🔺وقتی آموزههای شرقی، عرفانوارههای غربی میسازد
✍با بررسی برخی متون و کتب مدعیان #عرفان معاصر غربی، میتوان دریافت در آن، از متدها و #آموزههای_شرقی استفاده میشود. به عنوان مثال « #مدیتیشن »، سوغات آیینهای شرقی برای تمدن #غربی است که در آثار افرادی چون « #وین_دایر » بر آن تأکید میشود. دایر، کرامات ادعایی خود را مرهون مدیتیشن میداند و دائماً #یوگا و مدیتیشن را به دیگران توصیه و حتی آن را جانشین عبادت در #ادیان الهی میکند.
«اگر میخواهید به تمرین مدیتیشن بپردازید، آن را با تمام وجود انجام دهید و سعادت و خوشی را در خلوت این عمل ببینید و اگر بخواهید میتوانید نام دعا بر آن بگذارید و آن را به عنوان گفتگو با خداوند تلقی کنید.»(1)
📚1.1. دایر، وین، خود حقیقی شما، ص 159.
@feraghvaadyan
⭕️ انجمن حجتیه از بهائیتستیزی تا مخاصمه درون مذهبی(۱)
🔸#انجمن_حجتیه پس از اعلام تعطیلی هرچند سازمان خود را تعطیل کرد، ولی تأثیرگذاری فکری آن همچنان ادامه دارد.
انجمن حجتیه قبل از انقلاب به بهائیتستیزی شناخته میشد و بعد از انقلاب نیز ستیز با اندیشههای کمونیستی را در پیش گرفت و حتی با جریانهای چپِ سیاسی در افتاد. اما هماکنون دیگر از آن سابقه مبارزه با بهائیت خبری نیست. #مارکسیسم و کمونیست نیز به تاریخ پیوستهاند و بسیاری از سیاستمدارانِ چپگرا که ابتدای انقلاب به شدت با انجمن متخاصم بودند، حالا بیشتر از دیگران غربگرا و لیبرال شدهاند.
🔹اما رهبر فقید انجمن، شیخ محمود حلبی دغدغههای فکری و مذهبی دیگری نیز داشت. او به صورت افراطی (و نه به مانند تفکیکیان معتدل) با هرگونه مباحث برهانی، فلسفی و عرفانی مخالفت میکرد و با روشی شبیه اخباریون به کشف معرفت دینی میپرداخت. البته او خود را در فقه اصولی میدانست ولی در سایر اندیشههای دینی همچون اخباریون فکر میکرد.
🔸از این جهت، تقابل و مخاصمه با طرفداران فسلفه و عرفان نظری که قبلاً نیز یکی از رویکردهای اصلی #انجمن_حجتیه بود، در سالهای بعد از اعلام تعطیلی آن، بسیار پررنگتر شد و به گفتمان اصلی آن تبدیل شد.
🔹از طرفی دیگر، توجه به #فرقه_گرایی و تقابل میان شیعه و سنی نیز در گفتمان انجمن جایگاه خاصی داشت، اما در این سالها مورد توجه بیشتری قرار گرفت و آن نیز به گفتمان اصلی انجمن تبدیل شد.
▫️بر این اساس، متأثرین از انجمن حجتیه در دهه هفتاد و هشتاد، حرکت جدیدی را در تبلیغ اندیشههای مذهبی آغاز کردند که بیش از همه به وحدت شیعه و سنی آسیب میزد. آنها در دفاع از امامت امیرالمؤمنین(ع) روش مخاصمه با اهلسنت را در پیش گرفته و بر انتشار مطاعنِ خلفای #اهل_سنت و لعن و توهین به آنها تأکید کردند.
👈🏻در این مسیر، تندی و #افراط رهبران، ظهوری دوچندان در رفتار هواداران دارد و به میزانی که تحصیلات دینی و علمیّت آنها کمتر میشود، بر تندی رفتارهای آنها نیز افزوده میشود. متأسفانه مرحوم #شیخ_محمود_حلبی در منابر و درسهایش از توهین به مخالفان فکریش ابایی نداشت. مثلا او در یکی از درسهایش نسبت به عرفا میگوید: «خاک بر دهانشان و آتش بر زبانشان! مرحوم میرزا[مهدی اصفهانی] میفرمودند اگر یکنفر به محیالدین [ابن عربی] بگوید ای... ای کثافت! قطعا باید خوشش بیاید چون وصف اکملیت اوست!»( دروس معارف الهیه، درس47)
📚حجتالاسلام مهدی مسائلی
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔺انتخابات در فرقه #بهائی و ژست #دموکراسی
✍🏻به طور کلی انتخابات بهائیت، علیرغم تمامی ژستهای دموکراسی در این فرقه، فاقد کوچکترین نمادی از دموکراسی بوده و به نظر میرسد، اساساً شورای رهبری بهائیان، هیچگونه جایگاهی برای اغنام ا...(!) در انتخابات این شورا قائل نیست، چراکه:
⭕️اولاً: در احکام بهائی، هرگونه نامزدی یا کاندیداتوری برای این شورا، ممنوع است.
⭕️ثانیاً: هیچگونه تبلیغی که در جوامع دموکراسیگرا، لازمه «شناخت» از نوع نگاه فرد کاندیدا میباشد، در جوامع بهائی و انتخابات شورا وجود ندارد و اساساً ممنوع است.
⭕️ثالثاً: این شورا سالیان درازی است که صرفاً انتخابات را به اعضای دارالتبلیغ، محدود کردهاست. یعنی فردی که کاندید میشود، پیشتر توسط اعضای همین گروه در دارالتبلیغ منصوب شده بود.
⭕️رابعاً: علیرغم وجود احکام و دعاوی متعدد بر تساوی زن و مرد در بهائیت، این مسئله همیشه در حد یک شعار فریبنده باقی مانده و در انتخاب اعضای رهبری بهائیت، همچنان زنان از حضور در این شورا محروم هستند.
⭕️خامساً: به طور کلی، بیتالعدل از نظر رعایت موازین بهائی نیز مشروعیتی نداشته و در درون جامعه بهائی، نگاهی وجود دارد که اساساً مشروعیتی برای آن قائل نیست.
↙️با این اوصاف، #بهائیت حتی نتوانسته به عنوان یک تشکیلات و فارغ از دیگر مسائل انحرافی، به مشروعیتی نسبی حتی در میان پیروان خود دست یابد و اصلی ترین مرکز تصمیمگیری آن، بدون هیچ شاخصه منطقی و اجتماعی و با وجود مشکلات فراوان در امری ساده و حلشده نظیر انتخابات، در رابطه با کوچکترین یا مهمترین مسائل جهانی اظهار نظر کرده و اعضا را به پیروی از خود، ناگزیر مینماید.
@feraghvaadyan
[Forwarded from A.R]
⭕️ انجمن حجتیه از بهائیتستیزی تا مخاصمه درون مذهبی(2)
🔘 #شیخ_محمود_حلبی گاهی بر فراز منبر، ملاصدرا را «مُلا تحتا» مینامید و از حدود بحث علمی خارج میشد. دکتر جواد منصوری میگوید: «يکسال که آقای حلبی ظهرها در ماه مبارک رمضان در مدرسه مروی منبر میرفت، چند روزی پای صحبت وی رفتم. خیلی از او ناراحت شدم. در آن دو سه روز، خیلی اهانتآميز و با تحقير با منتقدان خود برخورد میکرد...ايشان صحبت میکرد که بله در حوزههای ما از "ملا تحتا" بهعنوان يک فيلسوف نام میبرند.»(گفتگو با سایت بهائیت در ایران)
▫️آیت الله حسینعلی منتظری نیز در خاطراتش میگوید:«یک زمانی در تهران به همراه مرحوم #شهید_مطهری رفته بودیم پای منبر آقای حاج شیخ محمود حلبی. ایشان روی منبر به مرحوم صدرالمتألّهین توهین کرد. پس از منبر، ما با ایشان درگیر شدیم که این چه تعبیرهایی است که میکنید؟»
▪️حقیقت اینکه در ابتدای انقلاب چالشِ بزرگِ انجمن حجتیه، موضوع نگاه این جریان به انتظار امام زمان(ع) و به تَبعِ آن، نگرش آنها به حکومت اسلامی و ولایت فقیه بود، اما در زمان کنونی منازعه آنها با ولایت فقیه و حکومت اسلامی، به تفاوت نگاه آنها نسبت بعضی رفتارهای مذهبی کشیده شده است، خصوصا اینکه تقابلِ روش مذهبی آنها با گفتمان وحدت اسلامی بیشتر شده است. افزون بر این، نگاه جمهوری اسلامی نسبت به بعضی مسائل فقهی(همچون موسیقی، شطرنج و...) و عزاداریهایی همچون قمهزنی، برای بعضی از آنها اصلا قابل قبول نیست و این مسائل نیز بر مخاصمه آنها با ولایت فقیه و #جمهوری_اسلامی شدت بخشیده است.
🔺نکته دیگر اینکه در این سالها جریانها و گروههای دیگری همچون #جریان_شیرازی نیز به همین سمتو سو حرکت کردهاند و علیرغم بعضی اختلافات میان آنها، اولویتهای مذهبی همه این جریانها کاملاً با یکدیگر مشترک شده است. این موضوع موجب شده جبههای مشترک از انجمن حجتیه، جریان شیرازی و جریانهای معروف به برائتیها، در برابر سیاستهای مذهبی جمهوری اسلامی به وجود آید.
↩️سخن پایانی اینکه #انجمن_حجتیه در زمان کنونی مانند گذشته به عنوان یک سازمان منظم مذهبی مطرح نیست، ولی اندیشههای مذهبی آن هنوز نیز وجود دارد، بلکه از جنبه توجه به اخباریگری و افراطگری مذهبی تقویت نیز شده است. کسانی هماکنون ادامه دهنده اندیشههای انجمن حجتیه هستند که سابقه عضویت سازمانی در انجمن حجتیه را ندارند و هرگز با نام و عنوان انجمن حجتیه از آن طرفداری نکردهاند.
📚حجتالاسلام مهدی مسائلی
@feraghvaadyan
⭕️امام حسين(ع) در انديشه مسيحيت
🔸"آنتوان بارا" پژوهشگر مسیحی اعتقاد دارد امام حسین (ع) فقط متعلق به #شیعیان نیست بلکه به تمام جهانیان تعلق دارد و او را با عبارت "حسین، گوهر ادیان" معرفی میکند و سخنش را با این جمله به پایان میرساند: «حسین (ع) در قلب من است».
🔹یکی از متفکران #مسیحی به نام "آنطوان ضو" نیز معتقد است: ما به شکل دیگری به امام علی (ع) و امام حسین (ع) نگاه می کنیم. ما باید این دو بزرگوار را به شکل جدید و زبان نو در زمانه خود معرفی کنیم. ما باید فرزندانمان را با فکر این دو بزرگوار آشنا نماییم.
🔺علمای مسیحی در شرق به شکل عام و علمای مسیحی لبنانی، نگاه ویژهای به تاریخ و فرهنگ اسلامی داشته و از دیدگاه منحصربه فردی درباره امام علی (ع) و نهضت عاشورا و #امام_حسین (ع) برخوردارند.
@feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان
🔺جامعه #یهودیان استان کرمانشاه کمک های نقدی خود را برای کمک به سیل زدگان کشور به نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تقدیم کردند
🔺نخستین محموله از کمک #زرتشتیان یزد برای کمک به هم وطنان آسیب دیده سیل در غرب کشور ارسال شد.
🔺بازدید بیش از ۶ هزار نفر نوروز امسال از قره کلیسا چالدران
🔺نمایندگان پیروان #ادیان یهودی، مسیحی و زرتشتی در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیهای عنوان کردند که اقدام رئیسجمهور آمریکا به عنوان یک جیرهخوار صهیونیسم بینالملل علیه #سپاه پاسداران موجب خشم موحدان عالم شده است.
🔺نایب رییس انجمن #آشوریان ارومیه گفت: مجموعه کمک های مردمی و خیران اقلیت های مذهبی آذربایجان غربی به #مناطق_سیل_زده لرستان ارسال شد.
@feraghvaadyan
🔺فرقهگرایی در خدمت #استعمار
✍نوگرایی مذهبی، از شیوههای مورد استفاده در تجزیه ممالک و استعمار آنهاست. همانطور که سیاستمداران روسیه و انگلیس، در اوایل قرن نوزدهم در منطقه آسیای غربی با استفاده از قاعده شکستن اقتدار مذهبی، در راستای اهداف استعماری گام برداشتند. آنان با ایجاد و استفاده از #نوگرایی_دینی در کشورهای عثمانی، هندوستان و ایران در پی شکستن اقتدار ملی آنان و تقسیم این کشورها به قطعات کوچکتر بودهاند. ایجاد یا استفاده از « #وهابیت » در «عثمانی»، توانست قسمت جنوبی این کشور را از آنان بگیرد و کشور مستقلی ایجاد کند. در «هندوستان»، مذهب « #قادیانی »، تقسیماتی به وجود آورد. در «ایران» نیز پروژههای کمک به رشد « #بابیت » و « #بهائیت » برای درهم شکستن اقتدار ملی و ایجاد تفرقه و تضعیف #تشیع صورت گرفت.
@Feraghvaadyan
🔺اعضای فرقه، کارگران بیجیره و مواجب رهبر
✍تمام ساختار فرقهها بر اساس بلندپروازیها و کمبودهای #سردکردگان بنا شدهاست و همه اعضای #فرقه نیز خواه بدانند یا نه، کارگران بیجیره و مواجب #رهبرفرقه برای نیل به هدفهای کاملاً شخصی وی هستند که هیچ ربطی به نجات #دنیا و کمال اعضای فرقه ندارد. مفاهیمی چون کمال، خودسازی و آگاهی، پوششی است برای امیال فردی رهبر فرقه!
📚احمدی، احسان و شاهحسینی، سمیه، در قلمرو سایهها، ص 130.
@feraghvaadyan
⭕️«سیامک مره صدق» #نماینده_کلیمیان در مجلس شورای اسلامی ایران در گفتوگو با وبگاه لبنانی «العهد»:
👈 «سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی خاری در چشم استکبار جهانی است».
♨️این اقدام آمریکا همزمان با حضور نیروهای #سپاه_پاسداران با تمام توان و امکانات در مناطق آسیبدیده از سیل برای کمک به شهروندان صورت گرفت و دلالت بر آن دارد که آمریکا فقط دشمن سپاه پاسداران یا نظام #جمهوری_اسلامی نیست بلکه دشمن تمام ملت ایران و حاکمیت کشور است و نمیتواند وجود ملتی آزاد و کشوری مستقل در منطقه را قبول کند.
@feraghvaadyan
📗نگاهی به درسنامه نقد و بررسی جریان های مدعی معنویت
♨️این کتاب به طور اختصاصی، نقد و بررسی جریانهای فعال در ایران را مدنظر قرار داده که به عنوان یکی از ویژگیهای متمایزکنندهاش، قابلتأمل میباشد؛ با توجه به اینکه هدف این #درسنامه، بررسی شبهمعنویتهای رایج در ایران میباشد، از طرح مباحث سایر جریانهای غیرفعال در کشور خودداری شدهاست.این رویکرد در باب پدیدآورندگان جریان تفکر نوین نیز لحاظ شده و با توجه به اینکه نظرات و تئوریهای مطرحشده از سوی افراد تأثیرگذار در حوزه مباحث روانشناختی، دارای اشتراکات زیادی است، از طرح نظریات هرکدام به صورت جداگانه پرهیز و به بیان خلاصهای از مباحث پرکاربرد روانشناختی پدیدآورندگان تفکر نوین بسنده شدهاست. افرادی چون «لوئیز هی، #وین_دایر، دبی فورد، دونالد والش، #برایان_تریسی، کاترین پاندر، علیرضا آزمندیان و...» که در نشر تفکرات سکولار و سبک زندگی غربی در ایران، نقش قابلملاحظهای داشتهاند.
✔️یکی از تقسیمبندیهای مناسب اعمالشده در کتاب، تمایز میان جریانهای «رایج» و جریانهای «فعال» در ایران است که اولی در فصل سوم و دومی در فصل چهارم به صورت مجزا مورد نقد و بررسی قرار گرفتهاست که پیشزمینه مناسبی از وضعیت حاضر #شبه_معنویتهای_نوپدید در داخل به دست میدهد.
↩️مطالعه این کتاب با توجه به سادگی ساختار ارائه و تمرکز بر مباحث محوری و شاخص هر موضوع، بهویژه برای افرادی که به دنبال کسب اطلاعاتی مناسب در این حوزه در کمترین زمان ممکن هستند، مفید بوده و میتواند منبع خوبی برای طرح پرسشهای تازه و پژوهشهای عمیقتر و جاندارتر در این باب باشد.
روشنگر مدیا
📗نگاهی به درسنامه نقد و بررسی جریان های مدعی معنویت ♨️این کتاب به طور اختصاصی، نقد و بررسی جریان
4_5859431029311276550.pdf
3.2M
📚نگاهی به درسنامه نقد و بررسی جریان های مدعی معنویت
فصلنامه روشنا شماره78 -پائیز 97
@feraghvaadyan
🔺#انجمن_حجتیه و اشتباه #دشمن_شناسی
✍🏻انجمنحجتیه در مقوله دشمنشناسی دچار مشکل بود. در حالیکه رژیم طاغوت، هر روز بر ظلم خود میافزود و بازیچه دست استعمارگران و مستکبران بود، آنها بهائیت را مهمترین معضل اجتماعی میدانستند.
«آنها پیش از انقلاب اسلامی بر اساس یک اشتباه میخواستند اولویتهای جامعه در بحث دشمن شناسی را جابه جا کنند و مبارزه با بهائیت را نسبت به مبارزه با استبداد و استعمار در اولویت قرار دهند. میگفتند بهائیت، ساخته دست استعمار است و اگر با آن مبارزه کنیم، در حقیقت با استعمار مبارزه کرده ایم، معلول را به جای علت مینشاندند. در مورد استبداد هم میگفتند: اگر با بهائیت مبارزه کنیم، در حقیقت به رژیم شاه لطمه زدهایم. این مسئله دقیقاً جابهجایی اولویتها بود و باعث میشد بخشی از پتانسیل جامعه و توان مبارزاتی کشور در مسیری انحرافی قرار گیرد.»(1)
📚1. علیانسب، سیدضاء، علوی نیک سلمان، جریانشناسی انجمن حجتیه، قم: انتشارات وثوق، 1388، ص 76.
@Feraghvaadyan
🔺قانون جذب و طلبکاری از خدا
✍یکی از آموزههای عرفانهای دروغین نوظهور، تکیه بر #قانون_جذب است. بدینسان که آنگاه که چیزی را طلب کنی، طبق این قانون به آن خواهی رسید. «در تئوری راز، اگر از خدایی نام برده شده، نه خدای معرفیشده در اسلام، بلکه خدایی است که تحت فرمان انسان و خودِ انسان، خالق آرزوهای خویش میباشد. در چنین جریانی است که مخاطبان، انسانهایی طلبکار و مطالبهگر میشوند و خضوع و خشوع بنده نسبت به خدا و رابطه عبد و مولایی، معنا نخواهد داشت».(1)
📖1. شریفیدوست، حمزه، کاوشی در معنویتهای نوظهور، نشر معارف، ص319.
@Feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان
📌نماینده مسیحیان ارمنی حوزه جنوب در مجلس با بیان اینکه تحریم سپاه هیچ تأثیری بر عملکرد سپاه و ملت ایران ندارد، گفت: همه موحدین باید همگام و در کنار با سپاه علیه نظام استکباری قیام کنند.
📌برگزاری دعا برای تسلی خاطر خانوادههای مصیبتدیده از سیل اخیر در کلیسای گریگور مقدس تهران
درگذشت ماریا آیوازیان پژوهشگرِ فرهنگ و تاریخ ارمنی که دستاوردهای مطالعاتی گسترده ای در اشتراکات دو کشور ایران و ارمنستان انجام داد 📌
📌فراخوان زرتشتیان روستای مبارکه برای کمک به سیل زدگان
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
♨️و اما واکنش و فرافکنی مأذون خارج نشین فرقه گنابادی نسبت به جنجال های روز گذشته پیرامون افشاگری یکی
👈تنش های درون فرقه ای ؛ چالش نخستین روزهای سال ۹۸ برای #فرقه گنابادی
✍ جنجال های روز های گذشته در فرقه گنابادی، پیرامون افشاگری یکی از مجازین نسبتا شناخته شده درویش (م.ا.صلاحی) ، جریان مزبور را با چالش های تازه مواجه ساخته است.
🔹اعتراف نامه مشارالیه در خصوص خط دهی های ماذون خارج نشین فرقه ( #مصطفی_آزمایش) و «اغفال شدن» توسط وی، برای این عنصر مدعی جانشینی قطب، گران تمام شده، او را به واکنش واداشت.
🔹بدین سان مثل همیشه، نوک پیکان حملات هم خود را متوجه بیرونی ها ساخته و با ساختگی خواندن این افشاگری و انتساب آن به عوامل امنیتی، سعی در رفع و رجوع نمود.
🔹قطع نظر از نخ نما بودن این توجیه و نیز صحت و سقم این افشاگری، به هر حال ، جنجال مزبور برای اعتبار آزمایش _که پیش از این نیز به شدت مخدوش شده بود- تبعات منفی داشته و ضربه ای دیگر بر پیکره آن محسوب می شود.
🔹با عنایت به وخامت حال #قطب سالخورده و افزایش نامحسوس رقابت مدعیان، چنین کارشکنی ها و تنش هایی در میان جریان ها و چهره های مدعی قطبیت، چندان دور از ذهن نبوده و چه بسا زین پس باید روزهای پر از افشاگری را در فرقه گنابادی، در انتظار نشست.
🔹به این چالش بزرگ، اضافه کنید، تعطیلی ظاهری و بی سروصدای سایت « #مجذوبان_نور » را که بوی خوشایندی از آن به مشام تحلیل گران نمی رسد و بیشتر یادآور آرامش پیش از طوفان است.
📚بخش تحلیلی روشنگر
@feraghvaadyan
✳️حضور جوانان خلیفهگری ارامنه تهران در سمینار بینالمللی جوانان کلیسایی در لبنان
♨️به گزارش شورای #خلیفهگری_ارامنه تهران، سمینار بینالمللی جوانان کلیسایی با همکاری شورای کلیساهای خاورمیانه، #کلیساهای لبنان و جامعه دینی«تزه» ، 26-22مارس (6-2فروردینماه 1398) برگزار شد. این سمینار به میزبانی لبنان و با حضور بیش از 1600 تن از جوان #مسیحی از 44 کشور جهان برگزار گردید.
🔺«آنی کریستی مانوئلیان» و «آرگین مگردیچیان» که به نمایندگی از خلیفهگری ارامنه تهران در این نشست حضور یافتند، روز پنجشنبه 21 مارس(1فروردین) با جاثلیق «آرام کشیشیان»، رهبر دینی ارامنه حوزه سیلیسی دیدار کردند. آرام کشیشیان نیز نسبت به مشارکت جوانان ارمنی ایران در این سمینار ابراز خرسندی نمود.
📚گروه ترجمه روشنگر
@feraghvaadyan
⭕️اخراج دو کشیش مورمون از روسیه
✅ روشنگر به نقل از گفتگو ادیان/ پلیس محلی دولت روسیه دو کشیش داوطلب #کلیسای_عیسی_مسیح قدیسان واپسین روز ، را دستگیر کرده است و مقدمات اخراج آنها از کشور را در دست بررسی دارند. بر اساس این گزارش علت دستگیری و اخراج این دو کشیش جوان هنوز معلوم نیست. این دو داوطلب هنگام انجام وظابف کاری روزانه خود در نوروسیسک، شهری ساحلی در کرانه دریای سرخ، دستگیر شده اند. مراتب این اقدام از سوی دولت روسیه به وزارت خارجه آمریکا اطلاع داده شده است.
🔻بر اساس گزارش کلیسای ارتدوکس روسیه این دو #کشیش تحت پوشش تدریس زبان انگلیسی به تبلیغ آموزه های کلیسای مورمون میپرداختند.
🔻سخنگوی #کلیسای_مورمونها نیز به اعضای خود اطمینان خاطر داده است که پیگیر این پرونده است و تضمین کرده است که این دو کشیش را سالم از روسیه به خانواده هایشان بازگرداند.
@feraghvaadyan
🔺انتخابات بیتالعدل و تساوی حقوق نساء و رجال
↙️اولین #انتخابات مرکز #بیت_العدل در سال ۱۹۶۳م. انجام گرفت و بعد از آن هر پنج سال، تکرار میشود.(1) آخرین انتخابات هم در سال 2018م. (ابتدای اردیبهشت ماه سال گذشته) صورت پذیرفت. طبق احکام منصوص #بهائیت ، هرگونه #تبلیغ برای انتخابات، مطلقاً ممنوع است. در همین راستا، کاندیداتوری، نامزد شدن و نامزد کردن افراد نیز قدغن میباشد.
↙️با این اوصاف، گویا هر فرد بهائی، خود میداند چطور شایستهترین فرد را از میان تعداد زیادی از افراد شناس و ناشناس انتخاب کند! طبق بخش دیگری از قوانین این تشکیلات، عضویت #زنان در بیتالعدل، ممنوع بوده و تنها #مردان هستند که اجازه فعالیت در این شورا را دارند. تا قریب به 50 سال گذشته، هیچ زنی حق عضویت در هیچکدام از محافلِ بهاصطلاح روحانی #تشکیلات را نداشت، دقیقاً به همان دلیلی که امروزه به خاطر آن، عضویت زنان در بیتالعدل، غیرمجاز شمرده میشود.
1.Baha’is elect Universal House of Justice
@Feraghvaadyan
❌مستجاب الدعوه شدن از طریق انرژی
📌ادعاهای واهی برخی عرفان واره های جدید برای رسیدن به آرزوها و خواسته های مادی، پایان ناپذیر است. برخی از این عرفان واره ها معتقدند برای استجابت دعا باید دست به دامان انرژی و اسرار کوانتومی شد. #دعا ، طلب خیر از خداوند در امور محتلف و نه حتما رسیدن به آن است. در این نوع عرفان وارهها، نوعی التقاط میان مبانی دینی و تاثیر انرژی صورت می پذیرد و تنها هدف هم رسیدن به #امیال_مادی است و نه تقویت ایجاد رابطه خالق و مخلوقی، در حالی که هدف اصلی دعا کردن، بندگی خالصانه در محضر باری تعالی میباشد.
@feraghvaadyan
مبارزه با بهائیت، بهانه #انجمن_حجتیه
✍انجمن حجتیه در رویارویی با انتقاداتی که به نحوه ارتباط و تعاملش با رژیم ستمگر #شاهنشاهی وارد میشود، مبارزه با #بهائیت و نوعی تقیه را پیش میکشد، حال آنکه، این موضع و چنین دفاعیاتی، مصداق توجیه وسیله است، برای رسیدن به هدفی که تنها بخش کوچکی از ابعاد وسیع و مخرب بهائیت را پوشش میداد.
↙️به این معنی که آنچه انجمن از این ارتباط سازنده با رژیم #پهلوی عایدش میشد، ماحصلی ناچیز داشته و مبارزه این گروه، سهم اندکی از پروژههای بزرگ ضداسلامی و استعماری بهائیت را در بر میگرفت. جدای از این ثمره نه چندان مطلوب، آنهم در برابر بهای گزافی که در انحراف نیروهای انقلابی در بر داشت، باید گفت، تأیید دستگاه فاسق پهلوی، مطلقاً موجه نمیباشد، چراکه انجمن در مقابل آن رژیم، سکوت نکرده بود، بلکه با آن اختلاط داشت و این مقوله با تقیه، متفاوت و توجیهناپذیر است.
📖منبع: مبارزه با بهائیت بهانه انجمنحجتیه، فصلنامه روشنا، شماره 76.
@Feraghvadyan
⭕️ خشم رسانه های تبشیری از بیانیه نمایندگان #اقلیت_های_دینی مجلس شورای اسلامی در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
💢رسانه های #تبشیری که همواره در بزنگاه ها ماهیت صهیونیستی و ضد نظام جمهوری اسلامی خود را نشان دادند این بار نیزنتوانست خشم خود را فرو برد و همدلی و حمایت نمایندگان اقلیت های دینی کشور در مجلس شورای اسلامی و بیانیه آنان در دفاع از #سپاه_پاسداران انقلاب اسلامی را « تملق مقدس» خواند تا بار دیگر خشم خود را از همزیستی مسالمت آمیز هموطنان اقلیت در نظام جمهوری اسلامی ایران را نشان دهد.
@feraghvaadyan
❌جسارت به پرچم جمهوریاسلامی ایران؛
ادعای واهی عرفان حلقه ای ها
🚫اخیرا رسانه وابسته به فرقه #عرفان_حلقه، عکسی از پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را منتشر کرده و مدعی شده که در این پرچم ، عبارت«لله کبر» به جای « الله اکبر» نقش بسته که «الله اکبر» به معنای «فقط خدا بزرگ است و لاغیر» ، به عبارت پلید و کفرآمیز «لِلَّهِ کِبر» به معنای «تکبر مختص خداوند است» تغییر پیدا کرده است.
🚫در این ادعا آمده است: «با این ترفند، شعور معیوب و منفی این نوشته به صورتی کاملاً آشکار در طرح پرچم قرار گرفته است و بیننده،ناخودآگاه در معرض تشعشعات منفی شعوری آن قرار می گیرد. به عقیده « #محمد_علی_طاهری » بنیانگذار مکتب عرفان حلقه، انسان همواره در معرض تشعشعات شعوری ظاهری و باطنی پیرامون خود است و عبارات ميتوانند بار تشعشعاتي منفي يا مثبت داشته باشند كه در هر دو حالت، آثار مربوطه را در ذهن و روان و جسم افراد به جا مي گذارند. جای بسی تأمل است که چگونه تا کنون کسی فتوایی در مورد حرام بودن این پرچم و مفسد فی الارض بودن صاحبان پرچم صادر نکرده است؟؟!! »
✅ پرواضح است که طرح روی #پرچم مقدس کشورمان 🇮🇷 یک طرح گرافیکی است و طراح آن آقای «حمید ندیمی»، استاد سابق معماری دانشگاه شهید بهشتی، عبارت«الله اکبر» را با نوعی نوشتار گرافیکی خلق کرده که پیش از آن هم در مناره ها و گنبدهای مساجد کشورهای اسلامی استفاده می شده که این عبارت 22 بار(11 بار در قسمت سبز و 11 بار در قسمت قرمز)تکرار شده که نشان از روز پیروزی انقلاب اسلامی دارد؛ ضمن اینکه، عبارت «الله» که در عین حال«لا الله الا الله» نیز خوانده می شود در مرکز پرچم، نشان از ماهیت اسلامی و انقلابی آن دارد. بنابراین ادعای حلقه ای ها، گرافه گویی ای بیش نیست کمااینکه در ذیل این پست برخی از کاربران و طرفداران فرقه انتشار این پست را مناسب ندانسته و به غلط بودن مطلب اذعان دارند.
🔶شایان ذکراست این طرح به تأیید حضرت امام خمینی(ره)، مرجع و رهبر انقلاب اسلامی رسیده بنابراین درخواست فتوا در این زمینه نیز مضحک ترین ادعای ممکن است و جالب تر آنکه طرفداران عرفان حلقه که وقعی به دستورات اسلامی و احکام آن از جمله حجاب و رعایت مسائل شرعیه نمی نهند، چگونه تقاضای فتوا و حرام دانستن پرچم را دارند؟
👈🏻 اغلب کامنت های زیر این پست در صفحه اینستاگرام عرفانحلقه نشانگر آن است که طرفداران این #فرقه اساسا اعتقادی به اسلام و حکومت اسلامی ندارند که پرچم این حکومت دغدغه ای برای آنان باشد و این عمل صرف یک شوآف و عقده گشایی به دلیل تقابل نظام جمهوری اسلامی با این فرقه می باشد.
@feraghvaadyan
⭕️تأکید جاثلیق آرام کشیشیان بر لزوم گسترش مناسبات اسلام و مسیحیت
✅رهبر دینی ارامنه حوزه سیلیسی در نشست کمیته منتخب بینالادیانی و بینکلیسایی جاثلیقیه سیلیسی، ضمن مهم خواندن روابط بینکلیسایی، بر لزوم اولویتبخشی به گسترش مناسبات بین اسلام و مسیحیت تأکید ویژهای داشت.
🔺اعضای کمیته در نشست سه ساعتهای به بررسی تحولات اخیر در زمینه روابط بین ادیان و بین #کلیساها، نقش و جایگاه جاثلیقیه حوزه سیلیسی در گسترش این مناسبات، در عرصه منطقه ای و بینالمللی، و ارائه آمار و گزارشهایی در این خصوص پرداختند.
🔺نشست کاری کمیته منتخب بینالادیانی و بینکلیسایی به ریاست #اسقفاعظم سبوه سرکیسیان و در حضور جاثلیق آرام کشیشیان روز جمعه 22 مارس در آنتیلیاس لبنان برگزار شد.
🔺گفتنیست اسقفاعظم سبوه سرکیسیان خلیفه #ارامنه تهران، یکی از اعضای کمیته 13 نفره بینالادیانی و بینکلیسایی کلیسای جاثلیقنشین ارمنی حوزه سیلیسی میباشد که اخیراً انتخاب شدند.
📚گروه ترجمه روشنگر
منبع:روزنامه آلیک، پنجشنبه 22 فروردین
@feraghvaadyan