🔸چرا خداوند به پیغمبر در #غدیر گفت:
🔹 " بلّغ ما اُنزل الیک" «آن چه به تو نازل شده است به مردم بیان کن و برسان»؟
🔸چون آن چه به عنوان #دین باید از طریق پیامبر گفته می شد، پیش از آن گفته شده بود؛ اما چون به بیان نیامده بود، درقلمرو دین قرار نگرفته بود.
🔹دین آن هایی را می گویند که بیان شده باشد و گرنه، پیامبر حقایق فراوانی را در معراج گرفته است اما همه ی آن حقایق را بیان نکرد.
🔸حتی حضرت باقر(علیه السلام) فرمود: جدّ ما، با احدی در کنه آن چه با #عقل خود یافته بود سخن نگفت.
🔹 پس معلوم است یافته های حضرت خاتم که هنوز به بیان نیامده است، با احدی مطرح نشده است.
🔹خلافت و #ولایت علی(علیه السلام) در #معراج پیامبر بیان شده بود، روز #غدیر تنها اظهار آن بود.
🔸پیامبر «من کنت مولاه» را از قبل گرفته بود ونه در روز غدیر.
🔹 در واقع، آن را در معراج هایش گرفته بود. در واقع تا قبل از غدیر، فقط آن ها را به بیان نیاورده بود، نه این که از آن مطلع نباشد. لذا ما تبلیغ را از مقام اظهار می گیریم نه مقام ایجاد.
🔸 پس، از آیه ی "یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّک"َ ما این گونه استظهار می کنیم که #تبلیغ مقام #اظهار است، نه این که خداوند به پیامبر بگوید روز غدیر علی را از طرف ما جعل کن؛
🔹چرا که این جعل را پیامبر از قبل از خداوند گرفته بود.
🔸 این غدیر تنها مقام تبلیغ است. یعنی آن چه را قبلا گرفته ای و تا کنون مخفی داشته ای رابیان کن.
🔹خلافت علی (ع) و فرزندانش به همان جعلی است که رسالت پیامبر است،
لذا غدیر را مقام ظهور می گیریم.
🔸یعنی به همان جعل رسول الله به مقام نبوت و رسالت، امیرالمومنین هم به مقام خلافت مجعول است.
🎤سخنرانی استاد صمدی آملی
@samad10001
هدایت شده از حاج رضوان
MAREF100.mp3
7.51M
🎵 شرح کتاب معرفت نفس
اثرماندگار علامه حسن زاده املی
👤شارح استاد صمدی آملی
🎤جلسه صدم🌹
@samad10001
هدایت شده از حاج رضوان
MAREF101.mp3
7.42M
🎵 شرح کتاب معرفت نفس
اثرماندگار علامه حسن زاده املی
👤شارح استاد صمدی آملی
🎤جلسه صدم و یکم🌹
@samad10001
🔴بارگزاری دعای روح بخش #ندبه
🔴 با صدای دلنشین #استاد_صمدی_آملی
#هم_اکنون👇👇
http://eitaa.com/joinchat/3192193037C65b2c2e4d5
#حجاب_اکبر
🔸عزیزان!
🔹به صرف
🍁حرف شنیدن،
🍁فهمیدن
🍁 و دانستن،
🍁مطلوب نهایي حاصل نمي شود.
🔸تا انسان آنچه را که فهمیده در ڪشور #وجود خویش پیاده نڪند،
🍁 کار تمام نمي شود
🍁 و علمش جز حجاب اکبر نخواهد بود.
🔸حجاب اکبرِ علم همان است که انسان در سر حدّ علم فکری و حصولي توقّف کند و خود را از نیل به معرفت شهودی باز دارد.
🔹با حلوا گفتن دهان شیرین نمي شود.
🔸 باید دست دراز ڪرد و از حلوا تناول کرد و از شیریني آن بهره برد.
🔸دانایان و عالمان به معرفت فکری فراوانند،
اما هنر از آنِ کسی است که معرفت فکری را مقدّمه ی معرفت شهودی قرار داده است
🌹 " طُوبی لَهُم وَحُسنُ مَآب. رعد/30 "
📔شرح رساله انسان کامل از دیدگاه نهج البلاغه
اثر علّامه حسن زاده آملي
🌿 استاد داود صمدی آملی
@samad10001
هدایت شده از حاج رضوان
MAREF102.mp3
6.11M
🎵 شرح کتاب معرفت نفس
اثرماندگار علامه حسن زاده املی
👤شارح استاد صمدی آملی
🎤جلسه صدم و دوم🌹
@samad10001
🔸در روایات می بینیم که می فرمایند عاقل کسی است که کم ببیند و کم بگوید و کم بشنود و کم لمس کند و کم بچشد
🔹یا بعضی از روایات دارند که آدم های بی عقل ، خیلی پرحرف هستند و برعکس آدم های عاقل خیلی دهان بسته اند و اگر هم دهان باز کنند یک کلمه حرف یا یک جمله یا یک سطر عبارت بیان می کنند و می بینید که دریایی از حقایق از آنها عنوان شده است
🔸این سرّش این است که ایشان قوه ی خیال را تحت نظر عقل قرار نداده است و آن نقطه ی حساسی که تمام سیر و سلوک کنندگان در آن گرفتارند همین نقطه ی راه ارتباطی این حواس با قوه ی عاقله است که در وسط این راه ارتباطی ، قوه ی خیال قرار دارد
🔸انشاءالله برنامه ی تفکر را که به عرض رسید دنبال بفرمایید و بعد به این گرفتاری می افتید و باید هم بیفتید که این یک کوره ای است و باید به این گرفتاری بیفتید و انشاءالله در این کوره کوبیده شوید . آنقدر باید در این کوره کار کرد که آدم را له می کند تا آدم از این پل ارتباطی در برود و عیبی هم ندارد .
🔹هر چه ایشان به آدم زحمت می دهد ، ولی پخته تر می شود
🔸اینجاست که آن فرمایش بلند حضرت آقا مصداق پیدا می کند که فرمود به آنهایی که دیر دیر می دهند بهتر است تا به آنهایی که زود می دهند
🔹که ظاهرا می گویند جناب مرحوم آقا سید مهدی بحرالعلوم ( رحمة الله علیه ) ، بعد از سی دو سال ، نماز شکرانه خواندند که من توانستم الحمدلله از این پل عبور کنم . عیبی هم ندارد
شما تعجب نکنید ! برای اینکه شما می خواهید برای ابد کار کنید . لذا سی سال در مقابل ابد چیزی نیست
🔸 لذا این زحمات طولانی هیچ اشکال ندارد ، زیرا شما می خواهید یک پل ارتباطی از حواس پنجگانه تان از باطن و ظاهر عالم بسازید
🔸بعد هم ماشاءالله انسان برسد به جایی که از این عالم احاطه به عوالم وجودی دیگر داشته باشد و موجودات بینهایت را هم ادراک کند و خودش هم تا ابد لذت عقلی و ذاتی داشته باشد . حالا در مقابل آن چیزی که می خواهد بگیرد ، این زحمات چهار ، پنج یا ده سال ( که اینها دیگر بسته به مزاج افراد است ) بسیار ناچیز است.
📔دروس معرفت نفس
🌿استاد صمدی آملی
@samad10001