چشم سفید/ ختم الکلام
با اذان انتظار، چشم باز کردم😘
برای اولین بار در این ماه، آن هم در روز آخر، سحر بیدار نشدم!
و جدا از محروم شدن از برکات معنوی لیالی این ماه مبارک،😔
حالا با گشنگی مون چه کنیم!🤓
تازه اینجا نیم ساعت دیرتر افطار میشه🤔😂😂
به قول برادر رضایی، خیلی حرفه ها!
در همین اندیشه، زمانی گذشت..
خوشحال شدم
حتما خواب بودم و هنوز اذان صبح نگفته اند
اما نه انگار واقعا بی سحری شدیم😂
حالا فکر میکنید مثلا اگه سحری بلند میشدم، چی میخوردم؟
همون بادمجون افطاری رو😢
خبر بدتری که در این گیر و داد، لگدی به اعصابمان زد،
تمام شدن اینترنت نامحدود یکماهه ام بود!
خدایا این همه مصیبت رو چرا قسط بندی نکردی اونم با شیب ملایم!
شاید همه ی این مصائب توطئه گروه B باشع!
چندتا نامه ی چندخطی هم برای بعضی پسرهای نوجوان و جوان
و البت شمار اندکی از دختران😊
نوشته ام
که زحمت تحویلش با فرمانده پایگاه😘
کاری ندارم به جز انتظار افطار
ان شاء الله فردا نماز عیدی خوانده، به کرند میروم.
تدابیری هم برای شرکت روستائیان اندیشیده ام
ببینیم چه می شود؟
برادر محمدحسن سؤال داشت که با این وضع و اوضاع تبلیغ شما فایده ای هم داشته؟
برخی دیگر از دوستان هم همین سؤال رو داشتن و احیانا دارن.
ببینید
در کل یه بخشی از غر زدن های من هم ننه من غریبم بازی بود😢
اینجا همانطور که گفتم، مردم مهربانی دارد😘😘
البته خدا کنه مسلمونم باشن😍😍
به سؤال بالا پاسخ های متفاوتی میشه داد که بخشی از آن در نوشته های قبلیم موجود است.
مثلا یه بار درمورد وضعیت طلاق در ایران می پرسید.
اینجا، موقعیت های مختلف، پاسخهای متفاوتی می طلبد🤔
مثلا در فضای اشفاق و انذار میگیم:
اوضاع خیلی خرابه!
اصلا طلاق میون طلبه ها چقدر زیاد شده و ....
اما یه بار یه مثلا روشنفکری در دفاع از غرب، داره به اسلام اشکال میگیره
اونم با آمارهای من درآوردی از قم و مشهد!
خوب حقیقتا کشورمون در طلاق جزو ۱۰ کشور آخر دنیاست
ضمن اینکه این پدیده ممکنه در بعضی کشورها قانونی نباشه یا اساسا انگیزه ای برای ثبت اون وجود نداشته باشه
برخلاف ما که فقط کلی احکام شرعیمون به طلاق تعلق میگیره.
ضمن اینکه همون کثرت طلاق در ایران
اتفاقا معلول رخنه ی فرهنگ غربی است
و این مسئله شواهد زیادی داره.
تأثیر مبلغ در اینجور مناطق هم همینه
نمیشه جواب یکدستی به این سؤال داد.
اصل حضور روحانی که مشخصه برای بعضیها خیلی سنگینه،
تبلیغ چهره به چهره،
نمایش چهره ی منطقی و با عطوفت از دین در برابر سؤالات و شبهات،
اصل اتمام حجت
و اساسا تأثیراتی که این سفر برخود مبلغ به عنوان یک واحد انسان میگذاره،
جای بحث فراوونی داره!
مثلا اگه حقیر قم بودن، چه غلطی میکردم؟!
عین آمریکا، هیچ غلطی!
با مطالعه ریز و دقیق عرض میکنم؛
جریانات تبلیغی اهل سنت، دقیقا روی همینجور تبلیغ ها کار میکنن
اونوقت ما یه سری توقعاتی از خودمون داریم که خدا هم نداره!🤔
بعضی وقتها نیگاه میکنم
ماها هم عجیب طلبه هایی شدیم!
عین کرم آسکاریس داریم به خودمون می لولیم!
درس و تدریس بین خودمون!
عین کسی که رو به آینه جوک میگه و خودش هم میخنده🤔
واقعا فکر کردید که یک پنجم عرق زحمت مؤمنین رو چرا حروم ما میکنن!؟
عجیبه که هدف هممون هم اجتهاده!
یه ۱۰ روز تبلیغ تفریحی هم که حتما منافات داره!
ایکاش! همون درس رو لااقل میخوندیم😡
علی أی حال
مطابق آیه نفر،
وظیفه مون، اسلام شناسی و مهمتر از اون، انذاره🤔
وظیفه خدا هم یه چیزایی هست که احتمالا کاملا بهش واقفه😳😘
خدا هم میگه:
انک لاتهدی من احببت
و لکن الله یهدی من یشاء
خوب؛
До свидания
خداحافظیش هم به زبون قرقیزی نوشتم تا حالشو ببرید.
@sarbaztalabe
هدایت شده از روزنه
اتفاقی تازه و قابل تقدیر در مبارزه با #جرائم_منافی_اخلاق در #تهران
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
جهت تسریع در روند برخورد قانونی با جرائم منافی اخلاق و عفت عمومی در تهران، شهروندان اخلاق مدار تهرانی می توانند با مسئولین قضایی همکاری نمایند.
لذا به محض اطلاع دقیق از وقوع چنین جرائمی اعم از؛
«کشف حجاب در خودرو»، «کشف حجاب یا سرو مشروبات یا برگزاری مراسم مختلط رقص در اماکنی همچون سفره خانه، کافه، رستوران، مراکز خرید، باغ تالار و...»، «اطلاع از برگزاری پارتی های شبانه یا خانه های فساد و فحشا»، «انتشار مطالب خلاف عفت در اینستاگرام و تلگرام و...» در تهران،
حتی المقدور نسبت به #مستندسازی اولیه ( تهیه فیلم و عکس و معلوم نمودن محل وقوع جرم و ذکر نوع خودرو و زمان و مکان رویت آن) اقدام نموده و مستندات و گزارش خود را به شماره ۰۹۰۵۴۳۰۹۴۸۴ در پیام رسانهای سروش، ایتا و... ارسال و پیگیری آن را از سرپرست دادسرا مطالبه کنید.
🔸در مقابله با اخلاق ستیزی سازمان یافته، همگی رسانه باشیم🔸
🔻دادسرای ناحیه ۲۱ (ارشاد) تهران واقع در تهران، میدان آرژانتین، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست سابق) جنب بیمارستان آسیا.
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
💥فوری/واکنش سریع
💥توییت آکنده از عصبانیت تاجزاده در واکنش به انتشار خبر دعوت از مردم برای همکاری با قوه قضاییه در مقابله با مفاسد اخلاقی.
لینک خبر مورد بحث:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/1384
🔹تنها کسانی از مقابله با #مفاسد_سازمان_یافته ناراحتند که یا در جرگه مفسدان قرار دارند و یا از ترویج #فحشا و #فساد، #کاسبی_قدرت و #سیاست دارند!
اراذل و اوباش مورد اشاره آقای تاجزاده، همان #شعبان_بی_مخ_های_کودتاچی و #غربزده اند که از ۲۸مرداد۳۲ تا #فتنه۸۸، در اردوگاه قبله و قبیله آقای تاجزاده منزل کرده اند!
اکنون وقت آن است #حزب_الله غیور برای دفاع از نوامیس ایرانیان، در همیاری با عناصر شجاع قوه قضاییه پیشگام شوند و در کنار مردم ناموس پرست ایرانی وارد میدان شوند.
🔹برای مقابله قانونی با فتنه فحشا و فساد سازمان یافته، رسانه باشیم🔸
🔶پی نوشت
فتنه طلبان هموارد به طرح دوگانه مردم/قانون دست می زنند و تلاش دارند جو عمومی را #مرعوب سازند حال آنکه در این مرحله، نه تنها زیست هیچ یک از شهروندان و عموم مردم عزیز تهران در مخاطره نمی افتد که با از بین بردن شبکه های فساد، امنیت اخلاقی همه طیف های فکری و سیاسی در پایتخت فراهم می شود.
@rozaneebefarda
ظرفیت محدود است و حضور برای دانشجویان تنها با ثبت نام امکان پذیر است.
مقتضی است علاقهمندان جهت پیش ثبتنام، اطلاعات ذیل را تا تاریخ
۱۹/ ۰۳ / ۱۳۹۸
به رایانامه انجمن علمی فلسفه دانشگاه تربیت مدرس
(tmu.philosophy@gmail.com)
مشخصات خود شامل نام و نام خانوادگی، سوابق تحصیلی و پژوهشی، رایانامه و تلفن را ارسال کنند.
هزینه ثبت نام متعاقباً اعلام خواهد شد.
هزينه اي هم براي پذيرايي ناهار و ميان وعده ها دريافت مي شود.
@salmanraoofi
هدایت شده از روشنگری
16.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴📽 سعید عابد، راننده قانونمدار اسنپ مهمان برنامه صبحگاهی شبکه 3 شد!☝️
🔺جزئیات ماجرای پیاده کردن زن بدحجاب از اسنپ به روایت خود راننده در پخش زنده تلویزیون
#اسنپ
🆘 @Roshangari_ir
🔆اظهارنظر فقهی آیتالله سیفی مازندرانی پیرامون افشای مفاسد اخلاقی و اجتماعی
بسمه تعالی
آیا مستند سازی از تظاهر به فساد و فحشاء در اماکن عمومی با دستور مسئولین قضائی جائز است؟
آیا این عمل تجسس و یا دخالت در امور دیگران محسوب میشود؟
آیا اقدام به تهیه فیلم و عکس از متظاهرین به فحشاء و معصیت با حقوق شهروندی مغایر و مصداق اشاعه فحشاء است؟
🔸 پاسخ آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله را بخوانید؛
بسمه تعالی
✅ امر به معروف و نهی از منکر و قلع مادهی فساد و جلوگیری از فحشاء و هرزهگی و لایبالیگری از اهم واجبات شریعت بلکه در برخی روایات از آن به فریضهی بزرگ یاد شده است که سایر واجبات و تکالیف شرعیه و اقامه همه فرائض و حدود و احکام الهی به انجام آن وابسته است.
✅ امام باقر علیه السلام فرمودند:
(فریضة عظیمة بها تقام الفرائض)
وسائل الشیعة باب 1 من ابواب الامر و النهی.
و نیز در روایات اهل بيت عليهم السلام آمده است:
جامعهای که در انجام دادن این فریضه کوتاهی کند خداوند متعال آنان را مبتلی به انواع عذاب نموده و سلطان ظالم و فاسق را بر آنان مسلط گردانیده و دچار ذلت و نکبت می کند. (آدرس قبل)
✅ همچنین در نصوص کتاب مجید و روایات متواتر بر ضرورت و وجوب امربهمعروفونهیازمنکر اشاره شده است، و نیز وجوب اقامه این فریضه مورد اتفاق همه فقهای فریقین می باشد.
✅ و همچنین ولایت حاکم شرع بر اجرای قهری این فریضهی بزرگ مورد اتفاق فقهای امامیه بوده و روایات زیادی بر آن دلالت دارد بلکه برخی روایات بر اختصاص این مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر به حاکم شرع دارد.
✅ امام صادق علیه السلام در معتبرة مسعدة فرمودند :
(انما هو علی القوی المطاع العالم)
العالم الکافی ج 5 ص 59.
✅ علاوه بر این، ولایت شرعی بر این مهم، متقین از مدلول ادله ی ولایت مطلقه فقیه است.
بدون تردید رئیس قوه قضائیه
منصوب از جانب ولی امرمسلمین بوده، و ولایت شرعی بر انجام این فریضه ی بزرگ و کیفیت اجرای آن دارد و بالتبع احکام دادستان ( که با نصب و اشراف رئیس دستگاه قضا است) همین حکم را دارد.
✅ مستند سازی توسط شاهدان عینی صحنه ی فساد، و یا هر روش دیگر جلوگیری از اشاعه فحشاء ، منوط به تشخیص مسئول قضائی بوده و در صورتی که محل انجام فساد اماکن عمومی بوده باشد ، خارج از گستره ی ادلهی حرمت تجسس است.
✅ تردیدی نیست این اقدام دادستان محترم گامی در جهت عمل به آیه ی: (المومنون بعضم اولیا بعض) است ؛ چرا که این آیهی شریفه دلالت بر مسئولیت همه ی مومنین در انجام این فریضه دارد و آن را مقتضای دوستی بین مومنین دانسته زیرا نقش بی بدیل آن در نگهبانی و حراست از آلودگی جامعه مؤمنین بلکه در صیانت از کیان اسلام و معالم دین بر هر مومن منصف پوشیده نیست.
✅ لازم به ذکر است انجام این فریضه ی بزرگ به هر شکل مناسبی که مسولین محترم قضائی تشخیص دهند نه تنها با حقوق شهروندی مغایرت ندارد بلکه در راستای حفظ حقوق معنوی شهروندان با ایمان و انقلابی ایران اسلامی است.
والسلام عليكم
حوزه علميه قم
علي اكبر سيفي مازندراني
۹۸/۳/۲۰
@salmanraoofi
هدایت شده از سلمان رئوفی
باسمه تعالی
بحث مکتب شناسی کاربردی
علمی ترین، سریع ترین و راحت ترین راه اجتهاد از نظر بنده همین دروس مکتب شناسی فقهی است
چون اجتهاد و فنون مختلف آن مرحله به مرحله برای طالب آن بیان می شود
و طلبه متوجه می شود اجتهاد چه نقشه ای دارد و در هر مرحله کجای اجتهاد است
اما معمول طلاب بدون دانستن این نقشه وارد دروس خارج می شوند لذا دیر و با سردرگمی به مقصود می رسند
دروس مکتب شناسی فقهی شیخ انصاری
و دروس مکتب شناسی کاربردی را که در ماه مبارک رمضان برقرار می شود
حتما گوش کنید و شرکت کنید
جلسه اول
🔆 #مکتب_شناسی_کاربردی
جلسه ۱
🔆هدف از بحث
🔆فایده بحث
🔆نگاهی به مکاتبی که کار خواهد شد و تعداد آنها
لینک بحث
👇👇👇
https://eitaa.com/salmanraoofi/6268
@salmanraoofi
باسمه تعالی
چندین نفر از بنده سوالاتی داشتند
بواسطه کثرت مراجعات بزرگوارن پیامها را پیدا نمی کنم
از جمله بزرگواری از گلپایگان
و بزرگواری دیگری از اهواز
سوالاتی داشتند
لطفا دوباره پیام بدهند تا سوالات را پیدا کنم و جواب بدهم
متشکر
@salmanraoofi
🔸هماندیشی «ظرفیت فقه در انحصاری کردن انتقال مالکیت اموال غیرمنقول با سند رسمی» برگزار می شود
🔹این نشست از سوی مرکز همکاری های علمی و بین الملل و پژوهشکده فقه و حقوق در روز پنجشنبه 1398/03/23 به آدرس: قم، ابتدای خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تالار امام مهدی(عج) برگزار می گردد.
🔹با حضور و سخنرانی حضرات آیات: آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی، آیت الله محمدمهدی شبزندهدار جهرمی، آیت الله محمد قائینی و حجتالاسلام والمسلمین دکتر محمد صالحی مازندرانی و دکتر نجاتا... ابراهیمیان، دکتر سیدحسین میرحسینی
@salmanraoofi
مکتب شناسی شیخ انصاری، استاد رئوفی.docx
23.4K
باسمه تعالی
🔆خلاصه سازوار
🔆مباحث مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم انصاری
که توسط طلبه بزرگوار
🔆جناب محمدرضا ملایی تدوین شده
بنده از ایشان تشکر میکنم
شکرالله مساعیه
🔆برای اطلاع اجمالی از مباحث واقعا جالب تنظیم شده است
@salmanraoofi
#حوزه_رشته_مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#علم_دینی
📌 ارزش جهانی علم و مسئله علم دینی
علم دینی در بستر علم جهان شمول
🔅🔅🔅
✳ در روایات و سنت فلسفی اسلامی علم دارای ارزشی جهان شمول بوده و در هر کجا و توسط هر کسی تولید شود معتبر است. این أمر در ظاهر مسئله با طرح علم دینی دارای نوعی تضاد است.
📝 پایگاه خبری – تحلیلی مفتاح؛ علم در سنت اسلامی همواره أمری مطلوب بوده است به گونهای که تأکیدات فراوانی به یادگیری آن شده است. از اطلاق این روایات میتوان در نظر گرفت که هیچ محدودیتی چه از جانب منبع آموزش و چه از ناحیه نوع علم مطرح نشده است. پدیدهای که امروزه با آن مواجهه هستیم تقسیم علم، به الهی و الحادی یا خوب و بد است که در ابتدا چنین به نظر میرسد که تضادی با روایات اسلامی دارد. از طرف دیگر این تقسیم بندی به نظر با فلسفه اسلامی هم سر تضاد دارد چراکه علم در فلسفه اسلامی به تصور مطابق با واقع اطلاق میشود. بنابراین یافته شما یا مطابق با واقع است که در آن صورت علم نامیده شده و یا خلاف واقع است که در آن صورت جهل است. بنابراین نقطه مقابل علم، جهل قرار دارد و تقسیم بندی و ایجاد تقابل میان دو نوع علم، خلاف سنت فلسفه اسلامی به نظر میرسد.
@salmanraoofi
ادامه یادداشت را در زیر دنبال کنید👇👇👇
#حوزه_رشته_مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#علم_دینی
📌 ارزش جهانی علم و مسئله علم دینی
علم دینی در بستر علم جهان شمول
🔅🔅🔅
✳ به عبارت دیگر در روایات و سنت فلسفی اسلامی، #علم دارای ارزشی جهان شمول بوده و در هر کجا و توسط هر کسی تولید شود معتبر است. این أمر در ظاهر مسئله با طرح #علم_دینی دارای نوعی تضاد است. برای گریز از این اشکال اکثر #اندیشمندان معتقد به علم دینی بازگشت تقسیم بندی علم به دینی و غیر دینی را نه به خود علم بلکه به أمر دیگری دانسته اند. در واقع ایشان ضمن پایبندی به ارزش علم ولو آنکه در #غرب تولید شده است به سنت اسلامی وفادار مانده اما در عین حال با بازگرداندن مقسم شکل گیری #علم_دینی و غیر دینی، به أمری غیر از خود علم مسئله دینی سازی علم را دنبال میکنند.
👈 دراینجا به نظرات سه تن از #اندیشمندن مختلف که ضمن پایبندی به ارزش علم و علم مطابق با واقع، از #علم_دینی سخن میگویند اشاره خواهیم کرد.
🔹 از منظر #دکتر_مهدی_گلشنی، دانشی که برگرفته از تجربه صرف باشد همواره در همه جای عالم معتبر است، اما مشکل ما با کلان نظریههایی است که علاوه بر پایههای آزمایشگاهی از جهان بینیهای مختلف تغذیه میشوند. ایشان برای توضیح مدعای خود مثالهای گوناگونی میآورند. برای نمونه ایشان معتقد اند که اصل آنتروپی که معتقد به نظم خارق العاده جهان به گونهای است که امکان حیات در آن فراهم میشود، اصلی تجربی و صحیح است و میتوان به آن برچسب علم خالص زد. اما بر اساس این آزمایش نظریه شکل میگیرد تحت عنوان جهانهای موازی که میگوید بی نهایت عالم در عرض یکدیگر قرار دارند که تنها در یکی از آنها به فراهم بودن شرایط امکان حیات وجود دارد. به صورت ساده شده اگر بخواهیم این نظریه را توضیح دهیم چنین است که فرضا اگر جهان زمانی امکان حیات در آن فراهم باشد که فاصله الکترونها نسبت به هستههای تشکیل دهنده آن ده اپسیلون باشد در آن صورت ما با بی نهایت جهان مواجه هستیم که فاصله جهان اول یک اپسیلون، فاصله جهان دوم دو اپسیلون و الی آخر و در میان این بی نهایت جهان تنها جهان ما که فاصله الکترون از هسته ده اپسیلون هست امکان حیات وجود دارد. مسئلهای که در اینجا مطرح میشود آن است که این کلان نظریه جهانهای موازی نه بر اساس تجربه بلکه حاصل از یک جهان بینی است. بنابراین هنگامی که سخن از آزمایش تجربی در میان است، دینی و غیر دینی مطرح نیست اما هنگامی که سخن از کلان نظریههای مبتنی بر جهان بینی است در اینجا سخن از دینی و غیر دینی مطرح میشود. بنابراین ایشان همچنان معتقد به ارزش جهانی علم بوده اما در عین حال سخن از علم دینی در برابر علم غیر دینی مطرح میکنند.
@salmanraoofi
ادامه یادداشت را در زیر دنبال کنید👇👇👇