❗️دیدگاه انجمن حجتیه نسبت به انقلاب اسلامی
🔹تشکیلات #انجمن_حجتیه هیچ اعتقادی به انقلاب اسلامی ندارد؛ زیرا انجمن قائل بر آن است که در دوران غیبت امام زمان(عج) نباید حکومت اسلامی تشکیل داد و چندین دلیل هم مطرح می کنند از جمله اینکه، حاکم جامعه اسلامی باید معصوم باشد بنابراین صرف داشتن عدالت، نمیتواند دلیلی برای حکومت درای فقیه باشد این جمله در یکی از سخنرانیهای قبل از انقلاب آقای حلبی بیان شده است.
↩️از طرفی به احادیثی استناد میکنند که شیعیان را از تشکیل #حکومت_اسلامی در زمان غیبت نهی میکند البته بر همگان روشن است که انجمن به ظاهر آیات و روایات توجه دارد وگرنه بسیاری از مراجع عظام تقلید و علما به این گونه احادیث و روایات پاسخ دادهاند.
@feraghvaadyan
May 11
May 11
♨️ ارتباط شوقی افندی و اسرائیل(3)
▪️روحیه ی ماکسول، همسر شوقی افندی آخرین رهبر #بهائیت در کتاب گوهر یکتا که در شرح زندگانی شوی خویش نگاشته است، به تناسب موضوع، بحث روابط و مکاتبات شوقی با افراد برجسته جهان را پیش می کشد و در خلال آن به رفاقت دیرین عباس افندی و موشه شارت اشاره می کند و می نویسد: «علاوه بر مکاتبه با افراد برجسته جهان و مراسله با مؤسسات عظیمه دنیا، حضرت شوقی افندی غالباً در بیت مبارک، نفوس عالیقدری را که صاحب رأی و نفوذ بودند به خدمت خود پذیرفته و میهمان نوازی می فرمودند، از جمله کسانی که مشرف شدند، لرد ساموئل اسمایلز و خانم اوست... و یکی از دوستان قدیمی حضرت عبدالبهاء، موشه شارت [بود] که یکی از صاحب منصبان عالی رتبه این کشور #اسرائیل گردید. (1)
📚1.روحیه ماکسول، گوهر یکتا، ترجمه ابوالقاسم فیضی، ص 411.
https://t.me/feraghvaadyan/6770
@feraghvaadyan
⚫️ جای خالی خدا در معنویت های کاذب
♨️بسیاری از فرقه ها ، جنبشهای نوپدید دینی و معنویت های کاذب در دنیای پر از استرس و اضطراب کنونی داعیه آن را دارند که افراد را با برخی تکنیک ها و روشها به آرامش میرسانند و همین امر شاید موجب شده تا اقبال به این نوع پدیده ها بیشتر شود. یکی از تفاوت های اصلی ادیان با این شبه معنویتها، تأکید بر خدا و شریعت است و در حالیکه دین انسان را به سمت خالق یکتا سوق میدهد و توجه را به او جلب میکند #عرفانهای_کاذب بیشتر بر خود انسان تأکید میورزند و انسان محوری را جایگزین خدامحوری میکنند.
↩️به عنوان مثال در اندیشه #اکهارت_توله به عنوان یکی از پرطرفدارترین باصطلاح رهبران معنوی مفاهیمی چون خدامحوری، ظلم ستیزی، تهذیب و تقوا دیده نمی شود بلکه فقط به «خدای درون» و «درونگرایی» دعوت میکند.
@feraghvaadyan
⭕️ بهائیت و نفوذ در نشریات اسرائیلی
💢لطف الله حکیم، #بهائی یهودی تباری است که پیش تر در محفل ملی بهائیان ایران مشغول بود، بعدها به اسرائیل رفت و در تشکیلات مرکزی بهائیان در بیت العدل به فعالیت پرداخت. او به طور مرتب، اخبار #بهائیت و مطالب منتشره در نشریات اسرائیل پیرامون این فرقه را به منظور تقویت روحیه بهائیان برای ترجمه و انتشار در مجلات بهائی به ایران می فرستاد.
↩️ از جمله در مهرماه 1332 پس از کودتای انگلیسی- امریکایی 28 مرداد و سرنگونی دولت دکتر مصدق، در نشریه رسمی بهائیان ایران می خوانیم: جناب دکتر لطف الله از ارض اقدس»[= اسرائیل] چنین مرقوم داشته اند: «این ایام در اسرائیل، جراید، چه به زبان عبری و چه عربی و چه انگلیسی، مقالات مفصل راجع به دیانت بهائی و مقام اعلی [= قبر منسوب به علی محمد باب شیرازی] درج می نمایند. ساختمان مقام اعلی هیجان غریبی بین مردم انداخته به طوری که همه روزه صدها نفوس از سیاحان و از اهالی #اسرائیل برای زیارت آن مقام مقدس می آیند. ای کاش ممکن بود از همه جراید برای شما ارسال می نمودم. امروز در روزنامه یومیه jerusalem Post شرح مفصلی با عکس مقام اعلی درج شده، عجالتاً این روزنامه را برای محفل مقدس روحانی ملی و محلی می فرستم که اگر صلاح بدانند، ترجمه نموده، انتشار دهند.» (1)
📚1. اخبار امری، سال 1332، ش 7-6 (مهر- آبان)، صص 17- 13.
@feraghvaadyan
♨️کفرگویی رسانه فرقه گنابادی
👈🏻وقتی قطب، خدا می شود
▪️رسانه منتسب به دراویش افراطی #فرقه_گنابادی به تازگی در انتهای تمامی پیامهای خود عبارت کفرآمیز«اشهد ان لاالله الامجذوبغلیشاه» را درج میکند و عنوان میکند که خدایش مجذوبعلیشاه (لقب نورعلی تابنده قطب فرقه) است. این درحالی است که دراویش خود را شیعه دوازده امامی میدانند اما بارها انحراف آنها از خط اسلام و تشیع عیان شده و نمونه بارز انتهای این انحراف را در رسانه هایی از این دست میتوان مشاهده کرد.
↩️به نظر می رسد خدا خواندن قطب پیشین فرقه گابادی از این روست که با توجه به چالش جانشینی قطب این دسته از #دراویش_افراطی قطب جدید را نپذیرفته و از این رو خواستار ابراز عدم مشروعیت وی از این طریق هستند.
@feraghvaadyan
⭕️ بهائیت و نفوذ در نشریات اسرائیلی
💢لطف الله حکیم، #بهائی یهودی تباری است که پیش تر در محفل ملی بهائیان ایران مشغول بود، بعدها به اسرائیل رفت و در تشکیلات مرکزی بهائیان در بیت العدل به فعالیت پرداخت. او به طور مرتب، اخبار #بهائیت و مطالب منتشره در نشریات اسرائیل پیرامون این فرقه را به منظور تقویت روحیه بهائیان برای ترجمه و انتشار در مجلات بهائی به ایران می فرستاد.
↩️ از جمله در مهرماه 1332 پس از کودتای انگلیسی- امریکایی 28 مرداد و سرنگونی دولت دکتر مصدق، در نشریه رسمی بهائیان ایران می خوانیم: جناب دکتر لطف الله از ارض اقدس»[= اسرائیل] چنین مرقوم داشته اند: «این ایام در اسرائیل، جراید، چه به زبان عبری و چه عربی و چه انگلیسی، مقالات مفصل راجع به دیانت بهائی و مقام اعلی [= قبر منسوب به علی محمد باب شیرازی] درج می نمایند. ساختمان مقام اعلی هیجان غریبی بین مردم انداخته به طوری که همه روزه صدها نفوس از سیاحان و از اهالی #اسرائیل برای زیارت آن مقام مقدس می آیند. ای کاش ممکن بود از همه جراید برای شما ارسال می نمودم. امروز در روزنامه یومیه jerusalem Post شرح مفصلی با عکس مقام اعلی درج شده، عجالتاً این روزنامه را برای محفل مقدس روحانی ملی و محلی می فرستم که اگر صلاح بدانند، ترجمه نموده، انتشار دهند.» (1)
📚1. اخبار امری، سال 1332، ش 7-6 (مهر- آبان)، صص 17- 13.
@feraghvaadyan
♦️ دیدگاه انجمن حجتیه نسبت به انقلاب اسلامی(2)
🔘 «حتی من از استادم به صورت خصوصی شنیدم که میگفت: « #انقلاب_اسلامی از حکومت شاه، بدتر است» و این طور توضیح میداد که اگر شاه جنایتی می کرد به اسم اسلام نبود اما این حکومت به اسم اسلام جنایت میکند از طرفی بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی(ره) عارف و فیلسوف بزرگ بودند ما هم به دلیل دیدگاههای تند نسبت به عرفان و فلسفه و غیرالهی دانستن دین آنان، ذهنیتی منفی از انقلاب پیدا کرده بودیم.»(1)
📚1.گفتگو با یکی از بریده های #انجمن_حجتیه، فصلنامه روشنا، شماره80.
@feraghvaadyan
♨️عرضه چاپ سوم کتابی که معلمان مشروطه را بابی میخواند
💢سومین چاپ کتاب «تاریخ مکتوم» مقداد نبوی رضوی منتشر شد. نویسنده در این کتاب با تفسیرهای مغرضانه و شخصی از برخی اسناد تاریخی معلمان جنبش مشروطه خواهی ایرانیان را بابی خوانده است.
▪️یکی از اسناد نبوی رضوی در #ازلی معرفی کردن سیدجمال واعظ اصفهانی و ملک المتکلمین کتاب «#باب کیست و سخن او چیست؟» نوشته مرحوم نورالدین چهاردهی است. مرحوم چهاردهی سیدجمال واعظ و ملک المتکلمین را از بزرگان بابی ازلی شمرده است. چهاردهی تحقیقات فراوان درباره بابیها و ازلیها داشت و با بسیاری از ازلیها نیز دوستی نزدیک داشت و توانست با همین ارتباطات خود کتاب مهم «باب کیست و سخن او چیست؟» را در رد بابیه و بیآبرو کردن آنها بنویسد.
👈🏻بهطور کل اگر نویسنده میتوانست باورها و عقاید ایدئولوژیک خود و علقهاش به #انجمن_حجتیه را به تاریخنگاریاش راه ندهد کتاب «تاریخ مکتوم: نگاهی به تلاشهای سیاسی فعالان ازلی در مخالفت با حکومت قاجار و تدارک انقلاب مشروطه» بدل به پژوهشی درخشان میشد.
بیشتر بخوانید👇🏻
https://plink.ir/iJdfT
@feraghvaadyan