💢دشمنی رهبر فالون دافا با اسلام
▪️هنگ جی یکی از مدعیان دروغینی است که به نوعی از معنویت معتقد است که در آن برای دستیابی به سعادت به #دین نیازی نیست و همه آنها که طالب رسیدن به کمال و معنویت هستند باید به او متوسل شوند.
👈🏻وی با رد تمامادیان الهی از جمله اسلام،مناسک و #شریعت را باطل میداند. «هنگ جی رکوع و سجود در نماز مسلمانان را از جمله عوامل مؤثر در زوال عقل و ناتوانی در تمرکز برمیشمرد.»(1)
❗️رهبر #فالون_دافا که به نوعی خود را خدا میدانست، پس از مخالفت حکومت چین با فرقه او، به آمریکا فرار کرد.
📚1.کژراهه، انتشارات موسسه جامجم، ۱۳۹۰، ص ۱۹۶.
@Feraghvaadyan
💢نمادهای فرقه رائیلیان
❌رائیلیان در ابتدا از یک صلیب شکسته محصور در ستاره داود به عنوان نماد خود استفاده میکردند اما چندی بعد، به سبب تشابه آن با صلیب شکسته یهودیان نازی، نماد دیگری طراحی نمودند. نماد تازه، همان ستاره داود است که یک کهکشان در حال چرخش را احاطه کردهاست. جالب آنکه، رائیلیان مدعیاند یهودیان نازی و صهیونیست ها، به ترتیب، علامت های چلیپا(صلیب شکسته) و #ستاره_داود را از الوهیم سرقت نمودهاند و نماد اصلی، همان ترکیب فعلی دو علامت در سمبل #رائیلیان میباشد!
@feraghvaadyan
🔴قانون جذب و تبشیر در آثار کاترین پاندر
🔘در بررسی آثار پاندر، آنچه در نخستین نظر به چشم میآید، تمرکز بر روشهای توانگری و کسب حداکثر رفاه و #ثروت است؛ همان کمال مطلوب و مورد نظر نظام سرمایهداری حاکم بر غرب که با توجه به خوی سلطهگرایاش سعی در گسترش آن در سراسر جهان دارد. تبلیغات رسانهای فراوان حاکمان سرمایهداری، موفقیتهایی نیز -دستکم در غرب- داشته که شاهدش همین استقبال جهانی از کتب افرادی چون پاندر است.
▫️از طرفی، خلأهای معنوی اجتنابناپذیر این نوع سبک زندگی و سردرگمیهای روزافزون بشر امروزی، میطلبد که رنگ و بویی از #معنویت، چاشنی کار گردد تا نتایج مورد نظر هرچه بهتر تحقق یابند و این همان ترفند مورد نظر #کارتین_پاندر -و دیگر همقطارانش- در آثارش است؛ لباسی از معنویت و عرفان و باطنی کاملاً مادیگرا. اینگونه است که اغلب کتابهای وی با عناوین دهانپرکنی با مضمون دعا، شفا، عشق، محبت و خیرخواهی و... نامگذاری شدهاند: «قدرت #دعا، قانون توانگری، قدرت شفا، از دولت عشق و...».
↩️پاندر را باید نویسنده زیرکی دانست، چراکه با قرار دادن خود در زمره نویسندگان روانشناسی موفقیت و ارائه ظواهری از عرفان با همان تکنیکهای رایج در اینگونه کتب یعنی #قانون_جذب، مراقبه، تمرکز، تمرین بیداری درونی(نیروی کندالینی) و...، به صورت خزنده، دیگر مأموریت خویش را در ردای مبلغ #مسیحیت محقق میسازد.
♨️قرائت مذموم انجمن حجتیه از مفهوم انتظار
▪️بسیاری از روشنفکران و فعالان سیاسی نسبت به قرائت #انجمن_حجتیه از مفهوم انتظار انتقاد وارد کردهاند.حسین تاجری نسب نویسنده کتاب«انتظار،بذر انقلاب» مینویسد:
«گروهی-دانسته یا نادانسته-این چشم به راهی را مایه رکود و عقبماندگی عنوان کرده و میپندارند که شیعه، باید از هر تلاشی اصلاحی و هر کوشش انقلابی دست بشوید و در برابر زور و ستم،خاموشی سکوت پیش گیرد و بسان مردگان زنده نما، در تابوت #انتظار دراز کشد»(1)
📚1.تاجری،حسین،انتظار،بذر انقلاب، صص35-36.
@feraghvaadyan
▪️آسیب های فرقه های نوظهور
⭕️فرقه ها، مجموعه آسیب هایی را در دو سطح فردی و اجتماعی، متوجه قربانی و جامعه می سازند که در تحقیقات جامعه شناسان و محققان مورد ارزیابی و احصاء قرار گرفته اند. از آن جمله «مارگارت تالر سینگر»، محقق فرقه های انحرافی، #آسیب_های_فرق را به چند دسته تقسیم میکند:
• آسیب های فردی و خانوادگی.
• آسیب های ناشی از به کارگیری روش های مجاب سازی روانی و کنترل ذهنی پیچیده توسط فرقه ها.
• آسیب های اقتصادی، سیاسی و امنیتی.(1)
👈🏻وی در این رابطه مینویسد:
«فرقه ها برخی از بهترین اذهان جامعه را از آموزش و افکار مثبت، منحرف میکنند. بسیاری افراد به فرقه ها کشانده شدند؛ جایی که تمام سالهای عمرشان را فقط برای قدرت و منافع #رهبر فرقه صرف نموده اند. آنها بهترین سالهای زندگیشان را از دست دادهاند و در صورت جدایی، ممکن است نتوانند تواناییها و استعدادهای قبلیشان را به کار گیرند.»(2)
📌«به علت تعهد کاملی که از اعضا خواسته میشود...فرقه ها آسیب بسیار جدی به روش دموکراتیک زندگی ما میزنند. آنها عمداً جلوی اهداف تحصیلی و شغلی را میگیرند، خانواده ها را از هم میگسلند، روابط شخصی را به درگیری میکشانند و پیروان را به اعطای پس انداز، متعلقات و سایر دارایی های خود وادار می نمایند. در بسیاری از موارد، عواقب عضویت در #فرقه، خردکننده، دراز مدت و گاه غیرقابل جبران است.»(3)
📚1.سینگر، مارگارت تالر، فرقه ها در میان ما، ترجمه ابراهیم خدابنده، انتشارات دانشگاه اصفهان، 1387، صص116-117.
2. همان، ص122.
3. همان، ص127.
@feraghvaadyan
💢چرا جدا شدن از فرقه سخت است؟
📗در کتاب «فرقه ها در ميان ما» پنج مورد کلي تحت اين موضوع که «چرا جدا شدن از فرقه سخت است؟» ذکر شده که شامل موارد زير است:
1. «فريب دادن: اين کار در طول مرحله #جذب و عضويت ادامه دارد.
2. تضعيف جسمي: به دليل ساعتها کار متوالي و ميزان بالاي تعهد کاري، #فشار_رواني، محدوديت هاي داخلي و عدم تطابق جسم با همه اينها به وجود مي آيد.
3. ايجاد وابستگي: به راه هاي مختلف که در نتيجه آن ارتباط با دنياي خارج قطع مي گردد.
4. وحشت آفريني: به دليل #اعتقادات القا شده به فرد از جانب #فرقه، مبني بر اينکه فردي که فرقه را ترک کند، زندگي واقعي را در خارج نخواهد يافت.
5. حساسيت زدايي: به طوري که آنچه زماني فرد را ناراحت مي کرد، ديگر برايش مهم نيست. (براي مثال، فهميدن اين مطلب که مبالغ جمع آوري شده در فعاليت هاي جمع آوري پول، به جاي اهداف اعلام شده، صرف زندگي رهبران مي گردد يا کساني که کشته ميشوند، در او هيچ حساسيتي بر نمي انگيزد.)»(1)
📚1. تالرسينگر، مارگارت، «فرقه ها در ميان ما»، ترجمه خدابنده ابراهيم، انتشارات دانشگاه اصفهان، صص 322-321.
@feraghvaadyan
♦️روح خشونت در فرقه بهائیت
♨️ادیب مسعودی درباره روح #خشونت در این فرقه با مخالفان و منتقدان می گوید: « فاضل مازندرانی و میرزا نعیم اصفهانی که می خواستند بازگردند و سم داده بودند، به میرزا ابوالفضل گلپایگانی که او هم پشیمان شده بود و در مصر سم دادند. آن ها ترور چی بودند. هر کسی که نام و نشانی داشت و می خواست برگردد، می کشتند. من بارها از #اشراق_خاوری شنیدم که می گفت :« یا لیت امی لم تلدنی» یعنی اظهار پشیمانی از تولد خودش می کرد که ای کاش مادرم مرا نمی زاد و من به این ورطه نمی افتادم. این سخنان را که گفت، بعداز یک هفته هم مرد. این ها دیدند که اشراق خاوری دارد کم کم آدم می شود و پشیمان می گردد. بالاخره ما را به دهی به نام عرب خیل در مازندران بردند».(1)
📚1.ادیب مسعودی، چرا بهائی نماندم، ماهنامه شفافیت، شماره ۲۹ و ۳۰ ص ۳۷.
🔴فرقه سازی در آئین کابالائیسم
▫️امروز رهبران کابالایی غربی در رژیم اشغالگر قدس و آمریکا با هدایت مستقیم و غیرمستقیم خود از طریق #فرقهسازی میکوشند بنیاهای دینی جوامع بشری را به #انحراف بکشانند.آنها میدانندبرای حکومت کردن و پیادهنمودن اهداف شیطانی خود باید صفوف متحد و به هم فشرده دینداران را متفرق سازند و از این رو بهترین راههژ را تفرقه و فرقه سازی دیدهاند.
▪️ظهور و بروز فرقههای شیطانپرستی،#اکنکار،عرفانهای سرخپوستی و افکار انحرافی اوشو و سایر به اصطلاح معنویت های نوپدید نمونه ای از اقدامات این گروه شیطانی هستند.
@feraghvaadyan
♨️نسخه اکنکار برای شریعت گریزی
▪️فرقه ا#کنکار میکوشد به پیروان خود دستورالعملهایی را ارائه دهد که به نوعی جایگزین شریعت دینی باشند و با کنار زدن شریعت از دستورالعملهای دینی فاصله گرفته و در اباحه گری جوانان نقش مهمی دارد.
♦️«جایی راحت و بی سروصدا را انتخاب کن به طوری که کسی برای مدت 20 دقیقه مزاحمت نشود.چشمانت را ببند و به چشم سومتون نگاه کنید بعد خودتون رو همراه با ماهانتا در اتاقی تصور کنید که یک #استاد_اک کنار دری سبز رنگ پشت یک میز نشسته و دفتری بزرگ جلویش بازه و به شما یک خودکار میدهد و میگوید اینجا را امضاءکن.روی برگی که میخواهید امضا کنید نوشته شده من از این طبقه یعنی فیزیکی راضی هستم و میخواهم طبقه بالاتر را ببینم.... به اتاق دیگری میروید که استادی دیگر نشسته و به اتاق آخر میروید که دری سفید دارد که به طبقه رح مربوط بوده و بالاخره بعد از امضاءکردن دفتر همراه با ماهانتا وارد #طبقه_روح شوید و یک سفری سیاحتی با ماهانتا خواهید داشت»(1)
📚1.داود رنجبران،نقد و بررسی عرفانهای وارداتی،اکنکار،ص110.
@feraghvaadyan
♨️نقش بهائیت در کمیته نجات
▫️کمیته مجازات در زمان اولین دولت وثوق الدوله در سال 1295 ش ، و در اوج وقایع پس از صدور فرمان مشروطیت تأسیس شد و تنها پنج ماه (تا پائیز 1296) فعالیت کرد.
♦️وجه بهائی بودن اعضای #کمیته_مجازات، و نقش مخفی و قابل توجهی که فرقه ضاله بهائیت در این ایام و در راستای تحقق سیاست های استعماری بریتانیا بر عهده داشت، مسأله مهم و قابل تأملی است. #عملیات_تروریستی و قتل های پشت سر هم دوران مشروطه، از مهم ترین عوامل در ایجاد یک بحران عظیم و عمیق است، که تأثیرات روانی و تبلیغی و فرهنگی عظیمی برجای گذاشت؛ و در فاصله چهار سال، آنچنان بی تفاوتی در جامعه به وجود آورد، و ساخت سیاسی کشور را چنان خنثی و آلوده کرد، که در نهایت با هجوم چند صد نفر قزاق به سرکردگی رضا خان میر پنج از قزوین، پایتخت کشور به سادگی و بی هیچ مقاومتی به تصرف آنها درآمد، و با سقوط حکومت قاجار، مشروطیت به سرنوشت شوم دیکتاتوری پهلوی دچار شد.
🔻بنیانگذاران و اعضای اصلی این کمیته از افرادی چون سرتیپ "اسدالله خان ابوالفتح زاده"، سرتیپ "ابراهیم خان منشی زاده"، "محمد نظر خان مشکات الممالک"، "احسان الله خان دوستدار" و برخی افراد دیگر تشکیل می شد، که زندگینامه ی همه آنها به شدت آلوده است. هسته ی مرکزی کمیته مجازات، "ابوالفتح زاده" (به عنوان رئیس کمیته) و "منشی زاده" و "مشکات الممالک" بودند که همگی از پیروان فرقه ی #بهائیت بودند.
@Feraghvaadyan
💢شیطان گرایی در عرفان حلقه
🔹جریان عرفان حلقه اگر چه در مواجهه با اقشار #مسلمان گارد اسلامی به خود گرفته، ولی در آن سوی این چهره، حقایق دینی را تحریف کرده و هواداران خود را کاملا به سمت و سویی که معصومین (ع) پرهیز دادهاند میکشاند و نمادهای غیر توحیدی را مقدس معرفی کرده و به بندگی طاغوت دعوت میکند.
⭕️یکی از این نقاط خطرساز در عرفان حلقه، نگرش این فرقه به شیطان است که به صورتی پررنگ تبلیغ میشود. این نگرش از آن جا که به عنوان یک بینش اسلامی در کتابهای #عرفان_حلقه ارائه میشود، به بررسی و نقد نیازمند است. در کنار آن، تبیین بینش قرآنی و روایی ضرورت دارد، تا مخاطبان عرفان حلقه این نگرش را به حساب متون اسلامی نگذارند. در کتابهای عرفان حلقه آمده است:
«برای به وجود آمدن چرخه ی جهان دو قطبی، وجود عامل تضاد، ضرورت داشت و برای این منظور، ابلیس به فرمان سجده بر آدم اعتنا نکرد و این وظیفه (به وجود آوردن چرخه جهان دو قطبی) را انجام داد.»(1)
🎙در فایل صوتی که از رهبر عرفان حلقه منتشر شده و در بسیاری از سایتها وجود دارد، عنوان میشود: شیطان، اول موحّد عالم است؛ چون به غیر خدا اصلاً سجده نکرد. خدا با خلقت آدم، خواست شیطان را آزمایش کند. اگر #شیطان سجده میکرد، خدا به او میگفت که مگر به تو نگفتم به غیر من سجده نکن.
👈🏻وی در یکی از نوشته های خود آورده است:«خداوند به #ابلیس مأموریت داد که به فرمان سجده بر آدم اعتنا نکند و او نیز این مأموریت را پذیرفت.»(2)
📚1.موجودات غیر ارگانیک، ص۱۴٫
2. کتاب انسان و معرفت، ص۲۱۸ و سایت عرفان حلقه، یکشنبه یازدهم اردیبهشت،1390.
@Feraghvaadyan
💢راهبرد غرب مسیحی علیه اسلام
🔹یکی از راهبردهای غرب مسیحی برای مقابله با اسلام،کلید زدن پروژه #مسیحی_سازی جوامع اسلامی است.جمله ای معروف به پاپ ژان پل دوم منسوب است که در آن مدعی شده هزاره اول؛هزاره فتح اروپا،هزاره دوم؛هزار فتح آفریقا و هزاره سوم؛هزاره فتح آسیاست.پروژه مسیحی سازی عمدتا با هدف متوقف ساختن رشد اسلامگرایی و به نوعی استراتژی دفاعی با تاکتیک تهاجمی و فعالانه است.
👈توسعه اسلام در سراسر جهان بویژه س از واقعه 11 سپتامبر و رشد جمعیتی #مسلمانان اروپا از مهمترین نگرانیهای غرب مسیحی است.
@Feraghvaadyan
⭕️شیخ محمود حلبی و حمایت از انقلاب اسلامی!
▪️برخی معتقدند روند انجمن حجتیه و شخص شیخ محمود حلبی پس از پیروزی #انقلاب_اسلامی تغییر پیدا کرده و در سال 1358 که امام خمینی(ره) فرمان همه پرسی دادند، حلبی نیز از انجمنیها خواست تا در این همه پرسی شرکت کرده و به اسلام رأی بدهند و یا دستور تعطیلی انجمن را به نوعی همراهی با نظام اسلامی تعبیر میکنند.
❌اما برخی معتقدند که چنین سخنانی صحیح نیست زیرا «اگر حلبی به حقیقت چنین مواضعی میگرفت به یقین تمام انجمنیان مطیع محض او شده و به انقلاب میپیوستند اما حلبی در همان هنگام هم همه را به مرجع اعلم که در تعریف او آیت الله شریعتمداری بود ارجاع میداد و در جلسات خصوصیتر همگان را از شرکت در #تظاهرات برحذر میداشت»(1)
📚1.آرش محبی، نقد و بررسی انجمن حجتیه،کانون اندیشه جوان،ص90.
@feraghvaadyan
💠 معمار بهاییِ محبوبِ حکومت پهلوی!
🔴«حسین امانت» را میتوان یکی از معماران محبوب در دوران #رژیم_پهلوی، دانست که وقتی هنوز جوان بود، توانست با حمایت لابی قدرتمند بهاییان در ایران احداث بنای میدان شهیاد (میدان آزادی کنونی) را برعهده بگیرد که برنده شدن در این مسابقه بدون همراهی بهاییان پرنفوذ عملا غیر ممکن بود؛ بعدها مشخص شد طرح این بنا از یک بنای دانشگاهی در تانزانیا سرقت شده است. امانت پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پافشاری بر تفکرات باطل خود و پیروی از عقاید انحرافی #فرقه_ضاله_بهاییت، در نهایت از ایران مهاجرت کرد و در کشور کانادا پناهنده شد.
🔚پس از مهاجرت امانت، معمار ثابت و طراح مراکز بهاییان مثل #بیتالعدل که تحت حمایتهای گسترده مالی و سیاسی اسرائیل و انگلیس قرار دارد و مشرق الاذکارها(مرکز عبادت بهائیان) شد و تمام عمر خود مشغول خدمت به فرقه بهائیت کرد.
@feraghvaadyan
⭕️فریب قرن
👈🏻بیانیه انجمن آشوریان تهران در خصوص معامله قرن!
✅آغازی یاس انگیز برای معامله ای فریبنده ، با نام معامله قرن ، برای فلسطینیان و #رژیم_اشغالگر ، رقم خورد. آمریکایی ها و اعراب ، بر پیشنهادهای اقتصادی ناواقعی و خیالی ، بی آن که احزاب سیاسی را راه بدهند ، در همایشی به بحث نشستند. طرح پیشنهادی دولت آمریکا برای صلح خاورمیانه ، بیش از آن که امید ساز باشد ، هراس انگیز است. طرحی که می گوید ، فلسطینیان و اسرائیلیان ، در چهارچوبی بی اثر در گذشته های دور ، اسیرند.
🔻طرح صلح آن ها ، گونه ای لجاجت و سرسختی با سدی به نام کرانه غربی و غزه است. عرصه ای با ترفندهای تجاری و گردشگری. #آمریکا ، مدعی است می خواهد منطقه را از قربانی درگیری های گذشته بودن ، به نمونه ای پیش تاخته ، از تجارت بدل کند.
🔹وعده ای که #ترامپ ، بیش از راه یافتن به کاخ سفید ، از آن به عنوان کامل ترین پیمان میان فلسطینیان و اسرائیلیان گفت. و اکنون ، آن را «معامله قرن» می خواند. در این طرح ، بازنشانی از راه کارهای سیاسی در حل دشواری هایی چون مرزها ، پناهندگان ، موضوع #بیت_المقدس و برتر از همه ، کشور فلسطین ، نیست. نشانه هایی از این طرح را مشاور عالی ترامپ ، رونمایی کرد. اما می گویند ، طرح در قفسه ها خواهد ماند. تا دور دوم ریاست جمهوری ترامپ آغاز شود. این ، یعنی که بار دیگر آمریکا ، سرنوشته تلخ هفتاد ساله فلسطینیان را به آینده ای نامعلوم می کشاند.
🔻طرح ناکام دیگری ، در کنار ده ها طرح بر روی میز رفته. بی تردید «#معامله_قرن» فریبی دیگر ، بیش نیست. #جامعه_جهانی_آشوری ، که چون ملت های ستمدیده دیگر همچون #فلسطیینان ، همواره قربانی طرح های مستبدانه جهان استعمارگر بوده است و آخرین آن ها پیمان داعش با گروه های ویرانگر دیگر چون طالبان ، علیه مسلمانان و مسیحیان بود. توطئه و فریب بزرگ قرن ، با عنوان پر طمطراق «معامله قرن» محکوم می کند. معامله ای که حاصلی جز ویرانسازی و ویرانگری و همچنان آوارگی و دربه دری برای ملت مظلوم فلسطین نخواهد داشت.
@Feraghvaadyan
♨️ارزیابی افراد شرکتکننده در کلاسهای انجمن حجتیه
🔘افراد شرکت کننده در کلاسهای #انجمن_حجتیه که در ادبیات انجمن«فراگیر» نامیده میشوند به صورت منظم توسط مدرسین کلاسها ارزیابی می شوند به ویژه زمانی که قرار است از دوره مقدماتی به متوسطه و از دوره متوسطه به عالی بروند.
🔻مدیران مجموعه ملاکهای خودشان ار به صورت کتبی و شفاهی به مدرسین اعلام و مدرسین نیز با توجه به شناخت و ارتباطی که با فراگیران دارند این ملاکها را به صورت نامحسوس جمعآوری کرده و تحویل میدهند.
🔹ملاکها به دو دسته معیارهای ضروری و معیارهای تکمیلی تقسیم میشود. معیارهای ضروری مثل موضع گیری #فراگیر و خانوادهاش به #سیاست،شغل فراگیر و والدین مثلا به مکاسب حرام اشتغال نداشته باشند و معیارهای تکمیلی بیشتر به خصوصیات فردی فراگیر مربوط بود مانند صداقت،خلق و خو،عفت کلام،مسئولیت پذیری و ....
@feraghvaadyan
⭕️ترفندهای صهیونیستی بهائیت برای حضور در ایران
▫️بهائیان در ضمن اعتقاد به جهانوطنی یکی از کشورهای هدف فعالیت خود را ایران قرار داده و علیرغم مخالفت حکومت جمهوری اسلامی با فعالیت این فرقه و همچنین ناهماهنگی دستورالعملهای این تشکیلات با اعتقادات اسلامی اکثریت ملت ایران، اصرار بر فعالیت و گسترش این فرقه در ایران دارند. بهائیان برای افزایش پیروان خود و کسب جایگاهی مهم و تعیینکننده در ایران تا به حال سیاستهای مختلفی را در دستور کار تشکیلات خود قرار دادهاند. از جمله این سیاست ها می توان به تسلط بر گلوگاه های مهم اقتصادی، بهرهگیری از کمک کشورهای غربی، #مظلومنمایی برای کسب حمایت بیشتر و استفاده از رسانه ها و #فضای_مجازی برای جذب پیرو و زیر سوال بردن نظام اشاره نمود.
↩️بهائیان تمامی این سیاستها و ترفندها را از #صهیونیستها الگوبرداری نموده اند. در واقع صهیونیست ها با استفاده از همین ترفندها توانستند کشوری جعلی تشکیل دهند و بعد از آن به انواع جنایت ها برای تحکیم پایه های لرزان رژیم خود روی آوردند و این روند تا به امروز نیز ادامه دارد.
@Feraghvaadyan
♨️فعالیتهای میسیونرهای کرهای
▪️سازمان نبرد صلیبی دفاتر و نمایندگیهای فعالی در دنیا دارد که دفتر آمریکا واقع در فلوریدا و دفتر منطقهای شرق آسیا واقع در کره جنوبی از فعالترین مراکز این سازمان به شمارمیروند.
♦️برطبق آمار اعلامی از مسیحیان کره،تعداد مسیحیان در دهه 60 میلادی،4درصد و اکنون بیش از 27 درصد جمعیت کره را در برمیگیرد.کره جنوبی پس از ایالات متحده آمریکا دومین کشوری است که بیشترین تعداد #میسیونرها را برای تبلیغ به کشورهای مختلف ارسال میکند.
@Feraghvaadyan
⭕️دعا برای ظهور غایت انتظار
🔹از نگاه #انجمن_حجتیه وظیفه یک منتظر واقعی، دعا و تنها دعاست! در اغلب کتبی که از نویسندگان و ناشران منتسب به انجمن موجود است ، مطلبی در خصوص مبارزه با ظلم و استکبار و قیام عملی برای حضرت، بیان نمیشود. در حالی که این یک برداشت و دیدگاه غلط است که مسئله انتظار را به #دعا محدود نماییم. امام خمینی(ره) نیز چنین نگاهی را مطرود و عامل انحطاط و ضعف جامعه اسلامی دانسته ومبارزه با این نوع برداشت و نظرات را از مسئولیتهای هر مسلمان میشمارند.
♨️«ما بتوانیم جلوی #ظلم را بگیریم، باید بگیریم، تکلیفمان است، ضرورت اسلام در قرآن، تکلیف ما کرده است که باید برویم همه کار را بکنیم اما نمیتوانیم بکنیم؛ چون نمیتوانیم بکنیم، باید او بیاید تا بکند، اما باید فراهم کنیم کار را، فراهم کردن اسباب، این است که کار را نزدیک بکنیم، کار را همچو بکنیم که مهیا بشود عالم برای برآمدن حضرت(عج).»(1)
📚1 .امام خمینی(ره) ، صحیفه امام، ج 21 ،صص 17.
@Feraghvaadyan
✅تحلیل شیخ حسین انصاریان در خصوص آینده فرقه گنابادی
🔻مهمترین مسئلهشان، جانشینی قطب (نورعلی تابنده) است؛ اینکه چه کسی جانشین وی شود، تأثیر زیادی در ورشکستگی یا سرمایهداری فرقه خواهدداشت. توانایی فرد جانشین است که تعیین میکند موقعیت فرقه ارتقا خواهدیافت یا تنزل. اگر نتواند جریان را مدیریت کند، خودبهخود دامنه اختلافات، تعمیق میشود. ظاهرًا چند نفر از چهرههای شاخص این فرقه، منتظرند که این بندهخدا(قطب) از دنیا برود. یکی از آنان مترصد است که به محض مرگ #قطب، علم ریاست را بردارد و بر طبل استقلال بکوبد.
💢دراین زمینه و برای بررسی سابقه این قضیه در #فرقه_گنابادی، خوب است به کتابهای »کیوانعلی قزوینی«، از چهرههای شاخص فرقه گنابادی مراجعه کنید که در آثارش، تمام اسرار گنابادیها را عیان کرده. »اسرارنامه«، »کیواننامه«، »رازگشا« و...، از جمله کتابهای اوست. کیوان قزوینی، نقش مهمی در گرایش شمار زیادی از افراد به فرقه گنابادی ایفا کرد که البته در اواخر عمر از گرایش به این فرقه پشیمان شده و توبه کردهبود. آثار ردیه وی بر فرقه گنابادی، برای بررسی مفاسد جاری در این فرقه، مناسب مطالعه است.
📚گفتگو شیخ حسین انصاریان،فصلنامه روشنا،شماره 80،ص67.
@Feraghvaadyan
🔘فعالیتهای اقتصادی تشکیلات بهائیت در ایران
♦️یکی از سیاستهای مهم و دائمی بهائیان در حوزه #اقتصادی این بوده است كه نبض سیستم اقتصادی كشور را در زمینههای مهم و بنیادی در اختیار داشته باشند. از زمان تشکیل بهائیت، این فرقه دو دوره طلایی در تسلط بر منابع اقتصادی و کسب سودهای کلان تجاری داشته است. در #دوران_پهلوی آنها به پست¬های مهم سیاسی، اقتصادی، نظامی و اداری دست یافتند. از شخصیت¬های مهم بهائی در آن دوران می¬توان به هویدا (که حدود 13 سال نخست وزیر بود) هژبر یزدانی، کریم ایادی، حبیب ثابت و... اشاره نمود.
♨️بهائیان در دوران سازندگی و اصلاحطلبی نیز تلاش بسیاری برای تسلط بر حوزه¬های مهم اقتصادی و افزایش پیروان خود داشتند. عمده فعالیت اقتصادی این فرقه در حوزه¬هایی نظیر واردات لنز عینک، صنایع اپتیک، بهداشتی و آرایشی، صنایع شیمیایی و سموم کشاورزی، ساخت آسانسور، دوربین مداربسته، سیمان و شرکت¬های بزرگ ساخت چرخ خیاطی میباشد.
👈🏻از سیاست های اقتصادی دیگر بهائیان می توان به تشکیل شرکت های هرمی اشاره نمود که سود سرشاری را نصیب آنها کرده است. آنها با سود حاصل از اقدامات اقتصادی به #ترویج_بهائیت در سطح کشور و جذب پیروان جدید اقدام می نمایند. همچنین طبق احکام بهائی آنها باید بخشی از منابع مالی خود را در اختیار رأس تشکیلات که همان بیتالعدل در اسرائیل می باشد، قرار دهند.
@Feraghvaadyan
💢انواع آسترولوژی
🔘آسترولوژی برای اقناع مخاطبان در خصــوص دلایل و چرایی اتفاقات خوش یا ناگوار پیشرو، دارای دو پاسخ مبنایی است که بر همین اســاس به دو دسته غربی-ایرانی و هندی(جیوتیش) تقسیم بندی میشود. این دو دسته که در مبنای تفسیر، درست مقابل یکدیگر قرار دارند، عبارتند از:
1️⃣.آسترولوژی غربی و ایرانی: مبنای اساسی این شاخه از #آسترولوژی، پذیرش جبر محض در این دنیا و تعیین آینده زندگی انسان به صورت مطلق اســت. این آینده، قابل تغییر نبوده و انسان باید خود را آماده اتفاقات پیشرو کند.
2️⃣.آسترولوژی هندی(جیوتیش): آسترولوژی هندی در طی قرون و اعصار، رنگ و بوی مذهبی و خیالی گرفته و اکنون بسیاری، آســترولوژی هندی را منســوب به هندوها، #مرتاضان و یوگیها میدانند. بر اساس مبانی جیوتیش، چارت تولد هر انسان، نشاندهنده کارماهای زندگی هر فرد است. بر همین اساس مخاطب، حتمیت اتفاقات گذشته، حال و آینده خود را میپذیرد.
@Feraghvaadyan
♨️شاهدان یهوه و اعتقاد به تثلیث
🔹هرچند #تثلیث با مسیحیت –تحریفشده- پیوند خورده است، لیکن در برهه هایی از تاریخ #مسیحیت، یگانه پرستانی نیز سر برآورده اند که تعالیم کلیسای تثلیث گرا را قبول نداشته اند. در قرون اولیه میلادی، »ابیونی«ها و همچنین پیروان »آریوس«، از جمله یکتاپرستان بوده اند. به نظر میرسد، آیین یکتاپرستی از زمان امپراتوری »کنستانتین« تا قرنها از میان مسیحیان رخت بر بسته بود، چه اینکه در زمان این پادشاه بر اساس تصمیم شورای نیقیه )325 میلادی( یکتاپرستی، جرم خوانده و به شدت با این عقیده مبارزه شد. با وجود تمام سخت گیریهایی که نسبت به یکتاپرستی در سراسر جهان مسیحیت وجود داشت، یگانهانگارانی موفق شدند در جوامع مسیحی نفوذ کرده و به ترویج این اندیشه در مقابل تثلیث بپردازند که کلیسای شاهدان یهوه، یکی از این گروهها بود. هم اکنون، این #فرقه در زمره یکی از بارزترین فعالترین تبشیری قرار دارد که برخی مسائل پیرامون اعتقادات خاص آن در باب عدم انتقال خون یا ساختار تشکیلاتی منسجم، باعث بروز حواشی اطراف فرقه مزبور و اعلام ممنوعیت آن در برخی جوامع حتی مسیحی نظیر (ارمنستان)شده است.
♦️پیروان این فرقه در ابتدای امر به اعتبار ارگان و بنیانگذار خود(راسل)با عناوین مختلفی از جمله »قوم دیدهبان«، »برج دیده بانی کتاب مقدس و انجمن نشر یا راسلیها« خوانده میشدند. بعدها «راترفورد»یکی از رهبران فرقه( در سال 1931 میلادی عنوان «#شاهدان_یهوه»را برای این کلیسا برگزید.
@Feraghvaadyan
♨️«وظیفه ما در زمان غیبت و در هر صورت، تقیه کردن است، لذا و بهویژه در شرایط فعلی، انجمن به تقیه به چشم عامل حفظ مجموعه و تشکیلات نگاه میکند. وقتی به شما القا شود که مؤسس این مجموعه، حضرت مهدی(عج) است یا انجمنیها انتساب و ارتباط خاصی با امام زمان(عج) دارند، یا انجمنیها هستند که موجب برافراشته شدن نام امام زمان(عج) شده اند و از طریق فعالیت در این مجموعه، میتوان به حضرت، یاری رساند و امثالهم، سعی خواهید کرد که به هر شکل ممکن این مجموعه را حفظ کنید و این تبدیل به اولویت میشود، چراکه بر اثر همان القائات، تصور میشود که اگر #انجمن_حجتیه نباشد یا از آن خارج شویم، همه امتیازات فوق الذکر را از دست خواهیم داد.
↩️بنابراین، #تقیه ای که بر اساس اعتقادات اسلامی، باید برای بقا در دوران خفقان، یعنی برای حفظ جان و دین به کار برده شود، در راستای حفظ مجموعه به کار میرود، زیرا اعتقاد بر این است که حفظ اسلام و #امام_زمان(عج) به انجمن حجتیه، گره خورده است. این موضوع، یکی از تلنگرهایی بود که بعدها باعث جدایی من از انجمن شد.»(1)
📚1.گفتگو با یکی از اعضای سابق انجمن حجتیه،فصلنامه روشنا،شماره80،ص51.
@Feraghvaadyan
♨️تفاوت عرفان شیعی با عرفانهای کاذب
▫️درجهان امروز بسیاری از نحله و فرقه ها به اسم عرفان و معنویت به گمراه کردن مردم همت گماردهاند و یکی از دلایل رشد این گونه به اصطلاح معنویتهای نوپدید در کشور عدم آشنایی با معارف حقیقی اسلام و #عرفان_شیعی است.
🔸عرفان شیعی، غیراز عرفانهای رایج در گذشته و حال جهان هستی بوده و ماهیتا با هم تفاوت دارند. خاستگاه عرفان بشری، انسان است و صاحبان این نوع عرفان، هرچند رنگ و لعاب خدایی در آن به کار میگیرند، مردم را به سوی غیر خدا فرا میخوانند، اما خاستگاه عرفان شیعی، معارف بلند و نورانی قرآن و اهلبیت(ع) است که از سوی #خداوند صادر شده و در نهایت، بشریت را به سوی خدا میخواند.
@Feraghvaadyan
⭕️«طرد»،مجازات خروج از فرقه
▫️در تمامی فرقهها و گروهکهای انحرافی خارج شدن فرد از فرقه یا گروه با واکنش شدید و بعضاً وحشیانه اعضا و رهبران #فرقه مواجه خواهد شد چرا که با خروج یک موجب میشود ماهیت حقیقی و کاذب فرقه برای سایر اعضا روشن شده و بیم آن میرود موجی خروج از فرقه به راه بیفتد و به همین فرقهها به سرکوب این افراد و یا تلاش برای بازگرداندن وی اقدام میکنند.
🔘در تشکیلات بهائیت علی رغم ادعاهای پردامنه ، نه تنها اصول مدرن کارتشکیلاتی مراعات نمی شود ، بلکه افرادی که از فرقه جدا شده اند دچار مجازات های ذاتا بدوی و غیر مدرن چون #طرد روحانی می شوند . حذف و طرد مجازات تشکیلاتی است که اعضای آن تشکیلات سودای قدرت دارند نه هوای دیانت.
▪️طرد که در برخی مواقه با چاشنی خضونت همراه است از طرف #بهائیت صورت می گیرد ، نشانه ضعف این تشکیلات است و بسیاری از افراد درون تشکیلات مسلمان شده اند.موج خروج از فرقه بهائیت موجب شده تا تشکیلات بهائیت برای ممانعت جداشدن افراد از هر اقدامی فروگذارنکند.
@Feraghvaadyan
💢عرفانهای بدلی و کاذب سوغات تمدن غرب
💠ارمغان #تمدن_غرب برای انسان معاصر (غیر از تنشها، فشارهای روانی، بحرانهای اقتصادی، مشكلات زندگی ماشینی) تحمل سایه شوم نومیدی و یاس در جزء جزء زندگی بشر مدرن است. انسان معاصر همه درها را بسته میبیند. به هر جا مینگرد جای پای جنگ و تجاوز و آدم كشی نمایان است. در نگاه انسان مدرن، «فنا و نابودی» سوغات بعدی تمدن غرب است كه هر آن، ممكن است در قالب یك «جنگ فراگیر» خود را نشان دهد.
♦️در چنین فضایی ندای صلح و معنویت، مشتریان فراوانی دارد؛ چرا كه نیاز محسوس به «امیدواری» و در مرحله بعد « #آرامش» در صدر نیازمندیهای روحی انسانهاست. این ندا هرچند ضعیف و كم رمق، میتواند ناباورانه نگاهها را به سوی خود جذب كند. اگر هم منادی چندان باوری به اقدام خود نداشته باشد بازهم میتواند عامل «خوش بینی» واقع شود. از این رو در دهه های گذشته شاهد بروز و ظهور قارچواره عرفانها و #معنویتهای_دروغین هستیم که هر یک مدعی رسیدن به سعادت و آرامش هستند.
@Feraghvaadyan
🔴سیاست زدایی وظیفه گروه نظارت بر مدرسین انجمن حجتیه
🔘تشکیلات #انجمن_حجتیه پیش از انقلاب و حتی پس ازآن گروهها و کمیتههای مختلفی داشت که هر یک رسالتی برعهده داشتند که یکی از این گروهها،نظارت بر مدرسین بود.انگیزه پیدایش چنین گروهی،این بود که مدرسین انجمن گروهی از نیروهای جذب شده تحت تعلیمشان را کاملاً در اختیار داشته باشند؛تعداد معدودی از مدرسین که از گرایشهای انقلابی متأثر شده بودند مباحثی را عنوان میکردند که رنگ و بوی سیاسی داشت. انجمن ناگهان متوجه شد برخی افراد به جای #سیاست_زدایی،سیاسی شدهاند لذا با تشکیل گروه نظارت بر مدرسین کنترل و احاطه تشکیلاتی بر مدرسین انجمن را بیشتر کرد.
@Feraghvaadyan
♨️ازدواج از نگاه #اوشو
🔘اوشو گذشته بشریت را مملو از بدبختی میدانند و نسخه خودش برای زندگی را تنها راه سعادت! از این رو با ازدواج و فرزندآوری به شدت مخالف است و عشق را فقط در شهوت و آغوش و همبستری میبیند و معتقد است #ازدواج به طور ریشهای پیوند بین دو نفر را ایجاد میکند که این برای بشریت مناسب نیست و همچنین معتقد است، بودن فرزندان نزد والدین ضرر دارد.
♦️«چناچه بتوانیم ازدواج به معنای #اسارت بار آن را منحل کنیم،اجتماع هم منحل میشود و به تبع از آن ملتها،نژادها،سیاست مداران و روحانینما نیز از میان میرود- به همین دلیل آنها همگی بر شیوه ازدواج پافشاری دارند- آنها خوب میدانند که ازدواج ریشه است و از طرفی این نیاز را احساس کردهاند که لازم است انسان را مفلوک و دربند نگه دارند.»(1)
📚1.اوشو،آینده طلایی،نسخهPDF،ص8.
@Feraghvaadyan
⭕️سازمانهای تبشیری
👈کمیته جهانی لوزانی و تبشیر جهانی
🔘«کمیته جهانی لوزانی» سازمان #مسیحی_اونجلیکال است که در کنگره بین المللی اونجلیزم در سال 1974 به وجود آمد.این سازمان به همت بیلی گراهام از فعالترین رهبران مسیحیت اونجلیکال و #صهیونیستی بهوجود آم. در اولین گردهمایی شهر لوزان در همان سال 1974حدود 2700 مهمان از 150 کشور جهان برای توسعه اونجلیزم دورهم جمع شدند.
♦️این کمیته از ابتدا شعار خود را «همه کلیسا،همه #انجیل را به همه دنیا میبرد» قرار داد تا نشان دهد در تلاش برای گسترش تفکر اونجلیزم است.مدیر فعلی آن کشیشی به نام«داگ بردسال» است.
@Feraghvaadyan