فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ وقتی مجرم، دست پیش میگیرد!
🔺 تهمت زدن به دیگران، یکی از شگردهای نخ نمای فرار از پاسخگویی و انکار است؛ و این رویه ای است که تشکیلات بهائیت سالهاست به کمک حامیان رسانه ای خود، و شبکه های معاند فارسی زبان دنبال می کند.
فرقه بهائیت، بعنوان ابزارضداجتماعی مهم و موثر کشورهای غربی، روند ایجاد فساد و تخلف در ایران را پیش می برد و ثروت و سرمایه ناشی از تخلف و انحصار را به جیب تشکیلات خود می ریزد.
🔶 در این میان، مشکلات متعدد، کمبودها و تحریم های حقوق بشری است که نصیب مردم ایران می شود؛ و عده ای نیز سنگ اعضای این سازمان سیاسی ضدایرانی را به سینه می زنند./بشرا
@roshangarmedia
#موش_شناسی(۱)
جریان شناسی #بهائیان نفوذی
✍️امین امین یکی از سرمایه داران بزرگ بهائی بود که با بخشش اموال خود به #شوقیـافندی، سهم بسزایی را در ورود بهایان به فعالیتهای کلان اقتصادی ایفا کرد.
فضلالله صبحی مهتدی (منشی عباس افندی که به اسلام برگشته)، خصوصیات اخلاقی حاج امین امین را چنین معرفی میکند:
« از خصوصیات حاج امین امین بود که به هیچ وجه حالت رقت قلب و رأفت نداشت. هر کس از فقر و تنگدستی شکایتی بر او میبرد و کمکی میخواست، اگر مرد بود میگفت برو حمالی کن و اگر زن بود به اختیار شوهر دلالتش میکرد و در صورتی که آن عذر ناتوانی میآورد میگفت: گوشهای بگیر و بخواب، بعد از سه شبانه روز خواهی مرد...» (1)
🔶حاج امین امین میلیونها تومان موجودی نقدی خود در بانکهای مختلف داخل و خارج کشور را به شوقی افندی بخشید. میراث وی شامل صدها خانه، دهها کارخانه، اراضی وسیع زراعی، باغهای مشجر در تهران و سراسر کشور و میلیونها متر اراضی امیرآباد و جمشید از ابتدای خیابان کارگر شمالی تا انتهای خیابان امیرآباد شمالی بود.
پس از واگذاری این ثروت کلان و جمع آوری دیگر وجوهات و اموال و املاک که در دست دیگر #بهائیان بود که «بنیاد امناء» رسماً پا به عرصه تجارت و فعالیتهای کلان اقتصادی گذاشت. بهائیان ایران که نتوانستند اراضی موقوفه و اعتبارات وقفی خود را رسماً به ثبت برسانند، با تأسیس شرکتهایی همچون «امناء» و «بانک نونهالان» سرمایههای مادی خود را متمرکز کردند. (2)
شرکت امنا که در سال 1337ش، در ایران رسماً به ثبت اداره ثبت شرکتها رسید، در حقیقت یکی دیگر از سازمانهای نیمه مخفی بهائی بود که برای معاملات، قبول موقوفه و هدیه و ضبط ماترک بهائیان بدون اولاد و احفاد و به طور کلی ثروتهای بلاوارث به وجود آمد و اعضای هیئت مدیره آن به این شرح معرفی شدند: سرلشکر بازنشسته شعاع الله علایی (رئیس هیئت مدیره)، هادی رحمانی (مدیرعامل)، ذکرالله خادم (3) (هیئت مدیره))، عباسقلی شاهقلی (عضو هیئت مدیره).
این شرکت در ساختمانی که در خیابان ارباب جمشید تهران خریداری شد، آغاز به کار کرد و بانک نونهالان نیز در همین محل فعالیت داشت. قابل توجه آنکه اکثریت اعضای هیئت مدیرهی شرکت ایفا نیز عضو محفل روحانی ملی بهائیان بودند: سرلشکر علایی (ایادی امرالله) رئیس، علی محمد ورقا (ایادی امرالله و امین حقوقالله) نائب رئیس، سلیم نونو (امین صندوق)، عباسقلی شاهقلی (منشی)، بهیه نادری (معاون منشی)، حبیب ثابت پاسال، هادی رحمانی، ادلید شارپ، سرتیپ هدایتالله سهراب. (4)
ایجاد شرکت امنا باعث شد که بهائیانی نظیر حبیب ثابت پارسال و هژیر یزدانی و... با استفاده از امکاناتی که این شرکت در اختیارشان قرار داد، به سرعت در عرصه اقتصاد رشد کنند.
پینوشتها:
1-فضلالله صبحی مهتدی، خاطرات صبحی درباره بهائی گری، ص 76.
2 - احمد اللهیاری، بهائیان در عصر پهلوی، نیمه پنهان، ج31، ص 41.
3- ذکرالله خادم در سال 1238ش در طهران به دنیا آمد. پدرش که بهاءالله او را نصرالله خطاب میکرد، لقب خادم را از الواح بهائی برای خود انتخاب کرد. ذکرالله خادم از تربیت شدگان و مربیان مدرسه تربیت و ترجمه اداره مالیه تهران بود. او به عنوان متصدی او فرهنگی شرکت نفت در جنوب و منشی سفارت عراق از سال 1310-1323ش، مشغول به کار بود. وی در بسیاری از کنفرانسهای قارههای اروپا، آمریکا و... شرکت داشت و مسافرتهای تبلیغی بسیاری برای بهائیان انجام داد.
4- اخبار امری، شماره 3و4، سال 1341. به نقل از احمد اللهیاری، بهائیان در عصر پهلوی، نیمه پنهان، ج31، ص 42.
منبع مقاله :
صادقی، مریم، (1392) واکاوی در لُجنه: نقش بهاییان در پیدایش و استمرار رژیم پهلوی، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ اول
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⛔️⛔️ تقابل معنویت کاذب با قدرت مرجعیت شیعه
🔻 یکی از نیازهای فطری بشر حق جویی و کمال یابی است و برای دستیابی به آن همیشه کوشیده است؛ ولی در عصر حاضر عوامل متعدد باعث شده است تا بر این عطش معنوی افزوده شود و همین امر موجب شده است تا عرفان های کاذب و آیین های نوظهور به اصطلاح معنوی، حربه ای فرهنگی در دست استعمار جهانی قرار گیرد تا با آن، فرهنگ حقیقی و معنویت راستین را تحت الشعاع قرار دهد و اهداف سلطه جویانه و دین ستیزانه خود را در قالب عرفان و معنویت به اجرا گذارد.
🔻 یکی از این اهداف مهار قدرت مرجعیت است. دشمنان تشیع نقش مرجعیت را در خنثی کردن توطئه های خود به وضوح در سده های اخیر دیده اند. نقش حکم یک سطری مرحوم آیت الله میرزای شیرازی، دربارة تحریم توتون و تنباکو، در از بین بردن همة نقشه های استعمار پیر انگلستان؛ نقش فتاوای بنیانگذار جمهوری اسلامی در شکل گیری و پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی در ایران؛ نقش آیت الله سیستانی در ناکارآمد گذاشتن نقشه های شیطانی آمریکا برای ملت عراق، این حقیقت را به آنان نشان داده است که در مقابل اقتدار مرجعیت تشیع و با توجه به بیداری مرجعیت هر نقشة ظالمانه ای در مناطق شیعی نشین نقش برآب خواهد شد.
👈 بر این اساس آنها با ترویج فرقه های دروغینی به نام معنویت و عرفان و با محوریت دادن به نقش پیر و استاد در حقیقت می خواهند بدیلی برای مرجعیت ایجاد کنند. به ویژه آن که اغلب قریب به اتفاق سران و رهبران این فرقه ها در اختیار خود آنان و وابسته به غرب هستند.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
💠جایگاه عزاداری در فرقه گنابادیه
🔸یکی از انحرافات فرقه گنابادیه این است که کربلا و عاشورا در تفکرات این فرقه جای ندارد.
🔹البته چون اقطاب گنابادیه تا عصر صفویه همه سنی بودهاند کمتر از امام حسین علیهالسلام در تفکرات آنها دیده شده و اگر برخی از اهل سنت که اهل بیت را نیز قبول داشته اند( مثل شاه نعمت الله) در زندگی آنها اثری از عزاداری برای امام حسین علیهالسلام وجود ندارد.
🔻حتی کسانی چون عبد القادر گیلانی عزاداری برای امام حسین علیهالسلام را حرام می داند.{1}
🔻نور علی تابنده قطب گنابادیه در عید سال 81 که مصادف با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا بود به مناسبت عید نوروز پیامی منتشر می نماید که ریشه روضه را می زند و می گوید: دو عید داریم یکی عید قربان و دیگری عید فطر که مراسم رسمی عبادی مثل نماز خواندن در آن برقرار کرده اند و یک عید هفتگی داریم که جمعه است، پس عزا نداریم.{2}
👈بعد در مورد روضه و ذکر مصیبت برای اهل بیت می گوید: در زمان ائمه یاد حضرت به این اسم و به این رسم نبود.{3}
🔰اینکه ایشان گفته اند که ما در زمان ائمه چنین چیزی نداشتیم باید گفت یا تاریخ نخواندهاند یا می خواهند برداشت خودشان رابگویند. البته از کسی که هیچ اطلاعی از اصول اولیه دین هم ندارد بیشتر از این نمیشود توقع داشت.
📚پی نوشت
1-نفحات الانس صفحه 56
2-پیام نوروزی نورعلی تابنده در سال 81
3-همان
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
استقبال پیروان مذاهب مختلف از نشست «جلوههای عاشورایی از عالم وحیانی مسیحیت» در لبنان
🔺کلیسای ارتدوکس سریانی در منطقه جبل لبنان و طرابلس با همکاری رایزنی فرهنگی ایران، به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین(ع)، نشست هماندیشی با حضور علما، اندیشمندان و نویسندگان لبنانی، با عنوان «جلوههای عاشورایی از عالم وحیانی #مسیحیت»، برگزار کرد.
🔺این مراسم با استقبال بینظیر پیروان مذاهب مختلف روبرو شد، که این خود بر رسالت انسانی و جهانی نهضت امام حسین(ع) دلالت دارد. آزدیخواهان و پیروان #ادیان و مذاهب مختلف فارغ از تعلقات و وابستگیهای خود به دین، مذهب یا جریان خاصی، در مراسم گرامیداشت حماسه حسینی شرکت کرده و در فضایی دوستانه و برادرانه به گفتگو و بیان نقطه نظرات خود درباره شخصیت و نهضت سالار شهیدان، همبستگی انسانی، و وحدت ادیان و مذاهب پرداختند.
🔺«جرج صلیبا»؛ اسقف اعظم کلیسای ارتدکس سریانی در منطقه جبل لبنان و طرابلس، کاردینال «عصام یوحنا درویش»؛ اسقف اعظم روم کاتولیک شهرهای فرزل، زحله و منطقه بقاع لبنان، «انتوان بارا»؛ نویسنده و اندیشمند #مسیحی اهل سوریه، از جمله سخنرانان نشست بودند.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
💠جایگاه عزاداری در فرقه گنابادیه
🔸یکی از انحرافات فرقه گنابادیه این است که کربلا و عاشورا در تفکرات این فرقه جای ندارد.
🔹البته چون اقطاب گنابادیه تا عصر صفویه همه سنی بودهاند کمتر از امام حسین علیهالسلام در تفکرات آنها دیده شده و اگر برخی از اهل سنت که اهل بیت را نیز قبول داشته اند( مثل شاه نعمت الله) در زندگی آنها اثری از عزاداری برای امام حسین علیهالسلام وجود ندارد.
🔻حتی کسانی چون عبد القادر گیلانی عزاداری برای امام حسین علیهالسلام را حرام می داند.{1}
🔻نور علی تابنده قطب گنابادیه در عید سال 81 که مصادف با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا بود به مناسبت عید نوروز پیامی منتشر می نماید که ریشه روضه را می زند و می گوید: دو عید داریم یکی عید قربان و دیگری عید فطر که مراسم رسمی عبادی مثل نماز خواندن در آن برقرار کرده اند و یک عید هفتگی داریم که جمعه است، پس عزا نداریم.{2}
👈بعد در مورد روضه و ذکر مصیبت برای اهل بیت می گوید: در زمان ائمه یاد حضرت به این اسم و به این رسم نبود.{3}
🔰اینکه ایشان گفته اند که ما در زمان ائمه چنین چیزی نداشتیم باید گفت یا تاریخ نخواندهاند یا می خواهند برداشت خودشان رابگویند. البته از کسی که هیچ اطلاعی از اصول اولیه دین هم ندارد بیشتر از این نمیشود توقع داشت.
📚پی نوشت
1-نفحات الانس صفحه 56
2-پیام نوروزی نورعلی تابنده در سال 81
3-همان
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⭕️تلاش عیلام برای پرورش رهبران تبشیری
🔳گسترش فعالیتهای #تبشیری میسیونرهای جدید،تقویت و تجهیز کلیساهای خانگی را میطلبد.مهمترین رکن تقویت کلیساها،تربیت افرادی است که زبان انجیل را بشناسند،الهیات را درک کنند و به طور همزمان بتوانند فعالیت #شاگردسازی را به انجام رسانند.آموزش رهبران جدید تبشیری قلب فعالیتهای مؤسسه #عیلام است. عیلام از سال 1990 برنامههای متعددی برای دست یابی به این امر و اجرایی کردن اهداف خود اجرا کرده است.
👈🏻علاوه بر مؤسسه عیلام برخی از آموزشگاهها و مؤسسات دیگر تبشیری با حمایت های مالی سعی در آن دارند تا با قاچاق کتب مقدس و تربیت میسیونرها گام مؤثری برای تبشیر در ایران بردارند.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
شناسایی افراد انجمن حجتیه(1).mp3
1.31M
راهکار شناسایی افراد انجمن حجتیه :
⭕️پاسخ: از جناب ابراهیم_افشاری کارشناس مهدویت و...
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
💠تعارض ادعای صوفیه با روایات و متون کهن
🔸برخی از متاخران صوفیه سعی میکنند سلسله بزرگان خود را به اهلبیت (علیهم السلام) برسانند.
🔹اما ادعای مولفان صوفیه کاملا واهی و بی اساس و کذب محض است و مخالف روایات فراوانی است که ائمه اطهار (علیهم السلام) در مذمت و نکوهش صوفیه رسیده است.
🔻ضمن آنکه متقدمین صوفیه چنین ادعایی را در تالیفات خود نداشتند.
🔻مرحوم شیخ حر عاملی صاحب کتاب "وسائل الشیعه" کتابی دیگر به نام "الاثنی عشریه فی الرد الصوفیه" نوشته و در آن صدها روایت در مذمت و انکار صوفیه نقل کرده و در آن نوشته است: «تمام شیعیان، فرقههای صوفیه را انکار نمودهاند و از امامان خویش بسیاری در نکوهش آنان نقل کردهاند که از جمله کتاب شیخ مفید در رد بر اصحاب حلاج است.» (۱)
🔰بنابراین ادعای اتصال بزرگان صوفیه به اهلبیت (علیهم السلام) نادرست است و تالیفات صوفیه قدیم و روایات اهلبیت (علیهم السلام) شاهد بر مدعای ماست.
📚پینوشت
۱. شیخ حر عاملی، الاثنی عشریه، انصاریان، 1390، ص 32
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
روشنگر مدیا
#موش_شناسی
جریان شناسی بهائیان با نفوذ در ایران (۲)
🔶ارتشبد #فریدون_جم، فرزند محمود جم از مهرههای اساسی و نزدیک حکومت رضاشاه و محمدرضا #پهلوی، متولد 1293ش، در تبریز میباشد. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در تهران و پاریس به اتمام رسانید. پس از گذراندن دورهی افسری در دانشکده افسری سن سیرپاریس و دانشکده افسری تهران و دانشگاه جنگ انگلستان و چند دورهی کوتاه مدت در آمریکا در سال 1316ش، به درجهی افسری رسید و یک سال بعد با شمس پهلوی ازدواج کرد که این پیوند با مرگ رضاشاه از هم گسیخت و فریدون جم با فیروزه (رفیقه سابق شاه) ازدواج کرد.
↩️ او این #ازدواج را با دانستن سابقه فیروزه انجام داد و همیشه وجود #فیروزه به نفع وی بود، چون محمدرضا هر چه جم میخواست انجام میداد ولی نه برای حجم بلکه به خاطر فیروزه! (1)
🔷فریدون جم درجات خود را در ارتش پیمود و با درجه سرتیپی، فرمانده دانشگاه افسری شد. پس از آن درجهی سرلشکری و بعد سپهبدی گرفت، مدتی معاونت ارتش غرب با او بود و چندی فرماندهی ارتش شرق را تصدّی میکرد. بعد از ارتشبد آریانا، با درجه ارتشبدی رئیس ستاد بزرگ ارتشتاران شد اما به طور ناگهانی از ریاست ستاد برکنار و به عنوان سفیر راهی اسپانیا گردید.
🔴در سال 1357ش، که اوضاع کشور نابسامان شد، چند بار برای عضویت در هیئت دولت دعوت شد ولی وی نپذیرفت.
در اسناد بدست آمده از لانه #جاسوسی آمریکا، فریدون جم از وابستگان به بهائیت قلمداد شده است. در گزارش اطلاعاتی وزارت دفاع آمریکا مربوط به سالهای1346-1344ش، به نقل از یک فرد نظامی ایرانی میخوانیم که:
«از نظر تعدد، مذهب بهائی گری قابل ازدیاد است و در سطح تصمیم گیری در دولت ایران در حال اعمال نفوذ است. از اعضاء مذهب بهائی گری میتوان سرهنگ تمام #عبدالکریم_ایادی پزشک شخصی شاه ایران، سرهنگ تمام فریدون جم (بازنشسته) سفیر ایران در اسپانیا، معلم پیشین فرزند شاه که یک بهائی متعصب و دوست صمیمی سرهنگ ایادی است و حداقل یکی از فرماندهان نیروی سلطنتی هوایی ایران و چند تن از کارکنان عالی رتبه و معمولی نیروی هوایی، میتوان نام برد». (2)
⏺پینوشتها:
1- امیرعباس هویدا به روایت اسناد ساواک، ج2، ص 496.
2- دانشجویان پیرو خط امام، اسناد لانه جاسوسی، ش 37، ص 7.
📚منبع:
صادقی، مریم، (1392) واکاوی در لُجنه: نقش بهاییان در پیدایش و استمرار رژیم پهلوی، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ اول
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصلا حسین(ع)جنس غمش فرق میکند...
روایت جامعه #زرتشتیان از برگزاری مراسم محرم
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
نقش امام حسین (علیهالسلام) در رشد معنوی انسان مدرن و پست مدرن
🔷سال 61 هجری قمری است کاروانی از #مدینه به راه میافتد با کودکان و زنان، به سرپرستی حسین بن علی. خودش را طلایهدار #آزادیخواهی و #عدالت و ظلم ستیزی میداند و علت حرکتش را نه شورش و #قیام بلکه دفاع از انسان و حریم او بیان میکند. با کسی قصد جنگ ندارد، با مظلومیت تمام تلاش میکند خانواده و خودش را حفظ و حراست نماید. میخواهد که مستقل و آزاد و مختار باشد همان چیزی که انسان در عصر #پسا_مدرنیته به دنبال آن است و مطلوب همه انسانهاست...
ادامه مطلب:
https://b2n.ir/h31538
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
امام_حسین_در_کتاب_مقدس_پاسخ_به_ادعاهای_متعصبین.pdf
2.47M
📜 مقاله امام حسین(ع) در کتاب مقدس (پاسخ به ادعاهای متعصبین)
💠(اثر استاد اسماعیل همتی) #بشارات_عهدین
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
✅ توييت سفارت ايران در آلمان درباره انتصاب امیر دریادار ایرانی به عنوان فرمانده نیروی دریایی:
🔻انتخاب یک فرمانده خوش نام کرد اهل سنت به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، نشانگر این موضوع است که در ایران همه اقوام و مذاهب دوشادوش یکدیگر برای تامین امنیت و رفاه کشورشان تلاش میکنند/رصد
🔸 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
👉 @roshangarmedia
🔶 #فروش رحمانیت الهی بصورت قسطی در فرقه حلقه، فریب خوردگان #حلقه باید هزینه اسکان طاهری در کانادا را پرداخت کنند.
#طاهری با راه انداختن سایتی به اسم آکادمی تلاش می کند برای خود وجهه سازی کند تا بهتر بتواند افراد را فریب داده و به دام بیاندازد.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
روشنگر مدیا
#موش_شناسی جریان شناسی بهائیان با نفوذ در ایران (۲) 🔶ارتشبد #فریدون_جم، فرزند محمود جم از مهرههای ا
#موش_شناسی
جریانشناسی بهائیان با نفوذ در ایران(۳)
🔹یکی از بهائیها که در عرصه فرهنگ به فعالیت میپرداخت، دکتر #علیمراد_داوودی بود. وی استاد دانشگاه، نویسنده، مترجم و از چهرههای برجسته بهائیت بود. او در سال 1300ش، در خلخال آذربایجان متولد و در 18 سالگی راهی تهران شد و پس از گذراندن چهار سال از دانشکده ادبیات فارغ التحصیل گردید و به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمد. تدریس را از شهرستان آغاز کرد در 23 سالگی در رشته فلسفه وارد دانشگاه شد و تا درجه دکترای به تحصیل ادامه داد. (1)
↩️پس از اخذ دکترا در سمت استادی در دانشگاه تهران مشغول تدریس شد. (2) داوودی در مجامع بهائیت کار تبلیغ و سخنرانی را شروع کرد و در مجلات بهائی مقاله مینوشت. در سال 1973م، از سوی بیت العدل به عنوان عضو محفل روحانی ایران، انتخاب گردید و فعالیت انجمن تحقیق را دنبال نمود. از آثار او الوهیت و مظهریت، مقالات و رسائل در مباحث متنوعه، انسان در آئین بهائی میباشد. وی در 19 نوامبر 1979م، مطابق با 20 آبان 1358ش، ربوده شد و دیگر خبری از او نیست. (3)
♦️این چند نمونه که ذکر آن گذشت، تنها تعدادی از عناصر بهائی بودند که در دانشگاه فعالیت میکردند. در این زمان بهائیان با کمک مسئولان دانشگاهها سعی در تبلیغ و جذب جوانان مسلمان به بهائیت داشتند. برای مثال تنها به نمونهای از تحرکات آنان در دانشگاه تبریز اشاره میکنیم:
❌ «از سال 1351ش، به بعد فعالیت بهائیها در مراکز فرهنگی و آموزشی کشور افزایش چشمگیری یافت که دانشگاه تبریز از این گسترش برکنار نماند.»
در گزارش میخوانیم:
«... ساعت 9 الی 12 روز جمعه 50/10/24 جلسه جوانان دانشجوی بهائی در منزل سرکار سرگرد دکتر برق آسا افسر ارتش در تبریز تشکیل و تعدادی از رؤسای دانشکدهها و استادان دانشگاه از جمله معاون دانشکده پزشکی و آقای دکتر میرآفتابی در جلسه شرکت داشتند.»
در گزارش دیگری از تشدید فعالیت بهائیها با استفاده از زنان و دختران بهائی برای جلب و جذب اعضای جدید چنین گزارش شده است:
«... در آموزشگاه مامایی به وسیلهی خانم فیروزی، در آموزش و پرورش به وسیلهی آقای #یزدانی و خانم #مظهری، در اداره بهداشت و تنظیم خانواده توسط دوشیزه سپاهی بهداشت یزدانی زنوزی و همچنین توسط شخصی به نام کریم پور، ویزیتور کارخانجات داروئی ساندوز تبلیغ و فعالیت مینمایند خانم مظهری آموزگار دبستان و کودکان پروانه است.»
🔶در سالهای بعد دامنهی فعالیت آنها در دانشگاه تبریز افزایش مییابد به طوری که علناً تبلیغ #بهائی_گری مینمایند. از بهائیهایی که آشکارا در دانشگاهها فعالیت میکردند، شخصی به نام مسعود فنائیان بود که پدرش مدیر عامل کارخانجات زمزم شیراز بود و خانم مینو انصاری ماشین نویس سازمان آب تبریز که در اجتماع تبلیغ مینماید. (4)
پینوشتها:
1- وحید رأفتی، دکتر علی مراد داوودی؛ مقالات و رسائل متنوعه، ج3، صص 8-2.
2- علی مراد داوودی، مقدمه در الوهیت و مظهریت، ج1، ص 8.
3- وحید رأفتی، همان، ص 14-10.
4- دفتر پژوهشهای مؤسسه کیهان، نیمه پنهان، ج12، ص 45-44.
منبع مقاله :
صادقی، مریم، (1392) واکاوی در لُجنه: نقش بهاییان در پیدایش و استمرار رژیم پهلوی، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ اول
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⭕️ معنویتهای نوظهور مولود مبانی مدرنیته
🔸#معنویت_نوظهور دقیقاً بر اساس مبانی فکری و زیرساختهای نظری مدرنیته پیریزی شده است. بنابراین برای شناخت کامل و مواجهۀ صحیح با آن، توجه به مؤلفههای مدرنیته و تأثیر آن در ساختار معنویت جدید ضروری است.
🔹رونق معنویتگرایی در جوامع مدرن، در نگاه نخست به عنوان واکنشی به #مادیگرایی افراطی و بازگشتی به گذشته قلمداد شده است، در حالی که معنویت نوظهور دقیقاً بر اساس مبانی مدرنیته است.
◽️اساساً مدرنیته به مؤلفهها و اندیشههای رایج از قبیل علمگرایی، عقلگرایی، فردگرایی، نسبیتگرایی، تاریخیگروی، کارکردگرایی، اگزیستانسیالیسم، #سکولاریسم و ایمانگرایی میپردازد و نفوذ این اندیشهها در نظریههای معنویت تبیین شده است پس برای مقابله با آن به بررسی کاستیهای این مبانی در مقام نظر و در مقام رفع نیازهای معنوی انسان پرداخت.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان
انتشار کتاب #جنبش_درونی_در_میسیولوژی✝️
📚کتاب جنبش درونی در میسیولوژی- مدل تبشیری مسلمانان پیرو عیسی مسیح وارد بازار شد.
↩️به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه #اصفهان به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ این کتاب به کوشش مؤلف سید جعفر هاتف الحسینی است که در یک جلد و ۱۳۸ صفحه با هدف مقابله با #مسیحیت_تبشیری(تبلیغی)افراطی منتشر شده است.
🔴 نویسنده کتاب جنبش درونی میسیولوژی گفت: مدل پیروان عیسی مسیح به وسیله #میسیولوژیست مطرح جان تراویس در جنوب آسیا برنامه ریزی شده است، جان تراویس مدل جنبش درونی را برای استحاله اسلام برنامه ریزی کرد و این مدل مورد قبول بیشتر مراکز تبشیری مسیحی در جهان قرار گرفته است.
#هاتف_الحسینی با بیان اینکه هویت اساس مدل c ۵ در میسیولوژی است، هدف تبشیر در این مدل هجمه به الهیات اسلامی نیست افزود: هدف ضربه به هویت جامعه اسلامی بوده، تضعیف هویت اسلامی برای استحاله جامعه اسلامی از مهمترین اهداف این مدل تبشیری است.
⭕ وی گفت: #مسیحیان زیادی مخالف این مدل هستند، چون مخالف با اخلاق و انسانیت است، دوم عواقب این اقدامات ضد هویتی ممکن بوده حتی به #مسیحیت هم ضربه بزند.
نویسنده کتاب افزود: در این کتاب ابعاد مختلفی از نظرات موافق و مخالف جنبش درونی در علم میسیولوژی مورد بررسی قرار گرفته است که از آن جمله به نقدهای مخالفان از کشیشان و نظریه پردازهای مسیحی ایرانی شیعه زاده میتوان اشاره کرد و در آخر به نقد از دیدگاه اسلامی پرداخته شده است.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔶 "مصاحبه با آنطوان بارا"
آنطوان بارا یکی از دهها نویسندهی #مسیحی لبنانیست که دلباختهی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است. بارا کتابی در مورد امام حسین(ع) با عنوان "حسین در اندیشهی مسیحیت" به رشتهی تحریر در آورده. او معتقد است که شیعیان چنانکه باید قدر امام حسین(ع) را نمیدانند. بارا در این مصاحبه امام حسین(ع) را شخصیتی الهی و عظیم میداند و خود را بینیاز از شفاعت ایشان نمیبیند.
ادامه مصاحبه
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔴 افتضاح رسانه درویش خارج نشین، مصطفی آزمایش
رسانه معروف #درویشی که در تلاش جهت تفرقهاندازی و توهین به جمهوری اسلامی، در مسیر تشابه میان #طالبان و جمهوری اسلامی قرار دارد، پس از مخالفت ایران با سیاست های افراطی طالبان، چنان آشفته است که در روش نقد نیز جهت گیری خود را از دست داده است!!!!
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
استاد دانشگاه ادیان و مذاهب:
برخی مداحیها به سبک موسیقیهای #مستهجن شبیه شده
حجتالاسلام والمسلمین مهراب صادقنیا، استاد دانشگاه #ادیان_و_مذاهب، در ادامه نشستهای «عاشوار و امروز ما» که به همت انجمن اندیشه و قلم برگزار میشود به بررسی رابطه نهاد #دین با نهاد سوگواری #محرم پرداخت و گفت:
🔶 سوگواری برای امام حسین (ع) در طول تاریخ فراز و نشیب داشته است؛ #شیعیان بصورت کلی گروهی با هویت سیاسی بوند، یعنی پیش از آنکه هویت متفاوت فقهی و کلامی متمایز از سایر گروههای #اسلامی داشته باشند، از نظر سیاسی معترض به حکومتها بودند و معتقد بودند خلفا و حاکمان پس از پیامبر، صلاحیت حکومت نداشتند.
↩️وی افزود: سوگواری یکی از مولفههای هویتی است که در دوران حکومت آل بویه در سال ۳۵۰ هجری قمری با عزاداری آغاز شد، پس از یک قرن در حکومت سلجوقیان ممنوع شد تا اینکه پس از ۳۰۰ سال در دوران حکومت مغول، مجددا عزاداری برقرار گردید و در این ۳۰۰ سال، سوگواری از آشکار به پنهان و از مسجد به #خانقاه_ها و حسینیهها منتقل میشود و ماهیت اعتراضی آن به #عرفانی تغییر میکند.
🔹صادقنیا با تاکید بر اینکه تساهل در این ادبیات قابل مقایسه با سختگیری در فقه نیست، افزود: در فقه گفته میشود اگر کسی روزه را عمدا افطار کند باید کفاره جمع بدهد و ۶۰ روز روزه بگیرد و ۶۰ مسکین را اطعام کند، اگر کسی حج را نیمه کاره رها کند فلان مجازات را دارد ولی کسانی که در نهاد سوگواری شریک هستند وقتی ببیند که با یک اشک ریختن وارد بهشت خواهند شد ترجیح میدهند از این طریق عمل کنند.
⭕صادقنیا بیان کرد: در جمهوری اسلامی بین نهاد دین و سیاست هم داستانی وجود دارد، این اتفاق در هیئات عزاداری ممکن است بیشتر به چشم بیاید و چالشبرانگیزتر هم باشد، مداحیهایی میبینیم که گاهی به رپ نزدیک است که در دو سه دهه قبل باب نبود، مداحیها در این دوره مبتنی بر عشق و ارادت توصیف میشوند و عشق هم مبتنی بر هیچ قاعده اعتقادی نیست و بیانگر رابطه سوگوار و ۳امام(ع) خود است. لذا این مؤلفه سبب میشود #حکومتی که نُرمگراست نتواند با این سوگواری همراه باشد و باید منتظر باشیم که از دل این نوع عزاداری صورتهایی بیرون بیاید که مورد انتقاد نهاد دین و حتی حکومت قرار بگیرد.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔻بنیانگذار عنوان «مکتب تفکیک» و نویسنده «الحیاة» درگذشت
استاد محمدرضا حکیمی در آخرین ساعات مردادماه ۱۴۰۰ به علت بیماری قلبی درگذشت.
ایشان از نویسندگان صاحب سبک معاصر در حوزه اندیشه دینی بود که همراه با ایدئولوگهای انقلابی دهه چهل و پنجاه قلم به دست گرفت تا پرچم عدالت را در جهان تشنه عدالت برافرازد. او با همکاری برادرانش «الحیاة» را تألیف کرد تا با کنار هم گذاشتن مجموعهای از احادیث شیعی بتواند آرمانهای سوسیالیستی و عدالتخواهانه آن دوران را پاسخ گوید. شاید در همین راستا مدرسه معارفی مشهد را مکتب تفکیک نام نهاد تا بتواند اصول اندیشه انقلابی خود را متفاوت از مکتبهای چپ رایج روزگار و برآمده از معارف ناب اسلامی معرفی کند. از جمله آثار ایشان میتوان به آثاری همچون «دایرهالمعارف الحیاه، خورشیدمغرب، مکتبتفکیک، عاشورا-غزه، عقلسرخ»یاد کرد.
#روشنگر رحلت این متفکر عزیز را خدمت دوستداران معارف دینی تسلیت عرض میکند.
https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺اعتراض تند حزب آلترناتیو آلمان به طرح تدریس تعلیمات اسلامی در مدارس
↙️مسئولان ایالت بایرن #آلمان تصمیم گرفتهاند درس تعلیمات اسلامی را به دروس اختیاری مدارس این منطقه اضافه کنند. این تصمیم با اعتراض و طرح شکایت برخی از احزاب آلمان همراه شد.
🔸- وزارت آموزش ایالت #بایرن آلمان با همکاری دانشگاه ارلانگن-نورنبرگ، درس تعلیمات اسلامی را در ۳۵۷ مدرسه ابتدایی و برای ۱۴ هزار دانشآموز ارائه میدهد. مسئولان دولت ایالتی تصمیم گرفتهاند که معارف اسلامی را به به عنوان یک درس اختیاری ارائه کنند. پیشتر در سال ۲۰۱۹ نیز این طرح ارائه گردید که اجرایی نشد.
🌀هدف طرح پیشنهادی، آموزش دین #اسلام از سوی معلمان مدارس دولتی در چارچوب «نظام ارزشی قانون اساسی ایالت بایرن» در حیطه اختیارات و تصمیمگیری دولت است.
🔘نمایندگان حزب آلترناتیو برای #آلمان در مجلس ایالتی بایرن از تصمیم دولت ایالتی برای ارائه درس تعلیمات اسلامی به عنوان جایگزین درس اخلاق، به شدت انتقاد کرده اند. آنها به تازگی به دادگاه #قانون_اساسی بایرن درخواست دادهاند تا درس #تعلیمات_دینی را از لیست اسامی دروس مدارس حذف کنند.
▫️شاکیان بر این باورند که تدریس اسلام به جای درس اخلاق، مناقشات زیادی به وجود خواهد آورد.
@roshangarmedia
[https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09]