eitaa logo
کانال سیدمحمد خردمند
281 دنبال‌کننده
988 عکس
111 ویدیو
162 فایل
سیدمحمد خردمند
مشاهده در ایتا
دانلود
(8) در مقام نبوت و رسالت، نبی و رسول، امر خدا را به ما می رسانند. امامت از نبوت و رسالت بالاتر است. در مقام امامت دستورِ خود امام می شود «نهی الله» و «امرالله». رضایت خود امام می شود رضایت خدا. پس اگر دل امام زمان را به دست بیاوریم خداوند را از خود راضی کرده ایم. اعتقاد شیعه این است که دو روز در هفته اعمال ما به خدمت حضرت حجت علیه السلام عرضه می شود؛ در برخی روایات هم می گوید هر روز چنین می شود. البته حجت خدا با علم و قدرتی که به ایشان داده شده، نیازی به رساندن اخبار ندارند اما ملائکه در مقام سلطنت آن حضرت وظیفه شان را انجام می دهند. اهل بیت علیهم السلام از همه چیز خبر دارند ولی نسبت به شیعیانشان حساسیت خاصی دارند. بر گرفته از کتاب منتشر نشده ی «مهدویت امامیه» - به قلم سیدمحمد خردمند https://t.me/S_M_Kheradmand https://eitaa.com/s_m_kheradmand
(9) از آثار غیبت، عدم بیعت با طواغیت است. اگر حضرت امروز در غیبت نبودند باید در یکی از کشورها زندگی می کردند تا اذن قیام داده شود؛ در این صورت حضرت در طول حیات طولانی شان همیشه می باید تحت حاکمیت یک ظالم یا طاغوت عمل می کردند. همانطور که پدرانشان در تحت حاکمیت طواغیت به سر بردند؛ در حالی که برنامه امام زمان علیه السلام با ائمه قبل متفاوت است. امام زمان نباید با هیچ ظالمی بیعت و مماشات داشته باشند، بیعت نه به معنای دست دادن و قول دادن، همین سکوت کردن، اعتراض نکردن و مماشات کردن و رفتاری که ائمه ی قبل نسبت به ظالمین زمان خود داشتند این ها بیعت تلقی می شود. اما امام زمان علیه السلام چون برنامه شان مبارزه با همه ظلمه است لذاست که خدواند به آن حضرت امر به غیبت کرده چون اگر ظاهر می بودند همچون پدرانشان قبل از ظهور ناچار از مماشات با ظلمه بودند. ائمه قبل مماشاتشان با ظلمه مانعی ندارد چون برنامه ی قیام علیه ظلمه در برنامه و کار و تکلیفی که خداوند برایشان قرار داده نبوده است، اما امام زمان علیه السلام جون برنامه یشان قیام علیه همه ظالم ها است درست نیست که آن حضرت قبل از قیام با ظلمه در مماشات باشند. لذاست یکی دیگر از فائده های غیبت نداشتن بیعت طواغیبت در پرونده حیات قبل از ظهور است. https://eitaa.com/s_m_kheradmand
(10) در آیات قرآن هم در مورد قیامت داریم که: يَسْئَلُونَكَ عَنِ السَّاعَةِ أَيَّانَ مُرْساها قُلْ إِنَّما عِلْمُها عِنْدَ رَبِّي لا يُجَلِّيها لِوَقْتِها إِلاَّ هُوَ ثَقُلَتْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لا تَأْتيكُمْ إِلاَّ بَغْتَةً يَسْئَلُونَكَ كَأَنَّكَ حَفِيٌّ عَنْها قُلْ إِنَّما عِلْمُها عِنْدَ اللَّهِ وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ (اعراف،187). از تو درباره‌ی زمان رستاخيز سؤال مى‌كنند، كى فرا مى‌رسد؟ بگو: «علمش فقط نزد پروردگار من است؛ و جز او (نمى‌تواند) وقت آن را آشكار سازد؛ (و آن، حتّى) در آسمان‌ها و زمين، سنگين (و بسيار پر اهميّت) است؛ و جز به‌طور ناگهانى، به سراغ شما نمى‌آيد». (باز) از تو سؤال مى‌كنند، چنان‌كه گويى تو از زمان وقوع آن باخبرى. بگو: «عِلمش تنها نزد خداست؛ ولى بيشتر مردم نمى‌دانند». که باطن این آیه در مورد زمان ظهور می باشد که در روایت آمده است: عَنْ عَلِیٍّ علیه السلام أنّ النَّبِیَّ صلی الله علیه و آله قِیلَ لَهُ یَا رَسُولَ اللَّهِ، مَتَی یَخْرُجُ الْقَائِمُ مِنْ ذُرِّیَّتِکَ فَقَالَ مَثَلُهُ مَثَلُ السَّاعَهْ لا یُجَلِّیها لِوَقْتِها إِلَّا هُوَ، ثَقُلَتْ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لا تَأْتِیکُمْ إِلَّا بَغْتَةً. از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم سؤال شد: «قائم که از نسل شماست کی ظهور خواهد کرد؟» حضرت فرمودند: «آمدن وی مثل آمدن روز رستاخیز است که خداوند در قرآن می‌فرماید: لا یُجَلِّیها لِوَقْتِها إِلَّا هُوَ ثَقُلَتْ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لا تَأْتِیکُمْ إِلَّا بَغْتَةً. (تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۴۳۸ - بحار الأنوار، ج۴۹، ص۲۳۷/ بحار الأنوار، ج۵۱، ص۱۵۴/ عیون أخبار الرضا (A۱)، ج۲، ص۲۶۶/ کمال الدین، ج۲، ص۳۷۲/ منتخب الأنوار) https://t.me/S_M_Kheradmand
کتاب اسرار موفقیت - ج1 و ج 2.pdf
3.71M
امروز صبح (دوشنبه 1401/10/12)، به جهت یافتن مطلبی به سراغ کتاب «اسرار موفقیت» رفتم. بخشی را که می خواستم یافتم و خواندم. آن را کتاب خوبی دیدم که می توانم به مخاطبان فرهیخته ام در کانال معرفی کنم. پس PDF آن را جستم تا تقدیم کنم. https://t.me/S_M_Kheradmand
خدایا تو را شاکریم که چنین مراسمی در شهر بامیان از کشور افغانستان در روز سوم جمادی الثانی سال جاری , با وجود فقر و گرفتاری و حکومت پیروان سقیفه برگزار شد. اینگونه حرکت ها حجت را بر ما تمام می کند که در حق اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله دچار رخوت و کوتاهی نشویم. اللّٰهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفِيقَ الطّاعَةِ، وَبُعْدَ الْمَعْصِيَةِ، وَصِدْقَ النِّيَّةِ، وَعِرْفانَ الْحُرْمَةِ ... https://t.me/S_M_Kheradmand
- 1401 11. سه شنبه – 1401/10/13 • سال ها از برگزاری مجموعه ی کارگاهی «معاد» می گذرد. جلسه ی اول آن 1393/8/30 بود و جلسه ی آخر آن 1394/10/4. با وجود مشغله های جاری و مشاوره ها، مدّتیست که مشغول تنظیم فایل های صوتی آن برای قرار دادن در سایت هستم. گرچه ادبیات سخنم در طی این سال ها تقاوت هایی کرده ولی محتوای سخنان برای خودم قابل استفاده و تذکراتش قابل تأمل است؛ برای انسان غفلت زده ای چون سیدمحمد خردمند واقعاً این تذکرات معادی همیشه لازم است. امروز بعد از نماز صبح، جلسه ی 32 را ادیت می کردم؛ بحثی شنیدنی در اعمالی که فشار قبر را می کاهد. خداوند به ما رحم کند! بخش قابل توجهی از فایل های صوتی این مجموعه در صفحه ی زیر قابل دسترسی و شنیدن است؛ نه به اعتبار گوینده ی آن که به اعتبار آیات و روایات و نکات مورد اشاره در این فایل ها شنیدنی و قابل پیشنهاد است: http://sm-kheradmand.com/Classes-WorkShop/Eteghadi/page1/lang/Fa.aspx
اصالت وجود و ماهیت در دیدگاه میرداماد دو ساعت تدریس آقای غلامحسین ابراهیمی دینانی در انجمن حکمت و فلسفه را در پنج شنبه 1401/10/15 شنیدم. ایرادات مبنایی سخنانشان که روشن است و در جای خودش مورد صحبت ولی لحن تند و گاهی کم ادبانه ی ایشان واقعا آزاردهنده است. گاهی هم طعنه هایی به دینداران نقاد فلسفه می زنند! چه اباطیلی را می بافند و تحویل مغز مخاطبان می دهند! به اسم دین خدا و عرفان! https://t.me/S_M_Kheradmand https://eitaa.com/s_m_kheradmand