🔴فرقه های نوظهور و تجویز بی دینی و بیبندوباری
🔘یکی از شعارهای اصلی رهبران #فرقه ها تاکید آنها بر فاصله گرفتن از ادیان الهی است تا حدی که برخی از آنها رسیدن به معنویت،حقیقت و رستگاری در دینداری نمی دانند و حتی نسخه #بی _دینی را تجویز میکنند.یکی از معروفترین رهبران فرقهای با این اندیشه اوشو است که میگوید:« متدین واقعی،به هیچ مذهبی،به هیچ ملتی،به هیچ نژادی و به هیچ رنگی تعلق ندارد»(1)
🔻جالب است با این سخنان به ظاهر جذاب، اوشو مشکلت بشر را در #مسائل_جنسی میداند و نسخه حل مهضلات را سکس میداند.«هرچه بیشتر انسانها را میسنجیم بیشتر درمییابیم که مشکل آنها سکس است.اما گر به <نها بگوئیم به ایشان برمیخورد.اما سکس مسئله اصلی است و تا زمانی که حل نشود جست و جوی خداوند امکانپذیر نیست.»(2)
📚1.الماسهای اوشو،ص201.
2.مراقبه،هنروجد و سرور،اوشو،ص82.
@feraghvaadyan
ترویج مواد مخدر در کتابهای کوئیلو♨️
🔸برخی از نویسندگان که در کتابهای خود از معنویت سخن گفتهاند به وضوح در آثار خود استعمال مواد مخدر،مسکرات(مشروبات الکلی) و فحشا را ترویج میکنند که معروفترین این نویسندگان پائولو #کوئیلو است.
❌وی مینویسد:«هر شب عود روشن میکردند و ساعتها به طرح عجیبی آویخته بر دیوار خیره میشدند.مادرش زبان پرتغالی نمیدانست اما میتوانست جلد کتابها را ببیند.صلیبها،آتش افروزیها،جادوگرها به دار آویخته،علائم عجیب و غریب ... این جنون عود سوزاندن چیست؟سفیر گفت: میخواهند بوی ماریجوانا را پنهان کنند.پسر من #مواد_مخدر مصرف میکند.پیش میآید من هم وقتی جوان بودم ماریجوانا میکشیدم.آدم زود از آن خسته میشود.من که خسته شدم»(1)
📚1.بریدا.پائولوکوئیلو.ص90.
@feraghvaadyan
⭕️اخراج تشکیلاتی در انجمن حجتیه
🔹 #انجمن_حجتيه پیش از تعطیلی بسیار منسجم و تشکیلاتی عمل میکرد و بایدها و نبایدهای زیادی و سف و سختی را برای اعضا تعیین کرده بود که از مهمترین انها میتوان به عدم دخالت در امور سیاسی اشاره کرد؛ در برخی موارد افرادی که سابقه حضور فعال در انجمن را داشتند و به دلیل برخی تبلیغات انقلابی دستگیر میشدند،پس از آزادی دیگر جایی در انجمن نداشتند.
♨️دکتر محمدرضا سیاهی از مبارزین انقلابی در این رابطه میگوید:« در مراغه فردی به نام(طوسی) بود که قبل از #انقلاب از عناصر فعال انجمن بود در سال 1356 دستگیر شد وپس از ازادی از انجمن صراحتاً طرد شد.»(1)
📚1.مصاحبه با دکتر محمدرضا سیاهی،1385/1/19.
@feraghvaadyan
⭕️کانون شادی و شاگردسازی
🔹«شاگردسازی» به عنوان اصلی مهم در کانون شادی هم دنبال میشد. شاگردان کانون، موظف بودند دوستان خود (اعم از #مسیحی و مسلمان) را به حضور در مراسم کانون دعوت کنند. این روش در ردههای مختلف سنی به کار گرفته شدهاست. به این شیوه که اعضا از سوی شبان، تحریک میشدند تا بین دوستان خود در مدرسه و دانشگاه تبلیغ کنند و آنها را جذب فرقه نمایند.
♦️در این راستا در سال 1387، سمیناری چند روزه برگزار شد که در آن تکنیکهای روانشناسی و شیوه ارتباط و جذب هر چه بیشتر شاگرد، به شرکتکنندگان آموزش داده میشد. علاوه بر این قبیل آموزشها، #کانون_شادی برای تأثیرگذاری بیشتر بر کودکان و نوجوانان، برنامههای دیگری هم داشت و اعضا را لحظهای به حال خود رها نمیکرد.
🔸هر عضو کانون شادی که هیئت مدیره، او را مستعد رشد درونفرقهای تشخیص میداد، برای ادامه کار به آموزشگاه موسیقی «بنئیل» (خارج از کلیسا) معرفی میشد. این آموزشگاه توسط یکی از اعضای فرقه تأسیس شده بود و بیشتر کسانی که امروز در شبکههای تلویزیونی تبشیری به خوانندگی و نوازندگی -در راستای #تبلیغ و جذب- میپردازند، خروجی همین آموزشگاه هستند.
@feraghvaadyan
⭕️حقیقت بهائیت در لابه لای کتابها(3)
🔹بهائيت از درون (1395)
📕«بهائیت از درون»، عنوان کتابی است که به سرگذشت زندگی یکی دیگر از فریبخوردگان بهائی پرداختهاست. «غلامعباس گودرزی(ادیب مسعودی)» طلبهای جوان در شهرستان بروجرد است که با فقر و تنگدستی بسیار، روزگار میگذراند. ب#هائیان از این نقطه ضعف استفاده نموده، با تطمیع، او را فریب داده و جذب این #فرقه_ضاله میکنند. جالب آنکه در ادامه، برای فریب اذهان عمومی، وی را مجتهد و نماینده یکی از مراجع تقلید وقت معرفی میکنند!
📌انسانها حتی در قامت یک مبلغ دین، مصون از اشتباه نیستند. افراد، نیازمندیهای متفاوت و متنوعی دارند که در صورت عدم دستیابی به هر کدام، امکان لغزش آنان وجود دارد. آنچه آدمی را حتی در شرایط نیاز و اضطرار، از آفت جریانهای باطل مصون نگه داشته و روح و روان او را حفظ میکند، میزان ایمان و اعتقادش به توانایی خالق هستی است.
↩️خوانندگان این کتاب، خود به این نتیجه خواهندرسید که #فرقه_سیاسی بهائیت، چگونه طی فرایندی پیچیده، پروژه #فریب را روی ادیب مسعودی پیاده و او را مصادره و مسخ مینماید، به طوریکه خارج از دستورات فرقهای قدرت برداشتن قدمی و گفتن کلامی را نداشتهاست.
@feraghvaadyan
❌برخورد گزینشی با جریحه دار کردن احساسات مذهبی
▪️در روزهای اخیر برخی رسانههای غربی به بازداشت یک زن لهستانی به جرم اهانت به مقدسات #مسیحی اشاره کردند و این امر را مورد تقبیح قرار دادند و خیلی زود این فرددستگیر شد ؛ وزیر کشور لهستان در این باره اظهار داشته که حق آزادی بیان و تساهل و تسامح به معنای این نیست که افراد آزادند احساسات دینی دیگران را جریحه دار کنند.
▫️این در حالی است که در سالهای گذشته شاهد این هستیم که اهانتهای زیادی توسط برخی از مسیحیان به #اسلام ( از آتش زدن قرآن تا کشیدن کاریکاتورهای توهین آمیز از شخصیتهای مقدس دین اسلام) در قالب شعار #آزادی_بیان و عقیده گنجانده شده و با وجود خشم مسلمانان، دولتهای غربی با مسببان این موضوع هیچگونه برخوردی نداشته اند.
👈چه خوب است که مدعیان آزادی بیان به طور گزینشی با اهانت به مقدسات برخورد نکند؛چرا که #توهین_به_مقدسات ادیان توحیدی مذموم و قبیح است.
@feraghvaadyan
⚫️انجمن حجتیه،تناقض و نفاق
❌انجمن حجتیه و شخص #حلبی (موسس انجمن حجتیه)، حضرت امام (رحمتا...علیه) را به استناد اینکه ایشان مدرس #فلسفه است، نفی کرده و متعاقب آن انقلاب، نظام اسلامی و ولایت فقیه را نفی میکند. اینکه در درسهای عقیدتی انجمن برای اثبات وجود خدا به برهان حرکت صدرالمتالهین استناد میشود با توهینهایی که شخص حلبی و عناصر شاخص انجمن مانند «نادر فضلی» به صدرالمتالهین میکنند، #تناقض دارد و این موضعگیری دو پهلو، از نشانههای نفاق انجمن است.
@feraghvaadyan
🏴لندن مرکز اصلی شیطان پرستان اروپا
🔻در خصوص بروز و ظهور #شیطان_پرستی و همچنین گسترش آن در اروپا گمانهزنیهای زیادی شده است. برخی پژوهشگران غربی معتقدند شیطان پرستی در عصر جدید از اوایل قرن نوزدهم میلادی آغاز شده است.
▪️«در اوایل قرن نوزدهم برخی اشراف انگلستان که عضو گروه #فراماسونری بودند به رهبری سر فرانسیس دش وود گروه شیطان پرستان به نام «باشگاه آتش جهنم» را در شهر لندن تأسیس نمودند.از آن پس لندن مرکز اصلی شیطان پرستان اروپا شد.»(1)
📚1.فرهنگ و ادیان جهان،جان آرهینلز،ص428.
@feraghvaadyan
♨️خوشحالی بیتالعدل از گسترش در ناکجاآبادها
▪️بیت العدل در پیام اخیر خود به افزایش برگزاری #جلسات_دعا اشاره داشته که این جلسات عموماً با هدف تبلیغ و ترویج فرقه بهائیت در بین جوامع صورت میگیرد و همچنین از افزایش پیروان خود ابراز خرسندی کرده است. در این پیام آمده است:«جلسات نیایش وقتی با مجهودات آموزشی برای همۀ سنین همراه میشود موجب تقویت هدف والای آن مجهودات که پرورش جوامعی ممتاز به عبادت خداوند و خدمت به نوع بشر است میگردد. این واقعیّت بیش از همه در آن دسته از محدودههای جغرافیایی مشهود است که مشارکت تعداد زیادی از افراد در فعّالیّتهای بهائی تداوم داشته است.»(1)
♦️جالب اینجاست که با نگاهی به آمار کشورهایی که در سالهای گذشته پذیرای #بهائیت بوده اند غالبا نام روستاهای دورافتاده و فقیر درکشورهای #آفریقا به چشم میخورد آن هم به سبب سوء استفاده فرقه از محرومیت و مشکلات معیشتی آنها توانسته بر پیروان خود بیافزاید و اساساً کشورهای مترقی و اصیل با پیشینه مذهبی روی خوش به این فرقه نشان نمیدهند و در چنین شرایطی بیتالعدل باید از گسترش در دورافتادهترین نقاط جهان ابراز خوشحالی کند.
📚1.پیام بیت العدل اعظم،رضوان 2019.
@feraghvaadyan
🔴اباحه گری و ترویج روابط جنسی راهکار جذب فرقهها
🔹یکی از ابزارهای جذب توسط فرقهها آزادیهای جنسی است.در فرقه های داخلی این موضوع به وضوح قابل لمس است؛جایی که فرقه، اختلاط دختر و پسر و رابطه با جنس مخالف را در قالب برگزاری پارتیها و جشنهای مختلط ترویج میدهد.طبیعتا با توجه به القائات شیطانی و جذابیت روابط جنسی یکی از راهکارهای فرقهها برای #جذب همین ابزار است.
↩️مثلاً «در فرقه t.s.m #ازدواج_معنوی بین افراد فرقه برقرارمیشود به گونهای که حتی کسانیکه ازدواج کرده اند هم در این مراسم انحرافی شرکت میکنند.واضح است که در این شرایط چه فسادهایی شکل میگیرد. در این فرقه هر فردی باید بتواند عاشق #جنس_مخالف شود و آن را به وضوح و با صدای بلند فریاد بزند.»(1)
📚1.حمید نگارش،فرقه های نوظهور،زمزم هدایت،ص199.
@feraghvaadyan
🔘تقابل با نهضت انقلاب، وظیفه انجمن حجتیه
♦️در بررسی ارتباط انجمن حجتیه با #ساواک شاید این امر کمی سخت قابل پذیر باشد چرا که انجمنیها به لحاظ اعتقادی در دسته افراد با ایمان و مذهبی قرار میگیرند و همکاری انها با نظام طاغوت کمی عجیب است. اما اسناد بسیاری از همکاری این جریان با ساواک وجود دارد؛ از نگاه# انجمن_حجتیه تشکیل حکومت در دوران غیبت امام معصوم(ع) باطل است و از این رو تفکر و نهضت امام خمینی(ره) را یک جریان انحرافی می دانستند که باید با آن مقابله کرد و در این راه هم جوانان مومن را از مسیر #انقلاب منحرف ساختند و هم با حکومت پهلوی همکاری داشتند.
✔️«اسنادی از ارتباط افراد رده اول انجمن با ساواک وجود دارد که البته خیلی دور از انتظار هم نیست؛چون شیوه مبارزاتی امام(ره) را انحرافی تلقی میکردند،خودشان را موظف میدانستندکه باب این شیوه انحرافی(به قول خودشان) را ببندند.همکاری با ساواک و لو دادن عناصر مبارز یکی از راههای اصلی بستن این باب بود.»(1)
📚1.مصاحبه کیهان با عباس سلیمی نمین،1382/2/6.
@feraghvaadyan
⭕️نمادسازی در فرقه ها
▪️نمادها از عوامل تأثیرگذار بر فرهنگ عمومی هستند و از آنجا که از نظر هنری ظرفیت بالایی دارند تأثیر بیشتری برتودههای مردم بویژه جوانان خواهند داشت.فرقهها با دریافت مطلب مذکور اقدام به #نماد_سازی میکنند و شاید نمونههای عینی نمادسازی در شیطان پرستان نمود بیشتری داشته باشد.آنها با ساخت این نمادها به نوعی ساختاشکنی و هنجار شکنی و سرستیز داشتن با همه چیز را دنبال میکنند چرا که از نظر آنها #شیطان موجودی است که نماد سرپیچی و طغیان است.
@feraghvaadyan