🔰 رهبر انقلاب اسلامی:
پرچم جمهوری اسلامی پرچم «عدالت و معنویت» است
این همان پرچمی است که انبیاء و ائمه برداشتند
🔻 حضرت آیتالله خامنهای در دیدار شرکتکنندگان در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهمالسلام:
شما در زیارتهای متعدد چه زیارت امام حسین، چه زیارت حضرت رضا (سلاماللّهعلیهما) به وراثت این بزرگواران از انبیاء تصریح میکنید؛
السلام علیک یا وارث ابراهیم خلیلاللّه، السلام علیک یا وارث موسی کلیماللّه.
🔹 این پرچم جمهوری اسلامی همان پرچم است، پرچم ائمه است، پرچم انبیاء است. و نوشتهی این پرچم هم همین دو کلمه است:
«عدالت و معنویت».
وقتی شما پرچم عدالت و معنویت را بلند میکنید طبیعی است در دنیایی که رفتارش مبتنی بر زور، و فکرش مبتنی بر مادّیت است، یعنی درست نقطهی مقابل عدالت و نقطهی مقابل معنویت، عکسالعمل ایجاد میکند.
بعضیها به ما میگویند شما با فلان حرف و حرکت و تصمیم، دشمنتراشی کردید؛
نه، ما با برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی دشمنتراشی کردیم! ما با مطرح کردن احکام الهی دشمنتراشی کردیم!
🔺 وقتی شما عدالت را مطرح میکنید،
دنیا و تمدن مبتنی بر سلطه و استکبار قهراً با شما مخالف میشوند.
وقتی شما معنویت را مطرح میکنید،
دنیای مادی که همه چیزش مبتنی بر مادّیت است و همهی مفاهیم عالم را برمیگرداند به پول، با شما مخالفت میکند،
این طبیعی است.
بنابراین معارضه و مقابلهی دنیای استکبار و دنیای سلطه با حرکت جمهوری یک امر طبیعی و قهری است.۱۴۰۱/۶/۱۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دفاع جانانه جوان عراقی از ایران و حاج قاسم
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸روش مبارزه با قمارهای حرام🔸
خدا رحمت کند مرحوم علامه سید شرف الدین را (از علمای لبنان). وقتی داشت کلنگ یک مدرسه جدید را می زد (مثل همین مدارس ابتدایی، متوسطه ای که هست، نه مدرسه طلبگی)، به ایشان ایراد گرفتند که شما می توانی یک مدرسه علمیه درست کنی، چرا از این مدارس جدید درست می کنی؟ ایشان گفت: «لا ینتشر الهدی الا من حیث انتشر الضلال». هدایت منتشر نخواهد شد مگر از همان راه که ضلالت منتشر شده! مدارس دولتی بچه ها را فاسد کرده، پس راهحلش هم احداث همین مدارس است. الآن ضلالت به وسیلۀ ویدئوها منتشر می شود؛ هدایت هم از همین راه منتشر خواهد شد.
اگر ضلالت از طریق #سرود است، هدایت هم باید از طریق سرود باشد. اگر ضلالت از طریق آواز است، هدایت هم باید از طریق نوای دل نشینِ صحیحِ شرعی باشد. اگر ضلالت از طریق #قمارهای_حرام است، هدایت هم باید از طریق #قمار_حلال باشد.
شما می گویید مگر ما قمار حلال هم داریم؟ بله! [مسابقه دادن به نیت] بُرد و باخت، در #تیراندازی حلال است. شما که وزارت ارشاد هستید، مردم را با این بُرد و باخت آشنا کنید. حتی تفنگ بادی هم بُرد و باخت در آن حلال است. دَه نفر مثلاً صد تومان وسط می گذارند، چهار نفر برنده هم جایزه ببرند. هیچ پولی هم از خارج خرج نمی کنند. این را به مردم آموزش بدهید و تشویقشان کنید به این کارها.
تو در جان منی...دردت به جانم، مهربانم
شدی با شعرهایت هم زبانم ، مهربانم
ندارم همدمی جز خلوت دنج خیالت
که در رؤیا شده هم آشیانم، مهربانم
مرا جز وسعت آغوش تو دنیا نباشد
تمام باورم ! هستی جهانم ، مهربانم
زده آتش تب طوفان چشمت بر وجودم
قرار ساحلم ،عشق نهانم، مهربانم
شرار شور شیرینم اسیر چنگ بیداد
تویی فرهاد و تنها قهرمانم ،مهربانم
اگر حتی نبینم تا ابد برق نگاهت
خیالت گشته تنها کهکشانم، مهربانم
دل "زیبا" همیشه تنگ چشمان تو باشد
تو ای خورشید عزت، سایبانم ،مهربانم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخوند فرقه انحرافی
✳ شجاعترین چهرهی تاریخ اسلام
🔻 من معتقدم #امام_حسن_مجتبى علیه السلام شجاعترین چهرهى تاریخ اسلام است. میپرسید از #على علیه السلام هم شجاعتر است، از برادرش #حسین علیه السلام هم شجاعتر است که در میدان جنگ، آن جنگ خونین، با آن فداکارى عجیب خودش را به کشتن داد؟ بله، شجاعت واقعى این است که انسان برطبق آنچه مصلحت فکر و ایدئولوژى او است اقدام بکند، اگرچه کسى نفهمد. و امام حسن حاضر شد خود را و نام خود را و وجههى خود را و محبوبیّت خود را در میان دوستان نزدیکش، فداى مصلحت واقعى بکند؛ حاضر شد که او را نشناسند، براى اینکه اسلام را بشناسند و اسلام بماند.
🔸 آیا امام حسن میتوانست در جنگ با معاویه شهید باشد؟ نه، نمیتوانست! شهید کیست؟ شهید آن کسى است که جان خود را مایه میگذارد، خون خود را میریزد، براى ابقای فکر و ایدهاى که به آن احترام میگذارد؛ این شهید است. امام حسن اگر در میدان جنگ کشته میشد، به این معنا بود که معاویه تنها منازع خود را، تنها کسى را که امکان دارد نقش افشاگرى و رسواگرى در برابر روشهاى پنهانى و ریاکارانهى معاویه ایفا کند، یک چنین رقیبى را دیگر در مقابل راه خود نبیند.
👤 #مقام_معظم_رهبری
📚 #دو_امام_مجاهد
📖 صفحات ۴۲ تا ۴۴
✨﷽✨
♦️جرعه ای از#نهج_البلا_غه
🔹️#حکمت_۱۴۷
🔸️سفارشات اخلاقی و اعتقادی به کمیل
💥قسمت الف(برتری علم بر ثروت)
🔺️و از سخنان آن حضرت است به كميل پسر زياد نخعى
كميل پسر زياد گفت: اميرالمومنين على بن ابى طالب (ع) دست مرا گرفت و مرا به سوی قبرستان کوفه برد چون به صحرا رسيد آهى دراز كشيد و گفت: ای کمیل! این دلها ظروفند بهترین آن ظروف، جادارترین آنهاست پس آنچه می گویم را خوب حفاظت کن مردم سه دستهاند: دانشمند الهی و آموزنده اى كه در راه راست گام برمى دارد و پشه هایی اسیر باد که بدنبال هر صدایی میروند با هر بادی به آن سو میل میکنند به نور دانش روشنی نیافتهاند و به ركن استوارى پناه نجسته اند اى كميل، علم بهتر از مال است دانش تو را حراست می کند و تو باید از مال حراست کنی و مال با هزینه کردن نقصان مییابد و علم با انفاق کردن، افزایش مییابد آنچه به مال پرورده شود با نابودی مال از بین میرود ای کمیل پسر زیاد! دانش، روشی است که باید به آن گردن نهاد بوسيله آن انسان در دوران حيات اطاعت فرمان خدا مى كند و پس از مرگش نام نيك از او بر جاى میماند علم حکومت می کند و بر مال حکومت میکنند ای کمیل : ثروت اندوزان مرده اند اگر چه زندهاند ولى دانشمندان تا دنيا برقرار است زنده اند
(با این که) اجسادشان نابود شدهاند تصویرشان در دلها زنده است...
🍂در واقع امام روى نقطه اصلى مشكلات جوامع انسانى انگشت گذارده است. قسمت مهمى از مشكلات از ناحيه گروه سوم است; گروهى نادان، بى خبر، بى برنامه كه دنبال هر كسى بدون مطالعه حركت مى كنند. تنها هدفشان منافع مادى آنهاست. نه نور علم و تقوا بر قلوبشان تابيده، نه معرفت درستى نسبت به مبدأ و معاد دارند، نه تكيه گاه مطمئن، نه مشاوران آگاه و دشمنان اسلام بر همين گروه تكيه مى كنند تا جوامع اسلامى را گرفتار نا بسامانى كنند.
قرآن مجيد نيز در سوره اعراف آیه ۱۷۹ اشاره به آنها دارد
🍂امام در مقايسه اى بسيار جالب برترى علم را بر اموال دنيا از شش جهت، در سه گزاره از كلامش ثابت مى كند
🍂امام براى اثبات برترى علم و دانش در مقابل مال و ثروت تمام جهات اين دو را در نظر گرفته و حق سخن را ادا فرموده است به گونه اى كه چون انسان آن را مطالعه مى كند هيچ گونه كمبود و كاستى در آن نمى بيند. در ضمن روشن مى شود كه در فرهنگ اسلام علم و عالم و دانشمند حرف اول را مى زنند و ساير مواهب الهى تحت سلطه و سيطره آنهاست
✨﷽✨
♦️جرعه ای از#نهج_البلا_غه
🔹️#حکمت_۱۴۷
🔸️سفارشات اخلاقی و اعتقادی به کمیل
💥قسمت ب (حاملان علم چند گروهند)
🔺️و از سخنان آن حضرت است به كميل پسر زياد نخعى:
...آری! حقا که در اینجا دانش فراوانی است (و با دست خود اشاره به سینهاش کرد) اگر فراگيرانى براى آن مىيافتم آرى! يافتم آن را كه نیکو در می یافت، ليكن امين نمىنمود زيرا دين را وسيله رسيدن به دنيا ساخته بود
و با نعمت خدا بر بندگان خدا برترى مىجست و به حجت علم بر دوستان خدا بزرگى مىفروخت يا كسى كه مطيع و تسلیم حاملان حق است ولى در شناخت رمز و راز علم بصيرتش نيست شک در قلبش از نخستین شبهه که بر او عرضه میشود، شعله ور میگردد پس نه آنها و نه اینها، سزاوار آموختن دانشهای فراوان من نمی باشند يا كسى كه سخت در پى لذت است در برابر شهوت، عنان گسیخته است يا شيفته جمع کردن و مالى را بر مال نهادن است
هيچيك از اين دو گروه پاسدارى دين را نتواند کرد و بيشتر به چهارپایان چرنده شباهت دارند آرى اين چنين علم با مرگ حاملانش مى ميرد...
🍂منظور از اين علم چه علمى است؟ به نظر مى رسد علوم مربوط به صفات جمال و جلال خداوند و عرفان ذات مقدسش و اسرار جهان آفرينش و مقامات انبيا و اوليا و حوادث مربوط به آينده باشد كه تحمل اين علوم را همه كس ندارد بلكه جمعى از پاكان و خاصان و اولياء الله و اتقيا مى توانند حامل اين علوم باشند و از آن به طور صحيح استفاده كنند.
🍂امام در ادامه اين سخن از چهار گروه نام مى برد كه هيچ كدامشان شايسته حمل اين علوم الهى و اسرارآميز نيستند هيچ يك از اين گروه چهارگانه شايسته آن نيستند كه حامل علوم الهى باشند. به همين دليل عالمان واقعى از قرار دادن علوم در اختيارشان خوددارى مى كنند و ناچار علمشان را با خودشان به گور مى برند و با مرگ آن ها علم هم مى ميرد.
✨﷽✨
🔻و من کلام الامام علیه السلام لکمیل بن زیاد النخعی:
قال كُمَيْل بن زياد: أخذ بيدي أميرالمؤمنين علي بن أبي طالب عليه السلام ، فأخرجني إلى الجبّان فلمّا أصحر تنفّس الصّعَدَاء، ثمّ قال: يَا كُمَيْل بْن زِيَادٍ، إِنَّ هذهِ الْقُلُوبَ أَوْعِيَةٌ فَخَيْرُهَا أَوْعَاهَافَاحْفَظْ عَنِّي مَا أَقُولُ لَكَ: النَّاسُ ثَلاَثَةٌ: فَعَالِمٌ رَبَّانِيٌّ وَمُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِيلِ نَجَاةٍ،وَهَمَجٌ رَعَاعٌ أَتْبَاعُ كُلِّ نَاعِقٍ يَمِيلُونَ مَعَ كُلِّ رِيحٍ،لَمْ يَسْتَضِيئُوا بِنُورِ الْعِلْمِ،
وَلَمْ يَلْجَؤُوا إِلَى رُكْنٍ وَثِيقٍ يَا كُمَيْلُ، الْعِلْمُ خَيْرٌ مِنَ الْمَالِ
الْعِلْمُ يَحْرُسُكَ وَأَنْتَ تَحْرُسُ المَالَ، وَالْمَالُ تَنْقُصُهُ النَّفَقَةُ،
وَالْعِلْمُ يَزْكُوعَلَى الاْنْفَاقِ، وَصَنِيعُ الْمَالِ يَزُولُ بِزَوَالِهِ يَا كُمَيْل بْن زِيَادٍ، مَعْرِفَةُ الَعِلْمِ دِينٌ يُدَانُ بِهِ، بِهِ يَكْسِبُ الاْنْسَانُ الطَّاعَةَ فِي حَيَاتِهِ، وَجَمِيلَ الاْحْدُوثَةِ بَعْدَ وَفَاتِهِ، وَالْعِلْمُ حَاكِمٌ، وَالْمَالُ مَحْكُومٌ عَلَيْهِ يَا كُمَيْل بْن زِيادٍ، هَلَكَ خُزَّانُ الاَمْوَالِ وَهُمْ أَحْيَاءٌ، وَالْعَلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِيَ الدَّهْرُ
أَعْيَانُهُمْ مَفْقُودَةٌ،أَمْثَالُهُمْ فِي الْقُلُوبِ مَوْجُودَةٌ...
...هَا إِنَّ ها هُنَا لَعِلْماً جَمّاً (وَ اَشَارَ بِيَدِهِ إِلَى صَدْرِهِ)
لَوْ أَصَبْتُ لَهُ حَمَلَة بَلَى أَصَبْتُ لَقِناًغَيْرَ مَأْمُونٍ عَلَيْهِ،مُسْتَعْمِلاً آلَةَ الدِّينِ لِلدُّنْيَا، وَمُسْتَظْهِراً بِنِعَمَ اللهِ عَلَى عِبادِهِ، وَبِحُجَجِهِ عَلَى أَوْلِيَائِهِ، أَوْ مُنْقَاداً لِحَمَلَةِ الْحَقِّ لاَ بَصِيرَةَ لَهُ فِي أَحْنَائِهِ
يَنْقَدِحُ الشَّكُّ فِي قَلْبِهِ لاَوَّلِ عَارِضٍ مِنْ شُبْهَةٍ أَلاَ لاَذَا وَلاَ ذَاكَ!
أَوْ مَنْهُوماً بِالَّلذَّةِ، سَلِسَ الْقِيَادِ للشَّهْوَةِ، أَوْ مُغْرَماً بِالْجَمْعِ وَالاِدِّخَارِ لَيْسَا مِنْ رُعَاةِ الدِّينِ فِي شَيْءٍ، أَقْرَبُ شَيْءٍ شَبَهاً بِهِمَا الاَنَعَامُا لسَّائِمَةُ كَذلِكَ يَمُوتُ الْعِلْمُ بِمَوْتِ حَامِلِيهِ...
📢 اگر امتی حول امام جمع شد، آفاق غیب و عوالم الهی به روی او گشوده میشود، تا جایی که به «لقاءالله فوق عرشه» میرسد. امت زائر، امتی است که در آن فضا زندگی میکند.
همه عناصر لازم برای امتسازی _ از شهادتطلبی تا انفاق تا عبادت جمعی امت _ در زیارت محقق است. پرتوِ امام، همه هویتهای قومی و صنفی و نژادی را محو میکند و جامعۀ «المُتحابّون فی الله» و جامعۀ «المُتباذلون فی الله» را شکل میدهد.
💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
«همه عناصر لازم برای امتسازی، از شهادتطلبی تا انفاق تا عبادت جمعی امت، در زیارت محقق است و آثاری که برای زیارت گفته شده، همین است.
اگر امتی حول امام جمع شد، آفاق غیب و عوالم الهی به روی او گشوده میشود، تا جایی که به «لقاءالله فوق عرشه» میرسد. امت زائر، امتی است که در آن فضا زندگی میکند. لذا حول امام، جامعه «المُتحابّون فی الله» شکل میگیرد؛ یعنی جامعهای که به همدیگر محبت میکنند و در این محبت هیچ چشمداشتی ندارند. «المُتباذلون فی الله»؛ آنها امکاناتی را که بهسختی به دست آوردند، بذل میکنند ولی در راه خدا. اهل دنیا هم بذل میکنند ولی الهشان نفس و دنیا و شیطان است.
در جامعه مؤمنین که حول امام شکل میگیرد، هویتهای قومی و صنفی و نژادی از بین میرود، زبان بیمعنا میشود، رنگ بیمعنا میشود. هیچوقت دیدهاید کسی هنگام زیارت امام رضا(ع) بحث کند که این فارس است، این آذری است، این عرب است؟ همه زائرند. پرتوِ امام این هویتها را نفی میکند. همگرایی، همدلی، همفکری، همراهی در مسیر توحید، بر محور زیارت امام محقق میشود.»
چرا جریان صدر میخواهد به پارلمان بازگردد؟
🔸️در حالی که یک هفته از بیانیه مقتدی صدر در خصوص کناره گیری از سیاست و تعطیلی فعالیت هایش نگذشته ، او روز گذشته هم بیانیه ای سیاسی صادر کرد و مجددا علیه حشدالشعبی سخن گفت و هم امروز جریان متبوعش از دادگاه عالی عراق درخواست بازگشت نمایندگانش به پارلمان را نمود .
🔸️این در حالی است که ۷۳ نماینده وابسته به مقتدی صدر به دستور او از حضور در پارلمان استعفا دادند و این درخواست مورد قبول رئیس پارلمان قرار گرفت .
🔸️مقتدی انتظار داشت که نمایندگان وابسته حلبوسی ، خمیس خنجر و بارزانی نیز استعفا دهند تا پارلمان منحل شود اما آنان این مسیر را در پیش نگرفتند تا رهبر جریان صدر مثل همیشه اوباش خود را به خیابان بکشاند و از این طریق نهادهای سیاسی عراق را تحت فشار گذاشته و فشل کند تا منویاتش را به اجرا درآورند .
🔸️آنان انتظار داشتند پارلمان خود حکم به انحلالش بدهد که نمایندگان جریانات مختلف زیر بار آن نرفتند و در مرحله بعد چنین درخواستی را به قوه قضاییه عراق ارائه کردند تا دادگاه عالی پارلمان را منحل کند لکن چنین اتفاقی رخ نداد .
🔸️تا این که یک اتفاق پیش بینی نشده برنامه های جریان صدر را کاملا بهم ریخت و آن بیانیه آیت الله سید کاظم حائری بود که ضربه سنگینی به اعتبار مقتدی صدر زد و او که غافلگیر می نمود، دستور حمله به منطقه سبز بغداد و کاخ ریاست جمهوری ، نخست وزیری و پارلمان را صادر کرد .
🔸️با ورود ارتش و نیروهای امنیتی و بالا رفتن تلفات صدری ها ، مقتدی که متوجه شد اشتباهاتش به وخیم تر شدن اوضاع منتهی گشته، عقب نشینی تاکتیکی انجام داد و اکنون نیز در اقدامی عجیب ، جریان او خواستار بازگشت ۷۳ نماینده مستعفی خود به پارلمان شده است.
🔸️بازگشت نمایندگان صدر به پارلمان خلاف قانون است ، اما در عراق بسیاری از مواقع مصلحت و آرامش جامعه فدای عمل به قانون می شود و امکان دارد برای متعادل کردن اوضاع، دادگاه عالی مصلحت اندیشی پیشه نموده و اجازه بازگشت نمایندگان به پارلمان را صادر کند ( اگرچه بعید است).
🔸️اگر نمایندگان جریان صدر به پارلمان برگردند و تن به دولت مشارکتی بدهند، تمام ادعاهای مقتدی زیر سوال می رود اما کیست که نداند از این فرد، بروز هیچ رفتاری عجیب نیست و فردا ممکن است دست به عمل پیش بینی نشده دیگری بزند.
🔸️جریان صدر ظاهرا متوجه شده که پارلمان منحل نخواهد شد و اگر نمایندگانش به آن بازنگردند ، دولتی کاملا یکدست و نزدیک به نوری مالکی شکل خواهد گرفت که آنان هیچ سهمی از آن کابینه نخواهند داشت و به همین دلیل سعی در بازگشت به پارلمان دارند ولو به قیمت بی آبرو شدن و لگد زدن بر همه ادعاهای پیشین .
🔥 هر کس راضی به زنده بودن سران ظلم باشد ، از آنان است و با آنان وارد جهنم خواهد شد ‼
💢 «صفوان بن مهران»
صفوان بن مهران مشهور به صفوان جمال { كه نام او در بيش از پنجاه كتاب معتبر ذكر شده است، مورد علاقه وجود مبارك حضرت صادق و موسی بن جعفر ،عليهما السلام، بوده است.} می گوید روزی خدمت حضرت امام کاظم(علیه السلام) رسیدم. آن حضرت به من فرمود:
ای صفوان همه چیز تو خوب و نیکو است جز یک چیز!
سؤال کردم: فدایت شوم آن چیست؟ فرمودند: اینکه شتران خود را به این مرد (یعنی هارون الرشید ، خلیفه وقت) کرایه داده ای.
گفتم: به خدا براى خوشگذرانى و خودنمائى و شكار و بازيگرى كرايه ندادم؛ بلكه چون او به راه حج میرود، شتران خود را به او کرایه داده ام و خودم هم خدمت او را نمیکنم و همراهش نمیروم، بلکه غلامان خود را همراه او میفرستم.
امام فرمودند: آیا از او کرایه طلب داری؟ گفتم آری.
امام فرمود: آیا دوست داری او باقی باشد تا کرایه تو به تو برسد؟
گفتم: آری. حضرت فرمودند: کسی که دوست داشته باشد بقای آنها را، از آنان خواهد بود و هر کس از آنان (دشمنان خدا و اهل البیت) باشد، جایگاهش جهنم خواهد بود.
صفوان جمال می گوید : بعد از این گفتگو با امام کاظم (علیه السلام)، تمامی شتران خود را فروختم.
وقتی این خبر به هارون رسید، مرا را احضار کرد و به من گفت: به من گزارش دادهاند که تو شترهای خود را فروختهای، چرا این کار را کردی؟
گفتم: چون پیر و ناتوان شدهام و غلامانم از عهده این کار برنمیآیند؛ شترانم را فروختم.
هارون گفت: هرگز! ، اینگونه نیست.
من میدانم که تو به اشاره موسی بن جعفر(علیه السلام) شتران خود را فروخته ای، اگر حق مصاحبت تو با من نبود، ترا میکشتم.
📚 منابع
۱. رجال الكشی، شیخ طوسی، ص ۴۴۱ ؛
۲. بحارالأنوار، علامه مجلسی ج ۷۲، ص ۳۷۶ ؛
۳. وسائلالشيعة، شیخ حر عاملی ج ۱۶، ص ۲۵۹
☄ مرگ بر آمریکا ☄
🍃 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم وَ أَهْلِكْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الإِْنْسِ مِنَ الأَْوَّلِينَ وَ اﻵْخِرِينَ. 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداوند اراده کرده که ملت ایران اسلامی را به درجات عالی برساند
✨﷽✨
🍂هیچگاه یک روز خوب را با فکر کردن به یک دیروزِ بد خراب نکنید. رهایش کنید…
Never spoil a good day by remembering your bad yesterday. Let bygones be bygones!