🍃🏴 🇮🇷 🏴🍃
#مهدویت
در روایات #امام_جواد علیهالسلام
◀️ پینوشت قسمت چهارم؛
۲۹. غيبت نعمانى، باب۱۰، ص۲۶۴، ح۳۷:«... ستكون حيره قلت فاذا كان ذلك فالى اين؟ فسكت ثم قال: لا اين حتى قالها ثلاثا فاعدت عليه، فقال: الى المدينه، فقلت اى المدن؟ فقال: مدينتنا هذه، و هذه مدينه غيرها.»(بحارالانوار، ج۵۱، ص۱۵۶؛ كفايه الاثر، ص۲۰۸).
علامه مجلسى مىنويسد: منظور از« لا اين» يعنى كسى در نزد او نمىرود تا او را بيابد و بر او ظفر يابد، بلكه حضرت برخى اوقات در مدينه هستند و برخى از مردم ايشان را مىبينند.( همان، ص۱۵۷).
۳۰. كمالالدين، ج۲، ص۴۴۷.
۳۱. بحارالانوار، ج۵۲، ص۱۵۳.
۳۲. نجم ثاقب، ص۳۰۰.
۳۳. غيبت نعمانى، ص۱۲۶.
۳۴. بحارالانوار، ج۵۲، ص۱۵۷.
۳۵. غيبت طوسى، ص۱۳۹.
۳۶. كمالالدين، ج۲، ص۷۰: «حدثنا عبدالعظيم الحسنى قال: دخلت على سيدى محمد بن على بن موسى بن جعفر بن محمد بن على بن الحسين بن على بن ابى طالب و انا اريدان اساله عن القائم اهو المهدى او غيره؟ فابتدانى هو فقال يا اباالقاسم! ان القائم منا هو المهدى، الذى يجب ان ينتظر فى غيبته و يطاع فى ظهوره ... افضل اعمال شيعتنا انتظار الفرج».
۳۷. همان، ج۲، ص۲۷ :«... له غيبًيكثر أيامها و يطول أمدها فينتظرخروجه المخلصون ...».
۳۸. غيبت طوسى، ص۴۲۵:« هل لهذا الامر وقت؟ فقال: كذل الوقاتون، كذب الوقاتون، كذب الوقان.» و روايت امام صادق( ع):«كذب الوقاتون، انا اهل بيت لانوقت، ثم قال: ابى الله الّا ان يخلف وقت الموقتين».(غيبت نعمانى، ص۲۹۳).
۳۹. كافى، ج۱، ص۳۶۹:«انما هلك الناس من استعجالهم لهذا الامر ان الله لايعجل لعجله العباد ان لهذا الامر غايه ينتهى الىها فلو قد بلغوها لم يستقدموا ساعه و لايستأخروا».
۴۰. كافى، ج۱، ص۳۹۰، باب التسليم:« انما كلف الناس ثلاثه: معرفه الائمه و التسليم لهم فيما ورد علىام و الرد اليهم فيما اختلفوا فيه»؛ همان ص۳۶۸، باب كراهيه التوقيت؛ غيبت طوسى، ص۴۲۶؛ غيبت نعمانى، ص۱۹۶.«كَذِبَ الوَقّاتونَ وَ هَلَكَ الْمُسْتَعْجُلونَ و نجى المُسَّلِمون».
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
🇮🇷 #وقتی_مهتاب_گم_شد 🇮🇷
◀️ قسمت ۱۴۵م
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12365
📒 فصل یازدهم
🔶🔸فرار از هیاهوی نام و عنوان ۵.
بهرام با اینکه به هم ریخته و ناراحت بود گفت:
"این کار ربطی به جانبازی من ندارد. من مقصرم یک کلام."
مسئول پاسگاه عصبی شد
گفت: "ما میخواستیم به حسب وظیفه کاری برایت انجام دهیم. حالا که نمیخواهی تشریف ببر به زندان!"
من هم بهرام را سرزنش کردم:
"این چهجور جواب دادن بود!؟ تو که عمدی نزدیش؟"
گفت: من خون بهناحقی را ریختهام. پس پیش خدا مسئولم."
همانجا به دستش دستبند زدند و بردندش به یک سلول اجتماعی که با زورگیرها و قاچاقچیها و معتادها هم بند شد
بهرام مسئول توزیع لشکر بود
باید کاری میکردیم
با چند نفر از جمله حاجعلاء و حاجآقا مختاران که ریشسفید و معتمد بچههای جبهه بود برای رضایت آستین بالا زدیم
بهرام قبل از ما شنیده بود که مرد عرب نُه دختر دارد
همین عذاب وجدانش را بیشتر کرده بود
وقتی برای اولین بار به خانه مقتول رفتیم به بچهها گفتم؛ برای خودمان یک راه در رو پیدا کنیم
هنگام ورود به در و دیوار خانه نگاه میکردم
به این فکر بودم که اگر آنها با قبیله و عشیرهشان با ما برخورد کردند، چطور فرار کنیم!؟
اما ماجرا این گونه نبود
آنها با نجابت و برخورد صمیمانه ما را شرمنده کردند
داخل اتاق پر بود از پیرمردهای عرب که برای مذاکره آمده بودند
چند روز بعد دوباره برای گفتگو با معتمدان و اقوام مرد عرب رفتیم
بزرگشان گفت: "در عشیره ما رسم است که اگر کسی سرپرست خانوادهای را به طور غیرعمد بکشد، باید از آن خانواده زن بگیرد. این اولین درخواست ماست. درخواست دوم ما دیه آن مرحوم است"
برگشتیم در حالی که از خنده رودهبر شده بودم
به ملاقات بهرام رفتم
و سر به سرش گذاشتم:
"خوبه والا!! زدی بابا رو کشتی زن هم بهت میدهند. کاش من هم مثل تو قاتل میشدم."
فکر میکردم با این حرفها به بهرام روحیه میدهم
اما او آنقدر در خودش بود که تمام شوخیهای مرا نشنیده گرفت
برای جلسه سوم به منزل متوفی رفتیم
نُه دختر قدونیمقد یک طرف نشسته بودند و بزرگان طایفه یک طرف دیگر
ما هم مقابلشان نشستیم
برایمان در استکانهای کوچک قهوه آوردند بیشترمان نخوردیم
باز هم توهم برمان داشته بود
فکر می کردیم شاید داخل قهوه سم ریخته باشند
خیلی بهشان برخورد و یک کلام گفتند اصلاً رضایت نمیدهیم
برخورد بد ما را حاجیمختاران جبران کرد
بزرگیاش را نشان داد و سند شخصی خانهاش را از همدان آورد و گرو گذاشت
بعد از دو ماه حبس بهرام موقتاً آزاد شد
تا رسیدن به مرحله آغاز عملیات، کار ما هر روز آموزش بود و آموزش
البته مثل همیشه خالی از سرگرمی هم نبود
یک روز سه گروهان را به خط کردیم و به تپههای پشت پادگان بردیم و روش دور زدن احاطهای را تمرین کردیم
در این اثنا یک گروه قاطر روی تپهها ایستاده بودند
به بچهها گفتم؛ فکر کنید آنها دشمناند! بروید دورشان بزنید و از آنها اسیر بگیرید
بچهها قاطرها را دستکم گرفتند
دورشان زدند
اما دریغ از گرفتن حتی یک قاطر
قاطرها لگد میزدند و بچهها فرار می کردند و ما ریسه میرفتیم
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12461
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
✡ مستند #برنامه_شیطان
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12367
🎯 قسمت بیستودوم؛
تضعیف خداباوری
🔹 سریال مستند #برنامه_شیطان با موضوع «بررسی حرکت نظاممند جبههٔ باطل با محوریت صهیونیسم جهانی و مبانی پروتکلهای دانشوران صهیون» تهیه شده است.
🔹 این سریال با نگاهی کلان و استراتژیک به جریان #جبهه_باطل و اصیلترین ایادی حزبالشیطان یعنی #صهیونیسم-جهانی، بندهای کلیدی #پروتکلهای_صهیون را بررسی میکند؛
پروتکلهایی که حاکی از یک برنامهٔ مرموز و شیطانی برای جهان است.
🔹 بررسی صریح و بیپرده از این جریان منسجم شیطانی بهمنظور #دشمنشناسی عمیقتر و نیز تنوع عناوین و موضوعات، همراه با رویکرد قرآنی و غلبهٔ جریان حق و نابودی جبههٔ باطل از دیگر خصوصیات این مستند است.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12464
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
#شکلگیری_یهود
الیگارشی یهودی و اسطوره انکیزیسیون (۱)
🔹تاریخنگاری یهود بر “مظلومنمایی” استوار است؛ و این مظلومنمایی، به دلیل پشتوانه نیرومند تبلیغاتی آن، بر افکار عمومی جهان به شدت موثر بوده است.
🔹تاریخ اقوام کهن سرشار از داستانهای جنگ و مهاجرت و اسارت و دربهدری است؛ ولی هیچ قومی بهسان یهودیان این حوادث را به پرچم “مظلومیت تاریخی” خود بدل نساختهاند.
🔹این مظلوم نمایی از آغاز، با تحریفها و اغراقهای بزرگ و حیرتانگیز آمیخته است؛ تا بدانجا که میتوان گفت تاریخ هیچ قومی چنین با “دروغهای بزرگ” و “آگاهانه” رقم نخورده است.
🔹نخستین “مظلومیت تاریخی” یهودیان، “گمشدن اسباط دهگانه بنیاسرائیل” است که در واقع قربانی توطئه یهودیان شدند.
دومین “مظلومیت تاریخی” ایشان ماجرای تبعید بابل است.
سپس، داستان “آوارگی”شان از “سرزمین موعود” (فلسطین) آغاز میشود؛
سرزمینی که از سدههای نخست میلادی در “جستجوی طلا” داوطلبانه آن را ترک گفتند و قریب به ۱۷۰۰ سال کمترین تمایلی به استقرار در آن نداشتند.
🔹این در حالی است که در موارد فراوان – مانند دوران اقتدار یوسف ناسی در دربار سلطان سلیم عثمانی – از نفوذ کافی برای استقرار مجدد در فلسطین برخوردار بودند. هیچگاه چنین نکردند ولی حاخام نشین کوچک خود را در فلسطین نیز از دست ندادند.
🔹این کانونی بود که از زمان جنگهای صلیبی جایگاه بینظیر آن در برانگیختن موجهای آشوبگرانه جهانی به اثبات رسید.
در این دوران طولانی، هر جا که چشمهای جوشان از “شیر و عسل” یافتند در کنار آن خیمه خود را برافراشتند و با سماجت همپیالهی میزبانان میهماننواز یا ترشرو شدند.
ولی بناگاه، در سده نوزدهم میلادی، به یاد وعدههای فراموش شدهی “عهد عتیق” افتادند و طلبکارانه آن را به عنوان پرچم “مظلومیت” خویش برافراشتند.
🔹چنین است داستان “گتوها”؛ محلاتی که داوطلبانه و برای حفظ ساختار و اسرار درونی خود در آن زیستند و با سماجت، به رغم تمایل و گاه حتی بدگمانی و فشار جوامع میزبان، حاضر به ترک آن نشدند.
و آنگاه که این “گتوها” فروپاشید، داستان آن را به پرچم “مظلومیت” خویش و لعن میزبانان بدل ساختند.
🔹چنین است ماجرای مهاجرت بزرگ یهودیان از روسیه و شرق اروپا در نیمه دوم سده نوزدهم؛ و…
سرانجام؛
چنین است داستان “انکیزیسیون” اسپانیا و پرتغال و “مهاجرت تاریخی” یهودیان از شبهجزیره ایبری؛
جعلی چنان حیرتانگیز و شگفت که باورنکردنی مینماید.
🔶🔸یهودیان مخفی در ایبری
🔹نظام اشرافی اسپانیای مسیحی دارای سنن خاص خود و پیوندهای جدی با کلیسای کاتولیک رم بود.
این عوامل طبعاً برخورداری از مناصب و امتیازات اشرافی را برای یهودیان محدود میساخت.
لذا، گروهی از آنان برای رشد در هرم سیاسی و برخورداری از امتیازات بیشتر و گستردهتر در ظاهر به مسیحیت میگرویدند ولی در عمل یهودی میماندند.
🔹این موج سلطه تام و تمام بر دولتهای مسیحی بتدریج گسترش یافت و در میان مردم فرودست تعارضهایی را با این گروه از “نوکیشان”، که به مارانو (۱) شهرت یافتند، برانگیخت.
🔹مردم مارانوها را متهم میکردند که در خفا یهودی ماندهاند و “نوکیشی” ایشان تنها پوششی است برای “خیانت، دغلکاری و اخاذی”. (۲)
🔹تاریخ یهود اذعان دارد که بسیاری از این نوکیشان، یهودیان مخفی بودند؛ (۳) و دائرةالمعارف یهود مینویسد:
“بخش مهمی از مارانوها یهودیان مخفی بودند و به شدت وفادار به یهودیت.” (۴)
🔹در تاریخنگاری یهود، تعارض میان مسیحیان و مارانوها به شدت برجسته میشود و این امر علت پیدایش دستگاه انگیزیسیون عنوان میگردد.
مورخین دانشگاه عبری اورشلیم مینویسند:
“محافل مسیحی بناگاه متوجه شدند که یهودیان مسیحی شده، که اکنون از حقوق برابر با آنها برخوردار بودند، به درون تمامی مشاغل و جایگاههای اجتماعی، که قبلا نمیتوانستند به عنوان یهودی به آن دست یابند، نفوذ میکنند.”
🔹آنان مشکوک شدند که این “نوکیشان” مسیحیت را تنها به عنوان یک پوشش برای نفوذ خود برگزیدهاند و در خفا یهودی هستند.
بدینسان بود که تهدید “نوکیشان” جدی تلقی شد و برای مقابله با آن دستگاه انگیزیسیون به پا شد. (۵)
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12465
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#خوندلی_که_لعل_شد؛
کتاب خاطرات رهبر انقلاب
حضرت آیتالله العظمی خامنهای(مدّظلّهالعالی)
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12369
◀️ قسمت چهلوپنجم؛
📒 فصل هشتم؛ قلعه سرخ ۷.
🔶🔸اولین تجربهام با ساواک
در اتاق کنار، بازجو مرا به سوال گرفت:
"بالای منبر چه گفتی؟! چرا چنین گفتی!؟ مقصودت از فلان مطلب چه بود!؟"
این سوالها نشان میداد همه آنچه من بالای منبر گفتهام به آنها رسیده!
وقتی بازجویی پایان یافت، مرا به جای دیگری بردند
در آنجا با چهرههای عبوس خاصی مواجه شدم
فهمیدم اینجا ساواک است
رئیس ساواک زاهدان در آن زمان، آرشامِ معروف بود
او قبلاً هم این مقام را در مشهد داشت و بعد به زاهدان منتقل شده از آنجا هم به کرمان رفت و جنایات وحشتناکی مرتکب شد
پس از شعلهور شدن انقلاب از کرمان گریخت
به هر حال مرا به اتاقی بردند
چند جوان دور مرا گرفتند
با دقت بازرسی کردند
کیف بغلی مرا برداشته و عکسهایی را از آن در آوردند و در باره صاحبان عکسها از من سوال کردند
کوشیدند از طریق توهین و تمسخر نسبت به من جنگ روانی می کنند
ولی به حمدالله من تسلیم نشدم
و در برابر آنها سست نشدم
و شکست نخوردم
در عین حال زجر و آزار بسیاری کشیدم
ساعتی بعد مرا بیرون بردند
سوار ماشین کردند و به خارج از شهر بردند
هوا تاریک و بسیار سرد بود
آن سال از سالهایی بود که در منطقه سرمای سختی شد به طوری که در زاهدان که معمولاً سابقه برف ندارد آن سال برف بارید
فهمیدم جایی که مرا بردهاند پادگان نظامی است
مرا در بازداشتگاه نگهبانی انداختند
این مهمان جدید برای سربازان غیرمنتظره بود
آنها جوان لاغر کمسنوسالی را دیدند با عمامهای برسر و عینکی بر چشم و لباس طلاب علوم دینی بر تن
این ویژگیها معمولاً احساسات را برمیانگیزد
سربازان از جای خود برخاستند
دورم را گرفتند و با احترام به من سلام دادند فرمانده سربازان وقتی آن رفتار را از افراد خود دید دستپاچه و نگران شد
سریعا من را به مکانی انفرادی برد
اما خود او نیز با من با عواطف خاصی برخورد کرد که حاکی از تاثر او بود
مرا به اتاق کوچکی بود که یک بخاری خاموش در آن بود
رفت و برگشت و بخاری را روشن کرد و با مهربانی از من پرسید: "شما که هستید!؟"
و شروع کرد به صحبت کردن با من
بعد غذا آورد و سپس بیرون رفت
پس از لحظاتی بار دیگر آمد و در اتاق نشست
فرد دیگری هم با او نشست و با هم صحبتهای جالبی کردیم
از جمله به من گفت:
"کسیکه باعث شده شما به اینجا بیایید از خودتان است."
منظور او را فهمیدم
همین که صبح فرا رسید با من خداحافظی کرد و رفت
این نکته را در اینجا بگویم که در همه بازداشتها هیئت ظاهری و قیافه من جلب توجه میکرد
به یاد دارم در نخستین بازداشت وقتی وارد اردوگاه شدم، جلوی در نگهبانی بازداشتگاه ایستاده بودم تا ترتیبات اداری لازم انجام شود.
در این اثنا تیمسار "مینباشیان" که از مشهورترین تیمسارها بود، از پلههای روبرو پایین آمد
از دور چشمش به من افتاد
به من خیره شد
سمتم آمد
وقتی به من رسید؛ پرسید:
"شما که هستید!؟ چرا شما را به اینجا آوردهاند؟!"
پاسخ دادم:
"به من میگویند، چیزهایی گفتهای که مخالف مصالح کشور است!"
پروندهام را خواست و در حالی که پرونده را ورق میزد از تأسف و تعجب سر تکان میداد و مکرر میگفت:
"عجیب است! چرا چنین کردی؟! چرا این را گفتی!؟ ..."
و رفت
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12467
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🏴 🇮🇷 🏴🍃
•┈┈••🌹 #وصیتنامه_امام🌹••┈┈•
💐 #رهبر_معظم_انقلاب:
دست امام، انگشت اشارهی امام در همهی پیچ و خمهای زندگی ما را راهنمائی میکند
و یکی از قویترین و بهترین مواریث معنوی امام، همین وصیتنامهی اوست.
جا دارد در برهههای مختلف، مردم، مسئولان گوناگون، جوانها این وصیتنامه را بازخوانی کنند.
┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12371
◀️ قسمت دوازدهم؛
🔹و اینجانب در اینجا یک وصیت به اشخاصی که به انگیزه مختلف با جمهوری اسلامی مخالفت میکنند
و به جوانان، چه دختران و چه پسرانی که مورد بهرهبرداری منافقان و منحرفان فرصتطلب و سودجو واقع شدهاند مینمایم که؛
بیطرفانه و با فکر آزاد به قضاوت بنشینید
و تبلیغات آنان که میخواهند جمهوری اسلامی ساقط شود
و کیفیت عمل آنان و رفتارشان با تودههای محروم و گروهها و دولتهایی که از آنان پشتیبانی کرده و میکنند
و گروهها و اشخاصی که در داخل به آنان پیوسته
و از آنان پشتیبانی میکنند
و اخلاق و رفتارشان در بین خود و هوادارانشان
و تغییر موضعهایشان در پیشامدهای مختلف را، با دقت و بدون هوای نفس بررسی کنید،
و مطالعه کنید حالات آنان که در این جمهوری اسلامی به دست منافقان و منحرفان شهید شدند،
و ارزیابی کنید بین آنان و دشمنانشان؛ نوارهای این شهیدان تا حدی در دست و نوارهای مخالفان شاید در دست شماها باشد، ببینید کدام دسته طرفدار محرومان و مظلومان جامعه هستند.
🔹برادران!
شما این اوراق را قبل از مرگ من نمیخوانید.
ممکن است پس از من بخوانید در آن وقت من نزد شما نیستم که بخواهم به نفع خود و جلب نظرتان برای کسب مقام و قدرتی با قلبهای جوان شما بازی کنم.
🔹من برای آنکه شما جوانان شایستهای هستید علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.
و از خداوند غفور میخواهم که شما را به راه مستقیم انسانیت هدایت کند و از گذشته ما و شما با رحمت واسعه خود بگذرد.
شماها نیز در خلوتها از خداوند همین را بخواهید، که او هادی و رحمان است.
🔶🔸و یک وصیت به ملت شریف ایران و سایر ملتهای مبتلا به حکومتهای فاسد و دربند قدرتهای بزرگ میکنم؛
🔸اما به ملت عزیز ایران؛
توصیه میکنم که نعمتی که با جهاد عظیم خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آوردید همچون عزیزترین امور قدرش را بدانید
و از آن حفاظت و پاسداری نمایید
و در راه آن، که نعمتی عظیم الهی و امانت بزرگ خداوندی است کوشش کنید
و از مشکلاتی که در این صراط مستقیم پیش میآید نهراسید که:
"إن تَنْصروا الله ینْصُرْکُمْ وَیثَبِّتْ اَقدامَکُم"
و در مشکلات دولت جمهوری اسلامی با جان و دل شریک و در رفع آنها کوشا باشید، و دولت و مجلس را از خود بدانید، و چون محبوبی گرامی، از آن نگهداری کنید.
🔸و به مجلس و دولت و دستاندرکاران توصیه مینمایم که؛
قدر این ملت را بدانید
و در خدمتگزاری به آنان خصوصاً مستضعفان و محرومان و ستمدیدگان که نور چشمان ما و اولیای نعم همه هستند و جمهوری اسلامی رهاورد آنان و با فداکاریهای آنان تحقق پیدا کرد و بقای آن نیز مرهون خدمات آنان است، فروگذار نکنید
و خود را از مردم و آنان را از خود بدانید
و حکومتهای طاغوتی را که چپاولگرانی بیفرهنگ و زورگویانی تهی مغز بودند و هستند را همیشه محکوم نمایید،
البته با اعمال انسانی که شایسته برای یک حکومت اسلامی است.
🔸و اما به ملتهای اسلامی توصیه میکنم که؛
از حکومت جمهوری اسلامی و از ملت مجاهد ایران الگو بگیرید
و حکومتهای جائر خود را در صورتی که به خواست ملتها که خواست ملت ایران است سر فرود نیاوردند، با تمام قدرت به جای خود بنشانید، که مایه بدبختی مسلمانان ، حکومتهای وابسته به شرق و غرب میباشند.
🔹و اکیداً توصیه میکنم که به بوقهای تبلیغاتی مخالفان اسلام و جمهوری اسلامی گوش فرا ندهید که همه کوشش دارند که اسلام را از صحنه بیرون کنند که منافع ابرقدرتها تأمین شود.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12521
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#تقویم_امروز
امروز؛ جمعه
☀️ ۲ تیر ۱۴۰۲
☪ ۴ ذیحجه ۱۴۴۴
✝ ۲۳ ژوئن ۲۰۲۳
منسوب به حجةبنالحسن، ولیعصر ارواحنا فداه
ذکر امروز؛ یکصد مرتبه
اللهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدِِ وَ آلِ مُحَمَّدِِ
📆 روزشمار:
🏴 ۳ روز تا شهادت امام محمد باقر علیهالسلام
💐 ۵ روز تا روز عرفه
💐 ۶ روز تا عید قربان
💐 ۱۱ روز تا میلاد امام هادی علیهالسلام
💐 ۱۴ روز تا عیداللهالاکبر؛ عید سعید غدیر
💐 ۱۸ روز تا عید مباهله پیامبر اسلام صلاللهعلیهوآله
🏴 ۲۵ روز تا آغاز محرم و عزاداری سیدالشهدا امام حسین علیهمالسلام
•┈┈••✾•🌸مناسبتهای امروز🌸•✾••┈┈•
📆 مناسبتهای شمسی
🔹به توپ بستن مجلس شورای ملی به دستور محمدعلیشاه قاجار (١٢٨٧ش)
🔹دستگیری و اعدام #ملکالمتکلمین و #میرزا_جهانگیرخان_صور_اسرافیل از فعالان بابی-ازلی مشروطه (١٢٨٧ش)
📆 مناسبتهای قمری
📆 مناسبتهای میلادی
🖊 بیشتر بدانیم؛
👈 پروندهی #یهود_و_بهائیت؛ آنچه لازم است درباره تاریخ #بهائیت و تاثیر آن از ابتدا تا کنون در فرهنگ و حکومت ایران بدانیم؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12363
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری_کلیپ
#انتظار_فرج، برترین اعمال
حضرت آیتالله خامنهای:
در توقیع شریف حضرت ولیّعصر ارواحنافداه به ابنبابویه -علیّبنبابویه- از قول پیغمبر صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم نقل شده که فرمود:
اَفضَلُ اَعمالِ اُمّتی انِتِظارُ الفَرَج؛
یعنی برترینِ اعمال امّت من این است که منتظر فرج باشند؛ یعنی امید.
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee