🌐🌐 ...‌‌‌ ادامه 🅰 آیه ۲۴ نساء را که به‌ و جواز زنان پرداخته، « آیه » یا « » گفته‌اند : 💟 * فَما استَمتَعتُم بِه مِنهُنّ فَـ ٔ توهُنَّ اُجورهنَّ فریضه * ✴️ و بیشتر مفسران اهل دلالت این آیه را بر مشروعیت مسلم دانسته و گفته اند که * استمتاع * در نکاح دائم ظهور ندارد ؛ 💟از همین‌رو ، فقیهان مذاهب ، اجرای عقد دائم را به لفظ و تمتّع ، بدون قرینه جایز نمی دانند ، ✴️افزون بر این ،‌از پرداخت تمام اجر ( مهر ) به مجرد استفاده کرده‌اند که مقصود ، عقد دائم نیست ؛ زیرا در عقد دائم تمام مهر با وطی واجب می شود ، نه به مجرّد استمتاع 💟آن گروه از اهل که دلالت آیه را بر متعه پذیرفته‌اند ، معتقد به نسخ این آیه با آیات ۵ و ۶ و ۷ مومنون و ۲۹ و ۳۰ و ۳۱ معارج شده‌اند . ✴️ با استناد به روایاتی به طور گسترده به این ادعا پاسخ داده است ؛ از جمله ، این سخن عمر بن خطاب که گفت : متعتان کانتا فی عهد رسول الله انا انهی عنهما و اعاقب علیهما ، ✴️خود دلیل بر جواز در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و عدم تحریم از سوی حضرت است . 🅰 آیه ۲۲ فجر را « آیه » گفته‌اند : 💟 در این آیه، « » ( آمدن ) در تعبیر « جاء ربّک » به طور مجازى به ساحت پروردگار نسبت داده شده ✴️و مقصود، آمدن خداوند برای رسیدگی به حساب بندگان است و صفوفی تشکیل داده‌اند و در انتظار صدور امر الهی هستند : *و جاء ربّک الملک صفًا صفًا * ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh