eitaa logo
روشنگر مدیا
960 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
564 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
شناسایی افراد انجمن حجتیه(1).mp3
1.31M
راهکار شناسایی افراد انجمن حجتیه : ⭕️پاسخ: از جناب ابراهیم_افشاری کارشناس مهدویت و... https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
💠تعارض ادعای صوفیه با روایات و متون کهن 🔸برخی از متاخران صوفیه سعی می‌کنند سلسله بزرگان خود را به اهل‌بیت (علیهم السلام) برسانند. 🔹اما ادعای مولفان صوفیه کاملا واهی و بی اساس و کذب محض است و مخالف روایات فراوانی است که ائمه اطهار (علیهم السلام) در مذمت و نکوهش صوفیه رسیده است. 🔻ضمن آنکه متقدمین صوفیه چنین ادعایی را در تالیفات خود نداشتند. 🔻مرحوم شیخ حر عاملی صاحب کتاب "وسائل الشیعه" کتابی دیگر به نام "الاثنی عشریه فی الرد الصوفیه" نوشته و در آن صدها روایت در مذمت و انکار صوفیه نقل کرده و در آن نوشته است: «تمام شیعیان، فرقه‌های صوفیه را انکار نموده‌اند و از امامان خویش بسیاری در نکوهش آنان نقل کرده‌اند که از جمله کتاب شیخ مفید در رد بر اصحاب حلاج است.» (۱) 🔰بنابراین ادعای اتصال بزرگان صوفیه به اهل‌بیت (علیهم السلام) نادرست است و تالیفات صوفیه قدیم و روایات اهل‌بیت (علیهم السلام) شاهد بر مدعای ماست. 📚پی‌نوشت ۱. شیخ حر عاملی، الاثنی عشریه، انصاریان، 1390، ص 32 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
روشنگر مدیا
جریان شناسی بهائیان با نفوذ در ایران (۲) 🔶ارتشبد ، فرزند محمود جم از مهره‌های اساسی و نزدیک حکومت رضاشاه و محمدرضا ، متولد 1293ش، در تبریز می‌باشد. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در تهران و پاریس به اتمام رسانید. پس از گذراندن دوره‌ی افسری در دانشکده افسری سن سیرپاریس و دانشکده افسری تهران و دانشگاه جنگ انگلستان و چند دوره‌ی کوتاه مدت در آمریکا در سال 1316ش، به درجه‌ی افسری رسید و یک سال بعد با شمس پهلوی ازدواج کرد که این پیوند با مرگ رضاشاه از هم گسیخت و فریدون جم با فیروزه (رفیقه سابق شاه) ازدواج کرد. ↩️ او این را با دانستن سابقه فیروزه انجام داد و همیشه وجود به نفع وی بود، چون محمدرضا هر چه جم می‌خواست انجام می‌داد ولی نه برای حجم بلکه به خاطر فیروزه! (1) 🔷فریدون جم درجات خود را در ارتش پیمود و با درجه سرتیپی، فرمانده دانشگاه افسری شد. پس از آن درجه‌ی سرلشکری و بعد سپهبدی گرفت، مدتی معاونت ارتش غرب با او بود و چندی فرماندهی ارتش شرق را تصدّی می‌کرد. بعد از ارتشبد آریانا، با درجه ارتشبدی رئیس ستاد بزرگ ارتشتاران شد اما به طور ناگهانی از ریاست ستاد برکنار و به عنوان سفیر راهی اسپانیا گردید. 🔴در سال 1357ش، که اوضاع کشور نابسامان شد، چند بار برای عضویت در هیئت دولت دعوت شد ولی وی نپذیرفت. در اسناد بدست آمده از لانه آمریکا، فریدون جم از وابستگان به بهائیت قلمداد شده است. در گزارش اطلاعاتی وزارت دفاع آمریکا مربوط به سال‌های1346-1344ش، به نقل از یک فرد نظامی ایرانی می‌خوانیم که: «از نظر تعدد، مذهب بهائی گری قابل ازدیاد است و در سطح تصمیم گیری در دولت ایران در حال اعمال نفوذ است. از اعضاء مذهب بهائی گری می‌توان سرهنگ تمام پزشک شخصی شاه ایران، سرهنگ تمام فریدون جم (بازنشسته) سفیر ایران در اسپانیا، معلم پیشین فرزند شاه که یک بهائی متعصب و دوست صمیمی سرهنگ ایادی است و حداقل یکی از فرماندهان نیروی سلطنتی هوایی ایران و چند تن از کارکنان عالی رتبه و معمولی نیروی هوایی، می‌توان نام برد». (2) ⏺پی‌نوشت‌ها: 1- امیرعباس هویدا به روایت اسناد ساواک، ج2، ص 496. 2- دانشجویان پیرو خط امام، اسناد لانه جاسوسی، ش 37، ص 7. 📚منبع: صادقی، مریم، (1392) واکاوی در لُجنه: نقش بهاییان در پیدایش و استمرار رژیم پهلوی، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ اول https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
نقش امام حسین (علیه‌السلام) در رشد معنوی انسان مدرن و پست مدرن 🔷سال 61 هجری قمری است کاروانی از به راه می‌افتد با کودکان و زنان، به سرپرستی حسین بن علی. خودش را طلایه‌دار و و ظلم ستیزی می‌داند و علت حرکتش را نه شورش و بلکه دفاع از انسان و حریم او بیان می‌کند. با کسی قصد جنگ ندارد، با مظلومیت تمام تلاش می‌کند خانواده و خودش را حفظ و حراست نماید. می‌خواهد که مستقل و آزاد و مختار باشد همان چیزی که انسان در عصر به دنبال آن است و مطلوب همه انسان‌هاست... ادامه مطلب: https://b2n.ir/h31538 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
امام_حسین_در_کتاب_مقدس_پاسخ_به_ادعاهای_متعصبین.pdf
2.47M
📜 مقاله امام حسین(ع) در کتاب مقدس‌ (پاسخ به ادعاهای متعصبین) 💠(اثر استاد اسماعیل همتی) https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
✅ توييت سفارت ايران در آلمان درباره انتصاب امیر دریادار ایرانی به عنوان فرمانده نیروی دریایی: 🔻انتخاب یک فرمانده خوش نام کرد اهل سنت به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، نشانگر این موضوع است که در ایران همه اقوام و مذاهب دوشادوش یکدیگر برای تامین امنیت و رفاه کشورشان تلاش میکنند/رصد 🔸 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09 👉 @roshangarmedia
🔶 رحمانیت الهی بصورت قسطی در فرقه حلقه، فریب خوردگان باید هزینه اسکان طاهری در کانادا را پرداخت کنند. با راه انداختن سایتی به اسم آکادمی تلاش می کند برای خود وجهه سازی کند تا بهتر بتواند افراد را فریب داده و به دام بیاندازد. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
روشنگر مدیا
#موش_شناسی جریان شناسی بهائیان با نفوذ در ایران (۲) 🔶ارتشبد #فریدون_جم، فرزند محمود جم از مهره‌های ا
جریان‌شناسی بهائیان با نفوذ در ایران(۳) 🔹یکی از بهائی‌ها که در عرصه فرهنگ به فعالیت می‌پرداخت، دکتر بود. وی استاد دانشگاه، نویسنده، مترجم و از چهره‌های برجسته بهائیت بود. او در سال 1300ش، در خلخال آذربایجان متولد و در 18 سالگی راهی تهران شد و پس از گذراندن چهار سال از دانشکده ادبیات فارغ التحصیل گردید و به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمد. تدریس را از شهرستان آغاز کرد در 23 سالگی در رشته فلسفه وارد دانشگاه شد و تا درجه دکترای به تحصیل ادامه داد. (1) ↩️پس از اخذ دکترا در سمت استادی در دانشگاه تهران مشغول تدریس شد. (2) داوودی در مجامع بهائیت کار تبلیغ و سخنرانی را شروع کرد و در مجلات بهائی مقاله می‌نوشت. در سال 1973م، از سوی بیت العدل به عنوان عضو محفل روحانی ایران، انتخاب گردید و فعالیت انجمن تحقیق را دنبال نمود. از آثار او الوهیت و مظهریت، مقالات و رسائل در مباحث متنوعه، انسان در آئین بهائی می‌باشد. وی در 19 نوامبر 1979م، مطابق با 20 آبان 1358ش، ربوده شد و دیگر خبری از او نیست. (3) ♦️این چند نمونه که ذکر آن گذشت، تنها تعدادی از عناصر بهائی بودند که در دانشگاه فعالیت می‌کردند. در این زمان بهائیان با کمک مسئولان دانشگاه‌ها سعی در تبلیغ و جذب جوانان مسلمان به بهائیت داشتند. برای مثال تنها به نمونه‌ای از تحرکات آنان در دانشگاه تبریز اشاره می‌کنیم: ❌ «از سال 1351ش، به بعد فعالیت بهائی‌ها در مراکز فرهنگی و آموزشی کشور افزایش چشمگیری یافت که دانشگاه تبریز از این گسترش برکنار نماند.» در گزارش می‌خوانیم: «... ساعت 9 الی 12 روز جمعه 50/10/24 جلسه جوانان دانشجوی بهائی در منزل سرکار سرگرد دکتر برق آسا افسر ارتش در تبریز تشکیل و تعدادی از رؤسای دانشکده‌ها و استادان دانشگاه از جمله معاون دانشکده پزشکی و آقای دکتر میرآفتابی در جلسه شرکت داشتند.» در گزارش دیگری از تشدید فعالیت بهائی‌ها با استفاده از زنان و دختران بهائی برای جلب و جذب اعضای جدید چنین گزارش شده است: «... در آموزشگاه مامایی به وسیله‌ی خانم فیروزی، در آموزش و پرورش به وسیله‌ی آقای و خانم ، در اداره بهداشت و تنظیم خانواده توسط دوشیزه سپاهی بهداشت یزدانی زنوزی و همچنین توسط شخصی به نام کریم پور، ویزیتور کارخانجات داروئی ساندوز تبلیغ و فعالیت می‌نمایند خانم مظهری آموزگار دبستان و کودکان پروانه است.» 🔶در سال‌های بعد دامنه‌ی فعالیت آن‌ها در دانشگاه تبریز افزایش می‌یابد به طوری که علناً تبلیغ می‌نمایند. از بهائی‌هایی که آشکارا در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کردند، شخصی به نام مسعود فنائیان بود که پدرش مدیر عامل کارخانجات زمزم شیراز بود و خانم مینو انصاری ماشین نویس سازمان آب تبریز که در اجتماع تبلیغ می‌نماید. (4) پی‌نوشت‌ها: 1- وحید رأفتی، دکتر علی مراد داوودی؛ مقالات و رسائل متنوعه، ج3، صص 8-2. 2- علی مراد داوودی، مقدمه در الوهیت و مظهریت، ج1، ص 8. 3- وحید رأفتی، همان، ص 14-10. 4- دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان، نیمه پنهان، ج12، ص 45-44. منبع مقاله : صادقی، مریم، (1392) واکاوی در لُجنه: نقش بهاییان در پیدایش و استمرار رژیم پهلوی، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ اول https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⭕️ معنویت‌های نوظهور مولود مبانی مدرنیته 🔸 دقیقاً بر اساس مبانی فکری و زیرساخت‌های نظری مدرنیته پی‌ریزی شده است. بنابراین برای شناخت کامل و مواجهۀ صحیح با آن، توجه به مؤلفه‌های مدرنیته و تأثیر آن در ساختار معنویت جدید ضروری است. 🔹رونق معنویت‌گرایی در جوامع مدرن، در نگاه نخست به عنوان واکنشی به افراطی و بازگشتی به گذشته قلمداد شده است، در حالی که معنویت نوظهور دقیقاً بر اساس مبانی مدرنیته است. ◽️اساساً مدرنیته به مؤلفه‌ها و اندیشه‌های رایج از قبیل علم‌گرایی، عقل‌گرایی، فردگرایی، نسبیت‌گرایی، تاریخی‌گروی، کارکرد‌گرایی، اگزیستانسیالیسم، و ایمان‌گرایی می‌پردازد و نفوذ این اندیشه‌ها در نظریه‌های معنویت تبیین شده است پس برای مقابله با آن به بررسی کاستی‌های این مبانی در مقام نظر و در مقام رفع نیازهای معنوی انسان پرداخت. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09