🔴بابا شماها که آمریکا به 18 روش سامورایی ترتیبتتون رو داده که نباید درباره بقیه کشورها شکر اضافه بخورید.
🔻هنوز که هنوزه جرأت ندارید توی سالروز بمب باران اتمی هیروشیما و ناکازاکی و در مراسم بزرگداشت جانباختگان این جنایت، هیچ اسمی از آمریکا ببرید😏
🔻پ.ن:
سامورایی هم
سامورایی های قدیم. هعی🤪😂
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
🔴یادتون هست؟ پارسال شروع اغتشاشات و فتنه از همینجا ها شروع شد!
✍احمد قصری
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سردار رادان: ۲۰ هزار دوربین روی لباس ماموران نصب شدهاست.
🔹۸ هزار دوربین آنلاین است و ۱۲ هزار دوربین آفلاین است.
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
هدایت شده از تبیین
⭕️قرآنِ صاعد
🔹کجفهمی هایی در انسان هست که این کج فهمی ها گاهی خیلی زیاد میشود. اینها #دعا را نمی فهمند چی هست، لهذا، خیال میکنند که حالا ما خوب، قرآن را می گیریم، دعا را رها میکنیم. اینها نمی فهمند که دعا اصلًا چی هست. مضامین ادعیه را نرفتهاند ببینند که چی هست، به مردم چی می گوید، چه می خواهد بکند. اگر نبود در ادعیه الّا دعای مناجات شعبانیه، کافی بود برای اینکه امامان ما، امامان بحقند؛
🔹آنهایی که این دعا را انشا کردند و تعقیب کردند. تمام این مسائلی که عرفا در طول کتاب های طولانی خودشان یا خودشان می گویند در چند کلمه مناجات شعبانیه هست، بلکه عرفای اسلام از همین ادعیه و از همین دعاهایی که در اسلام وارد شده است از اینها استفاده کردهاند؛ و عرفان اسلام فرق دارد با عرفان هند و جاهای دیگر.
🔹این دعاهاست که به تعبیر بعض از مشایخ ما می فرمودند که: «قرآن، قرآن نازل است، آمده است به طرف پایین و #دعا از پایین به بالا میرود، این قرآن صاعد است». معنویات در این ادعیه - آنی که انسان را میخواهد آدم کند، آنی که این افرادی که اگر سر خود باشند از همه حیوانات درندهتر هستند - این ادعیه با یک زبان خاصی که در دعاها هست، اینها این انسان را دستش را میگیرد و میبردش به بالا، آن بالایی که من و شما نمی توانیم بفهمیم، اهلش هستند.
بیانات حضرت امام ۵۹/۰۴/۲۱
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️اخلاق اجتماعی در بلندای کلام امیر بیان
🔹با مراجعه به #نهج_البلاغه میتوان به الگوی مناسبی از زیست اجتماعی دست یافته و ویژگی های اخلاقی یک انسان مسلمان را میتوان در جای جای نهج البلاغه مشاهده کرد. در طول تاریخ، انسان همواره مجبور به برقرار کردن ارتباط با دیگران بوده است. هر گاه دو انسان در جایی میزیستهاند، بین آنها روابط انسانی نیز وجود داشته است. این رفتار و روابط، تنها به روابط مطلوب و مثبت مربوط نمیشود، بلکه روابط غیر مطلوب ناخواسته منفی را نیز در بر میگیرد. اجتماعات، گروهها، شهرها، فرهنگها، آداب و رسوم، جنگها و صدها موضوع دیگر در زندگی انسان، اشکال مختلف رفتار و روابط بین افراد است و دلیلی بر اجتناب ناپذیر بودن روابط بین آنهاست. قدمت رفتار و روابط بین انسانها به کهنگی سابقه حیات انسانهاست. انسان همواره از دیرباز به اهمیت روابط و رفتار انسانی پی برده است.
🔹برقراری روابط آنقدر مهم و سرنوشت ساز است که موفقیت هر انسانی را باید از روی نوع رابطه او با دیگران ارزیابی کرد. از نظر اسلام، «دست خدا (قدرت خدا) با جماعت است.» [متقی، ۱۳۶۷، ح ۱۰۳۲] و «در اجتماع، رحمت است و در پراکندگی و تفرقه، عذاب.» [متقی، ح ۲۰۴۲] از این رو در فرهنگ دینی ما، حضور «دیگران» همواره مورد توجّه و دقّت بوده است. خداوند در حالی که میتوانست انسانها را با خصلت های یکسانی خلق کند، چنین نکرده و آنها را از جهات مختلف، گوناگون آفرید تا با محبّت و دوستی در کنار هم زندگی کنند و در این امتحان الهی، نیکان متمایز گردند و هر یک در دنیای واپسین، پاداش یا عذاب داده شوند. [سوره حجرات، آیه ۱۳؛ سوره هود، آیه ۱۱۸ و ۱۱۹]
🔹امیرالمؤمنین امام علی (ع) می فرماید: «همیشه با سَواد اعظم (اکثریت طرفدار حق) باشید، که دست خدا با جماعت است، و از تفرقه بپرهیزید که انسان تنها، سهم شیطان است، چنان که گوسفند تکرو، بهره گرگ». [نهج البلاغه، خطبه ۱۲۷] بسیاری از دستورهای دینی و حتی عبادات اسلامی، به صورت جمعی انجام میشود که خود، نشان از توجّه اسلام به جماعت و جامعه گرایی است. به همین جهت برای رسیدن به یک روش صحیح ارتباطی و اخلاق اجتماعی مناسب در جامعه، به امیر کلام، #امام_علی (ع) مراجعه نموده و پژوهش حاضر با تأکید بر نهجالبلاغه نگاشته شده است. چرا که حدود ۲۰ درصد خطبههای نهج البلاغه، به بررسی جوامع و حکومتها و دلایل پیشرفت یا عقب ماندگی آنها پرداخته است؛ و این خود نشانگر اهمیت دادن #امیرالمؤمنین (ع) به #اخلاق_اجتماعی است.
🔹از این رو باید در نظر داشت که در دین اسلام، #اخلاق دارای جایگاهی ویژه و مقامی بلند است، و زیست اخلاقی، یکی از نیازهای جدی انسان امروزی است که هر جامعه به تناسب فرهنگ حاکم بر آن تلاش کرده تا الگوی مناسبی برای آن ارائه کند. تا جایی که پیامبر اکرم (ص)، هدف از رسالت خویش را در کامل نمودن اخلاق های شایسته خلاصه نمودهاند. «إنَّما بُعِثتُ لاتَمِّمَ مکارمَ الاخلاق؛ خداوند مرا برانگیخته است تا که #اخلاق_نیکو را کامل کنم». [متقی، ج ۱۳، ص ۱۵۱، ح ۳۶۴۷۲] اخلاق چه در بعد فردی، و چه در بعد اجتماعی، دارای اهمیت فراوانی است. بدون تردید آشنایی با مجموعه آموزههای دینی، احیاگر نوعی اعتدال و روشن بینی نسبت به زندگی اجتماعی است.
🔹بنابراین #اخلاق_اجتماعی از مهمترین موضوعاتی است که ارتباط آدمیان را با خود، جامعه و تاریخ مطرح میسازد؛ و این نوع از ارتباطات اجتماعی، یعنی ارتباطات گروهی و جمعی میتواند یکی از شاخههای اصلی ارتباطات انسانی باشد. [محسنیان راد، ص ۳۶۹] به همین جهت است که ارتباطات اجتماعی میتواند یک تمدن را ساخته و به جلو ببرد. با توجه به اهمیت این موضوع و با مراجعه به #نهج_البلاغه میتوان به الگوی مناسبی از این نوع زیستن را بدست آورده و ویژگیهای اخلاقی یک انسان مسلمان را میتوان در جایجای این کتاب شریف مشاهده کرد. علاوه بر فصاحت و بلاغت و زیبایی لفظی و آرایش هنری بی نظیر، معانی ژرف و مفاهیم والای نهج البلاغه است که به این کتاب گرانسنگ، به درازای تاریخ، جاودانگی بخشیده است؛ مفاهیم عمیقی که با فطرت انسان گره خورده و از سرچشمه وحی مایه گرفته، و از آبشار کلام #امام_علی (ع) در بستر زمان، بر پهندشت زندگی انسانها جریان یافته است.
📚قرآن کریم؛ نهج البلاغه (ترجمه محمد دشتی)؛ متقی، علی بن حسام الدین (بنیاد نهج البلاغه)؛ کنز العمال فی سنن الاقوال و الافعال؛ محسنیان راد، مهدی، ارتباط شناسی، چاپ ۸
منبع: وبسایت راسخون
#امام_علی #امیرالمؤمنین #نهج_البلاغه #اخلاق #جامعه
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
⭕️امید به شفاعت عامل اشتیاق به طاعت، نه معصیت
🔹آیاتی در قرآن کریم درباره #شفاعت وارد شده است که با توجه به آنها نمیتوان برای انسان آرامش پیدا شود، خداوند میفرماید: مَنْ ذَا الَّذی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلّا بِإِذْنِه و میفرماید: وَ لا یَشْفَعُونَ الّا لِمَنِ ارْتَضی و امثال آن، که در عین حال که #شفاعت ثابت است لکن نصیب چه اشخاصی و چه گروهی و با چه شرایطی و در چه وقت شامل حال میشود، امری است که نمیتوان انسان را مغرور و جری کند. امید به شفاعت داریم لکن این امید باید ما را به سوی اطاعت حق تعالی کشاند، نه معصیت.
بخشی از نامه اخلاقی و عرفانی حضرت امام به حاج سیداحمد خمینی ۶۱/۰۲/۰۸
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
⭕️وظایف اجتماعی روحانیون
🔹 #روحانیون وظائف اجتماعی هم دارند. روحانیون بایستی در #مسائل_اجتماعی وارد شوند؛ منتها آن نکتهی اساسی این است که این ورود روحانی در مسائل اجتماعی باید ورود همراه با روحانیت باشد، نه با تحکم؛ اگر با تحکم شد، دیگر فایدهای ندارد. خصوصیت روحانی این است که با روحانیت، با اخلاق، با نصیحت، با ارائهی راه، اطراف قضیه را آگاه کند، مشتاق کند، قانع کند، به یک کاری وادار شوند. اگر با تحکم شد، فایدهای ندارد. روحانی باید در مقام روحانی عمل کند. البته اگر شما رئیس جمهور شدید، در مقام رئیس جمهور یک وظیفهی دیگری دارید، در مقام قاضی یک وظیفهی دیگری دارید؛ اما در مقام روحانی، وظیفه این است که با زبان روحانیت و با زبان انبیاء با مردم حرف بزنید؛ با تحکم نباید باشد، با روحیهی سیاسیکارانه نباید باشد.
بیانات مقام معظم رهبری در جمع روحانیون شیعه و اهل سنت کرمانشاه ۹۰/۰۷/۲۰
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
🔴شنیده بودیم
جماعت ز.ز.آ مارمولک هستن ولی ندیده بودیم تا اینکه دیدیم یکیشون که دستش قطع شده دوباره دست درآورده😏🤣
«مُحَمَّدیسم»
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎دلا!
چـادر صـدف،
زن............اســت
هر آن باغی که....👆
#نمــاهنـگ_حجــاب
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️تهاجم فرهنگی
🔹 #تهاجم_فرهنگی حرکتی است مرموزانه، حساب شده، همراه با برنامه ریزی دقیق و با استفاده از شیوهها و ابزار و امکانات متعدد و متنوع، برای سست کردن باورها، دگرگونی ارزشها، انحراف اندیشه ها تغییر و تبدیل آداب و سنن و نابودی اصول اخلاقی حاکم بر یک جامعه.
💠معنای تهاجم فرهنگی
🔹رهبر بیدار دل و آگاه انقلاب، تهاجم فرهنگی را این گونه تعریف کردهاند: «تهاجم فرهنگی به این معنی است که یک مجموعه سیاسی یا اقتصادی برای اجرای مقاصد خاص خود و اسیرکردن یک ملت، به بنیانهای فرهنگی آن ملت هجوم میبرند. آنها هم چیزهای تازهای را وارد این کشور و ملت میکنند، اما به زور و به قصد جایگزین کردن آنها با فرهنگ و باورهای ملی آن ملت، که نام این، #تهاجم_فرهنگی است».
🔹به عبارت دیگر، «تهاجم فرهنگی» عبارت است از پوچ و پوک و تهیکردن تفکر و ذهنیت و فرهنگ و تمدن ملی و اصیل یک جامعه، و تضعیف شخصیت انسانی افراد آن، با تحمیل ترس و هراس دائم و القای اصول فکری و تحمیل فرهنگ کشور مهاجم به جای آن؛ و این جز با از دست دادن خویشتن و از دست دادن پایههای فکری و اخلاقی اصیل و ملّی صورت نمیگیرد.
منبع: ویکی فقه
#تهاجم_فرهنگی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اندر حکایت بیسوادی حسن آقامیری
میگه خود آقای دشتی هم جلوی «یابنیعبدالمطلب!» علامت تعجب گذاشته😁
یکم ادبیات بخون! اون علامت تعجب، جلوی منادا گذاشته میشه، یعنی مخاطب قرار دادن کسی است. نشانهی تعجب نویسنده نیست! 😂
شما ببینید اونایی که میرن پای حرفهای این میشینن چه عتیقه هایی هستن😄
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
1.16M
🔴میگن شهدا زنده بودن، طبق لایحه عفاف و حجاب بازداشت میشدن!🤐
و اما لطفا حتما بشنوید پاسخ به این مغالطات رو!👆
#لایحه_عفاف_و_حجاب
#علی_زکریایی
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
200.8K
🔴⚠️ادامه وویس قبلی
#لایحه_عفاف_و_حجاب
🔺علی زکریایی
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعوت به قیام علیه اجبار
#سعیدیسم برای اعتراضات مدنی فراخوان داد.
ویدئوی طنزی که گریه هم داره ☹️😅
به نظرتون براندازا و صورتی ها و مسئولین منفعل میتونن پاسخی به این ویدئو بدن؟!
✍️ سعیدیسم
🔸🔸🔸🔸🔸🔸
البته یک کار دیگری هم هست که خانم ها و آقایان غیر سیگاری می تونید بکنید هرجایی مکشفه و بد حجاب دیدید همون جا گوشی تون را باز کنید و یک سخنرانی با صدای بلند پخش کنید اگر اعتراض کردند بگید به شما چه به خودم مربوطه ...
(حجابت را رعایت کن تا صدا را کم کنم منم از بد حجابی تو دارم زجر می کشم)👌
شخصی گفت تو هواپیما این هشدار را به مهماندار دادم اگر به مکشفه ها تذکر ندادید و حجابشون را رعایت نکردند گوشی مو باز می کنم کسی حق اعتراض نداره جالب اینکه مهماندار به همه اعلام کرده خانم ها حجابتون را رعایت کنید همه خودشون را جمع کردند.
ما باید عرصه را به اینها تنگ کنیم تا به اشتباهشون پی ببرن وقتی با زبون خوش نمی فهمن باید با مقابل به مثل بهشون فهماند اجتماع جای همه کاری نیست👍
👈 به کانال عفاف وحجاب حضرت زهــــــــــرا (س)| رسانه حجــــــــــاب
@hejabefaf1402. بپیوندید
ماشاءالله لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم
👈 به کانال عفاف وحجاب حضرت زهــــــــــرا (س)| رسانه حجــــــــــاب
@hejabefaf1402. بپیوندید
41.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆روایتی کامل از بانویی که در باغ موزه نارنجستان شیراز مورد هتک حرمت قرار گرفت.
♦️مستند «به جز زیبایی ندیدم»
کاری از شبکه افق
#حتما_ببینید
#زن_عفت_افتخار
👈 به کانال عفاف وحجاب حضرت زهــــــــــرا (س)| رسانه حجــــــــــاب
@hejabefaf1402. بپیوندید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مشرق: «بی احترامی به خیمه امام حسین در تهران» و واکنش های دیدنی مردم. این دوربین مخفی را از دست ندهید.
👈 به کانال عفاف وحجاب حضرت زهــــــــــرا (س)| رسانه حجــــــــــاب
@hejabefaf1402. بپیوندید
هدایت شده از تبیین
⭕️زیر پا نگذاشتن معلومات
🔸 #آیت_الله_بهجت قدسسره:
🔹 #معلومات را نباید زیر پا گذاشت، آدم پشیمان میشود؛ اگر به معلوماتش عمل کرد، دیگر روشن میشود، دیگر توقف ندارد. اگر دید باز هم توقف دارد، بداند ـ بهطور یقین ـ بعضی از معلومات را زیر پا گذاشته است، کفشش ریگ دارد، خوب دقت نکرد که این ریگ را خارج کند.
📕بهسوی محبوب، ص ۱۲۷ - ۱۳۶
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#آیت_الله_بهجت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️آثار صله رحم (بخش اول)
🔸 #صله_رحم چه آثاری دارد؟ صله رحم آثار فراوانی دارد و روايات صله رحم و رسيدگى به #خويشاوندان، متواتر و بسيار زياد است، كه ما فقط به دو روايت اكتفا مى كنيم. امام باقر (ع) فرمودند: «رسيدگى به خويشاوندان و مرتفع ساختن احتياجات آنها، اعمال انسان را رشد و نمو داده [عاملى براى تكثير اعمال نيك است] و موجب زيادى اموال و رفع بلا و مصيبت گشته و محاسبه را آسان و اجل را به تأخير مى اندازد». [۱] امام صادق (ع) فرمودند: «رسيدگى به خويشاوندان و رفع احتياجات آنها و رفتار نيكو با همسايگان، شهرها را آباد و عمرها را زياد مى كند». [۲]
💠از اين دو روايت چند خاصيت كه بر صله رحم مترتّب مى گردد قابل استفاده است:
1⃣رشد و نمو اعمال
🔹رسيدگى و نيكى به #خويشاوندان، موجب تصفيه و پاكيزگى اعمال، و رشد كردار آدمى مى گردد؛ وقتى انسان به شاخ و برگ درخت زندگى خود، كه همان اقوام او باشند، رسيدگى كرد و از خشكيدن حتى برگى از برگ هاى اين درخت جلوگيرى نمود، احساس آرامش و صفاى باطنى خواهد كرد، كه خود عاملى براى تصفيه و رشد اعمال نيك است. وقتى چنين صفایى را حاكم بر نفس خود مشاهده كرد، به تدريج در صدد برمىآيد تا بوسيله نيكی هاى ديگر، بر اين صفا و روحانيّت دل بيفزايد، و بالطبع كردار او خالص تر و اعمال نيك او بيشتر مى گردد.
2⃣رشد و افزايش اموال
🔹 #صله_رحم عاملى براى رشد و افزايش مال است؛ افزايش چه از نظر ارزيابى ذهنى و چه از نظر عينى و در خارج از ذهن. اگر روح انسانى به اينجا رسيد كه ايثار و گذشت را سرلوحه زندگى قرار داد، و در صدد رفع نياز دوستان و نزديكان خود برآمد، يك ريال زيادتر از مؤونه زندگى خود را هم زياد ارزيابى كرده، و افزون مى يابد، و در صدد است حتى اين مقدار كم را هم صرف غير كند، و اما از نظر عينى و محيط بيرون از محدوده ذهن هم، مال او فزونى مى يابد، كسى كه بدستور خداوند متعال عمل كرده و نيكى مى كند، خداوند راه هایى را براى توسعه اموال براى او مى گشايد، راه هایى كه قبل از اين نيكى، به روى او باز نبود، راه هایى كه اموال حلال از آن طريق به دست مى آيد و ديگر لازم نيست براى جمع مال، حتى به كارهاى حرام روى آورد،
🔹و علاوه بر اين طبعاً از نظر روانى وقتى اين آسودگى را احساس كرد كه شاخ و برگ خاندان و وابستگان او با طراوت و شادابى به زندگى ادامه مى دهند، خود نيز با فكر و انديشه اى باز در تمام امور و جهات و از جمله كسب مال تلاش مى كند، و با روشنایى تفكر آزاد، روزهایى را مى يابد كه قبل از اين اعمال نيك نمى يافت؛ زيرا تاكنون تاريكى خودپسندى و حبس مال اجازه روشنایى و يافتن آن روزنه را نمى داد. #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۲] الكافی، كلينى، دار الكتب الإسلامية، چ ۴، ج ۲، ص ۱۵۰
[۲] الكافی، همان، ص ۱۵۲
📕اخلاق اسلامى در نهج البلاغه، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: اكبر خادم الذاكرين، نسل جوان، قم، چ اول، ج ۱، ص ۳۳۱
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#صله_رحم
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
⭕️رفع آثار گناهان گذشته
🔸پرسش: چگونه میتوانم پاک و طاهر شوم، در حالی که قبلاً به انجام معاصی کبیره مبتلا بودم، البته پشیمان هستم، چگونه میتوانم اثرات سوء گناهان گذشته را از خود دور کنم؟
🔹حضرت آیتالله بهجت قدسسره: «التائب من الذنب کمن لا ذنب له»؛ #توبه_کننده از گناه مانند کسی است که گناهی ندارد... باید #توبه_حقیقیه را با تمام لوازمش عملی نماییم تا آثار معاصی بالکلیه رفع شود.
📕بهسوی محبوب، ص ۸۱
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#آیت_الله_بهجت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
🔴لایحه عفاف و حجاب و رها کردن سکوهای مجازی دشمن
در ماده 44 لایحه عفاف و حجاب آمده است:
« همه سکوهای کاربرمحور موظفند سازوکارهای انسانی و هوشمند #تعدیل محتوا را مطابق مصوبات شورای عالی فضای مجازی، پیادهسازی و اجرا نمایند و از این طریق مانع انتشار محتوای مروج برهنگی، بی عفتی، بیحجابی یا بدپوششی شوند و محتواهای مزبور را حذف نمایند. در صورت اهمال در پیادهسازی و اجرای این سازوکارها یا عدم توجه به گزارشهای کاربران برای حذف محتواهای مذکور، مالک یا مالکان به جزای نقدی معادل یک تا پنج درصد سود حاصل از درآمد سالانه سکو محکوم میشوند. »
🔹اولاً، به جای واژه تعدیل که امکان سوء برداشت از آن وجود دارد، باید از واژه «حذف» استفاده شود.
🔹ثانیاً، این نوع سکوها ضربات عمیقی به جامعه و خانواده ها می زنند؛ بنابراین، جریمه نقدی به تنهایی کفایت نمی کند. همچنین، فساد و فحشاء نباید در نزد مردم، خریدنی تلقی گردد.
علاوه بر جریمه نقدی، مدیران آنها از آنجا که زمینه و موجبات #فساد و #فحشاء را فراهم کرده اند، باید مطابق ماده 639 قانون مجازات اسلامی محاکمه شوند.
🔹ثالثاً، نسبت به مسدود سازی ( البته مسدود سازی به معنی واقعی آن) سکوهای #مجازی دشمن که موجب نابودی حیا، عفت و غیرت این سرزمین هستند و فعالیت آنها خلاف شرع، قانون و عقل است، هیچ گونه اشاره ای نشده است که باید چه کاری صورت گیرد؟
👈 ضروری بود که برای آسیب ندیدن حجاب و عفاف جامعه، از مسیر همین لایحه، تکلیف آنها مشخص شود. علاوه بر این، جزای نقدی مورد اشاره در این لایحه، اساساً در مورد سکوهای مجازی دشمن، قابلیت اجرا ندارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 به کانال عفاف وحجاب حضرت زهــــــــــرا (س)| رسانه حجــــــــــاب
@hejabefaf1402. بپیوندید
هدایت شده از تبیین
⭕️آراستگی به فضائل اخلاقی
🔹امروز ما محتاج نصیحتیم؛ برای رشد اخلاق در جامعه، برای گسترش خلقیات خوب، برای اعتلای روحیهی همدلی و برادری و صفا و اخوتی که در جامعهی دینی مطلوب است، احتیاج داریم به نصیحت. اینها را از کی یاد بگیریم؟ پایههای اخلاق در کلمات ائمه (علیهم السّلام) است، در رفتار ائمه (علیهم السّلام) است. ما #اخلاق را در جامعه رشد بدهیم؛ مردم را به خیرخواهی، به امید، به تعاون، به اخوت، به صبر، به حلم، به شکر، به احسان، به ایثار، به گذشت دعوت کنیم؛ از اخلاق بد، از تنگ نظری، از ناامیدی، از بدبینی، از بدخواهی برای این و آن، از حسد، از بخل و بقیهی سیئات اخلاقی، مردم را پرهیز بدهیم...
بیانات مقام معظم رهبری ۹۰/۰۳/۰۳
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️آثار صله رحم (بخش دوم)
🔸 #صله_رحم آثار فراوانی دارد و روايات صله رحم و رسيدگى به #خويشاوندان، متواتر و بسيار زياد است، كه ما فقط به دو روايت اكتفا مى كنيم. امام باقر (ع) فرمودند: «رسيدگى به خويشاوندان و مرتفع ساختن احتياجات آنها، اعمال انسان را رشد و نمو داده [عاملى براى تكثير اعمال نيك است] و موجب زيادى اموال و رفع بلا و مصيبت گشته و محاسبه را آسان و اجل را به تأخير مى اندازد». امام صادق (ع) فرمودند: «رسيدگى به خويشاوندان و رفع احتياجات آنها و رفتار نيكو با همسايگان، شهرها را آباد و عمرها را زياد مى كند».
3⃣برطرف شدن بلاها و گرفتاريها
🔹امورى كه نام آن را بلا و گرفتارى میناميم، عوامل مختلف و گوناگونى دارد؛ از مهمترين آنها جمع ثروت است. #جمع_مال، خود عاملى براى #بلاها و حوادث است. اختلالات روانى، تشتتات ذهنى و افكار درهم ريخته كه از ازدياد مال بروز مى كند، عواملى براى خودكشى ها، تصادفات، نزاع ها، كشمكش ها و تخاصمات است. اكثر اين پيشامدها را بايد در كانال توجه بيش از حدّ به ثروت، و #انقطاع_عاطفى نسبت به #خويشاوندان جستجو كرد، بى عنايتى به كسانى كه همچون بازوهاى كارسازى مى توانند در هر لحظه و برهه زمانى يار و ياور و مددكارى مفيد باشند.
🔹چرا ايجادِ حوادث، معلول طبيعى و منطقى جمع ثروت نباشد؟ در حالى كه هر چه اموال بر هم انباشته گردد، به همان نسبت فكر انسان در زندان محاسبات محبوس و زندانى مى گردد؛ حتى در خواب هم فكر آزادى ندارد، و دائماً مشغول محاسبه در مورد ثروت و راه هاى ازدياد و حفظ آن است. انسان خود، اين حوادث و بلاها را آفريننده است؛ و مسلّماً خداوندى كه عالم به همه مكنونات است، وقتى مشاهده كند كه بندهاى در راستاى اطاعت از فرامين او، به بيچارهاى رسيدگى كرد، چرا در وقت بيچارگى و گرفتارى، حوادثى را كه از ناحيه غير او به او متوجه مى شود، دفع نكند؟ مگر مى شود چنين نكند كه پيامبرش فرمود: «اَلخَلقُ كُلُّهُم عِيَالُ اللهِ وَ اَحَبَّهُم اِلَيهِ اَنْفَعُهُم لَهُم؛ خلق، همه به منزله خاندان خدايند، محبوبترين مردم در نزد خداوند، سودمندترين مردم به خلق او مى باشند». [۱] #ادامه_دارد...
پی نوشت
[۱] وسائل الشيعة، موسسه آل البيت، چ اول، ج ۱۶، ص ۳۴۵، باب ۲۲
📕اخلاق اسلامى در نهج البلاغه، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: اكبر خادم الذاكرين، نسل جوان، چ اول، ج ۱، ص ۳۳۱
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#صله_رحم
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد