فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقدیم به شما
و التماس دعا
لحظاتی از تعویض ضریح مطهر حضرت رقیه سلام الله علیها و رسیدن به قبر اصلی حضرت 😭😭😭😭😭
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
✡️ جنگ طبقاتی و بیولوژیکی یهود بر ضد اقوام دیگر
🔹با بالارفتن سطح زندگی مردم، طول عمرشان هم افزایش یافت، اما فلاسفهای چون مارکس به مشکل تهدید ازدیاد جمعیت اشاره کردند.
🔹به بیان سادهتر مارکس و پس از او #پروتکلهای_یهود، امکان ذوبکردن جمعیتهای عظیم مردم برای ساختن یک تودهٔ فاقد خصلت و بیهویت را تشخیص دادند.
🔹نمونهٔ این رویکرد را میتوان در اپیدمیهای گوناگون بیماریهای مختلف که برای لوث و دستمالیشدنشان، تولیدات سینمایی مختلفی مثل #شیوع (سالهای ۱۹۹۵ و ۲۰۱۱) هم دربارهشان ساخته شده، مشاهده کرد.
🔹برخی از صاحبنظران و کارشناسان معتقدند اپیدمی بیماری #کرونا، بهروزترین مثال این رویکرد #حکومت_جهانی_یهود است.
🔹جامعه جهانی یهود در قرنی که از مانیفست مارکس میگذرد، حداکثر تلاش خود را کرد تا فرایند تدریجی #فساد_بیولوژیک نژادهای مختلف و افزایش ناهمگون و نامناسب جمعیت جهان را تسریع کند.
🔹در این رویکرد، مردم هیشه بهسمت طبقات پایین سوق داده میشوند و گردنهای افراد بالاتر از متوسط، قطع میشود.
در #تحلیل_فیلم این هفته برای بررسی #جنگ_بیولوژیک_یهود علیه اقوام دیگر با تحلیل فیلم #شیوع انجام خواهد شد.
والحمدلله
هر جمعه با یک؛
#تحلیل_فیلم
این هفته؛
#شیوع
نام فیلم: شیوع(انگلیسی: Contagion)
کارگردان: استیون سودربرگ (Steven Soderbergh)
کشور: آمریکا
انتشار: ۲۰۱۱
قسمت اول؛
◀️ مقدمه
🔸در تاریخ سینما فیلمهای بسیاری درباره شیوع بیماریهای خطرناک و لاعلاج ساخته شده که بعضاً سمتوسوی آخرالزمانی هم یافته است
👈 از فیلم “وحشت در خیابانها” ساخته الیا کازان در سال ۱۹۵۰
👈 تا آثاری مانند: “۱۲ میمون” ساخته تری گیلیام
👈 و “اپیدمی” به کارگردانی ولفگانگ پیترسن در سال ۱۹۹۵،
👈 “۲۸ روز بعد” از دنی بویل محصول ۲۰۰۲،
👈 “تهاجم” ساخته الیور هیرشیبگل
👈 “من افسانه هستم” از فرانسیس لارنس
👈 “مه” براساس داستانی از استفن کینگ در سال ۲۰۰۷،
👈 “کوری” در سال ۲۰۰۸ و براساس داستان معروف خوزه ساراماگو،
👈 “شیوع” ساخته استیون سودربرگ در سال ۲۰۱۱ و…
🔸برخی از فیلمهای یاد شده به رواج بیماری خطرناک در میان انسانها بهخاطر آزمایشها یا پروژههای بیولوژیک ارتش آمریکا پرداخته شده همچون فیلمهای “مه”، “اپیدمی”، “تهاجم”،”من افسانه هستم” و…
برخی هم دلیل رواج بیماری را براساس تغییر و تحولات زیستمحیطی و یا طبیعی به تصویر میکشند.
🔸در برخی فیلمها مبتلایان به نوعی زامبی بدل شده مثل “۲۸ روز بعد”، “من افسانه هستم”، “تهاجم” و “کوری” و…
و در برخی دیگر به وضعیت دلخراشی میمیرند.
🔸اما از میان همهی فیلمهای نامبرده و نامنبرده، فیلم سال ۲۰۱۱ استیون سودربرگ یعنی شیوع بیش از سایرین به شایع شدن ویروس کرونا در جهان شباهت دارد.
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
هر جمعه با یک؛
#تحلیل_فیلم
این هفته؛
#شیوع
نام فیلم: شیوع(انگلیسی: Contagion)
کارگردان: استیون سودربرگ (Steven Soderbergh)
کشور: آمریکا
انتشار: ۲۰۱۱
قسمت دوم؛
◀️ داستان فیلم
🔹در فیلم “شیوع” یک بیماری ویروسی از هنگکنگ و توسط یک زن آمریکایی به نام بث امهوف (گویینت پالترو) شروع شده،
به شیکاگو و یکی از دوستان قدیمیاش سرایت میکند
و سپس وقتی زن به میناپولیس، محل سکونتش بازگشته، پسرش را دچار کرده و همسرش میچ (مت دیمن) را هم در معرض ابتلا قرار میدهد.
🔹ویروس یاد شده که نتیجهی حاصل از ترکیبات بیولوژیک درون بدن خفاش و خوک بوده، توسط خوک آلوده به رستورانی در هنگکنگ رسیده و از طریق سرآشپز آن رستوران به بث امهوف که علاقه به دیدن سرآشپز داشته منتقل میگردد.
🔹از این پس ویروس افراد بسیاری را در دنیا آلوده کرده و پس از مرگ سریع بث و پسرش بر اثر آنسفالیت مغزی و همچنین دوستش در شیکاگو، به دیگر نقاط جهان مانند انگلیس و هند و… کشیده شده و در طی مدت ۲۶ روز، ۲.۵ میلیون نفر را در آمریکا و ۲۶ میلیون نفر را در سراسر جهان میکُشد.
🔹سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) تحقیقات وسیع خود را به سرپرستی فردی بهنام دکتر چیورز (لارنس فیشبرن) آغاز میکنند
در همان اواسط کار یکی از متخصصین خود به نام دکتر میرز (کیت وینسلت) را براثر ابتلاء به بیماری از دست میدهند
ولی متخصص دیگر یعنی دکتر الی هکستال (جنیفر الی) تا پایان ماجرا حضور داشته و واکسن اصلی را هم او کشف میکند.
🔹در این میان یک خبرنگار اینترنتی یا وبلاگنویس بهنام آلن کروموید (جود لاو) هم مدام به شایعات دامن زده
و همهی تلاشها برای نابودی ویروس و بیماری را نتیجهی زد و بند شرکتهای دارویی با سازمانهای بینالمللی دانسته
و خودش که گویا ۱۲ میلیون مخاطب در فیسبوک دارد، دارویی را بهعنوان واکسن اعلام کرده
و بابتش میلیونها دلار به جیب میزند، بدون آنکه ذرهای از واقعیت را به مخاطبانش انتقال داده باشد!
🔹البته در کنار این شایعهپراکنیها، خود دکتر چیورز هم به آزمایشات بیولوژیک ارتش آمریکا که معمولاً سرچشمهی چنین اختلالات بیولوژیک و محیطزیستی است نیز مشکوک شده است.
🔹فیلم “شیوع” تقریباً از اواسط خود به یک فیلم آخرالزمانی شبیه میشود،
خیابانها و اماکن شهرها خالی شده،
مردم به فروشگاهها و خانهها حمله میکنند،
ارتش شهرها را ایزوله کرده و اجناس را میان مردم تقسیم میکند،
گروههایی به غارت میپردازند و…
اما برخلاف فیلمهای مشابه که به حضور زامبیها و یا موجودات عجیب و غریب میانجامد، فیلم “شیوع” بهگونهای واقعگرایانه پیش میرود.
ادامه دارد ...
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
هر جمعه با یک؛
#تحلیل_فیلم
این هفته؛
#شیوع
نام فیلم: شیوع(انگلیسی: Contagion)
کارگردان: استیون سودربرگ (Steven Soderbergh)
کشور: آمریکا
انتشار: ۲۰۱۱
قسمت سوم؛
🔹استیون سودربرگ تعلیق وحشت از ویروس و بیماری ناشناخته را در اواسط فیلم به نقطهی ناگزیری رسانده
اما همچنان میتواند با انبوه بازیگران معروف فیلم، آن را از نقطهی یاد شده رها ساخته و به انجام قابل قبول و امیدبخشی برساند،
در حالیکه از هیچ تغییر و تحول غیرمنطقی و فراتر از فیلمنامه نیز بهره نگرفته
و همهی ابعاد قصّه اعم از شخصیتها و داستان را با منطق خودِ قصه پیش میبرد.
🔹شباهتهای فیلم “شیوع” و آنچه این سالها تحت عنوان کرونا، بهصورت اپیدمی درآمده، باعث شده که شک و شبهههایی درمورد ساخت فیلم بهوجود بیاید
اینکه گویا سناریوی چنین واقعهای از حدود ۱۰ سال پیش ریخته شده.
🔹اینکه بیماری چه در فیلم “شیوع” و چه در کرونا،
از چین آمده،
منشأ آن خفاش بوده
علائمی همچون آنفولانزا دارد
بهسرعت سرایت کرده
و مرگبار است،
موضوعاتی است که بسیاری را نسبت به فیلم یاد شده و منشأ بیماری کرونا مشکوک کرده است.
🔹مصاحبههایی هم که اخیراً و پس از اپیدمی ویروس کرونا توسط برخی دستاندرکاران فیلم صورت گرفته به این شکها و ابهامات افزوده است.
👈 اسکات زد برنز نویسنده فیلمنامه “شیوع در مصاحبهای گفته:
شاید بعضیها بگویند که این شباهتها غیرطبیعی است؛
اما من متعجب نیستم.
چون زمانی که با متخصصان در این زمینه صحبت کردم، آنها به من گفتند که این موارد روزی در جهان اتفاق خواهند افتاد!
👈 تهیهکننده فیلم “شیوع” هم در مورد شباهتها در مصاحبهای دیگر گفته:
عقیدهی سودربرگ و اسکات برنز این بود که فیلمی بهشدت دقیق بسازیم که با پروتکلهای واقعی و علوم مطابقت داشته باشد!!
🔹توجه داشته باشیم که فیلم “شیوع” توسط کمپانیای مانند برادران وارنر (از جمله استودیوهای اصلی هالیوود) تولید شده که در ساخت فیلمهای بهاصطلاح پیشگویانه مانند “جنگیر” (که تئوری حمله به عراق را ۳۰ سال قبل از آن ارائه کرد)
و “هکرز”
و “برادران سوپرماریو” (تصویرسازی قبلی از حمله به برجهای دوقلوی نیویورک و واقعه یازده سپتامبر)
و “جوکر” (تصویرسازی و نسخهپیچی برای شورشهای ضد سرمایهداری سال ۲۰۱۹) و… سابقه طولانی دارد،
🔹و همچنین کمپانی ریجنسی متعلق به آرنون میلچان که بهعنوان تأمینکننده اصلی صنعت سلاحهای هستهای اسرائیل از سوی شیمون پرز رییس سابق رژیم صهیونیستی، لقب پسر خوب اسراییل را دریافت کرد!
🔹نکتهی جالب اینکه شباهتهای فیلم “شیوع” با قضایای ویروس کرونا در جهان باعث شده، پس از گذشت سالها مجدداً میلیونها نفر در دنیا به تماشای این فیلم بنشینند
و باعث شوند تا فیلم “شیوع” در زمرهی پربینندهترین فیلمهای اینترنتی
و در وبسایتهایی مانند “آی تونز”
در کنار فیلمهای جدیدی همچون “روزی روزگاری در هالیوود” و “انگل” قرار بگیرد!!
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
✡ امروز ٢٧ ژانویه ۲۰٢٣ مصادف است با روز جهانی یادآوری افسانهٔ #هولوکاست!!! (بهمناسبت سالروز آزادسازی اسیران اردوگاه #آشویتس توسط ارتش سرخ در سال ١٩۴۵م)
به همین مناسبت انشاءالله از امروز ترجمهی مقالهای در این زمینه در چند قسمت تقدیم میشود؛
#تحقیقی_در_مورد_هولوکاست (۱)
نویسنده: دیوید دیوک / مترجم: محمدحسین خدّامی
قسمت اول؛
✡ پس از آن که من از نژادپرستی حاکم بر یهود و صهیونیسم و نیز از حضور فراگیر آنها در رسانهها آگاه شدم، به مطالعهی کتابها و مقالاتی پرداختم که تلویحاً میفهماند داستان جنایات آلمانیها در طول جنگ جهانی دوم تا حدودی مبالغهآمیز است.
به اشارهی برخی از آن نوشتهها، پرداختن مصرّانه و همهجانبهی رسانهها به آنچه امروزه هولوکاست خوانده میشود، آن هم چندین دهه پس از پایان جنگ، انگیخته از منافع استراتژیک اسرائیل است.
✡ در ابتدا، من احتمال نادرستی برخی از اتهامات آلمانیها را رد میکردم زیرا عکسها و فیلمهای دلخراشی را مشاهده کرده بودم که فجایع آلمانیها را از مدرک و سند بینیاز میساخت.
آنچه در پی میآید، گزارشی است از اینکه چگونه من برخی از ابعاد این بخش تاریک تاریخ اروپا را مورد تردید قرار دادم.
✡ زمانی که من در دانشگاه ایالت لوئیزیانا تحصیل میکردم، در کلاس انگلیسی مقالهای در مورد توسعه آزادی اخلاق جنسی در آمریکا به نگارش درآوردم.
در آن مقاله توضیح داده بودم که چگونه من تا پیش از سال اول دبیرستان تصویر کاملاً برهنهای از بدن یک زن از روبرو ندیده بودم.
این مسأله شاید برای جوانان امروز عجیب به نظر برسد اما حتی مجلهی "پلیبوی" تا اواسط دههی شصت، قسمت جنسی تصاویر را سانسور میکرد.
✡ پس از نوشتن مقاله، یکی از دوستان راستگرای من به من تذکر داد و گفت در مورد ادعای عدم مشاهدهی تصویری کاملاً برهنه در دوران کودکی اشتباه کردهام.
او به من گفت:
«تو تصاویر کاملاً برهنهای از زنان دیدهای، عکسهای واضحی از مردان و زنان برهنه و غالباً نحیف و لاغری که به طور فجیعی جان باخته بودند.
"تو عکسها و فیلمهای زیادی از قربانیان یهودی جنایتهای وحشیانهی نازیها را مشاهده کردهای"
✡ پس از تأمل متوجه شدم دوستم راست میگوید.
با اینکه تلویزیون و مطبوعات در اواخر دههی پنجاه و اوایل دههی شصت در مقایسه با امروز بسیار با حجب و حیاتر بودند،
اما در طول دوران کودکی من، رسانهها، عکسها و فیلمهای خبری تکاندهندهای را نشان میدادند که صحنههای واضحی از قربانیان برهنه، مُثله شده و فوقالعاده نحیف یهودی در جنگ جهانی دوم را به تصویر میکشید
✡ این تصاویر، صفحات مجلاتی مانند مجله لوک (۱) و مجله لایف (۲) را پر کرده بود و همیشه در برنامههای مستند تلویزیونی درباره جنگ به نمایش در میآمد
حتی روزنامهها از جمله روزنامه شهر سکونت خودم تایمز پیکایون (۳) که دارای مالکیت یهودی است آن را تجدید چاپ میکرد.
✡ در دوران معصومیت کودکانه که من و رفقایم هرگز تصویری از زنی کاملاً برهنه ندیده بودیم، رسانهها، جنازههایی برهنه را که غالباً متعلق به زنان یا کودکان با جثههای کوچک بود، در معرض دید ما قرار میدادند.
جنازهها همانند تودههای هیزم روی هم انباشته شده بودند و بوسیله بولدوزرهای نیروهای متفقین در گورهای دستهجمعی ریخته میشدند.
✡ تأثیر آن تصاویر بهقدری عمیق بود که حتی امروز با وضوح تمام همراه با احساسی کاملاً برانگیخته در حافظهام زنده میشوند.
به گمان دوست من پخش مکرر تصاویر قربانیان یهودی جنگ جهانی دوم، دلیل سیاسی داشت.
او بدون انتظار پاسخی، سؤال کرد:
«آیا این مسأله اتفاقی بوده است؟!
اگر تمام این ماجرا برای برانگیخته شدن احساسات بواسطه برهنگی و مرگ است، پس چرا عملاً تنها قربانیان یهودی نمایش داده میشوند؟!»
✡ زمانی که فیلم "چهرههای مرگ" (۴) در سینماهای آمریکا در سال ۱۹۷۴ به نمایش در آمد، میلیونها نفر صف کشیدند تا فیلمهایی واقعی از انسانهای گرفتار در چنگال مرگ را مشاهده کنند.
صحنهای از یک انسان در صحنهی ناخوشایند مرگ شاید میخکوبکنندهترین صحنه برای هر فرد باشد.
والدین، فرزندانشان را از چنین صحنههایی دور نگه میداشتند.
برنامههای خبری تلویزیون بهندرت تصاویر دلخراش جنایات قتل را نشان میدهند.
علیرغم هیاهوهای تبلیغاتی رسانهها برای بالا بردن میزان بینندگان، حتی پس از سقوط هواپیمای مسافربری معمولاً تصاویری کلی و مبهم از صحنه پخش میشود و سرها و تنههای جدا شده نشان داده نمیشود.
✡ شدت خشونت در فیلمها و برنامههای تلویزیونی برای کودکان و نوجوانان نگرانی بسیاری را برانگیخته است.
در عین حال پخش صحنههای وحشتناک هولوکاست بر اساس قوانین ایالتی جزء برنامههای اجباری برخی مدارس شده است.
ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/7763
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
•┈┈• 🍃 #لطیفه_نکته ۲۹۵🍃••┈┈•
ﯾﻪ ﮔﺪﺍﯾﯽ ﺩﻡ ﺗﺮﻣﯿﻨﺎﻝ ﻫﺴﺖ
ﭼﻬﺎﺭ ﺳﺎﻟﻪ میبینمش 😜
ﻫﻤﯿﺸﻪ میگه ﮐﺮﺍﯾﻪ ﻧﺪﺍﺭﻩ ﺑﺮﻩ ﺗﺎ ﺷﻬﺮﺵ!😐
حساب کردم
اگر پیاده راه افتاده بود
الان میتونست تو بارسلونای اسپانیا باشه😂😂😂
--------🔸😜🔸--------
به نام خداوند چاره ساز
سلام
از امام باقر علیهالسلام؛
أَرْبَعٌ مِنْ كُنُوزِ اَلْبِرِّ:
كِتْمَانُ اَلْحَاجَةِ
وَ كِتْمَانُ اَلصَّدَقَةِ
وَ كِتْمَانُ اَلْوَجَعِ
وَ كِتْمَانُ اَلْمُصِيبَةِ.
بحار الانوار، ج۷۵، ص۱۷۵ ب
چهار چيز از گنجهاى نيكى است :
۱. نهان داشتن حاجت
۲. پنهان نمودن صدقه
۳. پوشيده داشتن درد
۴. نهان كردن مصيبت.
┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅
✍🏻 حاجت، درد و مصیبت، نقاط ضعف انسانی قلمداد میشود
که بهتر است دیگران از آن مطلع نباشند،
چرا که جز خفت برای انسان فایدهای ندارد
و باعث شادی دشمنان فرد می شود
و صدقه عملی نیک است که پنهانی بودنش، انسان را از ریا نجات میدهد.
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
KayhanNews759797104121484956184554.pdf
10.98M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
یا رَبَّالعالَمِینَ
امروز؛ شنبه
۸ بهمن ۱۴۰۱
۶ رجب ۱۴۴۴
۲۸ ژانویه ۲۰۲۳
تمام صفحات #روزنامه_کیهان
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
#تحلیل_تاریخی
#دشمن_شناسی
✡🔥 #تبار_انحراف 🔥✡
#پژوهشی_در_دشمنشناسی_تاریخی ۸۳
🖋 مقالهی نوزدهم:
#جنگ_صفین
جولانگاه نفوذیان یهودی
قسمت اول؛
پس از آنکه امیرالمؤمنین علیهالسلام تصمیم به جنگ با معاویه گرفت و بهدنبال گردآوری لشکر بود و نامهای هم برای معاویه نوشت،
🔹معاویه مردم شام را جمع کرد و در خطبهاش برای آنها گفت:
«خدایا ما را یاری کن بر کسانی که خوابیده را بیدار میکنند و آرامش را سلب، و خونهای ما را میریزند و ناامنی به بار میآورند.
خدا میداند که آنها هیچ بهانهای برای این کار ندارند غیر از اینکه به حکومتی حسادت میکنند که خدا به ما بخشیده؛
ولی بدانند که ما هیچگاه با رضایت خود، این لباس را از تن بیرون نخواهیم کرد.
مردم، شما که میدانید من جانشین امیرالمؤمنین عمر و امیرالمؤمنین عثمان در میان شما بودم و من ولی دم و پسرعموی عثمان هستم و خدا هم گفته «هرکه مظلومانه کشته شد، ما به ولیّ او اختیار قصاص دادهایم».
شما هم که میدانید عثمان مظلومانه کشته شد و من اینک میخواهم نظر شما را بدانم.»
🔹اینجا بود که شامیان یکصدا فریاد زدند:
«به خونخواهی عثمان برمیخیزیم.
و با معاویه بیعت کردند و پیمان بستند که یا جان ببازند یا انتقام عثمان را بگیرند.» [۱]
🔹در معرکههای آن هفتادهزار نفر کشته شدند.
۵۴هزار نفر از شامیان و ۲۵هزار نفر از عراقیان که ۲۵ نفرشان از اصحاب جنگ بدر بودند.
دو لشکر، صد روز در منطقهی صفین باقی ماندند و در این مدت، ۹۰ درگیری با یکدیگر داشتند. [۲]
🔹همچنین بزودی به نقش پررنگ اشعث بن قیس در قالب یهودی نفوذی حزب اموی در پیشبرد جنگ بهسوی دلخواه معاویه، و نیز ارتباط وی با معاویه سخن خواهیم گفت.
با دقت در آنچه خواهیم گفت، روشن میشود که اگر اشعث را – که به یقین نفوذیان دیگری نیز او را یاری میکردند – از تابلوی صفین پاک کنیم، تصویری بسیار متفاوت از آن جنگ ترسیم خواهد شد.
🔹رسول خدا (ص) حتی به فکر این شرایط حساس نیز بود و برای امیرالمؤمنین (ع) نشانههایی دالّ بر حقانیّت آن حضرت نصب فرموده بود.
از مهمترین این نشانهها، جناب عمار یاسر [۳] و نیز جناب اویس قرنی بودند.
ولی همانگونه که شاهد آن خواهیم بود، معاویه و حزب اموی چنان نفوذی در روح و جان شامیان داشتند که هیچ نشانی از تأثیرگذاری نشانههای رسول خدا (ص) در میان آنها و در این شرایط حساس نیست.
🔹درهرحال، معاویه در وقت اضافه به تمامی انتظارات و اهداف خود از بهپا کردن آتش جنگ صفین رسید:
👈 ۱- امیرالمؤمنین (ع) بهعنوان متهم اصلی و همیشگی کشتهشدن عثمان، و معاویه بهعنوان مظلوم و حامی از خون به ناحق ریختهشدهی عثمان، در ذهن شامیان و بسیاری از مردم دیگر جا افتاد و حقِ هرگونه بینظمی و ایجاد ناامنی برای معاویه محفوظ ماند.
👈 ۲- عیار شامیان و عراقیان محک خورد
معاویه نسبت به وفاداری کامل شامیان، حتی با وجود علم کامل شامیان به یاوهگوییهای وی،
و نیز دمدمی مزاج بودن کوفیان، حتی با علم کامل به حقانیّت خود، و عواقب شوم سرپیچی از فرمانده به اطمینان عملی رسید.
بهگونهای که حتی حضور و به شهادت رسیدن امثال عمار یاسر و اویس قرنی – که از سوی پیامبر (ص) بهعنوان نمادهای ویژهی صفین معرفی شده بودند – نیز عملاً خاصیت خود را از دست دادند.
و این یعنی شامیان پیامبر جداگانهای بهنام معاویه دارند!
👈 ٣- بار بدنامیهای جنگ به دوش دیگران افتاد و معاویه خود را در برابر افکار عمومی شامیان تبرئه کرد.
برای نمونه کُشتار گستردهی صفین به پای امیرالمؤمنین (ع) نوشته شد – همانگونه که شهادت عمار نیز به گردن آن حضرت افتاد –
و نیرنگ قرآن بر نیزه کردن و فریبکاری در حکمیّت هم به پای عمروعاص تمام شد.
👈 ۴- اعتقاد شامیان به معاویه دوچندان شد
ولی عراقیان با دلهایی مالامال از دشمنی بازگشتند و یکدیگر را دشنام میدادند و با شلاق به جان هم میافتادند. [۴]
بنابراین پایههای حکومت اموی مستحکمتر و ارکان حکومت امیرالمؤمنین (ع) لرزانتر از سابق شد.
👈 ۵- برخی از افرادی که بیمی از آنها میرفت، تکلیفشان در این جنگ روشن شد. [۵]
ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/7794
🔸🌺🔸--------------
🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee