eitaa logo
سلمان رئوفی
5.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
329 ویدیو
187 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
باسمه تعالی اوضاع مدیریت در حوزه های علمیه اینطور است که تهران با این آلودگی هوا حوزه اش تعطیل نمی شود حضرات برای مسائل اقتصادی طلاب که فکری نمی کنید اقلا به فکر سلامتی طلاب باشید در مورد قم چون دانشگاه تعطیل نیست تعطیلی حوزه قم وجهی ندارد والسلام @salmanraoofi
هدایت شده از سلمان رئوفی
باسمه تعالی طلابی که دنبال اجتهاد هستند و دنبال بهتر فهمیدن مکاسب شیخ انصاری حتما جلسات مکتب شناسی را گوش کنند این مباحث ادامه دارد و در کانال بارگزاری خواهد شد 🔻🔻🔻🔻🔻 🔆لینک دروس مکتب شناسی فقهی شیخ انصاری ره 🔆🔆کلیات بحث مکتب شناسی فقهی 1⃣معانی و اطلاقات مکتب شناسی فقهی و معنای مختار 2⃣معانی و اطلاقات مکتب فقهی و معنای مختار مکتب فقهی 3⃣تفاوت مکتب شناسی فقهی و ١/ اجتهاد و استنباط ٢/ بحث مهندسی استنباط ٣/ مکتب شناسی اصولی 4⃣نکته ای در عدم خلط ١/ روش تحقیق، ٢/ روش طرح بحث ٣/ روش تدریس در تشخیص مکتب فقهی 5⃣نکته ای در تعامل و تاثیر روش تدریس و روش تحقیق با مکتب فقهی 6⃣اقسام مکتب شناسی فقهی 7⃣مدلهای ممکن در مکتب شناسی فقهی 8⃣عوامل پیدایش مکاتب فقهی و علل کم بودن مکاتب فقهی 9⃣نگاهی به پیشینه مکتب شناسی فقهی 0⃣1⃣مبانی نامگذاری مکتب شناسی فقهی 1⃣1⃣فواید مکتب شناسی فقهی 🔆🔆مباحث مکتب شناسی فقهی 🔆یک: مباحث مربوط به موضوع شناسی 1⃣روش ما در مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم انصاری ره 2⃣امور کلی که مکتب شیخ ممکن است تحت تاثیر آنها باشد 3⃣روش شیخ در ورود به مباحث ١/ عبادات ٢/ معاملات 4⃣بررسی مبانی موضوع شناسی شیخ انصاری 5⃣نحوه طرح بحث در موضوع شناسی ١/موضوعات صرفه ٢/ مستنبطه لغوی ٣/ مستنبطه شرعی 6⃣کارهای شیخ اعظم ره هنگام موضوع شناسی 7⃣روشهای شیخ اعظم ره برای تعیین موضوع 8⃣نکات مستفاد از کارهای شیخ اعظم ره 🔆دو: مراحل و مباحث حکم شناسی 1⃣اثبات حجیت مصداقی 2⃣استظهار 3⃣استدلال 4⃣تعادل و تراجیح 5⃣فقه الاقوال 6⃣ذوق فقهی 7⃣تعامل منابع فقهی؛ عقل قرآن و سنت در مکتب شیخ اعظم ره 8⃣تعامل فقه و اصول در مکتب شیخ اعظم ره 🔆مطالب پایانی نقاط قوت و ضعف مکتب شیخ اعظم ره 🔻🔻🔻🔻🔻 جلسه ۱ مکتب شناسی https://eitaa.com/salmanraoofi/27 جلسه ۲ https://eitaa.com/salmanraoofi/29 جلسه ۳ https://eitaa.com/salmanraoofi/32 جلسه ۴ https://eitaa.com/salmanraoofi/34 جلسه ۵ https://eitaa.com/salmanraoofi/35 جلسه ۶ https://eitaa.com/salmanraoofi/36 جلسه ۷ https://eitaa.com/salmanraoofi/37 جلسه ۸ https://eitaa.com/salmanraoofi/38 جلسه ۹ https://eitaa.com/salmanraoofi/39 جلسه ۱۰ https://eitaa.com/salmanraoofi/44 جلسه ۱۱ https://eitaa.com/salmanraoofi/51 جلسه ۱۲ https://eitaa.com/salmanraoofi/55 جلسه ۱۳ https://eitaa.com/salmanraoofi/56 جلسه ۱۴ https://eitaa.com/salmanraoofi/57 جلسه ۱۵ https://eitaa.com/salmanraoofi/152 جلسه ۱۶ https://eitaa.com/salmanraoofi/157 جلسه ۱۷ https://eitaa.com/salmanraoofi/159 جلسه ۱۸ https://eitaa.com/salmanraoofi/161 جلسه ۱۹ https://eitaa.com/salmanraoofi/162 جلسه ۲۰ https://eitaa.com/salmanraoofi/1210 جلسه ۲۱ https://eitaa.com/salmanraoofi/1211 جلسه ۲۲ https://eitaa.com/salmanraoofi/1319 جلسه ۲۳ https://eitaa.com/salmanraoofi/1334 جلسه ۲۴ https://eitaa.com/salmanraoofi/1339 جلسه ۲۵ https://eitaa.com/salmanraoofi/1340 جلسه ۲۶ https://eitaa.com/salmanraoofi/1341 جلسه ۲۷ https://eitaa.com/salmanraoofi/1349 جلسه ۲۸ https://eitaa.com/salmanraoofi/1350 جلسه ۲۹ https://eitaa.com/salmanraoofi/2170 جلسه ۳۰ https://eitaa.com/salmanraoofi/2171 جلسه ۳۱ https://eitaa.com/salmanraoofi/2172 جلسه ۳۲ https://eitaa.com/salmanraoofi/2833 جلسه ۳۳ https://eitaa.com/salmanraoofi/6938 جلسه ۳۴ https://eitaa.com/salmanraoofi/2887 جلسه ۳۵ https://eitaa.com/salmanraoofi/2941 جلسه ۳۶ https://eitaa.com/salmanraoofi/4874 جلسه ۳۷ https://eitaa.com/salmanraoofi/4875 جلسه ۳۸ https://eitaa.com/salmanraoofi/5896 جلسه ۳۹ https://eitaa.com/salmanraoofi/5965 @salmanraoofi
هدایت شده از سلمان رئوفی
باسمه تعالی دوستان زیادی برای تقریر مراجعه کرده اند یک عده از دوستان فکر میکنند کار پیاده سازی لازم است خیر بحمدالله طلبه ی فاضل و محترم جناب آقای یاسر هاشمی از ابتدای دروس تا جلسه ۳۵ را با توجه به فضلی که دارند با دقت خوبی پیاده کرده اند و بقیه جلسات هم به زودی توسط ایشان پیاده می شود عده دیگری از دوستان فکر کرده اند خلاصه ای از دروس را می خواهم همانطور که سر درس خارج بعضی تقریر می نویسند تکلیف این دوستان هم با توجه به عرض قبلی روشن است، عین متن پیاده شده احتیاجی به خلاصه نویسی نیست آنچه این دروس احتیاج دارند این است که یک فاضل که به این مباحث علاقه دارد، جدیت به خرج دهد و نکات زیر را درباره دروس ذیل به سرانجام برساند ۱ استخراج دقیق آیات و روایات و متنهای زیادی که از مکاسب و بقیه کتب شیخ برای بحث شاهد آورده شد و آوردن موارد لازم در پاورقی ۲ کنار هم گذاشتن بحثهای مشابه در جاهایی که بحث تکرار شده و ادغام و ارائه ی یک متنِ یکدست، فنی و پخته که دقائق فنی و فقهی گفتار را داشته باشد در عین حال بی تکرار و یکدست باشد لذا باید فرد به تمام حدود بیش از ۵۰۰ صفحه متن اشراف داشته باشد و فضل علمی چنین کاری را نیز داشته باشد تا حرفی که گفته شده در تقریر، اشتباه القا نشود ۳ حذف کلمات یا بحثهای تکراری و زائد ۴ زدن عنوان و ریز عنوان در هر بحث ۵ هر کار دیگری که متن برای رسیدن به یک تقریر خوب نیاز دارد لذا لطفا افرادی که شرایط و توان لازم را ندارند، مراجعه نکنند حرف آخر اینکه حق الزحمه توافقی طلبگی به این فرد داده خواهد شد لذا درآمد خاصی این کار ندارد و اجمالا یک اطلاع خوب و رزومه علمی خوبی برای مقرر در پی خواهد داشت و السلام سلمان رئوفی ۱۳۹۸/۹/۸ @salmanraoofi
🔅سلسله نشست تخصصی فقه مقاصدی 🔅با حضور اساتید مکرّم 🔅فاضل لنکرانی 🔅علیدوست 🔅قائنی 🔅مبلّغی 🔅حجت الاسلام و المسلمین گرامی پور ⏰زمان: ۱۱، ۱۸ و ۲۵ آذر ⏰ زمان: ۲ و ۹ دی ماه 🕌محل برگزاری حوزه علمیه امام کاظم(ع) @salmanraoofi
🔅سلسله نشست تخصصی فقه مقاصدی 🔅با حضور استاد مکرم حجت الاسلام و المسلمین گرامی پور ⏰زمان: ۱۱ آذر ساعت ۱۲.۳۰ تا ۲.۳۰ 🕌محل برگزاری حوزه علمیه امام کاظم(ع) 🔅پ ن: حجت الاسلام والمسلمین گرامی پور متولد ۱۳۵۸ از نخبگان حوزه و دانشگاه هستند که ۵ مدرک دانشگاهی از لیسانس تا دکترا در رشته های مختلف علوم انسانی داشته و مدرک سطح ۴ حوزه را نیز دارا هستند 🔅ایشان بیش از ۱۵ سال سابقه تدریس سطح عالی دارند و امیدوارم به زودی این نخبه بزرگوار اجازه تدریس سطوح بالاتر را نیز اخذ کنند گرچه بنده حقیقتا قابل نیستم ولی به بنده بسیار لطف داشته و دارند که همینجا از ایشان تشکر می کنم @salmanraoofi
فقه مقاصد.m4a
1.01M
🔅گوشه ای از ارائه حجت الاسلام والمسلمین گرامی پور 🔅در جلسه اول از سلسله نشست تخصصی فقه مقاصدی که الان در سالن سلمان فارسی در حال برگزاری است 🕌محل برگزاری حوزه علمیه امام کاظم(ع) @salmanraoofi
صوت کم حجم عصرانه 21.mp3
39.26M
🔅 ارائه حجت الاسلام والمسلمین گرامی پور 🔅در جلسه اول از سلسله نشست تخصصی فقه مقاصدی در سالن سلمان فارسی 🕌محل برگزاری حوزه علمیه امام کاظم(ع) @salmanraoofi
موسسه عالی فقه و علوم اسلامی با مشارکت مرکز تحقیقات زن و خانواده برگزار می کند. سلسله نشست های علمی نقد و نظر موضوع :بررسی فقهی و حقوقی لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت جهت اطلاعات بیشتر به آدرس مراجعه نمایید. www.mfos.ir کانال سروش: http://www.sapp.ir/mfos_ir 🆔 @mfos_ir 🌐 www.mfos.ir ☎️ 02532401545
هدایت شده از بدون توقف
جفری هالورسون و فتنه مذهبی بوسیله جریان شیرازی ها -.pdf
508.5K
نقش فرقه #سید_صادق_شیرازی و منحرفین تابع او در #فتنه #بدون_توقف #شیعه_انگلیسی ⏳بدون توقف 🔉https://eitaa.com/bedonetavaghoff
⛔️در ساعات گذشته ویدیویی در رسانه های معاند جمهوری اسلامی ویدیویی از هتاکی یک روحانی علیه جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه منتشر کرده اند و گفته اند این سخنان توسط یک علامه شیعه علیه اصل است ❗️اما واقعا این شخص کیست؟ 👈این شخص یک روحانی ساده در کویت است که به دلیل ارتباط با جریان در سال های گذشته به عنوان لیدر جریان شیرازی در کویت فعالیت کرده و طی سال های گذشته نیز به عنوان کارشناس در شبکه های متعلق به صادق شیرازی نیز به سخنرانی پرداخته است او در حال حاضر نماینده صادق شیرازی در کویت است و جزو اصلی ترین سخنرانان مراسمات ضد جمهوری اسلامی ایران توسط بیت صادق شیرازی در کویت است. وقتی جاسوس آمریکایی بعد از فتنه 88 به کارشناسی علّت شکست این پرداخت یکی از راهکارهای پیشنهادی او برای فتنه های بعدی موفّق تقویت سیدصادق شیرازی و منحرفین فکری تابع او بود. لطفا فایل بالا رو در پست قبل بخونید.👆 ⏳بدون توقف 🔉https://eitaa.com/bedonetavaghoff
🔅🔅🔅 📌 استاد شیخ محمد سند در گفتگوی اختصاصی با شبکه اجتهاد:(1) ▫ روش تصحیح حدیث از راه رجال، بسیار خطرناک است ▫ آیت‌الله خوئی مسیر مشهور بررسی احادیث را منحرف کرد ▪ مرحوم آقای خویی در این زمینه بسیار افراط کرده است. ایشان خودش می‌فرماید مبانی من خلاف مشهور است. ایشان هیچ‌یک از مبانی مشهور در پذیرش روایات را قبول ندارد و این شاذ از مشهور است. حال این شاذ، مشهور شده است و بالعکس، روش مشهور در میان قدما، شاذ گردیده است. متأسفانه این روش کم‌کم به علم کلام و شبهات و … هم سرایت کرده است. 📝 اختصاصی شبکه اجتهاد: استاد شیخ محمد سند، علاوه بر پرکاری در تدریس و تألیفات فراوان، بسیار تأمل و تفکر می‌کند. او چه زمانی که طلبه‌ای ساده بود، چه بعد از آن که استاد مهمی شد و چه اکنون که سودای مرجعیت دارد، تأمل و تفکر را فراموش نکرده است. همین است که هر چند صباح، مبنای مهمی را بیان کرده و منتشر می‌کند. مدتی است شنیده می‌شد او روش جدیدی در بررسی صحت روایات به دست آورده که بر اساس آن، تمام فقرات زیارت جامعه کبیره و بسیاری دیگر از متن‌های حدیثی را معتبر می‌نماید. با این استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه نجف در رابطه با روش جدید ابداعی‌اش گفتگو کردیم. دانشجوی پیشین رشته مهندسی دیوید گیم (david game college) لندن، معتقد است روش مشهور فقها، روش بررسی سندی نیست، بلکه این روشی است که توسط ابن‌طاووس ابداع شد و بعد از آن، کسانی همچون آیت‌الله خوئی، آن را نشر دادند و در تأسی به آن، افراط کردند. گفتگوی صریح و جذاب شبکه اجتهاد با این استاد کثیر التألیف و خوش‌فکر حوزه علمیه نجف، از نگاه شما می‌گذرد: 📝 اجتهاد: شنیده‌ها از شما حاکی از این است که مدتی است روش جدیدی را در اعتبارسنجی احادیث به دست آورده‌اید که با روش‌های پیشین متفاوت هستند و با این روش، احادیث زیادی را تصحیح نموده‌اید. این روش چیست و آثار آن در حدیث به چه میزان است؟ 🎤 سند: چند سالی ما در نجف کارگاه جنبی برقرار کردیم. سه نفر بودیم که درباره زیارت جامعه تحقیق کردیم. در طول این سه سال، فهمیدیم زیارت جامعه بیش از ده طریق دارد. در همین مدت یک روش عجیبی را در علم حدیث یافتیم. فهمیدیم که زیارت جامعه مثلاً شصت بند است. هر بندی دارای پنج جمله یا کمتر است. ما فقط به بررسی جملات پرداختیم. دیدیم تمام این جملات در زیارات دیگر آمده است. بله زیارت جامعه چینش جدیدی دارد اما مضمون آن در سایر زیارات موجود است. ▫ فقها یا علمای اخلاق، آیا قرآن را در ابواب فقه به ترتیب سور مراعات کرده‌اند یا به ترتیب مسانید؟ آیا ترتیب قرآن در کتب متکلمین به ترتیب مصحف است یا به ترتیب دیگری است؟ فقیه و مفسر و متکلم، چینش آیات در سوره را مدنظر و غایت اصلی قرار نمی‌دهد. خود فقها، آیات را تقطیع می‌کنند. پس این تراث، باید به‌طورکلی بررسی شود. فقها در بیان آیات که همه آیات را نقل نمی‌کنند و آن را قطعه‌قطعه می‌کنند. البته سیاق آیه و روایت اثر دارد؛ اما یک فرمول فی‌نفسه موضوعیت دارد که چه کسی گفته منبع این حکم، فلان سند است. این مبنا در زمان ما به فراموشی سپرده ‌شده است. ▫ شما به موضوع حرمت ربا توجه کنید. فقیه چندین آیه را تقطیع می‌کند و سپس حکم به حرمت می‌دهد. مفسر و متکلم و دیگران هم همین‌طور است. پس شما در گروی این چینش خاص نباید باشید. قدما که بزرگ‌ترین میزان را کتاب و سنت می‌گرفتند، منظورشان منظومه کتاب و سنت است. چون سند و منبع اصلی، همین طریق است. ▫ به طور کلی، جعل در یک حدیث ممکن است اما در منظومه احادیث ممکن نیست. مرحوم شیخ مفید و سید مرتضی و اکثر قدما حتی شیخ صدوق در بحث حجیت خبر واحد کلماتی دارند. شیخ انصاری کلمات این بزرگواران را نقل کرده که اگر بحث سندی صرف باشد، فایده ای ندارد. حجیت حدیث به متن روایت است. به تعبیر دیگر وقتی می‌خواهند ببینند فلان قانون، مطابق با قانون اساسی هست یا نه کاری به سخنگوی دولت ندارند. بلکه به متن قانون اساسی رجوع می‌شود. ریشه شرعی بودن و مشروعیت، این‌ها نیست. لذا طریق که مرحله اثبات است، منبع حجیت نیست. متأسفانه سید احمد ابن طاووس مسیر را کج کرد و صحت را در مسیر طریق گذاشته‌ نه در مسیر متن تا به مرحوم خویی رسید که ایشان متأسفانه این روش را به کمال خود رسانید. @salmanraoofi