eitaa logo
سبزپوشان
283 دنبال‌کننده
26هزار عکس
23.1هزار ویدیو
117 فایل
فرهنگی اجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷 @sabzpoushan
🇮🇷 @sabzpoushan
ای کاش مرا هیچ ز ای کاش نبود در عمق دلم حسرت ای کاش نبود ای کاش که ای کاش که ای کاش نبود با (نام تو جانا)یار مرا هیچ ز ای کاش نبود این ناله ی ای کاش مرا سوخت خدا فریاد مرا کاش که ای کاش نبود فریاد و غم وآه خدا.. کاش نبود ای کاش که ای کاش که ای کاش نبود جانم همه در وادی بی نامی تو سوخت خدا ای کاش در این شعر زای کاش نبود هاتف غم خود را به نسیمی بسپرد که در آن باد همه حسرت و ای کاش نبود 🇮🇷 @sabzpoushan
🇮🇷 @sabzpoushan
41.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥 صحبت‌های استاد درباره زلزله ترکیه و خباثت‌های دولت اردوغان 🇮🇷 @sabzpoushan
من دلم می‌خواهد خانه‌ای داشته باشم پُرِ دوست کنج هر دیوارش دوست‌هایم بنشینند آرام گل بگو گل بشنو … هر کسی می‌خواهد وارد خانه ی پر عشق و صفایم گردد یک سبد بوی گل سرخ به من هدیه کند شرط وارد گشتن : شست و شوی دل‌هاست شرط آن داشتن یک دل بی رنگ و ریاست بر درش برگ گلی می‌کوبم روی آن با قلم سبز بـهار می‌نویسم : ای یـار خانه‌ی ما اینجاست تا که سهراب نپرسد دیگر : خانه دوست کجاست؟ 🇮🇷 @sabzpoushan
برای "رفع مشکلات"؛ "آرام باش ، توکل کن" تفکر کن. سپس آستین ها را بالا بزن! آنگاه "دستان خداوند" را میبینی که زودتر از تو دست به کار شده است... شبتون در پناه خدا♥️🌙 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌🇮🇷 @sabzpoushan
آیت الله العظمی جوادی آملی: "شما نهج‌البلاغه حضرت را كه ملاحظه مي‌كنيد؛ مي‌بينيد، وجود مبارك حضرت، اين جمله را هر شب بعد از نماز عشا كه جمعيت از مسجد كوفه مي‌خواست، خارج شود، مي‌فرمود: «تَجَهَّزُوا رَحِمَكُمُ اللهُ»؛[۱] آقايان! بارهاي خود را ببنديد، فكر نكنيد كه فردا زنده‌ هستيد، فكر كنيد كه فردا روز رفتن است، طيّب و طاهر شده، بخوابيد، «تَجَهَّزُوا»؛ يعني جهاز خود را ببنديد و آماده شويد: «تَجَهَّزُوا رَحِمَكُمُ اللهُ»، اين از بيانات نورانی حضرت است كه در نهج‌البلاغه آمده، حضرت هر شب بعد از نماز عشا به نمازگزارها مي‌فرمود: آقايان بارهای خود را ببنديد. سرّ آن اين است كه هر لحظه، هر شب و هر روز، شيطان وسوسه مي‌كند؛ مطالب علمی كه حضرت يكی، دو بار فرموده بود، به آن بسنده مي‌كرد؛ امّا اين يك مطلب است كه هر روز نياز به تكرار دارد." [۱]نهج البلاغه، خطبه۲۰۴ درس اخلاق ۹۳/۷/۱۷ 🇮🇷 @sabzpoushan
دلتنگ مباش..... فصلهای زندگی گذراست 🇮🇷 @sabzpoushan
ﻫﻤﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﭘﻮﻟﺪﺍﺭ ﺷﻮﻧﺪ، ﻭﻟﯽ ... ﻫﻤﻪ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ "ﺑﺨﺸﻨﺪﻩ "ﺷﻮﻧﺪ؛ ﭘﻮﻟﺪﺍﺭﯼ ﯾﮏ ﻣﻬﺎﺭﺗﻪ ﻭ ﺑﺨﺸﻨﺪﮔﯽ ﯾﮏ ﻓﻀﯿﻠﺖ! ﻫﻤﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺩﺭﺱ ﺑﺨﻮﺍﻧﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﻫﻤﻪ " ﻓﻬﻤﯿﺪﻩ " ﻧﻤﯽ ﺷﻮﻧﺪ؛ ﺑﺎﺳﻮﺍﺩﯼ ﯾﮏ ﻣﻬﺎﺭﺗﻪ ﺍﻣﺎ ﻓﻬﻤﯿﺪﮔﯽ ﯾﮏ ﻓﻀﯿﻠﺖ! ﻫﻤﻪ ﯾﺎﺩ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻨﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ... ﻫﻤﻪ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺯﯾﺒﺎ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻨﻨﺪ؛ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﯾﮏ ﻋﺎﺩﺗﻪ ﺍﻣﺎ ... ﺯﯾﺒﺎ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﺮﺩﻥ يك ﻓﻀﯿلت 🇮🇷 @sabzpoushan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖 چگونگی گریز از امواج مخرب موبایل از زبان حکیم حسین خیراندیش 🇮🇷 @sabzpoushan
⭕ جریان شناسی مرتجعین جمهوری اسلامی! 🔸در مقاطع زمانی گوناگون، مفاهیم مبتنی بر نظام اندیشه ای اندیشمندان و تغییر مناسبات سیاسی و اجتماعی، می توانند دچار تطورهای محتوایی و انگاره ای شوند. تطوراتی که نه به معنای حذف معانی قبلی، بلکه به معنای تکمیل و تقریری جدید از آن مفهوم است. رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خود تقریری از مفهوم ارتجاع ارائه دادند که شاید بتوان گفت تا قبل از این سخنرانی، ارتجاع و مرتجعین در ادبیات مصطلح تاریخ سیاسی ما چه در دوران قبل از انقلاب و چه در دوران بعد از پیروزی انقلاب، معانی متفاوت دیگری را تصویر می کرد. 🔸 مطابق با تقریر رهبر انقلاب می توان پنج دسته را در زمره مرتجعین داخلی و خارجی جمهوری اسلامی تعریف کرد. پنج دسته ای که از خاستگاه های مختلف گفتمانی روییده اند اما همه یک مخرج مشترک دارند؛ ارتجاعی نگریستن به مشکلات امروز و فردای جمهوری اسلامی. صورت بندی نگارنده از این پنج دسته به شرح ذیل است. 1️⃣ جریان برانداز داخلی و خارجی؛ اینان جمهوری اسلامی را نظامی به بن رسیده دانسته و مسیر اصلاح وضع موجود را فقط و فقط در براندازی و نابودی اصل و اساس سیستم سیاسی می دانند. راه حل آنان انقلاب است و اعتقاد دارند که دیگر اقدامات رفرمیستی جواب نمی دهد. جریان اصلی این دسته، در خارج از کشور و پادوهای اقلی آنان در داخل حشر و نشر می کنند. ردپای آنان را می توان در بهائیت و منافقین تا سلطنت طلبها و گروه های تجزیه طلب و میرحسین موسوی و برخی اصلاح طلبان فراری جست و جو کرد. 2️⃣ جریان استحاله طلبان وطنی؛ دسته دوم مرتجعین جمهوری اسلامی را کسانی شکل می دهند که قائل به تجدید نظر در مبانی اصلی فکری و اصولی جمهوری اسلامی هستند. این جریان راه حل را در تجدیدنظرطلبی دینی و ایدئولوژیک می داند و شاید بتوان نقطه اوج عملکرد اینان را دوره دوم خرداد دانست. دوره ای که با قاطعیت می توان گفت اصولی از اصول گفتمان انقلاب نبود که این جریان آن را شخم نزند! این گروه جمهوری اسلامی را می خواهد اما تهی از سیرت با حفظ صورت. ساخت حقوقی را حفظ می‌کند اما ساخت حقیقی را نابود. به تعبیر رهبر انقلاب یک جمهوری اسلامی تقلبی را می خواهند که حتی بالای سر آن یک معمم نشسته است اما بی هویت. پس از دیدن آنان راه حل وضع موجود در عقب گرد و تجدید نظرطلبی و استحاله ارزشی جمهوری اسلامی است. 3️⃣ جریان تکنوکرات غرب باور؛ این جریان ارتجاعی برای عبور از مشکلات و بحران های سیاسی و اقتصادی موجود یک نسخه بیشتر ندارد. هضم شدن در هاضمه نظام جهانی. اینها باور دارند که جمهوری اسلامی اگر تن به نسخه های لیبرالی و نئولیبرالی در حوزه اقتصاد و تنش زدایی و کوتاه آمدن در پرونده های هسته ای و موشکی و منطقه ای و... در حوزه مسائل سیاسی ندهد، دیگر راه حلی وجود ندارد و مسیر فعلی به بن بست ختم خواهد شد. اینها چاره را در برجام و fatf و سند2030 و... می دانند. راه حلی تکراری و بارها رفته شده. راه حلی که اوج آن را در دولت‌ حسن روحانی شاهد بودیم. 4️⃣ جریان انقلابی های خسته و پشیمان؛ این افراد عمدتا کسانی هستند که مدتی در کنشگری سیاسی و اجتماعی بالاترین میزان و حد آن را تجربه کرده و بعد از گذشت دوره ای پشیمان و منفعل شده اند. سوپر انقلابی هایی که عمدتا یا به علت برخوردهای امنیتی و قضائی که با آنان شده و یا به علت اختلاف تحلیل پیدا کردن میان باورهای خود و تشخیص های رهبری و حاکمیت دچار بن بست گفتمانی میشوند.در طول یک دهه گذشته با این تیپ از افراد بارها مواجه بوده ایم. کسانی که هر کدام در یک بزنگاه بخصوص چپ کرده اند و ریزش. عده ای سر ماجراهایی چون رد صلاحیت احمدی نژاد و پذیرفتن برجام توسط نظام و عده ای دیگر بعد از تعریف های رهبری از آقای آملی لاریجانی و موافقت با مصوبه بنزینی. این افراد خود را بازیخورده دانسته و عمر خویش را تلف شده می دانند و انفعال را تجویز می کنند. شاید حیا کنند و نگویند، اما نظام را به بن بست رسیده می دانند و عاقبتش را محکوم به شکست. 5️⃣ جریان انقلابی های صرفا نق زن؛ این گروه نه شانه به زیر بار مسئولیت میدهد و نه تخصصی دارد که مبتنی بر آن برای حل مسائل نسخه ای طرح و تجویز کند.اغلب افرادی هستند که در فضای مجازی گلخانه‌ای بار آمده اند و از امر حکمرانی فهم و درک دقیقی نیز ندارند. عموما حرف ایجابی مشخصی ندارند. صرفا معترض اند. خود را طلبکار جمهوری اسلامی میدانند و نه بدهکار. جملگی مساله مشخصی ندارند که در پی حل آن برآیند. خود را با نیش و کنایه و طعنه زدن ارضا می کنند و تمام. این جریان ضربه زننده ترین گروه به دلسوزان و جوانان و منتقدینی هستند که سالها در حوزه های مهم حکمرانی مطالعه داشته اند و دهها راه حل برای عبور از وضع در چنته دارند و دست به مطالبه گری می زنند اما صدایشان شنیده نمی شود؛ چرا؟چون محافظه‌کاران آنان را هم ردیف جماعت نق زن کرده اند. 🇮🇷 @sabzpoushan
🇮🇷 @sabzpoushan