eitaa logo
روشنگر مدیا
949 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
557 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
☑برگزاری همایش نقد و بررسی مسیحیت تبشیری ◽روز چهارشنبه (۶ اذر ماه) همایش نقد و بررسی #مسیحیت_تبشیری در دانشگاه ازادی بندر انزلی ویژه اساتید و کارکنان دانشگاه برگزار شد. 🔸در این همایش که در محل سالن کنفرانس دانشگاه ازادی بندر انزلی برگزار شد استاد محمد صحافی کاشانی رئیس انجمن گفتگوی اسلام و #مسیحیت ایراد سخنرانی کرد. @feraghvaadyan
❎ حمایت جیسون رضائیان جاسوس معروف امریکا _که سریال «گاندو» حول محور تحرکات سیاسی و جاسوسی وی ساخته شد_ از سرکرده #فرقه_عرفان_حلقه و انعکاس آن در کانال منتسب به فرقه. @feraghvaadyan
⛔️رسانه تبشیری پیاده نظام معاندان ایران ⏺در روزهایی که ارامش به کشور بازگشته معاندان نظام در تلاش هستند تا از تمام ظرفیت خود برای آشوب و #فتنه دوباره بهره بگیرند ❌در این بین رسانه های #تبشیری و فرقه ای به عنوان پیاده نظام معاندان ایران، مردم و انقلاب عمل می کنند. ضد انقلاب در تازه ترین پروژه خود اقدام به شهیدسازی کرده و رسانه های تبشیری نیز به انعکاس و انتشار اخبار جعلی و شهیدسازی مبادرت می ورزد. @feraghvaadyan
♨️ بهائیت پس از شوقی افندی 🔹«بهائیت به ویژه پس از مرگ چهره‌ی اصلی مورد نظر بانیان خود را نمایان ساخت و در جهت اهداف پدیدآورندگان اصلی خود، کارآیی خویش را در معرض دید عموم گذاشت. اگر نگاهی تطبیقی به عملکرد این فرقه در سراسر جهان بیندازیم، روشن می‌شود این فرقه تا چه اندازه ابزار دست سیاستمداران مستبد جهان شده و در راستای اهداف بین‌الملل در کشورهای اسلامی و برای تضعیف دین مبین اسلام به کار رفته است. حتی اگر کارآیی آن را در مقایسه با مکتب‌هایی مانند کمونیسم -که ادعای دیانت ندارند- به نظاره بنشینیم، روشن می‌شود که چگونه در راستای اهداف سیاسی بیگانگان در کشورهای اسلامی مورد استفاده قرار گرفته است. این عملکرد، مدیون تشکیلاتی است که از زمان شوقی افندی به کار گرفته شد و بیت‌العدل در اسرائیل تأسیس شد»(1) 📚1. سعید زاهدانی، بهائیت در ایران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص 262. @feraghvaadyan
⭕️ دورویی و مخفی‌کاری مشی اصلی انجمن حجتیه 💠«باید بگویم که دارای تشکیلاتی سراسری، دربسته و پیچیده است که گروه‌ها و بخش‌های مختلفی دارد.شعبه اصلی و مرکزی در تهران و هر استان، یک نمایندگی دارد.انجمنی‌ها علاقه شدیدی به سازماندهی تشکیلاتی دارند و آنقدر ساختار خود را عریضو طویل کرده اند که گاهی با مشکل کمبود نیرو در پست‌های مختلف مواجه می‌شوند.بنابراین یک فرد مجبور است چندین مسئولیت را برعهده بگیرد. 📌به نظر من جدی‌ترین آسیب انجمن حجتیه انکار و کتمان انجمنی بودنشان است که بیشتر از آنکه به اسم تقیه باشد به علت عادت و اعتیاد آ‌ن‌ها به رفتار و رویه ای است که سال‌های سال پیش کرفته بودند. مشی انکار و دورویی و به نوع با پوست و خون انجمنی ها عجین شده و به همین جهت هر فردی که جذب انجمن شود دچار همین خصیصه می گردد.»(1) 1.گفتگو با جداشده از انجمن حجتیه، فصلنامه روشنا، شماره 80. @feraghvaadyan
💢هویت ملی و جایگاه مؤلفه دین در دیدگاه شهید مطهری 🔘 استاد مطهری در کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران»، ضمن رد نظریه دو قرن سکوت که توسط «سرجان ‌ملکم» انگلیسی و دکتر «عبدالحسین زرین‌کوب» مطرح می‌شود و «ادوارد براون» نیز به صورت تعدیل‌یافته بر آن تأکید می‌کند، ابعاد گوناگون #هویت ایرانی را مورد بحث قرار می‌دهد. به گفته شهید مطهری، «اسلام برای ایران و ایرانی در حکم غذای مطبوعی بوده که به حلق گرسنه‌ای فرو رود یا آب گوارایی که به کام تشنه‌ای ریخته شود. طبیعت ایرانی، به‌خصوص با شرایط زمانی، مکانی و اجتماعی ایران قبل از اسلام، این خوراک مطبوع را به خود جذب کرده و از آن، نیرو و حیات گرفته‌است و نیرو و حیات خود را صرف خدمت به آن کرده.»(1) شهید مطهری، هویت را در ابعاد فردی، جمعی و ملی مورد کنکاش قرار داده و ضمن توجه به همه ابعاد مؤلفه‌های شکل‌دهنده به هویت، جایگاه #دین و باورهای اعتقادی را برجسته‌تر از دیگر مؤلفه‌ها نشان داده‌است. ایشان در قالب نظریه «انسان کامل»، تلاش بسیاری کرده تا ویژگی‌ یک انسان مطلوب و کامل را از دیدگاه دین اسلام بیان نماید. برابر چنین بینشی، هویت فردی در چارچوب دین و اندیشه‌های دینی، معنا پیدا می‌کند».(2) 📚1.مطهری، مرتضی، خدمات متقابل اسلام و ایران، چ 19، تهران: صدرا، 1372، ج: 669. 2.مطهری، مرتضی، انسان کامل، ج1، تهران: صدرا، 1367، صص 114-119 https://www.instagram.com/p/B5ho0yoBnHR/?utm_source=ig_web_copy_link @feraghvaadyan
💢بهائیت در عراق(3) 📌محفل مرکزی عراق با به کارگیری یک وکیل حقوقی مجرب غیربهائی به نام علی المثنی که ارتباطات خوبی با اداره املاک دارد موفقیت‌هایی را به دست آورد. او با ارتباطات خصوصی خود با مدیرکل هیئت دعاوی املاک توانست اطلاعاتی را در مورد املاک مصادره شده امری از اداره ثبت به #بهائیان ارائه دهد تا بتوانند کلیه درخواست‌ها را به موقع و قبل از آخرین مهلت پذیرش معاملات به ثبت برساند. همچنین ارتباط این وکیل با قضات هیئت دعاوی املاک موجب شد تا آنها متقاعد شده تا احکامی را به نفع بهائیان صادرنمایند. ▪️«بهائیان در عراق حتی موفق شدند ساختمانی را که محل اقامت زائران حضرت امام موسی کاظم(ع) در کاظمین بود را تخریب و با این ادعا که آن مکان در گذشته‌ای دور محل توقف حسینعلی نوری بود. زیر نظر #محفل_بهائی بازسازی نمایند.»(1) 📚1.تحرکات بهائیت در عراق، سایت بهائیت در ایران، 17/08/1394. https://t.me/feraghvaadyan/6280 @feraghvaadyan
💢مفاهیم تبلیغی در جریان مسیحیت صهیونیستی 🔘علاوه بر ادعای صلح دوستی و کمک‌های انسان‌دوستانه، تأکید بر برخی مفاهیم مثبت از جمله اقدامات #مسیحیت_تبشیری به شمار می رود. تأکید بر مفاهیمی چون آزادی، برابری،شادی و خوشی مطلق، بی شریعتی، بی قضاوتی و... از دیگر مسائل مورد تأکید مبشران مسیحی محسوب می شوند. 🔸 این مفاهیم تبلیغی ظاهری بسیار فریبنده و زیبا دارند در حالی که در پشت آن مفهوم و معنای متعالی وجود ندارد. در همین راستا باید این موضوع را یاد‌آور شد که مبلغان مسیحی می‌کوشند مفاهیم مدنظر خود را به صورت نامحسوس و آرام در بلندمدت از مجرای رسانه ها، مراکز علمی و ... جا اندازند. برخی این مفاهیم آنقدر در رسانه‌ها تکرار می شود که به قولی ایمان فرد به نخ می رسد و دست آخر مبشران مسیحی فقط زحمت پاره کردن نخ را می کشند. https://www.instagram.com/p/B5khia5h6ma/?utm_source=ig_web_copy_link @feraghvaadyan
♨️بهائیت در آمریکا شکل گرفت و یک قرن مورد حمایت آنها است ✅ روشنگر به نقل از فارس/ سازمان بهائیت که حدود ۱۰۰ سال است، ادعای دین دارد. در ایالات متحده متولد شده و در آنجا نیروهای آمدند و این فرقه را ساماندهی کردند. در انتهای قرن ۱۹ میلادی (۱۸۹۲) فردی به نام جورج خیرالله سعی می‌کند در آمریکا ارتباط بگیرد و نیروهایی را جذب کند. به همین خاطر به مرور زمان نیروهای آمریکایی وارد تشکیلات می‌شوند. 🔻 وی گفت: با وقوع انقلاب اسلامی ۳۰ هزار بهایی از ایران می‌روند و عمدتاً به آمریکا مهاجرت می‌کنند. دهه ۶۰، دهه سخت بود. در شهریور سال ۶۲، سیدحسین موسوی تبریزی داستان کل تهران اعلام می‌کند که بهائیت حق فعالیت در ایران را ندارند. در دهه ۷۰ نیز که تحولات اجتماعی جامعه ایران را شاهد بودیم. بهایی‌ها نیز تلاش می‌کنند در عرصه بین‌الملل آن ساختاری که قبلاً در سال ۵۷ ضربه خورد را نوسازی کنند. بیشتر بخوانید: 👇🏻 http://fna.ir/ddptuz @feraghvaadyan
❌آسیب‌شناسی اقبال به فرقه ها ♨️یکی دیگر از دلایل استقبال از #فرقه ها که بویژه در جوانان رایج است علاقه به زندگی نوآورانه و پر رمز و راز است.برخی جوانان گرایش زیادی به سبک زندگی متفاوت و پر راز و رمز دارند. فرقه های نوظهور به دلیل کتمان عقاید، شعائر . اسرار درون فرقه ای، به عنوان «جریان‌های سری» معروف شده‌اند. ای رازآلودگی در بعد فکری و #مناسک موجد جذابیت‌هایی برای قشر جوان گردیده است چرا که موجودیت کیش‌های رمزی به نوعی نوآوری وابسته است. @feraghvaadyan
❗️انجمن حجتیه و زمینه‌سازی ظهور ▪️ تفکر انتظار در یک تفکر پویا نیست و از نگاه آنان تقریباً اکثر وظایف منتظران در زمان غیبت، در حوزه فردی تعریف می شود. در این دیدگاه زمینه ظهور از طریق معجزه و خواست خدا صورت می‌پذیرد و ما عاملی برای ظهور نیستیم لذا اینکه گفته می‌شود انقلاب اسلامی زمینه ساز حکومت جهانی حضرت حجت(عج) است از نگاه انجمنی‌ها تمسخرآمیز به نظر می‌رسد. @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️حقوق بشر و محیط زیست حوزه های مورد علاقه برای جاسوسی و فعالیت ضد نظام اسلامی @feraghvaadyan
♦️راه‌های صحیح برای کمک به قربانیان فرقه‌ها 🔘یکی از مهم ترین مسائل در مسیر کمک به قربانی #فرقه، مشارکت و درک عمومی است. در یک جلسه مداخله هر تعداد از اعضای خانواده و دوستانی که عضو را با آنها احساس راحتی می‌کند شرکت دهید. 🔻با #کارشناسان_مذهبی آگاه و مطلع، متخصصان سلامت ذهن، اعضای سابق فرقه‌ها، خانواده هایی که مشکلات فرقه ای داشته‌اند، به طور کلی هر کسی که قادر است به شما در این زمینه کمک کند، تماس برقرار کنید. همکاری، کارهای گروهی و روابط عمومی خوب، همه اجزای موفقیت هستند. 🔸یکی از مهم ترین عواملی که موفقیت کار را بالا می‌برد، برقراری ارتباط مناسب خانواده با فرزند و گرفتن آموزش‌های لازم در زمینه عملکرد فرقه‌ها و نحوه ارتباط با عضو سابق است. @feraghvaadyan
💢بهائیت و تروریسم 🔘در زمان حکومت قاجار بابیت یک جریان ترویستی بودند و دوبار سعی کردند ناصرالدین شاه را ترور کنند که در مرتبه اول موفق نبودند و سران آنها به همین دلیل دستگیر و اعدام شدند. اما در مرتبه دوم بابیت ناصرالدین شاه را ترور کردند و او به قتل رسید. اینها خیلی از نیروهای ایران را ترور کردند و به عنوان #تروریست شناخته شدند. مهمترین پرونده امنیتی دوران قاجار این جریان بودند و وقتی گفته می شد کسی بابی است به چشم یک انسان تروریست خیلی خطر ناک به او نگریسته می شد. 🔸در زمان حکومت پهلوی چون خود حکومت پهلوی یک جریان غربگرا است فضا برای رشد بهایی ها فراهم می شود و آنها با استفاده از این فضا سعی می کنند در ساختارهای اداری و نظامی و دربار نفوذ پیدا کنند. در مورد اعضای بهایی که وارد سازمان اداری اقتصادی پهلوی شدند باید گفت که خیلی از اینها نمی پذیرند که #بهایی بودند هرچند در خلوت خودشان به این امر مباهات می کنند. پدر امیر عباس هویدا از کسانی بوده است که نزدیک به سران این تشکیلات بوده است اما خود هویدا این را به گردن نمی گیرد. @feraghvaadyan
💢انعکاس هتک حرمت خواننده لس‌آنجلسی به امام علی(ع) در رسانه تبشیری ▪️رسانه‌های وابسته به جریان #مسیحیت_صهیونیستی که از هر فرصتی برای نشان دادن ضدیت و دشمنی خود با اسلام استفاده می‌کنند؛ هتک حرمت یک خواننده را به امیرالمومنین علی (ع) را منتشر کردند. @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای همسایگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با یک کنیسه ! @feraghvaadyan
♨️«نورعلی تابنده» در ایستگاه پایانی 🔸این‌روزها حال و هوای خاصی برفرقه نعمت‌اللهی گنابادی حاکم گشته که با گذشته تفاوت دارد؛ بستری شدن «#نور_علی_تابنده»،‌ قطب دراویش در بخش مراقبت‌های ویژه و وخامت حال وی، خبر از نزدیک شدن قطب سالخورده به ایستگاه پایانی می‌دهد. ▫️تمام تلاش بزرگان و مشاوران فرقه، به حاکمیت فضای آرامش بر مریدان معطوف شده تا تحت شرایط خاصی که به‌واسطه تحرکات برخی طیف‌های درونی بر فرقه، حاکم گشته، #دراویش نعمت‌اللهی بتوانند به سلامت از این پیچ تاریخی عبور نمایند. 🔻در پیچ و تاب‌های پرتنش گمانه‌زنی‌ها برای تعیین جانشین، اقدامات افراطیون در مسیر «اعتصاب غذا»، «وارد ساختن هجمه به نمایندگان قطب»، «جوسازی در خصوص وضعیت زندانیان حادثه #گلستان_هفتم» و مانند آن که نوعی دهان‌کجی به وضعیت قطب و فرامین وی -مبنی بر لزوم حفظ اتحاد درونی، پرهیز از اختلاف‌افکنی و در نهایت، قانون‌گرایی است- نگرانی‌های دغدغه‌مندان و بزرگان فرقه را دوچندان ساخته. 👈🏻در شرایطی که می‌طلبد قطب فرقه، ساعات پایانی عمر خود را در آرامش و احترام مریدان بسر برد، این‌دست تحرکات و چنددستگی‌های درونی #مدعیان_جانشینی و قدرت‌طلب، ایستگاه پایانی نورعلی تابنده را متلاطم ساخته؛ پایان قطب گنابادی و سرنوشت آغاز پیش‌رو، در گروی چند و چون فضای حاکم بر فرقه است که با وجود تلاش‌های بزرگان، همچنان طوفانی می‌نماید. 📚بخش تحلیلی روشنگر https://www.instagram.com/p/B5pryD0Bdan/?utm_source=ig_web_copy_link @feraghvaadyan
⭕️ انحراف فکری در مدارس انجمنی 🔷انحراف از بحث مهدویت و قرائت انفعالی از مفهوم انتظار که به مشی سیاست‌گریزی انجمنی‌ها باز می‌گردد، از جمله انحرافات فکری است که در مدارس منتسب به به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود. «فریدالدین حدادعادل» مدیر مدرسه «فرهنگ» در این‌باره می‌گوید: «چقدر لطمه است برای جمهوری اسلامی که کسی نماز بخواند، روزه بگیرد، برای امام زمان(عج) جانفشانی کند اما برای سربازان امام زمان از حیث سیاسی و اجتماعی دل نسوزاند و چقدر بد می‌شود اگر این‌ها بچه‌های خانواده پولدار، متدین و باشخصیت باشند. در مدارسی که تحت سلطه فکری انجمن‌حجتیه، است بچه‌ها از لحاظ فکر سیاسی-اجتماعی کاملاً تخریب و بی‌استفاده می‌شوند.»(1) 📚1.«فضای مدارس غیرانتفاعی دست حجتیه است»، گفتگوی فرید‌الدین حدادعادل با خبرگزاری دانشجو(ایسنا) کد خبر: 12414، 19/08/1392. @feraghvaadyan
♨️پیدایش «معنویت های نوپدید» و عرفان‌های کاذب 🔘امروز زیر سایه «جهانی شدن» و انتقال گسترده اطلاعات، بسیاری از نکات فلسفه و ادیان شرق به صحنه جامعه جهانی عمومی وارد شده‌است. علاوه بر این، علوم غریبه‌ موجود در غرب، #تصوف و انواع عرفان‌ (عرفان یهودی، اسلامی و مسیحی)، همچنین رشد و توفیق‌ دانش روانشناسی در زمینه شناخت خودآگاه و ناخودآگاه انسان، همه و همه دست به دست هم داد تا جریانی جدید، موسوم به پدیده «معنویت نوپدید» یا «معنویت سکولار یا پست‌مدرن» شکل گیرد که: دقیقاً سوار بر نیازهای پست‌مدرن انسان، با استفاده از نوعی التقاط حداکثری از منابع مختلف و بازتفسیرهای پست‌مدرن از منابع سنتی، با کارکرد «اینجایی-اکنونی» می‌باشد؛ که همین می‌تواند تعریف ما از پدیده «#معنویت_نوین» باشد. ❗️در جهان امروز،‌ خدمت به «اینجا و اکنون»، دیگر آخرت‌گرا نیست؛ به تعبیر بهتر، مسئله، ‌آن است که اینجا و اکنون، شما چه نیازی دارید؟ انسان دیگر حوصله ندارد با مشقت و زحمت طولانی -مثلاً بعد از ۲۰ سال ریاضت- به مقامی خاص برسد، بلکه می‌خواهد همین الآن و امروز در زندگی کاری خود، یک ریلکسیشن انجام دهد و اموری چون: آرامش، موفقیت، بهره‌وری والا، کارایی زیاد، خلاقیت، موفقیت در ساحات مختلف زندگی و... را با زحمت اندک به کف آورد؛ و این جریان‌های معنوی مدعی‌اند، قادر به ارائه این امر هستند اما در واقع این چنین نیستند. https://www.instagram.com/p/B5r-e5PhHWf/?igshid=t8i79lz2agzk @feraghvaadyan
💢ظهور سرکردگان بهائی و صلح جهانی 🔸رهبران و مبلغان فرقه معتقدند که با ظهور«باب» و «بهاء» وعده الهی برای ظهور منجی محقق شده چنانکه ابوالفضل گلپایگانی ازمبلغان بهائی چنین گفته: «تمام ملل متفق‌اند بر این‌که در آخرالزمان به واسطه طلوع دو نیّر أعظم (باب و بهاء)، عالم قمیص جدید بپوشد و جنگ و جدال مرتفع شود»(1) ↩️اما جالب اینکه پس از ظهور این دو نفر نه تنها جنگ و جدال مرتفع نشد بلکه جنگ جهانی در گرفت و حاصل آن کشته و آواره شدن میلیون ها انسان بود حال آن‌که ادیان الهی معتقد بودند با آمدن منجی حقیقی، امنیت و صلح جهانی محقق خواهد شد. 1. عبدالحسین آیتی، کشف الحیل (3 جلدی)، ج 2، ص 106. @feraghvaadyan
💠پالان‌ انجمن حجتیه کج است؛ حلبی وابسته به سازمان امنیت بود ♦️در مورد #انجمن_حجتیه همه افرادش را نمی‌شود به یک چوب برانیم. اما کسانی که این روز‌ها عنوان می‌کنند «نایب‌الامام» و تحاشی دارند از این‌که امام امت بگویند، و رهبر انقلاب را مرتب نایب‌الامام می‌گویند این‌ها کمی پالان‌شان کج است. این‌ها در مغازه‌های خود می‌نویسند: «ای امام زمان بیا و کار‌ها را اصلاح کن.» اگر امام زمان ظهور کنند می‌گویند دنبال امام خمینی حرکت کنید. من عقیده‌ام این است. عنوان کردن این‌که «ای امام زمان مشکلات را حل کن» یعنی می‌خواهند بگویند که این ارگان‌های انقلابی و امام امت نمی‌توانند مشکلات را حل کنند. بیشتر بخوانید:👇🏻 https://plink.ir/kdoYw @feraghvaadyan
♨️پایان قطبی سیاسی ⁉️آیا جانشین «تابنده»، ادامه دهنده رویکرد وی خواهد بود؟‌ ✍تداوم وخامت حال «نورعلی تابنده»، قطب فرقه گنابادی، گمانه زنی ها برای نزدیک شدن وی به ساعات پایانی عمر نسبتا طولانی اش را نزدیک ساخته. هرچند وی در آخرین مصاحبه های خود برای رسیدن به یکصد و بیست سالگی، ابراز امیدواری کرده بود، لیکن مشکل بتوان این چشم انداز را داشت. 🔹به هر حال، دوران تکیه وی بر اریکه قطبیت سلسله دراویش گنابادی، بسر رسیده و در چنین لحظاتی است که عموما، کارنامه عملکرد و تاثیر و تأثرات یک شخص، در نظر می آید. 🔹تابنده را با آن مدل روی کارآمدن ناگهانی، در حالی که حتی مراحل طریقتی را طی نکرده و بیشتر سرگرم تمایلات سیاسی و اجتماعی خویش بود، باید یکی از سیاسی ترین اقطابی دانست که گنابادی ها به خود دیده اند. 🔹منش سیاسی وی به عنوان یک وکیل دادگستری و عضو گروهک جبهه ملی، به طرزی آشکار در نوع قطبیتش اثر گذاشت؛ تاثیری که در درازمدت، ماهیت فرقه را نیز متاثر ساخت و طی روندی تدریجی، به صورت فرایندی تربیتی در نهاد مریدان نیز جای گرفت. 🔹همین رویکرد بود که طی دو دهه اخیر، بسترساز ظهور جریانی متفاوت در فرقه گردید. جریانی نوظهور که مدعی ابداع مدل تازه ای از درویشی گری شدند؛ «درویشی مدرن» ، محصول بذری است که خاک آن را مدل قطبیت تابنده، آبیاری کرد .‌ هرچند، شاید به زعم برخی بزرگان و دغدغه مندان فرقه، بیشتر به علفی هرز شباهت داشت که آفات زیادی را دامن‌گیر دراویش ساخت. 🔹به هر روی ، مروری بر افکار، اقوال و اعمال تابنده ، به ویژه طی چند سال بحرانی اخیر_ از غایله گلستان هفتم ۹۶ به این سو_ حکایت از تاثیر آن بر شکل گیری جریان فوق الذکر و در بعدی وسیع تر، استحاله ماهوی_ ساختاری فرقه گنابادی دارد. بررسی جزیی تر این مهم را به پست های آتی و به ویژه سرنوشت قطبیت در فرقه گنابادی موکول می نماییم. 📚بخش تحلیلی روشنگر t.me/joinchat/AAAAAECeE_cMUbA46Q1Gfg @Feraghvaadyan
♨️چگونه معنویت گرایی و عرفان های کاذب را نقد کنیم؟ 🔹«نقد باید رنگ و بوی معنوی بدهد. به عبارت ساده‌تر، وقتی نقد «اشو» را می‌خوانی، باید احساس معنوی به تو دست دهد. پس سبک نگارش و کلمات مورد استفاده، اهمیت دارند؛ چیزی به نام ژانر معنوی و نویسندگی معنوی که غربی‌ها تجربه خوبی در آن دارند و گوی سبقت را در این باب از ما ربوده‌اند. 💢مسئله دیگر اینکه، منصفانه نقد نماییم. در روانشناسی تبلیغ به این امر، «دو وجهی» اطلاق می‌شود؛ یعنی خوب و بد را با هم مورد بررسی قرار دهد. تمرکز صرف بر نکات منفی، نتیجه‌ای درخور نخواهدداد. اگر چهره‌ای خشن و روسپی‌گرا از آن‌ها نشان دهیم، بسیاری از مخاطبان که این آثار را مطالعه کرده و طعم اجزای معنوی موجود در آن را چشیده‌اند، پذیرای نقد ما نخواهندبود. بنابراین در عین اینکه باید همدلانه وارد شویم، فراموش نکنیم که این‌ها –بالذات- باطل‌اند. در نهایت، باید همواره این مسئله را مدنظر داشته باشیم که ملاک تمیز حق از باطل در معنویت‌ها، آن است که عرفان مدنظر، انسان را به سمت خداوند، مطالعه، تعبد و شریعت، ترغیب کند و صرف وجود عناصری از عرفان و مبانی دین مبین اسلام در برخی ، دلیلی برای برحق‌بودنشان نیست.»(1) 📚1.گرفتار« افراط» و «تفریط» نشویم، گفتگو با بهزاد حمیدیه، فصلنامه روشنا،شماره 82. @feraghvaadyan
❌ادامه فروش اقلام بهائی 🔸#فرقه_بهائیت که از هر ابزاری برای تبلیغ فرقه و نفوذ در جامعه بهره می‌گیرد مدت هاست در قالب فروش کالاها و اقلام زینتی و تزئینی در فضای مجازی فعالیت میکند. ♨️در تازه‌ترین فروش اقلام تزئینی بهائیت که در سایه عدم نظارت دقیق صورت می‌گیرد شاهد فروش تابلوهایی با نوشته های الواح بهائیت و یا نام سرکردگان فرقه که از آنجایی که این عبارات عربی هستند احتمال خرید آن توسط مسلمانان به گمان عبارات قرآنی و یا احادیث وجود دارد. @feraghvaadyan
❌نفوذ حجتیه‌ای 🔻«اعضاي #انجمن‌_حجتیه، گاه نزد برخي اقربين، خبر از نفوذ در حكومت تا سطوح مياني مي‏دهند كه البته ممكن است براي عظيم‏تر كردن شأن خود نزد نوپيروان باشد ولي به هر حال، تهي از حقيقت نيست. انجمن، فعالیت‌‎های درآمدزایی مالی هم انجام می‎دهد. معمولاً با گرفتن شهریه‌‎های هنگفت چند میلیونی از بچه‌‎های متمولین، به نوعی معامله می‎کنند: می‎گویند ما یک فرزند مرفه دنیای امروز، اما با چنین #مذهبی به شما تحویل می‎دهیم و همین کار را هم می‌کنند.»(1) 📚1. «انجمن‌حجتیه و بورژوازی» فصلنامه روشنا، شماره 81. @feraghvaadyan