eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
3 نعمت‏هاى بهشت در سوره ✳️ در سوره مباركه دهر يا انسان ، در نزديك به ده آيه ( آیه12 تا 22 ) به بيان نعمت‏هاى بهشت بدين صورت مى‏پردازد: «و آنان را براى اين كه [در برابر تكاليف دينى و حوادث روزگار] شكيبايى ورزيدند، بهشتى [عنبرسرشت‏] و لباسى ابريشمين پاداش مى‏دهد. در آن‏جا بر تخت‏ها تكيه مى‏زنند، در حالى كه آفتابى [كه از گرمايش ناراحت شوند] و سرمايى [كه از سختى‏اش به زحمت افتند] نمى‏بينند، و سايه‏هاى درختان به آنان نزديك و ميوه‏هايش به آسانى در دسترس است، و ظرف‏هايى از نقره فام، و قدح‏هايى بلورين [كه پر از غذا و نوشيدنى است‏] پيرامون آنان مى‏گردانند؛ جام‏هايى از نقره كه آنها را به اندازه مناسب اندازه‏گيرى كرده‏اند، و در آن‏جا جامى كه نوشيدنى‏اش آميخته به زنجبيل است، به آنان مى‏نوشانند، از چشمه‏اى در آن‏جا كه «سلسبيل» ناميده شود، و پيرامونشان نوجوانانى جاودانى [براى پذيرايى از آنان‏] مى‏گردند، كه چون آنان را ببينى پندارى مرواريدى پراكنده‏اند، و چون آن‏جا را ببينى، نعمتى فراوان و كشورى بزرگ بينى، بر اندامشان جامه‏هايى از حرير نازك و سبز رنگ و ديباى ستبر است و با دستبندهايى از نقره آراسته شده‏اند، و پروردگارشان باده طهور به آنان مى‏نوشاند. [به آنان گويد:] يقيناً اين [نعمت ها] پاداش شماست و تلاشتان مقبول افتاده است.» «سوره انسان » اين است آن نعمت‏هايى كه باور آن، انسان را در راه جهاد و مجاهدت ثابت قدم و پايدار مى‏دارد، و آدمى را در معامله جانش با حضرت حق به شوق مى‏اندازد. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏10، ص: 26 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
Doa27Sahifeh.mp3
35.19M
🔈 «دعای صحیفه سجادیه ، دعای امام سجاد (علیه‌السلام) برای » 👤حاج میثم 🏷 🆔 @sahife2
🔸اللَّهُمَّ... وَفِّقْنَا فِي يَوْمِنَا هَذَا ... لِ... انْتِقَاصِ الْبَاطِلِ وَ إِذْلَالِهِ ، وَ نُصْرَةِ الْحَقِّ وَ إِعْزَازِهِ ... وَ مُعَاوَنَةِ الضَّعيِفِ ، وَ اِدْرَاكِ اللّهيِفِ. 🔸خداوندا❗️... امروز ما را ...به نكوهش و سرکوب باطل و يارى و بزرگداشت حق... و کمک به ناتوان، و فريادرسى مظلوم موفق فرما. 🔺نیایش 🏷 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 عصبی از شکست ✏️ الان رژیم صهیونیستی بشدّت عصبی است، ناراحت است، لذا دارد این جنایات را انجام میدهد؛ بیمارستان را میزند، مریض را میزند، کودک را میزند، زن را میزند، چون شکست خورده... ۱۴۰۲/۰۸/۲۸ 📢 🏷 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ وَ هُوَ الَّذِي أَنْشَأَكُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ فَمُسْتَقَرٌّ وَ مُسْتَوْدَعٌ قَدْ فَصَّلْنَا الْآياتِ لِقَوْمٍ يَفْقَهُونَ و اوست كسى كه شما را از یك نفْس آفرید، پس برخى قرار یافته (و به دنیا آمده اند) و برخى (در پشت پدرها و رحم مادرها) به امانت گذاشته شده اند. ما آیات خویش را براى گروهى كه مى فهمند به تفصیل بیان كردیم. ✍️ در تعبیر «أنشأ» دو نكته نهفته است: 1- ابتكار 2- تربیت مستمر، در آفرینش انسان هم نوآورى و ابتكار است، هم تربیت مستمر. آرى، آفریدن تقلیدى یا آفریدن و رها كردن، چندان ارزشى ندارد. در باره ى تعبیر مستقر و مستودع، معانى دیگرى هم گفته شده است، از جمله: شما داراى روح پایدار و جسم ناپایدارید، شما داراى ایمان پایدار و یا ناپایدارید، شما از نطفه ى زن كه در رحم پایدار است و نطفه ى مرد كه ناپایدار است پدید آمده اید، مستقر در زمین و ودیعه ى در قبر تا روز قیامت هستید، نعمت ها گاهى پایدار است و گاهى ناپایدار. در دعایى از امام صادق علیه السلام نقل شده كه پس از نماز عید غدیر، از خدا خواسته شود نعمت هایش را براى ما مستدام بدارد، چون خود فرموده است: فمستقر و مستودع. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی *️⃣ وَ مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ فى الشهادة و التقوى و قيل أنه خطبها بعد مقتل عثمان فى أول خلافته. از خطبه هاى امام عليه السلام اين خطبه درباره وحدانيّت خدا و توصيه به تقوا سخن مى گويد. بعضى گفته اند: امام عليه السلام اين خطبه را بعد از قتل عثمان و در آغاز خلافتش ايراد فرموده است. 👈 این خطبه نورانی در 2 بخش می آید : ✳️ بخش دوم: عوامل بلا و راه رفع آن *️⃣ أَيُّهَا النَّاسُ، إِنَّ الدُّنْيَا تَغُرُّ الْمُؤَمِّلَ لَهَا وَ الْمُخْلِدَ إِلَيْهَا وَ لَا تَنْفَسُ بِمَنْ نَافَسَ فِيهَا وَ تَغْلِبُ مَنْ غَلَبَ عَلَيْهَا. وَ ايْمُ اللَّهِ مَا كَانَ قَوْمٌ قَطُّ فِي غَضِّ نِعْمَةٍ مِنْ عَيْشٍ فَزَالَ عَنْهُمْ إِلَّا بِذُنُوبٍ اجْتَرَحُوهَا، لِ «أَنَّ اللَّهَ لَيْسَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِيدِ»، وَ لَوْ أَنَّ النَّاسَ حِينَ تَنْزِلُ بِهِمُ النِّقَمُ وَ تَزُولُ عَنْهُمُ النِّعَمُ فَزِعُوا إِلَى رَبِّهِمْ بِصِدْقٍ مِنْ نِيَّاتِهِمْ وَ وَلَهٍ مِنْ قُلُوبِهِمْ، لَرَدَّ عَلَيْهِمْ كُلَّ شَارِدٍ وَ أَصْلَحَ لَهُمْ كُلَّ فَاسِدٍ. وَ إِنِّي لَأَخْشَى عَلَيْكُمْ أَنْ تَكُونُوا فِي فَتْرَةٍ وَ قَدْ كَانَتْ أُمُورٌ مَضَتْ مِلْتُمْ فِيهَا مَيْلَةً كُنْتُمْ فِيهَا عِنْدِي غَيْرَ مَحْمُودِينَ، وَ لَئِنْ رُدَّ عَلَيْكُمْ أَمْرُكُمْ إِنَّكُمْ لَسُعَدَاءُ، وَ مَا عَلَيَّ إِلَّا الْجُهْدُ وَ لَوْ أَشَاءُ أَنْ أَقُولَ لَقُلْتُ، عَفَا اللَّهُ عَمَّا سَلَفَ. ✳️ 2. روش برخورد با دنيا *️⃣ اى مردم دنيا آرزومندان و خواهان خود را فريب مى دهد، براى شيفتگان خود ارزشى قائل نيست، و آن كس را كه بر دنيا پيروز شود مغلوب گرداند. به خدا سوگند هرگز ملّتى از ناز و نعمت زندگى گرفته نشدند مگر به كيفر گناهانى كه انجام داده اند، زيرا خداوند بر بندگان خود ستم روا نمى دارد، اگر مردم به هنگام نزول بلاها، و گرفته شدن نعمت ها، با درستى نيّت در پيشگاه خدا زارى كنند، و با قلب هاى پر از محبّت از خداوند درخواست عفو نمايند، آنچه از دستشان رفته باز خواهد گشت، و هر گونه فسادى اصلاح خواهد شد. من بر شما ترسناكم كه در جهالت و غرور فرو رفته باشيد، چه اينكه در گذشته به سويى كشيده شديد كه قابل ستايش نبود. امّا اگر در زندگانى خود اصلاحاتى پديد آوريد، سعادتمند خواهيد شد، وظيفه من جز تلاش و كوشش در اصلاح امور شما نيست، اگر مى خواستم، بى مهره هاى شما را باز گو مى كردم. خدا آنچه را گذشت ببخشايد. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید * با صدق نيّت به درگاه خدا رويد 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " برای و رزمندگان " https://eitaa.com/sahife2/56389 صحیفه سجادیه ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
4 عظمت در روايات‏ ✳️ از امير المؤمنين عليه السلام روايت شده: در بهشت درختى است كه از بالاى آن زيورها بيرون مى‏آيد، و از پايين آن اسب‏هاى ابلق زين شده دهنه‏دار، اين اسب‏ها داراى بالند، فضولات ندارند، اولياى الهى بر آن سوار مى‏شوند و در هر كجاى بهشت كه بخواهند مى‏روند. آنان كه مقامى كمتر و پايين‏تر از آنان دارند عرضه مى‏دارند: الهى! چه چيز باعث اين كرامت براى اولياى تو شد؟ خداوند مى‏فرمايد: اينان خواب شب را بر خود حرام كردند و به قيام به عبادت بيدار ماندند، روز را روزه گرفتند و از خوردنى‏ها خوددارى كردند، با دشمنان من بدون ترس و وحشت جنگيدند، در راه من از مال خود صدقه دادند و بخل نكردند. رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: در بهشت غرفه‏هائى است كه ظاهرش از باطنش و باطنش از ظاهرش پيداست، ساكنان آن از امّت من كسانى هستند كه كلامشان پاكيزه بود، و به مردم خوراندند، و سلام را آشكار كردند، و در حالى كه مردم در نيمه شب در خواب بودند به نماز برخاستند. حضرت سجّاد عليه السلام فرمود: بر تو باد به قرآن، به حقيقت كه خداوند بهشت را با دست كرامت خود آفريد، خشتى از طلا و خشتى از نقره، ملاط بين دو خشت را مشك قرار داد و خاكش را زعفران، و سنگريزه‏اش را لؤلؤ، درجات بهشت را به اندازه آيات قرآن مقرّر فرمود، پس هر كس به قرآن بپردازد، به او مى‏گويد: بخوان و بالا برو. جز انبيا و صدّيقان طايفه‏اى در بهشت مقام اهل قرآن را ندارند. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏10، ص: 28 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
Doa27Sahifeh.mp3
35.19M
🔈 «دعای صحیفه سجادیه ، دعای امام سجاد (علیه‌السلام) برای » 👤حاج میثم 🏷 🆔 @sahife2
✳️روزی یک ساعت... 📚 برشی از کتاب حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف بیانات مرحوم ایت الله بهجت ره https://eitaa.com/sahife2/55633 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ وَهُوَ الَّذِى أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجْنَا بِهِ نَبَاتَ كُلِّ شَىْ‏ءٍ فَأَخْرَجْنَا مِنْهُ خَضِراً نُخْرِجُ مِنْهُ حَبّاً متَرَاكِباً وَمِنَ الْنَّخْلِ مِن طَلْعِهَا قِنْوَانٌ دَانِيَةٌ وَجَنَّتٍ مِنْ أَعْنَابٍ وَالزَّيْتُونَ وَالرُّمَّانَ مُشْتَبِهاً وَغَيْرَ مَتَشَبِهٍ انظُرُواْ إِلَى‏ ثَمَرِهِ إِذَا أَثْمَرَ وَيَنْعِهِ إِنَّ فِى ذَ لِكُمْ لَأَيَتٍ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ و او كسى است كه از آسمان، آبى نازل كرد، پس به وسیله ى آن، هر گونه گیاه برآوردیم و از آن سبزه ها خارج ساختیم. از آن (سبزه ها) دانه هاى برهم نشسته و چیده شده بیرون آوریم. و از شكوفه ى خرما خوشه هایى نزدیك بهم (پدید آوریم) و نیز باغ هایى از (انواع) انگورها و زیتون و انار (پرورش دهیم) كه برخى شبیه به هم و برخى غیر متشابهند. به میوه ى آن، آنگاه كه بار دهد و آنگاه كه میوه مى رسد بنگرید. همانا در آن، نشانه هایى براى گروه با ایمان است. ✍️ در آیه ى قبل فرمود: همه ى انسان ها از نفْسِ واحدند، در این آیه مى فرماید: همه ى گیاهان و درختان و میوه ها نیز از یك سرچشمه اند وآن آب است. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی *️⃣ ووَ مِنْ كَلَامٍ لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ و قد سأله ذعلب اليماني فقال: هل رأيت ربك يا أميرالمؤمنين؟ فقال عليه السلام: أفأعبد ما لا أراه؟ فقال: و كيف تراه؟ فقال:... ذعلب یمانی از اهل و مردى شجاع بود، وقتى امام عليه السّلام فرمود: سلونى قبل ان تفقدونى‏ «سؤال كنيد پيش از آنكه مرا نيابيد» به پا خاست و پرسيد: هل رأيت ربّك يا امير المؤمنين؟ «آيا تو خدايت را ديده‏اى اى امير مؤمنان؟» آن حضرت در پاسخ او اين خطبه را ايراد كرد. 👈 این خطبه نورانی در یک بخش می آید : ✳️ توصیف خدا *️⃣ لَا تُدْرِكُهُ الْعُيُونُ بِمُشَاهَدَةِ الْعِيَانِ، وَ لَكِنْ تُدْرِكُهُ الْقُلُوبُ بِحَقَائِقِ الْإِيمَانِ، قَرِيبٌ مِنَ الْأَشْيَاءِ غَيْرَ [مُلَامِسٍ] مُلَابِسٍ، بَعِيدٌ مِنْهَا غَيْرَ مُبَايِنٍ، مُتَكَلِّمٌ [بِلَا رَوِيَّةٍ] لَا بِرَوِيَّةٍ، مُرِيدٌ لَا بِهِمَّةٍ، صَانِعٌ لَا بِجَارِحَةٍ، لَطِيفٌ لَا يُوصَفُ بِالْخَفَاءِ، كَبِيرٌ لَا يُوصَفُ بِالْجَفَاءِ، بَصِيرٌ لَا يُوصَفُ بِالْحَاسَّةِ، رَحِيمٌ لَا يُوصَفُ بِالرِّقَّةِ، تَعْنُو الْوُجُوهُ لِعَظَمَتِهِ وَ تَجِبُ الْقُلُوبُ مِنْ مَخَافَتِهِ. ✳️ خدا شناسى *️⃣ ديده ها هرگز او را آشكار نمى بينند، اما دل ها با ايمان درست او را در مى يابند، خدا به همه چيز نزديك است نه آن كه به اشياء چسبيده باشد، از همه چيز دور است نه آن كه از آنها بيگانه باشد، گوينده است نه با انديشه و فكر، اراده كننده است نه از روى آرزو و خواهش، سازنده است نه با دست و پا، لطافت دارد نه آن كه پوشيده و مخفى باشد، بزرگ است نه با ستمكارى، بيناست نه با حواس ظاهرى، مهربان است نه با نازك دلى، سرها و چهره ها در برابر عظمت او بخاك افتاده، و دل ها از ترس او بى قرارند. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید * خطبه در يك نگاه *آيا خدا را ديده اى؟ *يازده وصف از اوصاف و اسماى حسناى الهی (نُه مورد از آن ها همراه با تعبيراتى است که صفات مخلوقات را از او نفى مى کند.) 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " برای و رزمندگان " https://eitaa.com/sahife2/56476 صحیفه سجادیه ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
«5» اللَّهُمَّ افْلُلْ بِذَلِكَ عَدُوَّهُمْ وَ اقْلِمْ عَنْهُمْ أَظْفَارَهُمْ وَ فَرِّقْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَسْلِحَتِهِمْ وَ اخْلَعْ وَثَائِقَ أَفْئِدَتِهِمْ وَ بَاعِدْ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَزْوِدَتِهِمْ وَ حَيِّرْهُمْ فِي سُبُلِهِمْ وَ ضَلِّلْهُمْ عَنْ وَجْهِهِمْ وَ اقْطَعْ عَنْهُمُ الْمَدَدَ وَ انْقُصْ مِنْهُمُ الْعَدَدَ وَ امْلَأْ أَفْئِدَتَهُمُ الرُّعْبَ وَ اقْبِضْ أَيْدِيَهُمْ عَنِ الْبَسْطِ وَ اخْزِمْ أَلْسِنَتَهُمْ عَنِ النُّطْقِ وَ شَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ وَ نَكِّلْ بِهِمْ مَنْ وَرَاءَهُمْ وَ اقْطَعْ بِخِزْيِهِمْ أَطْمَاعَ مَنْ بَعْدَهُمْ «6» اللَّهُمَّ عَقِّمْ أَرْحَامَ نِسَائِهِمْ وَ يَبِّسْ أَصْلَابَ رِجَالِهِمْ وَ اقْطَعْ نَسْلَ دَوَابِّهِمْ وَ أَنْعَامِهِمْ لَا تَأْذَنْ لِسَمَائِهِمْ فِي قَطْرٍ وَ لَا لِأَرْضِهِمْ فِي نَبَاتٍ‏ خدايا! به سبب آن امور، دشمنانشان را در هم شكن، و دست قدرت آن نابكاران را از ايشان جدا ساز، و بين دشمن و جنگ افزارشان فاصله انداز، و بندهاى دلشان را از جا بر كن، و ميان آنان و آذوقه‏هاشان دورى انداز، و در فنون جنگى‏شان سرگردانشان ساز، و از مقصدشان گمراهشان كن، و كمك را از آنان قطع فرما، و از تعدادشان بكاه، و دلشان را از بيم و ترس پر كن. و قدرتشان را از فعّاليّت عليه مرزداران باز دار، و زبانشان را از سخن عليه آنان ببند، و با شكست خوردنشان، گروه پشت سرشان را پراكنده ساز، و شكست آنان را مايه عبرت ديگران ساز، و با خوارى و زبونى آنان، آرزوهاى كسانى را كه پس از آنهايند قطع كن. خدايا! زنانشان را عقيم ساز، و صلب مردانشان را خشك كن، و نسل چهارپايان و گاو و گوسفندشان را قطع فرما، به آسمانشان اجازه باريدن، و به زمينشان رخصت روييدن مده. ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
1 ✳️ اين بخش از ، انسان را به ياد نفرين حضرت مى‏اندازد كه عرضه داشت: وَ قَالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الاْرْضِ مِنَ الْكافِرينَ دَيّاراً* انَّكَ انْ تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبادَكَ وَ لا يَلِدُوا الّا فاجِراً كَفّاراً «نوح 71» و نوح گفت: پروردگارا! هيچ يك از كافران را بر روى زمين باقى مگذار* كه اگر آنان را باقى گذارى، بندگانت را گمراه مى‏كنند و جز نسلى بدكار و ناسپاس زاد و ولد نمى‏كنند. يكى از عوامل زمينه‏ساز نفرت و دشمنى در بين انسان‏ها تعصّب و ارتباط نژادى و قومى است؛ زيرا بدون شك انسان به هر سرزمينى يا نژادى وابستگى داشته باشد به آن عشق مى‏ورزد. در اين پيوند و علاقه به خاك وطن و قوم و قبيله، نسل در نسل نه تنها عيب و كمبودى نيست، بلكه عامل سازنده‏اى براى همدلى و همكارى اجتماعى آنان است ولى اگر وابستگى از حدّ تعادل بگذرد به شكل افراطى ويران‏گر و فاجعه‏آميز خواهد بود و در نتيجه تبديل به برترى نژادى و قبيلگى مى‏گردد و گاهى به تمام دنيا سرايت كرده و طوفان جنگ و كشتار برپا مى‏سازد. حمايت و دفاع بى‏هدف و انگيزه از نژاد و وطن، سرچشمه بسيارى از جنگ‏هاى‏ بزرگ در جهان شده است كه ريشه آن در خود برترى قومى بوده و راهى براى انتقال نفرت و خرافات و شبهات با عنوان آداب و سنن قبيله‏اى يا فرهنگ كشورى به ملّت‏هاى ديگر گرديده است. رويارويى جبهه كفر با اسلام از آغاز رسالت انبيا و ائمه اطهار عليهم السلام تا كنون بر سر همين تعصّب‏هاى جاهلى يا غرور نژادى بوده است كه حاصلى جز كينه و وحشت و جدايى نداشته است و پليدتر از اين وضع؛ گروهى از انسان‏هاى ثروتمند يا دانشمند به نام خدمت به بشر يا حقوق بشر، به ستمگران و كافران روى زمين يارى مى‏رسانند. و آتش فتنه و تجاوز را در سراسر گيتى شعله‏ور مى‏سازند. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏10، ص: 30 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
Doa27Sahifeh.mp3
35.19M
🔈 «دعای صحیفه سجادیه ، دعای امام سجاد (علیه‌السلام) برای » 👤حاج میثم 🏷 🆔 @sahife2
🔹عالم اهل سنت: اگر و نبودند، ما از عرب بودن خود خجالت می‌کشیدیم. 🏷 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ وَجَعَلُواْ لِلَّهِ شُرَكَاءَ الْجِنَّ وَخَلَقَهُمْ وَخَرَقُواْ لَهُ بَنِينَ وَبَنَتٍ بِغَيْرِ عِلْمٍ سُبْحَنَهُ وَتَعَلَى‏ عَمَّا يَصِفُونَ‏ و آنان براى خدا شریكانى از جنّ قرار دادند، در حالى كه آنان را نیز خدا آفریده است و از روى نادانى براى خداوند، پسران و دخترانى ساخته و پرداختند. خداوند برتر و منزّه است از آنچه آنان درباره ى او وصف مى كنند. ✍️ به گفته ى قرآن، مسیحیان، حضرت عیسى را و یهودیان حضرت عُزَیر را پسر خدا مى دانستند. جمعى هم ملائكه را فرزندان خدا مى پنداشتند. زردشتیان، اهریمن را كه از جنّ بود رقیب خدا قرار داده و همه ى بدى ها را به او منسوب مى كردند، برخى عرب ها هم میان خدا و جنّ، نسبتى فامیلى معتقد بودند. «جعلوا بینه و بین الجنّة نَسَباً» این آیه همه ى آن گمان ها را باطل شمرده و مى فرماید: خداوند از همه ى این اوصاف، منزّه و برتر است. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2