eitaa logo
روشنگر مدیا
974 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
562 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
❌مقامات کشور اخراج را در دستور کار خود قرار دادند. 💠پس از پیگیری‌های متعدد فعالان مدنی و سیاسی علیه اقدامات امنیتی شبکه بهائیان در منطقه‌، مقامات قطری تصمیم به‌اخراج و افزودن بهائیان به لیست سیاه گرفتند . لازم به‌ذکر است که استدلال مقامات قطری در پی این اقدام، مخالفت با اعتقادات بهائیان نبوده بلکه عامل این تصمیم، اقدامات و جرائم امنیتی شبکه بهائیان عنوان شده است. @feraghvaadyan
✴️ریشه‌های مدرن معنویت‌های نوین ✍️برخی شاخصه‌های تأثیری مستقیم بر محصولات برخاسته از خود، از جمله معنویت‌های نوظهور دارند. شکل‌گیری را باید بعد از نیمه دوم قرن بیستم دانست؛ عصری که الزامات و شاخصه‌های مدرنیته، شرایطی متفاوت بر حیات بشری مستولی و نیاز به را بار دیگر پررنگ ساخت. احاطه بشر توسط عناصر مادی، رویکردهای پراگماتیسمی و مطرح شدن فرهنگ و ارزش‌های مصرفی، باعث شد ذات معرفت‌جو و معنویت‌خواه انسان، بار دیگر بیدار شود و برای پاسخ به این عطش معنوی، جریان‌های معنوی نوپدید –همسو با ارزش‌ها و هنجارهای مدرنیته- سربرآوردند. ⏪در واقع در نیمه دوم قرن بیستم و پیش ازظهور یا تثبیت فرهنگ مصرفی، شاهد ایجاد پارادیم دین‌داری تازه‌ای بودیم. «در این پارادایم، ، فردگرایی و حاکمیت عقل ابزاری، مهم‌ترین مؤلفه‌های فرهنگی هستند. دین نزد گروه‌های مرجع، امری عرفی(غیروحیانی، غیر عقلانی، قوت‌زدوده و خصوصی) تلقی می‌شود و دین‌ورزی الگو، از نوع دین‌ورزی اسطوره‌زدایانه و پراگماتیستی است که در آن بخش‌هایی که قلبی‌تر و فردی‌تربه نظر می‌رسند، شانس بقای بیشتری می‌یابند.»(۱) همین‌ پیش‌‌زمینه‌ها بود که رفته‌رفته شرایط را برای ظهور «دین‌ شخصی» یا «فرقه‌ای» به جای «دین رستگاری»(دین سنتی) فراهم ساخت و متعاقب آن جریا‌ن‌های معنوی نوین، ظهور و بروز یافتند. 📕پی‌نوشت: 1. حمیدیه، بهزاد، معنویت در سبد مصرف، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، ۱۳۹۱، ص۱۵۵. @feraghvaadyan
🌐محاصره فرقه‌ای و اصطلاح (BITE) 🔺استیون‌حسن،‌ یکی از متخصصان امور فرقه‌ای و نویسنده کتاب گسستن بندها، درباره کنترل اعضاء توسط فرقه، اصطلاح BITE را عنوان می‌کند. 🔵ادامه مطلب: https://b2n.ir/j69846 @FeraghVaAdyan
🌐برگزاری نشست تخصصی بررسی مجموعه۳جلدی شناخت کلیسای ، و با حضور مولفین کتاب. 🖥وبینار مجازی، امروز ‌چهارشنبه از ساعت۱۴ @FeraghVaAdyan
🔵رونمایی از تمبر کلیسای تادئوس مقدس 🔸همزمان با برگزاری نمایشگاه مشترک تمبرهای ایران و ارمنستان از ‫تمبر یادبود رونمایی ‬می‌شود. 🔸نمایشگاه مشترک تمبرهای ایران و با همکاری و موزه ملی ارمنیان (اسقف ارداک مانوکیان) در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ در موزه ملی ارمنیان برگزار می شود.‬ ⭕️ادامه خبر: https://b2n.ir/m72293 @Feraghvaadyan
👿ویژگی شیطان‌گرایی نوین ✍یکی از تازه‌ترین یافته‌های محققان در خصوص نوین، تلاش این جریان برای همسان‌سازی اجتماعی است؛ بر اساس این پژوهش‌ها: «شیطان‌گرایی دینی نوین ، خود را با جامعه‌ای که به آن تعلق دارد، هماهنگ کرده است. بدین ترتیب، بروز صریح رویارویی با ساختارهای حکومتی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. 🔺همه شیطان‌گرایان با سکولار غربی و بنیادگرایان مسئله دارند اما واکنش‌ها بر حسب زمان، مکان و شرایط ، شکل‌های گوناگونی به خود گرفته ‌است.» 📕منبع: لوئیس، جیمز آر و پترسون، یسپر اویور، ترجمه سمیه عبداللهی، ادیان چالش‌انگیز نوظهور، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات،۱۳۹۹، ص ۳۳۵. @Feraghvaadyan
💵مسئله درآمدزایی های عجیب آکادمی جریان ، در ابتدا به‌‌عنوان یک نقد و طنز مطرح شده بود،‌حتی منتقدان هم فکر نمی‌کردند که عرفان طاهری اینگونه به پول شهریه دانش‌پژوهان(فریب خوردگان) گره بخورد اما با معرفی دوباره سایت های پولی در کانال محمدعلـی طاهری، این‌بار مشخص شد که درآمدزایی به‌نام عرفان نه‌تنها باعث شرمساری طاهری نیست که یکی از پایه‌های بقاء جریان انحرافی ، همین پول سازی به‌بهانه عرفان می‌باشد. 🔺 @feraghvaadyan
بسته خبری 🔷 نشست منجی از دیدگاه ادیان و مذاهب با عنوان بزرگ مردی که همه جهان در انتظار اوست به میزبانی مؤسسه دارالزهرا(س) در پاتالونگ برگزار و موضوع منجی آخرالزمان از منظر کتب آسمانی از سوی جمعی از علمای برجسته ، و بررسی شد. 🔷به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: "پیشنهاد می کنم دولت،عوارض خروج از کشور برای سفر به کشورهای با ریسک بالای کرونا را بطور چشمگیر افزایش دهد. پذیرفتنی نیست تفریح یک عده به بهای سلامتی عده دیگر تمام شود". 🔷 تیزر فیلم ، با موضوع جن گیری و عرفان های کاذب به کارگردانی منتشر شد. این سریال در ماه مبارک رمضان به روی آنتن تلوزیون می رود. 🔷رونمایی از تمبر کلیسای تادئوس مقدس همزمان با برگزاری نمایشگاه مشترک تمبرهای ایران و ارمنستان. @FERAGHVAADYAN
✍️درباره موسس انجمن حجتیه: مرحوم حلبی در او ریشه دارد که خود محصول «بحران معرفت‌شناسی» اوست. «بحران معرفت‌شناسی» درد مشترک جریان‌های مختلف دینی اعم از ، ، انجمن و . مسأله همه آنها «فهم درست از دین»؛ و پاسخ همگی اتخاذ رویکرد شدید علیه علم و فلسفه بوده است؛ چه علوم دینی و چه غیردینی. 🔷اخباری‌ها با طرد معارف دیگر، تنها به روایت‌ها پناه برده‌اند. شیخیه برای اینکه مطمئن شوند فهم آنها از دین درست است مفهوم «رکن رابع» را مطرح کردند. 🔷سلفی‌ها ایده بازگشت به «سلف صالح» را به میان کشیدند. 🔷مکتب معارفی‌ها نیز با رد فلسفه و هر نوع منبع شناختی غیرمرتبط با معصوم طریق دیگری را مطرح کردند؛ که اندیشه و ایدئولوژی حلبی محصول همین طریق دیگر است. ایدئولوژی شیخ محمود حلبی پیش از هرچیز یک نهضت ضدروشی است که به مقابله با انواع روش‌های علمی و معرفتی پرداخته است؛ علیه علم، فلسفه، عرفان و حتی نحو. از منطق عبور کرده و ناقد آن است، اما به منطق و قواعد فکری و علمی جدیدی نرسیده و از این‌رو به معرفت‌شناسانه دچار شده است. او به شدت علیه فلسفه و عرفان سخن می‌راند و از نمادهای فلسفه و عرفان همچون «ملاصدرا» و «ابن‌عربی» با توهین و فحاشی یاد می‌کند، تا علاوه بر مخالفت با عرفان و فلسفه، احساس عمیق منفی خود علیه آنها را نیز نشان دهد. او همچنین فقهای بزرگ شیعه همچون شیخ مفید و طوسی را از طعن و تحقیر بی نصیب نگذاشته است. این همه گریز برای آن است که نمی‌خواهد به قالب‌ها و روش‌های هیچ علمی تن دهد. این ایدئولوژی با آن مخالف‌خوانی‌های ضدروشی، در حقیقت به آنارشیسمی روشی ـ معرفتی می‌رسد. عدم دانش عمیق در هر یک از علوم و نیز وجود برخی روحیات را می‌توان از عوامل این رویکرد دانست. ✍️متن کامل یادداشت در لینک: https://b2n.ir/w73860 @FERAFGVAADYAN
🔴نماز خواندن در دانشگاه‌‌های فرانسه ممنوع می‌شود 🌐مجلس سنای فرانسه مجموعه‌ای از پیشنهادات جدید در پیوند با دانشگاه‌ها را تصویب کرد. یکی از این قانون‌های پیشنهادی، قانون «منع نماز خواندن در دانشگاه» بود. ↩️ادامه در لینک: https://b2n.ir/g85526 @FERAGHVAADYAN
🔵پانسیون مطالعاتی یا دامی برای صید نخبگان! 🔺روشنگر به نقل از مفاز، مجتمع آموزشی وابسته به انجمن در شهر با راه اندازی پانسیون مطالعاتی اقدام به جذب دانش آموزان نخبه نموده تا بتواند در آینده از ظرفیت آن ها برای بهره برداری این تشکیلات استفاده نماید. 🔺در این پانسیون مطالعاتی فردی به عنوان مشاور در کنار دانش آموزان قرار دارد که از طریق ارتباط با نوجوانان و خانواده آن ها در صدد تأثیر گزاری منفی بر فرآیند فکری اعضای خانواده می باشد. 🔺گفتنی است پس از روشنگری های پایگاه خبری مفاز در زمینه فعالیت های آموزشی و تبیین انحرافات مراکز وابسته به تشکیلات انجمن حجتیه در شهر زاهدان؛ این مدارس اقبال عمومی مردم انقلابی زاهدان را از دست داده اند و برای اصلاح چهره خود و کسب منافع مادی به دنبال بهره مندی از شیوه های جدید هستند. 👈ان شاالله به زودی پایگاه خبری مفاز به عنوان دیده بان فعالیت های فرق ضاله و ادیان انحرافی در استان سیستان و بلوچستان ابعاد دیگری از تخلفات مالی مراکز وابسته به انجمن حجتیه در استان سیستان و بلوچستان را به اطلاع مخاطبین گرامی خواهد رساند. @FERAGHVAADYAN @mafaz_news
5.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در میان دراویش چه‌خبر است؟ ،ماذون خارج‌نشین خبر از راه عرفانی صحیح خود می‌دهد و این‌بار دراویش مدعی عرفان باید پاسخگو باشند که‌اگر آزمایش حرف از طریقت صحیح خود می‌زند،پس تا به‌امروز،سلسله دراویش،عرفان کاذب را به مریدان خود آموزش می‌دادند.؟ @FERAGHVAADYAN