eitaa logo
مجله دینی نکته‌های ناب مهدوی
2.4هزار دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
6.3هزار ویدیو
347 فایل
💎معجزه کلام را در خوب‌شدن حالتان را دراین کانال ببینید. 💎کم‌کردن #حسرت #یوم‌الحساب مد نظر است. 💎غذای روحتان راازاین کانال دریافت کنید. 💎بامداومت برعمل نورانی #اهلیت و #علاقه به این کانال ایجاد می‌شود. http://eitaa.com/joinchat/2906521606C41e5b9fe8b
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 آداب میهمانی💠 ▪️- ادب اقتضا مى‌کند مهمان هنگامى که بر سر سفره مى‌نشیند، به لقمه‌هاى دیگران نظر ندوزد، بلکه به غذاى خود نگاه کند. قرآن کریم مى‌فرماید: فَلیَنظُرِ الاِنسانُ اِلى طَعامِهِ: انسان باید به غذاى خودش نگاه کند. ▫️کسى که در زندگى خود را بر سر خوان رزق الهى مى‌بیند نیز نباید حواسش به چیزهایى باشد که دیگران روزیشان شده است؛ زیرا اوّلا این سبب مى‌شود به آنچه خدا به خود او عطا کرده است توجّه نکند و آنها را نبیند و از آنها لذّت نبرد. ثانیاً با نظر دوختن به آنچه دیگران در اختیار دارند و او از آنها بى‌بهره است، وجودش یک پارچه حسرت و غصّه شود. پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم مى‌فرمایند: مَن نَظَرَ اِلى ما فى اَیدِى النّاسِ طالَ حُزنُهُ هرکس به آنچه در دست دیگران است نظر بدوزد، اندوهش زیاد مى‌شود. امام صادق علیه السّلام مى‌فرمایند: اِیّاکُم اَن تَمُدّوا اَطرافَکُم اِلى ما فى اَیدى اَبناءِ الدُّنیا. فَمَن مَدَّ طَرفَهُ اِلى ذلِکَ طالَ حُزنُهُ وَ لَم یَشفِ غَیظَهُ وَ استَصغَرَ نِعمَةَ اللهِ عِندَهُ فَیَقِلُّ شُکرَهُ ِللهِ از اینکه نگاه‌هایتان را به آنچه در دست فرزندان دنیاست بدوزید، برحذر باشید. هرکس نگاهش را به آن بدوزد، اندوهش طولانى مى‌شود و خشمش درمان نمى‌گردد و نعمت خداوند را که در نزد خودش است کوچک مى‌شمارد و در نتیجه، شکرش براى خدا اندک مى‌شود. ▫️شخص قانع، چشم و دلش در پى آنچه خدا نصیبش نکرده، نیست؛ لذا نه تنها به حسرت و اندوه مبتلا نمى‌شود؛ بلکه بهترین لذّت را از آنچه خدا نصیبش نموده است، مى‌برد. ▪️۶- ادب ایجاب مى‌کند مهمان بر سر سفره از آنچه مقابلش گذارده‌اند، استفاده کند. دَله بودن، دست دراز کردن و از جلوى دیگران چیزى برداشتن، خلاف ادب و موجب خوار شدن شخص در نظر دیگران است. ▫️کسى هم که بر سر خوان رزق الهى نشسته است، به اقتضاى ادب، باید از همان چیزى که خداوند روزى‌اش کرده است بهره ببرد و به عطاى الهى و رزق خداداد خود قناعت و بسنده و از دست درازى و تعدّى به حقوق دیگران اجتناب کند. شخصى که به حقّ خداداد خویش قانع نیست و به روزى دیگران طمع مى‌ورزد و دست درازى مى‌کند، موجبات خوارى خویش را فراهم مى‌کند و کسى که قناعت مى‌ورزد، در نظر دیگران عزیز و محترم است. امیرالمؤمنین علیه السّلام مى‌فرمایند: بِالقِناعَةِ یَکونُ العِزُّ عزّتمندى در قناعت است. نیز مى‌فرمایند: عَزَّ مَن قَنَعَ وَ ذَلَّ مَن طَمَعَ آن که قناعت پیشه ساخت، عزیز شد و آن که طمع ورزید، خوار گردید. ادامه دارد.... 📕 شراب طهور - تألیف استاد مهدی طیّب @rooshanfekr
اولین شرط رسیدن به درجات معنوی ✍️ : 📍تا خودت پاکیزه نباشی، پاکیزه بهت نمی‌دهند. ظرفی که برای آب خوردن انتخاب می‌کنی باید پاک باشد. اگر من ظرف باطنم آلوده باشد، این توقع درستی نیست که از خدا پاکیزه بخواهم. 📌 حالا چه کار کنیم در قدم اول باطنمان پاک شود؟ با خودت قرار بگذار به کسی پرخاش نکنی. ما زیارت می‌رویم، نماز جماعت می‌خوانیم، ماه رمضان روزه می‌گیریم، پس چه می‌شود که توفیق نداریم و پیشرفت نمی‌کنیم؟ وقتی بررسی کنیم می‌بینیم ریشه تمام مشکلات زبان است. با حرف کسی را می‌زنیم یا غضب و پرخاش می‌کنیم. 📍آیت الله بهاءالدینی می‌فرمودند: پرخاش برکات زندگی را می‌برد. کسی به خواجه نصیر نامه نوشته بود. اول نامه خطاب به خواجه نصیر گفته بود: ایها الکلب، یا ایها الکلب ابن کلب (ای سگ، یا ای سگ فرزند سگ) فلان مسأله علمی چه طور است؟ 📌 خواجه نصیر هم در جواب نوشته بود كه جواب مساله این است و در آخر نامه نوشت: اما صحبت تو درباره سگ؛ سگ حیوانی است که چهار دست و پا راه می‌رود و بدنش از پشم پوشیده است. من دوپا هستم و آن طور نیستم و... والسلام. تمام! نه پرخاشی نه غضبی! ما بودیم حداقل می‌نوشتیم خودتی! پس باید اول باطنمان پاکیزه شود تا رشد کنیم... @rooshanfekr
💎 تفکر: هر روز یک فراز از مناجات شعبانیه - 🌸 الهی اِنْ حَرَمْتَنی، فَمَنْ ذَاالَّذی يَرْزُقُنی، وَاِنْ خَذَلْتَنی فَمَنْ ذَاالَّذی يَنْصُرُنی، 🌸 خدايا! اگر محرومم كنی، پس كيست آن‏ كه به من روزی دهد؟ و اگر خوارم ‏سازی پس‏ كيست آن‏ كه به من ياری رساند؟
💠 امام صادق عليه السلام فرمودند: ✨ خانه اى كه در آن قرآن خوانده نمى شود و از خدا ياد نمى گردد، سه گرفتاری در آن خانه بوجود می آید: 1⃣ بركتش كم شده،(دائم مشکل مالی دارند.) 2⃣ فرشتگان آن را ترك مى كنند(رحمت و فیض خاص خداوند به آن خانه نازل نمی شود.) 3⃣ شياطين در آن حضور مى يابند. (نزاع و جدال در آن خانه زیاد است.) 🌹خواندن قرآن در خانه این سه گرفتاری را برطرف می کند. 📚 كافى، ج 2، ص 499، ح1 @rooshanfekr
🔰 به‌خاطر همۀ لحظاتی که آسایش نداشتی استغفار کن! 🔰 شرعاً موظّفی برخی آسودگی‌‌ها را برای خودت فراهم کنی 💠 ؟ 💠 🔸 راحت‌طلبی یک امر غریزی است که می‌تواند تورم پیدا کند، سرطانی شود و انسان را به سقوط بکشاند، لذا باید راحت‌طلبی خودمان را کنترل کنیم. 🔸کنترل و مدیریت راحت‌طلبی به‌معنای از بین‌بردنِ همۀ راحتی‌ها نیست، اتفاقاً ما شرعاً موظفیم برخی از راحتی‌ها و آسودگی‌‌ها را برای خودمان فراهم کنیم. 🔸 دین برای رسیدن به آسودگی و راحتیِ خوب، راهکار ارائه می‌کند و مهارت‌های لذت‌بردن از زندگی را به ما یاد می‌دهد. 🔸 آسوده‌بودن و راحتیِ ممدوح، باعث می‌شود که انسان حتی در اوج گرفتاری‌ها هم آرامش داشته باشد و این یکی از شاخص‌های زندگی سالم است. 🔸 بسیاری از ناآرامی‌ها برای انسان موجب گناه می‌شود. بعضی از ناآرامی‌ها هم خودش گناه است و باید از آن استغفار کرد. بگو: «خدایا من به‌خاطر همۀ لحظه‌هایی که آسایش نداشتم استغفار می‌کنم» 🔸مهم‌ترین فایدۀ آسودگی چیست؟ بالندگی فکر و اندیشۀ انسان است. امام صادق(ع) می‌فرماید: آنچه موجب فکر و اندیشۀ بالنده می‌شود، آسودگی و آرامش است. 👤 علیرضا پناهیان ۹۶.۷.۱ @rooshanfekr
✍استاد فاطمی نیا ✅خدا چند گناه را به سختي مي بخشد كه يكي از آنها آبرو بردن است. حدیثی از امام باقر(ع) است که حضرت می‌فرمایند : کسی که از ریختن آبرو و حیثیت مردم چشم‌پوشی کرده و آبروی آن‌ها را نریزد، خداوند در روز قیامت از گناهان او صرف‌نظر خواهد كرد. روایت داریم که می‌فرماید اغلب جهنمی‌ها، جهنمی زبان هستند! فکر نکنید همه شراب می‌خورند و از دیوار مردم بالا می‌روند. یک مشت مؤمن مقدس را می‌آورند جهنم به سبب اينكه آبرو مي برده اند! اسلام می‌خواهد آبروی فرد حفظ شود. @rooshanfekr
💎 تفکر: هر روز یک فراز از مناجات شعبانیه 🌸 اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَاسْمَعْ دُعائی اِذا دَعَوْتُكَ، وَاْسمَعْ نِدائی اِذا نادَيْتُكَ، وَاَقْبِلْ عَلیَّ اِذا ناجَيْتُكَ، فَقَدْ هَرَبْتُ اِلَيْكَ، وَوَقَفْتُ بَيْنَ يَدَيكَ، مُسْتَكيناً لَكَ مُتَضرِّعاً اِلَيْكَ، راجِياً لِما لَدَيْكَ ثَوابی، وَتَعْلَمُ ما فی نَفْسی، وَتَخْبُرُ حاجَتی، وَتَعْرِفُ ضَميری، وَلا يَخْفی عَلَيْكَ اَمْرُ مُنْقَلَبی وَمَثْوایَ، وَما اُريدُ اَنْ اُبْدِئَ بِهِ مِنْ مَنْطِقی، واَتَفَوَّهُ بِهِ مِنْ طَلِبَتی، وَاَرْجُوهُ لِعاقِبَتی، وَقَدْ جَرَتْ مَقاديرُكَ عَلَیَّ يا سَيِّدی فيما يَكُونُ مِنّی اِلی آخِرِ عُمْری، مِنْ سَريرَتی وَعَلانِيَتی، وَبِيَدِكَ لا بِيَدِ غَيْرِكَ زِيادَتی وَنَقْصی وَنَفْعی وَضَرّی، 🌸 خدايا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و شنوای دعايم باش، آنگاه كه می‌خوانمت، و صدايم را بشنو گاهی كه صدايت می‌كنم، و به من توجّه كن هنگامي‏كه با تو مناجات می‌‏نمايم همانا به سوی تو گريختم و در حال درماندگی و زاری در برابرت ايستادم، پاداشی را كه نزد توست اميدوارم، آنچه را كه در درون دارم می‌دانی، بر حاجتم خبر داری، نهانم را می‌شناسی، كار بازگشت به آخرت و خانه ابدی‌‏ام بر تو پوشيده نيست و آنچه كه می‌خواهم به زبان‏ آورم و خواهش خويش را بازگو كنم و هم آنچه را كه برای عاقبتم اميد دارم، بر تو پنهان نيست، همانا آنچه تقدير نموده‌‏ای بر من‏ ای آقای من در آنچه كه تا پايان عمر بر من فرود می‌آيد از نهان و آشكارم جاری شده است، و تنها به دست توست نه به دست‏ غير تو، فزونی و كاستی‌ام و سود و زبانم.
چشم برزخی: انسان در عرفان عملى به جايى مى رسد كه چشم برزخيش باز مى شود. يعنى انسان ها را مطابق سريره و ملكات آنها مشاهده مى كند. مثلا حشر ما در قيامت،براى انسان هاى معمولى از مسائل ماوراى طبيعت به شمار مى آيد، ولى براى اهلش، الان قيامتشان قيام كرده است. براى مردان بزرگ و اولياى حق، قيامت در اين دنيا قيام كرده است. همين طور پله به پله بالا برويد تا مى رسيد به امام عارفين و متقين، امام موحدين، حضرت وصى، جناب امير المومنين على (عليه السلام) كه مى فرمايد: «لو كشف الغطاء لما ازددت يقينا» دنيا و آخرت به آن صورتى كه بر ما حجاب است، براى آن حضرت حجاب نيست. علامه_حسن_زاده آملی، گفت وگو، ص ۲۰۹ @rooshanfekr
سلوک عارفانه راه نجات سالک از ظلمات امام ‌خمینی(ره): ای انسان بیچاره! چه حسرتی خواهی داشت آن روزی که پرده طبیعت از چشم برداشته شود و معاینه کنی که آنچه در عالم قدم زدی و کوشش کردی درراه بیچارگی و شقاوت و بدبختی خود بوده، و راه چاره و طریق جبران نیز مسدود شده، و دستت از همه جا کوتاه! نه راه فرار از سلطنت قاهره الهیه، و نه راه جبران نقائص گذشته و عذرخواهی از معاصی الهیه؛ باقی مانده است. ای عزیز سالک! اکنون تا حجاب‌های غلیط طبیعت، نور فطرت را به کلی زایل نکرده، و کدورت‌های معاصی، صفای باطنی قلب را به کلی نبرده، و دستت از دار دنیا که مزرعه آخرت است کوتاه نشده، دامن همتی به کمر زن و دری از سعادت به روی خود باز کن. و بدان: که اگر قدمی در راه سعادت زدی و اقدامی نمودی، و با حق تعالی از سر آشتی بیرون آمدی و عذر ماسبق خواستی، درهایی از سعادت به رویت باز می‌شود و حجاب‌های طبیعت، یک‌یک، پاره شود، و نور فطرت بر ظلمت‌های مکتسبه غلبه کند،‌ و کم‌کم محبت حق در قلبت جلوه کند و محبت‌های دیگر را بسوزاند. و اگر خدای تبارک و تعالی در تو اخلاص و صدق دید، تو را به سلوک حقیقی راهنمایی کند، و دلت را از غیر خودش وارسته و به خودش پیوسته کند. شرح حدیث جنود عقل و جهل، ص ۴۹ @rooshanfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 💫 "بهشتِ زوری "! وَسِيقَ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَرًا / ۷۳ زمر ـ و فرشتگان، گروه گروه متّقین را بسمت بهشت هُل می‌دهند! 🌟 اولین لحظه‌ی ملاقات اهل بهشت با حضرت علیه‌السلام @ostad_shojae @rooshanfekr
✅نقش شگرف رزق حلال و حرام در سعادت و شقاوت انسان 🔻ای مردم! از آنچه در زمین حلال و پاکیزه است، بخورید و پیرو برنامه‌های شیطان نشوید که البته او با شما آشکارا دشمنی دارد 📚سوره بقره آیه ۱۶۸ .......................... 🔻یا أَیُّهَا الرُّسُلُ کُلُوا مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا 🔻ای فرستادگان! از غذا‌های پاک بخورید و عمل صالح انجام دهید. 📚سوره مومنون آیه ۵۱ .......................... 🔹رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در پاسخ کسی که عرض کرد دوست دارم دعایم مستجاب شود،فرمود: 🔻طهِّرْ مَأْكَلَكَ وَ لَا تُدْخِلْ بَطْنَكَ الْحَرَام؛ 🔻خوراکت را [از حرام] پاکیزه کن و در شکمت حرام داخل نکن. 📚وسایل الشیعه، ج. ۱۴، باب ۴۶۷، .......................... 🔹پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله): 🔻الْعِبادَةُ عَشْرَةُ اَجْزاءٍ تِسْعَةُ اَجْزاءٍ فى طَلَبِ الْحَلالِ؛ 🔻عبادت ده جزء دارد، که نُه جزء آن، طلب روزى حلال است. 📚بحارالأنوار،ج103،ص9،ح37 .......................... 🔹آیت الله بهجت(ره): 🔻واى بر ما اگر در خصوص خوردنى ها و نوشیدنى ها، از حرام اجتناب نكنیم؛ 🔻زیرا همین غذاهاست كه منشأ علم و ایمان و یا كفر ما میشود و در یك وقت نگاه میکنیم و میبینیم كه به یزید ایمان آورده ایم! .......................... ❓برای ازدیاد رزق و روزی، به چه دعایی ملتزم باشیم؟ 🔹آیت الله بهجت(ره): 🔻بعد از نماز صبح این دعا را زیاد تکرار نمایید و قبل و بعد از آن صلوات بفرستید تا إن شاء الله فرج حاصل گردد اللهمّ أغنِنی بِحلالِکَ عن حرامِک و بِفَضلِکَ عمّن سِواک خدایا مرا به وسیله حلالت، از حرام خویش بی نیاز کن و با فضل و بخشش خودت، از هر چه غیر خودت بی نیاز ساز. 📚پرسش های شما، پاسخ های آیت الله بهجت، ص93 .......................... 🔹علامه طهرانی: 🔻غذای حلال برای بدن حکم دوا دارد و غذای حرام حکم سم قاتل 📚کتاب انوار ملکوت .......................... ❓اگر انسان بخواهد به مقام لقاءاللهی برسد چه کاری باید انجام دهد؟ 🔹آیت الله سید عزیزالله امامت کاشانی: 🔻باید لقمه حلال پیدا کند و از رذائل دنیا صرف نظر کند و شرک خفی و جلی را از بین ببرد. .......................... ‌‌❓چرا اکنون اولیای الهی بسیار بسیار کم یاب شده اند؟ 🔹استاد مهدی سمندری: 🔻دیگر مانند علامه طباطبایی و علامه حسن زاده آملی نخواهد آمد. 🔻چون حلال و حرام با هم قاطی شده است. .......................... 🔹استاد فاطمی نیا: 🔻عده ای ميگويند علت اينكه ديگر اولياء و بزرگاني همچون آيت الله قاضي و بهجت نداريم ، اين است كه لقمه ها خراب و حرام شده است! 🔻اينها هميشه همه ی گناهان را به عهده ی لقمه حرام مي گذارند! 🔻بله اين حرف درست است ؛امادرصورتي غذا اثرظلماني دارد كه علم داشته باشی حرام است! 🔻مساله ي مهم اين است كه هرگناهي اثرظلماني دارد؛ بعضي ها كه ازلقمه ي حرام مي نالند، گناهانی ميكنندكه پدرلقمه ي حرام است! مثلا ميبيني نماز ميخواند ، روزه ميگيرد ، اما به راحتی آبروی افراد را ميبرد! به راحتي غيبت ميكند! تهمت ميزند! دروغ ميگويد! اگر كسي جلوي چشمشان به بدبختي بيفتد، چون بخيل هستند، هيچ كمكی نميكنند! با وجود اين گناهان رايج ،طبيعي است كه ديگر آن اولياء دربين ما نيستند! آنها اهل محاسبه ومراقبه ي اعمالشان بودند! 📚کانال رسمی استاد .......................... 🔹شیخ رجبعلی خیاط(ره)فرموده: 🔻تاثیر روزی حلال و حرام آن قدر زیاد است که ممکن است حلال زاده بخورد و مثل حرام زاده شود یا حرام زاده بخورد و مثل حلال زاده شود. 📚تندیس اخلاص، محمدی ری شهری .......................... 🔹آیت الله حائری شیرازی(ره): 🔻اگر پنبه کنار آهنربا باشد، آهنربا کششی نسبت به پنبه ندارد، اما اگر براده آهن را درون پنبه بگذارید، در این حالت پنبه به سمت آهنربا کشیده میشود. 🔻در اینجا خود پنبه جذب نمیشود، بلکه براده های آهن به سمت آن کشیده میشوند. 🔻معصیتها مثل آهنربا، نان حرام مانند آهن و انسان مثل پنبه است. 🔻وقتی که انسان گوشتش از نان حرام روییده باشد، نمیتواند از کنار معصیتها بگذرد. وقتی از کنار معصیت رد می‌شود، مجذوب آن میشود. این خاصیت درونی لقمه حرام است. 🔻اما اگر لقمه صددرصد حلال باشد، از کنار عبادات که میگذرد، عبادات او را جذب میکنند، از کنار امام‌زاده که میگذرد به زیارت ایشان میل پیدا میکند. 📚کانال رسمی استاد .......................... 🔻عمل انسان، چون سایه دنبالش هست، پس مقصود آثار عمل است که یا مستلزم عقاب است و یا ثواب و همواره با آدمى هست تا در روز «تُبْلَى السَّرائِرُ» خود را نمایان کند. 📚ترجمه المیزان، ج۱۵ @rooshanfekr
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸اگر تنها باشی، شیطان تو را می‌خورد🔸 چرا باید انسان عضو یک مجموعه شود؟ به خاطر اینکه شیطان متشکل است. شیطان لشکر دارد. تو اگر تنها باشی، تو را می‌خورد! یک انسان در مقابل یک لشکر شکست می‌خورد. چون شیاطین متشکل هستند و شما باید در مقابل شیاطین، تشکیلات داشته باشید. هیئت، تشکیلات مقاومت در مقابل شیاطین است. مگر می‌شود شما عضو هیئت باشید و حق عضویت ندهید؟ اگر ندادی بیرونت ‌می‌کنند. خب حق عضویت چیست؟ اینکه یکی دیگر را هم بیاوری در هیئت. این حق عضویت تو است. یکی تو را آورده، تو هم یکی را بیاور. یکی به تو آنقدر گفت، تا تو را آورد اینجا. تو هم باید آنقدر بگویی تا یکی دیگر را اینجا بیاوری. @haerishirazi @rooshanfekr
ستاره سوم آسمانم؛ حسین.mp3
4.17M
🌟رسالت امام حسین علیه‌السلام، تغییر مبداء میل انسانهاست.. و در تمام تاریخ، این ، قلوب بسیاری از انسانهای عالم را با خویش به سمت ساحل عشق حرکت داده است. 🪐حالا بالاترین دعای ما، در شب نزول ایشان به زمین ، چه می‌تواند باشد؟ 🎤 @Ostad_Shojae @rooshanfekr
3. نماز شب سوم : دو رکعت است و در هر رکعت بعد از حمد، بیست و پنج مرتبه سوره توحید خوانده می شود. @rooshanfekr
🌷امام حسین علیه السلام کشتی نجات و چراغ هدایت شيخ صدوق رحمه الله در كتاب «عيون اخبار الرضا عليه السلام» از امام حسين عليه السلام نقل كرده است كه فرمود: خدمت رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم رسيدم و نزد آن حضرت ابىّ بن كعب بود، رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم به من فرمود: مرحباً بك يا أبا عبداللَّه، يا زين السماوات والأرضين. خوش آمدى اى ابا عبداللَّه! اى زينت بخش آسمانها و زمين. ابىّ بن كعب عرض كرد: اى رسول خدا! چگونه ممكن است كسى غير از شما زينت بخش آسمانها و زمين باشد؟ فرمود: يا اُبيّ، والّذي بعثني بالحقّ نبيّاً إنّ الحسين بن عليّ عليهما السلام في السماء أكبر منه في الأرض، وإنّه لمكتوبٌ عن يمين عرش اللَّه: «حسين مصباح هدى و سفينة نجاة». اى اُبى!⭐️⭐️ 💌 سوگند به آن كسى كه مرا به رسالت برانگيخت، حسين بن على عليهما السلام در آسمان جلوه بيشترى دارد 🎈 و از عظمت والاترى برخوردار است، و اهل آسمان او را بهتر از اهل زمين مى شناسند و احترام مى گذارند، و در طرف راست عرش الهى نوشته شده است: 💌حسين عليه السلام چراغ هدايت و كشتى نجات است[۱] [۱]: عيون اخبار الرضاعليه السلام: ۵۹/۱ ح ۲۹، بحار الأنوار: ۱۸۴/۹۴ ح۱، وج: ۲۰۴/۳۶ ح ۸ به نقل از كمال الدين: ۲۶۴/۱ ح ۱۱، اعلام الورى: ۴۰۰، مدينة المعاجز: ۵۱/۴ ح ۱۳۳، منتخب: ۱۹۷ و در آن عبارت آخر حديث اينگونه است: «إنّ الحسين مصباح الهدى وسفينة النجاة».
💢میلاد سه سردار💢 🌹سه آزاده سه دلداده سه نوشیده به یک باده 🌹یکی ساقی یکی ساغر یکی سیمین بر کامل 🌹یکی بر دوش پیغمبر یکی بر زانوی حیدر 🌹یکی در سجدة داور به لطف حق شده نائل 🌸علی بن الحسین است و حسین است و ابو فاضل🌸 🌷سه دردانه سه فرزانه سه پروانه به یک خانه 🌷یکی مجذوب یکی محبوب یکی منصوب جان و دل 🌷یکی بوده سلامش حق یکی بوده مرامش حق 🌷یکی باشد پیامش حق دعایش کی شود زائل 🌸علی بن الحسین است و حسین است وابو فاضل🌸 🌻بیا تا گویمت وصف سه شمع روشن محفل 🌻یکی قائد، یکی عابد، یکی حلّال هر مشکل 🌻یکی درُّ و یکی گهر یکی جــانباز نام آور 🌻یکی دارد به دل منزل یکی دریا یکی ساحل 🌸علی بن الحسین است و حسین است وابو فاضل🌸 💐سه مولود جهان آرا سه مسعود قمر سیما 💐یکی سرور یکی سقا یکی سجاد حق واصل 💐یکی پروردة زهرا یکی پروردة مولا 💐یکی شهزاده و گردید واز دامان گل حاصل 🌸علی بن الحسین است و حسین است وابو فاضل🌸 💥میلاد پرنورومسعودسه سردارعشق برهمه ی ارادتمندان مبارک💥 🌺🌾🌺🌾🌺🌾🌺🌾🌺🌾🌺🌾🌺🌾🌺🌾🌺🌾 🌺🌾🌺🌾🌺🌾🌺🌾🌺🌾🌺🌾🌺🌾🌺🌾🌺🌾🌺
🌟امام حسين عليه السلام : 💎نياز مردم به شما از نعمت هاى خدا بر شما است ؛ از اين نعمت افسرده و بيزار نباشيد . 📚 . بحار الأنوار ، ج 74 ، ص 205 . @rooshanfekr
💠کلام ناب💠 💎امام حسین علیه السلام میفرمایند : ✍ قویترین فرد در ایجاد ارتباط کسی است که با کسی که از او بریده، رابطه برقرار کند. 📚 بحارالانوار، ج78، ص 121. @rooshanfekr
🌟امام حسین علیه السلام 💎«انفاق و احسان کنيد، سوگند به خدايي که دانه را شکافت و انسان را آفريد، روزي فرا خواهد رسيد که ديگر براي انفاق يک درهم و يا يک دينار محلي پيدا نشود. 📚عقد الدرر/ ص171 @rooshanfekr
💠بخشنده و بزرگوار💠 1 - روزى يك اعرابى نزد امام حسين علیه السلام آمد و عرض كرد: اى فرزند رسول خداصلى‌الله‌عليه‌وآله من پرداخت ديه ‏اى كامل را ضمانت كرده‏ ام امّا از اداى آن ‏ناتوانم. با خود گفتم كه از بزرگوارترين مردم، آن را تقاضا می‏كنم و از خاندان رسول اللَّه كسى را بزرگوارتر و بخشنده ‏تر نيافتم. پس امام حسين به وى فرمود: "اى برادر عرب از تو سه پرسش مى‏كنم ‏اگر يكى از آنها را پاسخ گفتى ثلث آن ديه را به تو میدهم و اگر دو پرسش ‏را جواب دادى دو ثلث آن را به تو مى‏پردازم و اگر هر سه پرسش را پاسخ‏ گفتى تمام مالى را كه مى‏خواهى به تو مى‏دهم". اعرابى عرض كرد: آيا كسى مانند تو كه اهل علم و شرف است از چون‏ منى مى‏خواهد بپرسد؟ حضرت فرمود: "آرى. از جدّم رسول خدا صلى‌الله‌عليه‌وآله شنيدم كه مى‏فرمود.معروف به اندازه معرفت است". اعرابى عرض كرد: آنچه مى‏خواهى بپرس اگر پاسخ دادم (كه هيچ) و گرنه جواب آنها را از تو فرا خواهم گرفت. و لا قوة الا باللَّه. امام عليه السلام پرسيد: "برترين اعمال چيست؟" اعرابى گفت: ايمان به خدا. حضرت سؤال كرد: "راه رهايى از نيستى و نابودى چيست؟" اعراى گفت: اعتماد به خداوند. امام حسين پرسيد: "زينت دهنده انسان چيست؟" اعرابى گفت: علم همراه با حلم. امام پرسيد: "اگر اين نشد؟" اعرابى گفت: مال همراه با مروّت. حضرت پرسيد: "اگر اين نشد؟" اعرابى گفت: "فقر همراه با صبر". حضرت پرسيد: "اگر اين نشد؟" اعرابى گفت: در اين صورت صاعقه‏اى از آسمان بر او فرود آيد و بسوزاندش كه او سزاوار آن است. آن‏حضرت براى ترغيب مردم به جود و سخاوت اين اشعار را میخواند: - چون دنيا به تو بخشيد تو نيز همه آن را پيش از آنكه از بين برود، بر مردم ببخش آنگاه امام حسين ‏عليه السلام خنديد و كيسه ‏اى كه در آن هزار دينار بود، به او داد و انگشترى خود را كه نگين آن به دويست درهم مى‏ارزيد، بدو بخشيد و فرمود: "اى اعرابى اين طلا را به طلبكارانت بده و انگشترى رابه مصرف خود برسان." اعرابى تمام آنها را گرفت و گفت: "خدا داناتر است كه رسالتش را در كجا نهد." منبع : اعیان الشيعه . سید محسن امین . ص ۲۹ _۴۰ @rooshanfekr
💠ده شباهت حضرت یحیی و امام حسین علیهماالسلام💠 1. از جانب خداوند بشارت به ولادت یحیی(ع) رسید و همچنین به ولادت حسین(ع) پس بشارت اول آن است که می‌فرماید: (یا زکریا انا نبشرک بغلام اسمه یحیی) یعنی: ای زکریا بشارت می‌دهم تو را به پسری که اسمش یحیی است و بشارت دوم آنست که ملائکه به پیغمبر(ص) گفتند: خداوند تو را بشارت می‌دهد به مولودی که از فاطمه‌(س) متولد می‌شود. 2. هر دو امام حسین(ع) و یحیی(ع) شش ماهه متولد شدند. 3. هر دو را خداوند بلاواسطه اسم گذاشت. 4. هر دو از پستان شیر نخوردند، بلکه یحیی(ع) از آسمان شیر خورد و حسین(ع) از عرش عظیم یعنی زبان پیغمبر (ص) شیر خورد. 5. پیشانی هر دو می‌درخشید. 6. هر دو در طول عمر، فرحناک نشدند اگر احیاناً فرحی از برای ایشان می‌شد به زودی منقلب به حزن می‌گردید. 7. برای یحیی(ع) و حسین بن علی(ع) آسمان خون گریست. 8. سر هر دو بعد از قتل تکلم نمود، سر یحیی(ع) به پادشاه گفت: از خدا بترس و سر امام حسین(ع) مکرر قرآن می‌خواند ولاحول گفت. 9. یحیی بن زکریا(ع) را به طریق صبر کشتند و حسین بن علی(ع) با اینکه در میدان جنگ شهید شد باز به طریق قتل صبر(زجرکش شدن) کشته شد، چنانکه حضرت سجاد(ع) فرمود. 10.حضرت محمد(ص) فرمودند: در جهنم منزلی است که احدی مستحق آن نیست، مگر قاتل یحیی بن زکریا(ع) و قاتل حسین(ع). 📚کتاب خصائص الحسینیه @rooshanfekr
آیتــــــ الله بهجتــــــ(ره): ((مگرمی شود ماخدا را بخوانیم و او ما را رهـا ڪند وبه خود راهنمایی نڪند.)) 📚در محضربهجت ؛ج۳ ؛ص۴۷ ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ @jomalat_olama @rooshanfekr
❇چلهٔ ترک گناه 📜روز دهم : حق الناس (خوردن مال یتیم) 💥هفتاد مرتبه : استغفرالله ربی و اتوب الیه ____________________ 🍀نبی مکرم اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) می‌فرماید: «خیرُ بیوتِکُم بیتُ فیهِ یتیمٌ یُحسَنُ الیهِ و شَرُّ بُیوتِکُم بیت یُساءُ الیهِ؛  بهترین خانه‌های شما، خانه‌ای است که در آن یتیمی مورد احسان و عطوفت باشد، و بدترین خانه‌ها خانه‌ای است که در آن به یتیمی بدرفتاری و ستم شود.»  ________________________ 🔴قبض‌ روح شدید ✍درد چشم شدیدی بر علی (ع) عارض شد، پیامبر (ص) به عیادت آن حضرت رفت، دید او از شدت درد،فریاد می کشد، پیامبر به او فرمود آیا این فریاد و ناله، از روی جزع و بی تابی است و یا درد بسیار شدید است؟ علی علیه السلام عرض کرد: ای رسول خدا! دردی را شدیدتر از این درد هرگز سراغ ندارم. پیامبر برای اینکه علی را آرام‌کند فرمود: ای علی!هنگامی عزرائیل نزد کافری می آید تا روح او را قبض کند،همراه خود سیخی آتشین بیاورد و با آن،روح او را از کالبدش بیرون بکشد در این هنگام جهنم صیحه کشد، حضرت علی وقتی که این موضوع را شنید درد خود را فراموش کرد. برخاست و راست نشست و فرمود: «ای رسول خدا! این سخن را اعاده کن، زیرا که موجب فراموشی درد چشمم شد» سپس علی از رسول خدا چنین پرسید:آیا از امت تو(مسلمانان)کسی این گونه سخت،قبض روح می شود؟» 🌹پیامبر صلی الله علیه وآله فرمود: آری سه کس اینگونه قبض روح شود ۱_حاکم ستمگر ۲_خورنده مال یتیم از روی ظلم ۳_کسی که گواهی و شهادت دروغ بدهد. ____________________ 💞@dyosofezahra💞
🍀نبی مکرم اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) می‌فرماید: «خیرُ بیوتِکُم بیتُ فیهِ یتیمٌ یُحسَنُ الیهِ و شَرُّ بُیوتِکُم بیت یُساءُ الیهِ؛  بهترین خانه‌های شما، خانه‌ای است که در آن یتیمی مورد احسان و عطوفت باشد، و بدترین خانه‌ها خانه‌ای است که در آن به یتیمی بدرفتاری و ستم شود.»  ________________________ 🔴قبض‌ روح شدید ✍درد چشم شدیدی بر علی (ع) عارض شد، پیامبر (ص) به عیادت آن حضرت رفت، دید او از شدت درد،فریاد می کشد، پیامبر به او فرمود آیا این فریاد و ناله، از روی جزع و بی تابی است و یا درد بسیار شدید است؟ علی علیه السلام عرض کرد: ای رسول خدا! دردی را شدیدتر از این درد هرگز سراغ ندارم. پیامبر برای اینکه علی را آرام‌کند فرمود: ای علی!هنگامی عزرائیل نزد کافری می آید تا روح او را قبض کند،همراه خود سیخی آتشین بیاورد و با آن،روح او را از کالبدش بیرون بکشد در این هنگام جهنم صیحه کشد، حضرت علی وقتی که این موضوع را شنید درد خود را فراموش کرد. برخاست و راست نشست و فرمود: «ای رسول خدا! این سخن را اعاده کن، زیرا که موجب فراموشی درد چشمم شد» سپس علی از رسول خدا چنین پرسید:آیا از امت تو(مسلمانان)کسی این گونه سخت،قبض روح می شود؟» 🌹پیامبر صلی الله علیه وآله فرمود: آری سه کس اینگونه قبض روح شود ۱_حاکم ستمگر ۲_خورنده مال یتیم از روی ظلم ۳_کسی که گواهی و شهادت دروغ بدهد. ____________________ @dyosofezahra
4_6048418193154770867.mp3
5.72M
🎙 آشنایی با برخی مضامین دلنشین مناجات شعبانیه(۱) 📅 قسمت اول | ‌۹۹/۰۱/۰۸ 🕌 جلسات مجازی 👈کیفیت بهتر: 📎 Panahian.ir/post/6040 @Panahian_ir @rooshanfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟امام جعفرصادق علیه السلام: 💎 ، ایمان را از انسان سلب می‌كند. 📙مواعظ العددیّه، ص۱۵۳