eitaa logo
روشنگران
114 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
31 فایل
✨🎇 کانال روشنــگران 🎇✨ 🛑پاسخِ شایعات‌ و شبهات 🛑مطالب روشنگرانه در موضوعات مختلفِ 🛑فرهنگے، اعتقادے ، سیاسی واجتماعی ...
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جنگ با خدا 👈 توهین به پیامبر اکرم (ص) بحث یک نشریه نیست، یک برنامه جهانی است... چرا بعد از ١۴٠٠ سال دوباره در ایام محرم به پیامبر اکرم (ص) اهانت می‌کنند و قرآن را آتش می‌زنند؟! ❌ هیئتی ها! قرآن را آتش زدند، چرا فریاد نمی‌زنید؟! ⚠️ امام زمان! شرمنده‌ایم از این که نمی‌توانی روی یاری ما حساب کنی... 🗓 جمعه ١۴ شهریور ، مسجد جمکران 🎙 حجت الاسلام 👉 @roshangeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فمینیسم الحادی... فمینیست ها جنود و سربازان شیطان قدم اول در فمینیسم بی غیرت کردن مردان جامعه است دوچرخه سواری زنان در خیابان ها را در همین پازل بی غیرت کردن مردان ببینید 👌👌حتما ببینید و نشر دهید👌👌 @roshangeran
روشنگران
🎥 جنگ با خدا 👈 توهین به پیامبر اکرم (ص) بحث یک نشریه نیست، یک برنامه جهانی است... چرا بعد از ١۴٠٠ س
⚫️فاجعه باز نشر کاریکاتور توهین به پیامبر رحمت(ص) کاریکاتورهای موهن ضداسلامی نخستین بار ۱۵ سال پیش در یک روزنامه دانمارکی منتشر شد و یک سال بعد انتشار آنها را آغاز کرد. این اقدام موهن با اعتراضات مسلمانان مواجه شد و هدف شارلی ابدو این بود که نشان دهد «همه مسلمانان تروریست هستند». این نشریه در یادداشتی که به مناسبت بازنشر این کاریکاتور منتشر کرده،‌ گستاخانه تأکید می‌کند که «هیچگاه عقب‌نشینی نمی‌کند و کوتاه نمی‌آید». ⬛️متاسفانه این کاریکاتور بار دیگر در ۱۲ شهریور1399، در حالی در نسخه چاپی شارلی ابدو باز نشر داده شده است که پنج سال پیش موجی از خشم را در جهان اسلام به راه انداخت و سرانجام به حمله به دفتر شارلی ابدو منجر شد. نسخه الکترونیکی شماره جدید «شارلی ابدو»، که کاریکاتورهایی موهن به پیامبر اسلام روی جلد آن نقش بسته، از ظهر سه‌شنبه در دسترس قرار گرفت و نسخه کاغذی این مجله نیز چهارشنبه توزیع شد. ▪️شارلی ابدو که چهارشنبه‌ها منتشر می‌شود، در فرانسه و در سراسر جهان به خاطر سبک توهین‌آمیز خود مشهور است و به بهانه آزادی بیان با اهانت به مقدسات و مسائل مهم مردم جهان، اغتشاشات زیادی را به وجود آورده و توهین به ادیان و انبیای الهی از قبیل حضرت محمد(ص) و حضرت عیسی(ع) از جمله اقدامات آن است. این نشریه در سال ۲۰۱۵ نیز از سوی گروهی به ظاهر مسلمان هدف حمله مشکوک قرار گرفت و عده‌ای از کارکنان آن کشته شدند. ❌فرانسه که این‌گونه هتاکی‌ها و گستاخی‌ها را آزادی بیان توصیف می‌کند، اقدام موهن نشریه را نه تنها محکوم نکرد بلکه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، دیروز با ادعای حق آزادی بیان گفت که در جایگاهی نیست که در مورد تصمیم‌گیری برای بازنشر این کاریکاتور قضاوت کند. هرچند وقوع چنین اتفاقات زشتی به بهانه آزادی بیان صورت می گیرد، اما آنچه در عمل رخ می‌دهد این است که جریان غرب‌گرا و صهیونیسم بین‌المللی به اندازه سر سوزنی به آزادی بیان اعتقادی ندارد و کوچکترین مخالفت و انتقاد نسبت به خود را سرکوب و مسدود می‌کند. ✔️یکی از مصادیق بارز رویکرد دوگانه و متناقض غربی-صهیونیست‌ها نسبت به مفهوم آزادی بیان که چندی پیش اتفاق افتاد، حذف تصاویر مربوط به پویش میلیونی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی مختلف بود؛ البته نمونه‌های پرشمار دیگری هم وجود دارد. 🔸 @roshangeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قرائت فرازی از دعای پر فیض کمیل توسط سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی 📌  @roshangeran
🤔🚫🚫 ❔ شما میخواهید رد کنید سر به کوبیدن حضرت زینب رو در حالی که علما تایید کردن❗️نظر شما در این رابطه چیست ❗️❗️ 💠💠 👌منبع اصلی و مورد استناد جریان مذکور ، کتاب شریف بحار الانوار می باشد . ❕ علامه مجلسی چنین نقل می‌کند که در بعضى از کتب معتبره دیدم از مسلم جصّاص نقل شده است: ⚫️ «ابن زیاد مرا خواست تا دارالاماره کوفه را تعمیر نمایم. زمانی که درهای دار الاماره را گچکارى می‌کردم، ناگاه شنیدم فریادهایى از اطراف بلند شد. از کارگر زیر دستم پرسیدم: چرا دچار زاری و فغان گشت؟ گفت: همین حالا سر یکى از خارجی‌هایی که بر یزید خروج کرده را آورده‌اند. ❕گفتم: آن خارجى کیست ؟ گفت حسین بن على .من صبر کردم تا کارگر رفت؛ ‌چنان به صورتم زدم که ترسیدم چشمم کور شود. دست خود را شسته، دست از کار کشیدم و وارد میدان کوفه شدم؛ جایی که مردم منتظر ورود اسیران و بریده بودند. در این هنگام حدود چهل شتر با هودج پیدا شدند که در میان آنها اهل‌بیت حضرت سیدالشهداء و اولاد فاطمه بودند؛ دیدم که على بن الحسین بر شترى برهنه سوار است و غل و زنجیر به او آسیب رسانده و خون از رگ‌هاى گردنش جارى است. او گریه می‌کرد و اشعاری با این مضامین می‌خواند: «اى امت بد رفتار خدا شما را از باران رحمتش سیراب نکند، اى امتى که احترام جدّ ما را درباره ما مراعات نکردید. اگر روز قیامت پیغمبر خدا ما را جمع کند، شما در جواب چه خواهید گفت. شما ما را بر پشت شتران بی‌جهاز می‌گردانید. گویا ما آن افرادى نیستیم که پایه دین را براى شما محکم کرده باشیم» ❕در همین زمان، مردم کوفه از روی دلسوزی به بچه‌ها نان، گردو و خرما می‌دادند. ام آنها را از دست و دهان کودکان می‌ربود و دور می‌افکند و فریاد می‌زد: «اى مردم کوفه صدقه بر ما حرام است...». زنان کوفه با مشاهده این وضعیت براى مصیبت اهل‌بیت گریه می‌کردند. 👌ام‌کلثوم سر خود را از خارج کرد و گفت: اى اهل کوفه آرام باشید. مردانتان ما را می‌کشند و زنانتان براى ما گریه می‌کنند. خدا در روز قیامت بین ما و شما داورى خواهد کرد. در همان هنگام بود که ناگاه صداى ضجه بلند شد و سر شهیدان که سر امام حسین پیشاپیش آنان بود را آوردند. 👌زینب با دیدن سر برادرش، پیشانی خود را بر چوب جلوی زد و خون از زیر مقنعه‌اش فرو ریخت، سپس با یک قطعه پارچه به سر امام حسین اشاره کرده و اشعارى را خواند: ❕اى ماهی که چون بسر حدّ کمال رسید، به ناگاه خسوف او را ربوده و غروبش را مقدّر کرد.پاره قلبم گمان نمی‌کردم که چنین مصیبتی در انتظارت باشد. برادرم با فاطمه کوچکت سخنی بگو؛ زیرا نزدیک است که قلبش آب شود. برادرم! قلب مهربانت چه شد که اکنون سفت و سخت شده است...» 📚بحار الانوار ج45 ص115 👌ما در گذشته این روایت را چون نقل شده بود ، از حیث سندی تضعیف کرده و رد کردیم ، اما با بیشتری که حول مساله داشته ایم و این که جریان مذکور در کتاب شریف و معتبر الانوار نقل شده است و علامه مجلسی نیز تصریح می کند که این جریان را از کتب نقل می کند ، و از سوی دیگر در گذشته نیز ثابت کرده ایم که تمام روایاتی که در کتب معتبر ما نقل شده است مورد است جز موارد اندکی از آنها که خلاف سنت قطعی می باشد ؛ 👌و از سوی دیگر جزع و فزع و بی تابی کردن و زنی در محدوده شرع که ضرر قابل توجهی بر آن مترتب نشود ، در مصیبت امام حسین استحباب روایی دارد ⚫️با توجه به تمام این به این نتیجه رسیدیم که روایت مذکور صحیح است و حضرت زینب سلام الله علیها بی اختیار با دیدن سر مبارک امام حسین ، سر خودش را به عنوان حزن و اندوه و مصیبت بر محمل می کوبد که به ناگاه سر خونین می شود ، ما نیز وقتی عزیزی از خود را از دست می دهیم ممکن است بی اختیار چنین رفتاری از ما صادر شود . ❕البته این نکته را متذکر می شویم که جریان مذکور نمی تواند مستند برای زنی قرار گیرد زیرا اساسا قمه زنی در نزد عرف مصداق عزاداری نمی باشد و هیچ کس در فراق عزیزانش شمشیر به سر نمی زند ، اما به سر و صورت زدن و حتی زدن سر به درب منزل و مانند آن در فراق عزایزان امری مرسوم در نزد عرف است و نوعی جزع و فزع کردن تلقی می شود و تا زمانی که ضرر خاصی بر آن مترتب نشود ، بی اشکال است و این نوع جزع و بی تابی کردن در فراق امام حسین هم مصداق عزاداری و حزن می شود . ❕بنابراین از جریان حضرت زینب می توان استحباب به سر و صورت زدن و مانند آن را در مصیبت امام حسین استنباط کرد نه زنی را . @roshangeran
روشنگران
🎥 جنگ با خدا 👈 توهین به پیامبر اکرم (ص) بحث یک نشریه نیست، یک برنامه جهانی است... چرا بعد از ١۴٠٠ س
💢 توهین به مقدسات از سوی «شارلی ابدو»های داخلی هفته گذشته جسارت روزنامه فرانسوی «شارلی ابدو» بر ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) موجی از اعتراض و ناراحتی در بین مسلمانان و ملت ایران به وجود آورده است. بررسی رسانه‌های داخلی کشور نیز حکایت از تعدد بالای جسارت‌هایی مشابه، به اصول و مقدسات دینی دارد که ضرورت نظارت جدی بر آن‌ها بیش از گذشته احساس می‌شود؛ برای نمونه: 🔸 روزنامه اصلاح‌طلب ابتکار نیز در ماه‌های گذشته نوشته بود: «اینکه قدرت شفادهندگی را به مکان‌هایی نسبت دهیم و معتقد باشیم که مکان‌های معینی شفادهنده هستند و می‌توانند بیماری‌ها را درمان کنند و برای آن‌ها قدرت‌های مافوق طبیعی قائل باشیم، نمونه‌ای از تفکر اسطوره‌ای است.» 🔹«نجفقلی حبیبی» عضو حزب منحله مشارکت- مرداد ۹۳ در اظهارنظری تأمل‌برانگیز عزاداری برای امام حسین(ع) را کاری بیهوده و بی‌بازده خوانده و گفته بود: «شما سالانه برای بعضی چیزها چقدر خرج می‌کنید؟ در همین ایام عاشورا چقدر پول‌ها خرج می‌شود؛ بازده فرهنگی‌اش چقدر است؟ دو نفر گریه می‌کنند و تمام می‌شود!». 🔸طیف تندروی اصلاح‌طلب بارها توهین به ائمه اطهار و مقدسات را در کارنامه خود ثبت کرده است؛ «حتی علیه خدا هم می‌توان تظاهرات کرد (ابراهیم اصغرزاده)»، «حضرت علی (ع) مانند معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است (رجبعلی مزروعی)»، «معصومین بدون نظارت مردم در معرض انحراف هستند (عزت‌الله سحابی)»، «خدای جدید با خدای گذشتگان متفاوت است (عبدالکریم سروش)»، «فرهنگ شهادت خشونت‌آفرین است، اگر کشته شدن آسان شد، کشتن هم آسان می‌شود (عبدالکریم سروش)»، «احکام قرآن متناسب با زندگی قبیله‌ای است، قرآن کریم برای ما قابل استناد نیست (محمد خاتمی)» و... تنها بخشی از جسارت طیف تندروی اصلاح‌طلب طی ماه‌ها و سال‌های اخیر به مقدسات و ائمه اطهار(ع) بوده است. @roshangeran
🤔 ❔آیا حقیقت دارد که امام سجاد در هر شبانه روز هزار رکعت نماز می خواندند ❗️آیا چنین چیزی ممکن است ❕❕ 💠💠 👌در این شکی نیست که امام سجاد علیه السلام ، بسیار اهل عبادت و بندگی بودند تا جایی که به سید الساجدین و العابدین و سجاد و ذو النفثات ( صاحب پینه ها که بر اثر عبادت زیاد برپیشانی حضرت ایجاد می شد ) ملقب بودند . 📚کشف الغمه ج 2 ص 74 _ المناقب ج 4 ص 75 _ بحار الانوار ج 46 ص 6 🔸امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « پدرم علی بن الحسین علیه السلام در هر شبانه روزی هزار رکعت نماز می گزارد ، چنان که امیر مومنان نیز چنین بود و از پدرم پانصد درخت خرما بود که در نزد هر درخت ، دو رکعت نماز می گزارد » 📚خصال ج 2 ص 517 _ بحار الانوار ج 46 ص 61 ❕روايتى وارد شده كه فاطمه دختر حضرت امير المؤمنين عليه السّلام روزى جابر بن عبد اللّه انصارى را طلبيد و گفت: تو از صحابه كبار حضرت رسولى ، و ما اهل بيت را حقّ بر تو بسيار است، و از بقيّه اهل بيت رسالت همين على بن الحسين عليه السّلام مانده و او بر خود جور مى ‏نمايد در عبادت الهى پيشانى و زانوها و كف‏هاى او از بسيارى عبادت پينه كرده و مجروح گشته و بدن او نحيف شده و كاهيده، از او التماس نما كه شايد پاره‏ اى تخفيف دهد. ❕چون جابر به خدمت آن جناب رسيد ديد كه در محراب نشسته و عبادت بدن شريفش را كهنه و نحيف گردانيده، و حضرت جابر را اكرام فرمود و در پهلوى خويش تكليف نمود و با صداى بسيار ضعيف. احوال او پرسيد. 🔸پس جابر گفت: يا بن رسول اللّه! خداوند عالميان بهشت را براى شما و دوستان شما خلق كرده و جهنّم را براى دشمنان و مخالفان شما آفريده، پس چرا اين قدر بر خود تعب مى ‏فرمايى؟ حضرت فرمود كه: اى مصاحب حضرت رسول ! حضرت رسالت پناه با آن كرامتى كه نزد خداوند خود داشت ... مبالغه و مشقّت در عبادت را ترك نفرمود- پدرم و مادرم فداى او باد- تا آن كه بر ساق مباركش نفخ ظاهر شد و قدمش ورم كرد، صحابه گفتند كه: چرا چنين زحمت مى ‏كشى و حال آن كه خدا بر تو تقصير نمى‏ نويسد؟ فرمود كه: آيا من بنده شاكر خدا نباشم و شكر نعمت‏هاى او را ترك نمايم. 👌جابر گفت: يا بن رسول اللّه! بر مسلمانان رحم كن كه به بركت شما خدا بلاها را از مردمان دفع مى ‏نمايد و آسمان‏ها را نگاه مى‏ دارد و عذاب‏هاى خود را بر مردمان نمى ‏گمارد. فرمود كه: اى جابر! بر طريق پدران خود خواهم بود تا ايشان را ملاقات نمايم. » 📚امالی طوسی ج 2 ص 249 _ مناقب ابن شهر آشوب ج 3 ص 289 🔸امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « روزى بر پدرم على بن الحسين عليه السّلام داخل شدم ديدم كه عبادت در آن حضرت بسيار تأثير كرده و رنگ مباركش از بيدارى زرد گرديده و ديده‏ اش از بسيارى گريه مجروح گشته و پيشانى نورانيش از كثرت سجود پينه كرده و قدم شريفش از وفور قيام در صلاة ورم كرده، چون او را بر اين حال مشاهده كردم خود را از گريه منع نتوانستم نمود و بسيار بگريستم. ❕ آن حضرت متوجّه تفكّر بودند، بعد از زمانى به جانب من نظر افكندند و فرمودند كه بعضى از كتاب‏ها كه عبادت امير المؤمنين عليه السّلام در آنجا مسطور است به من ده، چون بياوردم و پاره ‏اى بخواندند بر زمين گذاشتند و فرمودند كه: كى ياراى آن دارد كه مانند على بن ابى طالب عليه السّلام عبادت كند » 📚الارشاد ج 2 ص 142 _ بحار الانوار ج 46 ص 74 👌هزار رکعت نماز خواندن در شبانه روز،همه وقت را نمیگیرد بلکه وقت بسیاری برای خوراک واستراحت و.....باقی می ماند، بخصوص اگر در نماز فقط حمد خوانده شود، چراکه در روایات ما امده است که نماز برترین موضوع است،و تا انسان میتواند شایسته است که تحت هر نماز بگذارد . 📚بحارالانوار،ج79،ص303،باب4 ❓چگونه این مسئله جای تعجب دارد انگاه که علامه در دفاع از این مطلب چنین می آورد ؛ «در نجف اشرف سراغ داریم افرادی را که در هر 8ساعت رکعت نماز میخوانند،بنابراین مطلب فوق غیر ممکن نیست» 📚الغدیر،ج5،ص40 👌چگونه اهل سنت و وهابیت بر این مساله اشکال می گیرند درحالی که خودشان در شرح حال بسیاری از رجال اهل سنت نقل کرده اند که آنان در شبانه روز و یا تنها در روز هزار رکعت نماز می خوانده اند و این را از آنان می شمارند ، مانند؛ مره بن شراحیل همدانی که گفته شده است در هر شبانه روز هزار رکعت نماز می خوانده است؛ (البدایه و النهایه ج8 ص70 ) و عبدالرحمان ابن ابان ابن عثمان بن عفان (انساب الاشراف ج5 ص120) و علی بن عبدالله عباسی او نیز هزار رکعت نماز می گذارده است (تهذیب التهذیب ج7 ص358) وبلال بن اسعد اشعری نیز چنین بوده است؛ (تهذیب التهذیب ج1 ص503 ) و مصعب بن ثابت ابن عبدالله ابن زبیر نیز چنین بوده است؛ (صفه الصفوه ج2 ص99 ) و ... @roshangeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مردم در ... در وانفسای آخرالزمان تو کجا ایستادی؟ با جریان حقی یا علیه حق؟ ❌❌حتما ببینید و نشر دهید❌❌ @roshangeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 «عزادار حقیقی» 👤 استاد شجاعی 🔺 این اشک میخواد ما رو به کجا ببره؟ نکنه با بی غیرتی و ذلت برای گریه کنیم...!! 🏴 ویژه @roshangeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ مصائب امام سجاد علیه السلام ◼️چون امر بر حضرت حسین (علیه‌السلام) تنگ شد به سراغ خیمه فرزندش زین‌العابدین (علیه‌السلام) آمد و او را دید که بر روی قطعه‌ای از پوست خوابیده است، بر او داخل شد و نزد او زینب (علیهاالسلام) حضور داشت که به پرستاری او مشغول بود. چونکه حضرت علی بن الحسین (علیه‌السلام) به پدر نگریست، خواست به پا خیزد ولی به خاطر شدت بیماری نتوانست. سپس عرض کرد:پدر جان عمویم عباس کجاست؟ حضرت حسین (ع) فرمود: ای پسرم عمویت کشته شد و در کنار فرات دستانش را قطع کردند. ◼️علی بن حسین گریه شدیدی نمود تا بیهوش شد و چونکه به هوش آمد باز از یک یک عموها می‌پرسید و پرسید: برادرم علی کجاست و حبیب بن مظاهر و مسلم بن عوسجه و زهیر بن قین؟ امام حسین (ع) فرمود: ای پسرم بدان هر آینه در خیمه‌ها جز من تو مرد زنده‌ای وجود ندارد و اینها که از آنان سؤال می‌کنی همگی کشته شده روی زمین افتاده‌اند. پس باز علی گریست، آنگاه به عمه‌اش فرمود: ای عمه جان شمشیر و عصا برایم بیاورید. امام(ع) به او فرمود: با آنها چه می‌کنی؟ جواب داد: اما عصا تا بر آن تکیه کنم و اما شمشیر پس به وسیله آن از فرزند رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌) دفاع می‌کنم. چرا که بعد از او خیری در زندگی نیست. @roshangeran ◼️حضرت امام حسین (ع) وی را از این کار منع نمود و او را به سینه خود چسبانید و به او فرمود: ای پسرم تو طیب‌ترین ذریه من هستی و با فضیلت‌ترین عترت من، تو جانشین من می‌باشی بر این اطفال و عیال، چرا که آنان غریبانی هستند که مخذول شده‌اند. آنان را ذلت و یتیمی و بدگویی دشمنان و ناگواری روزگار احاطه کرده، هرگاه گریه‌های بلند کردند آنان را ساکت کن و اگر وحشت کردند آنان را انیس باش و پریشانی آنها را با کلام نرم، آرامش بخش، چرا که از مردانشان جز تو کسی نمانده است که به او انس بگیرند و احدی نزد آنان نیست جز تو که ناراحتی و حزن خود را به او شکایت برند. به آنان اجازه بده تو را ببویند و تو آنان را ببو و آنان بر تو گریه کنند و تو بر آنان گریه کن. _ ◼️سپس حضرت امام حسین (ع) حضرت سجاد (ع) را به دست خود محکم گرفتند و به بالاترین صدایشان فریاد برآوردند که سخن مرا بشنوید و بدانید این فرزند من جانشین و خلیفه من بر شماست. سپس به فرزندش فرمود: ای فرزندم سلام مرا به شیعیان برسان و به آنان بگو: پدرم غریبانه از دنیا رفت پس برای او گریه کنید و او شهید گشت پس برای او گریه کنید. منابع: الدمعة الساکبة، ج۴، ص۳۵۱. معالی السبطین، ج۲، ص۲۲. ذریعة النجاة، ص۱۳۹. @roshangeran
شناختنامه امام سجاد(ع).pptx
1.02M
✳️ پاورپوینت شناختنامه امام سجاد علیه السلام (ع) @roshangeran •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥❌بیانات امام خمینی(س) درباره نقش تبلیغات حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در خارج از میدان جنگ❌ ✅آنها به ما فهماندند که در مقابل حکومت جور نباید زن ها و مرد ها بترسند @roshangeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 ان شاءالله آخرین وصیت امام حسین علیه السلام و امام زین العابدین علیه السلام رو همیشه مد نظر داشته باشیم... @roshangeran
13920905_7896_192k.mp3
6.58M
امام خامنه ای (مدظله العالی):امام سجاد علیه السلام؛قهرمان اهل بیت علیهم السلام ای @roshangeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
35.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای هفتم صحیفه سجادیه(توصیه شده رهبری جهت دفع بلایا و ویروس منحوس کرونا) فانی با @roshangeran
📗📗 "رسالة الحقوق" عنوان حدیثی طولانی از امام سجاد (ع)است. این رساله كه حاوی بیش از ۵۰ وظیفه برای فرد نسبت به خود و ديگران است، در حقیقت درسنامه‌ای جامع و اخلاقی است که بیان کننده رفتار انسان در حوزه روابط فردی و اجتماعی است. قدیمی‌ترین منابع این حدیث، تُحَف‌ُ العقول، تألیف ابن‌شُعبه حَرّانی و سه کتاب شیخ صدوق به نام خصال، مَن لا یَحضُرُهُ الفَقیه و اَلاَمالی است. این پنجاه حقِّ را در هفت دسته به شرح زیر میتوان تقسیم بندی کرد: ۱- حق خداوند و حق انسان بر خود ۲- حقوق اعضای بدن: زبان، گوش، چشم، دست، پا، شکم، عورت. ۳- حقوق افعال: نماز،روزه، صدقه، قربانی. ۴- حقوق پیشوایان: حاکم، معلم، ارباب ۵- حقوق رعیت: مردم (حق مردم بر حاکمان)، شاگرد، همسر، بَرده (حق برده بر ارباب). ۶- حقوق خویشاوندان: مادر، پدر، فرزند، برادر. ۷- حقوق‌ دیگران: کسی که تو را از بردگی آزاد کرده است، برده‌ای که تو آزاد کرده‌ای، نیکی‌کننده، مؤذن، امام جماعت، همنشین، همسایه، دوست، شریک، مال، بدهکار، معاشر، مدعی، مدعا علیه، مشورت‌کننده با تو، مشورت‌گیرنده از تو، نصیحت‌خواه، نصیحت‌گو، بزرگتر، کوچک‌تر، کسی که از تو درخواستی دارد، کسی که از او درخواستی داری، بدکنندهٔ به تو ، شادکنندهٔ تو، هم‌دینان، اهل‌ذِمّه. @roshangeran
1290869179Ringtone.mp3
8.94M
📖 بخشی از رساله حقوق امام سجاد علیه السلام ✅ قسمت سوم حقوق ارحام و‌ اقارب: حق مادر @roshangeran
1290863518Ringtone.mp3
7.26M
📖 بخشی از رساله حقوق امام سجاد علیه السلام ✅ قسمت دوم حقوق افعال: حق نماز @roshangeran