eitaa logo
روشنگر مدیا
957 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
557 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
🗯 تصور جامعه‌ای که در اکثریت‌اند❗️ 🖌 هرچند به دلیل در اقلّیت بودن شعار سر می‌دهد، اما در واقع پیامبرخوانده‌ی بذر و از غیربهائیان را در دل پیروانش افشانده است. 🖍 همچنان که پیامبرخوانده‌ی بهائی، ملاقات پیروانش با غیربهائیان را ممنوع اعلام کرده است: «با آنان که به خدا و آیاتش کافر شدند (:کسانی که حاضر به پذیرش بهائیت نشدند) نکنید و از مثل آن‌ها دوری کنید».[1] 🖍 و یا آن‌جا که گفته است: «بر هر نفسی لازم است که از انفس خبیثه مشرکه (:بخوانید ) اجتناب نماید».[2] 🖍 او همچنین دستور به با غیربهائیان داده است: «إنقَطع عَن الَّذین أشرَکوا و کانوا مِن الخاسرین [3]؛ با آنان که مشرک و زیان‌کار شدند (:بخوانید غیربهائیان)، قطع رابطه کن». ♻️ آری؛ جامعه‌ای که بهائیان در اکثریت باشند، غیربهائیان مورد تحریم همه‌جانبه و بایکوت قرار خواهند گرفت و شعارهای تبلیغاتی و ظاهرسازی دیگر در آن‌جا معنایی نخواهد داشت. 📌 البته بهائیت در عمل نشان داده حتی اقلّیت نیز نتوانسته عاملی برای طلبیش شود و با حکم به روی‌گردانان از خود [4]، سیاست همه‌جانبه را در خصوص آنان پیش می‌گیرد. ♻️ با این حال آموزه‌ی هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با پیروان جمیع ادیان در این فرقه [5]، بیشتر به شعاری توخالی شباهت دارد. @n_bahaiat @Feraghvaadyan 📚پی‌نوشت: 📓[1]. «لا تُعاشروا معَ الَّذین هم کفروا بالله و آیاته ثم اجتنبوا عن مثل هولاء»: اشراق خاوری، مائده آسمانی، ج 8، ص 39. 📓[2]. همان. 📕[3]. حسینعلی نوری، مجموعه الواح مبارکه، ص 90. 📙[4]. ر.ک: شوقی افندی، توقيعات مبارکه، ج 4، ص 95-94. 📘[5]. ر.ک: احمد یزدانی، نظری اجمالی در دیانت بهائی، ص 51.
🔴 چاپ کتاب در ایران ۳۸۰ ساله شد 🔹 برگزاری «سیصد و هشتادمین سالگرد چاپ نخستین کتاب در ایران» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت
روشنگر مدیا
🔴 چاپ کتاب در ایران ۳۸۰ ساله شد 🔹 برگزاری «سیصد و هشتادمین سالگرد چاپ نخستین کتاب در ایران» در نمایش
🔹 مراسمی به مناسبت «سیصد و هشتادمین سالگرد چاپ نخستین کتاب در ایران» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت و با حضور سفیر ایران برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان و شورای خلیفه‌گری ارامنه جنوب ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت نشستی را برگزار می‌کنند. بر اساس این گزارش، این نشست چهارشنبه ۱۰ اکتبر تحت عنوان «سیصدوهشتادمین سالگرد چاپ نخستین کتاب در ایران» برگزار خواهد شد. طبق آنچه اعلام شده غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در هفتادمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت میزبان این نشست خواهد بود و ماجدی سفیر ایران در آلمان سخنران این مراسم است؛ ضمن اینکه پیام شورای خلیفه‌گری ارامنه جنوب ایران قرائت خواهد شد. در این مراسم ناشران حاضر در این عرصه بین‌المللی شرکت خواهند کرد و مقامات نمایشگاه مذکور نیز حضور خواهند داشت. این خبر اضافه می‌کند، رونمایی از صفحه اول اثری که در سال ۱۶۳۸ در ایران برای اولین بار با ماشین چاپی در چاپخانه وانک در جلفا منتشر شده و اصل آن در موزه انگلیس نگهداری می‌شود، از جمله برنامه‌هاست. اهمیت رونمایی این اثر از آن جهت است که این ماشین چاپ الگوبرداری شده از دستگاه گوتنبرگ نبوده، بلکه دستگاهی ابداعی است. این کتاب ادعیه مذهبی ارامنه اصفهان است که نسخه‌ای از آن در ایران وجود ندارد. در فضایی که تصویر درستی از ایران در رسانه‌های غربی منعکس نمی‌شود، این رونمایی حائز اهمیت است؛ چرا که نشان‌دهنده تعامل میان ارامنه با مسلمانان ایران بوده که یک هموطن ارمنی توانسته این کتاب را چاپ کند./آراکس @Feraghvaadyan
✅سقف کلیسایی که دزدیده شد 🔸دزدها سقف آهنی یک کلیسای تاریخی را در بریتانیا به وزن ۲۰ تُن، ربودند. این کلیسای قدیمی در روستای هوتون کانکوئست، واقع در مرکز بریتانیا، قرار دارد و متعلق به قرن ۱۴ میلادی است. سرایداران هنگامی متوجه این دزدی شدند که آفتاب از سقف کلیسا به داخل ساختمان تابید. خسارت این دزدی حدود ۱۰۰ هزار پوند (۱۱۳ هزار یورو) برآورد می‌شود. به‌گفته یک افسر پلیس مجرمان می‌بایست روزها با وسیله نقلیه بزرگ، و راه‌اندازی داربست و نردبان بلند سقف کلیسا را دزدیده باشند🔸 @religions @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
📜مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌ای از مسئولان استان فارس درخواست کردند که ضمن رعایت حقوق شهروندی با فرقه ضاله برخورد جدی شود. ↙️متن اطلاعیه به این شرح است: «استان فارس با سابقه تاریخی و تمدنی بزرگ ایران ــ اسلامی و شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام در حراست و حفاظت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام و با تقدیم 15 هزار شهید لاله‌گون پیشقدم بوده است. مردم ولایتمدار فارس و شیراز در مبارزه با استعمار بریتانیا و فرقه ضاله بهائیت پیشتاز بوده‌اند. مردم شریف فارس در کمال افتخار و احترام در طول تاریخ با تمام اقلیت‌های مذهبی و ادیان توحیدی زندگی مسالمت‌آمیز داشته‌اند. مجمع نمایندگان استان فارس همراه با مردم ولایتمدار استان همواره از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی امام و رهبری دفاع نموده و رژیم جنایتکار کودک‌کش و اشغالگر اسرائیل را دشمن درجه یک بشریت می‌دانیم و از مسئولان مربوطه می‌خواهیم با رعایت حقوق شهروندی و آحاد ملت بزرگ ایران در چارچوب قانون اساسی به فرقه‌های ضاله و شیطانی و فرقه بهائیت که با پشتیبانی و حمایت انگلیس تأسیس شده و حامیان آنها اجازه توطئه و جولان ندهند و با قاطعیت با مقصران و توطئه‌گران مقابله نمایند. از مسئولان کشوری و استانی می‌خواهیم با انسجام و اتحاد با خدمت‌رسانی جهادی و انقلابی از آرمان‌های امام و انقلاب دفاع نمایند»./تسنیم @Feraghvaadyan
🚸مدارس مذهبی، کمپ‌های 🎓 سالیان سال است، آغاز با بازگشایی مدارس گره خورده و هر یک تداعی‌گر دیگری است. به این مناسبت مسئله انجمن‌حجتیه در کشور را در اختصاصی روشنا با که از کودکی در این فضا رشد یافته و هم‌اکنون نیز در مدارسی با حضور مشغول به تدریس است، بررسی می‌کنیم. ❓به نظر شما چند درصد از دانش‌آموزانی که در این مدارس تحصیل می‌کنند، در نهایت اهداف انجمن را محقق ساخته یا حتی جزء بدنه آن می‌شوند؟ 👤فکر می‌کنم اکثر بچه‌های دبیرستانی‌شان، در جلسات و دوره‌های انجمن شرکت می‌کنند. بعضاً می‌بینم در یک هفته 20 جلسه در مناطق مختلف تهران (قلهک، پاسداران، هروی، شمس‌آباد و...) گذاشتند. بدون اینکه جلسه‌ای برای نقد انجمن وجود داشته باشد و همین دانش‌آموزان با جنبه‌های دیگر انجمن هم آشنا شوند. ❓شما در مدرسه‌ای که به فرمایش خودتان جزء مدارس انجمن بوده تحصیل کردید، آیا انجمنی بودنش برایتان محسوس بود؟ 👤بله، آن موقع ما خودمان هم اطلاعاتمان بیشتر بود. بچه‌های الآن فکرشان درگیر مسائل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است و روی این مسائل زمان نمی‌گذارند تا مطالعه کنند. اعتقادات قرص و محکم انجمن‌حجتیه را خیلی از هم‌کلاسی‌های قدیمی‌ام دارند. حدود 70 درصد بچه‌ها در آن گروه ماندند و هنوز هم جلسه می‌گذارند. ❓به نظرتان چه حوزه‌ای باعث شده برخی مدارس مذهبی، رنگ و بوی انجمنی داشته باشند؟ 👤هرچند ضعف متوجه آموزش و پروش هم می‌شود اما به طور کلی آموزش و پرورش خیلی نمی‌تواند این موارد را رصد و کنترل کند. این برنامه‌ها اعتقادی است. کسانی که روی برنامه‌های اعتقادی کار می‌کنند، باید این مسائل را پایه‌ریزی و نیروهای توانا تربیت کنند. انجمن، نیروهای حرفه‌ای زیادی دارد، مثلاً یک مسح پا را تا دو ساعت هم می‌توانند توضیح دهند، طوری که بچه با اشتیاق گوش کند و از جایش تکان نخورد. حالا شما برو در یک محیط انقلابی بگو داستان‌های شهدا و انقلاب را مثلاً در مسجد تعریف کنند، آن هم مسائلی که واقعاً تأثیرگذارند و جای کار دارند، اما خوب می‌شود. نسبت کمتری از مدارس و معلم‌ها از شهدا یاد می‌کنند. بچه‌ها معلمشان را خیلی دوست دارند، پس خیلی می‌تواند مؤثر باشد، اما چند درصد معلم‌های ما در رابطه با شهید و انقلاب صحبت می‌کنند؟ یک عده که انجمنی‌اند، یک عده دیگر هم کلاً به این مسائل اهمیت نمی‌دهند. @Feraghvaadyan
✍نقدی بر نقد آقای کمالیان پیرامون همایش تصوف, شاخص ها و نقدها
روشنگر مدیا
✍نقدی بر نقد آقای کمالیان پیرامون همایش تصوف, شاخص ها و نقدها
✍نقدی بر نقد آقای کمالیان پیرامون همایش "تصوف, شاخص ها و نقدها" ⁉️علت موج هجمه ها به همایش تصوف چیست؟ 🔹هنوز چند روز تا برگزاری نخستین همایش ملی تصوف, شاخصه ها و نقدها باقی مانده, اما موج عظیمی از هجمه از سوی برخی فرق درویشی و شماری دایه های مهربان تر از مادر علیه این همایش به راه افتاده است. صرف نظر از چرایی این هجمه ها, در اینجا نقدی داریم بر نقد یکی از منتقدان همایش مزبور با عنوان "صدر هنوز میان حوزویان, تنهاست", نوشته آقای محسن کمالیان که در کانال مصطفی تاجرزاده نشر داده شده است. 🔹نویسنده با محور قرار دادن رویه آقای صدر در تبلیغ و برخورد با مسیحیان و سنیان و متصوفه, برگزاری همایش مزبور را برخلاف این منش دانسته و آن را به دور از "جوانمردی" می خواند. 🔹 در باب نوشته نامبرده به چند نکته اشاره می شود, امید که راهگشا باشد: 🔹ایشان که حتی عنوان همایش را "منفی" خوانده اند, بد نیست اولا, کنکاشی در باب لغت "نقد" داشته باشند تا دریابند که نقد در مضمون کلی, عیار چیزی را سنجیدن بر مبنای ویژگی های مثبت و منفی است. یعنی در نقد, هم به شاخص های پسندیده توجه شده و هم نقاط ضعف مورد اشاره قرار می گیرد و نقد صرفا تمرکز بر وجوه منفی و ضعف مقوله مورد بررسی نیست. ثانیا, گویا آقای کمالیان به درستی, عنوان همایش را مورد توجه قرار نداده اند؛ تصوف, شاخص ها , نقدها, عنوان همایش مزبور است که با "تصوف شناسی انتقادی" کاملا تفاوت معنایی و رویکردی دارد. بدیهی است نامگذاری چنین نشست های علمی تخصصی, هدفمند و پس از اندیشه بسیار صورت گرفته که به درستی می توان به تفاوت معنایی دو عنوان اصلی و انتسابی نویسنده پی برد که در اولی, بررسی شاخص ها, پیش از نقدها قرار گرفته و اهدافی پشت آن قرار دارد. 🔹ایشان از رویه و خدمات ارزشمند آقای صدر در امر تبلیغ نام برده و همایش مزبور را به دور از این منش دانسته, اما به این مسیله اشاره نکرده که تصوف _بنا به اذعان آقای صدر_ مستلزم بدعت آفرینی در دین بوده و بسیاری از آداب و مبانی اعتقادی متصوفه و فرق درویشی برآمده از آن, انحراف از مبانی اصیل دین اسلام محسوب می شود. مصادیق, فراوان است؛ عشریه در مقابل خمس, تاسیس خانقاه در برابر مسجد, سرسپردگی و تجسم صورت مرشد در عبادت, تنها برخی از بدعت های انحرافی فرقه نعمت اللهی گنابادی از فرق متصوفه می باشد. با وجود چنین بدعت هایی, آیا می توان آن را همسنگ دین مسیحیت یا مذهب تسنن دانست؟ به نظر می رسد, نحوه مواجهه با هر مقوله نیازمند درک وجوه و ابعاد آن, همچنین بستری است که مقوله مزبور در آن زیست می کند که در مورد اخیر نیز بستر جامعه ایران با جوامع مورد تبلیغ آقای صدر تفاوت دارد. 🔹آقای کمالی از نکته ای مهم در خصوص فرق برآمده از تصوف و جریان تصوف فرقه ای_آگاهانه یا ناآگاهانه_مغفول مانده؛ مروری بر تاریخ تصوف در ایران, نمایانگر تحرکات برخی فرق درویشی است که گاه, خطرات و آسیب هایی را نیز به همراه داشته است و این ها جدای از مقوله انحرافات عقیدتی است. مراد, برخی رویه های سیاسی و تبرج خواهانه فرق مزبور است که از قضا با منش صوفیانه قدیمی, فاصله دارد به طوری که برخی از تحول معنای فقر و درویشی و پیدایی "سلطنت فقر",سخن رانده اند. نمونه متاخر این پدیده, اقدامات طیف افراطی فرقه گنابادی در غایله گلستان هفتم اسفند ۹۶ بود که با رقم زدن حوادث تاسفبار و شهادت سه تن از نیروهای انتظامی, چهره تازه ای از درویشی گری و تصوف فرقه ای را به منصه ظهور گذاشت. بنابراین, با تحول ماهوی معنای تصوف و درویشی گری, باید از رویکرد های تازه ای به این مقوله نگریست. 🔹مسیله دیگر,اشاره به ناجوانمردانه بودن همایش فوق الذکر است چراکه "تصوف در اقلیت" قرار دارد. در اینجا توجه نویسنده محترم را به این حقیقت جلب می کنیم که این جامعه اقلیت, سالهاست با تمام دستگاه درویشی گری خود در کنار سایر شهروندان از تمامی حقوق برخوردار بوده, خانقاه ها, جماعت خانه ها و جم خانه های بسیاری در نقاط مختلف کشور دایر بوده و هست که مراسم درویشی هم اکنون در آنها برگزار می گردد. از طرفی, شمار زیادی از متصوفه در مقام معلم, استاد, دانشجو و... در حال فعالیت فرهنگی هستند. بنابراین, واژه "اقلیت" معادل "محرومیت و محدودیت" نیست. 🔹نکته پایانی اینکه, برگزاری همایشی با رویکرد علمی تخصصی در سطح ملی در باب پدیدارشناسی و بررسی یک مقوله, برآمده از اهمیت و نقش پدیده مذکور بوده و هدف از چنین هم اندیشی های علمی, دستیابی به دانشی به روز در باب مسیله و در نهایت, اتخاذ روشی مناسب برای تعامل و مواجهه با ابعاد مثبت ومنفی آن است. بدیهی است, وقتی تصوف طی زمان با تغییر و تحولات ماهوی و شکلی همراه شده, بررسی این دگرگونی ها, آثار و نتایج آن, آن هم با عنایت به برخی مصادیق اخیر (حوادث پاسداران تهران) و زیان هایش بر جامعه _درویشی و بیرونی_ امری است ضروری. 📚بخش تحلیلی روشنگر
🔴 لطفا در نشر اخبار دقت فرمایید❗️ ۱5 مهر ماه جاری خبرگزاری مهر، خبری را با این عنوان منتشر نمود: 🔸« تجدید چاپ چند کتاب زعیم انجمن حجتیه در تهران» http://bit.ly/2C1ci60 ✅ هر چند ڪه توجّه این خبرگزاری به این موضوع، شایسته و قابل تحسین است، امّا متأسفانه سال‌هاست ڪه یڪی از عوامل اصلی عدم شناخت صحیح از انجمن حجتیّه، انتشار مطالب نادرست و یا غیر دقیق بوده است. در این خبر نیز از جناب آقای دڪتر نادر به عنوان "زعیم انجمن" یاد شده است! شڪّی نیست ڪه ایشان از اعضای قدیمی و اساتید و مسئولین فعلی این گروه بوده و هستند، امّا امروزه مدیریّت انجمن حجتیّه را شورایی چند نفره، تحت نظر آقایان مهندس سیّد حسین و دڪتر سیّد حسن به عهده دارد. 📚 همانگونه ڪه در این خبر نیز ذڪر شده است، "مرڪز فرهنگی " یڪی از اصلی‌ترین مراڪز توزیع و نشر آثار انجمن حجتیّه است. البته این بدان معنی نیست ڪه ڪلیّه نویسندگانی ڪه آثارشان توسّط این انتشارات به چاپ رسیده است، انجمنی هستند. همچنین قرار نیست تا افکار انحرافی انجمن در همه این آثار منعکس شده باشد. @hojjatiyeh @Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✝اعتراف کشیش به حقانیت و عظمت مسلمین ✨هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ✨
💢 آنچه برای خود نمی‌پسندید به دیگران نسبت می‌داد❗️ ♨️ مدعی پیامبری بهائیت، را لباس منتخب خود دانسته: «اَلْاَدَبُ قَمِیصی بِهِ زَینَّا هَیاکِلَ عِبَادِنَا الْمُقَرَّبِینَ؛ (ترجمه:) ادب پیراهن من است که بر بندگان مقرب خود می‌پوشانم»[1] ♨️ و پیروانش را از انتساب القابی به دیگران، که خود دوست نمی‌دارند، منع کرده است: «یا ابنَ الوجود لا تنسب إلی نفس ما لا تحبّه لِنفسک و لا تَقُل ما لا تَفعَل [2]؛ ای فرزند وجود، به کسی نسبت نده آن‌چه را برای خود دوست نداری و مگو آن‌چه انجام نمی‌دهی». ⭕️ این در حالیست که پیامبرخوانده‌ی بهائی، انواع و اقسام و زننده را نثار غیربهائیان کرده، که در ادامه به چند نمونه‌ی آن اشاره خواهیم نمود. 🔺 او با و خواندن غیربهائیان گفته است: «لا تَری المُشرکین إلّا کخراطین الأرض و لا زماجیرهم إلّا کطنین الذّباب [3]؛ مشرکین (:بخوانید غیربهائیان) را نبینید جز مانند کرم‌های خاکی و صدایشان را همانند وز وز مگس». 🔺 همچنین با خواندن مخالفینش گفته است: «و لَو انّی فی تلکَ الأیام الَّتی أحاطَتنی کِلاب ُ الأرضِ و سَبُعُ البِلادِ [4]؛ و اگر در آن ایام که توسط سگان زمین و درّندگان سرزمین‌ها احاطه شده بودم». 🔺 در جایی دیگر، مخالفین خود را با لقب خطاب کرده است: «اُفٍ لکَ یا خنزیر و بما اکتسبت یَداک [5]؛ اُف بر تو ای خوک بخاطر آن‌چه که انجام می‌دهی». ♻️ با این حال، پیامبرخوانده‌ی بهائی یا از انتساب چنین القابی به خود استقبال می‌کرده و یا میان او، بسیار فاصله وجود داشته است! @n_bahaiat @Feraghvaadyan 📚پی‌نوشت: 📓[1]. یوسف قدیمی، گلزار تعالیم بهایی، ص 25. 📕[2]. حسینعلی نوری، کلمات مکنونه (عربی)، شماره: 29. 📙[3]. حسینعلی نوری، آثار قلم أعلی، ج 1، لوح: 20، ص 183. 📘[4]. حسینعلی نوری، جواهرالأسرار، عبارت دوم، ص 4. 📒[5]. اشراق خاوری، رحیق مختوم، ج 2، ص 27.
🌐به بهانه روز جهانی 👈کودکان، قربانیان خاموش ✍🏻در میان ده‌ها آسیب آشکار و پنهان جریان‌های فرقه‌ای، شاید آسیب به بنیان خانواده و متعاقب آن، کودکان مهم‌ترین زیان و تهدید برای جوامع انسانی باشد. کودکان چه در داخل فرقه به دنیا‌آمده و چه به واسطه عضویت والدین، به‌نوعی با فرقه سرو کار داشته باشند، در هر دو حالت، متأثر از اعمال فرقه‌ای شده و متحمل آسیب‌هایی مختلف می‌گردند. 👨‍👩‍👦‍👦والدین در فرقه‌ها نمی‌توانند انسانیت، احترام و عشق را فرزندان خود بیاموزند،‌ چراکه از خود اراده‌ای ندشته و تحت اوامر سرکرده هستند. آن‌ها نه‌تنها قادر نیستند به کودکان خود هویت و شخصیتی قوی و مستقل بدهند، بلکه به طور ناخواسته، خود تبدیل به ابزار رهبر فرقه در تحمیق کودکان و به بردگی کشیده شدن ایشان می‌شوند. 👤«مارگارت تالر سینگر» در کتاب «فرقه‌ها در میان ما» این زمینه می‌نویسد: «معمولاً فرقه‌ها احترامی برای وظیفه و نقش پدر و مادر در قبال فرزندانشان قائل نیستند. پدران و مادران فقط نقش یک فرد میانه را بازی می کنند که کودکانشان را هر چه بیشتر مطیع رهبر فرقه کنند. حتی در بسیاری از فرقه های معتقد به کتاب مقدس، احترام به پدر و مادر که یکی از ده فرمان حضرت موسی است واجب نیست. به جای آن رهبر، خود را بین کودکان و والدین و حتی خدا حائل می کند. والدین برای نشان دادن میزان وفاداری و اطاعت خود از رهبری، باید کودکان خویش را وادار به تسلیم به وی کنند و به آن‌ها بیاموزند که رهبر، تنها کسی است که مستحق احترام، اطاعت و تمجید و ستایش است». ⏮می‌توان گفت کودکان، ناتوان‌ترین قربانیان خشونت هستند که گفتمان غالب بسیاری از فرقه‌هاست. کودکان در این فرقه‌ها مجبور به جدایی از والدین خود، گرفتن آموزش‌های اجباری ویژه، کار سخت و ذهن‌شویی هستند. اکثر این کودکان در دوران حیات خود در این فرقه‌ها قربانی تجاوز جنسی، بهره‌کشی و نقض حقوق‌بشر می‌شوند. 📖مطالعه موردی فرقه‌ها در کشورهای غربی نشان می‌دهد سوء استفاده از کودکان در این گونه گروه‌ها در دهه‌های 1970 تا 1990 میلادی به وفور دیده می‌شود. فرقه «خانه عبری سیاه یهودا» در میشیگان آمریکا، «انجمن ورزشی اکلسیا»، «کلیسای مسیحی آلاموی مقدس» و فرقه «معبد خلق ها» (جونز تاون)، نمونه‌هایی از جریان‌هایی هستند که به سوءاستفاده از کودکان، بد رفتاری با آن‌ها و حتی قتل‌عام آنان، متهم شده‌ اند. ➕علاوه بر این، آن دسته از کودکانی که به طور مستقیم در فرقه قرار ندارند نیز به واسطه حضور یکی ‌از والدین یا هردو‌در فرقه، آسیب‌هایی متحمل می‌شوند که جدایی از پدر و مادر، جدایی والدین از یکدیگر و بی‌توجهی والدین به فرزندان، از آن‌جمله است. 🔻البته در اینجا تمرکز بر جریان‌های فرقه‌ای با قرائت (جنبش‌های معنوی و دین‌بنیان) می‌باشد و باید حساب فرقه‌های تروریستی چون القاعده، داعش، مجاهدین خلق و... را جدا کرد که اساساً بهر‌ه‌کشی از کودکان، یکی از پایه‌های بنیادین آن‌ها در پیشبرد مقاصد شومشان است. 🔸به هر حال، ذهن پاک کودکان که آماده دریافت هر نوع آموزش و تربیتی است،‌ آ‌ن‌ها را به طعمه‌ای باب طبع سرکردگان فرق مبدل می‌سازد تا با سرمایه‌گذاری بر آن‌ها، سربازگیری نمایند. در روز جهانی کودک، شایسته است یادی کنیم از کودکانی که قربانیان خاموش فرقه‌ها هستند. 📚بخش تحلیلی روشنگر @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
💢 اجباری‌شدن نصب تابلوی اعتماد به خدا در فلوریدا 💢 ❇️ فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا موفق به تصویب قانونی در مجلس ایالتی شده است که بر اساس آن تمام مدارس دولتی ایالت فلوریدا باید شعار «ما به خدا اعتماد داریم« را در ساختمان مدارس و کلاس‌های درس نصب کنند. این شعار باید در جایی نصب شود که به‌وضوح دیده شود. ری‌اسکات فرماندار فلوریدا شخصاً پیگیر این قانون بود و در ماه مارس توانست آن را به‌تصویب برساند. این قانون از ماه آگوست در مدارس این ایالت لازم‌الاجراست. این شعار بر روی دلار آمریکا نیز نوشته شده است. ✅ یکی از نمایندگان طرفدار این قانون به رسانه‌ها گفته است این شعار زیبا باید بر تمام در و دیوار آمریکا نوشته شود و کودکان بر اساس آن تربیت شوند. او با اشاره به حوادث تیراندازی‌های خونین در مدارس آمریکا به‌خصوص تیراندازی دبیرستان پارکلند، گفت اگر این جملات مذهبی در زوایایی که به‌خوبی دیده می‌شوند آویزان شده بود و دانش‌آموزان هر روز این متن‌های مذهبی زیبا را می‌دیدند، چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد. او گفت خداوند نور است و مدارس آمریکا به این نور احتیاج دارند. منبع: گفتگوی ادیان @Feraghvaadyan
⛪حمایت «فرقه مورمونیسم» از قانونی شدن مصرف ماری جوانا 👈کلیسای تبشیری مورمون اعلام کرد تحت شرایط خاصی که به فرماندار ایالت یوتا ارائه کرده, حامی لایحه ای است که مصرف ماری جوانا را برای مصارف پزشکی آزاد مجاز می کند. 🔼این فرقه پیش ازطرح رسمی این لایحه از مخالفان سرسخت آن بود. قرار است پیش از انتخابات میان دوره ای آمریکا این قانون تصویب شود. 🔼گری هربرت, فرماندار یوتا در این زمینه گفت: او از قانونگذاران خواسته است به رغم نگرانی‌های ایجاد شده، تا پیش از انتخابات میان دوره این ایالت، یک جلسه ویژه برای بحث درباره این قانون برگزار شود. در صورتی که لایحه تصویب شود، بر اساس شرایط کلیسای مورمون مفاد آن بازنگری خواهد شد و اگر تصویب نشود، چارچوب جدیدی برای بررسی مجدد آن در نظر گرفته خواهد شد. 🔼در ایالت یوتا (کلونی فرقه)که از ایالات مذهبی آمریکا به شمار میرود نگرانیهای بی شماری درباره افزایش مصرف بی رویه ماری جوانا به بهانه آزاد شدن مصرف پزشکی آن مطرح شده، اما اکنون رهبر کلیسای مورمونها در این ایالت می گوید این کلیسا مایل است بخشی از تلاشهایی باشد که «درد و رنج انسانها را کاهش می‌دهد. 👈مورمونها (مورمونیسم)، که پیروان آن به مورمونها و قدیسان آخر زمان (اِل دی آِس) معروف هستند، حدود ۲۰۰سال پیش به وسیله جوزف اسمیت بوجود آمد. 👈وی در سال ۱۸۳۰ مدعی شد : “در دعا در رویا می بینم که پدر و مسیح ظاهر می شوند و می گویند هیچ کدام از کلیساهای که وجود دارند درست نیستند و او مسئول درست کردن کلیسای درست است ” 👈این فرقه تبشیری به سبب مسایلی چون چندهمسری رهبران, سواستفاده از اعضا و فساد مالی, با حواشی زیادی همراه بوده و اسمیت, رهبر فرقه چند سالی به اتهام ازدواج اجباری دختران کم سن, در زندان به سر برد. @Feraghvaadyan
🔄فرافکنی مجمع _غیرقانونی_فعالان مدنی پیرامون رامین مجیدی
روشنگر مدیا
🔄فرافکنی مجمع _غیرقانونی_فعالان مدنی پیرامون رامین مجیدی
🔄فرافکنی مجمع _غیرقانونی_ فعالان مدنی یارسان پیرامون "رامین مجیدی" 👈باز هم تحرکات مداخله جویانه طیف افراطی اهل حق 🔹طیف افراطی اهل حق, موسوم به مجمع فعالان مدنی یارسان, پس از گذشت حدود ۱۰ روز از مرگ "رامین مجیدی", مجرم سابقه دار که رسانه های برانداز در پروپاگاندایی همه جانبه کوشیدند ماجرای مرک وی را به گونه ای مشکوک و تحریف شده جلوه دهند, با حضور در روستای متوفی و فرافکنی در باب مرگ نامبرده, تلاش کردند یکبار دیگر این ماجرای آشکار را مطرح سازند. 🔹مجمع فوق در همین راستا با انتشار بیانیه ای در کانال خود, مدعی مشکوک بودن محاکمه و مرگ مجرم فوق الذکر شده, ضمن مثبت جلوه دادن وی, خواستار شفاف سازی در این زمینه شدند. 📝تمام این تحرکات مداخله جویانه در حالی است که رهبر و سادات خاندان مشعشعی اهل حق(که متوفی متعلق به این خاندان میباشد), با آگاهی از احتمال چنین توطیه هایی, با انتشار بیانیه ای نسبت به شفاف سازی در خصوص جرایم مجیدی، سوابق اخلاقی رذیله و حتی بیماری روانی وی, اقدام نمود و نسبت به سواستفاده های جریان ها و رسانه ها هشدار داد. به این ترتیب, اقدام مجمع مزبور را باید مداخله ای دیگر در راستای تلاش های این طیف افراطی برای از میان بردن اتحاد اهل حق و تشجیع و تحریک احساسات آنها تلقی کرد که در جریان مزبور, مسبوق به سابقه می باشد. 🔥هنوز خاطره تلخ خودسوزی های سال های گذشته _به تحریک طیف افراطی_از اذهان جامعه زدوده نشده است. 🔹سهم خواهی, قدرت طلبی و تلاش برای مطرح ساختن خود به عنوان نماینده اهل حق در افکارعمومی, از جمله اهداف مجمع مذکور است که از قضا مورد تایید هیچ یک از سادات, بزرگان و قاطبه اهل حق نمی باشد. 📚بخش تحلیلی روشنگر @Feraghvaadyan
📃بیانیه افشاگرانه نظام الدین مشعشعی درباره رامین مجیدی(حسینی) #اهل_حق #یارسان #آتش_بیگی @Feraghvaadyan
✴️بسترهای جذب به فرقه‌ها ✍علاقه به زندگی نوآورانه و پر راز و رمز؛ برخی افراد، به‌ویژه قشر جوان، گرایش زیادی به سبک زندگی متفاوت و پر راز و رمز دارند. فرقه‌های نوظهور به دلیلی کتمان عقاید، شعائر و اسرار درون‌فرقه‌ای، به عنوان «جریان‌های سری» معروف شده‌اند. این رازآلودگی –در بعد فکری و شعائر و مناسک- موجد جذابیت‌هایی برای قشر جوان می‌گردد، چراکه موجودیت کیش‌های رمزی به نوعی نوآوری وابسته است و همین شاخصه، آن‌ها را از جهاتی به ادیان بزرگ پیوند می‌دهد 📚آرشیو تحقیقی روشنگر @Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✝کشیش مسیحی در شبکه تبشیری سون: اگر خدا نمي تواند بنشيند يا بايستد و يا پرواز کند، پس چه کار مي کند؟😐 @Haqighat_Adyan @Feraghvaadyan
📡رسانه‌های #افراطیون #گنابادی از آزادی چه کسی دم می‌زنند؟ 🎞کسری نوری؛ سوابق این عنصر مجذوبانی را در #کلیپ زیر مشاهده نمایید 👇
عشق الهی در عرفان های کاذب ✍️ طاهری سرکرده عرفان حلقه معتقد است که انسان از هیچ‌طریق قادر به فهم عشق الهی نیست. ✍️ وی در اصل ۵۹ اساسنامه‌ی عرفان کیهانی می‌نویسد:👇 🔥 انسان نمی‌تواند عاشق خدا شود؛ زیرا انسان از هیچ طریقی قادر به فهم او نیست و در حقیقت، خدا عاشق انسان می‌شود و انسان معشوق هست و مشمول عشق الهی و انسان می‌تواند فقط عاشق تجلیات الهی؛ یعنی مظاهر جهان هستی شود و پس از این مرحله است که مشمول عشق الهی می‌گردد.🔥 @Feraghvaadyan @roshangharee
👈بسترهای جذب به فرقه؛ ضعف در پاسخگویی به نیازهای دینی 🔼یکی از عوامل بسترساز جذب به جریان های فرقه ای, ضعف و نا کارآمدی نهادها و متولیان حوزه دین در پاسخگویی به شبهات و نیازهای معنوی و دینی جامعه است. 🔼سکون و عدم به روزرسانی اطلاعات و تعامل با جامعه, کارکرد حوزه دین را مخدوش ساخته, مانع از اثرگذاری شایسته آن در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر جوان می گردد. 🔼محققی جوان را فرض کنید که حین مطالعات دینی دچار شبهه در خصوص خاتمیت اسلام و نبوت پیامبراکرم(ص) می شود. اگر نتواند پاسخ مناسب و قانع کننده ای از سوی منابع و مراجع دینی بیابد , جواب پرسش خود را در جای دیگری جستجو خواهد کرد و درست در همین شکاف و خلا است که جریان های فرقه ای کمین کرده, چنین طعمه هایی را به سمت خود جذب می کنند. 👈بنابراین, ناکارآمدی و ضعف نهاد دینی, بسترساز گرایش به جریان های فرقه ای بوده و تقویت آن, مانعی در برابر ایجاد رخنه های نفوذ و جولان جریان های مزبور. 📚بخش تحلیلی روشنگر @Feraghvaadyan