، و اگر وقت وسعت دارد و مسجد نماز را به هم‌‎ ‌‏نمی زند باید در بین نماز تطهیر کند، بعد بقیۀ نماز را بخواند و اگر نماز را به هم‌‎ ‌‏می زند، باید نماز را بشکند و مسجد را تطهیر نماید بعد نماز را بخواند.‏ ‌‏مساله 1163ـ‌‏ کسی که باید نماز را بشکند، اگر نماز را تمام کند معصیت کرده،‌‎ ‌‏ولی نماز او صحیح است اگرچه احتیاط مستحب آن است که دوباره بخواند.‏ ‌‏مساله 1164ـ‌‏ اگر پیش از آن که به اندازۀ رکوع خم شود، یادش بیاید که اذان یا‌‎ ‌‏اقامه را فراموش کرده، چنانچه وقت نماز وسعت دارد، مستحب است برای گفتن‌‎ ‌‏آنها نماز را بشکند.‏ 🔰 احکام نماز ( ) ‌‏شکیات نماز ۲۳ قسم است: 🔺هشت قسم آن شکهایی است که نماز را باطل❌‌‎ ‌‏می کند، و 🔺 به شش قسم آن نباید اعتنا کرد و 🔺 نُه قسم دیگر آن صحیح است.‏ 🤔 شکهای باطل ‌‏مساله 1165ـ‌‏ شکهایی که نماز را ❌می کند از این قرار است:‏👇 🔺‌‏اول: شک در شمارۀ رکعتهای نماز دو رکعتی مثل نماز صبح و نماز مسافر، ولی‌‎ ‌‏شک در شمارۀ رکعتهای نماز مستحب دو رکعتی و بعضی از نمازهای احتیاط نماز را‌‎ ‌‏باطل نمی کند.‏ 🔺‌‏دوم: شک در شماره رکعتهای نماز سه رکعتی.‏ 🔺‌‏سوم: آن که در نماز چهار رکعتی شک کند که یک رکعت خوانده یا بیشتر.‏ 🔺‌‏چهارم: آن که در نماز چهار رکعتی پیش از تمام شدن سجده دوم، شک کند که‌‎ ‌‏دو رکعت خوانده یا بیشتر (تفصیل این مساله در صورت چهارم مساله 1199 مراجعه‌‎ ‌‏شود).‏ 🔺‌‏پنجم: شک بین دو و پنج یا دو و بیشتر از پنج.‏ 🔺‌‏ششم: شک بین سه و شش یا سه و بیشتر از شش.‏ 🔺‌‏هفتم: شک در رکعتهای نماز که نداند چند رکعت خوانده است.‏ 🔺‌‏هشتم: شک بین چهار و شش یا چهار و بیشتر از شش، چه پیش از تمام شدن‌‎ ‌‏سجدۀ دوم باشد یا بعد از آن. ولی اگر بعد از سجدۀ دوم شک بین چهار و شش یا‌‎ ‌‏چهار و بیشتر از شش برای او پیش آید احتیاط مستحب آن است که بنابر چهار‏ ‌‏بگذارد و نماز را تمام کند و بعد از نماز دو سجدۀ سهو به جا آورد و نماز را هم دوباره‌‎ ‌‏بخواند.‏ ‌‏مساله 1166ـ‌‏ اگر یکی از شکهای باطل کننده برای انسان پیش آید، نمی تواند‌‎ ‌‏نماز را به هم بزند، ولی اگر بقدری فکر کند که شک پابرجا شود به هم زدن نماز‌‎ ‌‏مانعی ندارد.‏ 📚 منبع: پرتال امام خمینی( ره)_ رساله توضیح المسایل،ص۱۸۴و۲۲۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚 امام صادق عليه‌السلام: گاهي بنده در روز دارد که نماز شب بخواند، ولي بر او غلبه مي‌کند و به خواب مي‌رود 🕋 خداوند همان را برايش ثبت مي‌کند، و او را (تا صبح) ذِکر و و را براي او مي‌نويسد. 📚وسائل، ج ١، ص ٣٨ 🤲‍ نماز شب، انسان را خوش‏ سيما، خوش ‏ و خوش مےكند؛ و روزى را ؛ و را ادا مى‏ نمايد؛ و غم و اندوه را از مى‏ برد؛ و چشم را مےكند. «ثواب الاعمال ص۴۲» @rooshanfekr
🌷امیرالمومنین علی علیه السلام: طول دادن و از عذاب آتش نجات می دهد. 📗 غررالحکم، ح۶۰۰۵ @i_love_you_God @rooshanfekr
آیت الله محمد شجاعی (ره) : جمله ای از یکی از عرفای بزرگ که نام او را نمی‌گویم به شما بگویم، البته همه‌ی این‌ها این مطالب را از انوار آیات و روایاتی که از حضرات معصومین (ص) رسیده است استفاده کردند. آن عارف بزرگ گفت که «أَهْلِ الْمَعْرِفَةِ ثَلاثَةٌ» اهل معرفت سه دسته هستند. خیلی خلاصه‌گویی کرده است که «« «قُومٌ قالوا أنا» یک دسته می‌گویند من. وَ قُومُ قالوا هُوَ» یک دسته گفتند او. «وَ قَومٌ خَرَسوا» یک دسته هم  لال شدند «فلم یَقْدِرُواَ عَنْ يَقُول‏ شيئا» ندانستند، نتوانستند چیزی بگویند. «وَ هُمْ أَفْضَلُ الثَلاثَه» این دسته‌ی سوم از آن دو دسته هم با فضیلت تر هستند دسته اول که گفتند (من) که فایده‌ای ندارد. دسته دوم  هم گفتند (او) ، اما دسته سوم این را هم نگفتند چون همین او گفتن را هم اگر او نخواهد نمی‌شود گفت. پس باید چه کرد؟ باید لال شد. لذا در دعای کمیل میخوانید که «وَ أَسْتَشْفِعُ بِكَ إِلَى نَفْسِكَ وَ أَسْأَلُكَ بِجُودِكَ أَنْ تُدْنِيَنِي‏» معنای آن این است که نزدیک شدن به تو ، عبادت کردن و به سوی تو آمدن از تو است، از من نیست. «أَسْأَلُكَ بِجُودِكَ أَنْ تُدْنِيَنِي مِنْ قُرْبِكَ وَ أَنْ تُوزِعَنِي شُكْرَكَ وَ أَنْ تُلْهِمَنِي ذِكْرَكَ» اگر تو نخواهی که  من نمی‌توانم تو را یاد بکنم تو باید بخواهی من تو را یاد کنم. تو خود باید از خود یاد کنی. به هر صورت او باید ما را به عبادت بکشاند و جذب بکند حضرت امیر (ص) در اول صبح در دعای صباح میخواند که «اللَّهُمَّ لَنَا مَصَارِيعَ الصَّبَاحِ بِمَفَاتِيحِ الرَّحْمَةِ وَ الْفَلَاحِ وَ أَلْبِسْنِي اللَّهُمَّ مِنْ أَفْضَلِ خِلَعِ الْهِدَايَةِ وَ الصَّلَاحِ» خدایا مرا به آن افضل خلعت‌های هدایت و صلاح ملبّس بکن. وَ اغْرِسِ اللَّهُمَّ بِعَظَمَتِكَ فِي شِرْبِ جِنَانِي يَنَابِيعَ الْخُشُوع‏» خدایا با آن اسم عظیم خود بر قلب من،تجلّی بکن تا قلب من دارای خشوع باشد. شما مدام می‌گویید که من نمی‌توانم گریه بکنم از خوف یا ذوق فرقی نمی‌کند هر دو خوف است امّا نمی‌توانم گریه کنم این را خدا نخواهد نمی‌توانید. آن گریه را هم باید از او بخواهید همه چیز از او است اصلاً کاری نیست که از او نباشد فلذا میفرماید  «وَ أَجْرِ اللَّهُمَّ لِهَيْبَتِكَ مِنْ آمَاقِي زَفَرَاتِ الدُّمُوع‏» بعد میفرماید «إِلَهِي إِنْ لَمْ تَبْتَدِئْنِي الرَّحْمَةُ مِنْكَ بِحُسْنِ التَّوْفِيق‏» اگر تو شروع  نکنی ، به یاد خود نیدازی، به سوی خود نبری، اگر این را تو شروع نکنی و خود تو نخواهی فَمَنِ السَّالِكُ بِي إِلَيْكَ فِي وَاضِحِ الطَّرِيقِ» چه کسی می‌تواند من را به سوی تو بیاورد ولو راه و طریق خیلی  روشن هم باشد اگرچه راه روشن است امّا اگر تو نخواهی چه کسی می‌تواند بیاورد؟ چون او باید بخواهد خلاصه وقتی شما عبادت می‌کنید اوست که شما را به عبادت خود می‌کشاند اوست که شما را به سوی خود می‌کشاند که بالاخره جان مسئله هم همین است که او خود یاد از خود می‌کند. واقعاً این‌ها مورد غفلت است. یعنی ما می‌خوانیم ولی واقعاً مورد غفلت است چرا حضرت این‌طور تضرّع می‌کرد گریه می‌کرد این مطالب را عرض میکرد ؟ ما فکر می‌کنیم و این‌طور برداشت کردیم که باید من بلند شوم عبادت بکنم. من بلند بشوم تهجّد بکنم، گریه بکنم، سجده بکنم، من باید مجاهدت بکنم من باید با نفس خود مبارزه کنم عرفاء این‌طور نکردند أَنْ تَجْعَلَ أَوْقَاتِي مِنَ اللَّيْلِ وَ النَّهَارِ بِذِكْرِكَ مَعْمُورَة» خود تو اوقات من را با یاد خود آباد بگردان، معمور قرار بده. تو باید بخواهی که همه‌ی اعمال و اوراد من یک وردی بیشتر نباشد آن هم تو باشی این را تو بخواهی والسلام امیدوارم که ان‌شاءالله به آن معرفتی برسید که شاهد عینی ربوبیّت باشید و از این شرکها خلاص بشوید که آن وقت دیگر لحن، لحن دیگر خواهد بود و حساب، حساب دیگر خواهد بود همیشه برای این جهالت خود طلب مغفرت بکنید «اللَّهُمَّ لَا تُؤَاخِذْنِي‏ُ بِجَهْلِي» خدایا من را با جهل خود مؤاخذه نکن و هر چه می‌توانید در این باب جدیّت داشته باشید که سزای آن را نبینید. اگر شما به آن مرحله رسیدید و هر اندازه در این موضوع موفّق بودید که عبودیّت را، توفیق را، کار را، ذکر را، انقطاع را، مبارزه را هر چیز دیگر را این‌ها را از خدا دانستید و هر قدر در وجود شما این مسئله ریشه داشت به همان اندازه توفیق شما بیشتر خواهد بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟فرمود: 💎ما در مواجه با هر چیزی زود موضع می گیریم و قضاوت می کنیم ، اگر صبر کنی خوبی را می توانی ببینی و اگر صبر نکنی شر را می بینی . @rooshanfekr
🍃🍂 درمان بیماری ها 🍃🍂 ✍ پیامبر اکرم (ص) ؛ هر که " سوره حمد " را بر ظرف آبی چهل مرتبه بخواند و بر بیمار بریزد به خواست خداوند متعال درمان می شود 📚 ختومات خ ۱۰۳۹ @rooshanfekr ✅کانال نکته های ناب
💠💠 🌟قال مولانا امیرالمؤمنین (عليه السلام): 💎لَا تُوَازِي لَذَّةُ الْمَعْصِيَةِ فُضُوحَ الْآخِرَةِ وَ أَلِيمَ الْعُقُوبَاتِ. امیرالمؤمنین (عليه السلام)فرمودند : 💎لذّت گناه ،با رسوايي آخرت و عذاب دردناك دوزخ برابری نمیکند. 📚(غرر الحكم) 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹@rooshanfekr ✅کانال نکته های ناب
در محــــ علماء ــــــضر: ‍ 💠"نشان قبول زیارت"💠 (( آیت الله انصاری همدانی )) از ایشان پرسیدند نشان قبولی زیارت ما چیست؛ فرمودند: وقتی اذن دخول را می خوانید، اگر برایتان حالت خضوع و خشوع و بکاء پیدا شد، بدانید ائمه شما را قبول کردند ... 📜آیین زیارت عارفان @rooshanfekr ✅کانال نکته های ناب
💠سفارش امام علی علیه السلام به امام حسن علیه السلام 💠 🌺ضرورت ياد مرگ🌺 ✅ پسرم، بدان تو براي آخرت آفريده شدي نه دنيا، براي رفتن از دنيا نه پايدار ماندن در آن، براي مرگ نه زندگي جاودانه در دنيا كه هر لحظه ممكن است از دنيا كوچ كني و به آخرت در آيي. ✅ و تو شكار مرگي هستي كه فرار كننده آن نجاتي ندارد و هر كه را بجويد به آن مي‏رسد و سرانجام او را مي‏گيرد. ✅ پس، از مرگ بترس، نكند زماني سراغ تو را گيرد كه در حال گناه يا در انتظار توبه كردن باشي و مرگ مهلت ندهد و بين تو و توبه فاصله اندازد كه در اين حال خود را تباه كرده ‏اي. ✅ پسرم فراوان بياد مرگ باش و به ياد آنچه كه به سوي آن مي‏روي و پس از مرگ در آن قرار مي‏گيري. ✅ تا هنگام ملاقات با مرگ از هر نظر آماده باش، نيروي خود را افزون و كمر همّت را بسته نگهدار كه ناگهان نيايد و تو را مغلوب سازد. ✅ مبادا دلبستگي فراوان دنيا پرستان و تهاجم حريصانه آنان به دنيا، تو را مغرور كند چرا كه خداوند تو را از حالات دنيا آگاه كرده و دنيا نيز از وضع خود تو را خبر داده و از زشتي‏هاي روزگار پرده برداشته است. 🌼 قسمتی از نامه 31 نهج البلاغه 🌼 @rooshanfekr ✅کانال نکته های ناب
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 🌟رسول خدا صلى الله عليه و آله : 💎ما مِن غَنِيٍّ ولا فَقيرٍ إلاّ وَدَّ يَومَ القِيامَةِ أنَّهُ اُوتِيَ مِنَ الدُّنيا قوتا؛ 💎در روز قيامت، هركس از دارا و نادار، آرزو مى كند كه اى كاش از دنيا به اندازه بخور و نمير به او داده مى شد. 📚سنن ابن ماجة : ج ۲ ص ۱۳۸۷؛  @rooshanfekr ✅کانال نکته های ناب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامهای آیه ۱۱۴ سوره از: تفسیر نور پیام ها: ۱- گاهی ظلم فرهنگی،بزرگترین ظلم هاست. «وَ مَنْ أَظْلَمُ» (در قرآن«اظلم»،به افترا بر خدا، و بستن و تعطیل کردن خانه خدا، گفته شده که هر دو جنبه فرهنگی دارد.) ۲- خرابی مسجد تنها با بیل و کلنگ نیست،بلکه هر برنامه ای که از رونق مسجد بکاهد،تلاش در خرابی آن است. «مَنَعَ مَساجِدَ اللّهِ» ۳- مساجدی مورد قبول هستند که در آنها یاد خدا زنده شود.مطالب خداپسند و احکام خدا بازگو شود. «یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ» ۴- دشمن از در و دیوار مسجد نمی ترسد،ترس او از زنده شدن نام خدا و بیداری مسلمانان است. «أَنْ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ» ۵- مساجد سنگر مبارزه اند،لذا دشمن سعی در خرابی آنها دارد. «سَعی فِی خَرابِها» ۶- مسجد باید پررونق و پرمحتوا وهمانند سنگر فرماندهی نظامی باشد.همچنان که جاسوس از رخنه به مراکز نظامی در وحشت و اضطراب است،باید مخالفان و دشمنان نیز از نفوذ و ورود به مساجد،در ترس ونگرانی باشند. «ما کانَ لَهُمْ أَنْ یَدْخُلُوها إِلاّ خائِفِینَ» ۷- کسانی که با مقدّسات دینی به مبارزه برمی خیزند،علاوه بر قهرالهی در قیامت، گرفتار ذلّت وخواری دنیا نیز می شوند. «سَعی فِی خَرابِها... لَهُمْ فِی الدُّنْیا خِزْیٌ» (اگر سعی در خرابی ساختمانی که یادآور خداست،ذلّت دنیوی و عذاب اخروی دارد،پس کسانی که با شایعه و تهمت و تحقیر،قداست مردانی را شکستند که در جامعه یادآور خدا هستند،قطعاً در همین دنیا گرفتار ذلّت و نکبت خواهند شد.)
💠 امام صادق عليه السّلام فرمودند: درکتاب علی آمده: شدیدترین بلاها در بین آفریدگان، نخست به پیامبران و سپس به اوصیاء می رسد و آنگاه به مثل و شبیه ترین مردم به آنها. مومن به مقدار نیکی هایش آزموده می شود. هر که دینش درست و کارش نیک باشد، بلایش شدیدتر است، چرا که خدای عزوجل دنیا را مایه پاداش مومن قرار نداده و نه وسیله عذاب کافر. اما آن که دینش نادرست و کارش سست باشد، بلایش اندک است. بلا به انسان مومن پرهیزکار زودتر می رسد تا باران به سطح زمین. اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج ٢، ص ٢٥٩، (باب شدة ابلاء المومن، حديث ٢٩)