eitaa logo
کانال رسمی حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی-ره
3.2هزار دنبال‌کننده
519 عکس
138 ویدیو
36 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم این کانال، تنها کانال رسمی جهت نشر معارف عالم ربانی حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی (ره) در پیام رسان ایتا می باشد که زیر نظر بیت شریف معظم له فعالیت می نماید. مدیر کانال: سید محمد یعقوبی قائنی @yaghubi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️ادامه 🔘  متن کامل زیارت اربعین ▫️(  صفحه ۲  ) ⬅️ اَللّٰهُمَّ إِنّی أُشْهِدُكَ أنّی وَلِیٌّ لِمَنْ والاهُ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عاداهُ  💠 خدایا من تو را شاهد می گيرم كه من دوستم با آنان كه او را دوست دارند و دشمنم با آنان كه با او دشمنند ⬅️ بِأَبی أَنْتَ وَ أُمّی يَا ابْنَ رَسُولِ اللهِ أَشْهَدُ أَنَّكَ كُنْتَ نُوراً فِی الْأصْلابِ الشّامِخَةِ وَ الْأرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ   💠 پدر و مادرم فدايت ای فرزند رسول خدا گواهی می دهم كه تو در صُلبهای بلندمرتبه و رحمهای پاك نوری بودی ⬅️ لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجاهِلِيَّةُ بِأَنْجاسِها وَ لَمْ تُلْبِسْكَ الْمُدْلَهِمّاتُ مِنْ ثِيابِها  💠 جاهليت با ناپاكی هايش تو را آلوده نكرد و از جامه های تيره و تارش به تو نپوشاند ⬅️ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ مِنْ دَعائِمِ الدّينِ وَ أَرْكانِ الْمُسْلِمينَ وَ مَعْقِلِ الْمُؤْمِنينَ  💠 و گواهی می دهم كه تو از ستونهای دين و پايه های مسلمانان، و پناهگاه مردم مؤمنی ⬅️ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ الْإمامُ الْبَرُّ التَّقِیُّ الرَّضِیُّ الزَّكِیُّ الْهادِی الْمَهْدِیُّ  💠 و گواهی می دهم كه پيشوای نيكوكار با تقوا، راضی به مقدرات حق، پاكيزه هدايت كننده، و هدايت شده ای ⬅️ وَ أَشْهَدُ أَنَّ الْأئِمَّةَ مِنْ وُلْدِكَ كَلِمَةُ التَّقْویٰ وَ أَعْلامُ الْهُدیٰ وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقیٰ وَ الْحُجَّةُ عَلیٰ أَهْلِ الدُّنْيا  💠 و گواهی می دهم كه امامان از فرزندانت اصل تقوا، و نشانه های هدايت و دستگيره محكم و حجّت بر اهل دنيا هستند ⬅️ وَ أَشْهَدُ أَنّی بِكُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِاِيابِكُمْ مُوقِنٌ بِشَرايِعِ دينی وَ خَواتيمِ عَمَلی  💠 و گواهی می دهم كه من به يقين مؤمن به شمايم و به بازگشتتان يقين دارم براساس قوانين دينم و عواقب عملم ⬅️ وَ قَلْبی لِقَلْبِكُمْ سِلْمٌ وَ أَمْری لأَِمْرِكُمْ مُتَّبِعٌ وَ نُصْرَتی لَكُمْ مُعَدَّةٌ حَتّیٰ يَأْذَنَ اللهُ لَكُمْ  💠 و قلبم با قلبتان در صلح و كارم پيرو كارتان و ياری ام برای شما آماده است تا خدا به شما اجازه دهد ⬅️ فَمَعَكُمْ مَعَكُمْ لا مَعَ عَدُوِّكُمْ  💠 پس با شمايم نه با دشمنانتان ⬅️ صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكُمْ وَ عَلیٰ أَرْواحِكُمْ وَ أَجْسادِكُمْ 💠 درودهای خدا بر شما و بر ارواح و پيكرهايتان ⬅️ وَ شاهِدِكُمْ وَ غائِبِكُمْ وَ ظاهِرِكُمْ وَ باطِنِكُمْ آمِينَ رَبَّ الْعالَمِينَ  💠 و بر حاضر و غايبتان و بر ظاهر و باطنتان آمين ای پروردگار جهانيان 🔘 پس دو ركعت نماز می خوانی و به آنچه می خواهی دعا می كنی 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 «درک عظمت خدای متعال » از دریچه ی وجود اقدس نبوی (ص) ⬅️ یکی از راجه‌های هندی که با جناب آقای رضوی «رحمه الله» رفت و آمد داشت با ما آشنا شده و ارادت پیدا کرد بنا به آنچه که ایشان می‌فرمود وی مدتی بر ایالت محمود آباد هندوستان حکومت می‌کرده و فردی وجیه بوده است راجه خود جریانی را برای بنده نقل کرد که از شنیدن آن حال شرمندگی عجیبی در خود احساس کردم و در واقع مقدمه‌ای شد تا عنایت بزرگی نصیب حقیر گردد آن طور که می‌گفت وی در انگلستان از طرف سفیر دولت‌شان به یک مهمانی دعوت می‌شود در آنجا متوجه می‌شود که ماندن در آن مجلس مستلزم ارتکاب معصیت است لذا برای اینکه با آنان در معصیت شرکت نکرده باشد خود را به جنون زده و دست به حرکاتی می‌زند تا او را از آنجا بیرون ببرند آنان نیز به این گمان که وی از هوای آلوده حالش به هم خورده است او را از آنجا خارج می‌کنند و بدین ترتیب از یک معصیت حتمی نجات پیدا می‌کند وقتی این قضیه را برای من نقل کرد حالم منقلب شد و با خود گفتم: خاک بر سر ما این مرد با این وجهه و مقامش برای فرار از یک معصیت حاضر می‌شود تا این اندازه شخصیت خود را خرد کند پس چرا ما که از اولاد پیغمبر هستیم به راحتی مرتکب معصیت می‌شویم با این فکر دلم شکست و شروع کردم به گریه کردن و حالی بس عجیب به من دست داد در آن حال دیدم گویا سرم در دامان امام حسین «علیه السلام» است و مرا نوازش می‌کنند آنگاه بلافاصله احساس کردم سرم در دامان پیغمبر اکرم «صلی الله علیه و آله» است به محض این احساس معنای بزرگی را به من افاضه کردند و دیدم - و به تعبیر بهتر درک کردم که - وجود پیغمبر اکرم دریچه‌ای به سوی عظمت خدای متعال می‌باشد درست مانند اینکه با یک سوزن روزنه‌ای ایجاد شود و نور شدیدی از آنجا بتابد از دریچه‌ی وجود اقدس نبوی چنان عظمتی احساس کردم که در حالت عادی حتی طاقت تصور آن را هم ندارم و اگر با توجه خاص به آن حال از آن سخن گویم کمتر کسی می‌تواند طاقت بیاورد بعد از این عنایت حالی پیدا کردم که می‌خواستم از محبت‌های سابق خود استغفار کنم زیرا سنخ محبت اکنون کاملا تغییر یافته بود سال‌ها بعد در ایران یک روز در حضور جناب آقای انصاری «رحمه الله» نشسته بودم رفقای ایشان حالت وجدی داشتند و گاهی در اثر کثرت وجد و نشاط محبت از بعضی از آنان حرکات و حالاتی مشابه حال کسی که ناگهان از چیزی بترسد یا برق او را بگیرد ظاهر می‌شد بنده که متوجه نوع محبت آنان و سطحی بودن آن شدم به آقای انصاری گفتم: آقا من عقیده‌ام این است که تا انسان قدری به عظمت خدای متعال پی نبرد و انوار عظمت حق در قلبش نتابد نه از محبت چیزی فهمیده و نه از معرفت خبری دارد و با این کلام در واقع ایشان را به حال درونی خود و آن عظمتی که درک کرده بودم توجه دادم همین‌که این مطلب را گفتم گویا آثار آن حال ظاهر شد و رنگ آن مرد بزرگ تغییر کرده دو زانو نشست و با حال خشوع و خضوع عجیبی فرمود: راست می‌گویید آسید حسین با تغییر یافتن حال جناب استاد وضع جلسه دگرگون شد و آن حرکات نیز از حاضرین پایان یافت 📓 « سفینة الصادقین ص۲۳۰ » ۴۳ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
4_5775932866462484720.mp3
12.96M
🔳 رحلت پیامبر اکرم (ص) ⬅️ « آقای موحدی » 🔘 گفتم که عمر ماه صفر رو به آخر است دیدم شروع محشر کبرای دیگر است گفتم چه روی داده که زهرا زند به سر دیدم که روز روز عزای پیمبر است زهرا به خانه و ملک الموت پشت در از بهر قبض روح شریف پیامبر از هیچ کس نکرده طلب اذن و ای عجب بی اذن فاطمه ننهد پای پیشتر با آن که بود داغ پدر سخت، فاطمه در باز کرد و اشک فرو ریخت از بصر یک چشم او به سوی اجل چشم دیگرش محو نگاه آخر خود بود بر پدر اشک حسن چکیده به رخسار مصطفی روی حسین بر روی قلب پیامبر زد بوسه ها به حلق حسین و لب حسن از جان و دل گرفت چو جان هر دو را به بر هر لحظه یاد کرد به افسوس و اشک و آه گاهی ز طشت و گاه ز گودال قتلگاه 🔘 یا رسول الله یا ابا الزهرا در مدینه بپا شده یوم العزاء شد فدایی دین خاتم الانبیاء ▫️همه روی زمین ز غمش در عزا بسته بار سفر سید عالمین ناله دارد حسن گریه دارد حسین ▫️از فراق پدر فاطمه در نوا جبرییل از سما می دهد این نوا رهبر مسلمین بهر حق شد فدا ▫️فاطمه نوحه گر سینه زن مرتضی آید از هر طرف آه و ناله به گوش شمع بزم شرف عاقبت شد خموش ▫️کعبه در ماتم حضرت مصطفی 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « کرم خداوند » ⬅️ « کرم خدا » یکی از صفات حسنه ی خداست ▫️صفات خدا همه اش خوب است و هر صفت یک اقتضایی دارد ▫️خدای متعال " کریم " است یعنی دوست دارد احسان کند ⬅️ فرق « سخاوت » و « کَرَم » دراین است که ▫️" اَلکَریمُ یُطْعِمُ وَ لا یُطْعَم " کریم دوست دارد بخوراند و عطا کند ببخشد در عین حالی که بی نیاز است ▫️اما سخی هم می خوراند و هم خودش استفاده می کند بعضی از عرفادر مورد آیه شریفه: ⬅️ "یاأيُّهَا الْإِنْسانُ ما غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَريم" 💠 ای انسان چه چیز تو را به خدای کریمت مغرور کرد ؟ ▫️گفته اند خداوند می خواهد به انسان القاء کند: انسان بگو: کرم خدا را دیدم مغرور شدم ▫️چرا نگفته است بربّک العزیز، بربّک القهار، بربّک الجلیل ... آیه بعد می فرماید: ⬅️ " اَلَّذی خَلَقَک" به یاد انسان می آورد که کَرم خدا باعث شد مرا خلق کند ▫️یعنی خداوند در عین بی نیازی مراخلق کرد به من وجود داد و روزی داد و این مقتضای کرم اوست که خداوند متعال " کریم " است ۴۴ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « تجلی صفت کرم حق تعالی » ⬅️ یک شب...به حرم حضرت ابو الفضل «علیه السلام» رفته ضمن توسل و درخواست مجددِ محبت خدای متعال از آن بزرگوار تقاضای فیضی خاص نمودم آنگاه به منزل آقای حاج محمد رضا شیرازی رفته در آنجا نشسته بودم که ناگهان کسی در قلبم گفت: آیا خدای متعال احتیاج به این خلق دارد؟ گفتم: خیر گفت: پس برای چه آنها را خلق فرموده است؟ پس از این سؤال بلافاصله متوجه این معنا شدم که خدای متعال خواسته است به مخلوقش کرم کند. این خلق را به وجود آورده است تا محبت کند و افاضه‌ی فیض نماید از تذکر نعمت‌ های بی‌ شماری که به بندگان خود کرامت فرموده حال توجه و تنبهی پیدا کردم که الفاظ از بیان آن عاجز است آن‌قدر که می‌ توانم بگویم این است که به برکت توسل به آن حضرت حال عجیبی پیدا کردم و در آن حال صفت «کرم» حق تعالی در قلبم تجلی نمود سرشت انسانی با محبت به احسان کننده و منعم خویش آمیخته شده است «جُبِلَتِ القُلُوبُ عَلیٰ حُبِّ مَنْ اَحْسَنَ اِلَیْها» در روایت وارد شده است که خدای متعال به حضرت داود «علیه السلام» فرمود: مرا دوست بدار و محبوب خلقم گردان آن حضرت عرض کرد: پروردگارا من تو را دوست دارم اما چگونه تو را محبوب خلقت نمایم؟ خداوند فرمود: نعمت‌هایم را که به آنها ارزانی داشته‌ام به یادشان آور این امر موجب محبت آنها به من خواهد شد اما افسوس که ما با کوچک‌ ترین احسان توسط یک مخلوق که هیچ چیز از خود ندارد به او علاقه‌مند می‌شویم لیکن به خداوند ذو المنن که این همه نعم لا تُعَدُّ وَ لا تُحصیٰ به ما عطا فرموده توجهی نداریم 📓 « سفینةالصادقین ص ۳۱۲ » ۴۵ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
° ⚪️ قَالَ رَسُول الله ‏صلّی الله علیه و آله: ⬅️ يا اَباذَر إِذا دَخَلَ النُّورُ الْقَلْبَ انْفَسَحَ الْقَلْبُ وَ اتَّسَعَ قُلْتُ ▫️فَمَا عَلَامَةُ ذَلِكَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا رَسُولَ الله؟ قالَ ▫️اَلْاِنابَةُ إِلیٰ دارِ الْخُلُودِ ▫️وَ التَّجافی عَنْ دارِ الْغُرُورِ ▫️وَ الِْاسْتِعْدادُ لِلْمَوْتِ قَبْلَ نُزُولِه‏ 💠 پیامبر اکرم (ص) به ابوذر فرمود: هر گاه نور ايمان وارد قلب شد قلب باز و گسترده مى‏ شود ابوذر سؤال کرد: ▫️پدر و مادرم به فدای شما باد يا رسول الله آيا آن حالت نشانه‏ اى دارد؟ حضرت فرمود: ▫️رغبت به سراى جاويد ▫️و كناره ‏گيرى از سراى فريب ▫️و آمادگى براى مرگ پيش از فرا رسيدن آن 📓 « مکارم الاخلاق طبرسی،ص۴۶۴ » 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « انسان روحانی » ⬅️ بسیاری از ما از دین و از حقایق تنها در پی یاد گرفتن الفاظی هستیم که آنها را به دیگران تحویل دهیم و هیچ‌ گاه در صدد این نیستیم که ببینیم آیا مطالبی که یاد گرفته‌ایم و به حساب خودمان با یاد گرفتن آنها خود را مسلمان می‌دانیم اعتقاد قلبی ما شده یا خیر؟ کسانی که خود مطالبی را به طور سطحی از پدر و مادرشان یاد گرفته‌اند اسلام و ایمان را به فرزند خود چنین تعلیم می‌کنند که می‌پرسند: اصول دین چند تاست؟ بگو: پنج تاست اول توحید، دوم عدل، سوم نبوت چهارم امامت، پنجم معاد روز قیامت آن کودک هم این مطالب را به‌ خوبی حفظ می‌کند پدر و مادرش نیز به این افتخار می‌کنند و گاهی به دیگران هم می‌ گویند که فرزند ما اصول دینش را خوب می‌ داند ⬅️ اما اینکه حقیقت این اصول چیست و نتیجه‌ اش چه می‌ باشد ابدا به آن توجهی ندارند این کودک نیز بعدها به بعضی از فروع دین عادت می‌کند اما هیچ گاه توجهی به مزایای معنوی آن نداشته نه از یاد گرفتن اصول بهره‌ای می‌برد و نه از عمل کردن به فروع تازه این حال افرادی است که احیانا به بعضی از لوازم اعتقاد خود عمل می‌ کنند ⬅️ چه بسا افرادی که اصول دین را یاد گرفته و به آن اعتقاد پیدا کرده‌ اند ولی به لوازم آن عمل هم نمی‌ کنند یا اگر احیانا عملی هم دارند بدون تفکر و تعقل و بدون توجه به شرایط قبولی اعمال می‌ باشد لذا اعتقاد آنها که به آبِ عمل آبیاری نشده و یا سطحی است و ریشه ندارد با اندک وزش بادِ تشکیک ریشه کن شده، خدای ناکرده اعمالی هم که صحت آن مشروط به اعتقاد صحیح است هباءً منثوراً می‌ گردد هیهات که انسان با چنین وضعی از عذاب ابدی نجات پیدا کرده به حیات سرمدی برسد ⬅️ پس هان ای عزیز تنها به یاد گرفتن قناعت مکن زیرا یاد گرفتن وقتی به انسان نفع می‌ دهد که معلومات او توام با اعتقاد باشد البته منظور نفع اخروی است و الّا چه بسا اشخاصی با همین محفوظات سال‌های سال از منافع دنیوی آن برخوردار و امور خود را به‌خوبی بگذرانند و مردم اطراف‌ شان را گرفته آنها را از بزرگان دین هم بدانند و همین اجتماع و اعتقاد مردم امر را بر آنها مشتبه کرده زودتر آنها را به هلاکت معنوی برساند ⬅️ اعتقاد نیز اگر اعتقاد صحیح و جازم باشد ملازم با عمل است اگر عمل صحیح ناشی از اعتقاد درست باشد دارای اثر و علامت است روز به روز یقین و شوق به عالم بقا و پشت کردن به دنیا را زیادتر می‌ کند 🔘 تا جایی که انسانی می‌شود «روحانی» و در عین حال که در زندان تن و عالم ناسوت محبوس است قلبش که از برکت اعمال صالح به حیات انسانی زنده شده با ملاء اعلی در ارتباط است و نمونه‌ای از فیوضات عالم غیب را درک می‌کند ⚪️ سوره نحل آیه ۹۷ ⬅️ مَنْ عَمِلَ صالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثىٰ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةًۖ وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما كانُوا يَعْمَلُونَ پس هر علمی برای عمل است و قیمت هر عملی به قدر نیت عامل است و هر نیتی برای نتیجه است در این عالم همه فعالیت می‌کنند لکن اهداف و نیات و در نتیجه آثار مختلف است زیرا از هر عملی اثری در نفس انسان پیدا می‌شود اگر عمل ظلمانی بود ایجاد ظلمت می‌کند و اگر نورانی بود اثری دل‌ افروز و نورانی خواهد داشت و کسی که خود را یافته و با حقیقت خود آشنا شده باشد اثر آن را به وضوح درک خواهد کرد ⬅️ پس بر ما لازم است که اعمال خود را با میزان شرع سنجیده خود را و عقاید خود را آزمایش نماییم مثلا یکی از نشانه‌های ایمان صحیح و اعتقاد درست این است که اگر انسان بین دو امر مخیر شد که در یکی رضای خالق و سخط مخلوق و در دیگری عکس آن باشد رضای خالق را بر رضای مخلوق ترجیح دهد ⬅️ « مِنْ صِحَّةِ يَقينِ الْمَرْءِ الْمُسْلِمِ أنْ لا يُرْضِیَ النّاسَ بِسَخَطِ اللهِ » 📓 « سفینةالصادقین ص ۸۲ » ۴۶ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
4_5920125209330847116.mp3
7.59M
🌷 « میلاد رسول اکرم » 💠 صلّی الله علیه و آله ⏪ « آقای موحدی » ⬅️ تا که خدایی کند خدای محمد (ص) دست من و دامن ولای محمد (ص) روضهٔ رضوان و حور و جنّت و غلمان روز جزا کمترین عطای محمد (ص) عاجز و محتاج و دردمند و فقیرند هر دو سرا بر در سرای محمد (ص) مهر و مه و عرش و فرش و لوح و قلم را بود و بقا باشد از بقای محمد (ص) قصهٔ لولاک را بخوان که بدانی خلقت افلاک را برای محمد (ص) عالم ایجاد روز و شب همه خوانند هر که به آیین خود ثنای محمد (ص) بدر به هر مه هلال می شود از آن تا که شود نعل کفش پای محمد (ص) ⬅️ بلَغَ العُلی بِکَمالِهِ به واسطهٔ کمال خود به مرتبهٔ بلند رسید کَشَفَ الدُّجی بِجَمالِهِ با جمال نورانی خود، تاریکی‌ها را برطرف کرد حَسُنَت جَمیعُ خِصالِهِ همهٔ خوی‌ها و صفات او زیباست 🌷صلّوا عَلَیهِ و آلِهِ بر او و خاندانش درود بفرستید صلوات بر تو و آل تو به جمال تو به کمال تو چه شود رَسَم به وصال تو 🌷 صلّوا عَلَیهِ و آلِهِ تو امیر ملک رسالتی تو شفیع روز قیامتی تو ز لطف یاور امتی 🌷 صلّوا عَلَیهِ و آلِهِ 💠 فهرست مداحی‌ ها؛ پیغمبر اکرم (ص) 💠 @sadeghin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
° 🔘 « فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلىٰ طَعامِهِ » ⬅️ چرا قران میگه؟ یعنی نگاه کنه؟ ▫️نظر، تفکره ⚪️ سوره عبس آیه ۲۴ و ۲۵ و ۲۶ ⬅️ فلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلىٰ طَعامِهِ 💠 انسان بايد به غذای خويش بنگرد ⬅️ أنّا صَبَبْنَا الْماءَ صَبًّا 💠 ما آب فراوان از آسمان فرو ريختيم ⬅️ ثمَّ شَقَقْنَا الْأَرْضَ شَقًّا 💠 سپس زمين را از هم شكافتيم بره تو اینا می بینه اووو... این آثار لطف خداست چه لذتی داره ⬅️ یه لقمه نونی که شما می خوری اون قدر دست به دست گشته اون قدر توش کار شده ملائکه کار کردند زحمات کشیدند به دست تو رسیده ⬅️ اونوقت چقدر لذت داره اینا را انسان بفهمه که این [ را ] خدا برایش فرستاده خیلی فرق داره ▫️این شاید سر نخ می ده خدای متعال که انسان بگیره بره ⬅️ در هر چیزی همین طوره جنبه فکری انسان اگر آزاد شد تخیل نه ... ولی جنبه فکری انسان... در هر چیزی، هر روزی، هرآنی باید فهمش زیاد تر بشه ⬅️ یکوقت هست که چند تا چیز یاد گرفته اون به درد نمی خوره یک طوطی را هم یاد میدن همون حرف را می زنه ۲۰ 💠 فهرست منتخب کلام 💠 @sadeghin_ir
4_5958500450062830814.mp3
6.32M
💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « خوف و رجا » ⬅️ طبیعت بشر طوری ساخته شده که باید با این دو قدرت [ خوف و رجا ] حرکت کند تا زمانی که انسان در حد تعین است و در عالم کثرت اگر یکی از این دو بال قطع شود دیگر انسان ترقی ندارد یا مغرور می شود یا مأیوس « خوف » برای این است که جلوی نفس گرفته شود از طغیان و سرکشی و « امید » اگر نباشد انسان حرکت نمی کند راه نمی رود این دو با هم باید باشد تا انسان به سرمنزل مقصود برسد ⬅️ خوف تا آخر هست منتها متعلق خوف فرق می کند خوف « مقربین » از این است که مبادا خطایی بکنند که قربشان کم شود یا مورد نظر خدا قرار نگیرند یا خدا نظرش را از آنها بردارد نحوه ی خوف فرق می کند « خشیت » با خوف تفاوت دارد کسی که به مقام قرب خدا رسید و لذت قرب به خدا را فهمید آن دیگر برایش بهشت و جهنم مساوی است فقط لذتش در اطاعت امر خداست ⬅️ خوفی که مؤمن دارد تا وقتی ممدوح است که آثار مرگ ظاهر نشود اگر انسان آثار رفتن [موت] برایش ظاهر شد اصلا نباید در دلش خوف راه بدهد فقط باید به رحمت خدا امیدوار باشد به فضل خدا امیدوار بشود که با محبت خدای متعال از این عالم برود ⬅️ « محبت » نجات می دهد انسان را « خوف » بازدارنده است مؤمنینی هستند که در اثر محبت خدای متعال به حدی می رسند که اصلاً معصیت را ترک می کنند نه از ترس [بلکه] چون خدا را دوست دارند آن که از ترس معصیت را ترک می‌کند او هنوز خیلی پایینه، دوره اگر نزدیک شد اصلا آرزو می‌کند یک نفر هزار نفر باشد اطاعت خدا بکند ۱۶ 💠فهرست فرمایشات صوتی 💠 @sadeghin_ir
4_5985393851643202396.mp3
4.5M
🔘 مدح امیرالمؤمنین علیه السلام 📓 « دیوان وفایی » ⏪ ( آقای موحدی ) ⬅️ یک ذره از محبت حیدر به روز حشر با جُرم انس و جن همه گردد برابرا حبّ علی اگر به دل کافر اوفتد گردد شفیع یکسره بر اهل محشرا با حنظل ار محبت حیدر شود قرین شکر شود چو حنظل و حنظل چو شکرا کمتر سخای او به جهان، رزق ممکنات کمتر عطای او به جزا، حوض کوثرا ای با قِدم حدوث وجود تو همسرا ای صادرِ نخست تویی اصل مصدرا باللّه پس از خدا تو خداوند عالمی نه غالی‌ام تو را و نه منکر به داورا در حیرتم خدا به چه می‌ شد شناخته گر شخص کامل تو نبودیش مظهرا هم دست کردگاری و هم روی کردگار هم سرّ کردگاری و هم عین داورا باشد کتاب فضل تو چندین هزار باب یک باب از آن بیان شده در بابِ خیبرا با یک اشاره شیر فلک بر دری ز هم زیر و زبر کنی ز هم این چرخ چنبرا بی حکم تو نمیرد یک نفْس در جهان بی امر تو نزاید یک طفل مادرا یا مظهر العجائب یا مرتضی علی خواندن تو را به یاری از هر چه بهترا هستم دخیل قنبرت ای شاه لا فتی فریاد رس تو ما را فضلا لقنبرا... 💠 فهرست مداحی‌ ها؛ امیرالمؤمنین علیه السلام 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « آثار محبت واقعی » امیرالمؤمنین علیه السلام ⬅️ اگر کسی واقعاً امیرالمؤمنین علی علیه السلام را دوست داشته باشد لازمه ی محبت حقیقی این است که صفات حضرت در او پیدا می شود یعنی آن چیزی را که علی علیه السلام دوست دارد او هم دوست دارد ▫️لازمه محبت واقعی این است که به حدی می رسد که صفات محبوب در محب پیدا شود ⬅️ محال است به کسی محبت داشته باشید و محبتتان هم صحیح باشد روی اغراض مادی نباشد ، الّا اینکه شما را به آن شخص نزدیک می کند ▫️به هر چه انسان محبت داشت با آن محشور است بدون تردید ⬅️ انسان تعلق خاطرش به اهل بیت علیهم السلام یا به امیرالمؤمنین علیه السلام یا به هر کدام از انبیاء یا به هر کدام از اولیاء « برای خدا » اگر شد لازمه اش این است که همان طور بشود که آنان هستند... اگر آن طور نشد محبتش واقعی نیست ⬅️ مگر این همه مسلمان دم از محبت پیغمبر(ص) نمی‌ زدند « حبیب ما رسول الله چنین فرمود » می گفتند اگر محبت واقعی بود چرا دور و بر علی(ع) را رها کردند مگر علی(ع) غیر از پیامبر(ص) بود [محبتشان] دروغ بوده امتحان معنایش همین است ⬅️ محبت صحیح برای خدا وقتی است که انسان طالب رضای خدا یا اولیاء خدا می شود ▫️از سلمان علیه السلام پرسیدند که شما از کجا به این مقام رسیدید؟ فرمود: چون هوای علی(ع) را بر هوای خودم ترجیح دادم یعنی هرچه می خواستم می دیدم علی(ع) چه می خواهد این محبِّ صادق بود علی(ع) خداپرستی می خواهد این خداپرست می شود علی(ع) موحد می خواهد این موحد می شود علی(ع) اخلاص می خواهد این اخلاص دارد علی(ع) در خانه ی خدا تضرع و زاری می خواهد که خودش داشت این آن حال را پیدا می‌ کند سلمان نمونه یک مسلمان واقعی است ۴۷ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
4_6023642498214136729.mp3
4.9M
💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « مُحِبٌّ غالٍ » ⚪️ امیرالمؤمنین عليه السلام : ⬅️ هلَكَ فِیَّ رَجُلانِ : مُحِبٌّ غالٍ ، و مُبغِضٌ قالٍ 💠 در باره ی من دو تن به هلاكت افتادند : دوست افراطى و دشمن كينه ورز 📓« نهج البلاغة : حكمت ۴۹۶ » ⬅️ محبت ها: ▫️محبت های جاهلانه افراطی ▫️محبت های حقیقی ▫️محبت به واسطه ی صفات ▫️ محبت های ذاتی ⬅️ آثار محبت های واقعی ▫️لازمه محبت واقعی این است که به حدی می رسد که صفات محبوب در محب پیدا شود ⬅️ انحراف عقیده ی علی اللهی ها و گمراه نمودن دیگران با اعمال خارق عادات شیطانی ⬅️ بیان امام حسن عسکری(ع) در مورد علت اجابت دعای شخص مسیحی برای نزول باران و نجات مسلمانان از شک و شبهه ⬅️ از عارفی پرسیدند انسانیت چیست؟ کمال کجاست؟ فرمود: کمال آن است که در میان مردم باشی با مردم باشی و یک چشم بر هم زدن از خدا غافل نشوی ۱۷ 💠فهرست فرمایشات صوتی 💠 @sadeghin_ir
4_6023642498214136731.mp3
1.94M
💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « اتحاد قلوب مؤمنین » ⚪️ از امام زمان عليه السلام نقل شده كه به شيخ مفيد(ره) فرمودند: ⬅️ و لَوْ اَنَّ أشياعَنا وَ فَقَّهُمُ اللهُ لِطاعَتِهِ، عَلَى اجْتِماعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِى الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَيْهِمْ، لَما تأخَرَّ عَنْهُمُ الْيُمْنُ بِلِقائنا... 💠 اگر دلهاى شيعيان ما ـ كه خداوند آنان را براى اطاعت خودش موفق كند ـ در وفا كردن به پيمانشان يكى بود هرگز سعادت و میمنتِ ملاقات ما از آنان به تأخير نمى افتاد... 📓 « بحارالانوار ج۵۳ ص۱۷۷ » ⬅️ در نماز جماعت اگر قلوب یکی شد این همه فضیلت و ثواب یک سرّش بخاطر همین است که امامی که قلبش متوجه خداست این قلوب را وصل می کند به خدا ⬅️ تا اغراض مادی و اغراض نفسانی از انسان ها رفع نشود و تا هدف یکی نشود که: در مقام بندگی خدا و تسلیم امر او باشند محال است اتحاد قلبی پیدا شود ⬅️ وقتی انسان می تواند بگوید من بنده ام که آنچه خدا خواست او بخواهد و هر چه را خداوند نخواست او هم نخواهد ▫️هر عملی فی حد نفسه ارزش ندارد مگر این که برای خدا باشد ۱۸ 💠فهرست فرمایشات صوتی 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « نکته ای در باب آداب معاشرت » ⬅️ همان طور که انسان نسبت به دوستان خود وظایفی دارد نسبت به عموم خلق نیز وظایف دیگری به عهده‌ ی اوست ▫️گاهی ممکن است برادران در اثر عبادت صفایی پیدا کنند که قهرا معاشرت‌ شان با مردم سخت می‌ گردد ▫️در چنین اوقاتی باید بدانند که تکلیف دینی ساقط نمی‌شود بلکه باید ضمن رعایت آداب معاشرت با مردم با توجه به این نکته که: ⬅️ خدای متعال مخلوقات خود را دوست دارد و همه صنع اویند و نقش آنها را خدای متعال کشیده: «هُوَ الَّذی يُصَوِّرُكُمْ فِی الْأَرْحامِ كَيْفَ يَشاءُ» ▫️و با نظر به روح آنان و نظر حقیقت یعنی با نظر خدایی به آنها نگاه کنند ◽️و چنان‌که خود درباره‌ ی بندگان برگزیده‌ ی خود فرموده: ⬅️ «نَظَرُوا اِلَی المَخلُوقینَ بِنَظَری اِلَیهِم» 💠 به مردم به همان گونه که من نگاه می کنم، می نگرند ▫️بکوشند که متخلق به اخلاق آنان گردند در آن صورت همه چیز در نظرشان زیبا می‌ شود 📓 « سفینة الصادقین ص ۱۶۸ » ۴۸ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
saghi-kosar-khodahafez.MP3
9.04M
🔳 « روضه و سینه زنی » شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها ⏪ « آقای موحدی » ⬅️ ساقی کوثر خداحافظ فاتح خیبر خداحافظ می رود فاطمه از دنیا 🏴 واویلا واویلا من که رفتم بر تو از امشب خانه داری می کند زینب او بود نائبة الزهرا 🏴 واویلا واویلا یا علی گریه برایم کن در قنوت شب دعایم کن چون دعایت می رود بالا 🏴 واویلا واویلا تو امیرالمؤمنین هستی پس چرا در خانه بنشستی زور بازویت چه شد مولا 🏴 واویلا واویلا نیمه شب دفنم نهانی کن با حسینم مهربانی کن تشنه خوابش نبرد شب ها 🏴 واویلا واویلا بر سر قبرم بمان مولا بهر من قرآن بخوان مولا در دل شب مخفی از اعدا 🏴 واویلا واویلا 💠 فهرست مداحی‌ ها؛ حضرت فاطمه زهرا (س) 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « اخلاص به معنای واقعی _ مقام رضا » ⬅️ کسی که محب خدا باشد اول، قدم روی خودش می گذارد بعد از ۵۰ سال مجاهده به کلاس اول محبت می رسند اگر رسیدند تازه نتیجه داده است خدا یک ذره محبت به آدم بدهد کارها آسان می شود تا علم و فضل بینی بی معرفت نشینی یک نکته ات بگویم خود را نبین که رستی بشوی اوراق اگر هم درس مایی که علم عشق در دفتر نباشد ⬅️ یک زمانی که دری باز بود و افعال را از خلق نمی دیدم چنان خوش اخلاق بودم ▫️« اِنَّکَ لَعَلیٰ خُلُقٍ عَظیم » جهتش این بود که رسول خدا (ص) عمل از غیر خدا نمی دید... خدا تعریف خودش را کرده عصبانی معنا ندارد حالا با علم اخلاق بخواه غضب نکنی جان بکنی نمی توانی چرا؟ چون انسان در عالم کثرت است ⬅️ اخلاص به معنای واقعی از غیر محب اصلاً ساخته نیست چون تا انسان حب نفس دارد نمی‌تواند برای خدا کار کند، محال است اگر خدا را بخواهد برای خودش می خواهد در مصباح الشریعه درباره محب می فرماید: اخلص مردم برای عبادت، محب است آن که ریا می کند برای چه می کند؟ می خواهد او را تعریف کنند و کسی که خدا را بخواهد دیگر چه؟ پس کمال اخلاص پیدا نمی شود مگر با محبت ⬅️ اینقدر دعا می کنند خدمت امام زمان برسند برای چه؟ حاجت دارند، چه می خواهند؟ علم بده، تقوا بده، درجه بده... و کسی که یک ذره محبت دارد، وقتی با کمال گرفتاری ها [خدمت حضرت] می رسد می پرسند هر چه می خواهی به تو بدهیم می گوید: من هیچ نمی خواهم آرزویم این است که امری بفرمایید اطاعت کنم ⬅️ صاحب شریعت در یکی از جنگ ها که نزدیک بود شکست بخورند نفرمود خدایا اسلام از دست رفت و... بلکه فرمود: اِن تُریدُ اَن لا تُعبَد لا تُعبَد ⬅️ خلاصه انسان هر چه می خواهد برای خدا بخواهد، حتی اسلام را یعنی چون خدا دوست دارد نه این که من دوست دارم « البته » این چیز خوبی است اما در مقابل آن یکی، خیلی فرق دارد ⬅️ شخص محبی که تازه محب هم نبود هیچ چیز نمی خواست به دست بیاورد، حتی علم را نشسته بود گریه می کرد که چرا من طالب هیچ چیز نیستم؟ می گفت من غیر خدا هیچ چیز نمی خواهم... - بله همه کارها برای این است که انسان به این جا برسد - بعد که فهمید خداوند جاهل را دوست ندارد عاشق علم شد آن علم علم خدایی و حیات است این که گویند مذهب عاشق ز مذهب ها جداست یعنی این ⬅️ اولیاء خدا و محبین خدا می خواهند ببینند خدا چه دوست دارد؟ من بدم می‌آید، خیلی فرق دارد تا خدا بدش می آید در ارشاد دارد که: ⬅️ «نَظَرُوا اِلَی المَخلُوقینَ بِنَظَری اِلَیهِم» 💠 به مردم به همان گونه که من نگاه می کنم، می نگرند یعنی اگر از کسی خدا خوشش می آید او هم خوشش می آید و اگر خدا بدش می‌آید او هم بدش می آید خودش خواسته ای ندارد در زیارت امام حسین علیه السلام دارد که: ▫️السَّلامُ عَلَیْکَ یا مَنْ رِضاهُ مِنْ رِضَى الرَّحْمٰنِ وَ سَخَطُهُ مِنْ سَخَطِ الرَّحْمٰنِ این خیلی مقام بلندی است که با حرف درست نمی شود ⬅️ جابر که از طرف رسول اکرم (ص) مأمور بوده سلام به امام باقر علیه السلام برساند وقتی رسانید، حضرت تجلیل کردند بعد فرمودند چند سال در خدمت جدم بودی چه استفاده کردی؟ او خیال می کرد به آخرین کمال رسیده - اگر انسان چیزی را نقص دانست طلب در او پیدا می شود - عرض کرد: به جایی رسیدم که اگر امر شد مخیّر شوم بین سلامتی و مرض مرض را بهتر می خواهم و بین فقر و غنا، فقر را انتخاب می‌کنم - همه آنچه مخالف نفس بود انتخاب می‌ کرد و این خودش مقام بزرگی است ولی امام می خواستند او را ترقی بدهند می‌خواستند عوض سلام اورا بدهند چرا رسول اکرم(ص) او را فرستادند؟ چون حواله ای آنجا داشته - حضرت فرمودند: اتفاقا ما این طور نیستیم چُرت او پاره شد که سال های سال با ائمه بودم پرسید: پس شما چطورید؟ فرمود: اگر خدا فقر خواست، فقر می‌خواهیم اگر غنا داد، غنا می‌خواهیم اگر عافیت بخواهد ما هم عافیت می خواهیم یعنی ما اراده ای نداریم ⬅️ مقام رضا آخرین مقام است و انسان تا به این جا نرسد... در واقع موحد و خدا پرست نیست... ▫️الٰهى اَغْنِنى بِتَدْبیرِکَ لى عَنْ تَدْبیرى وَ بِاخْتِیارِکَ عَنِ اخْتِیارى یعنی آنچه تو اختیار می کنی طالب آن بشوم ⬅️ خلاصه وقتی انسان راحت می شود که خودش در میان نباشد به لسان سربسته رمزی می‌ گویم خداوند فعل خودش را قبول می‌کند ▫️ادْعُونی اَستَجِبْ لَکُم ای دعا از تو اجابت هم ز تو البته فهمش مشکل است ۴۹ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
44.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
° 🔘 « نمونه ای از حقیقت » ▫️در داستان لیلی ومجنون ⏪ « حاج حسین دارابی » 💠 در محضر عالم ربّانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی    رضوان الله تعالی علیه ⬅️ از قضا مجنون ز تب شد ناتوان فصد فرمودی طبیب مهربان آمد آن فصاد و پهلویش نشست نشتری بگرفت و بازویش ببست گفت مجنون با دو چشم خون‌ چکان برکدامین رگ زنی تیغ ای فلان گفت این رگ گفت از لیلی پر است این رگم پرگوهر است و پردُر است تیغ بر لیلی کجا باشد روا جان مجنون باد لیلی را فدا گفت فصاد آن رگ دیگر زنم جانت از رنج و عنا فارغ کنم گفت آن هم جای لیلای منست منزل آن سرو بالای منست 📓 « مثنوی طاقدیس » ▫️ ملا احمد نراقی (ره) 💠 @sadeghin_ir
° 🔘 نمونه ای از حقیقت در داستان لیلی ومجنون 📓 « مثنوی طاقدیس » ▫️ ملا احمد نراقی (ره) 💠   در بیان منع کردن مجنون فصاد را که نشتر به بدن لیلی می‌ رسد ⬅️ از قضا مجنون ز تب شد ناتوان فصد فرمودی طبیب مهربان آمد آن فصاد و پهلویش نشست نشتری بگرفت و بازویش ببست گفت مجنون با دو چشم خون‌چکان برکدامین رگ زنی تیغ ای فلان گفت این رگ گفت از لیلی پر است این رگم پرگوهر است و پردر است تیغ بر لیلی کجا باشد روا جان مجنون باد لیلی را فدا گفت فصاد آن رگ دیگر زنم جانت از رنج و عنا فارغ کنم گفت آن هم جای لیلای منست منزل آن سرو بالای منست می‌ گشایم گفت ز آن دست دگر گفت لیلی را در آن باشد مقر درهمی آنگه به آن فصاد داد گفت اینک مزدت ای استاد راد   دارد اندر هر رگم لیلی مقام هربن مویم بود او را کنام من چه گویم رگ چه و پی چیست آن سر چه و جان چیست مجنون کیست آن من خود ای فصاد مجنون نیستم هرچه هستم من نیم لیلی استم از تن من رگ چه بگشایی ز تیغ تیغ تو بر لیلی آید بیدریغ گو تن من خسته و رنجور باد چشم بد از روی لیلی دور باد گو بسوز از تاب و تب ای جان من تب مبادا بر تن جانان من گر من و صد همچو من گردد هلاک چونکه لیلی را بقا باشد چه باک من اگر مردم از این ضیق النفس گو سر لیلی سلامت باش و بس ساختم من جان خود قربان او جان صد مجنون فدای جان او جان چه باشد تا توان بهر تو داد جان به قربان سگ کوی تو باد 💠 در بیان گردیدن مجنون گِرد سگ کوی لیلی   هرسگی در کوی او دارد گذار درد او یا رب به جان من گذار دید مجنون را یکی روزی که گشت او همی گرد سگی در طرف دشت خاک پای او همی‌برداشتی گه به دیده گه به سر بگذاشتی گفت ای مجنون چه باشد این جنون این چه فن است از جنون ای ذیفنون گفت مجنون از جنونم نیست این این سگ سر منزل لیلی است این چونکه این سگ اندر آن کو آشناست خاک پایش طوطیای چشم ماست گرچه در ظاهر کنم سگ را طواف نیک می‌بیند حقیقت موشکاف... ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ ⬅️ ای بسا رند خراباتی مست کو نداند سر ز پا و پا ز دست گر برآرد یک سحر از دل فغان نالد از افغان او هفت آسمان گر زبان خود گشاید در گله در ملایک افکند صد ولوله آهی از دل گر برآرد صبحگاه عرش را در لرزه اندازد ز راه گر بگوید یا ربی او در خطاب آیدش لبیک عبدی در جواب مست باشد او ولی نی مست می مست باشد از شراب خاص وی گرنه او را پای باشد نه سری پا و سر داده به راه دلبری گر به شیدایی برآورده است سر هم ندارد خود ز شیدایی خبر 💠 @sadeghin_ir
49.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 نماز (مغرب) عالم ربانی حضرت آیت‌الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه ( ۱۳۹۰/۱/۲۹ ) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ ⬅️ خداوند - تبارک و تعالی - قابل تصور نیست که انسان او - جل و علا - را در ذهن بیاورد اما انسان خودش را می‌تواند تصور کند و با هستی خودش سر نخی به دستش می‌آید که می‌تواند در تمام حالات و نماز و عبادات همین حال را داشته باشد ▫️یعنی از خودش غافل نشده و جای دیگری نباشد، بلکه دائما با خودش باشد تا این حال به صورت ملکه در آید ⬅️ یک نهر کوچک آب را که می‌دانیم از رودخانه‌ی عظیمی منشعب شده اگر با آن به طور قهقرا سیر کنیم به کجا می‌رسیم؟ ▫️مسلما به سر چشمه‌ ی آن و این طریق به نظر حقیر راه خوبی است که خودم از آن خیلی استفاده می‌ کردم و با استمرار این کار ملکه‌ ام شد و پراکندگی بر طرف گردید ⬅️ ز فکر تفرقه باز آی تا شوی مجموع به حکم آن که چو شد اهرمن سروش آمد ▫️یعنی تفرقه از اهرمن است در ذات انسان تفرقه نیست ▫️ما تفرقه را به وسیله‌ ی این عالم طبیعت پیدا می‌ کنیم و الا اصل انسان، مجرد محض است که از آن گاهی به روح تعبیر می‌ شود و گاهی به جان و احیانا به تعبیرهای دیگر 📓 « سفینة الصادقین ص ۱۲۲ » 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فهرست "منتخب کلام" عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه ⬇️ با انتخاب هر ردیف به پست مربوطه متصل می شوید 1. 🔘 « ارزش دل شکسته » 2. 🔘 « متابعت از پیامبر (ص) » 3. 🔘 « خشوع در نماز » 4. 🔘 « محبت خدا » 5. 🔘 « از اوصاف بهشت » 6. 🔘 « پاکی نفس، قلب و روح » 7. 🔘 « مقام بندگی حجت خدا » 8. 🔘 « فهم نکات احادیث » 9. 🔘 « خوف اولیاء خدا » 10. 🔘 « توسل و دعا، راه نجات انسان » 11. 🔘 « اختیار و ادای تکلیف » 12. 🔘 « توحید در عالم اسباب » 13. 🔘 « لا حول و لا قوّة الّا بالله » 14. 🔘 « تازیانه خوف » 15.🔘 « راه ازدیاد درک و فهم » 16.🔘 « آدمی در عالم خاکی نمی آید بدست » 17. 🔘 « آیینه وجود انسان » 18. 🔘 معنایی از « دل » در اشعارحافظ 19.🔘 « نفحات ربانی » 20. 🔘 « فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلىٰ طَعامِهِ » 21. 🔘 حکمت سختی‌ها و گرفتاری‌ ها 22.🔘 « فریب‌ های شیطان » و خطر تعلقات دنیوی 23. 🔘 « مقام شفاعت اویس قرنی » 24. 🔘 « أَنْتَ أَبَرُّ بی مِنْ أَبی وَ أُمّی ...» 25. 🔘 « سرمایهٔ اشک چشم » 26 . 🔘 « همیشه بنده باشید » ┄┅✿🍃❀🔘❀🍃✿┅┄ 💠 لیست فهرست های موجود در کانال .
° 💠 فهرست "فرمایشات صوتی" عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه ⬇️ با انتخاب هر ردیف به پست مربوطه متصل می شوید 1. 🔘 « حضور قلب در نماز » ( 10:01 ) 2. 🔘 « جامعیت نماز » ( 9:40 ) 3. 🔘 « صلوات: اعتراف به ولایت » ( 8:17 ) 4. 🔘 « ملکات بنده ی متذکر » ( 9:45 ) 5. 🔘 « پایداری و ثبات در عقیده » ( 9:40 ) 6. 🔘 « غنیمت شمردن سرمایه عمر » ( 9:00 ) 7. 🔘 « عجب و خود بزرگ بینی » ( 7:29 ) 8. 🔘 « شکستگی و بیچارگی » ( 6:26 ) 9. 🔘 « رحمت واسعه ی الهی » ( 7:35 ) 10. 🔘 « حیات و ممات دل » ( 8:21 ) 11. 🔘 « مقام توحید: توحید علمی_وجدانی » ( 16:07 ) 12. 🔘 « حکمت تعداد و تکرار اذکار » ( 5:31 ) 13. 🔘 « حکمت تقدیرات الهی » ( 16:08 ) 14. 🔘 « باور و ایمان به خدا » ( 6:26 ) 15. 🔘 « فضائل امیرالمؤمنین (ع) » ( 10:50 ) 16. 🔘 « خوف و رجا - مراتب خوف » ( 10:24 ) 17. 🔘 « مُحِبٌّ غالٍ » ( 10:02 ) 18. 🔘 « اتحاد قلوب مؤمنین » ( 3:53 ) 19. 🔘 المُؤمِنُ مِرآةُ المُؤمِن ( 7:45 ) 20. 🔘 « نکات توحیدی » داستان حضرت خضر و موسی(ع) ( 7:40 ) 21. 🔘 « عاقبت اندیشی انسان عاقل » ( 3:18 ) 22. 🔘 « حیله های نفس » ( 4:12 ) 23. 🔘 «حکمت افعال بندگان خاص» ( 6:55 ) 24. 🔘 «یا طبیب من لا طبیب له » ( 2:28 ) 25. 🔘 «علم اخلاق مقدمهٔ علم عرفان» ( 2:04 ) 26. 🔘 « واسطه های محبت خدا » ( 1:07 ) 27. 🔘 « آثار و اهمیت وحدت قلوب » ( 1:27 ) 28. 🔘 «مراقبه - محاسبه » ( 16:53 ) 29. 🔘 « الطاف عجیب خداوند » (1:30) ┄┅✿🍃❀🔘❀🍃✿┅┄ 💠 لیست فهرست های موجود در کانال .