eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
D1737514T12856615(Web).mp3
1.01M
👈🔊 دعای صحیفه سجادیه با صدای عربی سلیس مرحوم ( اینجا ) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
💠 غلبه یک بر ده؟ ▪️ حضرت (علیه‌ السلام) می ‏فرمود: اگر كسی هلاك شود، جای تعجّب است. خدایی كه این همه مهربان است كه یك گناه را یك كیفر می ‏دهد ولی یك ثواب را ده برابر پاداش می ‏دهد، در این صورت، « وَیلٌ لِمَنْ غَلَبَتْ آحَادُهُ أَعْشَارَهُ ... فَنَعُوذُ بِاللَّهِ‏ مِمَّنْ‏ یرْتَكِبُ‏ فِی‏ یوْمٍ‏ وَاحِدٍ عَشْرَ سَیئَاتٍ‏ وَ لَا تَكُونُ‏ لَهُ‏ حَسَنَةٌ وَاحِدَةٌ فَتَغْلِبَ حَسَنَاتُهُ سَیئَاتِهِ»؛[1] وای به حال كسی كه یكی های او بر ده های او غالب شود! 👤 حضرت آیت الله - مراحل اخلاق در قرآن، ص104 [1]. معانی الاخبار، ص248. https://eitaa.com/sahife2/28489 🆔 @sahife2
🔺ششم ربیع سالروز رحلت سلطان العرفاء . سیدالاولیاء. انسان العین و عین الانسان شمس الطریقه خاک بوس ولایت امیرالمومنین صلوات الله علیه حضرت استاد آیت الله طباطبائی میباشد جهت توسل به روح با عظمت آن ولی خدا الفاتحه مع الصلوات 🆔 @sahife2
👌توصیه اکید میشود حتما کتاب «کهکشان نیستی» را بخوانید: https://eitaa.com/sahife2/53796
جانِ آگاه.mp3
1.68M
💠 جانِ آگاه 👤 آیت الله در تشریح مقام مرحوم آیت الله آقا (رضوان الله تعالی علیه) https://eitaa.com/sahife2/55594 🆔 @sahife2
💠 جانِ آگاه 🔹 آنچه درباره سید مشایخ ما، فقیه متألّه و عارف وارسته مرحوم آیت الله سید علی قاضی (رضوان الله تعالی علیه) می ‌توان گفت عبارت از این است كه این بزرگوار همانند عرفا و فقهای بزرگ شیعه انسانیت انسان را تا حدّ امكان به خوبی شناختند. 🔹 خدا وقتی انسان را آفرید، بدن او را كه به تسویه رساند، ﴿نَفَخْتُ فِیهِ مِن رُوحِی﴾ را انشا كرد، روحی كه مدبّر او و مدیر او باشد به این بدن داد و او را انسان كرد، به این روح نیروهای فراوان داد، قوای ادراكی داد، قوای تحریكی داد، قوایی كه متولّی اندیشه ‌اند داد، قوایی كه متولّی انگیزه ‌اند داد و این روح را مطابق الهام الهی از فجور و تقوا با خبر كرد: ﴿فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا﴾. بعد از اینكه فجور و تقوا را به فطرت انسان داد، به همه نیروهای ادراكی و تحریكی او و نیروهای متولّی اندیشه و نیروهای متولّی انگیزه و مجاری ادراكی و مجاری تحریكی دستور داد در پیشگاه این فطرت خضوع كنند، چون ﴿فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیهَا لاَ تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ﴾. در برابر این دستور, خود عقل و نیروهای زیرمجموعه عقل اطاعت كردند؛ فطرت را نمی ‌رنجانند، رهزنی نمی ‌كنند، در مقابل فطرت نمی ‌ایستند و مطابق فطرت حركت می ‌كنند. 🔹 عارف كسی است كه صحنه داخل و خارج را خوب تشخیص می ‌دهد، علاج داخل و خارج را خوب تشخیص می ‌دهد، در درون خود فطرت را حاكم می ‌كند خلیفة الله می ‌كند، نیروهای عقلی را در برابر فطرت خاضع می کند، نیروهای سركش را رام می ‌كند و طبق رهنمود علوی (صلوات الله و سلامه علیه) كه فرمود: «هِی نَفْسِی أَرُوْضُهَا بِالتَّقْوَی», رائض نفس خود است، ریاضت ‌كش است، تمرین ‌دهنده است و قوا را نرم می ‌كند كه قوای نرم‌ شده، در برابر فطرت, تمرّد و سركشی نداشته باشند؛ جهان داخل را این ‌چنین می ‌فهمد و اداره می ‌كند و جهان خارج را هم این ‌چنین می ‌فهمد و اداره می ‌كند. عارف كسی است كه این معانی را بعد از فهمیدن بیابد، این راه ‌ها را بعد از فهمیدن برود و به راه بسنده نكند، زادراه تهیه كند، راه را به پایان برساند، وقتی راه را به پایان رساند و به مقصد رسید، از آن به بعد دیگر سخن از راه نیست، وقتی به مقصد رسید از آن به بعد می ‌كوشد كه با مقصود دیدار داشته باشد و مقصد را در سایه شهود مقصود مزین كند. 🔹 مرحوم آیت الله سید علی قاضی (رضوان الله تعالی علیه) _ آن طوری كه مشایخ ما مرحوم علامه و مرحوم آقا شیخ محمد تقی آملی كه از نزدیك خدمتشان مشرّف شدیم و این بزرگواران محضر آن بزرگوار را ادراك كردند و تتلمذ كردند و تلقّی كردند می ‌فرمودند _ این امور را خوب شناخت؛ هم راه را هم مقصد را هم مقصود را! 📚 پیام آیت الله به كنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله آقا (رضوان الله تعالی علیه) 1391/08/07 🆔 @sahife2
طرح هفته 125 از عبارات نورانی 👌صفحه ی ویژه اعضا در روزهای ✳️ قسمت 4 عبارت زیر 🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، 1️⃣ وَ امْنَعْنِى مِنَ السَّرَفِ 2️⃣ وَ حَصِّنْ رِزْقِى مِنَ التَّلَفِ، 3️⃣ وَ وَفِّرْ مَلَكَتِى بِالْبَرَكَةِ فِيهِ، 4️⃣ وَ أَصِبْ بِى سَبِيلَ الْهِدَايَةِ لِلْبِرِّ فِيمَا أُنْفِقُ مِنْه 🔹 https://eitaa.com/sahife2/5535 دعای 👈 نظرات، دل نوشته ها و حرفهای صمیمانه ی شما درخصوص عبارت فوق که از هم اکنون برای ما ارسال شود، در این قسمت بارگذاری میشود ◀️ انشاالله سعی کنید در این طرح به عشق امام سجاد علیه السلام و انس بیشتر با این کتاب نورانی ولو درحد یک خط!! مشارکت فرمایید 👌 ادمین 👇 @yas2463 ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
👈 دعای 👤 با صدای زیبای مداح جوان بحرینی 👇 https://www.aparat.com/v/MGhF7/ 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
✳️« بروید صحیفه سجادیه را بخوانید و در آن تدبر کنید.... همین دعای " دعای صحیفه سجادیه " یک کتاب درس زندگی و درس است» 👤 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
✅«باید به دقدقه های رهبر انقلاب پیرامون صحیفه سجادیه جامه عمل پوشاند» بخشی از وصیت نامه حاج شیخ ره از شاگردان حاج آقا ره رحمت الله علیه 👈اینجا و اینجا ببشتر بدانید ⏺مدفن: - قم امامزاده جمال غریب - در جوار مسجد مقدس 🙏کانال 🆔 @sahife2
انس با صحیفه سجادیه
طرح #برداشت_من هفته 125 از عبارات نورانی #صحیفه_سجادیه 👌صفحه ی ویژه اعضا در روزهای #جمعه ✳️ قسمت
با تشکر از همه دوستان مشارکت کننده در بحث امروز (برداشت من)( نویسنده - خواننده و نشر دهنده این کلام نورانی ) اجرتان با صاحب این کتاب با عظمت امام سجاد علیه السلام
امام سجاد عليه ‏السلام به پيشگاه خداوند عرض مى‏كند: اللهم وَ أَصِبْ بِي سَبِيلَ الْهِدَايَةِ لِلْبِرِّ فِيما أُنْفِقُ مِنْهُ. بار الها! آن را كه از مال خود مى‏نمايم، به گونه ‏اى صورت پذيرد كه از هدايت تو در بر و نيكوكارى برخوردار باشم.
انفاق مرا در مسیر هدایت خود قرار ده. برای مثال کسی که علمی را آموخته است وآن را در اختیار دیگران قرار می دهد،انفاق به نیکی و در مسیر هدایت است. ازجمله انفاق به نیکی و بر،کسی است که صحیفه سجادیه را آموخته و سخاوتمندانه به دیگران می آموزد. دراین شب سیاه گم گشت راه مقصود از گوشه ای برون آی ای کوکب هدایت
مال يكى از اركان اساسى در حفظ نظام اجتماعى است و در ابقاى دين و دنياى مردم نقش بسيار مهم دارد. اولياى گرامى اسلام ضمن احاديث بسيارى، درباره‏ى مال از ابعاد مختلف سخن گفته و پيروان خود را به وظايفشان متوجه نموده‏اند
قرآن کریم كلمه ‏ى «قيام» به معناى «پايگاه» را در دو مورد به كار برده: يكى در مورد شان دينى و آن ديگر درباره‏ ى شان دنيوى.
اما در مورد شان دينى، راجع به كعبه ‏ى مكرمه كه قبله‏ ى مسلمين و پايگاه وحدت اسلامى است، فرموده: جعل الله الكعبه البيت الحرام قياما للناس. خداوند، كعبه را كه بيت الحرام است، نگاهدارنده و پايگاه مردم مسلمان قرار داده.
اما در مورد شان دنيوى، راجع به مال كه زيربناى اقتصاد و گرداننده ‏ى چرخ هاى اجتماع است، فرموده: و لا توتوا السفهاء اموالكم التى جعل الله لكم قياما. اموال خود را به سفيهان و كوته خردان نسپاريد، اموالى را كه خداوند آن را نگاهدارنده‏ ى شما قرار داده است.
دين متعلق به خداوند است و اموال متعلق به مردم، پس در زمينه ‏ى دين، مردم براى خدا هستند نه خداوند براى مردم، و در زمينه ‏ى مال و ثروت، اموال براى مردم است نه مردم براى اموال.
مومنين حقيقى چون خود را براى خدا مى‏دانند، موقعى كه دين حق را در معرض خطر مشاهده كردند، براى خدا قيام مى‏كنند، از هستى و حيات خويش مى‏گذرند، با مال و جان در راه او جهاد مى‏نمايند و بدين وسيله مراتب خلوص و بندگى خود را در پيشگاه مقدسش ابراز مى‏دارند. اين مومنين واقعى كه مال را براى خود مى‏دانند، در شرايط عادى فعاليت مى‏نمايند، سعى و كوشش مى‏كنند، مال به دست مى‏آورند، مى‏خورند و مى‏خورانند، مى‏پوشند و مى‏پوشانند، وسايل رفاه خود و خانواده‏ى خويش را فراهم مى‏آورند و به قدر مقدور، موجبات آسايش ديگران را نيز مهيا مى‏سازند
متاسفانه در دنياى مادى امروز كه امر اقتصاد بيش از حد مورد توجه قرار گرفته، هم اكنون مردم زيادى در سراسر جهان هستند كه انسانيت و ارزش انسانى را از ياد برده، برده و بنده ‏ى ثروت گرديده، شب و روز مى‏دوند تا هر چه بيشتر ثروت گرد آورند، نه خود منتفع مى‏شوند و نه ديگران از آنان نفعى مى‏برند، اين گروه خود را براى مال مى‏دانند نه آنكه مال را براى خود بدانند.
در گذشته نيز افراد حريص و مال پرست بوده، ولى در جهان امروز كه ارزشهاى مالى و اقتصادى اوج گرفته، بسيارى از افراد گرفتار بيمارى شده و راه ثروت ‏اندوزى را در پيش گرفته ‏اند.
امام حسين علیه السلام ضمن حديثى هشدار داده : كسانى كه خود را براى مال مى‏دانند، سرانجام ارزش انسانى خويش را از دست مى‏دهند و گرفتار سقوط و تباهى خواهند شد. ایشان میفرمایند : مالك ان لم يكن لك كنت له. فلا تبق عليه فانه لا يبقى عليك و كله قبل ان ياكلك. مالى را كه به دست آورده ‏اى، اگر براى تو نباشد، تو براى آن خواهى بود. مالت را باقى مگذار و آن را براى خود و دگران صرف نما كه اگر چنين نكنى و آن را باقى بگذارى، مال ترا باقى نمى‏گذارد و ارزش انسانيت را نابود مى‏كند. تو اموالت را بخور، پيش از آنكه اموالت ترا بخورد.
يعنى: اگر مالت را در راه آسايش خود و خانواده و مستمندان و ارحام و دگران صرف نمودى، در واقع اموال خود را خورده ‏اى و اگر چنين نكنى و اموال را نگاه دارى، اموال تو را مى‏خورد، ولى اموال شخص تو را نمى‏خورد، بلكه شخصيت تو را مى‏خورد. دين و اخلاق و شرافت و فضيلتت را طعمه‏ ى خويش مى‏سازد و به رسواييت مى‏كشد.