eitaa logo
مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
2.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
187 ویدیو
10 فایل
﷽ ✅ کانال مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام ✔️ نظر، انتقاد و پیشنهاد 🆔 @rushdadmin ✔️ سایت مرکز ↙️ ✅ http://rushd.ir ✔️ کانال بله و تلگرام ↙️ ✅ @Rushdisu ✔️ اینستاگرام ↙️ ✅ instagram.com/Rushd.ir —---------------------
مشاهده در ایتا
دانلود
📣📣📣 #اطلاعیه 💬 دانشگاه و رسانه (به همراه رونمایی از سایت جامع مرکز رشد) 🎙 باحضور آقای علی #فروغی(مدیر شبکه سوم سیما) و دکتر سیدبشیر #حسینی(عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیما) ⏰ دوشنبه ۲۹ بهمن از ساعت ۱۰ صبح سالن شهید مطهری ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📷 گزارش تصویری نخستین هم‌اندیشی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی (تبیین ابعاد بیانیه و راهکارهای عملیاتی آن در مسیر مأموریت مرکز رشد) 🗒 دوشنبه ۶ اسفند ماه 🔹با حضور: دکتر حسین عرب اسدی، دکتر مصطفی غفاری ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 تبیین ابعاد بیانیه و راهکارهای عملیاتی آن در مسیر مأموریت مرکز رشد دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام) ✴️ جلسه «هم‌اندیشی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» با محوریت تبیین ابعاد و راهکارهای آن در مسیر مرکز رشد به همت ‌رحمه‌الله‌علیه و با حضور دکتر حسین ، مدیر اندیشکده دولت اسلامی و دکتر مصطفی ، نویسنده کتاب فتنه تغلب و عضو هیئت‌علمی دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار شد. 🔹در ابتدای این جلسه، دکتر حسین عرب اسدی برگزاری جلسه با محوریت فهم و تبیین این بیانیه را درحالی‌که متن بیانیه کاملاً بوده و فاقد هر نوع پیچیدگی است، ناشی از عدم فهم حاکمیت اسلامی و وجود نوعی  گفتمانی بین امت و  دانست و افزود: وقتی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جایگاه رهبر جامعه اسلامی سخنی می‌گویند باید شاهد یک اقدام عملیاتی و میدانی از سوی انقلاب باشیم. چنانچه پس از بیانات رهبری صرفاً به تبیین و تفسیر بیانات اکتفا کنیم یعنی ما حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان ولی‌فقیه قبول نداریم بلکه نگاه ما به ایشان، صرفاً به‌ مثابه است که با مردم می‌کند... 📌 ادامه مطلب و گزارش تصویری در‌ پیوندهای زیر: 🖇 rushd.ir/?p=1670 🖇 rushd.ir/?p=1693 ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 جایگاه نظری پلتفرم ✴️ اولین بار دیکشنری در اوایل ۱۵۷۴ از مثال‌هایی استفاده کرد که در آن‌ها پلتفرم اشاره به «یک طراحی، یک مفهوم، یک ایده یا یک الگو» داشت. اما در طول تاریخ، این مفهوم را می‌توان به‌ طور جدی در سه حوزه دنبال کرد. 🔹۱- پژوهشگران رشته طراحی و طراحی جزء استفاده از مفهوم پلتفرم هستند، آن‌ها زمانی از واژه پلتفرم استفاده کردند که خانواده‌ای از یک محصول را خلق کردند، خانواده محصولی که برای نیاز مشتریان اصلی طراحی شده بود و این امکان را داشت که به‌ سادگی با حذف، جایگزینی و یا اضافه کردن ویژگی‌هایی به‌ راحتی برای مشتریان شود. این ادبیات را می‌توان با مفاهیمی نظیر تفکر پلتفرمی، فناوری‌های پلتفرم، و سرمایه‌گذاری پلتفرم دنبال نمود. 🔹۲- گروه دوم های فناوری هستند، این گروه از جایی به بحث پلتفرم ورود پیدا کردند که پلتفرم‌ها را نقاط در صنایع دیدند. پلتفرم‌ها امکان ارزیابی و تخمین موفقت و شکست شرکت‌ها را در سطح صنعت به دست می‌دهد. شرکت‌ها البته به پلتفرم‌ها از جهت به دست آوردن رهبری بازار و موفقیت ورود پیدا کرده‌اند. 🔹۳- گروه سوم هستند، در ادبیات فارسی محدودی که از این موضوع داریم بایستی با عبارت اقتصاد آن را ردیابی نماییم. در اقتصاد، پلتفرم به‌ عنوان بستر یا واسطه‌ای برای بازارهای دوسویه در نظر گرفته می‌شود که خدمات را برای دو گروه متمایز از بازیگران فراهم می‌آورد. 🔹شاید بتوان ادعا کرد که امروزه پلتفرم در حوزه بیشترین استعمال را دارد. در یادداشت‌های بعدی با گونه‌شناسی که از پلتفرم‌ها ارائه می‌شود، در خصوص پلتفرم‌های نرم‌افزاری در گروه  پلتفرم‌های صنعت بحث خواهیم کرد. 🔗 rushd.ir/?p=1899 پژوهشگر هسته خط مشی فضای مجازی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 قواعد خط‌مشی گذاری فضای مجازی 🔶 تنظيم‌گري دولتي بلي؟! خير؟! ✴️ بررسی سیر شکل‌گیری و نظریات تنظیم مقررات (regulation)، بحث مفصلی می‌طلبد اما می‌توان علل مختلفی برای توجیه بیان نمود. بر این اساس، تنظیم گری با دو منطق و توجیه می‌شود. 🔹یکی از توجیهات اصلی تنظیم گری، بازار در تنظیم امور یا به‌ عبارت‌ دیگر مسئله است که اجمالاً به مواردی از آن‌ها پرداخته می‌شود: 🔹تنظیم گری از طرق مختلف برای فراهم شدن طبیعی در صنایعی مانند شبکه فیبر نوری یکی از توجیهات برای تنظیم مقررات است. جنبه‌های امنیتی نیز دیگر موردی است که در برخی صنایع تنظیم گری و مداخله دولت را می‌طلبد. به‌ عنوان‌ مثال قطع شدن در کل کشور مسئله‌ای است که از جنبه امنیتی بسیار چالش زا است؛ لذا ایجاد تمهیدات لازم برای جلوگیری از چنین بحران‌هایی نیازمند تنظیم‌گری و بعضاً ایجاد انحصار در ارائه است. 🔹ارائه خدماتی که بخش خصوصی اقتصادی ندارد نیز جزء مواردی است که تنظیم گری دولت را می‌طلبد. روستاها و مناطق دوردست از اینترنت و خدمات دیجیتال، به دلیل صرفه اقتصادی نداشتن انتقال فناوری به آنجا مثالی از این‌ دست است. 🔹 جانبی مثبت یا منفی دیگر چالشی است که منفعت بخش خصوصی را تهدید می‌کند؛ لذا توجهی به آن نکرده و به دنبال منافع خود هستند. تأثیر امواج بر کاربران، پیامدهای منفی جسمی و روحی برخی بازی‌های رایانه‌ای یا وسایل ارتباطی بر کاربران به‌ویژه کودکان و نوجوانان ازجمله مواردی است که تنظیم گری دولت از عوارض آن می‌کاهد. 🔹شکست بازار در کالاهای که مصرف آن‌ها باعث تمام شدن منابع یا از دست رفتن آن‌ها می‌شود نیز محسوس است. این‌گونه منابع مانند نام دامنه یا طیف امواج رادیویی منابع محدودی‌اند که نحوه تخصیص آن‌ها نیازمند تنظیم گری دولت است. 🔹 در زمینه کالاهای عمومی نیز تنظیم گری با ایجاد مکانیسمی برای تأمین مالی ایجاد آن‌ها می‌تواند بر این روند تأثیرگذار باشد. مثلاً اعطای حقوق مالکیت معنوی، قانون کپی‌رایت یا مالیات بر برخی خدمات، مقرراتی است که باعث تأمین هزینه آن کالاهای می‌شود. 🔹عدم تقارن اطلاعات چه برای مردم جامعه و چه برای کسانی که قصد ورود به بازار دارند مانع مهمی به‌ حساب می‌آید. به‌ عنوان‌ مثال تنظیم مقررات در حوزه تجارت و آگاهی دادن به کاربران برای خرید محصولات یکی از کارایی‌های تنظیم گری در حوزه فضای مجازی است. به‌ علاوه، عدم تقارن اطلاعات موجب ایجاد انحصار در ارائه خدمات به‌ وسیله یا خواهد شد که بر نیاز به تنظیم گری صحه می‌گذارد. 🔹منطق همبستگی اجتماعی این منطق با انتقاد به منطق فوق، آن توجیهات را صرفاً دارای نگاه و تک‌بعدی دانسته و پیش‌فرض طبیعی عمل کردن بازار مگر در موارد خاص شکست بازار را نیز مخدوش می‌کند. مبتنی بر این نظر، تنظیم مقررات نه یک امر خارجی، بلکه یک امر و پایه‌ای برای بازار به‌ حساب می‌آید. منطق هم‌بستگی اجتماعی هدف تنظیم مقررات را حل مسائل شهروندان یا به‌ طور کلی تر ماهیت شهروندی و گسترش رفاه می‌داند و دغدغه ارزش‌های بنیادین و پایه‌ای‌تری دارد که مشخصه‌های جامعه انسانی را شکل می‌دهد. لذا تنظیم مقررات باید بکوشد که این ارزش‌ها را محقق سازد. تنظیم گری برای گسترش دولت الکترونیک و به‌ تبع آن بهبود ارزش‌هایی مانند آموزش یا بهداشت عمومی، عدم ایجاد شکاف دیجیتال و آسیب ندیدن خانواده و بالأخص کودکان از محتواهای غیراخلاقی فضای مجازی مثال‌هایی اجتماعی است که این منطق به آن‌ها پاسخگویی می‌کند. 🔹درنتیجه، دولت برای رفع شکست بازار و ایجاد همبستگی اجتماعی ملزم به تنظیم مقررات در ابعاد مختلف است. 🔗 rushd.ir/?p=1902 پژوهشگر هسته خط مشی فضای مجازی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 اولین جلسه تحقیق موضوعی جرم در قرآن کریم ✴️ جلسه از سلسله جلسات مباحثات تحقیق موضوعی جرم در قرآن کریم، روز پنجشنبه مورخ نهم اسفندماه ۹۷ با حضور اعضای حلقه مطالعات جرم‌شناختی و عدالت کیفری و آقای اکبر برگزار شد. 🔹 با توجه به اهمیت مسئله و تعریف آن و اینکه معیارهای جرم‌انگاری، به کل نظام سمت و سو می‌بخشد، اعضای حلقه در گام بعدی خود، به دنبال آن هستند تا به تعریف جرم و معیارهای آن از منظر پرداخته و علاوه بر بررسی نظریات موجود در این عرصه، به تعریف مختار هسته نیز نائل گردند. 🔹 از همین رو، در اولین جلسه از سلسله جلسات مباحثاتی «تحقیق موضوعی جرم در قرآن کریم» که با حضور آقایان مهدی جهان‌نژادی، هادی رضوان و رامین مالک برگزار شد، آقای سعیدی، در خصوص روش تحقیق موضوعی قرآن کریم و نیز مقدمات کار توضیحاتی ارائه داده و متناسب با ردیف‌ها و آیات مشخص شده، مباحثه خود را آغاز کردند. لازم به ذکر است که این سلسله مباحثات روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ هر هفته ادامه داشته و شرکت‌کنندگان به آیات مشخص شده خواهند پرداخت. 🖇 rushd.ir/?p=1938 ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
🗒 دوره مقدماتی «داده‌کاوی و تحلیل شبکه‌های اجتماعی» 🔸ویژه دانشجویان، پژوهشگران، کارآفرینان و اساتید حوزه دانش اجتماعی 📋 با محورهای: 🔻آشنایی با دیتامانینگ و اهمیت آن در 🔻فهم بینش‌ها و نگرش‌ها و ادراکات جامعه 🔻آشنایی با نرم افزار «آر» و «پایتون» 🔻آشنایی با فرآیندهای «داده‌کاوی» 📄مهلت ثبت‌نام تا پایان اسفندماه
📝 یادداشت رشد؛ دکتر مصباح الهدی باقری (پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام) 🔹منتشر شده در پرونده حمایت از کالای ایرانی نشریه نوآفرین (دوفصلنامه هسته نوآوری مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام)؛ پاییز و زمستان ۱۳۹۷ ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
«تعصب جوانان به فوتبال را ببینید. اگر تعصبی که جوانان ما مثلاً روی تیم‌های داخلی، آبی و قرمز یا تیم‌های خارجی مثلاً تیم رئال مادرید دارند روی اقتصاد می‌داشتند وضع جور دیگری بود!»… 📄 شهرآورد ۲۵ خرداد ۶۵ ✴️ پرسپولیس ـ که آن روزها پیروزی خوانده می‌شد ـ در داربی پایتخت ـ که این روزها شهرآورد گفته می‌شود ـ به مصاف استقلال ـ که قبلاًها تاج بود ـ می‌رود. پایان بازی با ۳ گل به سود پرسپولیس بود که دو گل آن را شاهرخ بیانی، هافبک سابق استقلال که به پرسپولیس آمده بود، زد. آن وقت‌ها کمی عجیب بود که یک استقلالی، پرسپولیسی شود و بالعکس. البته حالا متأسفانه این امر بیش از حد شده است. شاهرخ، بعدها که مجدداً به استقلال بازگشت، به سبب عدم رعایت تعصب باشگاهی، مورد شدید هواداران واقع شد. او سعی داشت بفهماند که چون در موقع مصدومیت شدیدش، پرسپولیس به داد او رسیده و هزینه درمانش در آلمان را پرداخته، لذا او هم استقلال را رها کرده، ولی هیچگاه این برای هواداران منطقی و موجه جلوه ننمود. شاهرخ آن روز « » شد. شاید اگر تیم و مدیرعامل و سرپرست و هواداران، بیشتر به فکر بودند، شاهرخ، «هو» نمی‌شد. «هوای داشته‌هایمان را داشته باشیم، این است و بس …» 📎 یادداشت منتشر شده در پرونده حمایت از کالای ایرانی نشریه نوآفرین (دوفصلنامه هسته نوآوری مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام)؛ پاییز و زمستان ۱۳۹۷ ✍ دکتر (پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام) 🖇 پیوند مطلب در سایت جامع مرکز رشد: 🔗 rushd.ir/?p=2008 🖇 مطالعه کامل یادداشت در سایت نوآفرین: 🔗 yon.ir/pHq9J 🔍 ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu
📄 سرگرمی سکولار به اسم استعدادیابی 🔶 نقدی بر مسابقه عصر جدید ✴️ کشور در نظریات علوم انسانی – اسلامی، باعث شده است که برنامه‌هایی همچون به روی آنتن تلویزیون بروند و به عنوان یک در معرفی شوند. در حالی که این برنامه که به ادعای سازندگان آن به دنبال کشف و است، هیچ نسبتی با آموزه‌های اسلامی نداشته و کاملا بر سرگرمی سکولار و تهی‌ کننده انسان از ارزش تاکید دارد. 🔹 انگیزه و غایت « » در دوران مدرن، کاملاً ماهیتی و دارد. این تعریف از کار، منطبق بر انسان در دوران مدرن است. چنین تعریفی از انسان، سابقه‌ای به پهنای تاریخ ندارد و زائیده سلطه انسان بر تمام وجود اوست. «انگیزه سودجویی با پیدایش انسان نوین پدید آمده است. حتی امروزه هم اندیشه سودطلبی به خاطر ، برای بسیاری از مردم جهان بیگانه است و غیبت آن در بیشتر طول تاریخ، مدون و محسوس و آشکار است. این سودجویی، این فکر که هر کس باید مدام در پی بهبود زندگی خویش باشد، فکری است که برای بیشتر مردم طبقات پایین و متوسط در مصر، یونان و رم، ناآشنا و با فرهنگ قرون وسطی کاملا بیگانه بوده است و فقط در دوران رنسانس در همه جا پراکنده شده، در حالی که غیبت آن در اکثر تمدن‌های شرقی محسوس است»... 🔹ادامه مطلب در پیوند زیر: 🔗 rushd.ir/?p=2060 پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام ➖➖➖➖➖ ✔️ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) 🌐 سروش ↙️ ✅ sapp.ir/Rushdisu 🌐 ایتا ↙️ ✅ eitaa.com/Rushdisu 🌐 بله ↙️ ✅ ble.im/Rushdisu