یه نکته و راز در آشپزی خانمها هست که کل آشپزیشون روی همونه
و با همون کلاس میزارن که اقایون آشپزی بلد نیستن😁
یعنی یکی ادعا کنه آشپزم میان پای گاز میگن بپز همون اول کار اون فوت را نداشتی میگن برو بابا😂😂
پیاز!!!
آره پیاز
۹۰ درصد غذاها با این فرمول شروع میشه
👈پیاز را خرد کن و توی ماهیتابه ای که روغن ریختی توش و داغ شده بریز ، یک مقدار زردچوبه بزن و بزار طلایی بشه
حالا این شالوده برای نعنا داغ هست ، برای درست کردن انواع غذای گوشتی و مرغی هست ، برای انواع آش هست
خلاصه تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل😁
سیاستم همینه یه فوتی اول کارش هست که طرف مذاکره کننده اگر دید نداره میگه برو بابا
ظریف با تمام ظرافتش اونو نداشت و تمام مدت داشت آش بیمزه ای را هم میزد😁
✍ سید مجید موسوی 🌺
@majid_mosavi
کانال سید مجید موسوی
یه نکته و راز در آشپزی خانمها هست که کل آشپزیشون روی همونه و با همون کلاس میزارن که اقایون آشپزی بل
#پیام_جدید
متن پیام:در رابطه با فن آشپزی خانوما اون نکته ریز در مورد پیاز اینه که اول که پیاز رو میریزن داخل ماهیتابه زردچوبه نمیزنن اول یه مقدار نمک میریزن بعدش زردچوبه ...اینکار باعث میشه پیاز سریعتر نرم و بهتر سرخ بشه🤗
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
⏱ساعت:۱۰:۴۸:۲۱ ق.ظ
⏰تاریخ:یکشنبه ۱۴۰۰ مهر
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
خب سوال اینه در حالی که نمک باعث میشه گوشت دیرپز و چقر بشه چرا باید اول کار نمک بزنید؟😁😁
بیشترین نقد به متن بالا روی زردچوبه بوده
زردچوبه بزنید خوشرنگ تر میشه مقدارشم به سلیقه خودتون😁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روش تبدیل گروه به ابرگروه در نسخه جدید ایتا
#gif
گاهی در ساعات شلوغ ممکن است نتیجه ای نگیرید ، در ساعاتی که ترافیک کمتری روی شبکه هست امتحان کنید
✍ سید مجید موسوی 🌺
@majid_mosavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه به اختیارات ابرگروه برای بستن گروه یا محدود کردن بعضی قابلیت ها دسترسی پیدا کنیم؟
#gif
✍ سید مجید موسوی 🌺
@majid_mosavi
کانال سید مجید موسوی
واتساپم هوتوتو شد؟
اینستا ، واتساپ و فیسبوک متعلق به یه شرکته
حدس من اینه که قصد دارن بک اند پلتفرماشونو یکپارچه سازی کنن
هدایت شده از خبرگزاری فارس
از دقایقی قبل اینستاگرام، واتساپ و فیسبوک در بسیاری از نقاط جهان دچار اختلال شدهاند
@Farsna
کانال سید مجید موسوی
از دقایقی قبل اینستاگرام، واتساپ و فیسبوک در بسیاری از نقاط جهان دچار اختلال شدهاند @Farsna
هوتوتو یعنی پر😁
بچگیاتون کلاغ پر ، گنجشگ پر بازی نکردین مگه 🙈
هی مپرسن هوتوتو یعنی چه🙈
هدایت شده از استیکر تم و گیف ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از گسترده یار
بسم الله الرحمن الرحیم
به منظور بهبود کیفیت و خدمات رسانی بهتر به ادمینها اقدام به طراحی سایت
gostardehyar.ir
کردیم تا بتوانیم با استفاده از فناوری سرعت محاسبه شات ها و ارائه صورتحساب به مشتریان ، دقت و سرعت را برای گسترده داران در همه پیامرسانها به ارمغان بیاوریم
به منظور آشنایی با روش کار و جزئیات گسترده یار از این کانال بازدید فرمائید👇👇👇
@gostardehyar
و به منظور رفع اشکال و راهنمایی بیشتر در این گروه با ما هم سخن شوید👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/140312702Cec3b9cba94
کانال سید مجید موسوی
از دقایقی قبل اینستاگرام، واتساپ و فیسبوک در بسیاری از نقاط جهان دچار اختلال شدهاند @Farsna
اگر ایتا اینچنین اختلالی داشت چی میگفتند؟🤔🤔
پاسخهاتونو برام ارسال کنید🙈
http://www.6w9.ir/msg/151.247.76.107
کانال سید مجید موسوی
اگر ایتا اینچنین اختلالی داشت چی میگفتند؟🤔🤔 پاسخهاتونو برام ارسال کنید🙈 http://www.6w9.ir/msg/151.
سید بزرگواری میگفت بعد از قطع این پیامرسان ها
خانوادمو دارم میشناسم😂😂
خصوصا اونی که بهم میگفت بابا😂
✍#گمنام🙈
⭕️رویترز: هکر ۱۳ ساله چینی به نام سون جیسو باعث توقف خدمات فیسبوک و واتس اپ و اینستاگرام شده است
🔹سقوط ارزش سهام شرکت فیس بوک به دلیل اخلال در شبکه جهانی اینستاگرام و واتس آپ
تبدیل پایه سلفی به پایه لایو😁
پایه سلفی را به یه جسم سنگین ببندید و موبایلتونو روش سوار کنید
برای دانش آموزا که میخوان از تکالیفشون فیلم بگیرن یا کنفرانس بدن هم عالیه😁
✍ سید مجید موسوی 🌺
@majid_mosavi
فیسبوک هک شد؛ اطلاعات ۱.۵ میلیارد کاربر در دارک وب برای فروش گذاشته شد
تاریخ انتشار: 1400/07/12 - 23:17
akhr.ir/8312976
کانال سید مجید موسوی
فیسبوک هک شد؛ اطلاعات ۱.۵ میلیارد کاربر در دارک وب برای فروش گذاشته شد تاریخ انتشار: 1400/07/12 -
واتساپ ، فیسبوک ، اینستا همشون با همن
هرکس میگفت واتساپ امنه خاک بر سرش با اون اطمینانش
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک ساعته این عکسو گذاشتم پروفایلم ، ده نفر تبریک گفتن
تبریک واسه عکس جدیده؟ یا واقعا فکر میکنن ماشین مال منه؟
جدا از روی عکس پروفایل یکی را قضاوت میکنن آدما؟😳
نکنید اینکارو باخودتون
فضایی که توش هستیم درسته واقعا جزو زندگیمونه ولی فضای مجازیه
هویت ها مجازیه ، پروفایلا مجازیه
بقول یکی میگفت قشنگ ترین عکس ما عکس پروفایل و زشت ترین (شما بخون واقعی ترین😁) عکس هم عکس کارت ملیمونه
من حتی اسم این ماشینم بلد نیستم ، رفیقم رفته بود شهران (یه منطقه بالاشهر تهران) اونجا از این ماشین عکس گرفته ، از جلو پنجرش خوشم اومد زدم پروفایلم😁
ساینا کجا و این کجا
✍ سید مجید موسوی 🌺
@majid_mosavi
#پیام_جدید
متن پیام:سلام حاجی
شهران کجا بالاشهر کجا 🤣
ونک حدودا میره به سمت بالاشهر تازه خودشم بالاشهر نیست اونوخ شهران؟! 😁😁
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
⏱ساعت:۰۹:۰۴:۰۲ ب.ظ
⏰تاریخ:سه شنبه ۱۴۰۰ مهر
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
آخه من اصفهانی را چه به خط کشی کردن بالا و پایین تهران😁
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
🔹 ایشان همان رحمهً للعالمین هستند.
دو شبانه روز کامل که برای نوشتن یک پست در خصوص پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم فکر کردم.
از آیات و روایات و سخن بزرگان و مجموعه فیش های سخنرانی علما و... گرفته تا دست نوشته های سالهای گذشته ام و مطالب ادمین های صاحب فکر و صاحب سبک و...
تا اینکه دقایقی قبل، نفهمیدم چه شد که یهو به کریمه ۱۵۷ اعراف رسیدم و مثل برق گرفته ها خشکم زد!
مخصوصا این فراز نورانی:
«وَیَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالأَغْلاَلَ الَّتِی کَانَتْ عَلَیْهِمْ»
( بار گران را از دوش آنها برمیدارد و از غل و زنجیرشان میرهاند.)
هر چه غل و زنجیر به پای انسان ببندد و سبب اسارتش شود مذموم است و در منطق پیامبر باید با آن جنگید تا ضایع و نابود شود.
چه با قلم
چه با بیان
و چه ...
در آن روزگار نیز مردم مریض میشدند. به پیامبر مراجعه میکردند. نه از باب یک طبیب و حکیم. بلکه از باب اعتقاد و ایمان و محبتی که به ایشان داشتند. وگرنه جایی نیامده و احدی نگفته پیامبر و اهل بیت به طبابت اشتغال داشتند.
مردم مراجعه میکردند و حالا یا توقع دعای خیر داشتند و یا انتظار معجزه و کشف و کرامت داشتند که دردشان مرتفع یا صبرشان بیشتر شود.
و بودند معدودی که طالب استفاده از علم بیکران و دانش الهی پیامبر بودند و به ایشان مراجعه میکردند.
برخورد پیامبر با این دسته مراجعات و سوالات جالب بود. مانند تمام برخوردهای پیامبر.
پیامبر به هیچ وجه مریضی و بیماری مردم را #سوء_تفاهم ندانستند. چه منشأ بیماری، مسائل معمولی باشد و چه به فرض از قلعه های یهود و نصارا به سایرین سرایت کرده باشد.
👈 در منطق پیامبر، بیماری #سوء_تفاهم نیست و نباید با سخنان دو پهلو و پاس دادن بحث از #جریان خاصی مثلا پرده برداشت که هنوز روشن نیست.
پیامبر به آرامش روانی و اذهان عمومی احترام میگذاشتند و در خصوص مسائل علمی، ژست اپوزیسیون نمیگرفتند.
پیامبر صبورانه و عالمانه توصیه هایی داشتند. اما در حد قدرت فهم مردم و با کلماتی حساب شده.
مثلا:
🔺دستمال گوشت را در خانه جا ندهید که آرامگاه شیطان است.
(وسائل الشیعه، ج۳، ص ۵۷۲)
🔺شب در خانه هایتان زباله و خاکروبه را نگه ندارید و در روز آنها را بیرون ببرید که آن، نشیمنگاه شیطان است. (همان)
🔺ظرف های خود را بدون پوشش نگذارید که اگر چنین کنید شیطان در آن آب دهان می اندازد و از آن، آن چه را که بخواهد می خورد.
(وسائل الشیعه، ج۳، ص ۵۵۷)
و ...
چنان که از ظاهر این گونه روایات که شمار آنها بسیار است فهمیده می شود، منظور از شیطان یا شیاطین، #میکروب است.
ویژگی شیاطین، سركشی و تجاوزگری است و انسان یا جن و یا هر جنبندهای كه در محدودۀ عمل خود سركشی كند، شیطان خوانده میشود و ابلیس بزرگترین شیطان است، از اینرو با توجه به سركشی و اضرار به انسان، بهترین تعبیر برای میكروب مضر، استفاده از نام «شیطان» بوده است كه در روایات بسیار وارد شده است.
در برخی دیگر از روایات، به صورت استعاری از موجود نامرئی سودمند به «سكّان» یا «ملائكه» و گاهی به «اهل» تعبیر شده است؛ همچنان كه در پیخواهد آمد، این موجودات همان میكروبهای مفید هستند.
ادامه ... 👇
#حدادپور_جهرمی
#دلنوشته_های_یک_طلبه
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
✔️ پرهیز از بیماران مسری
در منابع دینی به #سرایت برخی از بیماریها تصریح شده است. به طوری كه نمیتوان در اصل آن تشكیك نمود. در روایتی از پیامبر گرامی اسلام نقل شده است كه فرمودند:
«لا یورد ذوعاهة علی مُصحّ»
مریض را بر سالم وارد نكنند.
(بحارالانوار، ج۶۲، ص۸۲)
ظاهر روایت بر این دلالت دارد كه هرگونه عیادت از بیمار را منع میكند، البته این روایت با روایات متعدد در استحباب عیادت از بیمار در تعارض است و این تعارض تنها با حمل مورد روایت به مجهول بودن نوع بیماری به لحاظ سرایت، قابل حل است.
مطابق این روایت و دیگر روایات هم سان آن، اصل در بیماریها سرایت است، چرا که پیامبر اکرم، بهطور مطلق از حضور فرد بیمار به میان افراد سالم منع فرمودهاند؛ ولی این بدان معنا نیست كه اگر ما از عدم سرایت بیماری اطمینان داشتیم، از حضور بیمار در میان افراد سالم مانع شویم یا به تعبیر دیگر به عیادت فرد بیمار نرویم، در واقع این روایت در مقام بیان این مطلب است كه در صورت عدم شناسایی بیماری، اصل را بر سرایت بگذارید و از تماس بیمار با افراد سالم جلوگیری كنید تا وضعیت بیمار روشن گردد.
همچنین از آن رسول خدا نقل شده است:
«فِرَّ مِنَ الْمَجْذُومِ فِرَارَكَ مِنَ الْأَسَدِ؛»
فرار كن از جذامی چنان كه از چنگال شیر میگریزی.
(بحارالانوار، ج۷۲، ص۱۳۱)
در ماجرای دیگر، فرد جذامی به نزد پیامبر میآید تا با آن حضرت بیعت كند، اما پیامبر دستش را به سمت او دراز نكرده و میفرماید: «دستت را نگهدار، بیعتت را گرفتم»
(بحارالانوار، ج۶۲، ص۸۳)
ادامه ... 👇
#حدادپور_جهرمی
#دلنوشته_های_یک_طلبه
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
برخی، روایات فوق را با مواردی كه از پیامبر و ائمه هدی نقل شده است به این معنا كه با جذامیان هم غذا شدهاند، در تعارض دانسته و در تلاش برآمدهاند با توجیهاتی نه چندان موجه، این روایات را سازش دهند و این در حالی است كه بیماری جذام دو گونه است؛ یك نوع آن خشك و مسری نیست؛ و نوع دیگر مسری هستند.
لذا جذامیانی كه بیماری مسری دارند از ورود به شهرها و میان مردم منع میشدند، به احتمال زیاد جذامیانی كه با معصومین(علیهم السلام) هم غذا شدهاند، بیماریشان مسری نبوده است.
مردم به لحاظ اشمئزازی كه نسبت به چهره و بدن آنها دارند، از بیماران جذامی غیرمسری نیز دوری میكنند؛ لذا این امر چیزی از بزرگواری معصومین(علیهم السلام) نمیكاهد، بلكه مقام علمی ایشان را به رخ میكشد.
بر این اساس جذامیانی كه توصیه شده از آنان دوری شود، كسانی هستند كه بیماریشان مسری است، اما پیام روایت این است كه در صورت عدم آگاهی از نوع جذام، اصل بر مسری بودن است و باید از فرد بیمار دوری شود.
نه تنها اسلام به واقعیتی با عنوان سرایت معتقد است، بلكه اصل را در بیماری، مسری بودن آن میداند، مگر خلافش معلوم شود.
نبی مكرم اسلام همچنان كه امر به دوری از بیماران مسری میفرمود، خود نیز بدان عمل میكرد، به طوری كه نقل شده است كه آن حضرت از همسری كه دچار درد خاصی از چشم میشد، دوری میفرمود (کنزالعمال، ج۷، ص۱۳۰)
✔️توصیه به فاصله اجتماعی
همان پیامبر خوش برخورد و رحمهً للعالمین اگر لازم باشد حتی توصیه به فاصله اجتماعی میکند.
فاصله فیزیکی که جای خود دارد، حتی لازم باشد میفرماید به برخی بیماران حتی نگاه هم نکنید.
به این حدیث توجه کنید:
«به افراد مبتلا به خوره زیاد نگاه نكنید و وقتی با آنان گفتوگو میكنید، به اندازه یك نیزه از آنان دور باشید»
(بحارالانوار، ج۶۲، ص۸۳).
این كه میفرمایند زیاد به آن افراد نگاه نكنید جنبۀ بهداشت روانی دارد، چرا كه نگاه به این افراد میتواند موجب آسیبهای روانی شود، اما فاصلۀ لحاظ شده هم جالب توجه است، چرا كه طول یك نیزه حدود دو متر است و این اندازه میزانی است كه امروز هم برای جلوگیری از سرایت بیماری توسط متخصصین توصیه میشود.
جالب است که همانطور که حفظ روحیه بیمار مهم است، حفظ روحیه و سلامت روان افراد سالم هم اهمیت دارد.
حالا این سخنان را بگذارید پای اصرارهای مکرر عزیزانی که نه خودشان واکسن میزنند و نه فرزندانشان. حتی بزرگشان در سخنرانی اش امر به قیام کرده و کل جریان را سوء تفاهمی بیش نمیداند اما توقع دارند همه جا باشند و حضور داشته باشند و مردم از مراوده با آنان (که بیشترین احتمال بیماری و سرایت را دارند) ذره ای ترس و استرس به خود راه ندهند. چه برسد به اینکه مردم بخواهند به اندازه یک نیزه از آنان دوری کنند!!
#حدادپور_جهرمی
#دلنوشته_های_یک_طلبه
کانال سید مجید موسوی
✔️ پرهیز از بیماران مسری در منابع دینی به #سرایت برخی از بیماریها تصریح شده است. به طوری كه نمیتو
#پیام_جدید
متن پیام:سلام علیکم
درباره لایورد ذو عاهة نکته ای رو می خوام عرض کنم:
این روایت اصلا تعارضی با روایات استحباب عیادت مریض نداره بلکه موئد آن است
عبارد لا یورد فعل مجهول باب افعال است یعنی هیچ وقت نباید مریض را وارد بر سالم کرد این دور از ادب است مثلا کسی خان باشد یا بزرگ باشد و خواستار دیدار شخص مریض است، نباید اینطور باشد که بخواهند مریض را پیش فرد سالم ببرند
عبارت (لا یرد) نیست که نهی متوجه خود بیمار باشد بلکه این نهی متوجه دیگران است که احترام و حرمت بیمار را حفظ کنند و کاری که باعث آزار اوست انجام ندهند
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
⏱ساعت:۰۵:۰۰:۴۴ ق.ظ
⏰تاریخ:چهارشنبه ۱۴۰۰ مهر
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
نکته جالبی بود🌹