eitaa logo
روشنگر مدیا
960 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
564 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
روشنگر مدیا
‍ 🔺انتخابات در فرقه و ژست ✍🏻به طور کلی انتخابات بهائیت، علیرغم تمامی ژست‌های دموکراسی در این فرقه، فاقد کوچک‌ترین نمادی از دموکراسی بوده و به نظر می‌رسد، اساساً شورای رهبری بهائیان، هیچ‌گونه جایگاهی برای اغنام ا...(!) در انتخابات این شورا قائل نیست، چراکه: ⭕️اولاً: در احکام بهائی، هرگونه نامزدی یا کاندیداتوری برای این شورا، ممنوع است. ⭕️ثانیاً: هیچ‌گونه تبلیغی که در جوامع دموکراسی‌گرا، لازمه «شناخت» از نوع نگاه فرد کاندیدا می‌باشد، در جوامع بهائی و انتخابات شورا وجود ندارد و اساساً ممنوع است. ⭕️ثالثاً: این شورا سالیان درازی است که صرفاً انتخابات را به اعضای دارالتبلیغ، محدود کرده‌است. یعنی فردی که کاندید می‌شود، پیش‌تر توسط اعضای همین گروه در دارالتبلیغ منصوب شده بود. ⭕️رابعاً: علیرغم وجود احکام و دعاوی متعدد بر تساوی زن و مرد در بهائیت، این مسئله همیشه در حد یک شعار فریبنده باقی مانده و در انتخاب اعضای رهبری بهائیت، همچنان زنان از حضور در این شورا محروم هستند. ⭕️خامساً: به طور کلی، بیت‌العدل از نظر رعایت موازین بهائی نیز مشروعیتی نداشته و در درون جامعه بهائی، نگاهی وجود دارد که اساساً مشروعیتی برای آن قائل نیست. ↙️با این اوصاف، حتی نتوانسته به عنوان یک تشکیلات و فارغ از دیگر مسائل انحرافی، به مشروعیتی نسبی حتی در میان پیروان خود دست یابد و اصلی ترین مرکز تصمیم‌گیری آن، بدون هیچ شاخصه منطقی و اجتماعی و با وجود مشکلات فراوان در امری ساده و حل‌شده نظیر انتخابات، در رابطه با کوچک‌ترین یا مهم‌ترین مسائل جهانی اظهار نظر کرده و اعضا را به پیروی از خود، ناگزیر می‌نماید. @feraghvaadyan
[Forwarded from A.R] ⭕️ انجمن حجتیه از بهائیت‌ستیزی تا مخاصمه درون مذهبی(2) 🔘 گاهی بر فراز منبر، ملاصدرا را «مُلا تحتا» می‌نامید و از حدود بحث علمی خارج می‌شد. دکتر جواد منصوری می‌گوید: «يک‌سال که آقای حلبی ظهرها در ماه مبارک رمضان در مدرسه مروی منبر می‌رفت، چند روزی پای صحبت وی رفتم. خیلی از او ناراحت شدم. در آن دو سه روز، خیلی اهانت‌آميز و با تحقير با منتقدان خود برخورد می‌کرد...ايشان صحبت می‌کرد که بله در حوزه‌های ما از "ملا تحتا" به‌عنوان يک فيلسوف نام می‌برند.»(گفتگو با سایت بهائیت در ایران) ▫️آیت الله حسینعلی منتظری نیز در خاطراتش می‌گوید:«یک زمانی در تهران به همراه مرحوم رفته بودیم پای منبر آقای حاج شیخ محمود حلبی. ایشان روی منبر به مرحوم صدرالمتألّهین توهین کرد. پس از منبر، ما با ایشان درگیر شدیم که این چه تعبیرهایی است که می‌کنید؟» ▪️حقیقت این‌که در ابتدای انقلاب چالشِ بزرگِ انجمن حجتیه، موضوع نگاه این جریان به انتظار امام زمان(ع) و به تَبعِ آن، نگرش آنها به حکومت اسلامی و ولایت فقیه بود، اما در زمان کنونی منازعه آنها با ولایت فقیه و حکومت اسلامی، به تفاوت نگاه آنها نسبت بعضی رفتارهای مذهبی کشیده شده است، خصوصا این‌که تقابلِ روش مذهبی آنها با گفتمان وحدت اسلامی بیشتر شده است. افزون بر این، نگاه جمهوری اسلامی نسبت به بعضی مسائل فقهی(همچون موسیقی، شطرنج و...) و ‌عزاداری‌هایی همچون قمه‌زنی، برای بعضی از آنها اصلا قابل قبول نیست و این مسائل نیز بر مخاصمه آنها با ولایت فقیه و شدت بخشیده است. 🔺نکته دیگر این‌که در این سال‌ها جریان‌ها و گروه‌های دیگری همچون نیز به همین سمت‌و سو حرکت کرده‌اند و علی‌رغم بعضی اختلافات میان آنها، اولویت‌های مذهبی همه این جریان‌ها کاملاً با یکدیگر مشترک شده است. این موضوع موجب شده جبهه‌ای مشترک از انجمن حجتیه، جریان شیرازی و جریان‌های معروف به برائتی‌ها، در برابر سیاست‌های مذهبی جمهوری اسلامی به وجود آید. ↩️سخن پایانی این‌که در زمان کنونی مانند گذشته به عنوان یک سازمان منظم مذهبی مطرح نیست، ولی اندیشه‌های مذهبی آن هنوز نیز وجود دارد، بلکه از جنبه توجه به اخباری‌گری و افراط‌‌گری مذهبی تقویت نیز شده است. کسانی هم‌اکنون ادامه دهنده اندیشه‌های انجمن حجتیه هستند که سابقه عضویت سازمانی در انجمن حجتیه را ندارند و هرگز با نام و عنوان انجمن حجتیه از آن طرفداری نکرده‌اند. 📚حجت‌الاسلام مهدی مسائلی @feraghvaadyan
⭕️امام حسين(ع) در انديشه مسيحيت 🔸"آنتوان بارا" پژوهشگر مسیحی اعتقاد دارد امام حسین (ع) فقط متعلق به #شیعیان نیست بلکه به تمام جهانیان تعلق دارد و او را با عبارت "حسین، گوهر ادیان" معرفی می‌کند و سخنش را با این جمله به پایان می‌رساند: «حسین (ع) در قلب من است». 🔹یکی از متفکران #مسیحی به نام "آنطوان ضو" نیز معتقد است: ما به شکل دیگری به امام علی (ع) و امام حسین (ع) نگاه می کنیم. ما باید این دو بزرگوار را به شکل جدید و زبان نو در زمانه خود معرفی کنیم. ما باید فرزندانمان را با فکر این دو بزرگوار آشنا نماییم. 🔺علمای مسیحی در شرق به شکل عام و علمای مسیحی لبنانی، نگاه ویژه‌ای به تاریخ و فرهنگ اسلامی داشته و از دیدگاه منحصربه فردی درباره امام علی (ع) و نهضت عاشورا و #امام_حسین (ع) برخوردارند. @feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان 🔺جامعه #یهودیان استان کرمانشاه کمک های نقدی خود را برای کمک به سیل زدگان کشور به نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تقدیم کردند 🔺نخستین محموله از کمک #زرتشتیان یزد برای کمک به هم وطنان آسیب دیده سیل در غرب کشور ارسال شد. 🔺بازدید بیش از ۶ هزار نفر نوروز امسال از قره کلیسا چالدران 🔺نمایندگان پیروان #ادیان یهودی، مسیحی و زرتشتی در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای عنوان کردند که اقدام رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان یک جیره‌خوار صهیونیسم بین‌الملل علیه #سپاه پاسداران موجب خشم موحدان عالم شده است. 🔺نایب رییس انجمن #آشوریان ارومیه گفت: مجموعه کمک های مردمی و خیران اقلیت های مذهبی آذربایجان غربی به #مناطق_سیل_زده لرستان ارسال شد. @feraghvaadyan
🔺فرقه‌گرایی در خدمت ✍نوگرایی مذهبی، از شیوه‌های مورد استفاده در تجزیه ممالک و استعمار آن‌هاست. همان‌طور که سیاستمداران روسیه و انگلیس، در اوایل قرن نوزدهم در منطقه آسیای غربی با استفاده از قاعده شکستن اقتدار مذهبی، در راستای اهداف استعماری گام برداشتند. آنان با ایجاد و استفاده از در کشورهای عثمانی، هندوستان و ایران در پی شکستن اقتدار ملی آنان و تقسیم این کشورها به قطعات کوچک‌تر بوده‌اند. ایجاد یا استفاده از « » در «عثمانی»، توانست قسمت جنوبی این کشور را از آنان بگیرد و کشور مستقلی ایجاد کند. در «هندوستان»، مذهب « »، تقسیماتی به وجود آورد. در «ایران» نیز پروژه‌های کمک به رشد « » و « » برای درهم شکستن اقتدار ملی و ایجاد تفرقه و تضعیف صورت گرفت. @Feraghvaadyan
🔺اعضای فرقه، کارگران بی‌جیره و مواجب رهبر ✍تمام ساختار فرقه‌ها بر اساس بلندپروازی‌ها و کمبودهای #سردکردگان بنا شده‌است و همه اعضای #فرقه نیز خواه بدانند یا نه، کارگران بی‌جیره و مواجب #رهبرفرقه برای نیل به هدف‌های کاملاً شخصی وی هستند که هیچ ربطی به نجات #دنیا و کمال اعضای فرقه ندارد. مفاهیمی چون کمال، خودسازی و آگاهی، پوششی است برای امیال فردی رهبر فرقه! 📚احمدی، احسان و شاه‌حسینی، سمیه، در قلمرو سایه‌ها، ص 130. @feraghvaadyan
🌺🌺🌺چهارم شعبان میلاد باب الحوائج حضرت ابالفضل العباس (ع) و روز جانباز گرامی باد. @FERAGHVAADYAN
⭕️«سیامک مره صدق» #نماینده_کلیمیان در مجلس شورای اسلامی ایران در گفت‌وگو با وبگاه لبنانی «العهد»: 👈 «سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی خاری در چشم استکبار جهانی است». ♨️این اقدام آمریکا همزمان با حضور نیروهای #سپاه_پاسداران با تمام توان و امکانات در مناطق آسیب‌دیده از سیل برای کمک به شهروندان صورت گرفت و دلالت بر آن دارد که آمریکا فقط دشمن سپاه پاسداران یا نظام #جمهوری_اسلامی نیست بلکه دشمن تمام ملت ایران و حاکمیت کشور است و نمی‌تواند وجود ملتی آزاد و کشوری مستقل در منطقه را قبول کند. @feraghvaadyan
📗نگاهی به درسنامه نقد و بررسی جریان های مدعی معنویت ♨️این کتاب به طور اختصاصی، نقد و بررسی جریان‌های فعال در ایران را مدنظر قرار داده که به عنوان یکی از ویژگی‌های متمایزکننده‌اش، قابل‌تأمل می‌باشد؛ با توجه به اینکه هدف این #درسنامه، بررسی شبه‌معنویت‌های رایج در ایران می‌باشد،‌ از طرح مباحث سایر جریان‌های غیرفعال در کشور خودداری شده‌است.این رویکرد در باب پدیدآورندگان جریان تفکر نوین نیز لحاظ شده و با توجه به اینکه نظرات و تئوری‌های مطرح‌شده از سوی افراد تأثیرگذار در حوزه مباحث روان‌شناختی، دارای اشتراکات زیادی است، از طرح نظریات هرکدام به صورت جداگانه پرهیز و به بیان خلاصه‌ای از مباحث پرکاربرد روان‌شناختی پدیدآورندگان تفکر نوین بسنده شده‌است. افرادی چون «لوئیز هی، #وین_دایر، دبی فورد، دونالد والش، #برایان_تریسی، کاترین پاندر، علیرضا آزمندیان و...» که در نشر تفکرات سکولار و سبک زندگی غربی در ایران،‌ نقش قابل‌ملاحظه‌ای داشته‌‌اند. ✔️یکی از تقسیم‌بندی‌های مناسب اعمال‌شده در کتاب، تمایز میان جریان‌های «رایج» و جریان‌های «فعال» در ایران است که اولی در فصل سوم و دومی در فصل چهارم به صورت مجزا مورد نقد و بررسی قرار گرفته‌است که پیش‌زمینه مناسبی از وضعیت حاضر #شبه_معنویت‌های_نوپدید در داخل به دست می‌دهد. ↩️مطالعه این کتاب با توجه به سادگی ساختار ارائه و تمرکز بر مباحث محوری و شاخص هر موضوع، به‌ویژه برای افرادی که به دنبال کسب اطلاعاتی مناسب در این حوزه در کمترین زمان ممکن هستند، مفید بوده و می‌تواند منبع خوبی برای طرح پرسش‌های تازه و پژوهش‌های عمیق‌تر و جاندارتر در این باب باشد.
🔺 و اشتباه ✍🏻انجمن‌حجتیه در مقوله دشمن‌شناسی دچار مشکل بود. در حالی‌که رژیم طاغوت، هر روز بر ظلم خود می‌افزود و بازیچه دست استعمارگران و مستکبران بود، آنها بهائیت را مهم‌ترین معضل اجتماعی می‌دانستند. «آن‌ها پیش از انقلاب اسلامی بر اساس یک اشتباه می‌خواستند اولویت‌های جامعه در بحث دشمن شناسی را جابه جا کنند و مبارزه با بهائیت را نسبت به مبارزه با استبداد و استعمار در اولویت قرار دهند. می‌گفتند بهائیت، ساخته دست استعمار است و اگر با آن مبارزه کنیم، در حقیقت با استعمار مبارزه کرده ایم، معلول را به جای علت می‌نشاندند. در مورد استبداد هم می‌گفتند: اگر با بهائیت مبارزه کنیم، در حقیقت به رژیم شاه لطمه زده‌ایم. این مسئله دقیقاً جابه‌جایی اولویت‌ها بود و باعث می‌شد بخشی از پتانسیل جامعه و توان مبارزاتی کشور در مسیری انحرافی قرار گیرد.»(1) 📚1. علیانسب، سیدضاء، علوی نیک سلمان، جریان‌شناسی انجمن حجتیه، قم: انتشارات وثوق، 1388، ص 76. @Feraghvaadyan