eitaa logo
روشنگر مدیا
978 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
557 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 رحمانیت الهی بصورت قسطی در فرقه حلقه، فریب خوردگان باید هزینه اسکان طاهری در کانادا را پرداخت کنند. با راه انداختن سایتی به اسم آکادمی تلاش می کند برای خود وجهه سازی کند تا بهتر بتواند افراد را فریب داده و به دام بیاندازد. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
روشنگر مدیا
#موش_شناسی جریان شناسی بهائیان با نفوذ در ایران (۲) 🔶ارتشبد #فریدون_جم، فرزند محمود جم از مهره‌های ا
جریان‌شناسی بهائیان با نفوذ در ایران(۳) 🔹یکی از بهائی‌ها که در عرصه فرهنگ به فعالیت می‌پرداخت، دکتر بود. وی استاد دانشگاه، نویسنده، مترجم و از چهره‌های برجسته بهائیت بود. او در سال 1300ش، در خلخال آذربایجان متولد و در 18 سالگی راهی تهران شد و پس از گذراندن چهار سال از دانشکده ادبیات فارغ التحصیل گردید و به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمد. تدریس را از شهرستان آغاز کرد در 23 سالگی در رشته فلسفه وارد دانشگاه شد و تا درجه دکترای به تحصیل ادامه داد. (1) ↩️پس از اخذ دکترا در سمت استادی در دانشگاه تهران مشغول تدریس شد. (2) داوودی در مجامع بهائیت کار تبلیغ و سخنرانی را شروع کرد و در مجلات بهائی مقاله می‌نوشت. در سال 1973م، از سوی بیت العدل به عنوان عضو محفل روحانی ایران، انتخاب گردید و فعالیت انجمن تحقیق را دنبال نمود. از آثار او الوهیت و مظهریت، مقالات و رسائل در مباحث متنوعه، انسان در آئین بهائی می‌باشد. وی در 19 نوامبر 1979م، مطابق با 20 آبان 1358ش، ربوده شد و دیگر خبری از او نیست. (3) ♦️این چند نمونه که ذکر آن گذشت، تنها تعدادی از عناصر بهائی بودند که در دانشگاه فعالیت می‌کردند. در این زمان بهائیان با کمک مسئولان دانشگاه‌ها سعی در تبلیغ و جذب جوانان مسلمان به بهائیت داشتند. برای مثال تنها به نمونه‌ای از تحرکات آنان در دانشگاه تبریز اشاره می‌کنیم: ❌ «از سال 1351ش، به بعد فعالیت بهائی‌ها در مراکز فرهنگی و آموزشی کشور افزایش چشمگیری یافت که دانشگاه تبریز از این گسترش برکنار نماند.» در گزارش می‌خوانیم: «... ساعت 9 الی 12 روز جمعه 50/10/24 جلسه جوانان دانشجوی بهائی در منزل سرکار سرگرد دکتر برق آسا افسر ارتش در تبریز تشکیل و تعدادی از رؤسای دانشکده‌ها و استادان دانشگاه از جمله معاون دانشکده پزشکی و آقای دکتر میرآفتابی در جلسه شرکت داشتند.» در گزارش دیگری از تشدید فعالیت بهائی‌ها با استفاده از زنان و دختران بهائی برای جلب و جذب اعضای جدید چنین گزارش شده است: «... در آموزشگاه مامایی به وسیله‌ی خانم فیروزی، در آموزش و پرورش به وسیله‌ی آقای و خانم ، در اداره بهداشت و تنظیم خانواده توسط دوشیزه سپاهی بهداشت یزدانی زنوزی و همچنین توسط شخصی به نام کریم پور، ویزیتور کارخانجات داروئی ساندوز تبلیغ و فعالیت می‌نمایند خانم مظهری آموزگار دبستان و کودکان پروانه است.» 🔶در سال‌های بعد دامنه‌ی فعالیت آن‌ها در دانشگاه تبریز افزایش می‌یابد به طوری که علناً تبلیغ می‌نمایند. از بهائی‌هایی که آشکارا در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کردند، شخصی به نام مسعود فنائیان بود که پدرش مدیر عامل کارخانجات زمزم شیراز بود و خانم مینو انصاری ماشین نویس سازمان آب تبریز که در اجتماع تبلیغ می‌نماید. (4) پی‌نوشت‌ها: 1- وحید رأفتی، دکتر علی مراد داوودی؛ مقالات و رسائل متنوعه، ج3، صص 8-2. 2- علی مراد داوودی، مقدمه در الوهیت و مظهریت، ج1، ص 8. 3- وحید رأفتی، همان، ص 14-10. 4- دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان، نیمه پنهان، ج12، ص 45-44. منبع مقاله : صادقی، مریم، (1392) واکاوی در لُجنه: نقش بهاییان در پیدایش و استمرار رژیم پهلوی، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ اول https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⭕️ معنویت‌های نوظهور مولود مبانی مدرنیته 🔸 دقیقاً بر اساس مبانی فکری و زیرساخت‌های نظری مدرنیته پی‌ریزی شده است. بنابراین برای شناخت کامل و مواجهۀ صحیح با آن، توجه به مؤلفه‌های مدرنیته و تأثیر آن در ساختار معنویت جدید ضروری است. 🔹رونق معنویت‌گرایی در جوامع مدرن، در نگاه نخست به عنوان واکنشی به افراطی و بازگشتی به گذشته قلمداد شده است، در حالی که معنویت نوظهور دقیقاً بر اساس مبانی مدرنیته است. ◽️اساساً مدرنیته به مؤلفه‌ها و اندیشه‌های رایج از قبیل علم‌گرایی، عقل‌گرایی، فردگرایی، نسبیت‌گرایی، تاریخی‌گروی، کارکرد‌گرایی، اگزیستانسیالیسم، و ایمان‌گرایی می‌پردازد و نفوذ این اندیشه‌ها در نظریه‌های معنویت تبیین شده است پس برای مقابله با آن به بررسی کاستی‌های این مبانی در مقام نظر و در مقام رفع نیازهای معنوی انسان پرداخت. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان انتشار کتاب ✝️ 📚کتاب جنبش درونی در میسیولوژی- مدل تبشیری مسلمانان پیرو عیسی مسیح وارد بازار شد. ↩️به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ این کتاب به کوشش مؤلف سید جعفر هاتف الحسینی است که در یک جلد و ۱۳۸ صفحه با هدف مقابله با (تبلیغی)افراطی منتشر شده است. 🔴 نویسنده کتاب جنبش درونی میسیولوژی گفت: مدل پیروان عیسی مسیح به وسیله مطرح جان تراویس در جنوب آسیا برنامه ریزی شده است، جان تراویس مدل جنبش درونی را برای استحاله اسلام برنامه ریزی کرد و این مدل مورد قبول بیشتر مراکز تبشیری مسیحی در جهان قرار گرفته است. با بیان اینکه هویت اساس مدل c ۵ در میسیولوژی است، هدف تبشیر در این مدل هجمه به الهیات اسلامی نیست افزود: هدف ضربه به هویت جامعه اسلامی بوده، تضعیف هویت اسلامی برای استحاله جامعه اسلامی از مهمترین اهداف این مدل تبشیری است. ⭕ وی گفت: زیادی مخالف این مدل هستند، چون مخالف با اخلاق و انسانیت است، دوم عواقب این اقدامات ضد هویتی ممکن بوده حتی به هم ضربه بزند. نویسنده کتاب افزود: در این کتاب ابعاد مختلفی از نظرات موافق و مخالف جنبش درونی در علم میسیولوژی مورد بررسی قرار گرفته است که از آن جمله به نقد‌های مخالفان از کشیشان و نظریه پرداز‌های مسیحی ایرانی شیعه زاده می‌توان اشاره کرد و در آخر به نقد از دیدگاه اسلامی پرداخته شده است. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔶 "مصاحبه با آنطوان بارا" آنطوان بارا یکی از ده‌ها نویسنده‌ی لبنانی‌ست که دلباخته‌ی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است. بارا کتابی در مورد امام حسین(ع) با عنوان "حسین در اندیشه‌ی مسیحیت" به رشته‌ی تحریر در آورده. او معتقد است که شیعیان چنانکه باید قدر امام حسین(ع) را نمی‌دانند. بارا در این مصاحبه امام حسین(ع) را شخصیتی الهی و عظیم می‌داند و خود را بی‌نیاز از شفاعت ایشان نمی‌بیند. ادامه مصاحبه https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔴 افتضاح رسانه درویش خارج نشین، مصطفی آزمایش رسانه معروف که در تلاش جهت تفرقه‌اندازی و توهین به جمهوری اسلامی، در مسیر تشابه میان و جمهوری اسلامی قرار دارد، پس از مخالفت ایران با سیاست های افراطی طالبان، چنان آشفته است که در روش نقد نیز جهت گیری خود را از دست داده است!!!! https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
استاد دانشگاه ادیان و مذاهب: برخی مداحی‌ها به سبک موسیقی‌های شبیه شده حجت‌الاسلام والمسلمین مهراب صادق‌نیا، استاد دانشگاه ، در ادامه نشست‌های «عاشوار و امروز ما» که به همت انجمن اندیشه و قلم برگزار می‌شود به بررسی رابطه نهاد با نهاد سوگواری پرداخت و گفت: 🔶 سوگواری برای امام حسین (ع) در طول تاریخ فراز و نشیب داشته است؛ بصورت کلی گروهی با هویت سیاسی بوند، یعنی پیش از آنکه هویت متفاوت فقهی و کلامی متمایز از سایر گروه‌های داشته باشند، از نظر سیاسی معترض به حکومت‌ها بودند و معتقد بودند خلفا و حاکمان پس از پیامبر، صلاحیت حکومت نداشتند. ↩️وی افزود: سوگواری یکی از مولفه‌های هویتی است که در دوران حکومت آل بویه در سال ۳۵۰ هجری قمری با عزاداری آغاز شد، پس از یک قرن در حکومت سلجوقیان ممنوع شد تا اینکه پس از ۳۰۰ سال در دوران حکومت مغول، مجددا عزاداری برقرار گردید و در این ۳۰۰ سال، سوگواری از آشکار به پنهان و از مسجد به و حسینیه‌ها منتقل می‌شود و ماهیت اعتراضی آن به تغییر می‌کند. 🔹صادق‌نیا با تاکید بر اینکه تساهل در این ادبیات قابل مقایسه با سختگیری در فقه نیست، افزود: در فقه گفته می‌شود اگر کسی روزه را عمدا افطار کند باید کفاره جمع بدهد و ۶۰ روز روزه بگیرد و ۶۰ مسکین را اطعام کند، اگر کسی حج را نیمه کاره رها کند فلان مجازات را دارد ولی کسانی که در نهاد سوگواری شریک هستند وقتی ببیند که با یک اشک ریختن وارد بهشت خواهند شد ترجیح می‌دهند از این طریق عمل کنند. ⭕صادق‌نیا بیان کرد: در جمهوری اسلامی بین نهاد دین و سیاست هم داستانی وجود دارد، این اتفاق در هیئات عزاداری ممکن است بیشتر به چشم بیاید و چالش‌برانگیزتر هم باشد، مداحی‌هایی می‌بینیم که گاهی به رپ نزدیک است که در دو سه دهه قبل باب نبود، مداحی‌ها در این دوره مبتنی بر عشق و ارادت توصیف می‌شوند و عشق هم مبتنی بر هیچ قاعده اعتقادی نیست و بیانگر رابطه سوگوار و ۳امام(ع) خود است. لذا این مؤلفه سبب می‌شود که نُرم‌گراست نتواند با این سوگواری همراه باشد و باید منتظر باشیم که از دل این نوع عزاداری صورت‌هایی بیرون بیاید که مورد انتقاد نهاد دین و حتی حکومت قرار بگیرد. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔻بنیانگذار عنوان «مکتب تفکیک» و نویسنده «الحیاة» درگذشت استاد محمدرضا حکیمی در آخرین ساعات مردادماه ۱۴۰۰ به علت بیماری قلبی درگذشت. ایشان از نویسندگان صاحب سبک معاصر در حوزه اندیشه دینی بود که همراه با ایدئولوگ‌های انقلابی دهه چهل و پنجاه قلم به دست گرفت تا پرچم عدالت را در جهان تشنه عدالت برافرازد. او با همکاری برادرانش «الحیاة» را تألیف کرد تا با کنار هم گذاشتن مجموعه‌ای از احادیث شیعی بتواند آرمان‌های سوسیالیستی و عدالت‌خواهانه آن دوران را پاسخ گوید. شاید در همین راستا مدرسه معارفی مشهد را مکتب تفکیک نام نهاد تا بتواند اصول اندیشه انقلابی خود را متفاوت از مکتب‌های چپ رایج روزگار و برآمده از معارف ناب اسلامی معرفی کند. از جمله آثار ایشان میتوان به آثاری همچون «دایره‌المعارف الحیاه، خورشید‌مغرب، مکتب‌تفکیک، عاشورا-غزه، عقل‌سرخ»یاد کرد. رحلت این متفکر عزیز را خدمت دوستداران معارف دینی تسلیت عرض می‌کند. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺اعتراض تند حزب آلترناتیو آلمان به طرح تدریس تعلیمات اسلامی در مدارس ↙️مسئولان ایالت بایرن تصمیم گرفته‌اند درس تعلیمات اسلامی را به دروس اختیاری مدارس این منطقه اضافه کنند. این تصمیم با اعتراض و طرح شکایت برخی از احزاب آلمان همراه شد. 🔸- وزارت آموزش ایالت آلمان با همکاری دانشگاه ارلانگن-نورنبرگ، درس تعلیمات اسلامی را در ۳۵۷ مدرسه ابتدایی و برای ۱۴ هزار دانش‌آموز ارائه می‌دهد. مسئولان دولت ایالتی تصمیم گرفته‌اند که معارف اسلامی را به به عنوان یک درس اختیاری ارائه کنند. پیش‌تر در سال ۲۰۱۹ نیز این طرح ارائه گردید که اجرایی نشد. 🌀هدف طرح پیشنهادی، آموزش دین از سوی معلمان مدارس دولتی در چارچوب «نظام ارزشی قانون اساسی ایالت بایرن» در حیطه اختیارات و تصمیم‌گیری دولت است. 🔘نمایندگان حزب آلترناتیو برای در مجلس ایالتی بایرن از تصمیم دولت ایالتی برای ارائه درس تعلیمات اسلامی به عنوان جایگزین درس اخلاق، به شدت انتقاد کرده اند. ‌آن‌ها به تازگی به دادگاه بایرن درخواست داده‌اند تا درس را از لیست اسامی دروس مدارس حذف کنند. ▫️شاکیان بر این باورند که تدریس اسلام به جای درس اخلاق، مناقشات زیادی به وجود خواهد آورد. @roshangarmedia [https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09]
روشنگر مدیا
#موش_شناسی جریان‌شناسی بهائیان با نفوذ در ایران(۳) 🔹یکی از بهائی‌ها که در عرصه فرهنگ به فعالیت می‌پ
جریان‌شناسی بهائیان با نفوذ در ایران(۴) 🔴 از عناصر که در عرصه فرهنگ نفوذ گسترده‌ای داشت، مهندس ، بهائی تبار، رئیس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و عضو کلوپ روتاری شمال بود. 🔷 سیحون در سال 1299ش، در تهران و در یک خانواده بهائی به دنیا آمد. پس از اخذ لیسانس در سال 1323ش در رشته معماری از دانشگاه تهران، با بورس اعطایی دولت فرانسه برای ادامه تحصیل به این کشور رفت. در این زمان، دولت فرانسه با هدف تزویج هر چه بیشتر فرهنگ و هنر یهود و تأثیرگذاری بر ایرانیان، این دانشکده و دانشجویان آن را تحت کنترل داشت و استادان فرانسوی بدون دریافت دستمزد از دولت ایران تدریس می‌کردند و در هر دوره عده‌ای از دانشجویان را با بورس تحصیلی اعطایی دولت فرانسه به این کشور می‌فرستادند. مهندس هوشنگ سیحون پس از اتمام تحصیلات خود در سال 1328ش، به ایران آمد و بلافاصله با درجه‌ی دانشیاری به استخدام دانشگاه تهران درآمد و به تدریس پرداخت و تا سال 1341ش، به عنوان استاد به فعالیت آموزشی و تدریس مشغول بود. ⭕ در سال 1341ش، پس از برکناری محسن فروغی (پسر محمدعلی فروغی)، به خاطر و سوء استفاده‌ی کلان در کار ساختمان مجلس سنا از ریاست دانشکده هنرهای زیبا، هوشنگ سیحون، براساس دستور دکتر فرهاد (رئیس دانشگاه تهران) به ریاست دانشکده فوق منصوب شد. (1) سیحون در زمان ریاست این دانشگاه به دانشجویان آزادی‌های زیادی داده بود که بتوانند هر گونه که بخواهند رفتار کنند. دانشکده‌ی هنرهای زیبا در زمان سرپرستی او به سمت ابتذال حرکت می‌کرد و بدون شک در جهت رواج فرهنگ و آموزه‌های غربی و دامن زدن به بی بندوباری و کشاندن جوانان و هنرمندان به سمت از خود بیگانگی بود. در دوران ریاست او نابهنجاری‌های فراوانی در تمام ارکان دانشکده مشاهده شد. این نابهنجاری‌های غیراخلاقی متأثر از فرهنگ و رفتار غربی، در بسیاری از دانشجویان و محیط دانشکده و حتی مسئولان و استادن آن به وفور مشاهده می‌شد از جمله ریختن رنگ بر روی سر و لباس دانشجویان تازه وارد، انداختن دانشجویان در حوض آب دانشکده اعتیاد به مواد مخدر به گونه‌ای که مرگ چند دانشجو را در محوطه دانشگاه به همراه داشت. (2) ↩️ خود سیحون سرپرست مسافرت‌های دسته جمعی دانشجویان بود. وی بدون توجه به موقعیت اجتماعی و اداریش به عنوان سردسته به بی نظمی‌های دانشجویان بیشتر دامن می‌زد. سیحون که این گونه رفتار را جزو افتخاراتش می‌دانست، در جایی گفت: در این سفرها تفریح هم داشتیم و شب‌ها به می‌رفتیم. یادم هست که یک شب در شهر لاهیجان دوبار شهر را به هم ریختیم. 🔵 هدف اصلی او از برگزاری این برنامه‌ها، دورنگه داشتن دانشجویان این دانشکده از مسائل سیاسی و اجتماعی بود. وی در راستای دامن زدن به این وضع، فضایی ایجاد می‌کرد تا دانشجو احترام استاد را نگه ندارند. خود در این باره چنین گفته است: «من از دانشجویان می‌خواستم که ادای استادان را درآورند.» یکی دیگر از اقدامات سیحون، در دوره‌ی ریاست دانشکده‌ی هنرهای زیبا، استفاده از مدل‌های زنده و عریان در کلاس‌های درس بود. (3) پی‌نوشت‌ها: 1- دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان، معماران تباهی، ج4، ص 76. 2- دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان، معماران تباهی، ج4، ص 58. 3- محمد حسن طباطبایی، نفوذ فراماسونری در مدیریت نهادهای فرهنگی ایران، ص 136. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⛔️⛔️ مشکلات معنویت‌های امروزی 👈 عدم همراهی ایمان با علم ▫️▫️ استاد شهید مرتضی مطهری می گوید: اخیرا به عرفان توجه پیدا کرده اند از باب این که آن را فرهنگ انسانگرا می دانند! نمی دانند که اساس عرفان خدا آگاهی و تسلیم به خدا است، می خواهند عرفان را از خدا جدا کنند و عرفان هم باشد خیلی عجیب است! من در نوشته های امروز ایرانی ها می بینم به عرفان گرایش پیدا کرده اند، عرفان منهای خدا و مذهب! این خیلی عجیب است! امکان ندارد. امام باقر علیه السلام فرمودند: غربوا و شرقوا ( بحار الانوار ، ج 46 ، باب 19 ، ص 335 با عبارت شرقا و غربا فلا تجدان علما صحیحا الا شییا خرج من عندن ) به غرب عالم بروید، به شرق عالم بروید، آخرش باید بیایید اینجا زانو بزنید تا حقیقت را بفهمید( به این معنا که باید ایمان و عرفان را از اهل بیت بخواهید) 🔻 اینچنین است که بشریت چاره ای جز در ایمان آوردن و تسلیم محض خداوند بودن برای رشد و تعالی ندراد. اما گویا انسان امروز با اندک بهره های علمی که هر چند وقت یکبار تلنگری می خورد که هیچ نمی دانی( مانند بحران کرونا که سخت بشریت را درگیر نموده) می خواهد به رشد برسد. بدون ایمان و با انسان گرایی!! یقینا این روش به سر منزل مقصود نمی رسد و رشد یکطرفه علم و از سویی بی توجهی به معنویت حقیقی و ایمان به خداوند ریشه بحران ها می شود. 🔻 این ایمان حقیقی است که می تواند روشنی بخش مسیر علم شود ولی گویا آنانی که خود را در زمره سران شبه معنویت ها و چهره های اینستاگرامی و ... قرار داده اند بی توجه به این مسائل اند و بسیار شوربختانه و تاسف بار حتی به علم هم توجهی نمی کنند و معنویت را بیشتر در کسب ثروت و پول خلاصه می کنند!! / رهپویان هدایت 🌐 [ روشنگر مدیا ] 🌐
روشنگر به‌نقل از رهپویان هدایت: دادخواهی قربانیان جنسی در جوامع 💢معضل اخلاقی سوءاستفاده جنسی از کودکان وزنان در جوامع مسیحی به‌قدری گسترش پیداکرده است که تمام قوای حاکمیتی کشورهای غربی، به‌ظاهر خود را تسلیم قربانیان این جرائم کرده‌اند. از سوی دیگر ارتکاب این جرم قبیح از سوی کشیشان و مقامات کلیسایی همچنان ادامه دارد. 💢بعد از شکست فضاحت‌بار، مقامات کلیسایی و دولتی جوامع غربی از کتمان عامدانه این قبیل جرائم غیرانسانی، امروز محاکم قضایی آنان، برای رسیدگی و دادخواهی آنان مشغول به کارشده است. تاکنون هیچ‌یک از راهکارهای اجرایی شده از سوی مقامات کلیسایی و دولتی، تأثیری در کاهش ارتکاب این عمل شنیع در میان کشیشان کلیسا نداشته است. 💢آمار قربانیان این معضل غیراخلاقی تنها در آمریکا به 9 هزار نفر رسیده است. این رقم بر اساس آمار پرونده‌های شاکیانی است که سکوت خود را شکسته و در محاکم قضایی به دادخواهی مشغول شده‌اند. مقامات قضایی نیویورک اعلام کرده‌اند رسیدگی به این حجم سنگین پرونده‌ها، نه‌تنها زمان‌بر خواهد بود بلکه تأثیرات مخربی بر سلامتی و روان جامعه خواهد داشت. 💢مشکل عمده رسیدگی به پرونده‌های قربانیان جنسی این است که شاهدان موردنیاز فوت کردند یا از محل رسیدگی دادگاه، دور هستند و حتی حاضر نیستند در دادگاه حضور پیدا کنند. برخی از سوابق و آثار جرم از بین رفته است. 💢مسئله رسیدگی به دادخواهی قربانیان جنسی در جوامع مسیحی به‌شدت در حال گسترش است که مدیریت و کنترل آن برای ساختار قضایی کشورهای غربی، بسیار پیچیده و سخت شده است که دولت‌های غربی در حال حاضر به راهکار مناسبی دست پیدا نکرده‌اند. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
فرقه داویدیان 🔺فرقه داویدیان یکی از شاخه‌های دین مسیحی و منشعب از کلیسای ادونتیست است. این شاخه در سال 1830 در آمریکا توسط فردی به‌نام ویلیام میلر که کشاورزی انگلیسی بود، پایه‌گذاری شد؛ ویلیام میلر که تحصیلات چندانی نیز نداشت، بازگشت را طبق فرازهایى از مانند رساله دوم پطروس و دانیال، سال 1843 میلادی پیش‌بینى و در سال 1841 میلادی این نظریه خود را منتشر کرد. 🔺شاخه داویدیان تا سال 1955 همچنان به‌عنوان یک شاخه شناخته می‌شد. 🔺این فرقه به ظهور باور داشت و برای آن تاریخ 1843 را نیز تعیین کرد که با محقق نشدن این پیش‌بینی، این شاخه کم‌کم به فرق گوناگونی تقسیم شد. 🔺ادونتیست‌های تبشیری، کلیسای مسیحی ادونت، کلیسای خدا و عیسی مسیح از مهم‌ترین فرق منشعب از شاخه داوودیه‌ است. 🔺ورنن وین هوول رهبر شاخه داویدیان که بعدها نام خود را به دیوید کورش (David Koresh) تغییر داد، از مهم‌ترین رهبران این شاخه ‌است. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
روشنگر مدیا
‌ 🔵نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم گفت: استکبار وقتی می‌بیند که ما قادریم را تولید کنیم، حاضر است به ما واکسن بفروشد و حتی ممکن است به ما التماس هم بکند که البته این رفتار استکبار از سر منفعت‌طلبی است. پیش از تولید واکسن داخلی استکبار حاضر نبود به ما واکسن بدهد ‌ 🔸 نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم، با بیان اینکه آمادگی آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای فروش واکسن کرونا به ایران به خاطر توانمندی ما برای تولید این واکسن است، گفت: نکته مهمی که در همه مسائل ما باید به آن دقت کنیم این است که استکبار هیچ‌گونه علاقه‌ای به مردم ندارد که بهترین نمونه آن را می‌توان در افغانستان مشاهده کرد. ‌ ↩️وی افزود: ناتو، را با یک سرنوشت مشخص ترک کرد تا این کشور به دست کسانی بیفتد که ناتو برای مبارزه با آنها به افغانستان آمده بود. ناتو بیست سال نهادهای مردمی و بومی افغانستان را زیر فشار قرار داد و نهایتاً پس از گذشت این بیست سال، بدون توجه به سرنوشت افرادی که با ناتو همکاری کردند، آنها را رها و افغانستان را ترک کرد. ‌ 🔺وی اظهار داشت: تنها موضوعی که برای غرب و استکبار مهم است منافع خودشان است. آنها زمانی که بدانند ما قدرت تولید واکسن را داریم می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم، برای فروختن واکسن به ما حتی ممکن است التماس هم بکنند. اما اگر فکر کنند که ما محتاج آنها هستیم، حتما ما را اذیت خواهند کرد. ‌ 🔰مره‌صدق خاطرنشان کرد: از سوی دیگر گام بسیار مهمی از واکسن در کشور ما برداشته شده و آن بومی کردن تکنولوژی ودانش واکسن‌سازی است. جهان هر روز با یک ویروس خطرناک ممکن است روبه‌رو که تنها روش درمانی هم که برای ویروس‌ها تاکنون وجود داشته و دارد پیشگیری توسط واکسن است. ‌ ➕وی افزود: ما امروز در شرایطی هستیم که برای دیگر اپیدمی‌های ویروسی نیز از دانش‌مان استفاده کنیم. ‌ ⏪نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم اظهار داشت: ما هیچ وقت نباید فکر کنیم که امریکا و رسانه‌های خارجی نگران سرنوشت مردم ایران هستند و برای مشکل مردم ایران است که دارند واکسن به ایران صادر می‌کنند. ‌ ✴️مره‌صدق خاطرنشان کرد: اگر از دستگاه سیاست خارجی در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی هم سؤال کنید متوجه می‌شوید که هیچ‌یک از کشورهای غربی نه حاضر بودند واکسن به ما بفروشند و نه حتی کشورهایی که در ظاهر روابط بهتری با ما داشتند حاضر بودند تکنولوژی واکسن‌سازی را به ما بدهند. تا زمانی که ما تولید واکسن را بومی کردیم و با کاری که در بنیاد برکت و دیگر مؤسسات انجام شد توانستیم در این زمینه موفق شویم. ‌ https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کشیش مسیحی در حالی مخاطبین را دعوت به زمینی فکر کردن (منظور از زمینی، منطق انسانی است) می‌کند که هر گاه از آنها سوالی می‌شود که چرا عیسی مسیح برای گناه ما فدا شد و چرا گناه آدم بر همه‌ی نسل او نوشته می‌شود؛ پاسخ می‌دهد این‌ها را باید با انکشاف الهی دریافت و منطق انسانی در آن راه ندارد و نمی‌توان قوائد الهی را با منطق انسانی سنجید، اما در مورد اعتقادات دیگر ادیان افراد را به حکم منطق ارجاع می‌دهد! زهی انصاف... بله حق با شماست، برای خدایی که تجسد پیدا کرد، بر زمین آمد، خسته می‌شد، گرسنه می‌شد، مضطرب می‌شد، و درد و رنج کشید؛ خسته کننده‌است که روزی سه بار به درگاهش نماز خواند. ضمن اینکه در مسیحیت هم دعاهایی که همیشه خوانده می‌شوند وجود دارد، معروف‌ترین آنها دعای "پاترنوستر" است که در انجیل متی 6:10 بیان شده و عیسی مسیح از ایمانداران می‌خواهد این‌گونه دعا کنند: "ای پدر ما که در آسمانی، نام تو مقدس باد، ملکوت تو بیاید و..." البته که ایشان غفلت دارند از اینکه یکی از راه‌های ملکه شدن رفتارهای خوب در انسان تکرار است و تکرار... https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
👈معرفی کتاب نگرشی بر آراء و اندیشه های اشو ⭕️این کتاب توسط محمد تقی فعالی به رشته تحریر درآمده ودر تهران توسط سازمان ملی جوانان به سال 1388چاپ شده است. ✍🏻نویسنده در این اثر و در سه فصل به زندگی نامه و اندیشه های اشو می پردازد. مولف در فصل اول به زندگی نامه، آثار و عوامل تاثیر گذار نظر دارد. در فصل دوم، اندیشه ها و دیدگاه های اشو در حوزه های مختلف تنظیم گشته و پیش رو قرار گرفته است. فصل سوم با رویکردی انتقادی مبانی، مؤلفه ها و شاخصه های تفکر اشو را هدف قرار داده، سعی دارد کاستی ها و آسیب های اندیشه های وی را برملا سازد. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
اعتراض نماینده لائیک ترکیه به تلاوت قرآن در پارلمان 🔹نماینده حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه به وجود نسخه‌های قرآن و قرائت آیات کتاب آسمانی در پارلمان این کشور اعتراض کرد و گفت کسانی که می خواهند قرآن بخوانند به مسجد بروند. 🔹به ادعای بیکو پارلمان جای قرائت قرآن نیست و کسانی که می‌خواهند نیازهای دینی خود را پاسخ دهند می‌توانند به مسجد نزدیک پارلمان بروند. 🔸حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه گرایش‌های لائیک دارد. این حزب در نهم سپتامبر سال ۱۹۲۳ از سوی مصطفی کمال آتاتورک رهبر جمهوری نوین ترکیه تأسیس شد و حزب اصلی اپوزیسیون ترکیه به ریاست کمال قلیچ دار اوغلو است. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
برگزار می نماید: کارگاه آموزشی روش شناسی دینی (تبشیری) با حضور دکتر عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند عدد 1 و نام و نام خانوادگی خود را به سامانه 3000330025 پیامک نمایند. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
روشنگر مدیا
🔴 شهید رجایی: من هشدار می‌دهم، این‌ها خوره‌های انقلابند. خواه جاهل باشند، خواه مغرض.⚠️ 💠 به مناسبت سالروز شهادت شهیدان 🌷رجایی و باهنر🌷، بخشی از سخنان مهمّ شهید رجایی را پیرامون انجمن حجّتیّه و تفکّرات ، تقدیم می نماییم. ایشان در یکی از سخنرانی‌هایشان که در سمینار جهاد سازندگی بوده است، می گویند: 📢 « باید افتخار کنیم به وجود چنین امامی و اصرار کنیم در این که هیچ کس در هر شرایطی باشد حق ندارد ذرّه‌ای حرفی بزند که مردم را از موضع تبعیّت امام ، پائین بیاورد. یک جمله معترضه هست که من تقاضا و اصرار دارم به این که امام را به عنوان رهبر جامع، نه رهبر سیاسی، نه رهبر مذهبی تنها، از هرکسی بالاتر در این انقلاب باید مطرح کرد. اینطور نیست که ما داریم این شخصیّت را به امام می‌دهیم، ما اصرار کنیم که مبادا این نعمت را از ما بگیرند. بسیار هستند افرادی که می‌خواهند اجتماعی که در مقابل امام جمع می‌شد، این اجتماع را جای دیگر هم جمع بکنند و بعد بگذارند جلوی همدیگر، این دقیقاً خیانت است.⚡️ اگر چه در آینده تاریخ خواهد گفت ولی ما باید بدانیم که آنچه در تاریخ به عنوان انحراف صورت گرفته، دیگر نمی‌گذاریم تکرار بشود. هم ملّی گرایان خائنی که اولین بار نیست به فکر شکست اسلام افتاده‌اند بلکه بارها این تجربه را تکرار کرده‌اند، هم آنها در صدد هستند، هم مقدّس‌های خشک مزخرفی که در طول تاریخ مبارزه یک شعار انحرافی دادند و میگویند امام رهبر سیاسی آن آیت الله هم رهبر مذهبی.❗️ من هرگز در برابر مراجع عظام تقلید کوچکترین سخنی ندارم.⛔️ مبادا خدای نکرده اینجور فکر شود که ما به فکر مسأله [اعتراض به تفاوت نگرش ها در] مرجعیّت هستیم، این مسئله اصلاً مطرح نیست. امّا من به شما عرض کنم اولین بار که به عنوان رئیس دولت به همراه هیأت دولت خدمت حضرت آیت الله العظمی آقای گلپایگانی رسیدیم، می‌دانید جمله اوّلشان به عنوان یک مرجع آگاه چه بود؟ گفتند: ✅ "آقای نخست‌وزیر، هیئت محترم دولت، شما را سفارش می‌کنم به موقعیّت امام." خیال نکنید که مراجع خودشان مطّلع نیستند. این دقیقاً جمله‌ای است که ایشان به ما توصیه کردند که رهبری امام را مراقب باشید. حالا آنوقت یک دسته‌ای پیدا می‌شوند می‌گویند که بله امام رهبر سیاسی، ما در مسائل مذهبی از دیگری هم می‌توانیم تقلید کنیم، اینها دقیقاً منحرفند. تازه هم نیست که پیدا شدند. آن موقعی که برادران و خواهرانمان زیر شکنجه فریاد می‌کشیدند☠، این‌ها می‌رفتند ثابت کنند که بهائیّت بر حق است یا باطل است و ⚡️دقیقاً در مقابل مبارزه قرار گرفته بودند.⚡️ باز دو مرتبه سرو کلّه شان پیدا شده، جلسه تشکیل می‌دهند و حرف می‌زنند.⚠️ انحراف قطعی صد درصد هست. اگر کسی در رابطه با انقلاب مسأله دیگری غیر از امام را مطرح کند خواه ملّی‌گرا باشد، خواه مقدّس مذهبی باشد، برای ما مسئله انقلاب منفکّ از امام امکان ندارد. ♦️ از هر طرفی یک خوره به جان این انقلاب افتاده، من هشدار می‌دهم... این‌ها خوره‌های انقلابند، خواه جاهل باشند، خواه مغرض باشند. از نظر اثر عملی هیچ فرقی نمی‌کند. من اگر یک مشت به صورت یک نفر بزنم درد خودش را دارد، حالا من از روی جهل زده باشم یا از روی غرض زدم فرق نمی‌کند. یعنی چه که ما بیائیم در این شرایط که دنیا انقلاب ما را به امام می‌شناسد، ما خودمان امام را تکّه‌تکّه‌اش کنیم!؟ انقلاب باید رسالت خودش را نه تنها در محتوای تفکّر و مکتب حفظ کند، بلکه حتماً باید در رهبری هم حفظ کند. و ما هر گروهی به هر شکلی که بخواهد در این انقلاب رخنه کند و از داخل به انقلاب لطمه بزند در مقابلش می‌ایستیم. خوب، حرف ما روشن است، آنچه باعث تضعیف انقلاب می‌شود از نظر ما فرق نمی‌کند، خداپرست باشد🕌 یا شاه‌پرست باشد👑 یا استالین‌پرست🇨🇳 باشد یا هر گروهی که در تضعیف انقلاب بخواهد نقش پیدا کند، نابودش می‌کنیم.» 📚 منبع: روزنامه جمهوری اسلامی،61/3/29، ص7 ✔️ توضیحات و نکات مهمّی در این سخنان وجود دارد که در مطلب بعدی به آن خواهیم پرداخت. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
☑️☑️ دراویش زندانی یا مهره‌های سوخته 🔻 غائله فراموش نشدنی گلستان هفتم با مدیریت و زحمت دراویشی در تهران به پا شد که به بهانه دفاع از قطب فرقه، ضمن سلب آسایش مردم، اموال و منازل مردم را تخریب و تضییع کردند. 🔻 این دراویش بیچاره که گمام می کردند اگر برای ساحت فقری جان نثاری کنند، نه تنها آسیبی به آنها نمی رسد بلکه به مراتب بالای فقر و درویشی هم نائل خواهند شد. 🔻 اما حقیقت امر کمالا وارونه و برعکس برای آنان هویدا شد. قطب فرقه نه تنها حمایتی از آنها نکرد بلکه، خواستار محاکمه و اعمال مجازات قانونی برای دراویش داعشی شد. با روانه شدن این دراویش به سوی زندان، تنها دوستان گرمابه و گلستان آنها، خواستار آزادی هرچه زودتر آنها از زندان شدند و سعی می کنند یاد ونام شان رو فراموش نکنند. 🔻 دراویش داعشی که اکثریت آنان، براساس رأفت نظام اسلامی مورد عفو و بخشش قرار گرفتند، هیچ جایگاه قابل ملاحظه ای در بدنه فقری نتوانستند برای خود فراهم کنند و برخی از آنان در کشورهای غربی در پناهگاه های مهاجرین در بلات کلیفی به سرمی برند. 🔻 امروز تنها تعداد انگشت شماری از دراویش داعشی در حال سپری کردن دوره محکومیت زندان شان هستند که اخیرا یکی از آنان هم مورد عفو و بخشش قرار گرفت و آزاد شد اما دریغ از ذره ای توجه از سوی قطب فرقه به این دروایش بیچاره. 👈 بنابراین، به معنای واقعی دراویش بیچاره فرقه نعمت الهیه گنابادیه هر دو خسران دنیا و آخرت را نصیب خودشان کردند. از اینجا رانده و از آنجا مانده!! https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
نماینده در مجلس دهم: آمریکا در افغانستان نشان داد دلش به حال هیچ ملتی نمی‌سوزد 🔴 نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم گفت: وقایع اخیر درس خوبی برای آنهاست که فکر می‌کنند برای آنها کاری خواهد کرد و دلش برای ملت‌ها می‌سوزد، اما همگان باید بدانند که آمریکا ارزشی برای ملت‌ها قائل نیست. ادامه خبر https://b2n.ir/s80181 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
📛فرقه «خانواده» علیه ↙️ فرقه خانواده یکی از بدنام ترین فرقه‌های مذهبی بود. «آن هملیتون بایرن»، یک معلم یوگای زیبا، کاریزماتیک، متوهم و البته بود که پیروانش را متقاعد کرده بود که او خداست. از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۵ او توانست کودکان بسیاری را از طریق شیادی در موارد حضانت، از طریق دیگر اعضای گروه و با دور خود جمع کند. سپس وی آن‌ها را بدور از جهان بیرون و مانند فرزندان خود بزرگ کرد. این کودکان موهای خود را رنگ کرده و لباس‌های متحد الشکل می‌پوشیدند. آنها بر این باور بودند که آن مادر واقعی آن ها و زنده است. این کودکان توسط زنان پیرو آن همیلتون که با نام «خاله‌ها» شناخته می‌شدند مورد تنبیه قرار می‌گرفتند. این کودکان مجبور بودند داروهای روانگردان مانند ال اس دی بخورند و بدین ترتیب از لحاظ روانی بشدت آسیب دیده بودند. وجود این تنها در اواسط دهه ۸۰ و بعد از این که یکی از اعضای اخراجی فرقه دست به افشاگری زد توسط کشف شد. در طی یک عملیات بزرگ تمامی نجات داده شدند هرچند خاطرات تلخ گذشته برای همیشه همراه آنان باقی ماند. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
روشنگر مدیا
#موش_شناسی جریان‌شناسی بهائیان با نفوذ در ایران(۴) 🔴 از عناصر #بهائی که در عرصه فرهنگ نفوذ گسترده‌ا
جریان‌شناسی بهائیان با نفوذ در ایران(۵) 🔴 یکی از چهره‌های معروف در عرصه فرهنگ در روزگار اقتدار محمدرضا ، «احسان یارشاطر» بود. وی متهم به ارتباط پنهانی و آشکار با آژانس‌های جاسوسی غرب و کانون‌های قدرت وابسته به جریان جهانی سلطه بود و هنوز هم در سال‌های پایانی عمر، در خدمت این مجامع و محافل است. او بسیاری از سال‌های عمرش را در خدمت تحکیم صورت بندی اجتماعی- سیاسی و فرهنگی رژیم پهلوی گذراند و به عنوان دستیار در کنار افرادی همچون ابراهیم پورداوود، به عنوان نظریه پرداز، مفاهیم مرتبط با و شاهنشاهی و مقولاتی چون باستان گرایی را تئوریزه کرد. متولد سال 1298ش می‌باشد. دوران تحصیلش را در دبیرستان شرف و تربیت و دانشکده ادبیات سپری کرد. در همین ایام با افرادی چون نعمت‌الله نصیری (آخرین رئیس ساواک محمدرضا شاه) و عده‌ای دیگر از افرادی که بعدها از صاحب منصبان در زمان حاکمیت محمدرضا پهلوی شدند. آشنا شد به طوری که پایه و اساس بسیاری از ارتباطات وی با کانون‌های قدرت وابسته به بیگانه و رشد او در تشکیلات اداری و دیوانسالاری پهلوی، توسط همین افراد صورت گرفت. پس از گرفتن درجه دکترای دانشگاه تهران به عنوان عضو هیئت علمی و دانشیار دانشکده مشغول به کار گردید. البته اشتغال یارشاطر و دیگر افراد بهائی در دانشگاه‌های کشور از نکات قابل تعمق می‌باشد. ⭕ هنوز چند ماه از استخدام یارشاطر نمی‌گذرد که بخش فرهنگی سفارت در تهران یک بورس تحصیلی یک ساله در اختیارش گذاشت. این بورس هیچ گونه ارتباطی با رشته تحصیلی وی (ادبیات فارسی) نداشت و در رشته تعلیم و تربیت بود و با اینکه استادان بسیاری استحقاق استفاده از این بورس را داشتند و سال‌ها در انتظار سفر مطالعاتی خارجی از کشور بودند، کارگزاران مربوطه یارشاطر را به انگلستان فرستادند. ↩️ در زمان برگزاری جشن‌های یارشاطر یکی از اعضای اصلی شورای مرکزی جشن‌ها بود. براساس مدارک موجود، وی مأمور برقراری ارتباط جشن‌ها با دولت آمریکا و دعوت از روسای ارشد این دولت برای حضور در ایران در ایام برگزاری جشن‌های دو هزار پانصد ساله بوده است. 🔶یارشاطر یکی از اعضای در ایران و از مهره‌های لژ مهر بود. وی یکی از اعضای تشکیلات است و این موضوع را در نوشته‌ها و آثارش به وضوح می‌توان مشاهده کرد. او در نوشته‌های خود اکثراً از اصلاحات رایج در میان بهائیان استفاده می‌کند و می‌کوشد تا از رهگذر استخدام و به کارگیری این اصطلاحات و عبارات، آن‌ها را نوشته‌های فارسی پاکیزه قلمداد کند و بویژه این شیوه نگارش و نثر را در میان شاگردانش رواج دهد. یارشاطر بهائیت را در شمار ادیان الهی و باب و بهاء را در زمره‌ی پیامبران قرار می‌دهد و در هر جا که فرصت بیابد، در اطراف این فرقه و سران وابسته آن تبلیغ می‌کند و از رهبران آن تمجید به عمل می‌آورد: «ایران سرزمین دین‌ها و دین آوران نیز هست و تنی چند از نامورترین دین آوران جهان چون زرتشت و مانی و باب و بها از این سرزمین برخاسته‌اند.» ❌ وی در شمار مبلغان رواج بهائی گری در سطح جهانی است و خود را ملزم به تلاش و تکاپو در این عرصه می‌دانست و همیشه در صفوف مقدم تبلیغات، برای بهائیت حضور می‌یافت. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پرچم‌دارِ گفت‌وگو 🔵سیّدموسی صدر مردِ صلح بود و همۀ عمر به صلح می‌اندیشید. او دوستی و آشتی و مهربانی را می‌پسندید و پرچم‌دارِ گفت‌وگو بود. او را باید از سلسله‌جنبانان نواندیشی دینی و تقریب ادیان و مذاهب دانست./ منبع: ایرنا @roshangarmedia
🔵کتاب «سید علی‌­محمد شیرازی(باب)» به‌زودی منتشر می‌شود