eitaa logo
کانال سردار سپهبد شهید 🌷حاج قاسم سلیمانی شهرستان نجف اباد
71 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
4.8هزار ویدیو
39 فایل
این کانال اطلاع رسانی وترویج گفتمان انقلاب اسلامی واسلام ناب است و زمینه سازان ظهور حضرت 💐❤️مهدی❤️ یاوران رهبر انقلاب این زمان هستند 🌷❤️خون که درتن ماست هدیه به رهبر ماست 🌷❤️ #لبیک یاحسین #لبیک یا صاحب الزمان #لبیک یا خامنه ای بهترین ره
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تبیین
⭕️استحکام درونی نظام اسلامی و ملّت ایران، ناشی از «ایمان» است 🔹یکی از مهم‌ترین نقاط قوّت ملّت ایران و جامعه‌ی اسلامی ما این است که «بنیه‌ی درونی جامعه‌ی اسلامی» ما «قوی» و «مستحکم» است؛ روی این فکر کنید؛ این خیلی مهم است؛ استحکام بنیه‌ی درونی نظام اسلامی و ملّت ایران... این استحکام بنیه‌ی نظام اسلامی، این قوّت بنیه‌ی نظام اسلامی، استحکام درونی نظام اسلامی و ملّت ایران، ناشی از است. 🔹مردم ایران مردم مؤمنی هستند؛ حتّی آن کسانی که ممکن است به چشم به نظر برسد که به بعضی از احکام اسلامی پایبندی درستی ندارند، ایمان قلبی‌شان خوب است؛ به خدا ایمان دارند، به دین ایمان دارند، به قرآن ایمان دارند، به ائمّه‌ی هدیٰ ایمان دارند؛ مردم باایمانی هستند. «ملّت ایران باایمان است»، با عزّت نفس است، با اعتماد به نفس است؛ اینها موجب شده است که ساخت درونی ملّت ایران و نظام اسلامی استحکام پیدا کند. بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۲/۰۱/۰۱ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌ونشرآثارمعظم‌له @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️برای موعظه، یک کلمه کافی است... 🔹برای «موعظه»، یک کلمه کافی است و آن، توجه به این است که خداوند متعال در هر حال، شما را می‌بیند. 📕زمزم عرفان، ص۲۹۰ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️کسب رضایت الهی در انجام وظیفه‌ 🔹من امیدوارم که ان شاء الله برسد روزی که آن وعده مسلم خدا تحقق پیدا کند و مستضعفان مالک ارض بشوند. این مطلب وعده خداست و تخلف ندارد [۱]، منتها آیا ما درک کنیم یا نکنیم، آن به دست خداست. ممکن است در یک برهه کمی وسایل فراهم بشود و چشم ما روشن بشود به جمال ایشان (امام مهدی). این چیزی که ما در این وقت، در این عصر وظیفه داریم، این مهم است. همه داریم وجود مبارک ایشان را، لکن با انتظار تنها نمی‌شود، بلکه با وضعی که بسیاری دارند، انتظار نیست. 🔹ما باید ملاحظه وظیفه فعلی شرعی - الهی خودمان را بکنیم و باکی از هیچ امری از امور نداشته باشیم. کسی که برای رضای خدا ان شاء الله مشغول انجام وظیفه است، توقع این را نداشته باشد که مورد قبول همه است، هیچ امری مورد قبول همه نیست. کار انبیاء هم مورد قبول همه نبوده است، لکن انبیاء به وظایفشان عمل‌ کردند و قصور در آن کاری که به آنها محول شده بود نکردند، گرچه مردم اکثراً گوش ندادند به حرف انبیاء. ما هم آن چیزی که وظیفه‌مان هست عمل می‌کنیم و باید بکنیم، گرچه بسیاری از این عمل ناراضی باشند یا بسیاری هم کارشکنی بکنند. پی نوشت؛ [۱] اشاره است به آیه ۵، سوره قصص بیانات‌ حضرت‌ امام ۶۴/۰۲/۱۶ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️ صلی الله عليه و آله:  🔸إنَّكُم لَنْ تَسَعُوا النّاسَ بِأموالِكُم فَسَعُوهُم بِأخلاقِكُم. 🔹با دارايى خود نمى توانيد دل مردم را به دست آوريد، پس دلشان را با اخلاق [نيك] به دست آوريد. 📕نثر الدرّ، ج۱، ص۱۲۳ @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️هدف زندگی انسان 🔹مبدأ و نقطه آغاز تمام انحرافات و گمراهی‌ها و محرومیت های معنوی انسان، عدم درک صحیح «فلسفه حیات انسان» در این دنیا است. و اگر نداند یا فراموش کند که خدای متعال او را برای چه آفریده و در این سرای به او زندگی بخشیده و این همه امکانات در اختیارش نهاده است، زمینه چالش های بعدی را فراهم می سازد. از دیدگاه هدف نهایی و مقصد عالی زندگی و خلقت انسان، «کمال و قرب الهی و آمادگی برای حیات اخروی و لقای الهی و سعادت جاودانی و وصول به مبدأ نور هستی» است؛ همان‌گونه که جنین در رحم مادر، خود را برای زندگی کردن در دنیا کامل و آماده می‌کند، انسان نیز باید خود را برای زندگی در برزخ و حیات اخروی، کامل و آماده سازد. 🔹«قرآن کریم» در چندین آیه اولاً زندگی انسان را هدف‌دار می‌داند: «أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّما خَلَقْناکُمْ عَبَثاً؛ آیا می‌پندارید که شما را بیهوده آفریده‌ایم؟»؛ و ثانیاً هدف‌ نهایی‌ خلقت‌ انسان را بازگشت به سوی خدا دانسته و فرموده است: «وَ أَنَّ إِلى‌ رَبِّکَ الْمُنْتَهى‌»؛ «إِنَّ إِلى‌ رَبِّکَ الرُّجْعى‌»؛ یعنی انتهای سیر انسان به سوی پروردگار است. البته به دلیل اینکه پروردگار عالم انسان را به واسطه صفات خود پرورش می‌دهد، و ربوبیت او توسط صفات انجام می‌پذیرد؛ لذا می‌توان گفت: هدف نهایی زندگی انسان، «نزدیک شدن یا آراسته شدن به صفات خداوند و دور شدن از صفات شیطان» است، و در این راستا نیز تعبیراتی همچون به کمال رسیدن، قرب به خدا، به خدا رسیدن، مظهر خدا شدن و به رنگ خدا درآمدن که در جای‌جای ادبیات دینی و آموزه‌ های اخلاقی مطرح می‌شود، همه در نهایت به همین حقیقت - آراسته شدن به صفات و کمالات الهی و دور شدن از صفات شیطانی - بازمی‌گردد و خلاصه می‌شود. 🔹همچنین از «قرآن کریم» استفاده می‌شود که این هدف، محقق و میسر نمی‌شود، مگر با عبودیت و خالصانه خدای متعال: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِیعْبُدُونِ؛ و جن و انسان را نیافریدم، جز آنکه مرا بپرستند»؛ «وَ ما أُمِرُوا إِلَّا لِیعْبُدُوا اللهَ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ حُنَفَاءَ؛ در حالی که فرمان نیافته بودند، جز آنکه خدا را بپرستند، و ایمان و عبادت را برای او از هرگونه شرکی خالص کنند، و حق گرا باشند». پس اگر کسی به آخرت و حیات پس از مرگ معتقد شد و فهمید که هدف نهایی زندگی، آراسته شدن به صفات و کمالات الهی و آمادگی برای سفر آخرت و زندگی در عالم برزخ و سپس محشور شدن در قیامت و رسیدن به پاداش و جزاست، و خود را در مسیر بندگی و عبودیت حق‌تعالی قرار داد، چنین فردی به راستی از خواب غفلت بیدار شده است، آنگاه تمام زندگی‌اش به‌ درستی و در همین راستا سامان می‌یابد و از حیرت و گمراهی و سرگشتگی نجات خواهد یافت، و به آرامش واقعی می‌رسد، ولی اگر چنین نشد، پایانی برای سرگشتگی و بی‌قراری انسان متصور نیست. 🔹بنابراین تنها کسانی که در مسیر عمل به احکام دین و حفظ ارزشهای اعتقادی و تخلق به صفات الهی و فضایل اخلاقی حرکت و تلاش می‌کنند، از منظر دین و اخلاق، فرد بیدار و هشیار تلقی می‌شوند، و سایر مردمان که تلاش و کوشش آنان، تنها در محدوده پرورش تن و بهره‌مندی از امور مادی و وصول به منافع و مطامع و لذت‌های دنیوی و مال و مقام و شهرت خلاصه می‌شود و نسبت به خودسازی دینی و کمال انسانی و انجام وظایف فردی و اجتماعی و عبادی و آماده شدن برای سفر آخرت بی‌توجه‌اند، در خواب و بی‌خبری زندگی خود را سپری می‌نمایند. منبع: پرسمان @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️«آیه اولوا الامر» چگونه دلالت بر وجود امام زمان (عج) دارد؟ 🔹يكی از آياتی كه دلالت بر وجود (عج الله تعالی فرجه الشریف) دارد «آیه اولوا الامر» است. خداوند متعال در اين آيه مى فرمايد: «أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ؛ [نساء، ۵۹] اطاعت كنيد خدا را! و اطاعت كنيد پيامبر خدا و اولوا الأمر [اوصياى پيامبر]». از آيه فوق به خوبى استفاده مى شود كه در هر عصر و زمانى بايد امام معصومى در قيد حيات باشد که او را اطاعت نماييم، اطاعتى كه همانند اطاعت خداوند است. مقصود از «اولى الامر» در آيه فوق، كسانى اند كه امور مردم در اختيار آنان است و آنها کسی غير از معصومين (عليهم السلام) نيستند؛ زيرا آيه دلالت بر وجوب اطاعت به طور مطلق و بدون هيچ قيد و شرطى دارد. اين مستلزم «عصمت» آنان است وگرنه منجر به تناقض مى شود. 🔹به جهت آنكه اطاعت خدا و رسول بدون هيچ قيد و شرطى واجب است، حال اگر «اولى الامر» معصوم نباشند، و در برخى از موارد اشتباه يا سهو و نسيان داشته باشند و در عين حال اطاعت آنها به طور مطلق واجب باشد مستلزم تناقض در وجوب اطاعت است. نتيجه اينكه مقصود از «اولى الامر» در آيه، معصومين (عليهم السلام) هستند، كه در هر زمان بايد فردى از آنها باشد تا اطاعت گردد، و در اين زمان كسى جز «امام زمان» (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نيست. از جمله روايات متواترى كه انطباق آيه فوق را بر اهل بيت (عليهم السلام) تأييد مى كند حديث معروف «ثقلين» است؛ زيرا پيامبر (صلی الله علیه و آله) در آن حديث امر به اطاعت از كتاب و عترت و اهل بيت معصوم خود كرده كه همان «اولوا الامر» در آيه فوق هستند و در آن نيز امر به اطاعت مطلق كرده است، و نيز آيه شريفه  «إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِكُلِّ قَوْمٍ هادٍ؛ [رعد، ۷] و احاديث «دوازده خليفه» نيز بر اين برداشت از آيه فوق دلالت دارد. 🔹به همين جهت است كه برخى از «علماى اهل سنت» نيز قائل به نزول آيه فوق در شأن «اهل بيت» (عليهم السلام) شده اند از قبيل: ابن حيان اندلسى [۱]؛ نيشابورى [۲]؛ محمد صالح كشفى ترمذى [۳]؛ قندوزى حنفى [۴]؛ حموينى شافعى [۵]؛ حاكم حسكانى [۶]؛ حاكم حسكانى به سندش از مجاهد در تفسير آيه فوق نقل كرده كه اين آيه در شأن اميرالمؤمنين (ع) نازل شد، هنگامى كه پيامبر (ص) او را جانشين خود در مدينه قرار داد. پی نوشت‌ها؛ [۱] البحر المحيط فى التفسير، اندلسى، ابو حيان محمد بن يوسف، دار الفكر، ج ‏۶، ص ۳۵۴، (سوره رعد، آيات ۱ الى ۱۸). [۲] جامع البيان فى تفسير القرآن، طبرى، محمد بن جرير، دار المعرفه، بیروت، چ اول، ج ‏۱۳، ص ۷۱، (سوره رعد آيه ۷). [۳] مناقب مرتضوى‏، محمد صالح الحسينى (كشفى)، روزنه‏،‏ تهران، چ اول‏، ص ۴۲ [۴] ينابيع المودة لذو القربى‏، قندوزى‏، سليمان بن ابراهيم، اسوه‏، چ دوم‏، ج ‏۱، ص ۲۹۶ [۵] فرائد السمطين فی فضائل المرتضى و البتول و السبطين و الأئمة من ذريتهم (عليهم السلام‏)، ابراهيم بن سعد الدين شافعى‏، مؤسسة المحمود، بيروت‏، چ اوّل، ج ‏۱، ص ۱۴۸ [۶] شواهد التنزيل لقواعد التفضيل، حسكانى، عبيدالله بن احمد، تحقيق: محمودى، محمد باقر، چ اول، ج ‏۱، ص ۳۸۳، (سوره رعد، آيه ۷). 📕موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضواني، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، چ هفتم، ۱۳۹۰ش، ص ۲۹۷ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
💎چـــادر بر سر زن هست مانند...👆 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
🔴تیرهایی که رژیم آخوندی شلیک می‌کنه قابلیت جابه‌جایی تو چشما رو دارن! شنبه چشم راستش کوره! یکشنبه چشم چپش 😐🤣 😂 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
🔴میخندم ، باید حسابی کاسبی کنم! 🔹معترضی که بخاطر آسیب مغزی مخاطبان شبکه، ادعا میکند چشمش ساچمه خورده 😂 🔹به احتمال زیاد اینا اصلا نمیدونن چشم کجای بدنه😜😂 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
‌. 🔴ماجرای ادامه‌دار حقوق اسفند معلمان/ چه‌کسی عزل می‌شود؟ 🔹حقوق اسفند معلمان، آخرین روز سال ۱۴۰۱ را پرحاشیه کرد. هم حقوق با تأخیر پرداخت شد و هم کامل پرداخت نشد. 🔹با وجود عذرخواهی وزیر آموزش‌وپرورش اما معلمان هنوز ناراضی هستند؛ چرا که اولا اعتبار رتبه‌بندی پرداخت نشده بود و ثانیا معوقات حقوق معلمان مثل حق‌التدریس که قرار بود ماهیانه پرداخت شود، همچنان معوقه باقی ماند؛ بعد از ۱۰ روز یعنی دهم فروردین ۴ ماه از اضافه تدریس معلمان پرداخت شد و فعلا که از رتبه‌بندی خبری نیست. 🔹پس از دستور رئیس‌جمهور و برگزاری جلسات مختلف و بررسی مدارک و توضیحات دست‌اندرکاران مشخص شد کوتاهی و نحوه اقدام وزارت‌ آموزش‌وپرورش علت اصلی بروز مشکل بوده است. 🔹از روز گذشته مطالب متعدد درباره برخورد با مقصران نحوه پرداخت حقوق اسفند معلمان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده. از عزل وزیر تا عزل مدیرکل دفتر وزارتی و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش. 🔹شنیده‌ها اما حاکیست بعد از تعطیلات نوروز خبرهای جدید از تغییرات اعلام می‌شود./فارس 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
هدایت شده از تبیین
⭕️قدرت کمال است، اما... 🔹یک نکته‌ای که هست که هم برای عزیزان سپاه ما و هم برای سایر قوای مسلحه ما و هم برای همه کس مفید است و وضع دنیا را هم با این نکته می‌شود سنجید، این است که اگر چنانچه به دست برسد خطر دارد. قدرت خودش یک است. خدای تبارک و تعالی قادر است، لکن چنانچه قدرت به دست اشخاص فاسد برسد، همین کمال را به فساد می‌کشانند. 🔹دنیا امروز گرفتار این است که در دست اشخاصی است که از انسانیت بهره ندارند. ، قدرت‌های بزرگ جز به فکر اضافه کردن قدرت خودشان و پایمال کردن مظلومان هیچ فکری ندارند. آنهایی هم که پیوسته به آنها هستند، آنها هم چون سنخ ذاتشان همان است نظیر آنها عمل می‌کنند. قدرت اگر در دست انسان کامل باشد، کمال برای ملت‌ها ایجاد می‌کند. اگر در دست باشد، باشد باعث می‌شود که سلامت در جهان تحقق پیدا کند، کمال در جهان تحقق پیدا بکند. و چنانچه در دست زورمندانی باشد که عاقل نیستند، مهذب نیستند مصیبت بارمی آورد. 📕صحیفه امام، ج ۱۸، ص ۲۰۶ منبع: وبسایت روح الله (ره) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️اصول تربیت اخلاقی 🔹ارتباط شیوه و هدف، ارتباطی دوسویه و طرفینی است؛ همان طور که هدف، تعیین کننده شیوه است، از طرف دیگر، شیوه نیز تعیین کننده هدف است. محوری ترین هدف بعثت انبياء را انسانها معرفی کرده است. وظیفه اصلی پیامبران، «تزکیه بشر» برای ترقی و تکامل معنوی و روحی، و رسیدن به هدف نهایی خلقت انسان، یعنی نزدیکی و قرب به خدای متعال است. از این رو، اگر چه وظیفه انبیاء هدایت بشر بوده است، اما از آنجا که نمی توان بین هدایت و تربیت خط قرمزی کشید و برای هر کدام متولی خاصی معین کرد، می توان پیامبران را نیز یکی از عوامل مؤثر در تربیت معرفی کرد. از سویی دیگر، آیاتی از قرآن کریم نقش اصلی در تربیت را به خود «متربی» نسبت می دهد؛ مثلا خداوند متعال می فرماید: «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاهَا؛ [شمس، ۹] هرکس نفس خود را پاک و کرد، رستگار شد». 🔹خداوند در این آیه، «تزکیه» را به خود انسان نسبت داده است. بر اساس این آیه، سعادت و شقاوت انسان در سایه عمل و تلاش خود او حاصل می شود. از جمع بندی این دسته از آیات، چند نکته به دست می آید؛ نخست آنکه «قرآن کریم» به نقش عوامل گوناگون مؤثر در فرایند تربیت و یکسان نبودن تأثیر این عوامل، توجه داشته است. دوم اینکه کسی که به امر تزکیه انسانها مبادرت می ورزد، باید زمینه ای فراهم آورد که «متربیان» با اراده و اختیار خود، در جهت نیل به کمالات انسانی تلاش کنند. اگرچه اراده، فعل خود انسان است و کسی نمی تواند آن را در انسان ایجاد کند، «مربی» می تواند مقدماتی را فراهم کند که به وسیله آن مقدمات، توجه متربی را به خوبی ها و کمالات معطوف گرداند و انگیزه او را تقویت کند. 🔹مجموعه‌ای از عوامل مختلف در امر تربیت اخلاقی تأثیرگذارند. قرآن کریم، عوامل دخیل در تربیت اخلاقی را در یک چینش طولی قرار می دهد و نقش واقعی و نهایی را برای خداوند متعال قائل است. سوماً، در آیاتی که عمل «تزکیه» را به پیامبر یا خود انسان نسبت می دهد، در واقع، فاعل مستقل خود خداوند است و فاعلیت پیامبر و انسان، به اذن خداوند متعال و در طول فاعلیت اوست. چهارماً، این سلسله مراتب تربیتی که از خداوند تا انبیاء و اولیاء، و از اولیاء تا بندگان الهی وجود دارد، فقط در فرهنگ تعلیم و تربیت اسلامی معنا پیدا می کند. امیرالمؤمنین امام علی (ع) در توصیه خود به کمیل بن زیاد می فرماید: «ای کمیل، به درستی که پیامبر خدا را، خداوند، خود، تربیت فرمود و آن بزرگوار مرا ادب آموخت و من نیز مؤمنان را تربیت می کنم و برای آنان آداب ارزشمند را به میراث می گذارم». 📕برنامه درسی و تربیت اخلاقی، حمیدرضا کاظمی، چ اول، انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) منبع: وبسایت راسخون @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️انواع امدادها 🔹«کمک‌های غیبی» گاهی به صورت فراهم شدن شرایط موفّقیت است، و گاهی به صورت الهامات و هدایتها و روشنی‌ها و روشن‏بینی‏ها. ولی باید دانست که اینگونه الطاف غیبی، گزاف و رایگان نیست؛ چنین نیست که انسان در خانه‌اش بنشیند، دست روی دست بگذارد و منتظر باشد «دستی از غیب برون آید و کاری بکند». خیر چنین انتظاراتی بر خلاف ناموس آفرینش است. دو آیه از «قرآن» ذکر می‌کنم، یکی در مورد مددهایی که به صورت فراهم شدن شرایط موفّقیت است، و دیگر در مورد مددهایی که به صورت الهامات و هدایت های معنوی است؛ ببینید قرآن چه شرایطی ذکر می‌کند و چگونه است که به صورت گزاف و رایگان رخ نمی‏نماید. در مورد اول می‌گوید: «إِنْ تَنْصُرُوا اللهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ». [محمد (ص)، ۷] اگر خدا را یاری کنید خداوند شما را یاری می‌کند و ثابت قدمتان می‏دارد. 🔹ببینید «یاری الهی» را که «مدد غیبی» است، مشروط می‌کند به یاری قبلی خدا، یعنی به اینکه خدمت و عمل و مجاهدتی در راه خیر عموم صورت بگیرد و مخصوصاً در راه خدا باشد، یعنی لله و فی الله باشد؛ یعنی هم عمل و مجاهدت و کوشش شرط است، و هم اخلاص و حسن نیت. در مورد دوم می‌گوید: «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهْدِینَّهُمْ سُبُلَنا وَ انَّ اللهَ لَمَعَ المُحْسِنینَ‏». [عنکبوت، ۶۹] آنان که در راه ما کوشش و جدّیت به خرج می‌دهند ما راههای خود را به آنها ارائه می‌دهیم. خداوند با نیکوکاران است. در این آیه نیز هم کوشش را و هم اینکه «در راه ما» باشد ذکر می‌کند، هم صرف نیروی بدنی و هم صرف نیروی روحی را شرط قرار می‌دهد و در این صورت است که هدایت و روشنی باطنی به انسان داده می‌شود. می‌بینید که سخن از مددهای گزاف و رایگان نیست. 📕امدادهای غیبی در زندگی بشر (نسخه سایت)، مرتضی مطهری، ص ۷۱ تا ۷۲ منبع: پورتال جامع استاد شهید مطهری @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️امام‌ جعفر صادق عليه‌السلام:  🔸ضَمِنتُ لِمَنِ اقتَصَدَ أن لايَفتَقِرَ. 🔹من ضمانت مى كنم كه هر كه «ميانه روى» پيشه كند، فقير نشود. 📕الخصال، ص ۹ @tabyinchannel
🌹خـواهــرم! این بدحجابی.... 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دکتر رئیسی: حجاب، امری قانونی است و پایبندی به آن، واجب است 🔹رئیس‌جمهور: حجاب فرد و جامعه را از لرزش و آسیب مصون می‌کند. اگر کسی در این‌باره مخالف است می‌توان درباره آن گفتگو کرد. اما ما امروز یک الزام قانونی داریم و پایبندی به قانون، جامعه را قانونمند می‌سازد. 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴این دفتر نقاشی هم فهمید برای زن لازم و ضروریست ولی یک عده...🙃 🔺تتلو 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴این دفتر نقاشی هم فهمید برای زن لازم و ضروریست ولی یک عده...🙃 🔺تتلو 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
هدایت شده از تبیین
⭕️اقدام میرزای بزرگ 🔹همیشه علما و زعمای اسلام ملت را نصیحت به حفظ آرامش میکردند. خیلی‌ از زمان «میرزای بزرگ» مرحوم «حاج میرزا محمد حسن شیرازی» [۱] نگذشته است؛ ایشان با اینکه یک عقل بزرگ متفکر بود و در سامره اقامت داشت، در عین حالی که نظرشان آرامش و اصلاح بود، لکن وقتی ملاحظه کردند برای کیان اسلام خطر پیش آمده است و شاه جائر آن روز می‌خواهد [به‌] وسیله کمپانی خارجی، اسلام را از بین ببرد، این پیرمرد که در یک شهر کوچک نشسته و سیصد نفر طلبه بیشتر دورش نبود، ناچار شد سلطان مستبد را نصیحت کند. مکتوبات او هم محفوظ است. آن سلطان گوش نمی‌داد و با تعبیرات سوء و بی‌ادبی به مقام شامخ عالم بزرگ رو به رو شد، تا آنجایی که آن عالم بزرگ مجبور شد یک کلمه بگوید که استقلال برگردد. پی نوشت؛ [۱] میرزا محمدحسن شیرازی، معروف به «میرزای بزرگ» (۱۲۳۰ - ۱۳۱۲ ه. ق) از مراجع نامدار شیعه که فرمان معروف «تحریم تنباکو» را ایشان صادر کرد. بیانات حضرت امام ۱۳۴۱/۰۹/۱۱ منبع: وبسایت روح الله (ره) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️ صلی الله عليه و آله: 🔸الجَليسُ الصّالِحُ خَيرٌ مِنَ الوَحدَةِ و الوَحدَةُ خَيرٌ مِن جَليسِ السُّوءِ. 🔹همنشين خوب بهتر از تنهايى است و تنهايى بهتر از همنشين بد. 📕امالى (طوسى)، ص ۵۳۶ @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️«زبان» چه مسئوليت هاى بزرگى از نظر جسمی و معنوی به عهده دارد؟ 🔹 ، عضوی است در بدن، كه هم از نظر ظاهر و هم از نظر باطن، مسئوليت هاى بزرگى به عهده دارد. اگر اندكى در سخن گفتن افراد دقيق شويم، مى بينيم «زبان» با سرعت عجيبى در دهان گردش مى كند و با شتاب، مقاطع حروف را مشخص مى كند و باز با سرعت شگفت آورى كلمات و جمله ها را مى سازد و هرگز خسته نمى شود! اگر كمى مسير حركت خود را اشتباه كند، كلمات مهمل و گاه خنده آور ايجاد مى شود! و نيز به هنگام غذاخوردن با سرعت و دقت بى نظيرى لقمه غذا را به زير دندان ها مى فرستد و خود را به عقب مى كشد تا غذا در زير چكش هاى دندان نرم شود. اگر در هفته، يا ماه و سال يك بار در اين كار دقيق اشتباه كند و لاى دندان ها بماند، چنان ضربه اى مى خورد كه خون از آن جارى مى شود و مى گوييم: «زبان مان را گاز گرفتيم». كار مهم ديگر او جمع كردن غذاهاى جويده و فرستادن آن به درون حلق است كه اگر زبان نبود، بلعيدن آب و غذا كار بسيار مشكل و پيچيده اى بود؛ اين از نظر ظاهر. و اما از نظر برنامه‌ های معنوى و اخلاقى باز هم «نقش زبان»، بسيار مهم است؛ چرا كه ساده ترين وسيله عبادت و مهم ترين وسيله گناه است؛ 🔹بهترين عبادات (نماز، تلاوت قرآن، تعليم و تربيت، امر به معروف و نهى از منكر و...) با زبان انجام مى شود؛ همان گونه كه حدود سى گناه كبيره (غيبت، تهمت، آزار مؤمن، حكم به باطل، ايجاد فساد و اختلاف و...) با زبان انجام مى گيرد. «زبان»، خطرناكترين وسيله گناه است؛ زيرا در هر زمان و مكان و در هر شرايط، بدون هيچ هزينه اى در اختيار انسان قرار دارد؛ از آن بدتر اينكه گناهان زبان بر اثر كثرت و وسعت، غالباً قُبح و زشتى خود را در ميان مردم از دست داده است؛ به همين دليل نخستين گام در اصلاح خويش، اصلاح زبان است، و پيمودن مراحل قرّب به خدا از مسير اصلاح زبان مى گذرد. براى نجات از گناهان زبان، دو راه مهم وجود دارد كه امام علی (ع) در بخشی از خطبه ۱۷۶ «نهج البلاغه» به آن اشاره فرموده است: نخست، كم سخن گفتن و از كلام اضافی و غیر لازم پرهيز نمودن، كه يك وسيله مهم براى بركنار ماندن از آفات زبان است. ديگر اينكه، انسان هر سخنى مى خواهد بگويد، اوّل در آن بينديشد؛ سپس بر زبان جارى كند؛ به تعبير زيباى امیرالمؤمنين (ع) زبانش در پشت قلبش باشد؛ نه همچون منافقانِ احمق كه قلبشان در پشت زبانشان قرار دارد. 🔹هرگاه به اين دو دستور مهم كه در سخنان امام (ع) در اين بخش از خطبه آمد، عمل كنيم به يقين از آفات زبان بركنار خواهيم بود. سخن در اينجا بسيار است. مطلب را كوتاه مى كنيم و با حديثى از رسول خدا (ص) آن را پايان می دهيم. در اين حديث كه در كتاب «كافى» نقل شده امام صادق (ع) از پيغمبر اكرم (ص) چنين نقل میكند:  «يُعَذِّبُ اللهُ اللِّسَانَ بِعَذَابٍ لَا يُعَذِّبُ بِهِ شَيْئاً مِنَ الْجَوَارِحِ فَيَقُولُ أَيْ رَبِّ عَذَّبْتَنِي بِعَذَابٍ لَمْ تُعَذِّبْ بِهِ شَيْئاً فَيُقَالُ لَهُ خَرَجَتْ مِنْكَ كَلِمَةٌ فَبَلَغَتْ مَشَارِقَ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبَهَا فَسُفِكَ بِهَا الدَّمُ الْحَرَامُ وَ انْتُهِبَ بِهَا الْمَالُ الْحَرَامُ وَ انْتُهِكَ بِهَا الْفَرْجُ الْحَرَامُ وَ عِزَّتِي وَ جَلَالِي لَأُعَذِّبَنَّكَ بِعَذَابٍ لَا أُعَذِّبُ بِهِ شَيْئاً مِنْ جَوَارِحِكَ؛ [۱] خداوند، [گنهكار] را [در قيامت] كيفرى مى دهد كه هيچ يك از اعضاى بدن را آن‌گونه كيفر نمى دهد. او عرضه مى دارد: پروردگارا! چنان كيفرى به من دادى كه به هيچ يك از اعضا ندادى، به او گفته مى شود: سخنى از تو بيرون آمد و به شرق و غرب جهان رسيد و بر اثر آن، خون بى گناهان ريخته شد و اموال مردم غارت گشت و نواميس مردم بر باد رفت. به عزّت و جلالم سوگند! تو را چنان عذابى كنم كه هيچ يك از اعضاى دیگر را آن گونه عذاب نكنم». پی نوشت‌؛ [۱] كافى، كلينى، دار الكتب الإسلامية، چ چهارم، ج ‏۲، ص ۱۱۵ 📕پيام امام اميرالمؤمنين (ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلاميه‏، چ اول‏، ج ۶، ص ۵۷۹ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حواستون باشه فریب فیک های مجازی را نخورید!🙃 یه لحظه فیلتر از روش رفت 🤦‍♀️😂 👆 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
. 🔴چه غلطایی نباید بکنیم؟! ‌نباید اینقدر به همسرت و فرزندانت نگی که دوسشون داری... که آخر یه غریبه بهشون بگه. 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی مطهری: مدافعان حجاب اختیاری هم باید در مجلس نماینده داشته باشند تا حرف آنها شنیده شود! 🔻مدافعان همجنس بازی: پس ما چی! 🔻مدافعان شرابخواری: پس ما چی! 🔻مدافعان دزدی: پس ما چی! 🔻مدافعان زنا: پس ما چی! 🔻مدافعان قتل: پس ما چی! 🔻مدافعان قاچاق: پس ما چی! 🔻مدافعان سقط جنین: پس ما چی! 🔻مدافعان موادمخدر: پس ما چی! 🔻قاتلان شهید مطهری: پس ما چی! 🔻سایر مدافعان افعال و گناهان و اعمال شیطانی: پس ما چی! 👈این همان علی مطهری است که وزیر کشور را به خاطر ساپورت پوشیدن برخی خانم‌ها به مجلس کشاند... 🔺حدیث امام علی: را نمی‌بینی مگر در حالت افراط و تفریط 😏 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
هدایت شده از تبیین
⭕️پرده غیب‏ 🔹 یعنی نهان، پسِ پرده. این پرده چیست؟ چگونه پرده‏ای است که جلو چشم ما کشیده شده که نمی‌توانیم ببینیم؟ آیا واقعاً پرده‏ای وجود دارد که باید پس برود تا ببینیم، یا اینکه این تعبیرات کنایه از حقایق دیگری است؟ اتّفاقاً همین تعبیر «پرده» در خود «قرآن کریم» نیز آمده است. درباره اهل قیامت می‌فرماید: «لَقَدْ كُنْتَ فِی غَفْلَةٍ مِنْ هَٰذَا فَكَشَفْنَا عَنْكَ غِطَاءَكَ فَبَصَرُكَ الْيَوْمَ حَدِيدٌ؛ [ق، ۲۲] [به او می گویند:] تو از این روز بزرگ در بی خبری و غفلت بودی، پس ما پرده بی خبری را از دیده [بصیرت] ات کنار زدیم، در نتیجه دیده ات امروز بسیار تیزبین است». جمله معروفی منسوب است به حضرت امیر (ع): «لَوْ کشِفَ الْغِطاءُ مَا ازْدَدْتُ یقیناً؛ فرضاً پرده بر افتد، بر یقین من افزوده نمی‌شود». مسلّما این «پرده» از نوع مادّه و جسم نیست؛ این پرده جز حجاب محدودیت حواسّ ما که تنها امور نسبی و محدود را درک می‌کند نمی‌باشد. 📕امدادهای غیبی در زندگی بشر، مرتضی مطهری، ص ۶۱ و ۶۲ منبع: پورتال جامع استاد شهید مطهری @tabyinchannel