✍🏻 آیا تبیین مظلومیت های صدیقه طاهره (سلام الله علیها) به معنای «تحمیل عقیده» است؟ 1️⃣ مقدمه اول: تبیین معنای «تحمیل عقیده»: تحمیل عقیده شیوه ای نادرست و شیطانی برای تسخیر قلوب انسان ها است. ویژگی بارز تحمیل عقیده، نبود پشتوانه علمی و استدلالی کافی در بیان عقاید و توسل به شیوه ها و مغالطه های ژورنالیستی است. 2️⃣ مقدمه دوم: قطعیت «اصل غضب حضرت» و «تهدید به احراق»: ماجرای غضب حضرت زهرا (سلام الله علیها) و تهدید به آتش کشیدن بیت آن حضرت، در منابع معتبر روایی و تاریخی اهل سنت، از مسلمات تاریخی و حدیثی است. محدثین و مورخین مشهوری همانند: بخاری، مسلم، ترمذی، ابن ابی شیبة، طبری، بلاذری، ابن ابی الحدید، ابن عبدربه اندلسی و ... به این امر تصریح نموده اند. 3️⃣ مقدمه سوم: قطعیت وقوع شهادت: 🔺در روش اجتهادی علمایی همانند احمد بن حنبل و ابن تیمیه _ از بزرگ ترین محدثین و علما نزد اهل سنت - برای اثبات حقایق تاریخی، هیچ نیازی به سند متصل صحیح _ همانطوری که در حکم شرعی لازم است_ نیست. 🔺 اگر دو نفر همانند شعبی و واقدی، حتی با سندی ضعیف و مرسل و قول افراد متهم به کذب همانند واقدی، تصریح به وقوع امری کنند، آن قضیه از مسلمات تاریخی و جزمی است. علت احتیاج به تعدد (حداقل دو نفر) برای آن است که احتمال تبانی بر کذب و وقوع نسیان و خطا در نقل، منتفی شود. 🔺به همین دلیل اگر تنها یک راوی (دقت کنید) همانند زهری و یا مجاهد، در امور تاریخی و تفسیری، مطلبی را بیان کنند، علم به وقوع آن حاصل می شود چرا که درباره چنین رواتی، احتمال تبانی بر کذب و وقوع نسیان و خطا در بیان حقایق تاریخی از حیث عقلایی و استدلالی، منتفی است. به همین دلیل است در نزد اهل نظر و دقت مرسلات مالک در فقه، مجاهد در تفسیر، زهری در تاریخ و ... معتبر است. 🔺مستند به منابع موجود اهل سنت، در قضیه شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) بزرگان و ائمه حدیثی همانند: ابن ابی دارم، جوینی شافعی، نظام معتزلی، قائل به وقوع حادثه هستند. بسیار روشن است که با بررسی احوالات این افراد، احتمال تبانی بر کذب و خطا و نسیان راوی، منتفی است لذا در دید پژوهشگر بدون تعصب، اثبات اصل شهادت از مسلمات است. 🔺علاوه بر موارد فوق، مرحوم طبرسی در الاحتجاج مستند به مرسلات شعبی، ابومخنف و یزید بن ابی حبیب مصری روایتی نقل می کند که شهادت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) مفروغ عنه سوال است. شایان ذکر است که این افراد از ائمه و بزرگان اهل سنت در تاریخ و حدیث هستند. متاسفانه این حقایق تاریخی به دلیل قاعده «امساک عما شجر بین الاصحاب» در کتب اهل سنت سانسور و حذف شده است. 🔺به موارد فوق، ده ها روایت از طرق شیعه را نیز باید افزود. کثرت و اعتبار این روایات، تا جایی است که مجلسی اول و دوم آن را متواتر دانسته اند. 4️⃣ مقدمه چهارم: عواقب غضب، تهدید و شهادت مبتنی بر روایات قطعی اهل سنت، غضب حضرت زهرا (سلام الله علیها) ملازمه قطعیه با غضب رسول خدا (صلی الله علیه و آله) دارد. هر کسی با اهل بیت (علیهم السلام) اختلاف و دشمنی کند داخل در حزب ابلیس است. تهدید خانه و اهل آن، بهترین علامت بر نفاق مهاجم و تهدیدکننده است. شهادت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) ، سند قطعی غصب خلافت و حقانیت امیرالمومنین (علیه السلام)، تا روز قیامت است. ✅ جمع بندی: آیا بیان حقایق قطعی تاریخی و حدیثی و تبیین لوازم قطعی آن، به معنی تحمیل عقیده بر اهل سنت است؟ آیا کتمان حقایق قطعی از سوی علما، لعن خداوند و رسولش را در پی ندارد؟ آیا ممنوعیت بیان حقایق و مظلومیت های صدیقه طاهره (سلام الله علیها)، به بهانه های وحدت _ بخوانید وحدت شیطانی و نامنضبط نه وحدت صحیح مورد نظر امامین انقلاب _ مقابله با اساس و هدف کلیدی قیام فاطمی نیست؟ عجیب است! سخن شبکه های وهابی و نواصب را از حلقوم عمامه به سرهای بی سواد می شنوم! چرا که هر دو، پرداختن به حکمت قیامت فاطمی را ممنوع دانسته و تبیین حقایق و حقانیت قیام فاطمی را مخالف وحدت تلقی می کنند. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence