صدایِ کربلا ۵.mp3
10.98M
#صدای_کربلا ۵ 🏴
#استاد_شجاعی
#حجةالاسلام_قرائتی
▪️کربلا ماجرای نخواستن امام در سال ۶۱ هجری نیست!
🔥کربلا ماجرای نخواستن امام در تمام تاریخ است!
- آیا شما به امام نیاز دارید؟
- آیا این نیاز را، شبیه به گرسنگی، تشنگی، نیاز به دوست داشته شدن، نیاز به ....
- در درون خودتان حس میکنید؟
- آیا این نیاز در انتخابهای شما، منشاء اثر هست؟
💥همه نمیتوانند به امام برسند!
@rooshanfekr
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄
#احادیث_حسینی
✨امام حسن مجتبی(ع) خطاب به برادرش امام حسین(ع) فرمودند:
ای اباعبدالله روزی چون روز تو نباشد سی هزار مردی که مدعیند از امت جد ما هستند برای کشتن تو و ریختن خونت و هتک حرمتت و اسیر کردن زنان و غارت اموالت همدست شوند اینجاست که به بنی امیه لعنت فرود آید. ✨
@rooshanfekr
برایِ روضه حضرت رقیه همین بس ك بدونیم
این خار مغیلانه
😭💔
اصلا رقیه نه،
دخترِ خودت
یک شب میانِ کوچه بماند
چه میکنی ؟ . .
@rooshanfekr
آیه ۱۵ سوره قمر
استاد صرافیان.mp3
1.62M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ 🎬 #استاد_شجاعی
• بچهام اصلاً اعتماد به نفس نداره!
• همسرم اصلاً خودش رو باور نداره!
• هر کاری رو شروع میکنند، خراب کاری میشه!
✘ترجیح میدم خودم کارا رو انجام بدم تا بسپرم بهشون!
✘ خسته شدم از این وضع !
@rooshanfekr
4_5895568231304793587.mp3
13.83M
#مقام_محمود ۳
※ و أسئلهُ أن یُبَلّغنی المقامَ المَحمود لکم عندالله.
#استاد_شجاعی
#آیتالله_مصباح | #استاد_انصاریان
※ جنس و مدل آرزوهای انسانها، بینهایت متنوع است.
و این در حالیست که ساختار وجودی همهی انسانها یکی است!
این تنوع در آرزوها و مقامخواهیها نشانهی چیست؟
و چرا در تمام تاریخ، میل به مقامات انسانی در حداقلیترین سطح ممکن بوده است؟
منبع : کارگاه مقام محمود
@rooshanfekr
💠یازده دلیل کمتوفیقی یا بیتوفیقی در عبادت از زبان امام سجاد علیه السلام 💠
💎"اى سيد من
۱- شايد تو از درگاه لطفت مرا راندهاى و از خدمت بندگيت دورم ساختهاى
۲- يا شايد ديدى من حق بندگيت را خفيف شمردم بدين جهت از درت مرا دور كردى
۳- يا آنكه ديدى من از تو روى گردانم بدين سبب بر من غضب فرمودى
۴- يا آنكه در مقام دروغگويانم يافتى لذا از نظر عنايتت دور افكندى
۵- يا شايد ديدى كه من شكر گزارى از نعمتهايت نمىكنم مرا محروم ساختى
۶- يا شايد مرا در مجالس اهل علم نيافتى به خوارى و خذلانم انداختى
۷- يا شايد مرا در ميان اهل غفلت يافتى بدين جرم از رحمتت نوميدم كردى
۸- يا شايد ديدى در مجالس اهل باطل الفت گرفتهام مرا ميان آنها وا گذاشتى
۹- يا شايد دوست نداشتى دعايم را بشنوى از درگاهت دورم كردى
۱۰- يا شايد بجرم و گناهم مكافات كردى
۱۱- يا شايد به بىشرم و حيايى با حضرتت مجازاتم نمودى"
📚ابوحمزه ثمالی
@rooshanfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضههای مصور
قسمت چهارم: آزادهای که آزاد شد...
@rooshanfekr
▪️ماه غم، ماه عزا، ماه محن
بر تو بادا تسليت ياابنالحسن (عج)
▪️در عزاي جد مظلومت حسين
اشکهايت گشته جاري از دو عين
▪️شال غم افکندهاي مولا به دوش
ناله از دل ميکشي با صد خروش
▪️اینچنين گويي تو با صد شور و عين
روز و شب گريم برايت يا حسين (ع)
🍃تحقق اهداف عاشورا با قیام بقیه الله علیه السلام
🏴امام حسین علیه السلام با هدف زنده ساختن احکام قرآن و سنّت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و از بین بردن بدعت هایى که در نتیجه حاکمیت بنى امیّه در دین ایجاد شده بود، قیام کردند
و در طول مسیر مدینه تا کربلا ضمن اشاره به انگیزه قیام شان فرمودند:
🍃«من به منظور ایجاد اصلاح در امّت جدّم رسول خدا صلی الله علیه و آله قیام کرده ام، مى خواهم امر به معروف و نهى از منکر کنم و به همان سیره و شیوه مرسوم جدّم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و پدرم على بن ابیطالب علیه السلام عمل مى کنم.»
(بحارالانوار، ج45، ص6)
🍃حضرت على بن ابی طالب علیه السلام در توصیف سیره حکومتى امام مهدى علیه السلام مى فرمایند:
🍃«هنگامى که دیگران هواى نفس را بر هدایت مقدم بدارند او
[مهدى موعود علیه السلام] امیال نفسانى را به هدایت بر مى گرداند
و .....
او آراء و عقاید را به قرآن باز مى گرداند. او به مردم نشان خواهد داد که چگونه مى توان به سیره نیکوى عدالت رفتار کرد و او تعالیم فراموش شده قرآن و سیره نبوى را زنده خواهد ساخت». (بحارالانوار، ج51، ص130.)
🍃امام صادق علیه السلام نیز مى فرمایند: «حضرت مهدى علیه السلام تمام بدعت هاى ایجاد شده در دین را در سراسر جهان از بین خواهد برد و در مقابل، تک تک سنت هاى نبوى را به اجرا در خواهد آورد.»
(ینابیع الموّدة، ج3، ص62).
🌟 اللهم عجل لولیک الفرج🙏
عرضه اعمال به خداوند
🍃«إِنّ اَعْمَالَ هَذِهِ الاُمّةِ مَا مِنْ صَبَاحٍ إِلا وَ تُعْرَضُ عَلَى اللّهِ عَزّوَجَلّ».
امام حسين (ع) فرمود: «همانا اعمال امّت، هر بامدادان بر خداوند عرضه می شود».
📚(بحار الانوار، ج ۷۰ ص ۳۵۳ ح۵۴ )
@rooshanfekr
#احکام_عزاداری
#نذری
#ناتوانی_در_اداء_نذر
🍃✍️ اگر شخصی قادر به ادای نذر نباشد باید تا جایی که توانایی دارد به آن عمل کند و اگر اصلا قادر به انجام آن نباشد از او ساقط میشود.
#نذورات_اضافی
🤔❓اضافات نذورات که برای عزاداری جمع شده را چه باید کرد؟
🌼✍️ ميتوان باقیمانده را با کسب اجازه اهداء کنندگان در راه خیر مصرف کرد و اگر از مواد فاسد شدنى مانند گوشت است مىتوانيد آن را بفروشيد و پول آن را در مجالس عزادارى آينده مصرف كنيد.
#پول_گهواره_علی_اصغر
🤔❓ پولهای ریخته شده در گهوارهی علیاصغر (سلام الله علیه) و علم را صرف چه کارهایی میتوان نمود؟ آیا میتوان صرف مسجد نمود؟
🍀✍️ برای مصارف عزاداری امام حسین استفاده کنند.
#نذری_مشکوک
🤔❓خیرات و نذریهای که همسايهها ميدهند، اگر به رعايت حلال و حرامي توسط آن خانواده شك باشد، خوردن آنها چه حكمي دارد؟
🌺✍️ تا به حرام بودن آن یقین پیدا نکردید، خوردنش اشکال ندارد. یعنی اگر شما بدانید درآمد آنها مخلوطى از حرام و حلال است و این نذری و خیرات نيز از همين درآمدها تهیه شده ولى به خاطر اين كه پولها با هم مخلوط است و نمىدانيد اين نذری و خیرات از حلال است يا از حرام، خوردن آن اشكالى ندارد.
👌 تبصره: نذریهای افرادی که خمس نمیدهد، نیز همین حکم را دارد یعنی چون یقین ندارید که این نذری متعلق خمس است، خوردنش اشکال ندارد.
#اسماء_متبرکه_نذری
🤔❓نوشتن اسماء متبركه روي حلوا و شلهزرد و خوردن آن چه حكمي دارد؟
🌼✍️ اشکال ندارد ولی بعداز نوشتن اگر بادست برخورد کند باید با وضو باشد.
📚 توضيح المسائل مراجع، م 114 ، 129 و 2641 ؛ امام تحريرالوسيلة ج2 ص 118 م 5 و 24 و استفتاءات ج2 ص462 س 15؛ آقا رساله آموزشی ج2 درس 66 و 82 و اجوبه س1453 و1454 و سايت، احكام عزاداري؛ مکارم احكام ویژه م 484 و جامع المسائل؛ بهجت استفتاءات ج4 س 5588؛ صافى جامع الأحكام ج1 س 789؛ سيستاني سايت پرسش و پاسخها؛ تبريزي استفتائات جديد ج1 س 1955؛ نوري، استفتائات ج1 س744 و 754؛ دفتر مراجع.
#احکام
@rooshanfekr
خاخام یهودی(از ماموران موساد):
قشر مذهبی تنها دشمن ماست.
بقیه سرگرم شهوترانی وبدست آوردن پول بیشتر هستند.
کاری باید کرد که مراسم عزاداری بروند ولی چیزی از اسلام وسیاست ندانند
آنها باید از سیاست دور شوند.
@rooshanfekr
💠صفات اولی الباب💠
🌟امام صادق علیه السلام:
💎ان أُولِي الالْبَابِ الَّذِينَ عَمِلُوا بِالْفِكْرَةِ حَتَّي وَرِثُوا مِنْهُ حُبَّ اللَهِ. فَإنَّ حُبَّ اللَهِ إذَا وَرِثَتْهُ الْقُلُوبُ اسْتَضَآءَ بِهِ وَ أَسْرَعَ إلَيْهِ اللُطْفُ ، فَإذَا نَزَلَ مَنْزِلَةَ اللُطْفِ صَارَ مِنْ أَهْلِ الْفَوَآئِدِ.
فَإذَا صَارَ مِنْ أَهْلِ الْفَوَآئِدِ تَكَلَّمَ بِالْحِكْمَةِ. وَ إذَا تَكَلَّمَ بِالْحِكْمَةِ صَارَ صَاحِبَ فِطْنَةٍ . فَإذَا نَزَلَ مَنْزِلَةَ الْفِطْنَةِ عَمِلَ بِهَا فِي الْقُدْرَةِ ، فَإذَا عَمِلَ بِهَا فِي الْقُدْرَةِ عَمِلَ فِي الاطْبَاقِ السَّبْعَةِ.
فَإذَا بَلَغَ هَذِهِ الْمَنْزِلَةَ صَارَ يَتَقَلَّبُ فِي لُطْفٍ وَ حِكْمَةٍ وَ بَيَانٍ.
فَإذَا بَلَغَ هَذِهِ الْمَنْزِلَةَ جَعَلَ شَهْوَتَهُ وَ مَحَبَّتَهُ فِي خَالِقِهِ.
فَإذَا فَعَلَ ذَلِكَ نَزَلَ الْمَنْزِلَةَ الْكُبْرَي؛ فَعَايَنَ رَبَّهُ فِي قَلْبِهِ، وَ وَرِثَ الْحِكْمَةَ بِغَيْرِ مَا وَرِثَتْهُ الْحُكَمَآءُ، وَ وَرِثَ الْعِلْمَ بِغَيْرِ مَا وَرِثَتْهُ الْعُلَمَآءُ، وَ وَرِثَ الصِّدْقَ بِغَيْرِ مَا وَرِثَهُ الصِّدِّيقُونَ.
إنَّ الْحُكَمَآءَ وَرِثُوا الْحِكْمَةَ بِالصَّمْتِ. وَ إنَّ الْعُلَمَآءَ وَرِثُوا الْعِلْمَ بِالطَّلَبِ. وَ إنَّ الصِّدِّيقِينَ وَرِثُوا الصِّدْقَ بِالْخُشُوعِ وَ طُولِ الْعِبَادَةِ.
«اُولو الالباب و خردمندان، كساني هستند كه با تفكّر سر و كار دارند تا آنكه نتيجه حاصله از آن محبّت خدا ميگردد. زيرا چون دلها حبّ خدا را در خود گرفت و پذيرفت، دل به حبّ خدا روشن ميشود، و لطف خدا بدان سرعت ميگيرد.
و چون در منزل لطف قرار گرفت (و اسم لطيف الهي بر وي فرود آمد) از گروه و اهل فوائد ميشود.
و چون از گروه و اهل فوائد گشت با حكمت سخن ميگويد. و چون با حكمت سخن گفت از گروه و اهل فِطنت (حذاقت و جودت فهم) ميگردد. و چون در منزل فطنت وارد شد با فطنت ، در قدرت دست ميبرد. و چون با فطنت در قدرت دست برد در طبقات هفتگانه آسمان اثر و عمل ميكند.
و چون بدين مرتبه بالغ شد، وجودش در لطف و حكمت و بيان دگرگون ميشود.
و چون بدين منزلت رسيد ، شهوت و ميل و محبّتش را در خالق خودش قرار ميدهد.
و چون اين كار را انجام داد در منزلت و مكانت كبراي خداوندي وارد ميشود و پروردگارش را در دلش بالعيان مشاهده ميكند. و حكمت را از غير طريقي كه حكماء بدست آوردهاند بدست ميآورد. و علم را از غير راهي كه علماء آموختهاند ميآموزد. و صدق را از غير منهجي كه صدّيقون تحصيل كردهاند تحصيل مينمايد.»
@rooshanfekr
🌟آیت الله کوهستانی(ره)
💎" حرف های لغو و بیهوده تأثیری زیاد در روح دارد و روح را می میراند.
من حرف های بیهوده را کمتر از غذای حرام نمی دانم."
📚 برگرفته از مجله افلاکیان خاک نشین
✅نکته های ناب
@rooshanfekr
⬛وقایع روز پنجم محرم سال 61 هجری قمری
1. در این روز عبیداللّه بن زیاد، شخصی بنام "شبث بن ربعی"(1) را به همراه یك هزار نفر به طرف كربلا گسیل داد.(2).
۲. عبیداللّه بن زیاد در این روز دستور داد تا شخصی بنام "زجر بن قیس" بر سر راه كربلا بایستد و هر كسی را كه قصد یاری امام حسین علیهالسلام داشته و بخواهد به سپاه امام علیهالسلام ملحق شود، به قتل برساند. همراهان این مرد ۵۰۰ نفر بودند.(3)
۳. در این روز با توجه به تمام محدودیتهایی كه برای نپیوستن كسی به سپاه امام حسین علیهالسلام صورت گرفت، مردی به نام "عامر بن ابی سلامه" خود را به امام علیهالسلام رساند و سرانجام در كربلا در روز عاشورا به شهادت رسید.(4)
پی نوشت ها:
۱. او پیامبر را درك كرد، ولی مرتد شده و خود را به عنوان مؤذّن فردی بنام "سجاح" كه ادعای نبوّت كرده بود قرار داد و سپس به اسلام بازگشت و سرانجام در صفّین بر علیه امام علی علیهالسلام جنگید و در كربلا نیز از لشكریان یزید بود.
2. عوالم العلوم، ج۱۷، ص۲۳۷.
3. مقتل الحسین(مقرّم)، ص۱۹۹.
4. همان.
@rooshanfekr
#امام_حسین_ع_مناجات_محرمی
با روضهی دمادم تو گریه میکنم
ای با مرام با دم تو گریه میکنم
هر بار من به ماتم تو گریه کردهام
این بار هم به ماتم تو گریه میکنم
با زخمهای پیکر تو ضجه میزنم
با گیسوان درهم تو گریه میکنم
مصداق کلُ یوم...، تمامیّ سال را
با قصهی محرم تو گریه میکنم
با مخزنالبکاء و ابیمخنف و لهوف
با مقتل مقرّم تو گریه میکنم
با دعبل و فرزدق و حسّان و محتشم
با نخلهای میثم تو گریه میکنم
بر عابس و زهیر و بریر و حبیب و حر
بر عون و جون و ادهم تو گریه میکنم*
مثل غم تو قافیهام تازه مانده است
هر روز بر تو و غم تو گریه میکنم
ای پرچم تو سرخترین سرخ روزگار
هر شب به رنگ پرچم تو گریه میکنم
یک بیت روضه... تا به حرم حملهور شدند
بر اشکهای نمنم تو گریه میکنم
در زیر تیغ شمر به گودال قتلگاه
بر غربت مسلَّمِ تو گریه میکنم
telegram.me/rooshanfekr
هر روز من به یاد تنت گریه می کنم
با پاره پاره پیرهنت گریه می کنم
می سوزم و وداع تو را اشک می شوم
از رفتن و نیامدنت گریه می کنم
پای لب ترک ترکت آب می شود
بر لحظه های لب زدنت گریه می کنم
داغ تو را به سینه زنم تا به قتلگاه
با نیزه های بر بدنت گریه می کنم
تو ریز چکمه های کسی خاک می خوری
من پای دست و پا زدنت گریه می کنم
تو از فراز نیزه مرا می کنی نگاه
من بر فراق بی کفنت گریه می کنم
می میرم و دوباره مرا زنده می کنی
بر هر هزار زخم تنت گریه می کنم
علی رضا لک