♨️خدا در اندیشه «اکهارت توله»
♦️#اکهارت_توله، متأثر از معنویت های شرقی است و آموزه هایی از ذن بودیسم و هندوئیسم را تبلیغ می کند که طرفداران زیادی نیز دارد. آن چه که به آن دعوت می کند تسلیم درونی است که نام آن را «پذیرش حال» می گذارد. از همین رو همواره از تسلیم بودن حرف می زند.
🔹وی تمامی باورها،از جمله اعتقاد به #خدا را مخدوش میداند و تاکید می کند فقط حال را دریابید و همه چیز را فراموش کنید.
👈«توله، فردی چون #نیچه را عارف و روشنضمیر میخواند و این جمله وی که می گوید: «خدا مرده است» را قانون خوشبختی معرفی می کند.»(1)
📚1. شریفی دوست، حمزه، کاوشی در معنویت های نوظهور، نشر معارف،ص258.
@Feraghvaadyan
💢دکترخانلری: افزایش آگاهی ملی و وطندوستی در جوانان مانعی برای فرار مغزها
🔺عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مساله مهاجرت نخبگان از کشور گفت: حُب وطن و میهنپرستی برای نوجوانان و جوانان کشور به خوبی تعریف نشده و نظام آموزشی اعم از مدارس، سیستمهای کمکآموزشی و دانشگاهها این حس را به جوانان منتقل نمیکنند.
🔸وی افزود: اگر جوانان ما نسبت به سرزمین و وطن خود عِرق ملی داشته باشند به خاطر مسائل اقتصادی به این راحتی کشور را رها نمیکنند.
🔺 کارن خانلری ادامه داد: اگر حس وطنپرستی و آگاهی ملی وجود داشته باشد، نخبگان حتی در شرایط سخت از این آگاهی و سواد خود برای پیشرفت و پیشبرد مملکت استفاده خواهند کرد چرا که اگر همه شرایط اقتصادی و بسترها مهیا باشد، دیگر نیازی به آگاهی بالا وجود ندارد.
🔸خانلری تاکید کرد: نمیشود وطندوستی و حُب وطن فقط مربوط به غیرنخبهها باشد بلکه آنها هم باید این حس را داشته باشند؛ اگر قرار باشد نخبگان منتظر باشند تا بعد از فراهم شدن تمام شرایط مادی و مالی و روانی و اجتماعی در کشور بمانند، این امر پیشرفتی را عائد کشور نخواهد کرد بلکه فداکاری مهم است؛ همچنانکه جوانان ما در دوران جنگ تحمیلی این فداکاریها را کردند.
🔺عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: این فداکاری همیشه به صورت جبهه و جنگ نیست بلکه باید در عرصه علم هم صورت گیرد؛ کمااینکه نخبگانی هستند که علیرغم تمام مشکلات آموزشی و تجهیزاتی و مالی در کشور میمانند و سعی دارند مثمرثمر باشند؛ بنابراین باید این آگاهی داده شود و این بحث، امری ایدئولوژیک است.
@Feraghvaadyan
♨️اعتقاد اکنکار به تناسخ
👈🏻اکثر فرقه هاي نوظهور به مقابله با مرگ انديشي پرداخته و حتي گاهي مرگ را موهوم و زندگي را جاويدان معرفي مي کنند .
🔻«پال توئيچل»، مؤسس فرقه «اکنکار» مي گويد: «فرضيه جهنم توسط #کليسا اختراع شد تا بشر را با ترساندن از کيفر برادرکشي، بيشتر به سوي تمدن سوق دهد. کليسا مجبور بود ترس از کيفر اخروي و امثال آن را بيافريند تا بدينوسيله توده هاي مردم را هرچه بيشتر تحت کنترل داشته باشد».(1)
🔻«ماده نه هرگز به وجود مي آيد و نه از بين مي رود، تنها مي تواند از شکلي به شکل ديگر تبديل شود. تعداد ارواح عالم همواره ثابت اند اما لازم نيست که همه ارواح هميشه به شکل انسان متناسخ شوند. افزون بر اين، وقتي يک انسان از دنيا مي رود، مستلزم آن نيست که روح او بلافاصله به بدن انسان يا حيواني ديگر منتقل گردد، بلکه ممکن است روح به مدت يک روز تا يک هزار سال يا بيشتر در ساير عوالم به حيات خود ادامه دهد.... اما نهايتاً و در زمان مقرر که بناست بدهي کارميک خود را بپردازد، بار ديگر به شکل انساني، #متناسخ خواهدشد(2)
📚1.توئیچل، پاول، نامه هايي به گيل، ص23.
2.اکنکار حکمت باستاني براي عصر حاضر، مترجم: مهيار جلالياني. گردآوري: تاد کرامر و دوگ منسون، صص41.44.
@Feraghvaadyan
صدای #انجمن_حجتیه از کدام تریبون؟!
📣روشنگر به نقل از انصاف نیوز/ اگر تا دیروز میگفتیم؛ «صدای پای حجتیهایها» میآید، ولی باید اعتراف کنیم اکنون صدای ظهور و حضورشان در پشت تریبونها میآید!
عجبا! چه زود شعله قلم آتشین امام راحل درباره این گروه دارد به خاموشی میرود!
که نوشت:
«حواستان را جمع کنید که نکند یک مرتبه متوجه شوید که انجمن حجتیهایها همه چیزتان را نابود کردهاند.»
ادامه این یادداشت حجتالاسلام هادی سروش را میتوانید از لینک زیر مطالعه نمایید:
http://www.ensafnews.com/r89hb
@feraghvaadyan
♨️معنویت منهای شریعت شاهکار غربی
♦️در آغاز دهه 80 میلادی با ورورد به عصر جدید زندگی، انسان به مرحله جدیدی از اندیشه ورزی دینی نیز وارد شد. عصری که دین به امری فردی مبدل و کارکرد آن صرفا سامان بخشیدن به امور شخصی شد. بشر غربی در پی جایگزین ساختن چیزی به جای دین،بتی جدید بنا کرد به نام #معنویت_منهای_شریعت!
🔹«در این نوع معنویت که کارکردی کپسولی دارد،رعایت حدود اخلاقی و شرایع الهی الزامی ندارد و در فاصله زمانی کوتاهی انبوهی از فرقه های نوپدید حول محور معنویت شکل گرفت.از #یوگای هندی و اعمال ریاضت های شاقه تا انواع عرفان ها و معنویت های طرفدار سکس،مواد مخدر و آزادی های بی حد و حصر شخصی در آن جای گر فتند. یعنی ملغمه ای از #اشو،کریشنا،بودا،ماهاویرا،کاستاندا و پائولوکوئیلو و ...»(1)
📚در قلمرو سایه ها، احسان احمدی،سمیه شاه حسینی، ص 50
@Feraghvaadyan
حمایت از ✝کلیساهای خانگی سیاست #تبشیری_ها
⭕️بیش از 200 کلیسای رسمی در ایران اسلامی وجود دارد و مسیحسان کشور به عنوان #اقلیت_دینی آزادانه مراسم مذهبی خود را در این کلیساها انجام می دهند با این حال سایت های تبشیری از کلیساهای خانگی حمایت می کنند و در فضای مجازی فعالیت گسترده ای برای تبلیغ جریان مسیحیت انجام می دهند.
👈البته ابن نوع #کلیساها با عنوان تبلیغ مذهب مکانی است برای اباحه گری و خوشگذرانی جوانان که سرانجام جذب مسیحیت شوند.
@Feraghvaadyan
🔴دیدار مشاور وزیر بهداشت و موبد زرتشتیان با اسقفاعظم سبوه سرکیسیان
👈🏻طبق هماهنگیهای صورت گرفته از سوی خلیفهگری ارامنه تهران، دکتر اردشیر خورشیدیان موبد زرتشتیان و دکتر نیکنام مشاور وزیر بهداشت کشورمان روز یکشنبه 19 اسفند ماه با اسقفاعظم سبوه سرکیسیان دیدار کردند.
✔️در این دیدار آقایان روبرت بیگلریان و واروژ هوهانسیان، رؤسای #شورای_خلیفه_گری ارامنه تهران نیز حضور داشتند.
✔️موضوع اصلی این نشست، گفتگو پیرامون همایش «سلامت جهانی» بود که قرار است اردیبهشت سال آینده در جزیره کیش برگزار شود.
✔️حاضران در این دیدار، ضمن اشاره به موضوع این همایش، بر نقش #دین در عرصه سلامت تأکید کرده و آمادگی خود را برای هر گونه همکاری در این زمینه اعلام نمودند.
✔️شایان ذکر است همایش مجمع جهانی سلامت روزهای9و10 اردیبهشت ماه 1398 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در جزیره کیش برگزار میشود.
📚گروه ترجمه روشنگر
منبع:سایت خلیفهگری ارامنه تهران
@Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤دکتر «محمد صادق کوشکی»:
🔘#انجمن_حجتیه، مشکلی با حکومت #پهلوی نداشت و آن را تنها حکومت شیعه میدانست.
@Feraghvaadyan
♨️ بیخدایی نو
🔘بیخدایی نو، به جنبشی در اوايل سده 21 اطلاق میگردد. در اين جنبش، نويسندگان #بی_خدا از اين ديدگاه حمايت میکنند که «دين نبايستی صرفاً تحمل شود، بلکه بايد با آن مقابله کرد، مورد انتقاد قرار بگيرد و هرجا که آثارش نفوذ کرد بايد با استدلال منطقی افشا شود.»
🔘 اين جنبش با نام افرادی چون: «#ريچارد_داوکينز»، «دنيل دنت»، «سم هريس»، «کريستوفر هيچنز» و «ويکتور استنجر» پيوند خورده است. بسياری از کتبی که به فهرست پرفروش ترين ها راه يافتند، بين سالهای 2004 و 2007 ميلادی از اين نويسندگان منتشر شدهاند که پايه بسياری از مباحث بیخدایی نو را تشکيل میدهند.
@Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤دکتر «آندرانیک سیمونیان»،مدیرمسئول هفتهنامه «هویس»:
در🇮🇷 ایران، اقلیت و اکثریت نداریم؛ این وحدت، حقیقت جامعه ایرانی است.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
💢دمیدن «نورعلی تابنده» بر آتش زیر خاکستر 👈تازهترین اظهارات جنجالی قطب، دردسری برای مشاوران #فرقه
💢دمیدن «نورعلی تابنده» بر آتش زیر خاکستر
👈🏻تازهترین اظهارات جنجالی قطب، دردسری برای مشاوران فرقه
🔻«نورعلی تابنده» اینروزها با بازگشت به رویه قبل، سخنرانیهای روزانه خود را دنبال میکند، اما با رویکردی متفاوت از مواضع چند ماه قبل؛ امری که مشاوران فرقه را به دردسر انداخته و با خودسانسوری در پی رفع و رجوع آن هستند.
🔻تازهترین ایندست سخنان قطب سالخورده فرقه گنابادی به اظهارات وی درخصوص حوادث و #اغشاشات قم در سالهای گذشته مرتبط میشود. وی با اشاره به این واقعه، بار دیگر، نزاعهای گذشته پیرامون عوامل بروز آن را زنده ساخته، با متهم ساختن عناصر بیرونی، مدعی میشود:
«در واقعه خراب کردن #حسینیه_قم، خراب کردند و بعد هم مدعی بودند و میگفتند گفتههای بعضی از آقایان علما که اینجا را باید خراب کرد، من رد میشدم در آنجا اون روزها دیدم که کاشیهایی افتاده اسامی ائمه (ع) رو کاشی خلاصه کاشی رو برداشتم... بعد کمکم بعضی از آقایان...در سخنرانیشان از ما انتقاد کردند و گفتند قم، جای درویشان نیست باید بیرونش کنید، معلوم شد که طریق بیرون کردن درویشها به نظر آنها همین بود که حسینیه را خراب کنند و بعد به دنبال آن حسینیهای که هنوز خراب نشده هست، جلوی این را هم بگیرند که ما حرف نزنیم.»(1)
🔹و در ادامه، با تحریک احساسات دراویش و به کار بردن واژه «دشمنی» تأکید میکند: «ما آن دهان اصلیمان آن دهانی است که در لبهای خداونده و از آن ترانه میاد بیرون ترانههای معنوی، مثنوی. آن دهان خاموش نمیشود، پس آن دهان را خاموش کنند... به هر اندازه بر #درویشی بر درویشها سختگیری بدهید و زورگویی بشه، صدایشان رساتره...هر چه به ما فشار بیاید مثل فشاری است که بر فنر می آید تا رها کنند فنر جهش میکند. به هر جهت، ما چه جهش کرده شود چه نه، چه ما را به کلی نابود کنند و با هم دعوا کنیم، ما از کار خودمان راحت نمیگذریم. هر یک قدم که خدای نکرده یک دشمنی یک قدم بسوی نابودی ما بردارد خداوند ده قدم میرود به جلو و
نزدیک میکند، بنابراین هیچوقت در تاریخ عرفان از بین نرفته و نگران نباشید.»(2)
♦️نخستین شاخصه برجسته این اظهارات، چرخش آشکار از مواضع محتاطانه یک سال گذشته و بازگشت به روند انتقادی و تند و تیز سابق وی است. با گذشت یک سال از واقعه تأسفبار #گلستان_هفتم و رسواییهای آن برای فرقه گنابادی، گویا تابنده دیگر حرکت در مسیر احتیاط و سکوت پیشهکردن را –برای بازگشت شرایط عادی- لازم نمیداند که اینگونه بر آتش زیر خاکستر میدمد.
🔻این مسئله البته برای مشاوران و بزرگان فرقه که مصالح عمومی و کلی دراویش را مدنظر داشته و تا به امروز تلاش زیادی برای مستولی ساختن آرامش میان دراویش و نیز بهسازی چهره مخدوش فرقه نزد افکارعمومی نمودهاند، دردسرساز شده، بهطوریکه بعضاً با تقطیع اظهارات قطب به نوعی خودسانسوری اجباری روی آوردهاند.
🔻هرچند این موضوع، بهانه و فتح بابی برای شیطنتهای افراطیون است تا درست با انعکاس بخشهای سانسور شده –که از قضا بابطبعشان است- از یکسو بر عناد و تعصبات خویش از مجرای قطب تأکید ورزند و از سوی دیگر به رقابتهای درونی خود با جریانهای محافظهکار فرقه بپردازند.
↩️به هر روی، به نظر میرسد از سرگیری سخنرانیهای روزانه قطب، چالشی تازه برای #فرقه_گنابادی بوده و چهبسا بر آرامش نسبی حاکم بر آن طی سال گذشته تأثیر گذاشته، آن را با تنشهای تازه درونفرقهای و بیرونی مواجه سازد.
📚پینوشت:
1. سخنرانی صبح دوشنبه ۲۰-۱۲-۹۷ در دولتسرا، سایت اینفوصوفی.
2. همان.
بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
⭕️ شیوه های بهائیت راهنمای #انجمن_حجتیه
▫️یکی از اصولی که انجمن حجتیه برای مبارزه با #بهائیت داشت این بود که برای تبلیغات بهتر و جلوگیری از بهائی شدن جوانان همان مرام و کارهایی که بهائی ها داشتن را انجام می دادند «مثلا این انجمن می گوید برای اینکه خوب بتوانیم تبلیغ کنیم باید شیک بپوشیم،کراوات بزنیم و همان کاری که بهائی ها می کنند انجام دهیم تا تبلیغاتمان بر نسل جوان موثر باشد و بهائی نشوند.»(1)
👈🏻در واقع زندگی انجمنی ها به مانند بهائی ها یک زندگی مصرفی که هدف بورژوازی است، شده بود و از طرفی معتقد بودند چون بهائیان در دربار #پهلوی پست ها را اشغال کردند باید از طریق همکاری با رژیم ما (انجمن) هم پست های دولتی را اشغال کند تا قدرت مذهبی خود را از این طریق اعمال کنیم.
📚1.انجمن حجتیه نسلی مأیوس از حرکت و انقلاب،انتشارات راه مجاهد، ص 132
@Feraghvaadyan
♨️شگردهای جذب تبشیری در ترکیه
🔹تحرکات وسیع مسیحیت تبشیری در کشور ترکیه -که محل تردد بسیاری از ایرانیان می باشد- در کنار فعالیت بیش از 10 سازمان تبشیری مانند «کلیسای روز نجات»، «اُپن دُرز»، «کمپس»، «222»، «جیزز انلی»، «عیلام»، «مرف» و...، از برنامه ریزی گسترده جریان #مسیحیت_تبشیری برای جذب فارسی زبانان و تحقق هدف اصلی آن یعنی ضربه به نظام جمهوری اسلامی، حکایت دارد.
🔻 مبلغان تبشیری در برخورد با افراد، کتاب هایی به ویژه انجیل قطع جیبی با چاپ نفیس یا فلش مموری حاوی #کتاب_انجیل به آنها اهدا نموده و از علاقه مندان برای شرکت در کلیساها دعوت به عمل می آورند.
▫️در این کتاب ها، یک کارت تبلیغاتی وجود دارد که بر روی قسمتی از آن این عبارت نوشته شده: «عیسی مسیح فرمود: بیایید نزد من ای تمامی زحمت کشان و گران باران که من به شما آسایش خواهم بخشید.» در قسمت دیگر کارت تبلیغاتی مزبور نیز برنامه فعالیت کلیساها درج شده، برای مثال: «جلسه رسمی #کلیسای_ایرانیان_استانبول، هر یکشنبه ساعت 17:30 و جلسه دعا و پرستش، هر سه شنبه ساعت 19». پشت کارت هم به آدرس و کروکی محل کلیساها اختصاص یافته است.
https://eitaa.com/feraghvaadyan/3814
@Feraghvaadyan
♨️تبلیغ بهائیت با کمک های مالی در آفریقا
از آنجا که جوامع متمدن بشری عقاید و آموزه های ساختگی و تشکیلاتی #بهائیت را پس می زنند و مبلغان بهائی در گسترش عقاید منحرف خود در این کشورها ناکام مانده اند لذا برای برجسته سازی و جامعه سازی و ادعا گسترش و کثرت جمعیت پیروان #فرقه بهائیت با اقداماتی از اقبیل ساخت مدرسه و کمک های مالی به کشورهای فقیر(عموما آفریقایی) در تلاشند تا از این طریق به عده خود بیافزایند.
👈عکس فوق افتتاح دو مرکز به اصطلاح آموزشی در منطقه موینیلونگا در #زامبیا است.
@Feraghvaadyan
⭕️مجادله مانع الهام وحیانی
#وین_دایر یکی از افرادی است که در کتاب هایش توصیه می کند که همه انسان ها از مجادله ورزی بپرهیزند. او این امر را نه به دلیل ریشه کن کردن روحیه و صفت منفی غلبه جویی بلکه به جهت عدم التزام به باور و #اعتقاد مورد تاکید قرار می دهد.از نظر او نیازی نیست که ما همه را قانع کنیم و «مجادله مانع دریافت #الهام می شود. ندای درونمان تکلیف را روشن کرده.انسان با وجود فرمان قلب،نیازی به نظام نظری خاصی ندارد و همین قدر که ندای درون راه را نشان می دهد برای رستگاری کافی است.»(1)
📚1. وین دایر، خودحقیقی شما، مترجم علیرضا شاملو،ص203
@Feraghvaadyan
🔴حمایت رژیم طاغوت از انجمن حجتیه
⭕️«اعتراض من به انجمن(حجتیه) از همین جا شروع شد که چگونه است که #رژیم دیکتاتوری که اجازه هیچ گونه فعالیتی را نمی دهد و سرکوب می کند به شما اجازه فعالیت می دهد؛ پس معلوم می شود که در واقع فعالیت شما به نفع رژیم است. به تدریج این تحلیل برایمان جا افتاد که اساساً #انجمن_ضد_بهائیت مورد حمایت خود رژیم است و به عنوان یک سوپاپ اطمینان و یک کانال انحرافی مورد استفاده رژیم قرار می گیرد و رژیم به نحوی انجمن را حمایت می کند!»(1)
📚میرزایی،حسین،از انجمن حجتیه تا سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی (خاطرات سیدهاشم آقاجری)،نشرکویر،1397،ص87
@Feraghvaadyan
📻راديوهای ماهوارهای و اينترنتی تبشيری
✔️راديو FEBA: اين راديو برای مخاطبانش به 60 زبان دنيا برنامه پخش ميکند، از جمله پشتو، اردو و ازبک.
✔️راديو صدای محبت: راديو صدای محبت، بخشی از پروژه سازمان محبت است که مستقيماً در راستای تبليغ #دين_مسيحيت به فعاليت
مشغول است.
✔️راديو صدای زندگی: اين راديو بيشتر، مردم افغانستان را هدف فعاليت خود قرار دادهاست و برنامههايش را به صورت 24 ساعته توليد و پخش ميکند.
✔️راديو مژده: راديو مژده، با شعار «راديو مژده، خوش خبر و خوش آواز»، از فعالترين راديوهای فارسی زبان تبشيری است.
اين راديو، بخشی از مؤسسه غيرانتفاعی مسيحی «خدمات رسانهای ندای #مسيح» است که با همکاری ديگر مؤسسات مسيحی، به صورت 24 ساعته برنامههای تبشيری مسيحی پخش ميکند.
✔️راديو آرامش: پخش مستقيم برنامههای زنده #تبشيری راديويی برای مردم ايران و افغانستان، فعاليت اصلی اين راديو است.
✔️صدای انجيل: از مهمترين راديوهای تبشيری است و توانسته تعدادی از ايرانيان را جذب و به #کليساهای_خانگی صهيونيستی هدايت کند. اين راديو، در دسامبر 1982م. در موناکو کار خود را آغاز کرد.
@Feraghvaadyan
⭕️نقش بازی کردن بهائیت برای جذب بومیان
🔸تشکیلات بهائی برای افزایش آمار خود در مناطق مختلف و حتی دورافتادهای حضور مییابد و به بهانه فعالیتهای اجتماعی-اقتصادی به بهائیسازی جوامع محلی میپردازد. اما در بیشتر این مناطق، از همان ابتدای حضور، #بهائی بودنشان را علنی نمیکنند، بلکه با گذشت زمان و کمکم در باور و عملکرد بومیان رسوخ میکنند تا نهایتاً چارهای جز بهائی شدن و پذیرش کامل سیطره تشکیلات بر زندگی فرد باقی نماند.
🔹برای انجام این نقشهها، بهائیان دستور دارند که به نقاط مختلف مهاجرت کنند و به صورت حسابشده جزئی از نظام جمعی محله جدید شوند تا مردم به چشم خودی به آنان نگاه کنند. در این مرحله باید با بررسی شرایط و ویژگی اطرافیان مدل عملکرد خود را تنظیم کنند:
🔻«با پایداری و مداومت، توانایی بیشتری یافتهاند تا دریابند که آیا میزان آمادگی مستمعین ایجاب مینماید که محتاط باشند یا جسور، سریعالعمل باشند یا صبور، روش مستقیم اختیار کنند یا غیرمستقیم.»(1)
🔹چنین رفتاری نمونه بارز مکر و #حیلهگری است. سپس زمانی که تمام جوانب سنجیده و آغاز فعالیتها کلید خورد، به مرور زمان جنبه بومی بودن کنار رفته و بر ماهیت بهائی تأکید میشود:
🔸 «باید مراقب باشند که مبادا اجازه دهند تعالیم امری به خاطر همسویی با ایدئولوژیهای گوناگون، عقاید روشنفکرمآبانه و رسوم مُدِ روز، از واقعیت خود دور شوند. در این ارتباط قابلیت سنجش ارزش رویکردها، #عقاید، نگرشها و روشهای رایج با موازین بهائی، مسئلهای حیاتی است.»(2)
👈🏻بعد هم وارد فاز عملیاتی شده که خود شاخصههای گوناگونی دارد و در جای خود توضیح داده میشود.
📚پینوشت:
1.پیام بیتالعدل خطاب به بهائیان جهان، رضوان 2008 م.
2.نوشتاری از دفتر توسعه اجتماعی و اقتصادی در مرکز جهانی بهائی، 26 نوامبر 2012م.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔺تلاش «تابنده» برای رفع و رجوع تندرویهای اخیر
✍گویا مواضع تند و تیز و متفاوت قطب #فرقه_گنابادی در روزهای گذشته و خطر سر باز کردن زخمی کهنه، مشاوران فرقه گنابادی را به چارهاندیشی واداشته، بهطوریکه با گذشت دو روز از سخنرانی «نورعلی تابنده» درباره حوادث قم و اتهامزنیها و دشمنتراشیهای وی در این زمینه، شاهد اشاره مجدد به این موضوع و نرمشی آشکار در عبارات و جملات استفادهشده در قبال آن بودیم.
⭕️تابنده که از مسائل فرعی سخن میگفت، در اثنای کلام به وقایع #قم اشاره نموده، ابراز داشت: «ما یک وقتی، سر همان قضیهی قم، یعنی حسینیهی قم، دو تا از چیزها گفته بودند، ما را اسم گذاشته بودند، چه... صلحطلبند اینها، در دنیا به این عنوان شناخته.... ما صلحطلبیم، ما اهل جنگ و عوا و اینها نیستیم».(1)
⭕️تا اینجای کار وی موفق شد، منویات مشاوران فرقه را برآوردهسازد اما این دستاورد دیری نپایید و با عبارات بعدی کاملاً تحتالشعاع قرار گرفت: «ولی اگر کسی آمد به جنگ ما، که نمیتوانیم دستبسته بایستیم که هر کار میخواهد بکند، آنوقت دفاع میکنیم...ما در دفاع مثل سنگ محکم هستیم و چاقویی هستیم... اگر با ما کار نگیرند، ما خودمان زندگی عادی.... اگر کار بگیرند، بدتر میشود.»(2)
⭕️بهاینترتیب، باز هم در لفافه به بر مواضع پیشین خود تأکید نموده، تحریک احساسات #مریدان را چاشنی سخنان خود قرار داد تا چالش تازه فرقه گنابادی در این زمینه همچنان تداوم داشته باشد.
⭕️به نظر میرسد، از سرگیری سخنرانیهای روزانه قطب، دردسرهای زیادی برای مشاوران #فرقه ایجاد کرده و بر تلاشهای یک سال اخیرشان برای مستولی ساختن آرامش نسبی بر #دراویش و بازسازی چهره مخدوش ایشان پس از غائله گلستان هفتم، سایه افکندهاست.
⭕️هرچند، این مسئله به مذاق جریان متعصب و افراطی فرقه، خوش آمده و خوراک خبری خوبی برای انعکاس در رسانههایشان فراهم ساختهاست. جالب آنکه در طول سال گذشته، بعضاً از انعکاس بیانیهها و سخنرانی های محتاطانه و همدلانه تابنده، خودداری میکردند و همین نگاه گزینشی به سخنان –بهاصطلاح—مراد، بیش از هر چیز، بیانگر ماهیت ایشان است.
📚پینوشت:
1. سخنان نورعلی تابنده در میان دراویش، صبح چهارشنبه ٢٢ اسفند ١٣٩٧ ،مزار بیدخت.
2. همان.
✅بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
⭕️خدا در قانون جذب
🔺جایگاهی که در قانون جذب برای خدا و انسان مطرح شده، خلاف جایگاه مورد نظر #اسلام نیست. در قانون جذب خدا نهتنها از بندگانش عبادت و بندگی نخواسته، بلکه کمر به خدمت آدمیان بسته و #ابزاری برای سرمستی بیشتر و برآورده سازی خواسته های انسانها شده است.
🔺در این قانون هیچ مسئولیتی برای انسان در جهت #عبودیت تعریف نشده است. در مقابل این #جریان_انحرافی، رابطهای که در اسلام برای انسان و خدا مطرح شده، همان رابطهی بین عبد و مولاست.
@Feraghvaadyan
📣روشنگر به نقل از خبرگزاری فارس، با گذشت یک سال از غائله گلستانهفتم اسفندماه ۱۳۹۶، «نورعلی تابنده»، رئیس فرقه دراویش گنابادی، طی اظهاراتی جدید در روز دهم اسفندماه جاری، ادعاهایی متفاوت مطرح کرده و به ارائه تحلیلی جهتدار از حوادث تأسفبار سال گذشته پرداخت.
↙️فایل صوتی سخنرانیهای یادشده که معمولاً در رسانههای وابسته به فرقه به صورت کامل منتشر میشود، اینبار به شکل ناقص و تقطیعشده و با حذف بخشهایی از سخنان وی منتشر شد که حکایت از اتخاذ مواضعی متفاوت دارد.
↙️تابنده که در طول سال اخیر، سکوتی نسبی پیشه کرده بود، در سالگرد این واقعه، زبان به سخن گشود و اظهاراتی متفاوت با بیانیههای منتسب به وی در خصوص حوادث سال گذشته مطرح ساخت.
↙️برخی اخبار و شنیدهها، حکایت از سخنان تابنده در زمینه طرح ادعای مکاشفه باطنی از یکسو و منتسب ساختن عامل حوادث پاسداران تهران به عناصر بیرونی و تلاش برای تطهیر چهره دراویش، از سوی دیگر دارد. بهزودی، اخبار تکمیلی در این زمینه، همراه با جزئیات مربوطه منتشر میشود.
انتهای پیام/
http://yon.ir/wlEjp
@Feraghvaadyan
هدایت شده از خبرگزاری فارس
پرده دیگری از اظهارات تابنده در سالگرد غائله دراویش
«نورعلی تابنده»، قطب فرقه گنابادی:
🔹به سبب بیماری لاعلاج توی اتاق، مرا رو به قبله خوابانده بودند، در یک عالمی بین خواب و بیداری چیزهایی حس میکردم.
🔹دیدم در پشتبام منزلمان، یک گنبدی است... نشسته بودم آنجا... دیدم از آن طرف، یک نفر آمد که عکسش را در عکسهای خود دیده بودم.
🔹حضرت صالحعلیشاه میفرمودند حضرت علی است.
🔹دیدم مثل اینکه حضرت علی (ع) آمد و مرا دید که در وضعیت ناجوری هستم. یکی از این قهوهریزها دستش بود... جلوی من رسید، فرمود بگیر این «نباتجوش» را بخور... خوب میشوی... گرفتم خوردم... دیدم راحت شدم... برگشتم به این عالم، دیدم حالم خوب شده است.
🔸آن غوغایی که در غائله گلستان هفتم اتفاق افتاد، اصلاً به ما درویشها ارتباطی نداشت، مسلماً یک عدهای کارشکنی و خرابکاری کردند... چهها کردند و چرا کردند، مسلماً دشمن ما بود.
fna.ir/bs1ry3
@Farsna
⭕️خدا،در قانون جذب
🔺جایگاهی که در قانون جذب برای خدا و انسان مطرح شده، خلاف جایگاه مورد نظر #اسلام است. در قانون جذب خدا نهتنها از بندگانش عبادت و بندگی نخواسته، بلکه کمر به خدمت آدمیان بسته و #ابزاری برای سرمستی بیشتر و برآورده سازی خواسته های انسانها شده است.
🔺در این قانون هیچ مسئولیتی برای انسان در جهت #عبودیت تعریف نشده است. در مقابل این #جریان_انحرافی، رابطهای که در اسلام برای انسان و خدا مطرح شده، همان رابطهی بین عبد و مولاست.
@Feraghvaadyan
📄بیانیه
محکومیت حمله #تروریستی زلاندنو
تاریخ: 24/12/1397
📣روشنگر به نقل از کانال موسسه ترجمه و تحقیق هور، واقعه اخیر حمله مسلحانه به مساجد کشور زلاندنو و کشتار انسان های بیگناه من جمله زنان و کودکان معصوم را شدیدا محکوم کرده و اعلام می داریم که چنین جنایت وحشتناک و نفرت انگیز به هیچ عنوان مورد تائید یا توجیه ادیان الهی و شمار بسیاری از ایدئولوژی های سیاسی نبوده و غیر از انزجار اذهان عمومی و وجدان های بشری پیامدی به دنبال ندارد.
سیامک مره صدق نماینده کلیمیان
ژرژیک آبرامیان نماینده مسیحیان ارمنی جنوب کشور
اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان
یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان و کلدانیان
کارن خانلری نماینده مسیحیان ارمنی شمال کشور
@Feraghvaadyan
💢افشاگری کلیسای #کاتولیک لهستان؛ ۳۸۲ کودک در سه دهه گذشته، قربانی #آزارجنسی شده اند
📣روشنگر به نقل از یورونیوز/ روز پنجشنبه، ۱۴ مارس، کلیسای لهستان از موضوع سوء استفاده از کودکان توسط روحانیون در کشورهای مختلف، از جمله شیلی، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و ایرلند پرده برداشت. بر اساس این گزارش، ۱۹۸ تن از قربانیان این آزارهای جنسی، کمتر از ۱۵ سال سن داشتند.
🔻اسقف اعظم مارک جدراشوفسکی در یک نشست خبری گفت: «این مسئله واقعا دردناک و غمانگیز است، بهویژه آنکه به مردمی مربوط میشود که زندگیشان را صرف خدمت به کلیسا کرده بودند. یک اعتماد اجتماعی به کلیسا وجود داشت و این اعتماد به شکلی غمانگیز از بین رفت.»
🔻اسقفهای لهستان در سال گذشته میلادی از قربانیان آزار روحانیون پیشین تقاضای عفو کردند. آنها همچنین شروع به جمعآوری دادهها برای ارزیابی مقیاس این رسوایی کردند.
🔻ماه گذشته نیز خیریه لهستانی «Have no fear» که از قربانیان آزارهای جنسی حمایت میکند، گزارش دیگری را برای پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان فرستاد که نشان میداد از نیمۀ دهه ۵۰ میلادی تا کنون دستکم ۳۸۴ نفر از افراد زیر سن قانونی از سوی کلیسای لهستان مورد آزار جنسی قرار گرفتهاند.
🔻مقامات کلیسای کاتولیک لهستان اکنون باید دربارۀ چگونگی برخورد با پیامدهای این رسوایی تصمیم بگیرند.
@Feraghvaadyan
📄محکومیت حادثه #تروریستی در نیوزیلند
📣روشنگر به نقل از کانال روابط عمومی انجمن کلیمیان تهران، جامعه کلیمیان ایران مراتب خشم و انزجار عمیق خود را نسبت به حادثه تروریستی اخیر در نیوزیلند که منجر به خاک و خون کشیده شدن افراد بی گناه شد ابراز داشته و این عمل وحشیانه و ددمنشانه را به شدت محکوم می کند.
خون نمازگزاران موحد و مظلومی که به دست حیوان صفتانِ انسان نما و جنایتکار روی زمین جاری شد بدون شک بی عقوبت نخواهد ماند و تروریست های نژادپرست و کوردل به سزای جنایات خود خواهند رسید.
به امید ریشه کنی هر چه زودتر و قریب الوقوع ظلم، ترور و ارتجاع و برقراری صلحی پایدار و ابدی.
حاخام دکتر یونس حمامی لاله زار (رهبر دینی کلیمیان ایران)
دکتر سیامک مره صدق (نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس شورای اسلامی)
دکتر همایون سامه یح (رییس انجمن کلیمیان ایران)
@Feraghvaadyan
⭕️جانمایه تفکر انجمن حجتیه در زمان طاغوت
👈🏻سیاست ممنوع!
🔹درحقیقت، محور عمده و اصلی تفکر #انجمن_حجتیه این بود که در زمان غیبت امام عصر(عج) ورود دین به عرصه سیاست، اشتباه است؛ تفکری که اتفاقاً مورد پسند و حمایت استبداد و استعمار بود.
🔻«به تدریج روشن شد در بطن حرکت انجمن، نکاتی انحرافی وجود داشته است. آنها به نوعی مردم را از حرکت های اعتراض آمیز نسبت به رژیم منصرف و سرگرم کارهای دیگر می کردند. آنها به نوعی مبارزه زدایی و #سیاست_زدایی می کردند و تأکید داشتند که وظیفه ما دخالت در شرایط و فضای سیاسی نیست. آنها در جلسات خود تبلیغ میکردند که نباید کار سیاسی کرد.»(1)
📚1.علیانسب، سیدضیاء، علوی نیک سلمان، جریان شناسی انجمن حجتیه، قم: انتشارات وثوق، 1388، ص 76.
@Feraghvaadyan