💢ویژگیهای مشترک فرقهها
▪️فرقه ها نوعاً فاقد روحیه جهادی هستند و دارای زمینه های لازم برای ارضای نفسانیات میباشند. در بیشتر این #فرقه ها، ذلتپذیری، انفعال و خودباختگی برابر غرب کاملاً مشهود است و مأموریت آنها را می توان در موارد ذیل خلاصه نمود:
-ترویج عرفان سکولار
-ایجاد اختلاف در صفوف مؤمنین
-اباحیگری
-ایجاد تردید در مبانی دینی و اغفال مردم
-مقابله با #ادیان آسمانی بویژه اسلام
@feraghvaadyan
♦️شرک در عبادت بهائیان
♨️در #بهائیت به پیروان آموزش مي دهند كه در هنگام مناجات با توجه به قبله ي خود، قبرستان عكّا (در فلسطين اشغالي) بگويند:«الّلهمّ نّي اسئلك ب شعرات ك الّتي يتحرّك علي صفحات الوجه كما يتحرّك علي صفحات الالواح قلمك الاعلي... ان تقيمني علي خ دمه امر ك! » يعني خدايا از تو درخواست مي كنم به حقّ موهايت كه بر گونه ها و صورتت ؟(ریش) مي جنبد!! همان طور كه قلم اعلاي تو بر صفحات الواح حركت مي كند... كه مرا بر خدمت به امر خودت بگماري!؟
↩️در واقع بهائیان بهاء را خدا میدانند و #مشرک هستند چرا که برای خدا جسم قائل هستند و آن را دارای ریش و مو و صورت میدانند.
📚1. ادعيه ي محبوب مصر،1339،ص123.
@feraghvaadyan
💢کریس هیوئر»، پژوهشگر و اندیشمند #مسیحی:
🔹قیام امام حسین(ع) الگوی جاودان حقطلبان جهان است
🔻افرادی از اهل تسنن که با آنها کار کردم ارادت زیادی به امام حسین(ع) داشتند
🔸قیام #امام_حسین(ع) بهترین درسی است که با اعماق قلب انسانها سخن میگوید و مردم را به والاترین عمل دینی فرامیخواند
بیشتر بخوانید:👇🏻
http://iqna.ir/fa/news/3841067
@feraghvaadyan
💢اصول اعتقادی شیطان پرستان
▫️شیطانپرستان عموماً به خدایی که در #ادیان ابراهیمی مطرح میشود اعتقادی نداشته و زندگی پس از مرگ و مسئله معاد را انکار میکنند.بسیاری از آنها از باورها و گرایشهاید ادیان الهی سرباز زده و بیشتر تمایلات خودپرستانه دارند.
🔻شیطان پرستان میکوشن لذت جویی را با جادوگری درامیخته و مروج ایمان به #شیطان به عنوان نماد سرپیچی از جامعه مطیع و خداترس باشند.از نظر آنها سرکوب طمع،شهوت و نفرت کاملاً نادرست است.
❗️#شیطان_پرستان به صورت افراطی تأکید بسیاری بر اشباع غرایز جنسی و نفسانی دارند و معتقدند باید ارزشهای انسانی مانند خدامحوری،حقیقت گرایی و خیرگرایی را از یاد برد.
@Feraghvaadyan
🔘هشدار امام خمینی در خصوص خطر بهائیت
⭕️اینجانب، حسب وظیفه شرعیه، به ملت ایران و مسلمین جهان اعلام خطر میکنم قرآن کریم و اسلام در معرض خطر است. استقلال مملکت و اقتصاد آن در معرض قبضه صهیونیست هاست، که در ایران به حزب #بهایی ظاهر شدند. و مدتی نخواهد گذشت که با این سکوت مرگبار مسلمین، تمام اقتصاد این مملکت را با تأیید عمال خود قبضه میکنند و ملت #مسلمان را از هستی در تمام شئون ساقط میکنند."(1)
1.صحیفه امام خمینی، جلد 1 ، صفحات 110.
@feraghvaadyan
💢دستورات عجیب و غریب بابیت
👈🏻در فرقه بابیت و #بهائیت کم نیستند اوامر و سخنان از سرکردگان فرقه که با عقل سازگار نیستند و علاوه برآن گافهای عجیبی نیز در آن یافت میشود.
❗️مثلاً در یکی از کتابهای #باب، وی دستور ميدهد تمام آثار او را مالک شوند ولواينکه چاپي باشد « ثم العاشر اذا استطعتم کل آثار النقطه تملکون و لو کان چاپا »(1)
↩️جالب است که باب که به زبان عربی کتاب نوشته و نام این کتاب«بیان عربی» است از کلمه«چاپا» استفاده کرده،در حالی که در زبان عربی حروف«چ» و «پ» وجود ندارد.
📚1. بيان عربي، صفحه ي 42 .
@feraghvaadyan
✅امام خمینی(ره):
♦️آنقدر که اسلام از این مقدسین روحانی نما ضربه خوده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است و نمونه بارز آن مظلومیت و غربت امیرالمؤمنین-علیه السلام- که در تاریخ روشن است.
↩️طلاب جوان باید بدانند که پرونده تفکر این گروه همچنان باز است و شیوه مقدسمآبی و #دین فروشی عوض شده است.شکست خوردگان دیروز،سیاستبازان امروز هستند.
#انجمن_حجتیه
@feraghvaadyan
♨️ تجمل و اشرافیگری در انجمن حجتیه
▫️استاد حمید سبزواری نیز در توصیف یکی از جلسات انجمن(حجتیه) میگوید: « جلسه در زعفرانیه در یکی از خانهها بود. من بلند شدم رفتم، ببینم اینجا چه خبر است. اینجا مثل سبزوار و نیشابور است یا خیر؟ وقتی که به آن جلسه وارد شدم ارزیابی که نسبت به فرشهای آنجا کردم، دیدم که آنموقع میلیونها تومان فرش، آنجا پهن کردهاند. یک ساختمان پر از فرشهای پرقیمت و پر از جمعیت هم بود و خوب انجمنحجتیه است. من در دلم این شد که به خدا قسم امام زمان پای خود را در این خانه نخواهد گذاشت. آخرین جلسهای بود که شرکت کردم و دیگرمن به #انجمنحجتیه نرفتم»(1)
1.حال اهل درد،خاطرات استاد حمید سبزواری،انتشارات مرکز انقلاب اسلامی،چاپ دوم،بهار 1387،ص121.
@feraghvaadyan
💢جریانهای فرقهای نوک پیکان جنگ نرم
♦️جنگ نرم در عین تأثیرگذاری و کارآمدی، کم هزینهترین نوع جنگ است که از ارزشهای یک جامعه و امنیت ملی یک کشور را تهدید میکند. در بررسی تهدید نرم، کارکردهای #جریانهای_فرقهای، کاملاً خودنمایی کرده و اساساً مهمترین اهداف در این نوع تهدید محقق میشود.
↩️تغییر هویت دینی و ملی، تغیر الگوی سیاسی حاکم، تغییر ارزشهای جامعه، القای ناکارآمدی حکومت،کاهش انسجام اجتماعی، تقویت واگرایی قومی و دستکارافکار عمومی از جمله اهداف #جنگ_نرم است که بوسیله جریانهای فرقهای انجام میپذیرد.
@feraghvaadyan
⭕️ انجمنحجتیه و بورژوازی
▪️یکی از انتقاداتی که در طول سالهای تشکیل #انجمن_حجتیّه مطرح بوده ، سبک زندگی اشرافی و تجمّلاتی آنهاست. در این راستا باید توجّه نمود که این موضوع در مورد همه اعضای انجمن صدق نکرده و نمیکند لیکن تفکرات انجمنحجتیه از ابتدای شکلگیری معطوف بر ادعای مبارزه با بهائیت بود و روش این مبارزه پیش از انقلاب بهدلیل تامین منابع مالی مورد نظر موجب شد تا مبانی فکری آن با #لیبرالیسم و بورژوازی پیوند بخورد؛ حال آنکه اساسا اصل و بنمایه مبارزه با رفاهطلبی و تجملگرایی سازگار نیست اما از آنجا که بهائیت با تجمل و زرق و برق مجالس، توانسته بود جوانان را گمراه و به عضویت خود درآورد لذا انجمن تصمیم گرفت تمام و کمال همانند آن شود تا از این طریق به مبارزه برخیزد غافل از آنکه به تدریج، سبب آلودگی میشود و خوی اشرافیگری و رفاه طلبی در بطن اعضا رسوخ خواهد کرد.
♦️بهطورکلی، آنجا که تفکر انجمنحجتیه به تجمل،رفاهطلبی، بیتفاوتی ، اشرافیگری و سرمایهداری نزدیک میشود و آن را منش و مرام رفتاری خود قرار میدهد محل تلاقی فکری با خوی بورژوازی و سرمایهداری است که این اتفاق در ابتدا تشکیل انجمن و با جدیتر شدن در راه مبارزه #بهائیت، بیشتر نمود پیدا کرد و در حال حاضر نیز انجمن با همین تفکرادامه حیات میدهد البته همانگونه که گفته شد این سبک شامل تمامی اعضا نیست اما در طول حیات این انجمن تا کنون ریشههای این تفکر مشهود است.
@feraghvaadyan
❌انجمن حجتیه و فعالیت در مدارس مذهبی
«مدارس انجمنی به لحاظ آموزشی جزء مدارس ممتاز کشور محسوب میشوند و در بعد آموزش تحصیلی، عملکرد خوبی دارند و دقیقاً همین امر، زنگ خطر را بیشتر، به صدا درمیآورد چراکه از یک طرف با اشغال تعداد زیادی از موقعیتهای دانشگاهی و به تبع آن، موقعیتهای مهم اجتماعی در آینده با دانشجویان ملهم از دیدگاه #حجتیهای، نخبگان جامعه را با خود هماهنگ کرده و از نگاه خط امام(ره) و رهبری دور میکنند و از طرف دیگر، مثل غالب #مدارس غیرانتفاعی، چرخه فاسد پول-تحصیلات-موقعیت اجتماعی را تقویت میکنند تا وحدت بین طبقه نخبگان و ثروتمندان در جمهوری اسلامی تثبیت شود.»(1)
1.«روش های حجتیه،بازسازی شده روشهای صهیونیستی است»، مصاحبه با سید عباس نبوی،هفتهنامه پنجره،آذر 1389.
@feraghvaadyan
⭕️ عقاید خرافی و شاز بهائیت
🔘 شالوده عقیده بهاء(سرکرده فرقه بهائیت) در کتاب هایش بر این اصل استوار است که با ظهور “او” و “باب” شریعت #اسلام ملغى گردیده و دوره رسالت حضرت محمد (ص) سپرى شده و دوره رسالت و زمامدارى جمال اقدس الاهى و آیین او آغاز گردیده است و «کتاب اقدسش مهیمن بر جمیع کتب و ناسخ همه صحف و مرجع تمامى احکام است».(1) و نیز «خداوند در هیکل حسین على تجلّى و تجسّد پیدا کرده است و بعد از او نیز #خداوند بارها بر زمین هبوط و تجلى خواهد نمود. البته بعد از حضرت محمد (ص) و باب و میرزا حسینعلى تا هزار سال دیگر، ظهور الاهى در عالم نخواهد بود.»(2)
1. مکاتیب عبدالبهاء، ج۱، ص ۳۴۳.
2. خاتمیت پیامبر اسلام، ص ۷۲ و ۷۵٫.
@feraghvaadyan
💢امام خمینی(ره):
🔘«ﻭﻟﺎﻳﺘﻰ ﻫﺎﻯ ﺩﻳﺮﻭﺯ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺳﻜﻮﺕ ﻭ ﺗﺤﺠّﺮ ﺧﻮﺩ ﺁﺑﺮﻭﻯ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﻭ ﻣﺴﻠﻤﻴﻦ ﺭﺍ ﺭﻳﺨﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻋﻤﻞ ﭘﺸﺖ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﻋﺼﻤﺖ ﻭ ﻃﻬﺎﺭﺕ ﺭﺍ ﺷﻜﺴﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺑﺮﺍﻳﺸﺎﻥ ﺟﺰ ﺗﻜﺴّﺐ ﻭ ﺗﻌﻴّﺶ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎﻧﻰ ﻭ ﻭﺍﺭﺙ #ﻭﻟﺎﻳﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺣﺴﺮﺕ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺷﺎﻩ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺧﻮﺭﻧﺪ. ﺭﺍﺳﺘﻰ ﺍﺗﻬﺎﻡ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎﺋﻰ ﻭ ﺭﻭﺳﻰ ﻭ ﺍﻟﺘﻘﺎﻃﻰ، ﺍﺗﻬﺎﻡ ﺣﻠﺎﻝ ﻛﺮﺩﻥ ﺣﺮﺍﻣﻬﺎ ﻭ ﺣﺮﺍﻡ ﻛﺮﺩﻥ ﺣﻠﺎﻟﻬﺎ، ﺍﺗﻬﺎﻡ ﻛﺸﺘﻦ ﺯﻧﺎﻥ ﺁﺑﺴﺘﻦ ﻭ ﺣﻠﻴﺖ ﻗﻤﺎﺭ ﻭ ﻣﻮﺳﻴﻘﻰ، ﺍﺯ ﭼﻪ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﺻﺎﺩﺭ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ؟ ﺍﺯ ﺁﺩﻣﻬﺎﻯ ﻟﺎﻣﺬﻫﺐ ﻭ ﻳﺎ ﺍﺯ ﻣﻘﺪﺱ ﻧﻤﺎﻫﺎﻯ ﻣﺘﺤﺠّﺮ ﻭ ﺑﻰ ﺷﻌﻮﺭ؟»(1)
#انجمن_حجتیه
1.بیانات اﻣﺎﻡ ﺧﻤﻴﻨﻰ، 3/12/1367.
@feraghvaadyan
♨️ بحران هویت دینی و اقبال به فرقه
🔹در شرایطی که شاخصههای مهم #هویت_دینی از طریق اندیشههای متعارض، مورد هجوم قرار گرفته، کارکردهای انسجامبخش آن، قدرت خود را از دست داده و ناهمگونیهای هویتی، نظامواره هویت دینی را به بیهویتی دلالت مینماید. در این وضعیت، کالبد جامعه به ضعف ایمنی و عصبی مبتلا شده و مقاومت خود را در برابر ویروسهای مهاجم، از دست میدهد.
🔻با پریشانی، آشفتگی و شک آلود شدن عناصر هویتدینی به خود، نتایج خودآگاهی فرد و جامعه، متزلزل و بحرانزده میشود.تقریباً هر فردی در یک دوره آسیبپذیری از زندگی خود، وضعیتی پیدا میکند که ممکن است جذب #فرقه معینی شود.
@feraghvaadyan
💢 دپارتمان « نبرد صلیبی»
🔸 در دپارتمان «حرکت» سازمان نبرد صلیبی آموزشهای لازم برای ایجاد یک جریان جدید #تبشیری در درون دانشگاه ارائه میشود که بوسیله پست الکترونیکی و ارسال جزوات به دانشجویان علاقهمند پشتیبانی میشود تا با تماسهای مداوم، فرد را برای شروع و هدایت حرکت تبشیری در دانشگاه خود پشتیبانی کنند.
▫️ کارکنان« بخش بینالملل» این سازمان آمریکایی هستند وبه صورت دائم یا مقیم در یکی از دفاتر تبشیری منصوب میشوند. کارکنان، ستون فقرات نهادهای تبشیری جدیدند و عهدهدار آموزش دانشجویان و کارکنان جدید در شعبات جدید هستند. این آموزشها بر مبنای الهیات #اوانجلیسم و روشهای شاگردسازی برگزار میشود.
@feraghvaadyan
⭕️ سوء استفاده از الفاظ برای پیشبرد اهداف مغرضانه
▪️با فرا رسیدن ایام محرم و صفر و عزاداری سیدالشهداء(ع) برخی از رسانههای مخالف نظام اسلامی و اسلام از جمله بهائیان ، #آتئیستها و تبشیریها، با ژست مصلحتطلبانه و دلسوزانه برای سلامت روانی کودکان و جلوگیری ازافسردگی از والدین خواستند تا از رفتن فرزندانشان به مجالس عزاداری خودداری کنند.
❗️این در حالی است که همین رسانهها، در ایام جشن غیرمنطقی و عجیب و غریب هالووین، با تبلیغات گسترده درصدد به انحراف کشاندن مردم تحت عنوان آزادی، جشن و خوشگذرانی هستند.
↩️همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرموده اند، این افراد به دنبال #آزادی و حقوق انسانها نیستند بلکه به دنبال اهداف مغرضانه و بعضاً سیاسی خود میباشند.
@feraghvaadyan
❌ انجمن حجتیه که یکی از شاخصترین جریانهای نفوذی و نامحرم انقلاب است
❗️«حضرت امام هرگز نگاه خوبی به #انجمن_حجتیه نداشتند. ایشان خطر انجمن حجتیه را برای انقلاب بسیار جدی تلقی میکردند. خطر اصلی آنها جایی است که وقتی امام به آنها نهیب زدند تا تشکیلاتشان را جمع کنند به ظاهر اعلام انحلال کردند اما در پشت پرده فعالیتهایشان، نظام تشکیلاتیشان و ارتباطاتشان را ادامه دادند. انجمنیها حتی پس از فرمان امام به یارگیریشان ادامه دادند و همچنان یارگیری میکنند. فقط فرقشان با پیش از انقلاب و اوایل انقلاب این است که ماسک انقلابی به صورت زدند و توانستند از غفلت مسئولان وارد ارکان نظام شوند و پستهای حساس هم بگیرند.(1)
1.انجمن حجتیه به روایت علیاکبر محتشمیپور، خبرگزاری ایسنا،1397/3/8.
@feraghvaadyan