eitaa logo
سالن مطالعه
192 دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
2.4هزار ویدیو
982 فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🏴 🇮🇷 🏴🍃 در روایات علیه‌السلام قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12360 ◀️ قسمت چهارم 🔶🔸غیبت و ویژگی‌های آن 🔶 یکی از مسائلی که در عصر غیبت مطرح می‌شود، محل سکونت حضرت است. 🔹امیه بن علی‌القیسی می‌گوید: از امام جواد علیه‌السلام پرسیدم: در عصر غیبت به کجا پناه ببریم؟ حضرت مدتی سکوت کردند، آن گاه سه بار فرمودند: «جایی نیست». دوباره سؤال خود را تکرار کردم، فرمودند: «به مدینه». عرض کردم: "کدام یک از شهرها منظورتان است؟" فرمودند: «همین مدینه که ما در آن هستیم، مگر غیر از این جا، مدینه‌ای دیگر هم هست؟».(۲۹) 🔹درباره مکان زندگانی حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه در عصر غیبت کبرا، هیچ دلیل قطعی بر مکان خاصی نداریم؛ اما در روایات به مکان‌هایی مانند؛ مدینه دشت حجاز،(۳۰) کوه رضوی،(۳۱) جابلقا و جابلسا،(۳۲) بیت الحمد(۳۳) و مکان‌های دیگری اشاره شده است. 🔹امام جواد علیه‌السلام به محل زندگانی آن حضرت در عصر غیبت، به شهر مدینه اشاره کرده‌اند. 🔹امام صادق علیه‌السّلام نیز هنگامی که از غیبت کبرا بحث می‌کنند، می‌فرماید: «چه جایگاه خوبی است، مدینه!»(۳۴) 🔹هنگامی که از امام حسن عسکری علیه‌السلام پرسیدند: «اگر حادثه‌ای برای شما روی دهد، کجا از فرزند بزرگوارتان سراغ بگیریم؟» حضرت فرمودند: «در مدینه».(۳۵) 👈 بنابراین مدینه یکی از مکان‌هایی به شمار می‌آید که متعلق به زندگانی شخصی حضرت است؛ البته اقامتگاه امام به این شهر منحصر نیست؛ ایشان امام شرق و غرب عالم و امام جغرافیا هستند.   🔶🔸انتظار، وظایف منتظران 🔹مسأله انتظار، یکی از محورهای مهم در روایات مهدوی امام جواد علیه‌السلام است؛ حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام می‌فرماید: بر مولای خود امام جواد علیه‌السلام وارد شدم و می‌خواستم از قائم پرسش کنم که آیا آن حضرت مهدی هستند یا غیر ایشان؛ امام اغاز سخن کردند و فرمودند: «ای ابوالقاسم! قائم ما همان مهدی است؛ کسی که واجب است در غیبتش، او را انتظار کشند و... برترین اعمال شیعیان ما انتظار فرج است.»(۳۶) 🔹امام جواد علیه‌السلام در ابتدای این روایت، مطالبی درباره وجوب انتظار بیان فرموده و در پایان نیز تأکید می‌ورزند که این انتظار با فضیلت‌ترین اعمال است. بنابراین انتظار، تنها یک حالت روانی نیست؛ بلکه «عمل» است و کار معمولی نیست، بلکه «با فضیلت‌ترین اعمال» است؛ یعنی انتظار حرکت، تلاش، تکاپو و عمل است. 🔹ایشان در روایت دیگری می‌فرماید: «افراد مخلص در غیبت امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه انتظار آن حضرت را می کشند».(۳۷) 🔹یکی از معیارهای شناخت منتظران حقیقی، خالص بودن آن‌ها از هرگونه تردید است. به عبارت دیگر، این‌که عده‌ای منتظر امام هستند و برخی هم منتظر نیستند، به این علت است که عده‌ای مخلص هستند و برخی نیستند. اگر دل و فکر کسی خالص از هرگونه انکار و شک باشد، منتظرِ دلدار می‌شود. 🔹از آسیب‌هایی که احتمال دارد منتظران گرفتار آن شوند، توقیت و تعجیل است که امام جواد علیه‌السلام درباره اولی می فرماید: «افرادی که برای ظهور امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه وقت مشخص می کنند، دروغ گو هستند». 🔹در این زمینه، روایات بسیاری از ناحیه معصومان علیهم‌السلام رسیده است که از شیعیان خواسته شده از تعیین وقت ظهور بپرهیزند و کسانی را که وقت مشخص می‌کنند تکذیب نمایند.(۳۸) 🔹امام جواد علیه‌السلام درباره آسیب تعجیل در عصر انتظار می فرماید: «عجله‌کنندگان در عصر غیبت هلاک می‌شوند.» این امر در روایات نکوهش شده است.(۳۹) 🔹عجله‌ای که در این روایات مذمت شده، ضد صبر و تسلیم است که مایه شتاب‌زدگی بدون تهیه مقدمات و باعث بروز تردید می‌شود؛ ولی اگر خواهان کارهایی باشیم که باعث سرعت و شتاب در امر ظهور است، مذموم نیست. برخی‌ها بدون زمینه‌سازی و تهیه مقدمات، دست به اقدام می‌زنند که از آن نهی شده است. 🔹راه نجات از توقیت و تعجیل، همان مسأله تسلیم است که امام جواد علیه‌السلام می‌فرمایند: آن‌هایی که در برابر قضا و قدر الهی در عصر غیبت صبر داشته و تسلیم باشند، نجات می‌یابند. 🔹یکی از وظایف شیعیان در عصر غیبت نیز «تسلیم» است. اگر کسی تسلیم نباشد و صبر ننماید و عجله کند، قطعاً نجات نمی‌یابد. همان‌طوری که در روایات بسیاری به این مسأله اشاره شده است.(۴۰) 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12432 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🏴 🇮🇷 🏴🍃 در روایات علیه‌السلام ◀️ پی‌نوشت قسمت چهارم؛ ۲۹. غيبت نعمانى، باب۱۰، ص۲۶۴، ح۳۷:«... ستكون حيره قلت فاذا كان ذلك فالى اين؟ فسكت ثم قال: لا اين حتى قالها ثلاثا فاعدت عليه، فقال: الى المدينه، فقلت اى المدن؟ فقال: مدينتنا هذه، و هذه مدينه غيرها.»(بحارالانوار، ج۵۱، ص۱۵۶؛ كفايه الاثر، ص۲۰۸). علامه مجلسى مى‏نويسد: منظور از« لا اين» يعنى كسى در نزد او نمى‏رود تا او را بيابد و بر او ظفر يابد، بلكه حضرت برخى اوقات در مدينه هستند و برخى از مردم ايشان را مى‏بينند.( همان، ص۱۵۷). ۳۰. كمال‏الدين، ج۲، ص۴۴۷. ۳۱. بحارالانوار، ج۵۲، ص۱۵۳. ۳۲. نجم ثاقب، ص۳۰۰. ۳۳. غيبت نعمانى، ص۱۲۶. ۳۴. بحارالانوار، ج۵۲، ص۱۵۷. ۳۵. غيبت طوسى، ص۱۳۹. ۳۶. كمال‏الدين، ج۲، ص۷۰: «حدثنا عبدالعظيم الحسنى قال: دخلت على سيدى محمد بن على بن موسى بن جعفر بن محمد بن على بن الحسين بن على بن ابى طالب و انا اريدان اساله عن القائم اهو المهدى او غيره؟ فابتدانى هو فقال يا اباالقاسم! ان القائم منا هو المهدى، الذى يجب ان ينتظر فى غيبته و يطاع فى ظهوره ... افضل اعمال شيعتنا انتظار الفرج». ۳۷. همان، ج‏۲، ص‏۲۷ :«... له غيبًيكثر أيامها و يطول أمدها فينتظرخروجه المخلصون ...». ۳۸. غيبت طوسى، ص۴۲۵:« هل لهذا الامر وقت؟ فقال: كذل الوقاتون، كذب الوقاتون، كذب الوقان.» و روايت امام صادق( ع):«كذب الوقاتون، انا اهل بيت لانوقت، ثم قال: ابى الله الّا ان يخلف وقت الموقتين».(غيبت نعمانى، ص۲۹۳).   ۳۹. كافى، ج۱، ص۳۶۹:«انما هلك الناس من استعجالهم لهذا الامر ان الله لايعجل لعجله العباد ان لهذا الامر غايه ينتهى الى‏ها فلو قد بلغوها لم يستقدموا ساعه و لايستأخروا». ۴۰. كافى، ج۱، ص۳۹۰، باب التسليم:« انما كلف الناس ثلاثه: معرفه الائمه و التسليم لهم فيما ورد على‏ام و الرد اليهم فيما اختلفوا فيه»؛ همان ص۳۶۸، باب كراهيه التوقيت؛ غيبت طوسى، ص۴۲۶؛ غيبت نعمانى، ص۱۹۶.«كَذِبَ الوَقّاتونَ وَ هَلَكَ الْمُسْتَعْجُلونَ و نجى المُسَّلِمون». 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 🇮🇷 🇮🇷 ◀️ قسمت ۱۴۵م قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12365 📒 فصل یازدهم 🔶🔸فرار از هیاهوی نام و عنوان ۵. بهرام با این‌که به هم ریخته و ناراحت بود گفت: "این کار ربطی به جانبازی من ندارد. من مقصرم یک کلام." مسئول پاسگاه عصبی شد گفت: "ما می‌خواستیم به حسب وظیفه کاری برایت انجام دهیم. حالا که نمی‌خواهی تشریف ببر به زندان!" من هم بهرام را سرزنش کردم: "این چه‌جور جواب دادن بود!؟ تو که عمدی نزدیش؟" گفت: من خون به‌ناحقی را ریخته‌ام. پس پیش خدا مسئولم." همان‌جا به دستش دستبند زدند و بردندش به یک سلول اجتماعی که با زورگیرها و قاچاقچی‌ها و معتادها هم بند شد بهرام مسئول توزیع لشکر بود باید کاری می‌کردیم با چند نفر از جمله حاج‌علاء و حاج‌آقا مختاران که ریش‌سفید و معتمد بچه‌های جبهه بود برای رضایت آستین بالا زدیم بهرام قبل از ما شنیده بود که مرد عرب نُه دختر دارد همین عذاب وجدانش را بیشتر کرده بود وقتی برای اولین بار به خانه مقتول رفتیم به بچه‌ها گفتم؛ برای خودمان یک راه در رو پیدا کنیم هنگام ورود به در و دیوار خانه نگاه می‌کردم به این فکر بودم که اگر آن‌ها با قبیله و عشیره‌شان با ما برخورد کردند، چطور فرار کنیم!؟ اما ماجرا این گونه نبود آن‌ها با نجابت و برخورد صمیمانه ما را شرمنده کردند داخل اتاق پر بود از پیرمردهای عرب که برای مذاکره آمده بودند چند روز بعد دوباره برای گفتگو با معتمدان و اقوام مرد عرب رفتیم بزرگ‌شان گفت: "در عشیره ما رسم است که اگر کسی سرپرست خانواده‌ای را به طور غیرعمد بکشد، باید از آن خانواده زن بگیرد. این اولین درخواست ماست. درخواست دوم ما دیه آن مرحوم است" برگشتیم در حالی که از خنده روده‌بر شده بودم به ملاقات بهرام رفتم و سر به سرش گذاشتم: "خوبه والا!! زدی بابا رو کشتی زن هم بهت می‌دهند. کاش من هم مثل تو قاتل می‌شدم." فکر می‌کردم با این حرف‌ها به بهرام روحیه می‌دهم اما او آن‌قدر در خودش بود که تمام شوخی‌های مرا نشنیده گرفت برای جلسه سوم به منزل متوفی رفتیم نُه دختر قدونیم‌قد یک طرف نشسته بودند و بزرگان طایفه یک طرف دیگر ما هم مقابل‌شان نشستیم برای‌مان در استکان‌های کوچک قهوه آوردند بیشترمان نخوردیم باز هم توهم برمان داشته بود فکر می کردیم شاید داخل قهوه سم ریخته باشند خیلی به‌شان برخورد و یک کلام گفتند اصلاً رضایت نمی‌دهیم برخورد بد ما را حاجی‌مختاران جبران کرد بزرگی‌اش را نشان داد و سند شخصی خانه‌اش را از همدان آورد و گرو گذاشت بعد از دو ماه حبس بهرام موقتاً آزاد شد تا رسیدن به مرحله آغاز عملیات، کار ما هر روز آموزش بود و آموزش البته مثل همیشه خالی از سرگرمی هم نبود یک روز سه گروهان را به خط کردیم و به تپه‌های پشت پادگان بردیم و روش دور زدن احاطه‌ای را تمرین کردیم در این اثنا یک گروه قاطر روی تپه‌ها ایستاده بودند به بچه‌ها گفتم؛ فکر کنید آنها دشمن‌اند! بروید دورشان بزنید و از آن‌ها اسیر بگیرید بچه‌ها قاطرها را دست‌کم گرفتند دورشان زدند اما دریغ از گرفتن حتی یک قاطر قاطرها لگد می‌زدند و بچه‌ها فرار می کردند و ما ریسه می‌رفتیم 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12461 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سالن مطالعه
مستند «»، جامع‌ترین مستند یهود و صهیونیسم‌شناسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ مستند قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12367 🎯 قسمت بیست‌ودوم؛ تضعیف خداباوری 🔹 سریال مستند با موضوع «بررسی حرکت نظام‌مند جبههٔ باطل با محوریت صهیونیسم جهانی و مبانی پروتکل‌های دانشوران صهیون» تهیه شده است. 🔹 این سریال با نگاهی کلان و استراتژیک به جریان و اصیل‌ترین ایادی حزب‌الشیطان یعنی -جهانی، بندهای کلیدی را بررسی می‌کند؛ پروتکل‌هایی که حاکی از یک برنامهٔ مرموز و شیطانی برای جهان است. 🔹 بررسی صریح و بی‌پرده از این جریان منسجم شیطانی به‌منظور عمیق‌تر و نیز تنوع عناوین و موضوعات، همراه با رویکرد قرآنی و غلبهٔ جریان حق و نابودی جبههٔ باطل از دیگر خصوصیات این مستند است. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12464 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
الیگارشی یهودی و اسطوره انکیزیسیون (۱) 🔹تاریخ‌نگاری یهود بر “مظلوم‌نمایی” استوار است؛ و این مظلوم‌نمایی، به دلیل پشتوانه نیرومند تبلیغاتی آن، بر افکار عمومی جهان به شدت موثر بوده است. 🔹تاریخ اقوام کهن سرشار از داستان‏‌های جنگ و مهاجرت و اسارت و در‌به‌دری است؛ ولی هیچ قومی به‌‏سان یهودیان این حوادث را به پرچم “مظلومیت تاریخی” خود بدل نساخته‌اند. 🔹این مظلوم نمایی از آغاز، با تحریف‌ها و اغراق‌های بزرگ و حیرت‌انگیز آمیخته است؛ تا بدان‌جا که می‌توان گفت تاریخ هیچ قومی چنین با “دروغ‌های بزرگ” و “آگاهانه” رقم نخورده است. 🔹نخستین “مظلومیت تاریخی” یهودیان، “گم‌شدن اسباط ده‌گانه بنی‌اسرائیل” است که در واقع قربانی توطئه یهودیان شدند. دومین “مظلومیت تاریخی” ایشان ماجرای تبعید بابل است. سپس، داستان “آوارگی”‌شان از “سرزمین موعود” (فلسطین) آغاز می‌شود؛ سرزمینی که از سده‌های نخست میلادی در “جستجوی طلا” داوطلبانه آن را ترک گفتند و قریب به ۱۷۰۰ سال کمترین تمایلی به استقرار در آن نداشتند. 🔹این در حالی است که در موارد فراوان – مانند دوران اقتدار یوسف ناسی در دربار سلطان سلیم عثمانی – از نفوذ کافی برای استقرار مجدد در فلسطین برخوردار بودند. هیچ‌گاه چنین نکردند ولی حاخام‌ نشین کوچک خود را در فلسطین نیز از دست ندادند. 🔹این کانونی بود که از زمان جنگ‏‌های صلیبی جایگاه بی‌نظیر آن در برانگیختن موج‌های آشوبگرانه جهانی به اثبات رسید. در این دوران طولانی، هر جا که چشمه‌ای جوشان از “شیر و عسل” یافتند در کنار آن خیمه خود را برافراشتند و با سماجت هم‌پیاله‌ی میزبانان میهمان‌نواز یا ترشرو شدند. ولی بناگاه، در سده نوزدهم میلادی، به یاد وعده‌های فراموش شده‌ی “عهد عتیق” افتادند و طلبکارانه آن را به عنوان پرچم “مظلومیت” خویش برافراشتند. 🔹چنین است داستان “گتوها”؛ محلاتی که داوطلبانه و برای حفظ ساختار و اسرار درونی خود در آن زیستند و با سماجت، به ‏رغم تمایل و گاه حتی بدگمانی و فشار جوامع میزبان، حاضر به ترک آن نشدند. و آنگاه که این “گتوها” فروپاشید، داستان آن را به پرچم “مظلومیت” خویش و لعن میزبانان بدل ساختند. 🔹چنین است ماجرای مهاجرت بزرگ یهودیان از روسیه و شرق اروپا در نیمه دوم سده نوزدهم؛ و… سرانجام؛ چنین است داستان “انکیزیسیون” اسپانیا و پرتغال و “مهاجرت تاریخی” یهودیان از شبه‌جزیره ایبری؛ جعلی چنان حیرت‌انگیز و شگفت که باورنکردنی می‌نماید. 🔶🔸یهودیان مخفی در ایبری 🔹نظام اشرافی اسپانیای مسیحی دارای سنن خاص خود و پیوندهای جدی با کلیسای کاتولیک رم بود. این عوامل طبعاً برخورداری از مناصب و امتیازات اشرافی را برای یهودیان محدود می‌ساخت. لذا، گروهی از آنان برای رشد در هرم سیاسی و برخورداری از امتیازات بیشتر و گسترده‌تر در ظاهر به مسیحیت می‌گرویدند ولی در عمل یهودی می‌ماندند. 🔹این موج سلطه تام و تمام بر دولت‌‏های مسیحی بتدریج گسترش یافت و در میان مردم فرودست تعارض‏‌هایی را با این گروه از “نوکیشان”، که به مارانو (۱) شهرت یافتند، برانگیخت. 🔹مردم مارانو‌ها را متهم می‌کردند که در خفا یهودی مانده‌اند و “نوکیشی” ایشان تنها پوششی است برای “خیانت، دغل‌کاری و اخاذی”. (۲) 🔹تاریخ یهود اذعان دارد که بسیاری از این نوکیشان، یهودیان مخفی بودند؛ (۳) و دائرة‌المعارف یهود‌ می‌نویسد: “بخش مهمی از مارانوها یهودیان مخفی بودند و به شدت وفادار به یهودیت.” (۴) 🔹در تاریخ‌نگاری یهود، تعارض میان مسیحیان و مارانوها به شدت برجسته می‌شود و این امر علت پیدایش دستگاه انگیزیسیون عنوان می‌گردد. مورخین دانشگاه عبری اورشلیم می‌نویسند: “محافل مسیحی بناگاه متوجه شدند که یهودیان مسیحی شده، که اکنون از حقوق برابر با آنها برخوردار بودند، به درون تمامی مشاغل و جایگاه‏‌های اجتماعی، که قبلا نمی‌توانستند به عنوان یهودی به آن دست یابند، نفوذ می‌کنند.” 🔹آنان مشکوک شدند که این “نوکیشان” مسیحیت را تنها به عنوان یک پوشش برای نفوذ خود برگزیده‌اند و در خفا یهودی هستند. بدین‌سان بود که تهدید “نوکیشان” جدی تلقی شد و برای مقابله با آن دستگاه انگیزیسیون به پا شد. (۵) 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12465 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ؛ کتاب خاطرات رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12369 ◀️ قسمت چهل‌وپنجم؛ 📒 فصل هشتم؛ قلعه سرخ ۷. 🔶🔸اولین تجربه‌ام با ساواک در اتاق کنار، بازجو مرا به سوال گرفت: "بالای منبر چه گفتی؟! چرا چنین گفتی!؟ مقصودت از فلان مطلب چه بود!؟" این سوال‌ها نشان می‌داد همه آن‌چه من بالای منبر گفته‌ام به آن‌ها رسیده! وقتی بازجویی پایان یافت، مرا به جای دیگری بردند در آن‌جا با چهره‌های عبوس خاصی مواجه شدم فهمیدم اینجا ساواک است رئیس ساواک زاهدان در آن زمان، آرشامِ معروف بود او قبلاً هم این مقام را در مشهد داشت و بعد به زاهدان منتقل شده از آنجا هم به کرمان رفت و جنایات وحشتناکی مرتکب شد پس از شعله‌ور شدن انقلاب از کرمان گریخت به هر حال مرا به اتاقی بردند چند جوان دور مرا گرفتند با دقت بازرسی کردند کیف بغلی مرا برداشته و عکس‌هایی را از آن در آوردند و در باره صاحبان عکس‌ها از من سوال کردند کوشیدند از طریق توهین و تمسخر نسبت به من جنگ روانی می کنند ولی به حمدالله من تسلیم نشدم و در برابر آنها سست نشدم و شکست نخوردم در عین حال زجر و آزار بسیاری کشیدم ساعتی بعد مرا بیرون بردند سوار ماشین کردند و به خارج از شهر بردند هوا تاریک و بسیار سرد بود آن سال از سال‌هایی بود که در منطقه سرمای سختی شد به طوری که در زاهدان که معمولاً سابقه برف ندارد آن سال برف بارید فهمیدم جایی که مرا برده‌اند پادگان نظامی است مرا در بازداشتگاه نگهبانی انداختند این مهمان جدید برای سربازان غیرمنتظره بود آن‌ها جوان لاغر کم‌سن‌وسالی را دیدند با عمامه‌ای برسر و عینکی بر چشم و لباس طلاب علوم دینی بر تن این ویژگی‌ها معمولاً احساسات را برمی‌انگیزد سربازان از جای خود برخاستند دورم را گرفتند و با احترام به من سلام دادند فرمانده سربازان وقتی آن رفتار را از افراد خود دید دستپاچه و نگران شد سریعا من را به مکانی انفرادی برد اما خود او نیز با من با عواطف خاصی برخورد کرد که حاکی از تاثر او بود مرا به اتاق کوچکی بود که یک بخاری خاموش در آن بود رفت و برگشت و بخاری را روشن کرد و با مهربانی از من پرسید: "شما که هستید!؟" و شروع کرد به صحبت کردن با من بعد غذا آورد و سپس بیرون رفت پس از لحظاتی بار دیگر آمد و در اتاق نشست فرد دیگری هم با او نشست و با هم صحبت‌های جالبی کردیم از جمله به من گفت: "کسی‌که باعث شده شما به این‌جا بیایید از خودتان است." منظور او را فهمیدم همین که صبح فرا رسید با من خداحافظی کرد و رفت این نکته را در این‌جا بگویم که در همه بازداشت‌ها هیئت ظاهری و قیافه من جلب توجه می‌کرد به یاد دارم در نخستین بازداشت وقتی وارد اردوگاه شدم، جلوی در نگهبانی بازداشتگاه ایستاده بودم تا ترتیبات اداری لازم انجام شود. در این اثنا تیمسار "مین‌باشیان" که از مشهورترین تیمسارها بود، از پله‌های روبرو پایین آمد از دور چشمش به من افتاد به من خیره شد سمتم آمد وقتی به من رسید؛ پرسید: "شما که هستید!؟ چرا شما را به این‌جا آورده‌اند؟!" پاسخ دادم: "به من می‌گویند، چیزهایی گفته‌ای که مخالف مصالح کشور است!" پرونده‌ام را خواست و در حالی که پرونده را ورق می‌زد از تأسف و تعجب سر تکان می‌داد و مکرر می‌گفت: "عجیب است! چرا چنین کردی؟! چرا این را گفتی!؟ ..." و رفت 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12467 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
۳۱. 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
🍃🏴 🇮🇷 🏴🍃 •┈┈••🌹 🌹••┈┈• 💐 : دست امام، انگشت اشاره‌ی امام در همه‌ی پیچ و خم‌های زندگی ما را راهنمائی می‌کند و یکی از قوی‌ترین و بهترین مواریث معنوی امام، همین وصیت‌نامه‌ی اوست. جا دارد در برهه‌های مختلف، مردم، مسئولان گوناگون، جوان‌ها این وصیت‌نامه را بازخوانی کنند. ‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄ قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12371 ◀️ قسمت دوازدهم؛ 🔹و اینجانب در اینجا یک وصیت به اشخاصی که به انگیزه مختلف با جمهوری اسلامی مخالفت می‌کنند و به جوانان، چه دختران و چه پسرانی که مورد بهره‌برداری منافقان و منحرفان فرصت‌طلب و سودجو واقع شده‌اند می‌نمایم که؛ بیطرفانه و با فکر آزاد به قضاوت بنشینید و تبلیغات آنان که می‌خواهند جمهوری اسلامی ساقط شود و کیفیت عمل آنان و رفتارشان با توده‌های محروم و گروه‌ها و دولت‌هایی که از آنان پشتیبانی کرده و می‌کنند و گروه‌ها و اشخاصی که در داخل به آنان پیوسته و از آنان پشتیبانی می‌کنند و اخلاق و رفتارشان در بین خود و هواداران‌شان و تغییر موضع‌های‌شان در پیشامدهای مختلف را، با دقت و بدون هوای نفس بررسی کنید، و مطالعه کنید حالات آنان که در این جمهوری اسلامی به دست منافقان و منحرفان شهید شدند، و ارزیابی کنید بین آنان و دشمنان‌شان؛ نوارهای این شهیدان تا حدی در دست و نوارهای مخالفان شاید در دست شماها باشد، ببینید کدام دسته طرفدار محرومان و مظلومان جامعه هستند. 🔹برادران! شما این اوراق را قبل از مرگ من نمی‌خوانید. ممکن است پس از من بخوانید در آن وقت من نزد شما نیستم که بخواهم به نفع خود و جلب نظرتان برای کسب مقام و قدرتی با قلب‌های جوان شما بازی کنم. 🔹من برای آنکه شما جوانان شایسته‌ای هستید علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید. و از خداوند غفور می‌خواهم که شما را به راه مستقیم انسانیت هدایت کند و از گذشته ما و شما با رحمت واسعه خود بگذرد. شماها نیز در خلوتها از خداوند همین را بخواهید، که او هادی و رحمان است. 🔶🔸و یک وصیت به ملت شریف ایران و سایر ملت‌های مبتلا به حکومت‌های فاسد و دربند قدرت‌های بزرگ می‌کنم؛ 🔸اما به ملت عزیز ایران؛ توصیه می‌کنم که نعمتی که با جهاد عظیم خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آوردید همچون عزیزترین امور قدرش را بدانید و از آن حفاظت و پاسداری نمایید و در راه آن، که نعمتی عظیم الهی و امانت بزرگ خداوندی است کوشش کنید و از مشکلاتی که در این صراط مستقیم پیش می‌آید نهراسید که: "إن تَنْصروا الله ینْصُرْکُمْ وَیثَبِّتْ اَقدامَکُم" و در مشکلات دولت جمهوری اسلامی با جان و دل شریک و در رفع آن‌ها کوشا باشید، و دولت و مجلس را از خود بدانید، و چون محبوبی گرامی، از آن نگهداری کنید. 🔸و به مجلس و دولت و دست‌اندرکاران توصیه می‌نمایم که؛ قدر این ملت را بدانید و در خدمتگزاری به آنان خصوصاً مستضعفان و محرومان و ستمدیدگان که نور چشمان ما و اولیای نعم همه هستند و جمهوری اسلامی رهاورد آنان و با فداکاری‌های آنان تحقق پیدا کرد و بقای آن نیز مرهون خدمات آنان است، فروگذار نکنید و خود را از مردم و آنان را از خود بدانید و حکومت‌های طاغوتی را که چپاولگرانی بی‌فرهنگ و زورگویانی تهی مغز بودند و هستند را همیشه محکوم نمایید، البته با اعمال انسانی که شایسته برای یک حکومت اسلامی است. 🔸و اما به ملت‌های اسلامی توصیه می‌کنم که؛ از حکومت جمهوری اسلامی و از ملت مجاهد ایران الگو بگیرید و حکومت‌های جائر خود را در صورتی که به خواست ملت‌ها که خواست ملت ایران است سر فرود نیاوردند، با تمام قدرت به جای خود بنشانید، که مایه بدبختی مسلمانان ، حکومت‌های وابسته به شرق و غرب می‌باشند. 🔹و اکیداً توصیه می‌کنم که به بوق‌های تبلیغاتی مخالفان اسلام و جمهوری اسلامی گوش فرا ندهید که همه کوشش دارند که اسلام را از صحنه بیرون کنند که منافع ابرقدرتها تأمین شود. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12521 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 صبحی که شروعش ز سلامی به تو باشد ای جان دلم، صبح من آن روز به خیر است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا