✨
✨
#بِسْمِاللهِالرَّحْمنِالرَّحِيم✨
✨فَجَاءتْهُ إِحْدَاهُمَا تَمْشِي عَلَي اسْتِحْيَاء قَالَتْ إِنَّ أَبِي يَدْعُوكَ لِيَجْزِيَكَ أَجْرَ مَا سَقَيْتَ لَنَا فَلَمَّا جَاءهُ وَقَصَّ عَلَيْهِ الْقَصَصَ قَالَ لَا تَخَفْ نَجَوْتَ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ (25)
/قصص
🍃پس (چيزى نگذشت كه) يكى از آن دو (زن) در حالى كه با حيا وعفّت راه مى رفت به نزد او آمد و گفت: همانا پدرم از شما دعوت مى كند تا مزد اين كه براى ما آب دادى به تو بپردازد. پس همين كه موسى به نزد آن پدر پير (حضرت شعيب) آمد و سرگذشت خود را براى او بازگو كرد، او گفت: نترس، تو از (دست) گروه ستمگران نجات يافتى.
🔹- پاداش انسان ها را سريع و بلافاصله بپردازيم. «فجاءته»
🔹- رفت وآمد زن در بيرون خانه بايد براساس حيا و عفّت باشد. «تمشى على استحياء» (حيا، از برجسته ترين كمالات زن در قرآن مى باشد).
🔹- در دعوت، مرد از مرد و زن از زن دعوت كند. «اِنّ أبى يَدعوك»
🔹- بدون دعوت، خود را ميهمان نكنيم. «اِنّ أبى يدعوك»
🔹- كسى كه از دامن طاغوت بگريزد، به خانه ى پيامبر خدا ميهمان مى شود. «اِنّ أبى يدعوك»
🔹- غريب نوازى، از صفات بارز پيامبران الهى است. «يدعوك»
🔹- براى خدمات مردم، ارزش قائل شويم. «ليجزيك»
🔹- قصد قربت، با قدردانى ديگران منافاتى ندارد. «أجر ما سقيت» (حضرت موسى كار را براى رضاى خدا انجام داد؛ ولى حضرت شعيب با پرداخت مزد از زحمات او تقدير كرد.)
🔹- حوادث را براى اهل خبره، تفسير و تحليل و بازگو كنيم. «قصّ عليه القصص»
🔹- عاقبت اهل ايمان، نجات و رستگارى است. «نَجوتَ»
🔹- دعاى انبيا، مستجاب است. «نجوتَ» حضرت موسى ديروز دعا كرد: «ربّ نجّنى من القوم الظالمين»(32)، امروز مى شنود: «لاتخف نجوت من القوم الظالمين»
🔹- با اولياى خدا بودن، يك نوع ايمنى و احساس امنيّت است. «نَجَوتَ»
32) قصص، 21.
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
@Nahjolbalaghe2