eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏪برنامه ی روزنامه ی ✅ کریم 👈 روزی یک صفحه 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اعمال روزها و شب های #هفته 🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز #چهارشنبه 👉🏻 1da.ir/rqjEC 🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#دعای_هفتم_صحیفه_سجادیه 👌توصیه رهبر معظم انقلاب در این روزها 🔹 دعای #هفتم صحیفه سجادیه دعای بسیار خوب و خوش‌مضمونی است که می‌توان با این الفاظ زیبا و با توجه به معانی آن با پروردگار سخن گفت. #کرونا ♦️کانال انس با #صحیفه_سجادیه 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 دعای امام سجاد علیه السلام در هنگام سختی 👤حسین دعای ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
🔅 برنامه ی روزانه #حافظ_خوانی ❇️ جمالت آفتاب هر نظر باد ز خوبی روی خوبت خوبتر باد همای زلف شاهین شهپرت را دل شاهان عالم زیر پر باد کسی کو بسته زلفت نباشد چو زلفت درهم و زیر و زبر باد دلی کو عاشق رویت نباشد همیشه غرقه در خون جگر باد بتا چون غمزه‌ات ناوک فشاند دل مجروح من پیشش سپر باد چو لعل شکرینت بوسه بخشد مذاق جان من ز او پرشکر باد مرا از توست هر دم تازه عشقی تو را هر ساعتی حسنی دگر باد به جان مشتاق روی توست #حافظ تو را در حال مشتاقان نظر باد #حافظ_غزل_104 🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه 🆔 @sahife2
✳️زندگی شاد 🔴 می گویند که دین شما دین غم و گریه و اندوه است، آیا به راستی این گونه است؟ و در دین ما تشویقی نسبت به زندگی با نشاط و شاد نشده است؟ آیا اهل ایمان روحیه ای خمود و خموش دارند یا با نشاط و سر زنده اند؟ و اساساً شادی از چه نشأت می گیرد؟ و برای زندگی شادتر چه باید کرد؟ راههای مقابله با ناشادی چیست؟ و نقش شیطان در القاء کینه و غمگینی چیست؟ 👤حجت الاسلام در 3 جلسه شرح می دهد ... 👇 جلسه 1: کسی که شاد است شکر می کند جلسه 2: شادی در زندگی جلسه 3: اهل ایمان و شادی 🔈 http://panahian.ir/post/93 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ تفسیر قول حکیم بهرچ از راه و امانی چه کفر آن حرف و چه ایمان بهرچ از دوست دور افتی چه زشت آن نقش و چه زیبا در معنی قوله علیه السّلام اِنَّ سَعداً لَغَیورٌ وَ اَنا اَغیَرُ مِن سَعدٍ و اللهُ اَغیَرُ مِنّی و مِن غَیرتِه حَرَّمَ الفَواحِشَ ما ظَهَر منها و ما بطَن قسمت اول ❇️ جمله عالم زان غیور آمد که حق برد در برین عالم سبق او چو جانست و جهان چون کالبد کالبد از جان پذیرد نیک و بد هر که محراب نمازش گشت عین سوی ایمان رفتنش می‌دان تو شین هر که شد مر شاه را او جامه‌دار هست خسران بهر شاهش اتجار هر که با سلطان شود او همنشین بر درش شستن بود حیف و غبین دستبوسش چون رسید از پادشاه گر گزیند بوس پا باشد گناه گرچه سر بر پا نهادن خدمتست پیش آن خدمت خطا و زلتست شاه را غیرت بود بر هر که او بو گزیند بعد از آن که دید رو غیرت حق بر مثل گندم بود کاه خرمن غیرت مردم بود اصل غیرتها بدانید از اله آن خلقان فرع حق بی‌اشتباه - - 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
انس با صحیفه سجادیه
❇️ تفسیر قول حکیم بهرچ از راه و امانی چه کفر آن حرف و چه ایمان بهرچ از دوست دور افتی چه زشت آن نقش و
❇️ جمله عالم زان غیور آمد که حق برد در برین عالم سبق ♦️تمام جهان از آن جهت غيور است كه حق تعالى غيور بوده و غيرتش ما فوق آن غيرتها است او مثل جان است و جهان چون كالبدى است البته كالبد نيك و بد را از جان مى‏پذيرد هر كس كه محراب نمازش بحقيقت مشهود گرديد ديگر ايمان ظاهرى و گرويدن به آن عيب است هر كس جامه‏دار پادشاه شد تجارت كردن او بر خلاف شئون شاه است كسى كه با سلطان همنشين گرديد حيف است كه بر در خانه سلطان بنشيند اگر از طرف سلطان اجازه دست‏بوسى يافت اگر پاى بوسى بگزيند گناه است اگر چه پا بوسى عرض خدمت است ولى پس از اجازه دست‏بوسى لغزش و خطا محسوب مى‏گردد شاه بر كسى كه روى خود را نشان داده اگر ببويى قناعت كند متغير خواهد شد. غيرت حق چون گندم و غيرت خلق چون كاه است. اصل غيرت مخصوص حق و غيرت خلق فرع آن است‏ قسمت اول 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️معنای خداوند 🔴درباره خداوند تعبیری وجود دارد که می گویند خداوند غیور است. این تعبیر، تعبیر درستی است. پیامبر اکرم (ص) درباره سعد بن عباده فرمود: «ان سعدا لغیور و انا اغیر من سعد و الله اغیر منی؛ سعد آدم غیوری است و من از او غیورترم و خداوند از من غیورتر است.» (جامع السعادات، ج 1 ص 265) . سعد که غیور بود غیرت او غیرت ناموسی به معنی ناموس انسانی یعنی نسبت به همسر خودش بود. آیه ای نازل شد که اگر کسی بیاید شهادت بدهد به اینکه زنش روابط نامشروع داشته است، تنها شهادت او کافی نیست و شاهد دیگری باید باشد. سعد گفت: یا رسول الله! اگر ما دیدیم زنمان زنا می کند برویم شاهد بیاوریم؟ من که تاب تحمل چنین چیزی را ندارم. پیغمبر فرمود: حکم الهی دین است. در عین حال فرمود سعد آدم غیوری است. بعد فرمود: من از او غیورترم. غیرت پیغمبر در مقابل نوامیسی است که خود پیغمبر دارد. نوامیس پیغمبر همان احکام الهی است. خدا که از پیغمبر غیورتر است در مقابل نوامیس عام عالم است؛ نوامیس خلقت به طور کلی که شامل شریعت هم می شود، یعنی قوانین و اصول خلقت که خدای متعال قرار داده باید محترم باشد. اگر انسان بر ضد نوامیسی که خدا قرار داده عمل کند هتک ناموس الهی کرده است. وقتی انسان هتک ناموس الهی بکند، چنانکه هر غیوری وقتی که ناموسش هتک می شود عکس العمل شدید نشان می دهد خدا هم عکس العمل شدید نشان می دهد. 👌منـبـع : مرتضی مطهری- آشنایی با قرآن 5- صفحه 216-215 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
#صحیفه_سجادیه_صفحه_ای #صفحه_137 #بیست_چهارم 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " برای پدر و مادرشان " 👁کانال انس با #صحیفه_سجادیه 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) برای پدر و مادرشان: 🔹فهُمَا أَوْجَبُ حَقّا عَلَيَّ، وَ أَقْدَمُ إِحْسَانا إِلَيَّ، وَ أَعْظَمُ مِنَّةً لَدَيَّ مِنْ أَنْ أُقَاصَّهُمَا بِعَدْلٍ، أَوْ أُجَازِيَهُمَا عَلَى مِثْلٍ، أَيْنَ إِذا - يَا إِلَهِى - طُولُ شُغْلِهِمَا بِتَرْبِيَتِى؟ وَ أَيْنَ شِدَّةُ تَعَبِهِمَا فِى حِرَاسَتِى؟ وَ أَيْنَ إِقْتَارُهُمَا عَلَى أَنْفُسِهِمَا لِلتَّوْسِعَةِ عَلَيَّ؟🔹 🔸حق آنها بر من واجب تر است، و احسان آنها بيشتر، و نعمت آنها بزرگتر از آن كه دادخواهى كنم و به مانند عمل آنان، آنها را مكافات دهم، اى خداى من! چه روزگار درازى كه در پرورش من گذرانيدند، و چه رنج هاى سخت كه در نگاهدارى من كشيدند، و چه اندازه بر خود تنگ گرفتند تا زندگى بر من فراخ باشد🔸 They have rights against me which are more incumbent, precedence in beneficence toward me that is greater and kindness toward me that is mightier than that I should settle accounts with justice or repay them with equivalents. Where then, my God, would be their long occupation with bringing me up? Where the hardship of their toil in taking care of me? Where the stinting of themselves to provide me with plenty? 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹فهُمَا أَوْجَبُ حَقّا عَلَيَّ، وَ أَقْدَمُ إِحْسَانا إِلَيَّ، وَ أَعْظَمُ ... عاقّ دو طرفه !!! 🔴 گذشت از کم کاری های پدر و مادر 🔴 حق واجب تر !!! 🔴 عدم برابری حقوق فرزند و والدین 🔴 زحمات والدین 🔴 جبران کوتاهی در حقّ والدین 🔴 سنجش کوتاهی ها و خدمات والدین و فرزند 🔴 رسیدگی به والدین سپر در برابر آتش جهنم 🔴 ترس از عاق والدین 🔴 رساله حقوق امام سجاد (علیه السلام) 🔴 حقّ مادر … 🔴 تاثیر اعمال مادر بر فرزند 🔴 تأثیر اعمال در جامعه 🔴 اثرات جامعه 🔴 زحمات و سختی های مادر 🔴 شکرگزاری به پاس نعمت مادر 🔴 لزوم رسیدگی به والدین 🔴 حقّ پدر … 🔴 حقّ فرزند … 🔴 رشد و کمال در خدمت به والدین 🔴 درخواست خدمت به والدین از خدا 🔴 اجر و پاداش بیشتر برای تکلیف سخت تر 🔴 نیکی به والدین عبادت است 👤 آیت الله 👇 📋 plink.ir/IMUuG دعا 🖋کانال انس با 🆔 @sahife2
🔴خداوند مردان با غیرت را دوست دارد 👌یکی از نشانه های محبت خداوند نسبت به بنده این است که #غیرت داشته باشد چراکه امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: «إِنَّ اللَّهَ تبارک‌وتعالی غَیُورٌ یُحِبُّ کُلَّ غَیُورٍ وَ لِغَیْرَتِهِ حَرَّم‏ الْفَوَاحِشَ ظَاهِرَهَا وَ بَاطِنَهَا؛ به‌درستی که خداوند تبارک‌وتعالی باغیرت است و مردان غیور را هم دوست دارد و به خاطر غیرت است که، فحشاء و گناهان جنسی آشکار و پنهان را حرام کرده است.» لذا اگر مردان می‌خواهند که خداوند آن‌ها را دوست داشته باشد به ناموسشان غیرت داشته باشند که باغیرت هم ناموسشان از دستبرد دزدان و بیماردلان محفوظ می‌ماند و هم در دنیا زندگی شیرین‌تری خواهند داشت و هم آخرتشان آباد خواهد بود. 🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه 🆔 @sahife2
🔴 از مصادیق در برابر دستورات الهی این است که وقتی صدای اذان را می شنویم دقیقاً همان کاری را انجام دهیم که این روزها وقتی صدای موبایل و تلگراممان را می شنویم، انجام می دهیم؛ وقتی حی علی خیر العمل می شنویم سر قرار روزانه مان بی اعتنایی نکنیم. وقتی منکری را در جامعه شاهدش هستیم بی تفاوت نباشیم. در برابر ظلم سکوت نکنیم و واکنش نشان دهیم و خلاصه اینکه در برابر دستورات الهی و احکام خداوند که نوامیس خداوند هستند غیرت داشته باشیم و خود را به بی غیرتی نزنیم که حتماً و حتماً در مقابل این بی غیرتی ها، غیرت خداوند را خواهیم دید. اگر انسان بر ضد نوامیسی که خدا قرار داده عمل کند هتک ناموس الهی کرده است و وقتی انسان هتک ناموس الهی بکند، چنانکه هر غیوری وقتی که ناموسش هتک می شود عکس العمل شدید نشان می دهد خدا هم عکس العمل شدید نشان می دهد. چنانچه در روایات داریم خداوند متعال غیور است و هتک حرمت مومنین را تحمل نمی‌کند و اگر کسی بی حیایی را از حد بگذراند، خداوند غیور هم او را بی آبرو می‌کند". در جایی دیگر پیامبر خدا(صلی الله و علیه وآله) درباره این که خداوند چه هنگامی غیرت می‌ ورزد، فرمودند: "براستی که خداوند غیرت می ‏‌ورزد و مؤمن (نیز) غیرت می‏‌ورزد. غیرت ورزیدن خداوند در جایی است که مؤمن آنچه را خدا بر او حرام کرده، انجام دهد". یادمان باشد حتی اگر انسان نتواند عملاً جلوی متجاوزان به حریم دینی را بگیرد، موظف است قلباً از آنان نفرت داشته باشد که این هم جلوه ای از غیرت دینی است. در روایات، رضایت به گناه نیز گناه شمرده شده است؛ چرا که این جلوه برجسته فقدان غیرت دینی است. امام علی (علیه السلام) فرمود: «آن کس که به کار جمعیّتی راضی باشد، همچون کسی است که در آن کار دخالت داشته است و بر کسی که داخل در باطلی می شود دو گناه است: 1ـ گناه عمل به باطل 2ـ گناه رضایت به آن» 🔴 عرفا تعبیر دیگری از غیور بودن خداوند دارند، به این صورت که می گویند:«القلبُ حرمُ الله، فلا تسکن فی حرم الله غیر الله؛ قلب حرم خداوند است، در حرم خدا غیر خدا را جای ندهید» بنابراین غیور بودن خدا یعنی خداوند دوست ندارد در حرم امنش که قلب بندگانش است، غیر او جای بگیرد. چون آمدن غیر خدا در قلب مؤمن، ورود نامحرم در حرم امن و اختصاصی خداوند محسوب شده و حضرت حق اجازه نمی دهد غیر خودش در حرم او وارد شود. لذا به ایشان غیور گفته شده است. باید دانست که خداوند نسبت به بنده خود غیرت دارد یعنی اینکه اگر بنده‌اش به غیر او مشغول باشد؛ با نزول یک بلا و یا یک جلوه و ناز، او را متوجه خطای خود می‌کند. در دعای کمیل می‌خوانیم «وَ احْفَظْنِی بِرَحْمَتِکَ» خدا با رحمتش حفظ می‌کند، با محبتی که می‌کند بنده مؤمن بیدار می‌شود. بعضی با نوازش از خواب بیدار می‌شوند اما بعضی هم با اعمال شاق باید بیدار شوند،‌ بعضی را باید به آن ها محبت بیشتری کرد، نعمت بیشتری داد تا از خواب غفلت بیدار شوند و برخی را بر عکس باید با فرستادن بلا و گرفتاری از خواب غفلت بیدار کرد. یادمان باشد که اگر دل کسی در دام محبت جز او گرفتار شود، خدا، یا عیوب آن را آشکار می کند تا دل از آن بر گیرد یا حادثه ای را می فرستد تا آن را از سر راهش بر دارد. هر وقت در بند محبّت چیزی گرفتار شدیم، با خود بگوییم بهتر از این هم هست. این کار را ادامه دهیم تا از خدا سر در بیاوریم. باید به این حقیقت باور داشته باشیم که خدا چون بندگانش را دوست دارد نسبت به آنها غیرت دارد، نمی‌خواهد بندگانش در دنیا و آخرت روزگار را به شر بگذرانند و عاقبت به‌ خیر نشوند، لذا خدا به خاطر حساسیتی که روی بندگانش دارد برای آنها برنامه مراقبت گذاشته و از آنها مراقبت می‌کند. پیامبر خدا(صلی الله و علیه وآله) درباره این که خداوند چه هنگامی غیرت می‌ ورزد، فرمودند: "براستی که خداوند غیرت می ‏‌ورزد و مؤمن (نیز) غیرت می ‏‌ورزد. غیرت ورزیدن خداوند در جایی است که مؤمن آنچه را خدا بر او حرام کرده، انجام دهد" و فراموش نکنیم محبت خدا نسبت به بندگانش که محبت مافوق به مادون است از روی احتیاج نیست بلکه محبتی خالص است برای مراقبت از بندگانش. حساسیت و غیرتی که خدا روی مؤمنین دارد از سرِ آن محبت است و می‌خواهد آنها را تربیت کند و رشد دهد. غیرت و سختگیری خدا نسبت به مؤمنین برای رشد ایشان است. 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
انس با صحیفه سجادیه
🔅 برنامه ی روزانه #حافظ_خوانی ❇️ جمالت آفتاب هر نظر باد ز خوبی روی خوبت خوبتر باد همای زلف شاهین شه
🔹 جمالت آفتابِ هر نظر باد! ز خوبى، روىِ خوبت خوبتر باد! 🔴 محبوبا! خورشيد بر افروختۀ جمالت كه در خوبى يكتاست و در گرفتن عاشقانت از خويشتن و فانى نمودنشان خوب است، خوبتر باد! تا آنان را به مقام بقا بعد از فنائشان بهره‌مند سازد. الٰهى! وَ اجْعَلْنى مِمَّنْ نادَيْتَهُ فَأَجابَكَ، وَ لاحَظتَهُ فَصَعِقَ لِجَلالِكَ، فَناجَيْتَهُ سِرّاً وَ عَمِلَ لَكَ جَهْراً.» : (بار الها! مرا از آنانى قرار ده كه ندايشان كردى و اجابتت نمودند، و نظرشان افكندى و در برابر جلال و عظمتت مدهوش گشتند، پس در باطن با آنها مناجات كردى و آشكارا و در ظاهر براى تو عمل نمودند.). 🔹هماىِ زلفِ شاهينْ شهپرت را دلِ شاهانِ عالَم زيرِ پَر باد! 🔴بارالها! نه تنها من و عاشقان جمالت از ملكوت مظاهر و كثرات و سايۀ رحمتهاى خاصه‌ات بهره‌مند شويم كه شاهان عالم نيز از راه آنها مشاهده‌ات نمايند؛ البتّه مشاهده مى كنند، ولى توجّه به توجّهشان ندارند. كنايه از اينكه: محبوبا! ما را در پرتو رحمتهاى خاصّه‌ات قرار ده، تا با همه و محيط به همۀ مظاهرت مشاهده نماييم 🔹دلى كو عاشقِ رويت نگردد هميشه غرقه در خونِ جگر باد! 🔴 بارالها! سالكى كه از عشق و ذكر و محبّت تو بهره اى نداشته باشد، همواره در غم و اندوه باد؛ كه: «وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي، فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكاً، وَ نَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيٰامَةِ أَعْمىٰ، قٰالَ: رَبِّ! لِمَ حَشَرْتَنِي أَعْمىٰ وَ قَدْ كُنْتُ بَصِيراً؟ قٰالَ: كَذٰلِكَ أَتَتْكَ آيٰاتُنٰا فَنَسِيتَهٰا. وَ كَذٰلِكَ الْيَوْمَ تُنْسىٰ.» : (و هركس از ياد من روى گرداند، حتماً زندگانى تنگ و سختى براى او خواهد بود، و او را در روز قيامت كور و نابينا محشور مى كنيم. [آن روز] مى‏گويد: پروردگارا! چرا با اينكه من [در دنيا] بينا بودم، نابينا محشور نمودى؟ خداوند مى فرمايد: چنانكه نشانه‌هاى ما به تو رسيد و تو آنها را فراموش نمودى [و ناديده انگاشتى]، به همان صورت امروز فراموش مى شوى [و ناديده‌ات مى انگاريم].). خَسِرَتْ صَفْقَةُ عَبْدٍ لَمْ تَجْعَلْ لَهُ مِنْ حُبّكَ نَصيباً.» : (معاملۀ بنده اى كه بهره اى از محبّتت براى او قرار ندادى، محكوم به خسران است.- بگويد: 🔹كسى كو بستۀ زُلفت نباشد چو زلفت دَرْهم و زير و زبر باد! 🔴آرى، خداوند در كنار مظاهرش تجلّى نكرده و نمى كند، آن كس كه بخواهد به مشاهدۀ حضرتش نايل گردد، بايد از ملكوت خود و عالَم در جستجوى او شود. خواجه هم مى خواهد بگويد: كسى كه از غير اين طريق در طلب محبوب شود به انكارش مبتلا شده يا در شك و ترديد از لقاء ش افتد، كه: «أَلٰا! إِنَّهُمْ فِي مِرْيَةٍ مِنْ لِقٰاءِ رَبِّهِمْ، أَلٰا! إِنَّهُ بِكُلِّ شَيْ‌ءٍ مُحِيطٌ.»: (آگاه باش! كه آنها از ملاقات پروردگارشان در شكّ [و انكار] اند، آگاه باش كه او بر هر چيزى احاطه دارد.- اينان كه خداوند را در كنار موجودات گمان كرده او را محيط به اشياء نمى بينند، مى‌خواهند مظاهر را راهنماى به حضرتش قرار دهند. كجا ممكن است خالق را به مخلوق شناخت؛ كه: الٰهى! تَرَدّدى فِى الآثارِ يوجِبُ بُعْدَ الْمَزارِ.» : (معبودا! تردّد و توجّه‌ام به آثار و مظاهر، موجب دورى ديدارت گرديده.) الٰهى! عَلِمْتُ بِاخْتِلافِ الآثارِ. وَ تَنَقُّلاتِ الاطْوارِ أَنَّ مُرادَكَ مِنّى، انْ تَتَعَرّفَ الَىَّ فى كُلّ شَىْ‌ءٍ حَتّىٰ لا أَجْهَلَكَ فى شَىْ‌ءٍ 👤 شرح آیت الله ره - کتاب جمال آفتاب، ج‌3، ص: 284 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
D1737031T15579574(Web).Mp3
2.25M
🔹الٰهى! وَ اجْعَلْنى مِمَّنْ نادَيْتَهُ فَأَجابَكَ، وَ لاحَظتَهُ فَصَعِقَ لِجَلالِكَ، فَناجَيْتَهُ سِرّاً وَ عَمِلَ لَكَ جَهْراً.» 🔹 بار الها! مرا از آنانى قرار ده كه ندايشان كردى و اجابتت نمودند، و نظرشان افكندى و در برابر جلال و عظمتت مدهوش گشتند، پس در باطن با آنها مناجات كردى و آشكارا و در ظاهر براى تو عمل نمودند. . 👤 اين را با هم با صدای ميخوانيم ... 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
🔷 ابتلائاتى كه براى بشر پيش مى‌‏آيد، اكثراً براى آن است كه متوجه حضرت حق بشود و از غفلت، خارج شود و متوجه منبع فيض گردد. و ابتلائاتى كه براى سالک پيش می‌آيد، ابتدا براى همان معنى است و پس از آن، براى آن است كه منقطع از عالم و خود گردد تا هر روز منزلى را پس از منزلى سير نمايد. پس بايد اين ابتلائات‏ را كه براى هر كس - به‌خصوص براى سالک - پيش مى‏‌آيد، از الطاف و عنايات حضرت حق به بنده‏‌اش دانست. 👤 مرحوم آیت الله ره 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2