eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏪برنامه ی روزنامه ی ✅ کریم 👈 روزی یک صفحه 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اعمال روزها و شب های 🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز 👉🏻 1da.ir/TXfZ6s2I 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ الَّذينَ يَتَّبِعونَ الرَّسولَ النَّبِيَّ الأُمِّيَّ الَّذي يَجِدونَهُ مَكتوبًا عِندَهُم فِي التَّوراةِ وَالإِنجيلِ ( اعراف 158 ) ✍️ ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد دل رمیده ما را رفیق و مونس شد نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد به بوی او دل بیمار عاشقان چو صبا فدای عارض نسرین و چشم نرگس شد به صدر مصطبه‌ام می‌نشاند اکنون دوست گدای شهر نگه کن که میر مجلس شد خیال آب خضر بست و جام اسکندر به جرعه نوشی سلطان ابوالفوارس شد طربسرای محبت کنون شود معمور که طاق ابروی یار منش مهندس شد لب از ترشح می پاک کن برای خدا که خاطرم به هزاران گنه موسوس شد کرشمه تو شرابی به عاشقان پیمود که علم بی‌خبر افتاد و عقل بی‌حس شد چو زر عزیز وجود است نظم من آری قبول دولتیان کیمیای این مس شد ز راه میکده یاران عنان بگردانید چرا که از این راه رفت و مفلس شد 🔅 برنامه ی روزانه ◀️ پیامبر اُمّی توصیفی قرآنی برای حضرت محمد(ص) و به معنای پیامبری که درس نخوانده و ناآشنا به خواندن و نوشتن بوده است. قرآن، اُمی بودن را از صفاتی می‌داند که پیامبر اسلام در تورات و انجیل به آن‌ها معرفی شده است. نظر مشهور راجع به بیت اول ودوم غزل فوق آنست که اشاره به رسول گرامی اسلام صل الله و امی بودن او دارد ( استاد شهید مرتضی ) 👇 📔 http://wiki.ahlolbait.com/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1_%D8%A7%D9%85%DB%8C_(%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
انس با صحیفه سجادیه
✳️ الَّذينَ يَتَّبِعونَ الرَّسولَ النَّبِيَّ الأُمِّيَّ الَّذي يَجِدونَهُ مَكتوبًا عِندَهُم فِي
📔 کتاب استاد شهید مرتضی کتاب پیامبر امّى، مقاله‌اى است به قلم متفکر شهید آیت‌اللّه‌ مرتضى مطهرى که جهت رفع شبهات القاءشده در اطراف زندگانى رسول اکرم صلى‌الله‌علیه‌ و‌ آله تهیه گردیده است.. امّى بودن پیامبر اسلام، از مسلّمات قطعى تاریخ است که در قرآن کریم هم بدان اشاره شده است. در کتاب پیامبر امّى، استاد شهید مطهرى تفسیر کلمه «امّى» را از دیدگاه مفسران اسلامى برشمرده و با استشهاد به آیات قرآن، تفسیر صحیح را بیان کرده‌اند و از این راه به اتهامات مغرضانه مخالفان نیز به نحو مستدل و منطقى پاسخ داده‌اند. برخى عناوین مباحث مطرح شده عبارتند از: رسول درس ناخوانده، ادعاى عجیب، اتهام مخالفان. در فصل پایانى تحت عنوان «نتیجه» به جمع‌بندى از مطالب کتاب پرداخته شده است. 📲دانلود پی دی اف و صوتی👇 📔 https://fidibo.com/book/66168-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D9%85%DB%8C 🔈 https://plink.ir/Mwqb7 🆔 @sahife2
❇️ حکایت رفتن در خدمت شیر به شكار قسمت دوم 👈گفت شیر ای گرگ این را بخش کن معدلت را نو کن ای گرگ کهن نایب من باش در قسمت‌گری تا پدید آید که تو چه گوهری گفت ای شه گاو وحشی بخش تست آن بزرگ و تو بزرگ و زفت و چست بز مرا که بز میانه‌ست و وسط روبها خرگوش بستان بی غلط شیر گفت ای گرگ چون گفتی بگو چونک من باشم تو گویی ما و تو گرگ خود چه سگ بود کو خویش دید پیش چون من شیر بی مثل و ندید گفت پیش آ ای خری کو خود خرید پیشش آمد پنجه زد او را درید چون ندیدش مغز و تدبیر رشید در سیاست پوستش از سر کشید گفت چون دید منت ز خود نبرد این چنین جان را بباید زار مرد چون نبودی فانی اندر پیش من فضل آمد مر ترا گردن زدن کل شیء هالک جز وجه او چون نه‌ای در وجه او هستی مجو هر که اندر وجه ما باشد فنا کل شیء هالک نبود جزا زانک در الاست او از لا گذشت هر که در الاست او فانی نگشت هر که بر در او من و ما می‌زند رد بابست او و بر لا می‌تند 🔅 برنامه ی - - 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
انس با صحیفه سجادیه
❇️ حکایت رفتن #گرگ_و_روباه در خدمت شیر به شكار قسمت دوم 👈گفت شیر ای گرگ این را بخش کن معدلت را
👈 در بخش اول داستان تا به آنجا رسیدیم که شیر به کوته فکری آنها می خندید و با خود فکر میکرد که جهان را از ننگ آن افراد پاکیزه می کنم تا همه از این داستان عبرت بگیرند. شیر به گرگ گفت: ای گرگ این شکارها را میان ما قسمت کن، ای گرگ سالمند، عدالت خودت را نشان بده. به هنگام تقسیم تو جانشین من باش تا گوهر و اصل ذاتت، شناخته و معلوم گردد که تو چه اصل و خمیر مایه ای داری؟ گرگ گفت: ای شاه و سلطان جنگل، گاو وحشی قسمت تو باشد، زیرا گاو وحشی بزرگ است و تو نیز بزرگ و سترگ و چالاکی. ولی این بز هم سهم من باشد که اندامی میانه و متوسط دارد، از این رو مناسب حال من است و ای روباه قسمت تو نیز همین خرگوش است، آن را بگیر بی آنکه خطایی مرتکب شوی. شیر به گرگ گفت: چه گفتی؟ یک بار دیگر سخنت را تکرار کن. با چه گستاخی و جراتی این حرف ها را زدی؟ بگو ببینم در جایی که من حضور داشته باشم تو با چه جراتی اظهار وجود می کنی و از خود بینی و "مایی" و "تویی" دم میزنی؟ گرگ چه سگی است که در حضور شیر بی مانندی مثل من اظهار وجود کند؟ شیر به گرگ گفت: پیش بیا ای خری که خودپسندی داری و قاتل خود هستی. وقتی که گرگ جلوی شیر رفت او پنجه بر وی زد و هلاکش نمود. شیر به این دلیل گرگ را کشت چون گرگ فاقد عقل و تدبیر بود. پس به عنوان مجازات او پوستش را کند. شیر گفت: چون جود من را ندیدی و این وجود قاهر من، تو را از وجود موهوم و مجازی ات فانی نکرد، باید اینطور به خواری بمیری. چونکه در محضر من فانی نشدی و از موجودیت عاریتی و اضافی ات دست نشستی، لذا فضل من چنین اقتضا کرد که گردن تو را بزنم و تو را از این جسم مجازی ات رها سازم. همه چیز فنا می شود به جز ذات خداوند و تا وقتی که وجود خودت را در هستی خدا فانی نکرده ای بقا و هستی نباید بخواهی. زیرا در اینجا هستی در نیستی و فانی شدن است. هر کس و هر چه در ذات ما فانی شود، شامل این قائده نمیشود که: همه چیز رو به نیستی می رود. یعنی تو با فانی شدن در ذات حق، مثل او جاودانه میشوی. هر کس که از قلمرو لا ( نیست شدن وجود موهوم) بگذرد، یعنی به مقام فنا برسد، وارد مرتبه الّا ( بقای بعد از فنا) می گردد و هر که به این مرتبه شریف برسد دیگر فنا او را نمیگیرد. زیرا به هستی محض رسیده است. هر کس که بر در خانه خدا برسد و دم از "من" و "ما" بزند، آن شخص مردود درگاه الهی خواهد بود و مقهور نیستی می گردد. 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️کل شیء هالک جز وجه او چون نه‌ای در وجه او هستی مجو هر که اندر وجه ما باشد فنا کل شیء هالک نبود جزا زانک در الاست او از لا گذشت هر که در الاست او فانی نگشت هر که بر در او من و ما می‌زند رد بابست او و بر لا می‌تند 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "برای انشان" ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) برای انشان: 🔹 إنْ هَمَمْنَا بِفَاحِشَةٍ شَجَّعَنَا عَلَيْهَا، وَ إِنْ هَمَمْنَا بِعَمَلٍ صَالِحٍ ثَبَّطَنَا عَنْهُ، يَتَعَرَّضُ لَنَا بِالشَّهَوَاتِ، وَ يَنْصِبُ لَنَا بِالشُّبُهَاتِ، إِنْ وَعَدَنَا كَذَبَنَا، وَ إِنْ مَنَّانَا أَخْلَفَنَا، وَ إِلا تَصْرِفْ عَنَّا كَيْدَهُ يُضِلَّنَا، وَ إِلا تَقِنَا خَبَالَهُ يَسْتَزِلَّنَا🔹 🔸اگر آهنگ كارى زشت كنيم ما را دلير مى گرداند، و چون قصد كار نيك كنيم ما را باز مى دارد. خواهش هاى دل را پيش نظرما جلوه مى دهد و در راه عقايد ما شبهه مى اندازد. به وعده خود وفا نمى كند و آرزوهاى ما را برآورده نمى سازد، و اگر فريب او را از ما باز نگردانى، ما را گمراه خواهد كرد و اگر از تباهى او نگاهمان ندارى ما را دچار لغزش مى نمايد🔸 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) برای انشان : 🔹اللَّهُمَّ فَاقْهَرْ سُلْطَانَهُ عَنَّا بِسُلْطَانِكَ حَتَّى تَحْبِسَهُ عَنَّا بِكَثْرَةِ الدُّعَاءِ لَكَ فَنُصْبِحَ مِنْ كَيْدِهِ فِى الْمَعْصُومِينَ بِكَ🔹 🔸پس به قدرت خود او را زبون ساز تا به سبب دعاى بسيار ما، دست او را ببندى و به عصمت تو از نيرنگ او مصون بمانيم🔸 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ ۚ وَمَنْ يَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ ۚ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ مَا زَكَىٰ مِنْكُمْ مِنْ أَحَدٍ أَبَدًا وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يُزَكِّي مَنْ يَشَاءُ ۗ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ای مؤمنان! از گام های شیطان پیروی نکنید؛ و هر که از گام های شیطان پیروی کند [هلاک می شود] زیرا شیطان به کار بسیار زشت و عمل ناپسند فرمان می دهد؛ و اگر فضل و رحمت خدا بر شما نبود، هرگز احدی از شما [از عقاید باطل و اعمال و اخلاق ناپسند] پاک نمی شد، ولی خدا هر که را بخواهد پاک می کند؛ و خدا شنوا و داناست. 👈سوره نور 21 ⏺ « اللهم إِنْ هَمَمْنَا بِفَاحِشَةٍ شَجَّعَنَا عَلَيْهَا»؛ اگر بخواهیم گناهی مرتکب شویم، ما را تشجیع می‌کند و می‌گوید به میدان برو و نترس. 👤 استاد ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ ⏺ «اللهم إِنْ هَمَمْنَا بِفَاحِشَةٍ شَجَّعَنَا عَلَيْهَا»؛ اگر بخواهیم گناهی مرتکب شویم، شیطان ما را تشجیع می‌کند و می‌گوید به میدان برو و نترس. «وَ إِنْ هَمَمْنَا بِعَمَلٍ صَالِحٍ ثَبَّطَنَا عَنْهُ»؛ اگر بخواهیم عمل صالحی انجام دهیم، آن را این قدر بزرگ و سنگین می‌کند تا نتوانیم آن را انجام دهیم. «يَتَعَرَّضُ لَنَا بِالشَّهَوَاتِ، وَ يَنْصِبُ لَنَا بِالشُّبُهَاتِ»؛ شهوت و شبهه دو پایه‌ی عملیات شیطان است. شهوات را برای ما جلوه‌گری و تزیین می‌کند و برای ما تولید شبهه می‌کند. امیر المؤمنین (علیه السلام) در نهج البلاغه می‌فرمایند: سهمی از باطل و سهمی از حق را می‌گیرد و اینها را با یکدیگر ممزوج می‌کند و تحویل ما می‌دهد و فتنه درست می‌کند. «إِنْ وَعَدَنَا كَذَبَنَا»؛ به ما وعده‌ی دروغ می‌دهد. «وَ إِنْ مَنَّانَا أَخْلَفَنَا»؛ در ما تولید آرزو‌های بی‌امتداد و بدون تحقق می‌کند. «وَ إِلَّا تَصْرِفْ عَنَّا كَيْدَهُ يُضِلَّنَا»؛ اگر کید او را از ما دور نکنی، حتماً گمراه می‌شویم. «وَ إِلَّا تَقِنَا خَبَالَهُ يَسْتَزِلَّنَا»؛ اگر ما را از طراحی و فسادانگیزی او حفظ نکنی، گرفتار خطا می‌شویم. «اللهمَّ فَاقْهَرْ سُلْطَانَهُ عَنَّا بِسُلْطَانِکَ»؛ (عنّا، یعنی من و فرزندانم) خدایا! سلطنت او را با قدرت خودت مقهور کن و او را در برابر بچه‌های من تضعیف کن. «حَتَّى تَحْبِسَهُ عَنَّا بِكَثْرَةِ الدُّعَاءِ لَکَ»؛ ما با دعای فراوان به درگاه تو موفق می‌شویم او را حبس کنیم. دعای حقیقی، حبس الشیطان را در پی دارد. «فَنُصْبِحَ مِنْ كَيْدِهِ فِي الْـمَعْصُومِينَ بِکَ»؛ تا ما از شر و کید شیطان، به مقام عصمت برسیم. این فراز نیز می‌خواهد بگوید که خودت باید به ما عصمت بدهی. کلمه‌ی کلیدی در برابر کید ، «کثرت دعا» بود. دعای فراوان و حال اضطرار و گریه و تضرع می‌خواهد تا بتوان در برابر شیطان مقابله کرد. برای خودتان و بچه‌هاو انتان دعا و تمنا کنید و هر کاری از دست‌تان برمی‌آید، اعم از فکر و ذکر و تربیت و ابتکارات تربیتی، همه را به میدان آورید. 👤 استاد ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
🔹 إنْ هَمَمْنَا بِفَاحِشَةٍ شَجَّعَنَا عَلَيْهَا، وَ إِنْ هَمَمْنَا بِعَمَلٍ صَالِحٍ ثَبَّطَنَا عَنْهُ ... 🔸خدايا شیطان چون آهنگ كار زشتى كنيم ، ما را بر آن دلير كند، و چون قصد كار شايسته‏اى كنيم، ما را از آن باز دارد 🔴 کار شیطان بعد از ارادۀ انسان 🔴 اقدام کردن، باز ایستادن 🔴 وسوسه 🔴 دروغ پذیری، خیال گرائی 🔴 آخرین حربۀ ابلیس 👤 آیت الله مرتضوی 👇 🔴 اقدام به هر فعلی نیازمند پنج حالت درونی: انگیزش، اراده، اهتمام، تصمیم و اقدام است. وقتی که این پنج مرحله فراهم شود، باز اقدام به دو گونه ممکن است: اقدام شجاعانه و اقدام با سستی. از کارهای شیطان «تشجیع به فعل قبیح» است: «إِنْ‏ هَمَمْنَا بِفَاحِشَةٍ شَجَّعَنَا عَلَيْهَا»: اگر به فعل قبیح اهتمام کنیم ما را به آن تشجیع می کند. ابلیس در هر مرحله از این مراحل پنجگانه، سعی خود را می کند تا همۀ آن ها را ایجاد کند. در این سخن، امام علیه السلام دو مرحلۀ اول و دو مرحلۀ آخر را ذکر نمی کند، مرحلۀ وسط را که «اهتمام» است فراز می کند، زیرا «تشجیع» در این مرحله است؛ اهتمام بر هر کاری سه صورت دارد: 1- اهتمام معمولی و طبیعی که نه جسورانه و شجاعانه باشد و نه با سستی. 2- اهتمام با سستی و عنصری از تردید و نگرانی. 3- اهتمام جسورانه و شجاعانه.👇 📋 https://plink.ir/ip1b5 دعا 🖋کانال انس با 🆔 @sahife2
شرح ( إِنْ هَمَمْنَا بِفَاحِشَةٍ شَجَّعَنَا عَلَيْهَا وَ إِن__ _ _ ...).pdf
484.8K
🔸خدايا شیطان چون آهنگ كار زشتى كنيم ، ما را بر آن دلير كند، و چون قصد كار شايسته‏اى كنيم، ما را از آن باز دارد ... 📜 عقل سالم حكم مى‏كند كه انسان از دشمن خطرناك كه به هيچ موجودى رحم نمى‏كند و قربانيش در هر گوشه و كنارى بر خاك هلاكت افتاده؛ سخت بپرهيزد. قرآن تأكيد مى‏كند كه حساب شيطان و همكارانش از ساير دشمنان جداست او و همكارانش شما را مى‏بينند درحالى كه شما آنها را نمى‏بينيد. به راستى بايد در برابر چنين دشمن ناپيدايى كه لحظات حمله او را با دقت نمى‏توان پيش بينى كرد، هميشه آماده دفاع بود. از آيات كريمه قرآن استفاده مى‏شود: شيطان سوگند ياد كرده كه: چند برنامه را در دعوت خود اجرا كند و گام به گام خود را به سوى هدف‏هايش نزديك سازد. 🔴 نويد و اميد دروغين ‏ 🔴 برنامه ‏هاى شيطان براى گمراهى انسان‏ دعا 🖋کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ رهایی از طناب 📜 یکی از شاگردان (ره) می گوید زمانی که در نجف اشرف و نزد شیخ انصاری به تحصیل مشغول بودم، شبی شیطان را در خواب دیدم که طنابهای متعددی در دست داشت، پرسیدم: این بندها برای چیست؟ پاسخ داد اینها را به گردن مردم می اندازم و آنها را به سمت خویش می کشم و به دام می اندازم، هرکدام از این طنابها برای یک شخص است زنجیری را دیدم که کلفت بود شیطان گفت: روز گذشته این زنجیر را به گردن شیخ مرتضی انصاری انداختم و او را از اتاقش تا وسط کوچه کشیدم، ولی علی رغم زحمات زیادم، شیخ از قید رها شد و برگشت. وقتی از خواب بیدار شدم، در تعبیر آن به فکر فرو رفتم. پیش خودم گفتم بهتر است که از خود شیخ تعبیرش را بپرسم از این رو، به حضور ایشان رسیدم، خواب خود را که برای ایشان تعریف کردم فرمودند: شیطان راست گفته است، زیرا آن ملعون می خواست مرا فریب دهد که به لطف خدا از دامش گریختم. شیخ انصاری در تعبیر آن خواب گفت: دیروز، من پول نداشتم، اتفاقاً چیزی در منزل لازم داشتیم، با خود گفتم یک ریال از مال امام زمان(عج) نزدم موجود است و هنوز وقت مصرفش نرسیده است، به عنوان قرض برمی دارم و روزهای بعد ادا خواهم کرد. یک ریال برداشته از منزل خارج شدم، همین که خواستم پول را خرج کنم، با خودم گفتم از کجا معلوم که من بتوانم این قرض را ادا کنم؟ و در همین اندیشه و تردید بودم که تصمیم خود را گرفتم، چیزی نخریدم و به خانه برگشتم و پول را سرجای خود گذاشتم. ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
zanjire-sheitan.alipanah-1.mp3
2.87M
🔈رهایی (ره) از طناب 🔴 امام صادق عليه السلام در وصيّت خويش به عبداللّه بن جندب مى‏فرمايد: يا عَبْدَ اللَّهِ لَقَدْ نَصَبَ إِبْليسُ حَبائِلُهُ فى‏ دارِ الْغُرُورِ فَما يَقْصِدُ فيها الَّا أَوْلِيائَنا. اى عبداللّه! همانا شيطان بزرگ در اين سراى پرفريب، دام‏هاى خود را پهن كرده و هدف او به غير دوستداران ما نيست. ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ وقتی که مامور انگلیسی در برابر عظمت عالم شیعه خرد شد! 🔴 من یک وقت در یکى از کتاب‌هایى که مربوط به جریان‌هاى سیاسى سال‌هاى استعمار است، خواندم که یک مأمور انگلیسى، خدمت (ره) رفت تا پول عمده‌اى را که مربوط به یک موقوفه‌ى معروف هند بود، به او بدهد. موقوفه‌ى هند را همه‌ى نجفی‌ها مى‌شناسند. این موقوفه تا زمان پدران ما هم وجود داشته است و کسانى در نجف متصدّى امور آن موقوفه بودند. آن زمان، این موقوفه بدنام نبود. کسى در هند از دنیا رفته و وصیت کرده بود که این مال عظیم را به اعلم علماى نجف بدهید و علما هم مى‌گرفتند. علماى بعد از شیخ هم - به عنوان اعلم علما - این را مى‌گرفتند. وقتى شیخ نگرفت، کسى که گرفته بود، بدنام شد. مأمور انگلیسى خدمت شیخ رفته بود تا آن پول را به او بدهد. گفته است: «خدمت شیخ رفتم - وضع منزل شیخ را هم تعریف مى‌کند که چگونه بوده است - وقتى پیشنهاد به این عظمت را به او عرضه کردم، نگاهى در آستین چپش کرد و گفت تکلیفم نیست؛ همین یک کلمه!» من شرح این قضیه را مدتها پیش خوانده‌ام. به نظرم مى‌آید که آن مأمور انگلیسى، به این تعبیر یا قریب به این تعبیر، گفته است: «مقابل این عظمت، خُرد شدم - یا هضم شدم -.»یک کلمه‌ى مختصر و دیگر هم جواب نداد و تمام شد. خوب؛ شیخ چقدر مى‌توانست از آن پول براى دنیاى اسلام و براى حوزه‌ى علمیه استفاده کند؟ ببینید؛ عظمت بینش و شعور معنوى و استقامت روحى این مرد، این‌جا معلوم مى‌شود.» ۲۱/۰۹/۱۳۷۳ ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2