📛تحركات جريان مسيحيتتبشيري؛ تشويق به ديوارنويسي تبليغي در سطح شهر
@Feraghvaadyan
👈در همایش بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی مطرح شد:
🔹رئیس قوه قضاییه:سوال ما از دنیای غرب این است که شما چه حقی دارید حقوق بشر خودتان را به همه دنیا تحمیل کنید؟ اعلامیه جهانی حقوق بشر اسلامی که در قاهره تصویب شده، گرچه هنوز دارای نقایصی است اما مطالب کاملا پیشرفته از حیث دینی دارد. شما حقوق بشری تحمیل میکنید که ازدواج با همجنس را به معنوان آزادی ازدواج، جایز میداند. این تفسیر شماست و اینگونه حقوق بشری برای خودتان باشد. ما باید حقوق بشر غربی را از رهگذر مفهوم کرامت انسانی به چالش بکشیم. امروز راه و روشی که آمریکایی ها و غربی ها در سراسر دنیا پیش گرفته اند جز نقض حقوق بشر به تمام معنا چیزی نیست. وقتی به جمهوری اسلامی می رسند از عده ای که در خیابان ها آشوب میکنند و ماشین ها را به آتش میکشند به عنوان حمایت از حقوق بشر روایت میکنند. خلق داعش، نمونه بزرگ نقض حقوق بشر در دنیای معاصر ماست.
🔸آیت الله آملی: دنیای غرب، گذشته از همه بحث های نظری و فلسفی، رویه و روشی غیر انسانی دارد. حقوق بشر، ابزاری در دست آنهاست. امریکایی ها در مرز خودشان مهاجرین را طبقه بندی کرده اند و فرزندان را از مادرشان جدا کرده اند/ این حق بشر قرن بیست و یکم و دنیای متمدن است./خبرگزاري ميزان
@Feraghvaadyan
◀️زمينههاي جذب يك فرد به فرقه 👈به طور عام ميتوان زمينه هايي كه فرد را مستعد جذب ازسو.ي فرقهها ميكند، به سه دسته تقسيم كرد: 1. نيازهاي شخصي. 2. نيازهي عقيدتي 3.كودكان و نوجوانان. 🔺البته بايد توجه داشت كه هر چه دليل اوليه جذب به فرقه باشد و هر نقطهضعفي كه فرد هنگام جذب اشته باشد، چندان مهم نيست، چراكه در دوران عضوگيري و پس از عضويت در فرقه، دلايل يا خواستههاي اوليه فرد از ميان رفته و اهداف و خواست هاي جديدي جايگزين آن مي شود كه اغلب آنها اهداف فرقه است.
📚كتاب فريب در فرقه ها
@Feraghvaadyan
💠🍃 آیا علم و دین باید با هم بجنگند؟
💫"یکی از غم بار ترین تراژدی های دوران ما این پندار پدید آمده است که علم و دین باید با هم در حال جنگ باشند."💫
⚗️ فرانسیس کالینز :
🔹در کنار اعتراضات پر سر و صدای اندکی از گروه های مذهبی علیه آموزش مفاهیم علمی مانند فرگشت و مهبانگ در مدارس عمومی، و نیز اظهارات تعداد اندکی از دانشمندان با باور های فلسفی شخصی و ضد دینی، گاهی ممکن است به نظر برسد علم و دین در حال جنگ هستند. اخبار گزارش های فراوانی درباره دیدار های هیئت مدیره مدارس، نشست های کنگره و مواعظ یکشنبه ارائه می دهد که در آن ها رهبران دینی و دانشمندان به یک دیگر هجوم می برند. اما چنین کشمکش هایی تا چه حد بیانگر واقعیت اند؟ نه چندان. توجه به چنین برخورد هایی، در برابر نمونه های پرشمار هماهنگی علم و دین، و حتی همزیستی همکارانه آن ها، حاشیه محسوب می شود.
🔹در حقیقت، افراد دارای سطوح مختلف از تخصص علمی و از ادیان گوناگون، ابدا تعارضی میان علم و دین نمی بینند. برخی این دو نهاد را صرفا مرتبط با حوزه های مختلفی از تجربیات بشر می دانند. علم جهان طبیعی را می کاود، در حالی که دین با دنیای معنوی و فراطبیعی مرتبط است - پس، این دو می توانند مکمل باشند. بسیاری از سازمان های مذهبی طی بیانه هایی اعلام کرده اند که هیچ لزومی ندارد میان ایمان دینی و نگرش علمی درباره فرگشت تعارضی وجود داشته باشد [1].
🔹به علاوه، در مقابل این کلیشه، مطمئنا برای دانشمند شدن، خداناباور بودن لزومی ندارد. برآوردی از دانشمندان حاضر در دانشگاه های پژوهشی برتر در سال 2005، نشان داد که بیش از 48 درصد از آنان دیندار بوده و بیش از 75 درصد باور دارند دین حامل حقایق مهمی است [2]. برخی از دانشمندان - مانند فرانسیس کالینز، مدیر سابق نهاد پژوهشی ژنوم انسان، و جرج کوین، اخترشناس و کشیش - صراحتا سخن از رضایتی به میان آورده اند که دیدن جهان با عدسی علم و ایمان شخصی فراهم می کند.
🔹این به آن معنا نیست که علم و دین هرگز وارد جنگی نمی شوند. اگر چه هر دو به طور کلی با حوزه های متفاوتی سر و کار دارند (طبیعی در برابر معنوی)، هنگام مواجهه با سوالات، اختلافات حول محل استقرار مرز های میان این حوزه ها افزایش می یابد. و برخی اوقات، یکی از این دو در ادعا های خود از مرز عبور می کند. برای مثال، هنگامی که عقاید دینی ادعا هایی قوی درباره جهان طبیعت به عمل می آورند (مثلا لازمه برخی تفاسیر تحت اللفظی عهدین ممکن است ادعا کنند جهان در شش شبانه روز خلق شده)، ایمان و علم می توانند خود را در حال جنگ با یکدیگر بدانند.
🔹گرچه چنین برخورد هایی ممکن است عناوین نشریات، رادیو و تلویزیون را جلب کنند اما مهم است به یاد داشته باشیم ورای این جنجال ها، موارد متعددی از نگرش های علمی و دینی وجود دارد که به طور کل به هیچ جنگی نمی انجامند. هزاران دانشمند سرگرم پژوهش خودشان هستند و در عین حال باور های معنوی و شخصی خود را نگه می دارند و حتی تعداد بیشتری از مردم معمولی، به نحوی پر ثمر جهان طبیعی را از دریچه ای علمی و شواهد محور، و جهان فراطبیعی را از دریچه ای معنوی می نگرند. پذیرش یک جهان بینی علمی مستلزم تسلیم کردند ایمان دینی نیست.
1- National Center for Science Education. Voices for evolution. Retrieved December 29, 2008.
2- Ecklund, E.H., and C.P. Scheitle. 2007. Religion among academic scientists: Distinctions, disciplines, and demographics. Social Problems 54(2):289-307
🇺🇸 دانشگاه بروکلی آمریکا
🌐https://undsci.berkeley.edu/article/science_religion
♻️✍ پ ن : برخی از رسانه ها و بنی آدم کم مطالعه که علم را متضاد با ادیان معرفی میکنند، یا هیچ اطلاعی از تاریخ علم و تاثیر ادیان در پیشرفت آن ندارند یا منافعش سیاسیشان در این معقوله دخیل است #اما مقالات بسیاری از دانشگاه های دنیا معتقدند ؛ علم و دین را میشود با هم پیش برد، همان طور که بزرگترین و بیشترین دانشمندان تاریخ دین دار بوده اند و چنین کرده اند ،،،، لذا امیدواریم با تلاش عزیزان این تصور غلط بزودی معدوم گردد💯✔️
➖➖➖➖➖
🔚 دروغ ها و خرافات ملحدین
@Zandiq_IQ7
@feraghvaadyan
✡️ شوقی افندی و اشغالگری صهیونیستها
سرزمینى که بیش از نیم قرن در اشغال #رژیم #غاصب #صهیونیستی است، از دیرباز #قبلهی #بهائیان محسوب شده و سالهاست که مرکزیت جهانى بهائیت در آن قرار دارد. اما در حالی که بهائیان درصدد انکار روابط خود با رژیم غاصب صهیونیستی هستند و تلاقی این دو غدّهی سرطانی را در فلسطین اتفاقی معرفی میکنند، لازم است بدانیم که حتی پیش از تأسیس رژیم صهیونیستی، روابط نزدیکی میان بهائیت و صهیونیستها برقرار بوده است.
همچنان که #شوقی_افندی در 14 جولای 1947 میلادی (یعنی چند ماه پیش از اعلام تشکیل دولت صهیونیستی در 14 مه 1948 م) طی نامهای، از تشکیل دولت صهیونیستی در فلسطین استقبال کرده و در نامهی خود به سازمان ملل آورده است: «تنها یهودیان هستند که علاقه آنها نسبت به #فلسطین تا اندازهای قابل قیاس با علاقه بهائیان به این کشور است؛ زیرا که در #اورشلیم بقایای #معبد مقدسشان قرار داشته و در تاریخ قدیم، آن شهر مرکز مؤسسات مذهبی و سیاسی آنان بوده است».[1] بنابراین، چگونه میتوان زمینهسازی رهبران بهائی برای تشکیل رژیم غاصب #صهیونیستی را نادیده گرفت و ادعای استقلال بهائیت در #اسرائیل را مطرح نمود؟!
#پینوشت:
[1]. بهرام افراسیابی، تاریخ جامع بهائیت، بیجا: نشر مهرفام، چاپ دهم، 1382 ش ص 560؛ ، ص 130.
@ferghenews
@feraghvaadyan
👈جایگاه عقل در معنویتهای نوظهور
در فرقه "عرفان حلقه" عقل چنین توضیح داده میشود:
«عقل پیوسته با کارهایی که منافع ملموس و مادی نداشته باشد، مخالفت میکند و هر جا که انسان بخواهد کار دل را دنبال کند، مخالفت سرسختانه نشان میدهد. برای نمونه وقتی که شخصی بخواهد تجربهای ماورایی و غیرمتعارف پیدا کند، عقل به شدت واکنش نشان داده و چنین دنیایی را منکر میشود».
در جای دیگر میگوید:
«عارف به خوبی فهمیدهاست که زمانهایی که میخواهد به روی پله عشق گام گذارد، باید عقل را رها کند». (انسان از منظر دیگر، ص 76)
خانم "اسکاول شین" میگوید:
«همینکه استدلال از در وارد شود، شهود از پنجره خارج میشود. فردی از من پرسید اصلاً این ذهن استدلالی به هیچ دردی میخورد؟ گفتم: ابداً، باید یکسره رها شود». (چهار اثر، نشر پیکان، ص289)
"کریشنا مورتی" بعد از حمله به اندیشهورزی میگوید:
«اندیشه، مشکل ما را حل نکردهاست و خیال نمیکنم هرگز حل کند. به محض اینکه اندیشیدن را آغاز کنیم تا در مورد چیزی نظریه و عقیدهای به دست آوریم، دچار انحراف شدهایم و از چیزی که باید بفهمیم دور افتادهایم. (ضرورت تغییر، ص 159) 👈باید توجه داشت که عرفای مسلمان، عقل را نه فقط با شهود قلبی و عرفان معارض نمیدانند بلکه شأن عقل را تا حد ضابطه و معیار برای تفکیک میان شهود رحمانی و شیطانی بالا بردهاند. به عبارت دیگر، عقل را در کنار شریعت به عنوان ملاک راه سلوک و میزان کشف پذیرفتهاند. 📚عقلگریزی در عرفانهای کاذب
@Feraghvaadyan
✝️حدود 40 میلیون مسیحی پیرو دکترین «بخشودهشدگان» یا «هزارهگرایان» در آمریکا زندگی میکنند که با کلیساهای بنیادگرای ایوانجلیک مرتبطاند و حمایت بی قید و شرط از اسرائیل و صهیونیسم، جزء اعتقادات دینی آنهاست. عموماً کلیساهای بنیادگرای ایوانجلیک و رهبران سازمانها، همزمان در مسائل سیاسی نیز سر و صدا راه میاندازند. در میان این گروهها، دو گروه «ائتلاف مسیحی» و «اکثریت اخلاقی»، نفوذ و قدرت تأثیرگذاری بیشتری از سایرین دارند. پت روبرتسون، «رالف رید» و جری فالول، رهبران این گروهها به هر وسیله ممکن، حمایت کامل خود از اسرائیل و صهیونیسم را بر زبان آوردهاند
🔹سياست جانبداری از اسرائیل.
ـ آمادگی جهت نبرد هستهای (آرماگدون).
ـ مقابله با اتحاد شوروی که در تفسیر کتاب مقدس از آن با عنوان «رهبر نیروهای دجال» نام برده شدهاست.
@Feraghvaadyan
▪️ 1n.pm/PKkAD
✳️ #پروفسور_تونونی در این کتاب با استفاده از نظریه ریاضیِ اطلاعات، نشان می دهد که؛ تمام چیز ها بهره ایی از شعور و آگاهی را دارا می باشند
که؛ میزان آگاهی بستگی به مقدار اطلاعات و پیچیدگیِ آن چیزِ مورد نظر داشته و هر چه جمع اطلاعات که به آن «فی» می گوید بیشتر باشد، آگاهی اش بیشتر خواهد بود.
و این نظریه معروف
به #panpsychism میباشد
ا▪️pan یعنی همه
و psychism هم یعنی ذهن و روان
▪️▫️ یعنی همه چیز دارای ذهن و آگاهی می باشد!
📗 لینک خرید کتاب از سایت آمازون:
🌐 amazon.com/Phi-Voyage-Brain-Giulio-Tononi/dp/030790721X
@Naghde_Elhad
@Feraghvaadyan
تاثیر مذهب بر خواب راحت
جدیدترین تحقیقات دانشگاه تگزاس واقع در سن آنتونیو حاکی از آن است که افراد دیندار و مذهبی خواب بهتر و آسوده تری نسبت به افراد بی دین دارند
The researchers reviewed several large studies of religious involvement and sleep-related outcomes that included people from different age groups and religions. They analyzed several measures of religious involvement, including religious attendance, religious importance and frequency of prayer. After examining these studies, the researchers concluded that people who have higher levels of religious involvement tend to have healthier sleep outcomes than their less religious counterparts.
محققان چندین مطالعه ی بزرگ درباره مشارکت مذهبی و نتایج مربوط به خواب را در افرادی با سنین و مذاهب مختلف بررسی کردند . همچنین دانشمندان به تحلیل چندین مورد از معیارهای مذهبی شامل حضور در مکان مذهبی ، اهمیت مذهب و میزان دعا پرداختن . پس از بررسی این مطالعات دانشمندان به این نتیجه رسیدند که افرادی که سطح مشارکت مذهبی بالاتری دارند دارای خواب راحت تر نسب به همتایانی هستند که اعتقادات مذهبی کمتری دارند
The data showed that religious attendance and frequency of prayer were positively associated with overall sleep quality but unrelated to restless sleep and use of sleep medications. Ellison and his collaborators concluded religion could decrease psychological distress, substance abuse and stress exposure, which are all associated with sleep outcomes.
داده ها نشان می دهد که دعا کردن به صورت متداول و حضور در مکان های مذهبی ارتباط مثبتی با کیفیت کلی خواب داشته البته بی ربط با خواب درمانی و بی قراری های مربوط به خواب بوده. الیسون و همکارانش نتیجه گرفتند که مذهب میتواند پریشانی روانی، قرار گرفتن در معرض استرس، مصرف مواد مخدر-که همه ی آنها مرتبط با نتیجه خواب هستند- را کاهش دهد
Ellison’s research areas include religious influences on mental and physical health and mortality risk, religious variations in family life, the role of religion in racial and ethnic minority populations and religious influences on social and political attitudes. He has published two books and nearly 200 peer-reviewed articles and book chapters on these and other topics
حوزه تحقیقاتی الیسون تاثیر مذهب بر سلامت روانی و فیزیکی، میزان مرگ و میر، تنوع مذهبی در زندگی خانوادگی، نقش دین در اقلیت جمعیت قومی و نژادی و تاثیر دین در رفتار های اجتماعی و سیاسی را شامل میشود. او دو کتاب و ۲۰۰ مقاله بازنگری شده و فصل کتاب در مورد این موضوع و موضوع های دیگر داد.
لینک مقاله فوق در دانشگاه تگزاس
https://www.utsa.edu/today/2018/06/story/Religion-and-Sleep.html
لینک مقاله در نورو ساینس نیوز
https://neurosciencenews.com/religion-sleep-quality-9327/
@naghde_elhad
@Feraghvaadyan
🔘 منظور نیچه از اینکه خدا مرده است چیست؟
🔹خدا مرده است. خدا مرده باقی میماند. و ما او را کشتهایم. چگونه خود را تسلی خواهیم داد، جنایتکاران تمامِ جنایتکاران را؟ آنچه مقدسترین و مقتدرترین چیز بود که تاکنون جهان به خود دیده است، بر اثر خونریزی بسیار حاصل از چاقوهای ما مرده است؛ چه کسی ما را از این خون پاک خواهد کرد؟ چه آبی برای ما موجود است تا خود را بشوییم؟ چه اعیادی بهر کفاره، چه مناسک مقدسی را از خود ابداع خواهیم کرد؟ آیا عظمت این عمل بیش از اندازه برای ما عظیم نیست؟ آیا نبایستی تنها خود خدایانی دیگر شویم تا شایسته این کار باشیم؟
📗 نیچه .کتاب دانش شادان، بخش 125، ترجمه ار آلمانی به انگلیسی: والتر کوفمن.
=====================
✖️ تفسیر و بررسی:
🔹 عبارت «خدا مرده است» به این معنا نیست که نیچه به خدایی واقعی اعتقاد داشته، یا به عبارت لفظی در ابتدا وجود داشته است و بعدا مرده؛ بلکه انتقالدهنده این دیدگاه است که خدای مسیحیت دیگر منبع معتبری از اصولِ مطلق اخلاقی به شمار نمیرود.
نیچه بحرانی را که مرگ خدا برای فرضیات اخلاقی موجود ایجاد میکند، تشخیص داده است:
«وقتی فرد ایمان مسیحی را رها میکند، حقانیت اخلاق مسیحی را نیز از خود سلب میکند؛ این اخلاق به هیچ وجه خود-آشکار نیست...
با فروشکستن یک مفهوم بنیادین در درون مسیحیت یعنی ایمان به خدا، شخص تمام آن را در هم میشکند؛ هیچ چیز الزامآور دیگری در دستان او باقی نمیماند.»
از همین رو است که در «دیوانه» که بدایتاً به خداناباوران اشاره دارد، مسئله اصلی نگاهداشت هر گونه سیستم ارزشی، در نبود انتظام و دستگاه ارزشی الهی است.
🔹 «مرگ خدا» شیوهای است برای بیان این مفهوم که بشر دیگر نمیتواند به چنین نظامهای کیهانیای اعتقاد داشته باشد، چرا که دیگر آن را به رسمیت نمیشناسد.
نیچه بیان میکند که مرگ خدا نه تنها منجر به انکار ایمان به یک نظام کیهانی میشود، بلکه انکار ارزشهای مطلق حاصل از آن را نیز در پی خواهد داشت؛ یعنی پس زدن ایمان و اعتقاد به یک قانون اخلاقیِ بیرونیِ (غیرشخصی) و جهانشمول که برای همه الزامآور باشد.
در این حالت، فقدان یک بنیان مستحکم و مطلق برای اخلاق، منجر به نهیلیسم میشود.
پوچگرایی همان چیزی است نیچه در پی راهحلی برای آن است، آن هم بر اساس ارزیابی دوباره ارزشهای بشری.
این کار برای نیچه بدان معنا است که به دنبال بنیانهای عمیقتر از آنچه ارزشهای مسیحی و ادیان عرضه میکند، باشیم. یکی از بنیانهایی که او بدان دست مییابد، «اراده قدرت» است که نیچه آن را به عنوان «جوهره حقیقت» تعریف میکند.
نیچه معتقد است اکثریت مردم این مرگ را به دور از عمیقترین ترسها و اضطرابها به رسمیت نمیشناسند. بدینگونه وقتی این مرگ به طوری گسترده میخواهد تشخیص داده شود و مورد تایید همگانی قرار بگیرد، مردم دچار یاس میشوند و نهیلیسم به طور فزایندهای گسترش پیدا میکند.
تا حدودی به همین دلیل است که نیچه مسیحیت را پوچگرایانه میداند.
@Naghde_elhad
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
✝️ #فرقه_مسیحی مخالف #تثلیث
✝️ #فرقه_مسیحی مخالف #تثلیث
↙️ فرقه شاهدان #یهوه از جمله مخالفان سرسخت آموزه تثلیث هستند و آن را انحرافی بزرگ از مسیحیت اصیل میدانند و در مورد عیسی مسیح میگویند او یک انسان عادی است همانند دیگران اما با این تفاوت که رفتار و اخلاق او الهی است. شاهدان یهوه به منظور اثبات اعتقادات خود در مورد تثلیث و نیز اینكه عیسی مسیح همان یهوه نیست، به كتاب مقدس استناد مینمایند.
📃 یكی از متون مورد علاقه «شاهدان یهوه» برای اثبات اینكه عیسی، مسیح خدا نیست، انجیل یوحنا باب 14 آیه 28 است كه در آن میخوانیم : «شنیدهاید كه من به شما گفتم میروم و نزد شما میآیم... زیرا كه پدر بزرگتر از من است.» آنها با استناد به آخر آیه میگویند: پدر ماهیتی غیر از پسر دارد و پسر در همه احوال نیازمند و محتیاج به پدر است.
@FERAGHVAADYAN
🔴 به خیال تبعیّت از قرآن، در مقابل قرآن مجسّم که امیرالمؤمنین است ایستادند❗️
مقام معظّم رهبری در بخشی از سخنانی که به مناسبت سالروز رحلت امام راحل ایراد فرمودند، به جبههای از دشمنان اشاره کردند که میتوان جریانات #شبه_انجمنی را هم از این دست دانست:
جبههی مقابلِ امیرالمؤمنین را شما ملاحظه کنید که در تاریخ مشخّص شده است: قاسطین، ناکثین، مارقین...
مارقین [یعنی] کجفهمها و نادانها و جاهلهایی که به خیال اسلام، به خیال تبعیّت از قرآن، در مقابل قرآن مجسّم که امیرالمؤمنین است ایستادند؛..
⚡️البتّه کجفهمی مربوط به تودههای مارقین بود و رؤسای آنها احتمالاً با دشمنان بیزدوبند نبودند کما اینکه در تاریخ چنین چیزی را در مورد خوارج میگویند و ادّعا میشود.
در مورد امام بزرگوار هم همین سه جبهه وجود داشتند،... مارقین -ناآگاهها- آن کسانی بودند که در مقابل امام بزرگوار ما، موقعیّت کشور را، موقعیّت انقلاب را، موقعیّت ملّت ایران را نفهمیدند، جبههبندی دشمنان را نشناختند، شیوههای دشمنیِ دشمنان را درک نکردند، به چیزهای کوچک سرگرم شدند، عظمت حرکت امام را نتوانستند تشخیص بدهند...
⚠️ این سه گروه و دشمنی این سه گروه، مخصوص زمان امام هم نبود، بعد از امام هم استمرار پیدا کرده است. امروز هم همین سه گروه در مقابل نظام اسلامی و میراث بزرگ امام که جمهوری اسلامی است، صفآرایی کردهاند.
@hojjatiye
@feraghvaadyan
✴️ #انحرافی دیگر در #بهائیت
↙️ پیشوایان فرقهی بهائیت همگام با جریان #وهابیت ، پیمودن مسافت برای زیارت قبور را حرام دانسته و اظهار داشتهاند: «در بشارت نازل که شدّ رِحال (پیمودن مسافت) برای زیارت قبور جایز نه، این حکم عمومی است مگر مواقع منصوصه و لکن هر مَرقد مُنوری از شهداء و غیر شهداء از أحیاء در هر مملکتی هست، باید نهایت احترام را مجری داشته و زیارتش سبب روحانیت و نورانیت قلب میگردد».[1]
🔻این در حالیست که بهائیان با تأویلهای نابجا همهساله از سراسر دنیا عازم قبر پیامبرخواندهی این فرقه در اسرائیل شده و به سهم خود، صنعت گردشگری #اسرائیل را رونق بخشیدهاند؛ همچنان که آیتی (مبلّغ پیشین بهائیت) در نقل این تناقض میگوید: «بهاء زیارت قبور را جایز ندانست، ولی پیروانش، با همین تأویل و توجیهها، برای زیارت قبر باب و بهاء به عکا و حیفا میروند».[2]
⭕️ بنابراین، استثنای چنین حکمی توسط بهائیان از دو حال خارج نیست، یا اینکه بهائیان به صلاحدید خود احکام به اصطلاح الهی بهاء را تغییر دادهاند و یا اینکه پیشوایان بهائی، در اجرای احکام ساختگی خود مستثنا هستند. / جام نیوز/P
📚پینوشت:
[1]. اشراق خاوری، گنجینهی حدود و احکام 128 بدیع، ص 272.
[2]. ر.ک: عبدالحسین آیتی، کشفف الحیل (3 جلدی)، ج 3، ص 152.
@FERAGHVAADYAN
روشنگر مدیا
💠 #حجاب سخنگوی یکی از اتحادیه های دانشجویی #فرانسه بحث برانگیز شد
🎤 مصاحبه ای که چندی پیش یکی از شبکه های تلویزیونی فرانسه بامریم پوگوتو، نماینده یکی از اتحادیه های دانشجویی در فرانسه انجام داد سبب بروز واکنش هایی از سوی برخی شخصیت های سیاسی این کشور شد.
↙️ این دختر جوان که سخنگوی یکی از اتحادیه های دانشجویی است ، با حجاب اسلامی با شبکه تلویزیونی ام ۶، در یک مصاحبه کوتاه ظاهر شد و طی آن به بیان دلایل حمایت از تحصن های دانشجویی پرداخت.اعتراض برخی سیاسیون فرانسه به ویژه تعدادی از نمایندگان مجلس به حضور این دختر محجبه از آن روست که انتخاب شخصی وی قابل احترام است اما این که او در یک جایگاه اجتماعی با حجاب به نقل از یک تشکل دانشجویی سخن می گوید با روح لائیسیته در فرانسه مغایرت دارد ضمن این که شیوه فوق می تواند مدلی برای ورود دیگر زنان محجبه در پست های اجتماعی باشد.
↙️ ژرار کلمب، وزیر کشور فرانسه نیز از محجبه بودن نماینده اتحادیه دانشجویی ابراز شگفتی کرد. ژرالد کلمب یکی از چندین شخصیت سیاسی و شناخته شده در فرانسه است که از محجبه بودن مریم پوگوتو، نماینده اتحادیه دانشجویی در دانشگاه سوربون پاریس انتقاد کرده است. این دختر محجبه فرانسوی در گفت و گویی کوتاه با شبکه ۵ تلویزیون فرانسه در واکنش به این اعتراضات ابراز تعجب کرد و گفت حجاب او یک تصمیم شخصی است و متوجه نمی شود چرا این مساله باید موجب بروز چنین واکنش هایی شود. / مهر/P
@FERAGHVAADYAN
🔀بدعتهای #انجمن_حجتیه در خدمت استعمار
در قسمت قبل، به بررسی دو #بدعت انجمن در مورد نفی انقلاب و حکومت در عصر غیبت پرداختیم. در این قسمت، بدعت سوم را بررسی میکنیم.
🔘 بدعت سوم: #نفی_جهاد_ابتدایی
جهاد ابتدایی یا «جهاد الدعوتالاسلام» از ضروریات دین است که تمام فِرَق اسلامی، علما و مفسرین بدون استثنا، آن را همچون نماز، روزه و حج پذیرفتهاند. با این حال انجمنحجتیه، این جهاد را حتی در عصر حضور معصوم نیز قبول ندارد!
این مسئله توسط تنها نظریهپرداز انجمنحجتیه نیز تصریح شدهاست. در واقع انجمنحجتیه در بررسی اصولی، تنها یک نیروی فکری و معنوی دارد و آن هم آقای «حلبی» است، مابقی اعضا، هیچکدام نیروی فکری و مولد نبودهاند.
🔻در رابطه با جهاد ابتدایی، آقای حلبی تأکید میکند که حتی در زمان امام معصوم(ع) هم اصل بر «وَقَاتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ»(1) است. به این معنی که جنگ، فقط دفاعی است. با این حساب، باید پرسید آیات جهاد ابتدایی چه کاربردی خواهند داشت؟! در صورتی که جهاد ابتدایی نه تنها در اسلام که در همه ادیان دیگر و توسط پیامبران پیشین هم مورد اشاره قرار گرفتهاست.
⬅️ وقتی حضرت سلیمان(ع) باخبر شد که ملکه سبا، خورشید را میپرستد، با اینکه ملکه هیچ تعرضی به ملک سلیمان نکرده بود، هدهد را با پیغامی نظامی روانه کرد تا به او اطلاع دهد که اگر تسلیم خداپرستی و حکم من نشوید، لشکری بیانتها را به سرزمین شما خواهم فرستاد. سایر پیامبران نیز چنین بودند. کسی از بتپرستان، متعرض حضرت ابراهیم(ع) نشده بود، بلکه این حضرت بودند که جهادالدعوه کرده و بتها را درهم شکستند.
خط سیاسی همه انبیا و مرسلین در قرآن آمده: «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ عَزيزٌ: ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم، قیام به عدالت کنند»(2) اگر هم جنگ ضرورت پیدا کرد: «وَأَنزَلنَا الحَديدَ فيهِ بَأسٌ شَديدٌ وَمَنافِعُ لِلنّاسِ وَلِيَعلَمَ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالغَيبِ: و آهن را نازل کردیم که در آن نیروی شدید و منافعی برای مردم است، تا خداوند بداند چه کسی او و رسولانش را یاری میکند بیآنکه او را ببینند؛ خداوند قوّی و شکستناپذیر است.»(3) پس خط سیاسی تمام انبیا مصداق رسول خدا میباشد و همگی دو شعار کلی داشتند: «وَلَقَد بَعَثنا في كُلِّ أُمَّةٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ: ما در هر امتی رسولی برانگیختیم که: «خدای یکتا را بپرستید و از طاغوت اجتناب کنید!»(4) از آنجایی که ائمه(ع) را وارث انبیا میدانیم و میگوییم «السلامعلیک یا وارث آدم یا وارث نوح، ابراهیم.» پس خط ائمه(ع) نیز، همین است.
ادامه دارد...
📚پینوشت:
1.سوره مبارکه بقره، آیه شریفه 190. این آیه اولين آيه قتال و جهاد است كه در مدينه نازل شده. تمام آیات قتال، مربوط به سورههای مدنی میباشد، یعنی زمانی بر پیامبر نازل شدهاند که نظام اسلامی در مدینه مستقر شده و مسلمین قدرت پیدا کرده بودند.
2.سوره مبارکه حدید، آیه شریفه 190.
3.همان.
4.سوره مبارکه نحل، آیه شریفه 36.
@feraghvaadyan
مشروبخواری #عبدالبهاء
# عبدالحسین_آیتی به نقل یکی از همراهان #عبدالبهاء در سفر اروپاییاش، خاطرهای بدین مضمون را از اقامت در پاریس نقل میکند: «در پاریس شبی با #عباس_افندی #مشروب میخوردیم، اسرار قلب خود را گفت و دانستم که هیچ دینی ندارد».[1]
اما نقل این حکایت، حاوی نکاتی بدین مضمون است:
#اولاً: چگونه پیامبرخواندهی بهائیت حکم به تحریم نوشیدن مسکرات داده: «لا تقربوا بها لّأنَّها حُرِّمَت عَلیکُم مِن لَدَی اللهِ العَلیِّ العَظیم
[2]؛ نزدیک (مسکرات) نشوید، چرا که از جانب خدای تعالی بلند مرتبه بر شما حرام شده است»؛ اما در عین حال، جانشین و مبیّن آیات ساختگیاش مرتکب این عمل شده است؟! در این صورت، چه توجیهی بر پایبندی پیروان بهائیت به این حکم وجود دارد؟!
#ثانیاً: در حالی که حتی جانشین پیامبرخواندهی بهائیت، به ساختگی بودن اساس این مسلک اعتراف کرده، چه توجیهی بر باقی ماندن سایر پیروان بر آن وجود دارد؟!
#پینوشت:
[1]. عبدالحسین آیتی، کشف الحیل، (3 جلدی)، تهران: بینا، 1340 ش، ج 3، ص 140.
[2]. عبدالحمید اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، نسخهی الکترونیکی، ص 429.
@ferghenews
@feraghvaadyan
🔴 خاطره ای از مخالفت شیخ محمود #حلبی (رهبر انجمن حجتیه) با قیام پانزدهم خرداد:
هر دفعه که صدای رگبار از میدان بلند می شد ایشان یک تکانی می خورد و می گفت: “هان حالا بیرونش کن، حالا بیرونش کن، این هم حرف شد که حالا بیرونت می کنم.”
من گفتم “چیه قصه و مگر چه شده است؟”
ایشان گفت: “مگر نمی دانی که آیت الله خمینی در سخنرانی اش گفته است کاری نکن که مثل پدرت بگویم بیرونت کنند؟ و خوب مگر می تواند بیرونش کند، با این تیراندازی و با این مردم کشی مگر می شود بیرونش کند؟“‼️
🔸متن کامل را اینجا بخوانید:
yon.ir/xizBX
@hojjatiye
@Feraghvaadyan
✅رنگ پوست و قدیس شدن در کلیسای کاتولیک
🔸دانشگاه خاویر آریزونا لوئیزیانا اعلام کرد برای قدیس شدن 5 کاتولیک سیاه پوست برنامهریزی کرده است.
کاتولیک های سیاه پوست اقلیت بسیار محدودی در بین کلیساهای کاتولیک آمریکا هستند که سالهاست در حال تلاشند تا بر آنچه نژاد پرستی سیستماتیک کلیسای کاتولیک میخوانند غلبه کنند. آنها حتی در میان اقلیت مسحی پروتستان آمریکا نیز اقلیت کوچکتری به حساب میآیند.
جای شگفتی نیست که از 11 قدیس آمریکایی حتی یکی از آنها سیاه پوست نیست.
مسئولان دانشگاه خاویر میگویند اکنون تمام کاتولیک های سیاه پوست آمریکا به هم پیوستهاند تا این روند را تغییر دهند. این دانشگاه اعلام کرده است به کمک تمام سازمانهای کاتولیک حامی رنگین پوستان درصدد است تا 5 شخصیت مذهبی سیاه پوست را برای کسب عنوان قدیسی به واتیکان معرفی کند. یکی از این پنج تن، پیر توسیانت است که سابقا برده بوده است و در نیویورک برای کودکان سیاه پوست مدرسه ساخته است. جولیا گیرلی نیز که برده بوده با انجام کارهای خیریه در نیو اورلئان خدمات زیادی به مسیحیان سیاه پوست ارائه کرده است🔸
@religions
@feraghvaadyan
🌐 نصف جهان، الگویی برای #همزیستی پیروان #ادیان
↙️ پیروان ادیان مختلف در اصفهان(معروف به نصف جهان)، از قرن ها پیش تاکنون با صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی را سپری کرده اند.
🔹مسیحیان، کلیمیان، زرتشتیان و اهل سنت استان اصفهان، در کنار ساکنان شیعه این خطه، زندگی مسالمت آمیزی را سپری میکنند.
🔹این استان دارای حدود هفت هزار نفر مسیحی، 2 هزار نفر کلیمی، حدود 150 نفر زرتشتی و حدود 180 هزار تبعه خارجی از کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان (بیشتر آنها اهل سنت می باشند) است.
رهبر کل ارامنه حوزه سلیسی 28 مهر سال 1393 در سفری به اصفهان با اشاره به زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان توحیدی در این شهر گفت: اصفهان بهترین الگو برای همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان توحیدی در بین کشورهای اسلامی است.
🔹جاثلیق آرام اول در دیدار با استاندار وقت اصفهان بیان کرد: اگر کسی اصفهان را از نزدیک نبیند، نمیتواند در رابطه با آزادی فعالیت پیروان ادیان توحیدی در ایران قضاوت صحیحی داشته باشد.
بابکن چاریان، سراسقف اعظم سابق ارامنه اصفهان و جنوب ایران که سال گذشته مأموریتش در این استان پایان یافت، 20 دی سال 93 در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شهر اصفهان الگویی از همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی است.
🔹ژرژیک آبرامیان، نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز با اشاره به تلاش های جامعه ارامنه ایران برای توسعه و آبادانی کشور، همزیستی پیروان ادیان در ایران بویژه اصفهان را نمونه ای بی بدیل از زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان و قومیت های مختلف در جهان دانست.
🔹وی با اشاره به اینکه ایران از معدود کشورهای چند فرهنگی به لحاظ زبان، دین و مذهب می باشد که بسیار کم و اندک در تاریخ خود تنش و درگیری را بین فرهنگها و ادیان مختلف تجربه کرده است، ادامه داد: شکی نیست که قسمت زیادی از این موضوع را باید به پای اعتقاد درونی اسلام و اهتمام فرهنگ ایرانی به همزیستی و التزام عملی به آن در طول سدههای متمادی نوشت.
آبرامیان اضافه کرد: در واقع احترام به ادیان و عقاید دیگر، یکی از اساسیترین ریشههای فرهنگ اسلامی - ایرانی است که در دهه های اخیر با تبلیغات گسترده جهانی سعی شده تا تصویری متفاوت از آن در ذهن ها شکل بگیرد.
نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران افزود: تبلیغاتی که علیه ایران و انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر انجام شده نه تنها چشم خود را بر تاریخ پرسابقه همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان بسته بلکه سعی کرده تا آن را به صورتی وارونه روایت کند.
🔹تاکنون پیروان ادیان توحیدی از جمله زرتشتیان، یهودیان و مسیحیان بدون هیچ مشکلی در کنار هموطنان مسلمان خود در اصفهان زندگی کرده اند. وجود پیروان ادیان توحیدی در اصفهان را عامل پویایی فرهنگ شهری این خطه بودهاست./ ایرنا
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا دنیایی ورایِ این جهان مادی وجود دارد؟
روشنگر مدیا
آیا دنیایی ورایِ این جهان مادی وجود دارد؟
آیا دنیایی ورایِ این جهان مادی وجود دارد؟
پاسخ مثبت است بله! برخی شواهدِ علمی خبر از وجود جهانی ماورایِ این جهان میدهد.
According to some quantum physicists (Hans-Peter Dürr, Amit Goswami, Michael König), there is behind the material world a hyperspace that can be regarded as an afterlife or a heaven.
براساس نظریات برخی فیزیکدانهای کوانتومی(هنس پیتر دور، آمیت گوسوامی، مایکل کونیگ)، ورای دنیای مادی، یک فضای برتری هست که میتواند به عنوان بهشت یا زندگی بعد از مرگ مورد توجه واقع شود.
Basis of this assumption is the proved (verified) phenomenon of quantum entanglement.
اساس این فرضیه پدیده اثبات شده درهم تنیدگی کوانتومی هست.
If two entangled (by contact "mentally" connected) photons (light particles) can communicate over a large spatial distance much faster than light (immediately), there must be a higher dimension (a hyper-space) through which this is possible.
اگر دو فوتون در هم تنیده میتوانند از ورای فاصله بسیار زیادی سریعتر از نور با هم ارتباط برقرار کنند، می بایست ابعادی بالاتر (فضایی ماورایی) باشد که از طریق آن این ارتباط صورت گیرد.
Because the special theory of relativity from Einstein shows that signals spread out in the traditional dimensions of space can do this not faster than light speed.
زیرا نظریه نسبیت انیشتین نشان میدهد که سیگنالهایی که در ابعاد معمولی فضا منتشر می شوند نمیتوانند سریعتر از سرعت نور باشند.
https://en.wikiversity.org/wiki/God/...uantum_Physics
@Naghde_elhad
@Feraghvaadyan
+ برای کسب اطلاعات بیشتر در همین زمینه میتوانید به مقالاتی که قبلا در همین موضوع منتشر شده رجوع کنید.
1⃣ t.me/Naghde_Elhad/4424
2⃣ t.me/Naghde_Elhad/4420
---------------------------