eitaa logo
روشنگر مدیا
1هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
559 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد دل رمیده ما را رفیق و مونس شد نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد 🌹مبعث رسول مهربانی ها مبارک باد.
📣روشنگر به نقل از خبرگزاری فارس/واکنش افراطیون اهل حق به رسوایی‌های اخیر در زمینه کمک به سیل‌زدگان افراطیون اهل حق، موسوم به «مجمع [غیرقانونی] فعالان مدنی یارسان» در پی انتشار خبر مربوط به رسوایی اخیرشان در خصوص تقابل با اقدامات خیرخواهانه و یاری رسانی جامعه اهل حق به سیل زدگان ، با مجموعه اقداماتی سعی در رفع و رجوع این امر کردند. ادامه مطلب👈 http://yon.ir/Oj6XU @Feraghvaadyan
⭕️ نفاق، تاکتیک بزرگ انجمن‌حجتیه 🔻یکی از بزرگ‌ترین روش‌های مبارزه در مقابل نظام جمهوری اسلامی، بهره‌گیری از تاکتیک نفاق است. آن‌ها در این راه چنان موفق عمل کرده‌اند که بسیاری از مسئولان را فریفته ظواهر مثبت خود ساخته‌اند، به گونه‌ای‌که آنان را به عنوان گروهی با اعتقادات خداپسندانه می‌شناسند که کاری به کار کسی ندارند، معارف دین را ترویج می‌کرده‌اند و امروز هم کارشان به تعطیلی کشیده و به کبریتی بی‌خطر تبدیل شده‌اند. ♦️ امام‌خمینی(ره) در خصوص این‌گونه افراد چنین می‌گویند: «روحانيون وابسته و مقدس‌نما و تحجرگرا هم كم نبودند و نيستند. در حوزه های علميه، هستند افرادی كه عليه و اسلام ناب محمدی فعاليت دارند. امروز عده ای با ژست‌مآبی، چنان تيشه به ريشه دين و انقلاب و نظام می زنند كه گويی وظيفه ای غير از اين ندارند. خطر تحجرگرايان و مقدس‌نمايان احمق در حوزه های علميه، كم نيست. طلاب عزيز، لحظه ای از فكر اين مارهای خوش خط و خال، كوتاهی نكنند، اين‌ها مروج اند و دشمن رسول‌الله.»(1) 📚1. صحيفه امام، ج21، ص 278. @feraghvaadyan
🔘 توسعه بهائی، زیر سایه اقتصاد ▪️در یکی از اسناد #تشکیلات_بهائی آمده: «آنچه در هر منطقه یا محدوده جغرافیایی مورد نیاز است، مشارکت تعداد روزافزونی از مردم در یک فرایند یادگیری جمعی است»(1) ◽️منظور، مشارکتی است که در چارچوب خواست تشکیلات و زیر نظر مؤسسات آن‌ها، به منظور بهائی کردن افراد صورت پذیرد. در متن این سند اجتماعی-اقتصادی بهائی، به طور صریح آمده‌است که با وجود مشورت، تصمیم نهایی باید توسط مقامات مسئول گرفته شود و این را وجه تمایز عملیات یک سازمان ملهم از تعالیم #بهائی دانسته‌اند. هدف نهایی هم در این پیام، به‌خوبی مشهود است: «آنچه حائز اهمیت بیشتری می‌باشد، این است که هر فرد احساس کند همکاری‌اش با #جامعه_بهائی در کمک به بهسازی اجتماع با گرمی مورد استقبال قرار می‌گیرد و از این طریق در مسیری از خدمت به بشریت گام می‌نهد که ممکن است در بدایت و یا در مراحل بعدی به تسجیل او بیانجامد.»(2) 📚1. نوشتاری از دفتر توسعه اجتماعی و اقتصادی در مرکز جهانی بهائی، 26 نوامبر 2012م. 2. پیام بیت‌العدل خطاب به بهائیان جهان، رضوان 2010 م. @feraghvaadyan
لفاظی و محبت؛ ابزار مبلغان تبشیری 👈 شگردهای جذب تبشیری از زبان «حسین. ی»، یکی از بریده‌های جریان : 🔺«اغلب افرادی که جذب می‌شدند، به عمق موضوع نگاه نمی‌کردند و فقط ظاهر برایشان ملاک بود. ظاهری که مهربان بود و عنوان می‌کرد: «خداوند، تو را می بخشد، بر تو سخت نمی‌گیرد. لزومی ندارد بخواهی فرایض سختی را به‌جا بیاوری، این بر قلب تو نگاشته شده و کافی است که فقط بیاوری.» 🔺 بیشتر، لفاظی، اعتماد به نفس، متانت، خونسردی و آرامش ظاهری مبلغان در جذب افراد، مؤثر بود. آن‌ها شنونده خیلی خوبی بودند. میان صحبت‌هایشان تپق نمی‌زدند، حتی اگر اشتباهی هم می‌کردند، بر اشتباه خود پافشاری نموده و با اطمینان پاسخ می‌دادند. آن‌ها تعبیری دارند با این مضمون: مثل فرزندی که تمام اموال پدر را به یغما برده اما باز پدر او را به آغوش می‌کشد، خداوند هم شما را با آغوش گرم می‌پذیرد. همه فرشته‌ها صف می‌کشند و خداوند به فرشته‌هایش می‌گوید، ببینید این فرزند گمشده من است که بازگشته. با استفاده از این کلمات و جملات، حداقل در گام‌های اول، توجه افراد زیادی را جلب می‌کنند، خود من شاهد این امر بودم.» منبع: فصلنامه روشنا @feraghvaadyan
🔺«ویپاسانا»؛ فرقه‌ای برآمده از #بودیسم ✍ #ویپاسانا را باید عصاره آموزه‌های «سیدارتاگوتاما»، ملقب به «بودا» دانست که بعدها به عنوان یکی از روش‌های مراقبه در هند مطرح شد. بنیان‌گذار این روش، «ساتیناریان گوئینکاجی»، مدعی است، بودا این روش را 2500 سال پیش کشف کرده‌است. ↙️ویپاسانا اوایل دهه 80 شمسی،‌ در پوشش مؤسسه‌ای با عنوان «شادزیستی» به ایران وارد شد و فعالیت خود را تحت نظر فردی با هویت «داریوش.ن» آغاز نمود. تأسیس مراکز یوگا و مراقبه، تبلیغ مبانی و‌ آموزه‌های انحرافی، اشاعه اباحه‌گری(در قالب برگزاری کلاس‌ها و اردوهای مختلط)، (جذب در قالب)‌ فعالیت هرمی، انتشار مطالب تبلیغی(با بن‌مایه بودیسم) در برخی نشریات و حتی نگارش پایان‌نامه دانشگاهی (با موضوع طراحی مرکز مراقبه ویپاسانا) توسط برخی عناصر شاخص فرقه در کشور، از جمله تحرکات انحرافی ویپاسانا در ایران می‌باشد. ↙️در ویپاسانا، پرداختن به مراقبه، مستلزم دوری جستن از هرگونه اعمال عبادی در اسلام و دیگر ادیان الهی بوده و آیین‌نامه «اصول‌ پنج‌گانه» فرقه، نمایانگر تضاد مبانی ویپاسانا با کلیه مفاهیم الهی است. @Feraghvaadyan
🔺جلسات دعای دروغین و مساعی جامعه‌سازی ✍مرکز تشکیلات بهائی در پیام‌هایی مکرر به بهائیان بر لزوم برگزاری جلسات دعا و نیایش، بدون هیچ توقعی تأکید نموده‌است، اما هدف اصلی برگزاری این جلسات، حکایت از این حقیقت دارد که کاملاً برخلاف مفهوم «عدم توقع» می‌باشد. ↙️«...[هدف از] دعوت این مشتاقان از بهائیان، آن است که مساعی جامعه‌سازی را که با پشتکار به آن مشغولند، به منزله الگوی جدیدی از نحوه اجتماع نوع انسان مشاهده نمایند...از جمله اجزای اساسی این الگو، جلسات دعا و مناجات می‌باشد که جنبه‌ای جمعی از حیات روحانی و ابعادی از مفهوم مشرق‌الأذکار است. تشکیل این جلسات، فرصت گران‌بهایی برای شما عزیزان فراهم می‌سازد تا نه‌تنها به نیایش و ستایش پروردگار یکتا پرداخته، عنایات او را در زندگی خود سائل شوید، بلکه قوای روحانی نهفته در دعا و مناجات را با دیگر شهروندان شریف آن آب و خاک نیز در میان گذارید.»(1) ↙️ارائه الگو و در میان گذاشتن مفاهیم بهائی، همگی در راستای تبلیغ بهائیت و بهائی کردن شرکت‌کنندگان است. 1. پیام بیت‌العدل خطاب به بهائیان ایران، 27 آذر 1393 @Feraghvaadyan
🔺انجمن‌حجتیه و اشتباه دشمن‌شناسی ✍ در مقوله دشمن‌شناسی دچار مشکل بود. در حالی‌که رژیم طاغوت، هر روز بر ظلم خود می‌افزود و بازیچه دست استعمارگران و مستکبران بود، آنها بهائیت را مهم‌ترین معضل اجتماعی می‌دانستند. ⭕️«آن‌ها پیش از انقلاب اسلامی بر اساس یک اشتباه می‌خواستند اولویت‌های جامعه در بحث دشمن شناسی را جابه جا کنند و مبارزه با را نسبت به مبارزه با استبداد و استعمار در اولویت قرار دهند. می‌گفتند بهائیت، ساخته دست استعمار است و اگر با آن مبارزه کنیم، در حقیقت با استعمار مبارزه کرده ایم، معلول را به جای علت می‌نشاندند. در مورد استبداد هم می‌گفتند: اگر با بهائیت مبارزه کنیم، در حقیقت به رژیم شاه لطمه زده‌ایم. این مسئله دقیقاً جابه‌جایی اولویت‌ها بود و باعث می‌شد بخشی از پتانسیل جامعه و توان مبارزاتی کشور در مسیری انحرافی قرار گیرد.»(1) 📖1. علیانسب، سیدضاء، علوی نیک سلمان، جریان‌شناسی انجمن حجتیه، قم: انتشارات وثوق، 1388، ص 76. @Feraghvaadyan
❌دروغی به نام #قانون_جذب ✍امروزه افرادی که شهرت و بازار خود را از تئوری جذب به دست آورده‌اند، سعی می‌کنند جذب را «قانون» بخوانند تا دیگران همچنان بر اعتقاد خود باقی بمانند اما بسیارند افرادی که جذب را امتحان کردند و نه‌تنها جواب نگرفتند بلکه بعضاً دارایی خود را هم از دست داده‌اند. کم نیستند مالباختگان شرکت‌های هرمی که پیش‌شرط ورودشان به شاخه، مطالعه کتاب‌های «راز» یا تکنولوژی فکر بوده‌است. 📚منبع: شریفی‌دوست، حمزه، کاوشی در معنویت‌های نوظهور، نشر معارف، ص 347. @Feraghvaadyan
🔺حکم‌های عجیب، تناقضات #فرقه_بهائی ✍در حالی‌که #تشکیلات_بهائیت دم از برابری حقوق زن و مرد می‌زند اما در برخی از احکام ابداعی این فرقه، زنان و مردان در انجام تکالیف به اصطلاح شرعی خود برابر نیستند. ↙️«حسینعلی نوری»، سرکرده بهائیت در حکمی متناقض با ادعای برابری می‌گوید: «خدا حکم کرده اشخاصی که می‌توانند و توان مالی دارند به حج بهائی روند به جز زنان. خدا حکم وجوب بر زنان را عفو کرده‌است به سبب مهری که دارد.»(1) 📖1. اشراق خاوری، عبدالحمید، گنجینه حدود و احکام، ص 36. @Feraghvaadyan
🔺ساینتولوژی، کلیسایی مرموز و پیچیده ✍ساینتولوژی، فرقه‌ای مرموز و پیچیده است که پیروانی سینه‌چاک دارد، حتی بخشی از پیروانش را ستاره‌های سینما و موسیقی تشکیل می‌دهند. از طرفی، جداشدگان، آسیب‌دیدگان و گروه‌های مخالفی نیز هستند که به شدت با این مقابله کرده و به افشاگری در خصوص آن میپردازند. 🔻فرقه توسط نویسنده رمان‌های علمی-تخیلی، «ران هابارد» شکل گرفت. وی در ابتدا اقدام به راه‌اندازی دوره‌هایی در سال 1947در دفتر کارش، واقع در لس‌آنجلس کرد و چند سال بعد اولین کلیسای ساینتولوژی را تأسیس کرد. تعالیم ساینتولوژی، ملغمه ای از آموزه‌های هندوئیسم و دیگر جریان‌های شرقی است. آموزه‌های هابارد، شباهت زیادی به داستان‌های علمی-تخیلی دارد. شاکله اصلی آموزه‌های ساینتولوژی، اعتقاد به وجود «بدن-تتانها» است. به اعتقاد این فرقه، «بدن-تتانها») دارای جسم ارگانیک نیستند و در روان همه انسان‌ها نفوذ کرده‌اند و تنها ساینتولوژی، تکنیک‌هایی دارد تا این موجودات غیر ارگانیک را از روان انسان‌ها پاک کند. بسیاری از اعضای سابق این فرقه، به افشاگری از مفاسد آن پرداخته‌اند که رسوایی زیادی برای آن به بار آورده ‌است. @Feraghvaadyan
⭕️ علاقه بهائیان به عضویت در ارتش شاهنشاهی 🔺بهائیان، مدعی ممنوعیت دخالت در سیاست‌اند و علاوه بر آن، همواره تأکید دارند که حمل اسلحه برای اعضای این تشکیلات، ممنوع می‌باشد. مبلغان #بهائی همواره با لاپوشانی تاریخی، سعی در کتمان هویت ستیزه‌جو و سلطه‌‌طلب این فرقه داشته‌اند. 🔺«بهائیان نظامی در #حکومت_پهلوی دوم»، کتابی است به قلم آقای «شاداب عسگری» که از همان عنوان، پارادوکس درون‌تشکیلاتی این فرقه را نمایان می‌سازد.(1) 👈 فصل سوم این کتاب تحت عنوان « #بهائیان در ارتش شاهنشاهی»، مربوط به یکی از مسائل مهم تاریخی، یعنی حضور فعال و تأثیرگذار بهائیان در ارتش شاهنشاهی است که از بدو تشکیل این حکومت تا آخرین روزهای حیات آن، با قوت ادامه پیدا کرد. رشد و ارتقای حداقل 53 نفر از بهائیان نظامی به درجه‌های امیری و قرار گرفتن در سلک «تیمساران #شاهنشاهی»، موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور نمود. به خصوص آنکه، حضور تعدادی از این افراد در رأس هرم ارتش، تحت پوشش انجام می‌شده و اکثر افراد کشوری و لشکری از ماهیت باورهای اعتقادی آنان بی‌خبر بودند. 📚1. عسگری، شاداب، بهائیان نظامی در حکومت پهلوی دوم، تهران: مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چاپ اول، 1396. @feraghvaadyan