eitaa logo
روزنگار
824 دنبال‌کننده
60.5هزار عکس
27.4هزار ویدیو
1.4هزار فایل
مجله روزنگار ، حاوی مطالب مفید در موضوعات مختلف مرتبط با حال و هوای روز و کاربردی است. قدمت چندین ساله این کانال آنرا به مرجعی قابل جستجو تبدیل کرده است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ أمیرالمؤمنین امام علی بن ابیطالب علیه‌السلام: 🔸أشْرَفُ الْغِنَى تَرْكُ الْمُنَى. 🔹با ارزش‌ترين بی‌نيازی ترک است. 📚نهج‌البلاغه، حکمت ٣۴، (مرحوم علامه محمدتقی جعفری) ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره درباره کلام اهل‌بیت علیهم‌السلام معتقد بودند: «سخنانشان بالاتر از سخنان مخلوق و پایین‌تر از سخنان خالق است» و نظرشان بر این بود انسان با خواندن این روایات گویا پای منبر آن بزرگواران حاضر می‌شود. @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره ❓ سؤال: بعد از پر کردن دندان، دهانم نجس شده است، آيا براى نماز بايد دهانم را آب بکشم؟ يا با همان وضع مى‌توان نماز خواند؟ ✅ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: خير، لازم نيست. @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺 «وَلَقَدْ صَرَّفْنَا فِي هَذَا الْقُرْآنِ لِلنَّاسِ مِن كُلِّ مَثَلٍ وَكَانَ الْإِنسَانُ أَكْثَرَ شَيْءٍ جَدَلًا» و در این قرآن، از هر گونه مثلی برای مردم بیان کرده‌ایم؛ ولی انسان بیش از هر چیز، به مجادله می‌پردازد! آیه ۵۴ @Roznegaar
این آیات، یک نوع نتیجه گیرى از مجموع بحث هاى گذشته و نیز اشاره اى به بحث هاى آینده است. آیه مى گوید: ما در این قرآن براى مردم، هر گونه مثلى را بیان کردیم (وَ لَقَدْ صَرَّفْنا فِی هذَا الْقُرْآنِ لِلنّاسِ مِنْ کُلِّ مَثَل). از تاریخ تکان دهنده گذشتگان نمونه هاى مختلفى آوردیم، از حوادث دردناک زندگى آنها و خاطره هاى تلخ و شیرین تاریخ، در گوش مردم فرو خواندیم و آن قدر مسائل را زیر و رو کردیم، تا دل هائى که آماده پذیرش است، پذیراى حق گردد، و بر سایرین نیز اتمام حجت شود، و جائى براى ابهام باقى نماند. ولى با این حال، گروهى طغیانگر و سرکش، هرگز ایمان نیاوردند; چرا که انسان بیش از هر چیز به جدل مى پردازد (وَ کانَ الاْ ِنْسانُ أَکْثَرَ شَیْء جَدَلاً). 🌺🌺🌺 صَرَّفْنا از ماده تصریف به معنى تغییر و دگرگون ساختن و از حالى به حال دیگر درآوردن است، هدف، از این تعبیر، در آیه فوق آن است که ما در لباس هاى گوناگون و چهره هاى مختلف و به هر زبانى که امکان تأثیر در آن بوده، با مردم سخن گفته ایم. جَدَل به معنى گفتگوئى است که بر اساس نزاع و تسلط بر دیگرى صورت گیرد، و بنابراین مجادله به معنى آن است که دو نفر در برابر هم به جر و بحث و مشاجره برخیزند. این کلمه در اصل ـ به طورى که راغب مى‌گوید ـ از جَدَلْتُ الْحَبْلَ (طناب را محکم تابیدم) گرفته شده است، گوئى کسى که چنین سخنانى مى‌گوید، مى خواهد طرف مقابل را به زور از افکارش بپیچاند. بعضى نیز گفته اند: اصل جدال به معنى کشتى گرفتن و دیگرى را بر زمین افکندن است که در مشاجرات لفظى نیز به کار مى رود. ولى، منظور از انسان در اینجا انسان هاى تربیت نایافته است، و نظیر آن در قرآن فراوان است در این زمینه بحث مشروحى ذیل آیه 12 سوره یونس آورده‌ایم. ذیل آیه ۵۴ @Roznegaar
Kahf054.mp3
1.98M
استاد تفسیر کوتاه قرآن آیه ۵۴ @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خوشا راهی که پایانش تو باشی ... @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا