فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 شرح فرازی از قسمت آخر دعای عرفه
✅ حضرت امام خمینی(ره)
⚠️ اطلاعیه
✅ به استحضار می رساند به مناسبت "عید غدیر" مراسم جشن و سخنرانی با حضور حضرت استاد برگزار می شود
⬅️ یکشنبه ۲۶ تیر ، همراه با نماز مغرب و عشا
🔍 مکان: قم ، خیابان ایستگاه راه آهن ، کوچه ۱۸ ، حسینیه الزهرا (س)
🔰 خواهشاً از پارک کردن ماشین در کوچه ۱۸، جداً خودداری فرمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓اگر خدا مرا دوست دارد پس چرا این همه بلا سرِ من می آورد
#کلیپ_صوتی
⚠️ اطلاعیه
✅به استحضار می رساند به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم، مراسم روضه و سخنرانی( استاد غفاری) در دهه اول برگزار میگردد.
🦋 زمان: از روز یکشنبه (شب سوم محرم) همراه با نماز مغرب و عشا
🔍 مکان: قم ، خیابان ایستگاه راه آهن ، کوچه ۱۸ ، حسینیه الزهرا (س)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#محرم_رسید
❤️ اباعبدالله(ع) باز برای نجات ما آمد
❤️ محبّت شديد امام حسین (ع) به عبادت
▪️عمربن سعد، عصر تاسوعا فرمان داد كه لشكر به طرف خيمه هاى امام- عليه السّلام- حركت كنند. امام از برادر خواست تا از آنان، علّت اين امر را جويا شود. پس از بازگشت برادرش عباس- عليه السّلام- از نزد آنان و آوردن پاسخ آن ها، حضرت سيّدالشّهدا- عليه السّلام- به ايشان فرمود: بازگرد و اگر مى توانى تا فردا اين امر را تأخير بيانداز و آن ها را امشب از ما دور بدار.
▪️«لَعَلَّنا نُصَلّى لِرَبِّنَا اللَّيْلَةَ وَ نَدْعُوهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ فَهُوَ يَعْلَمُ أَنّى كُنْتُ أُحِبُّ الصَّلاةَ لَهُ وَ تِلاوَةَ كِتابِهِ وَ كَثْرَةَ الدُّعاءِ وَ الإِسْتَغْفارِ.» شايد امشب براى پروردگارمان نماز به جاى آريم، و به درگاه او دعا نموده و طلب مغفرت كنيم؛ زيرا او مى داند كه من نمازِ براى او، و خواندن كتابش و زيادى دعا و استغفار را دوست دارم.
🔷 اهميّت اين قسمت از كلام حضرت در اين است كه شخصيّت والايى چون سيّد الشّهدا- عليه السّلام- كه معصوم است، مى خواهد در آخرين لحظه هاى حيات، حداكثر بهره را از زندگى دنيوى ببرند؛ لذا دليل درخواستِ تأخير جنگ از دشمن را، اشتغال به نماز و دعا و تلاوت قرآن و استغفار ذكر مى فرمايد.
🔷 اگر هيچ دليلى در لسان شرع بر اهميّت اين چهار امر نبود، همين سيره ى عملى سيّد الشّهدا- عليه السّلام- و شدّت اهتمامى كه به آن ابراز داشت، براى ما پيروان ايشان كافى بود تا ملاك بهره ى دنيوى خود را از زندگى مشخّص كنيم و از عمر خود، بيشترين بهره را ببريم.
📖 کتاب فروغ شهادت (حضرت استاد سعادت پرور) ، ص ۱۴۶ و ۱۴۷
🦋 اهميت خواندن هزار مرتبه سورۀ توحيد در روز عاشورا
⚫️ مرحوم سيّد پس از ذكر سه زيارت براى سيّدالشّهداء-عليه السّلام-، به حديثى اشاره فرموده به اين كه هر كس روز عاشورا ١٠٠٠ مرتبه سوره اخلاص را بخواند:
«نَظَرَ الرَّحْمنُ إِلَيْهِ وَ مَنْ نَظَرَ الرَّحْمنُ إِلَيْهِ،لَمْ يُعَذِّبْهُ أَبَداً.»
خداوند رحمت گستر به او نظر مىكند و هر كس كه خداوند رحمان به او نظر كند، هيچ گاه او را عذاب نمىكند.
⁉️ به راستى سوره توحيد،چه خصوصيّتى را به خواننده از نظر معنى القا مىكند، آن هم در آن روز كه مصائب حسين بن على-عليهما السّلام- و اهل بيت و اصحابش، همه شيعيان را آزرده خاطر نموده است؟
✅ مىتوان گفت: واقعه كربلا و توجّه به آن و اقامه عزادارى و گريستن بر آن مصائب، اگرچه بسيار پسنديده است، امّا به حسب صورت، شيعيان را چنان غرق در آن حادثه مىكند كه ممكن است براى غير «بندگان خاصّ الهى»، سبب «غفلت» از خداوند متعال شود، بدين جهت به قرائت آن سوره دستور داده شده، تا شيعيان با توجّه به حضرت بارىتعالى، خويش را از آن غفلت جدا سازند و علاوه، به خود آرامش دهند و بدانند خداوند را در اين امر، خيرات و بركاتى شايان براى اسلام و اهل آن خواهد بود و نابودى دشمنان آن حضرت-عليه السّلام- نيز از آن خيرات است، چنان كه فرموده شده : «نَظَرَ الرَّحْمنُ إِلَيْهِ»؛ در واقع توجّه به توحيد، تسليت و آرامش دهنده مصيبت ديده خواهد شد، لذا صفت رحمانيّت در جمله فوق استعمال شده؛ نه اسم جلاله «اللّه» و اين توجّه است كه صاحبان عزا را(كه همان شيعيانند)، سبب آرامش و تسليت مىشود.
❤️ اين رويّه(يعنى توجّه دادن بندگان الهى از جانب معصوم-عليه السّلام- به توحيد در تمام زندگى)،مطلبى است كه آن بزرگواران از كتاب الهى گرفتهاند و در هر كلام بندگان را اوّل، به حقّ سبحانه توجه مىدهند و سپس از مشكلات و گشايش آن ذكر مىكنند (بالأخص در دعاها) تا مبادا گرفتارىهاى عالم طبع، سبب غفلت مؤمنين از برطرفكننده و گشوده شدنش به دست با كفايت حقّ سبحانه گردد.
📚 نور هدایت، استاد سعادت پرور ، ج ۴، ص ۲۸۹ و ۲۹۰
✾•┈┈••✦••┈┈•✾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ ثروتمند ترین فرد در تمام عوالم هستیم چون حسین (ع) را داریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ خودت را در این ۴۰ روز به اباعبدالله (ع) بسپار
🔆طی کردن ره صد ساله در یک سال
❤ بسمه تعالى
به يكى از دوستان صميمى و ياران طريقت نوشته شده است.
تصدّقت شوم!
نظر به محبّت ديرينه كه با شما و دوستان همطريق خود دارم،لازم دانستم امورى كه در سلوك الى اللّه به نفع سالك است،تذكّر دهم؛در صورت مراعات،ره صد ساله، يك ساله طى شود،ان شاء اللّه.
١. فعل واجبات و ترك محرّمات،پس از آن مستحبات را حتّىالمقدور به جاى آورد و ترك مكروهات كند.از مستحبّات،نماز شب و بيدارى قبل از اذان صبح را بسيار اهميّت دهد،هم چنين نماز اوّل وقت،قرائت قرآن و توسّل به رسول -صلّى اللّه عليه و آله و سلّم-و اولادش-عليهم السّلام-را ترك نكند.
٢. ملازمت استاد و عمل به گفتار ايشان،و ذكر حالات و مقامات و مشاهداتى كه پيش مىآيد؛بلكه اگر خوابى هم باشد بگويد،و اظهار نظر نكردن در نظر استاد.
٣. از افراط و تفريط در هر امرى،احتراز جويد.
٤. از استماع سخنهايى كه تفرقهى حواس مىآورد،هم چنين از مراوده با اشخاص بىموالات در گفتار و رفتار-اگر چه سالك باشد-بايد احتراز جست.
٥. مراوده با سالكِ مراقب،بسيار خوب است،ولى اگر صاحب عقايد خاصّ باشد، نسبت به امور سلوكى،نبايد جز به آنچه استادش دستور مىدهد،متوجه باشد؛زيرا ايجاد تفرقه مىكند.
٦. با اهل دنيا و كسانى كه جز همّ خوردن و خوابيدن و به سر اين و آن زدن همّى ندارند،مراوده مضرّ است مگر به قدر ضرورت.
٧. سالك بايد همّ خود را صرف خود كند و به خود بپردازد،عمر خود را به گفتار در عقب اين و آن-اگر چه غيبت نباشد-نگذراند،از سخنان بىفايده احتراز جويد.
٨. سكوت را شعار خود قرار دهد مگر به قدر احتياج؛زيرا بيشتر لغزشها،سببش زبان است.
٩. از خواهشهاى نفسانى-حتّىالمقدور و مع التشخيص-احتراز جويد،در هر امرى و با سركشى نفس استخاره كند كه لااقل مرجّحى براى فعلش پيدا شود.
١٠. داخل هر كار و عملى،بدون تأمل-اگرچه مدّتى طول كشد-نشود،و مشورت با استاد و دوستانِ سالك هم بسيار لازم است.
١١. امورى كه براى سالك پيش مىآيد،از گفتن به غير از استاد،بايد احتراز كند تا زمانى كه نفس او به مرحلهى اطمينان نرسيده است.
١٢. از بدبينى نسبت به عبد خدا بايد احتراز جست و به فكر اصلاح خود افتاد،و موشكاف در خود شد تا عيوب ديگران،در نظر نيايد.البته مسألهى امر به معروف و نهى از منكر مطلب ديگرى است.
١٣. چون تمام مجاهدات و زحمات براى آن است كه روح تقويت شود و نفس از اين عالم طبيعت انقطاع پيدا كند؛لذا در تقويت آن بايد كوشيد و تقويتش آن است كه به امور مذكوره اهميت داده شود،به قدر امكان،و از تقويت جهات مادّى،بيش از ما يحتاج،بپرهيزد.
📚 رسائل عرفانی ، استاد سعادت پرور ، نامه ۱۳ ، ص ۲۳۰
هدایت شده از شهد عشق (استاد غفاری)
طلب حقیقی.mp3
7.52M
✅ درسهای سلوکی حضرت رقیه سلاماللهعلیها
🔅 راه روشن نگه داشتن آتش درون تا وصال محبوب و «حلّت بفنائک»
#بیانات آیتالله سیدروحالله صدرالساداتی
🏴 شهادت حضرت رقیه سلاماللهعلیها
✾•┈┈••✦••┈┈•✾
❤️ شهد عشق
🏴 @ShahdEshgh
سالکان دلسوخته
🔰سعی کنید هم ذهناً هم قلباً هم عملاً با حسین(ع) باشید
💔ما می خواهیم خودمان را نشان بدهیم که هستیم با آقا؛ والّا آقا همیشه با ماست، هیچوقت از ما جدا نیست. «هو معکم اینما کنتم»
✅ هر خوبی ای که از شما سر می زند: «ما رمیتَ إذ رمیتَ ولکنّ اللهَ رمی» یا ریشه ی تمام خوبی ها ما اهل بیتیم، از ما صادر می شود.
❓اینها بدین معناست که آنها با ما هستند، ما ببینیم چقدر با اونها هستیم؟ هر چه میتوانید بیشتر با اونها باشید.
⁉ ما بالقوه شیعه هستیم، باید «مواظبت» و «همراهی» کنیم تا این شیعه بودنمان را ثابت کنیم.
🌸 همین الان حضرت امام در این انقلاب شکوهمند، این سفره را باز کرده برای من و شما؛ میتوانیم غواصی کنیم و می توانیم بی خیال بشویم و فرصت ها را از دست بدهیم.
🔥 شما می دانید این مباحث، با «فطرت» شما هماهنگ هست، لذا در دلتان می نشیند و قبول دارید و همراهی می کنید، برای اینکه ما «هیچوقت» از اهل بیت جدا نیستیم.
🔰«ما رمیتَ إذ رمیتَ ولکنّ اللهَ رمی» یعنی چی؟ یعنی هر خوبی از تو صادر می شود، از منِ خدا صادر می شود؛ یعنی خدا تو وجود من هست، با من هست، همراه من هست، در قلبم هست، در ذهنم هست، در فکرم هست، در چشمم هست.
✅ پس هر جا خدا هست، اهل بیت هست. و هر جا اهل بیت هست، عنایت و لطف اونها هست.
⚠ امام حسین (ع) همه ما را سوار کشتی خود کرده است. مواظب باشیم ازش خارج نشویم.
❓چگونه از کشتی خارج نشویم؟ فرمودند که از «مجاهده» دست برندارید، یعنی «مبارزه با نفس». تنها راه، مخالفت با نفس هست؛ هر چی خواست «نه» بگویید، حتی یک کلام اضافی؛ یعنی اینقدر مواظبش باشید.
🔵 همه ی ما مردانه «مواظبت» کنیم. به حول و قوه ی الهی، همه ی افتخارات مال ماست.
♥ بگذارید اهل بیت که اینقدر به ما عنایت و توجه دارند، ما هم ثابت کنیم که «دوستدار» آنها هستیم، «مطیع» آنها هستیم، «عاشق» آنها هستیم.
⚡ اگر اینجوری باشد، دیگر امتحانات الهی، پیشامدهای روزگار، هیچ چی شما را اذیت نمیکند و ناراحت هم نمی شوید. هر اتفاقی بیفتد، خودتان را دست حضرت باری تعالی سپردید؛ سعی می کنید «به امر مولا و برای مولا»، از فرمان او کوچکترین خارج نشوید.
🔆 آدم سعی بلیغ بر این دارد ولی در این سعی، همانند دونده ای که می دود و هیچ هدفی جز رسیدن به مقصد ندارد، ولی پایش پیچ می خورد یا به مانعی برخورد می کند و می افتد، سریع باید بلند بشود و برود. افتادن هم طبیعی است.
💯 تا رسیدن به اون مقامات عالیه که امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) ما را می برند، تا به اونجا نرسیم از پا نمی نشینیم، همانند آن دونده.
خالصانه بگویید حسین .mp3
3.19M
🔰 حرکت اربعین یقیناً شیدایی است
❤️ سعی کنید دلداده باشید، خالصانه بگید حسین، هیچ طمعی نداشته باشید.
🦋 شیدا یعنی عاشق. عاشق حتی توجه یار را هم نمی بیند که یار به او توجه بکند یا نکند؛ چون این می شود نتیجه. عاشق فقط دل می دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ در اربعین، مقدمات باور قلبی فراهم شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ احادیث را باور کنید
⚠️ اطلاعیه
✅ به استحضار می رساند به مناسبت فرا رسیدن ایام رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مراسم سخنرانی حضرت استاد و روضه برگزار میگردد.
🦋 زمان : شنبه ( ۲ مهر ماه) ، همراه با نماز مغرب و عشاء.
🔎 مکان : قم ، خیابان ایستگاه راه آهن ، کوچه 18 ، حسینیه الزهرا(س).
1⃣ (صفحه اول)
❓ مقصود از سلامهايى كه در قرآن شريف و نماز و يا زيارتها و دعاها نسبت به پيامبران و معصومان-عليهمالسّلام- وجود دارد چيست؟
✅ ابتدا بايد توجّه داشت كه:
🔰 اوّلاً: «سلام»، به معناى امنيّت و اسمى از اسماى الهى است؛ زيرا خداوند ذاتى است كه از هرگونه ضعف و حاجت و فقر و نقص و محدوديّت به دور و از همهى شوائب و نواقص ممكنات، حتّى از كثرت صفات بر ذات در سلامت و امن است؛ چنان كه اين آيه بدان اشاره دارد:
هُوَ اللّهُ الَّذِي لا إِلهَ إِلاّ هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ
اوست خدايى كه جز او معبودى نيست؛ همان فرمانرواى پاك سلامت.
🔰 ثانياً: «سلام»، همان گونه كه اشاره شد، به معناى«امنيت»مىباشد؛ چنان كه اين آيه بدان ناظر است:
إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنّاتٍ وَ عُيُونٍ* اُدْخُلُوها بِسَلامٍ آمِنِينَ
بىگمان، پرهيزگاران در باغها و چشمهسارانند.[به آنان گويند:]با سلامت و ايمنى در آن جا داخل شويد.
و استعمال اين گونه امنيّت در قرآن، دربارهى بندگان الهى بر دو قسم است:
🔅 الف.امنيّت ظاهرى(دنيوى و اخروى)
چنان كه آيات بسيارى بر آن دلالت دارد، از جمله:
🔹١. وَ إِذا جاءَكَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِآياتِنا فَقُلْ سَلامٌ عَلَيْكُمْ
و چون كسانى كه به آيات ما ايمان دارند نزد تو آيند، بگو:درود بر شما.
🔹٢. قِيلَ يا نُوحُ اهْبِطْ بِسَلامٍ مِنّا وَ بَرَكاتٍ عَلَيْكَ
گفته شد:اى نوح، با درودى از ما و بركتهايى بر تو و بر گروههايى كه با تواند، فرود آى.
🔹٣. وَ نادَوْا أَصْحابَ الْجَنَّةِ أَنْ سَلامٌ عَلَيْكُمْ
و بهشتيان را-كه هنوز وارد آن نشده و[لى بدان] اميد دارند-آواز مىدهند كه:
سلام بر شما.
🔅 ب.امنيّت معنوى و فطرى و عصمت از هر ناهموارى توحيدى و فطرى و بهرهمندى از شهود جمال و كمال حقّ سبحانه؛ خواه در دنيا و خواه در آخرت، كه اين گونه امنيّت در مرحلهى اوّل (به نصّ آيات شريفهى ذيل)شامل پيامبران و معصومان-عليهمالسّلام- و سپس براى ديگر مؤمنان واقعى(به پيروى از ايشان)است.
🔹١. خداوند دربارهى حضرت يحيى-عليهالسّلام- مىفرمايد:
وَ سَلامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَ يَوْمَ يَمُوتُ وَ يَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا
و درود بر او، روزى كه زاده شد و روزى كه مىميرد و روزى كه زنده برانگيخته مىشود.
🔹٢. و دربارهى حضرت عيسى-عليهالسّلام-از زبان خود وى مىفرمايد:
وَ السَّلامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدْتُ وَ يَوْمَ أَمُوتُ وَ يَوْمَ أُبْعَثُ حَيًّا
و درود بر من،روزى كه زاده شدم و روزى كه مىميرم و روزى كه زنده برانگيخته مىشوم.
🔹٣. و دربارهى حضرت نوح-عليهالسّلام-فرموده است:
سَلامٌ عَلى نُوحٍ فِي الْعالَمِينَ
درود بر نوح در ميان جهانيان.
🔹٤. و نسبت به حضرت ابراهيم-عليهالسّلام- مىفرمايد:
سَلامٌ عَلى إِبْراهِيمَ
درود بر ابراهيم.
🔹٥. دربارهى حضرت موسى و هارون-عليهماالسّلام-مىفرمايد:
سَلامٌ عَلى مُوسى وَ هارُونَ
درود بر موسى و هارون.
🔹٦. و نسبت به حضرت الياس-عليهالسّلام-فرموده است:
سَلامٌ عَلى إِلْياسِينَ
درود بر پيروان الياس.
🔹٧. به صورت عمومى، دربارهى پيامبران و بندگان برگزيده و مؤمنان واقعى مىفرمايد:
الف. وَ سَلامٌ عَلَى الْمُرْسَلِينَ
و درود بر فرستادگان.
ب. قُلِ الْحَمْدُ لِلّهِ وَ سَلامٌ عَلى عِبادِهِ الَّذِينَ اصْطَفى
بگو:سپاس براى خداست، و درود بر آن بندگانش كه [آنان را] برگزيده است.
ج. إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ يَهْدِيهِمْ رَبُّهُمْ بِإِيمانِهِمْ ... دَعْواهُمْ فِيها سُبْحانَكَ اللّهُمَّ وَ تَحِيَّتُهُمْ فِيها سَلامٌ وَ آخِرُ دَعْواهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ
كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كردهاند، پروردگارشان به پاس ايمانشان آنان را هدايت مىكند...نيايش آنان در آن جا سبحانك اللّهم [خدايا! تو پاك و منزّهى] و درودشان در آن جا سلام است، و پايان نيايش آنان اين است كه: رب العالمين [ستايش ويژهى پروردگار جهانيان است].
د. سَلامٌ هِيَ حَتّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ
[آن شب] تا دَمِ صُبح،صلح و سلام است.
🔽 (ادامه دارد)
2⃣ (صفحه دوم)
✅ اكنون پس از اين مقدّمهى كوتاه بايد ديد مقصود از سلامهايى كه در قرآن شريف، نماز، زيارتها و دعاها دربارهى پيامبران و معصومان-عليهمالسّلام-وارد شده، چه معنى دارد؟
🔆 ١. ممكن است مراد از آنها، مخاطب قرار دادن مقام نورانيّت و ولايت ايشان باشد؛ چنان كه در سلام(استحبابى)نماز گفته مىشود:
«أَللّهُمَّ أَنْتَ السَّلامُ وَ مِنْكَ السَّلامُ وَ لَكَ السَّلامُ وَ إِلَيْكَ يَعُودُ السَّلامُ.»
خدايا، تو خود سلامى و سلام از توست و سلام براى توست و سلام به سوى تو باز مىگردد.
نيز دربارهى صلوات بر محمّد و آل محمّد-عليهمالسّلام- در حديثى آمده است كه امام موسى بن جعفر-عليهالسّلام- به نقل از پدر بزرگوارش مىفرمايد:
«مَنْ صَلّى عَلَى النَّبِىِّ وَ آلِهِ، فَمَعْناهُ أَنّى أَنَا عَلَى الميثاقِ وَ الوَفاءِ الّذى قُلْتُ حينَ قَوْلِهِ: أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالُوا بَلى.»
هر كس بر پيامبر اكرم-صلّى اللّه عليه وآله وسلّم- و آل او صلوات بفرستد، معناى آن اين است كه من خود، بر همان پيمان و وفايى كه هنگام فرمايش الهى:«آيا پروردگار شما نيستم؟ گفتند:بله» گفتم: استوارم.
🔆 ٢. ممكن است مراد، همان امنيّتِ از خطا و اشتباه و عصمت از گناه و غفلت و خطاى در پياده كردن امر رسالت(نسبت به رسول) و وصايت(نسبت به وصىّ) باشد، و با خطاب سلام به آنان اظهار بداريم كه: شما از آن امور مبرّا هستيد.
چنان كه در يكى از زيارتهاى سيّدالشّهدا-عليهالسّلام- آمده است:
«أَلسَّلامُ عَلَيْكَ يَوْمَ وُلِدْتَ،وَ يَوْمَ تَمُوتُ،وَ يَوْمَ تُبْعَثُ حَيّاً.»
سلام بر تو روزى كه تولّد يافتى،و روزى كه جان مىسپارى، و روزى كه زنده، مبعوث مىشوى.
🔆 ٣. ممكن است مقصود، مخاطب قرار دادن ايشان به سلام-كه اسمى از اسماى الهى است-باشد، به اين ترتيب مىخواهند به ما يادآور شوند كه: برجستگان الهى را با تشريف اسم الهى بخوانيد.
🔆 ٤. ممكن است منظور از سلام بر آن بزرگواران، همان معنايى باشد كه براى «صلوات» بر آنان گفته شده، يعنى درخواست رحمت خاصّ الهى براى ايشان، در برابر تلاشهايى كه براى هدايت ما انجام دادهاند، و امنيّت مطلق و عصمت از هر خطا و غفلت هم از رحمتهاى خاصّ الهى است (گرچه اين خواستهى ما در مقابل آنان، ناچيز است)، در واقع ما با اين خواسته، رحمت خاصّ الهى را براى خود تمنّا مىنماييم؛ زيرا خداوند آنان را در همهى كمالات، بىنياز گردانيده است.
🔰 گرچه مىتوان گفت: همهى احتمالهاى مذكور نسبت به پيامبران و اوليا و اوصيا-عليهمالسّلام- صحيح است، امّا نسبت به سلامهاى معمولى مؤمنان به يكديگر و يا در سلامهاى نماز و غيره، شايد منظور يكى از وجوه گذشته و يا درخواست امنيّت ظاهرى از بلاهاى دنيوى و ابتلائات اخروى باشد، كه در ابتداى اين بيان، به آن اشاره شد، واللّه اعلم.
📚 کتاب فروغ شهادت (حضرت استاد سعادت پرور) ، ص ۳۸۳ تا ۳۸۸
هدایت شده از سالکان دلسوخته
برطرف کردن حجاب ها و تعلقات قلبی .mp3
3.7M
❤️ زندان تعلقات، مانع مشاهده الطاف الهی
#کلیپ_صوتی
✾•┈┈••✦••┈┈•✾
❤️ شهد عشق
✅ @ShahdEshgh