⭕️ مقام صهیونیست شهرکسازی در کرانه باختری را «تحقق وعده الهی» خواند
✅ «رئووِن آزار» (Reuven Azar) مشاور سیاست خارجی «بنیامین نتانیاهو» نخستوزیر رژیم صهیونیستی و معاون مشاور امنیت داخلی در دفتر وی ادعا کرد، شهرکسازی در کرانه باختری تحقق #وعده_الهی است.
👈🏻وی در کنفرانسی مطبوعاتی با حضور #مسیحیان_اونجلیست در قدس اشغالی مدعی شد: بازگشت یهود به شهرکها در کرانه باختری بدبختی یا لعنت نیست بلکه نعمتی برای تمام ساکنان منطقه است؛ دعوت غیرقابل توجیه به تخلیه شهرکها دعوت به آشوب و ویرانی است.
fna.ir/dd5ogn
@feraghvaadyan
💢 مخالفت امام خمینی با پرداخت وجوهات به مؤسس انجمن حجتیه
♨️با توجه به انحراف #انجمن_حجتیه از مسیر انقلاب- و بیتفاوتی نسبت به اوضاع جامعه که به نوعی به نفع حکومت شاه و به ضرر مردم بود- امام خمینی(ره) نیز پرداخت وجوهات به مؤسس انجمن را صحیح نمیدانست. «سالهای اول ورود من به نجف بود. شاید یکی دو سال بعد از ورود امام (ره) در یک دیدار خصوصی در منزل امام(ره) با تعدادی از رفقای مشهد بودیم که یکی از آنان سؤال کرد، خانمی 30 هزار تومان وجوهات بدهکار بودهاست که این وجوهات را به آقای #شیخ_محمود_حلبی داده است. امام فرمود: «باید مجدداً بپردازد».. امام(ره) جایز نمیدانست که وجوهات به آقای شیخ محمود حلبی که مسئولیت انجمن حجتیه را به عهده داشت، داده شود. این مسئله آن روز برای من خیلی جالب بود. البته چون من شناختی از وی داشتم، او را از جهت علمی، آدم باسوادی میدانستم ولی متأسفانه، رژیم از وی سوءاستفاده زیادی میکرد و علیه نهضت اقدام مینمود. آنان تلاش میکردند مردم را از نهضت رویگردان کنند. بدین جهت، امام)ره) نسبت به آنان خیلی حساس بود. این مسئله حدود اوایل سال 1349 ﻫ..ش بود که سؤالات زیادی درباره انجمنحجتیه میشد. امام فرمود: «هر گروه و دستهای که برخلاف مسیر حرکت مردم حرکت کند، مردم باید آنان را کنار بگذارند.» (1)
📚1. خاطرات سالهای نجف (جلد دوم)، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی فصل سوم: خاطرات آیت ا... محمدرضا رحمت، ص33.
💢 حمایت سرکرده بهائیت از نازیسم
🔘 شوقی افندی از سرکردگان فرقه #بهائیت که تلاش زیادی برای تبلیغ این فرقه در اروپا و آمریکا کرده و در این راستا ، مستکبران و خونخواران را ستایش میکرده« در فوریه 1934 پس از به قدرت رسیدن حزب نازی در آلمان در بیانیهای خطاب به بهائیان آلمان بر لزوم اطاعت مطلق بهاییان از دولت نازی و پشتیبانی از سیاست های آن تاکید کرده است.»(1)
↩️اگر چه سرکردگان #بهائی اصول خود را بر عدم مداخله در سیاست عنوان کردهاند اما با تاکید بر حمایت و همراهی با برخی سیاستمداران و حکمرانان ظالم در کشورهای مختلف، علاوه بر سیاسیکاری، دستشان مستقیم و غیرمستقیم در کشتار انسانهای بیگناه آلوده است.
📚1. نور هدایت الهی، جلد اول، صفحه 54.
@feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان
🔹 سفررئیس دفتر رئیس جمهور و دستیار ویژه ایشان در امور اقلیت های دینی و فرهنگی به یزد برای دیدار با مردم و انجمن #زرتشتیان و بازدید از آتشکده زرتشتیان
🔻نشست نقد و بررسی« #اقلیتهای_دینی در پارلمان ایران» دوشنبه 20 آبان برگزارمیشود
🔸برگزاری نمایشگاه باستانشناسی با عنوان «ولد الهدی» به مناسبت جشن سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) در موزه هنر #اسلامی مصر
🔻#اسقف_اعظم ارامنه تهران با انتشار پیامی با مصیبت دیدگان زلزله در استان آذربایجان شرقی ابراز همدردی کرد.
@feraghvaadyan
📣روشنگر به نقل از گفتگوی ادیان/ دالای لاما، رهبر معنوی #بودائیان تبت، بابت بخشی از صحبتهایش در مصاحبه با بی بی سی که از سوی برخی «زن ستیزانه» برداشت شده بود، عذرخواهی کرد.
او در سال ۲۰۱۵ گفته بود جانشینش می تواند یک #زن باشد ولی در صورتی که جذاب نباشد، تأثیرگذار نخواهد بود.
دالای لاما در مصاحبه اخیر خود در پاسخ به پرسش خبرنگار بی بی سی که بار دیگر در مورد این اظهار نظرش سوال کرد خندید و گفت زن باید جذاب تر باشد. #دالای_لاما در ادامه و پس از پافشاری خبرنگار گفت زیبایی ظاهری نیز به اندازه زیبایی باطنی اهمیت دارد.
دفتر دالای لاما در بیانیه ای گفته است که او از تمام کسانی که آزرده خاطر شده اند عذرخواهی می کند.
بیانیه می گوید دالای لاما، بارها بر «ارتباط عمیق انسانی» افراد با یکدیگر و پرهیز از سطحی نگری تأکید کرده است.
دفتر او همچنین گفته است که گاه، آنچه در یک فرهنگ شوخی محسوب می شود در ترجمه، طنز خود را از دست می دهد.
این بیانیه تأکید می کند که دالای لاما با استفاده ابزاری از زنان مخالف است و به برابری جنسیتی اهمیت زیادی می دهد
@Feraghvaadyan
🔷عقاید و آرا عجیب سرکرده فرقه عرفان حلقه
▪️محمدعلی طاهری سرکرده فرقه #عرفان_حلقه که در آثار وی تناقض و سخنان عجیب و غریب کم نیست بعضا مباحثی را به عنوان مشکل عنوان کرده که با عقل سازگار نیست و معتقد است اتصال به حلقه موجب رفع این مشکلات میشود.
♦️وی که در ترمهای مختلف آموزش خود، نسخههای جدیدی برای پیروان میپیچد، نماز را دولا راست شدن مکانیکی میداند که ترمز دستی آن توسط اتصال کشیده میشود؛ از این رو صراحتاً با یکی از ارکان اصلی #دین اسلام مخالفت مینماید. طاهری در اظهار نظری عجیب در توصیه به والدین چنین میگوید:«مراقب بچههاتان باشید، خاله بازی نکنند، چرا که موجب جنزدگی میشود»(1)
📚1.جزوه تشعشع دفاعی،ص54.
@Feraghvaadyan
🔴«مسیحی بودن در ایران»، عنوان مصاحبه استاد دانشگاه «بوخوم» آلمان با «اسقف گریگور چیفتجیان» خلیفه ارامنه آذربایجان
☑️"کلاودیا راملت" استاد الهیات دانشگاه بوخوم آلمان، از شرکتکنندگان در اولین همایش ارمنیشناسی(2017) تبریز، پس از بازگشت به آلمان، اعلام کرد که مایل است مصاحبهای با رهبر دینی ارامنه آذربایجان داشته باشد.
🔹مصاحبه کوتاه با اسقف گریگور چیفتجیان خلیفه ارامنه آذربایجان(تبریز-ایران)، تحت عنوان «مسیحی بودن در ایران»(«Being Christian in Iran. In dialogue with Diocesan Bishop Krikor Chiftjian (Tabriz/Iran)» به زبان انگلیسی، اکنون در مجموعهای شامل مقالات، مطالعات و مصاحبهها به زبانهای آلمانی و انگلیسی با عنوان«تنوع و همزیستی،خشونت، فرار و مهاجرت، وضعیت جوامع #مسیحی، ایزدی و مسلمان در انقلابهای فعلی خاورمیانه» به قلم کلاودیا راملت، یان گیم، ربکا شلر(چاپ برلین، 2019، صفحات137-135) منتشر شد.
🔸اسقف چیفتجیان در این مصاحبه، شرح مختصری از فعالیتهای کلیسایی جامعه ارامنه تحت پوشش خلیفهگری ارامنه آذربایجان، همزیستی مسالمتآمیز موجود میان پیروان #ادیان مختلف و رفتار دلسوزانه جمهوری اسلامی ایران ارائه نمود.
📚گروه ترجمه روشنگر
منبع:روزنامه آلیک، شماره هشتاد و هشتم، یکشنبه 19 آبان 1398
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️اعتراف رسانه وابسته به #مسیحیت_صهیونیستی به کاهش مسیحیت در غرب و رشد #اسلام در جوامع غربی
@feraghvaadyan
💢 تغییر نام دو کوچه در تهران به نام شهدای ارمنی
↩️با پیگیری و همت اعضای هیئت پاسداشت ارزشهای دفاع مقدس جامعۀ ارامنه وابسته به شورای خلیفه گری ارامنۀ تهران و شمال ایران، توسط کمیسیون نامگذاری مرکز ارتباطات و امور بین المللی شهرداری تهران، تغییر نام کوچه پنجم فرعی در محله نارمک به نام شهید ارمنی آلفرد گبری و نام کوچه ارسطو در محله زرکش به نام #شهید_ارمنی وارطان آقاخانیان، تصویب گردید.
@feraghvaadyan
⭕️افزایش فشارهای حکومتی بر پیروان مذاهب در چین
✅روشنگر به نقل از گفتگو ادیان/ بر اساس گزارش کلیرویزدام نت، حکومت چین فشارهای خود را بر روی پیروان مذاهب مختلف در این کشور با گذشت زمان بیشتر کرده است. در این گزارش آمده است، حکومت چین مذهب را یک نیاز روانی و فطری بشری نمیداند، بلکه مذهب را تهدیدی برای جامعه، نظم و قانون و کنترل دولت میداند. نکته جالب این است که چین به زودی تبدیل به کشوری خواهد شد که بیشترین جمعیت مسیحی جهان را در خود جای داده است، این در حالی است که حکومت چین با ایجاد مرکز دولتی رسیدگی به امور مذهب، بیشتر سعی در سرکوب و تحدید فعالیتهای پیروان مذاهب مختلف از #مسیحیت تا اسلام و بودیسم دارد.
💢رابطه پرتنش حکومت چین با مذهب از زمان مائو در سال 1949 آغاز شد، خشم کشور چین از حضور بیگانگان با خوانش دگماتیک از مارکسیست پیوند خورد و زمینه ساز سرکوب مذهبی در این کشور شد. در همین اثنا مبلغان مسیحی از چین اخراج شدند و راهبان همه به زندان افتادند. ادیان سنتی چین مثل بودیسم و آئین کنفسیوس و تائوئیسم که قرنها در میان آّباء و اجداد چینیها رواج داشت، ممنوع شد و ادیانی که از جغرافیایی دیگر وارد چین شده بودند، مثل #اسلام و مسیحیت نیز به شدت سرکوب شدند.
حکومت چین کمپین های متعدد و تبلیغات وسیعی را به کار گرفت تا #دین را افیون توده ها معرفی کند و هر نوع عمل به مذهب، برگزاری آیینها و مناسک دینی و حتی قصه گویی را نیز ممنوع کرد.
@feraghvaadyan
❌چهره واقعی بهائیت
👈🏻 از این مسلمانان هر چه کشته شود کم است!!
«📌در زمان جنگ [ایران و عراق] وقتی مردم کشته میشدند، #بهائیان با بیرحمی تمام میگفتند از این مسلمانان هر چه کشته شود کم است. خصوصاً وقتی رادیوهای خارجی، آمار شهادت رزمندگان را در جبههها به اطلاع مردم میرساندند با ناسزاگویی به رزمندگان ابراز مسرت و خشنودی میکردند. بهائیان در زمان جنگ با کنارهجویی از شرکت در جبههها اعلام کردند که مخالف جنگ هستند و به بهانه عدم دخالت در سیاست از به دست گرفتن سلاح امتناع کردند و کوچک ترین فعالیتی برای دفاع از کشور از خود نشان ندادند... آنها که دائماً در کلاسها و مجالس از عشق به عالم بشریت دم میزدند، آنان که از الفت و محبت طوری سخن سرایی میکردند که گویی برتر و مهربانتر از همه اقشار عالمند، در عمل نه تنها بویی از انسانیت و محبت نبرده بلکه درندهخوییشان گُل میکند و از خبر #شهادت جوانان عزیز این مرز و بوم اظهار خوشحالی و مسرت میکنند.»(1)
1.مهناز رئوفی، سایه شوم خاطرات یک نجات یافته از بهائیت، ص 137.
@feraghvaadyan
♨️بازی با آبروی فقر و درویشی
👈🏻مروری بر تبعات شایعه #اعتصاب_غذا در فرقه گنابادی
✍🏻تداوم موجسواری رسانههای #افراطی وجریانهای معاند بر طرح تازه یعنی «اعتصاب غذا» که در ابتدا به قطب #فرقه_گنابادی منتسب گردید و در ادامه با چرخشی آشکار به شماری از دراویش –بهویژه مجرمان فاجعه گلستان هفتم- ارجاع داده شد، بازار اطلاعیه و تکذیبیه در فرقه مزبور، گرمتر شدهاست؛
پس از بیانیه های نمایندگان و یکی از مشایخ مطرح(جانشین تعیینشده از سوی نورعلی تابنده)، اینبار دو تن از دیگر مشایخ شاخص فرقه گنابادی(یوسف مردانی و حسینعلی کاشانی بیدختی) سخنانی روشنگرانه در این باب ارائه داده و ضمن تقبیح اعتصاب غذا، قاطبه #دراویش را به جنبههای توطئهوار این حرکت، انذار دادند.
🔹با گذشت چند روز از تازهترین فاز تحرکات افراطیون، چند نکته دراین خصوص را میتوان متذکر گردید و تحلیل دقیقتر را به روزهای آتی، محول ساخت:
◀️ نخستین و شاید جالبترین نکته، سردرگمی افراطیون در این حرکت تازه است؛ تندروها که طعم گزنده ناکامی شکست توطئههایشان در خلال سفر تابنده به بیدخت، هنوز کامشان را تلخ کرده، در تلاشی تازه، اینبار از ضعف جسمانی قطبفاستفاده ابزاری نموده، شایعه «اعتصاب غذا»ی وی را کلید زدند، اما خیلی زود متوجه این گاف بزرگ گردیده، با راهاندازی کمپین اعتصاب غذای محکومان واقعه #گلستان_هفتم و ارتباط دادن ممانعت غذایی تابنده با شائبه مسمومیت از سوی معاندان و امثالهم، در مقام رفع و رجوع برآمدند؛ هرچند این اقدام دیرهنگام برایشان دردسرساز شد و نکته دوم را رقم زد.
◀️ دومین مورد، موجسواری و مانور گسترده رسانههای خارجی بر #اعتصاب غذای تابنده بود؛ «بی.بی.سی فارسی»، «ایران اینترنشنال»، «صدای امریکا»، «یورونیوز» و ...، از ـجمله رسانههای منعکسکننده این حرکت بودند که در این میان، برخی پس از تکذیبیههای منتشرشده از سوی مشاوران قطب، اقدام به اصلاح اخبار و تغییر مواضع به سمت کمپین اعتصاب غذای دراویش در حمایت از آنچه «محدودیتهای وارد بر #تابنده و تلاش برای بازگشایی حسینیه امیرسلیمانی تهران» خوانده شده، نمودند. این حمایت رسانهای از تحرکات افراطیون را پیشتر در وقایعی مانند گلستان هفتم یا حوادث سالهای گذشته(کوار، قم و ...) نیز شاهد بودهایم و البته تبعات آن برای جامعه و دراویش نیز هم.
◀️ نکته بعدی، حاکمیت نوعی جو متلاطم و -بیشتر- متمایل به سردرگمی میان جریانهای داخلی #دراویش است؛ طی ایام سپریشده از این حرکت، چهره ها و جریانةای مختلف، مواضع متعددی اتخاذ نموده و شماری نیزاقدام به آشکار نمودن جهات اندیشهای خویشتن کردند. #مشایخ و مأذونین مطرح، در یک زنجیره تدریجی به صف تکذیبکنندگان پیوستند، در مقابل، معدودی در مقام حمایت از حرکت برآمدند. هر دو جرگه از سوی طیفهای موافق و مخالف با هجمه، مواجه گردیدهاند که درجای خود، قابلتأمل است. بازار سوءاستفاده از چهرهها و تلاش برای متمایل نمودن ایشان به سمت خود نیز از سوی افراطیون، گرم است! هرچند،گویا تاکنون، دستاوردی برایشان نداشته.
◀️ آخرین نکته، سربرآوردن طیفی تازه از دل تندروهاست؛ صراحت لهجه، دوری از منش درویشی، همگرایی با جریان #اپوزیسیون ضد نظام(مواضع سیاسی آشکار) و تلاش برای قدرتگیری در #فرقه گنابادی را میتوان از خصوصیات این مولود دانست. شاید بتوان ظهور و فعالیت مشارالیه را به مثابه بازوی کمکی افراطیون دانست تا در فقدان بسیاری از عناصر شاخص –اغلب مشغول سپری کردن دوران محکومیت میباشند- به نوعی خود را سرپا نگاه دارد. هرچند، این یک فرض و تحلیل اولیه است و گذشت زمان، ماهیت ایشان را بهتر مشخص خواهدکرد.
◀️ آخرین نکته، جوش و خروش نهفته اما جاری در دراویش گنابادی است؛ وخامت حال نورعلی تابنده، چالش تعیین #قطب و اینک، شایعهسازی و تحرکات افراطیون، ولولهای آرام میان #فقرا برپا نموده که سخنان و تکذیبیههای مشاوران و بزرگان فرقه را باید چارهجویی بر این نگرانی تلقی کرد.
👈🏻به هر حال، استفاده ابزاری از #مرشد و قطب در این حرکت، مشهود بود و البته خطرناک! آبروی فقر و #درویشی از یکسو و رو شدن دست و ماهیت حقیقی توطئهگران از سوی دیگر، به همین خاطر شاهد چرخش شایعه از اعتصاب غذای قطب به دراویش بودیم.
⁉️باید دید کفه ترازو به سمت روشنگریهای مشایخ و بزرگان پایین میآید یا تبلیغات رسانهای افراطیون؟ یک چیز اما مسلم است؛ سلسله نیز همچون قطب، حال و روز خوبی ندارد.
📚بخش تحلیلی روشنگر
https://www.instagram.com/p/B4xPJXbBrWM/?utm_source=ig_web_copy_link
@Feraghvaadyan