eitaa logo
نجم الدین
10.4هزار دنبال‌کننده
693 عکس
27 ویدیو
7 فایل
🌟نجم الدین نشر بیانات استاد #صمدی_آملی 🚩کانال رسمی #نمیباشد ✔️استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع کانال❌
مشاهده در ایتا
دانلود
استادصمدی-آسمان خونی کربلا.mp3
1.31M
⌛️زمان: ۲:۴۳ دقیقه _____________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🔴⚫️ 🔴⚫️ اینها جزء مشاهدات امام زین العابدین علیه الصلاة والسلام است ، که زینب گویی آمد بالای تَل یک نگاهی کرد، دید به آن صورت فضا جوری نیست ببیند جزئیات برادر چیست؟ برگشت خدمت امام زین العابدین، آقا فرمود که عمه جان پرده ی خیمه را بالا بزن ،چون پرده ی خیمه باید پایین کشیده می بود، برای اینکه دشمن با چهار هزار تیرانداز به فرماندهی عمرو بن حجاج زبیدی که توی فیلم مختار ایشان رفته بود با محمد بن اشعث و اینها، و شبث بن ربعی به لشکر مصعب بن زبیر پیوند خورده ،به فرماندهی عمرو بن حجاج زبیدی چهارهزار نفر ،اینها کمان به دست بودند ، مخصوص تیراندازی بودند. از بس که تیر به سوی خیمه های آقا می رفت ، چوبهای تیر فراوانی توانست، بعضی ها خودشون را به روی خیمه ها برسانند و چون خیمه ها سقفشان ،اطرافشان باز نبود، آقا فرمود به زینب که: شما فرزندان را ، زنها را درون خیمه ها، و همه ی پرده ها هم آویخته باشد که وقتی تیرها می آید یک وقتی مورد اصابت واقع نشوید. خیمه ی امام زین العابدین هم همینطور بود، وقتی حضرت زینب آمد ، امام زین العابدین فرمود :عمه جان پرده رو بالا بزن ببینم وضعیت چیه؟ تا پرده را زد بالا، آقا نگاهش به آسمان افتاد ، فرمود: عمه جان پدر را کشتند، چون آسمان رنگ خون گرفته، آسمان رنگ خون می گیرد ، خاک برخاسته شده از اون میدان جنگ و جدال و قتلگاه حسین به آسمان بر خواسته هم رنگ خون می گیرد، خاکی را که جناب رسول الله به امّ سلمه در مدینه داده بود ،بیش از هزار کیلومتر تا اینجا یعنی تا کربلا، آن خاک هم رنگ خون گرفته . تاثیر افعال انسان بر محیط ، تاثیر و تَاَثُّر متقابل. _________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
بارگزاری مراسم دهه اول محرم سال ۱۳۹۹ استاد صمدی آملی هم اکنون در بزرگترین کانال صوت 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/3192193037C65b2c2e4d5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادصمدی-شب یازدهم.mp3
1.36M
⌛️زمان: ۲:۵۰ دقیقه _____________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
⚫️🏴 ⚫️🏴 عاشورا گذشت. دو سه روز بعد از عاشورا که آمدند، آمدند دیدند که اوضاع اصلاً یک چیزی است، جسدها همینجور ریخته، پراکنده. که حالا بعضی ها از این جمله دعای زیارت ناحیه مقدسه امام زمان استفاده شان این است که گویا شب یازدهم سگها و گرگهای منطقه آمدند این جسدهای پراکنده شده را با دندانشان، اینها را آوردند در یک جا جمع کردند. بعضی ها از این زیارت ناحیه مقدسه که به آقا خطاب می کند: سلام بر اجسام منتشره، اجسام پراکنده، جسمهای پراکنده، ابوالفضل توی نهر علقمه افتاده، علی اکبر توی فلان نقطه مثلاً رفته بود توی جنگ افتاده، حضرت قاسم کجا بود، آن یکی کجا بود، چون نقطه شهادتشان مختلف بود؛ اینها همینجور پراکنده، جسدها ریخته شده بودند. بعد می گوید: سلام بر اجساد و اجسام مطهره ی منتشره، پراکنده که تنهشها الکلاب والسّباع، که سگها و گرگها می‌آمدند. تنهش، این موقعی که سگ دهن می آورد، یک شیئی را بگیرد، یک جایی را گاز بگیرد، عرب می گوید: تنهش. این کلب، این کلاب، این تنهش، ینهش، یعنی این را به دهن گرفته. ( اصل متن عبارت در زیارت ناحیه این است: أَلسَّلامُ عَلَى الاْجْسامِ الْعارِیَةِ فِى الْفَلَواتِ،تَنْـهِشُهَا الذِّئابُ الْعادِیاتُ، وَ تَخْتَلِفُ إِلَیْهَا السِّباعُ الضّـارِیاتُ ) آن وقت این بحث شده که آیا - نعوذ بالله - جسد شهدای کربلا را گرگها شب یازدهم آمدند خوردند طبق زیارت ناحیه مقدسه؟ و حتی خطاب به بدن مبارک آقا هم دارد که بدن شما را هم اینجوری بود؟ اینهاست که بعضی ها روی زیارت ناحیه مقدسه یک مقداری حرف دارند؛ بعضی از مضامین جوری هست که احیاناً محققین به راحتی به آن تن در نمی دهند. علی ایُّ حالٍ بنی اسد وقتی آمد جسدهای پراکنده بود؛ متوجه شدند خب خیلی ها را می‌شناختند و خیلی از این جسدها هم بی سر شده بود. _________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🏴⚫️ : ظرفیت زینب سلام الله علیها یک ظرفیت تلقی علم المنایا و البلایاست. یک چنین قدرت نفسی دارد که می تواند این علم را و صحنه های کربلا را حمل کند. ________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادصمدی-زینب عالمة المنایا.mp3
2.58M
⌛️زمان: ۲:۵۰ دقیقه _________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🏴⚫️ 🏴⚫️ مثل حضرت زینب سلام الله علیه در پنج سالگی خواب دیده است، که طوفانی آمد، ایشان به یک درختی پناه برد ، طوفان درخت را از جا کَند، سپس یک شاخه ای از این درخت آشکار شد، ایشان به اون شاخه پناه برد ، اون شاخه را هم طوفان شکست، به شاخه ی دیگر پناه برد، باز اون را هم شکست. به دو شاخه ی دیگر هم پناه برد، آنها را هم شکست، او را برداشت دارد با خودش می برد. بعد وقتی بیدار شد به محضر مادر گرانقدرش که استاد منزل اوست، حضرت زینب یک استاد داخلی منزلی بنام مادر جان فاطمه دارد، که به او قرآن تعلیم می دهد، علم البلایا و علم المنایا به او تعلیم می دهد. و از امیرالمؤمنین تعلیم می گرفت، و این دو می دانند که چه شاگردی تربیت کردند، این شاگرد، آن چنان بلند مرتبه است که همه ی افراد اجتماع به این راحتی لیاقت دیدن جمال دلارای این شاگرد عزیزشان را ندارند. و لذا خواب را به مادرش عرضه کرد، فرمود: برو پیش جد بزرگوارت از پدر عزیزم بپرس تا به تو جواب بدهد. رفت پیش پیغمبر، آقاجان فرمود: من هم منتظرم تا جبرئیل از حق متعال تعبیر خوابت را بیاورد. که تعبیر خواب آورد. آن هم در سن پنج سالگی، یک دختر خانمی خواب می بیند، بعد جناب جبرئیل بر پیغمبر نازل بشود ،خواب را برای پیغمبر مطرح بکند ، پیغمبر هم ظرفیت زینب را می بیند، وگرنه به یک بچه ی پنج ساله ، انسان چه جور بگوید که من از دست تو گرفته می شوم؟ آن درخت من هستم. آن دوتا شاخه ی بعدی مادر و پدر توست. آن دوتا شاخه ی نهایی هم دوتا برادران تو اند. آدم به یک بچه ی پنج ساله خواب او را اینجوری تعبیر می کند؟ این معلوم است، ظرفیت زینب ، یک ظرفیت تلقّی علم المنایا و البلایا است. یه همچنین جربزه ای را دارد، یک همچنین قدرت نفسی را دارد که می تواند این را حملش کند. می تواند کربلا را حمل کند. صحنه های کربلا را حمل کند. علم البلایا و منایا به نحو اَتَمّ، در دست حضرت زینب سلام الله علیها و اصلش در نزد امام حسین علیه الصلوة و السلام بود و امیرالمؤمنین و اهلبیت، به بعضی از اصحابشان هم داده بودند. 👈 [[ برگرفته از جلسه سخنرانی روز سوم ماه محرم سال جاری ]] _________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادصمدی-آی ستادکرونا؟!.mp3
2.96M
⌛️زمان: ۱۰:۵۱ دقیقه _____________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
💊💉 💊💉 ؟ 👈 بیانات مهم استاد صمدی آملی خطاب به تمامی مسوولین و ستاد کرونا در شب اول محرم الحرام سال جاری 👉 آقای پزشک ایرانی،آقای پزشک شیعه، آقای وزیر بهداشت، آقای ستاد کرونا، که تمام ما ریش و قیچی مان را گذاشتیم دست شما، و شما اینقدر بی اطلاع، اینقدر بی خبر، فقط می روید و از دیگران می گیرید و می آورید؛ و تازه هم، رفتید رمدسیویرِ خراب را گرفتید و آوردید و توی کشور پخش کردید، خجالت نمی کشید؟ تو چرا یک خودت چرا درست نکردی؟ یک دارو چرا خودت درست نکردی برای ترامپ بفرستی، چشم او را کور کنی که این ویروس را فرستادی ، این جواب ویروس توست. رفتی هم ویروس را از او تحویل گرفتی، هم آمدی به تعبیر خودت، داروی مربوطِ به او را هم، از او تحویل گرفتی، لابد الان منتظری که ببینی ترامپ کی واکسنش را می سازد، بروید میلیارد دلاری دوباره واکسنش هم مثلِ میلیارد دلاریِ آن دارویش بروید بخرید. یعنی از هر جنبه دارند ما را در زیر یوغ میگیرد. چرا زیر یوغ می گیرند؟ چون محقق نیستیم. زحمت نمی کشیم. فقط بلدیم خرج کنیم از این کشور. فقط بلدیم از جیب مردم پول بگیریم به سراسر جهان بدهیم. خودمان محقق نیستیم. زحمت نمی کشیم. یا اگر کسانی هم، زحمت کشیده باشند به هزار و یک دلیلِ پشت پرده می آییم زحمت های خودمان را ندید می گیریم. برویم همان امریکایی را بیاوریم ما را شفا بدهد. بروید دنبال نفستان آقا. نه حرم امام رضا از کیفیت افتاده. نه تربت امام حسین از کیفیت افتاده. نه معتقدات شیعه ضربه می خورد. این شما هستید که لیاقت ندارید، که شمایید که لیاقت ندارید از معتقدات شیعه استفاده کنید. نقص کارِتان را بگیرید، حواستان را جمع کنید این مردم بر گردن شما حق دارند. @samad10001 چرا الان توی راه می آمدم تمام حسینیه ها و مساجد تقریباً درها بسته؟ ببینید دشمن کجاها را می خواهد بزند؟ تمام معتقدات شیعه را می خواهد بزند. ترامپ مرد و مردانه وار، آمده اعلام کرده گفته من 52 ، ظاهراً 2 گفته یا 1 2 ظاهراً، 52 مرکز فرهنگی شما رو می زنم حالا قاتل است؟ بعله. ظالم است به تعبیر ما ؟ بعله. جنایت کار است ؟ بعله. اما گفت می زنم و آمد زد. تمام نماز جمعه هایتان را تعطیل کرد، تمام مراکز استان ها را تعطیل کرد، تمام مراجع تقلید را برده حبس خانگی کرده. تمام مسؤولین کشور ما را برده به حبس خانگی. تمام ائمه جمعه و روحانیت و همه را برد حبس خانگی. ما رو در حقیقت حبس خانگی کردند منتها محترمانه. ما هم اومدیم در مقابل این هجمه ی دشمن فقط تنها چیزی که گرفتیم ، الفرار عقب نشینی ، نه، در مقابل این هجمه ی دشمن نه تنها آفند هم نکردیم فقط یک پدافند هم نکردیم. فقط راه عقب نشینی را در پیش گرفتیم یعنی عقب نشستیم، هم ویروس را گرفتیم هم بعد از اینکه گرفتیم داریم می رویم دارو را هم از اینها می گیریم، هم منتظریم که واکسن هم از اینها بگیریم ببینید چقدر روش ما روشِ ناپسند است. ادامه 👇👇👇
ادامه 👆👇 تو پشتوانه نداری؟ تو معتقدِ به خدا و پیغمبر و امام زمان و اهلبیت و این همه معنویات نیستی؟ تو بین نفس و با بدن چه نحوه رابطه‌ای قائلی؟ تو اصلاً روح و نفس را مجرد می دانی؟ یا مادی می دانی؟ تو قائل به عالم آخرت هستی یا نیستی؟ تو قائلِ به عالمِ غیب هستی یا نیستی؟ تو عالمِ غیب را به عنوانِ اصلِ عالمِ شهادت ، قبول داری یا نداری؟ باید دهها سوالِ علمی سنگینِ معرفتی را تو جواب بدهی. در این رابطه ها، چه حرفی داری؟ رابطه، بین نفس و بدن ، چه نحوه رابطه ای است؟ حکومت و حاکمیتِ نفس ، و احکامِ نفس بر بدن ، چه نحوِ حاکمیتی است؟ نفس،از چه جنسی است؟ مادی است یا غیر مادی؟ آیا در ابتدا هم مادی است ؟ و در انتها هم مادی است، یا غیر مادی است؟ غیب چه نحوِ حقیقتی است؟ آیا از غیب ، حقیقت بر می خیزد؟ یا رقیقت؟ آیا عالمِ طبیعت، تفویض شده است به تمامِ ظالمانِ عالم ، که هر کاری می خواهند، بکنند؟ شما در بحثِ جبر و اختیار، تفویضی هستید؟ یا جبری هستید؟ یا الامر بین الامرین می بینید؟ الامر بین الامرین ات چه جوری است؟ آقای وزیر بهداشت، آقایان دیگر ، شما اگر معتقداتِ علمی ، اسلامی، شیعی؛ الهی، غیبی دارید یا ندارید؟ اگر دارید ، عالمِ ماده اصل است ، یا عالمِ غیب اصل است؟ تدریج اصل است یا دفعی اصل است؟ آیا عالمِ امر اصل است؟ یا عالمِ خلق اصل است؟ در مقامِ توحید چی قائل هستید؟ چرا روی این معارف کار نمی کنید؟ اینها بحثهاست. اینها را باید ما سالیانی کار می کردیم. اینکه ، این همه در این جلسات ، این سالیانی ، عجز و ناله می کردیم که در مورد معارف بشینیم، محقق باشیم. فقط دایره تقلید، طی نکنیم. مقلد نباشید. مقلد بودن هنر نیست. محقق بودن هنر است. این کارهای تحقیقی را نکردید و موردِ هجمهِ دشمن هستید. ولی آنجاهایی که آمدیم، واقعاً ، راه قوی را در پیش گرفتیم، ما در بابِ ، جهاد خیلی قوی شدیم. ما در بابِ تقابلِ با دشمن ، خیلی قوی شدیم. حاج قاسم ها، نمادِ قوتِ ما هستند. اما در مسائلِ علمی، علمیِ تجربی، متأسفانه، نگذاشتید. شما تمامِ مغزهای ما را فراری دادید. مسئولین، باید شما روز قیامت ، جوابِ خدا و پیغمبر و این مردم را بدهید. تمامِ مغز جوانانِ ما را شما فراری دادید. همه را. بارها همه رفتند شرق؛ همه جا رفتند. چون دیدند اینجا فقط دارند ضایع می شوند. @samad10001 بعد نباید بنشینید، حالا بنشینید، در مثل ویروس کرونا، بیائید گدای سر سفره ترامپ شدید. رفتید را آوردید دارید افتخاراً. میلیاردها دلار است چقدر هست؟ خرج کردید ، پول این کشور را دادید. دارید می آیید که مردم را درمان کنید. اینها را نباید جواب بدهید شما؟ آن وقت مجالسِ امام حسین، این جور؟ شما باید تمامِ مجالسِ امام حسین، کلی جمعیت، توکل نکردید. توسل نکردید به امام حسین. یا امام حسین، دستِ ما را بگیر. ما می خواهیم تا محرم، این ویروس را حل کنیم. و راه برای حل، وجود داشت. شما راهها را بستید. و باید فردایِ قیامت ، جوابِ امام حسین را بدهید. جوابِ مردم را باید بدهید. جوابِ مردم را باید بدهید. الان هم به احترام این که ، رهبرِ بزرگوار ، فرمودند، به هر حال هر چه تصمیم شما گرفتید. ما در مقابلِ تصمیم خاضع هستیم. به احترامِ ایشان الان مردم، دست از شما ، فعلاً کشیده اند. اما هم در این دنیا باید شما مواخذه بشوید. و هم در آخرت. باید مواخذه بشوید. باید در پیشگاهِ الهی جواب بدهید. که شش ماه دارد می گذرد. و می دانیم هم که دشمن داشت، محرم را می خواست بزند. دشمن می خواست اربعینِ ما را بزند. چون اربعینِ امام حسین ما، شده بود، دشمن شکن. تمامِ مکاتبِ جهان، همه داشتند، در مقابلِ اریعین، سر کرنش ، فرود می آوردند. حالا امیدوارم ، که به حقِ امام حسین، تا اربعین، ان شاءالله، اگر لیاقت داشته باشند اینهایی که در مصادر امورند؛ اگر لایق باشند. ان شاء الله خداوند این مشکل را، بر طرف بکند. و اربعینِ امام حسین، به همان شکوه، بلکه بیشتر، به مراتب از آنچه که قبلاً بود. با شکوه بیشتر برقرار بشود. 👈[[ پیاده شده از فایل جلسه شب اول محرم سال جاری توسط گروه کهف معرفتی صمدیون (کاف میم صاد ) ]] __________________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
برای خانواده بررسی حقوق زن در اجتماع و بررسی مبانی محکم خانواده به بیان در کانال ریحانه بهشتی 🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/3273981962C171d4d16f3
در حقیقت از دست همدیگر خسته ایم. خسته ایم. آنهایی که قلیل اند، کمالی دارند، از دست بی کمال ها خسته اند. آنهایی که کمال ندارند، از دست صفات بد خودشان. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈 حدیث دوم همین چهل حدیث در ابتدای فصل دوم باب اول کتاب نفس المهموم که مربوط است به آقای هارون بن مکفوف که امام صادق به او گفته است و فرمود که آن اشعاری که برای جدّم انشا فرموده ای انشاد کرده ای، آنها را بخوان. که آن اشعار معروف است: « أمرُر علی جَدَثِ الحسین و قل لأعظُمِهِ الزّکیّة یا أعظُما » این حرف جناب ابی هارون مکفوف است، می گوید که: « وقتی به کربلا داری می روی ، أمرُر علی جدث الحسین، برو ، « جدَث » یعنی آن قبر. برو روی قبر حسین، « أمرُر » از آنجا عبور کن؛ حالا مسیرت افتاده می خواهی این وری بروی، برو از کربلا برو. حالا شاید تعبیر امام، راه قدس از کربلا می گذرد، می گوید حالا اگر قصد دارید احیاناً قدس را از دست دشمن آزاد بکنید، خب راهش را از کربلا بروید چرا از راههای دیگر بروید؟ از اینجا برو. « أمرُر علی جدث الحسین » برو به این استخوانهای پاک حسین خطاب کن. معلوم میشه در قبر آقا جز تکه استخوانهایی چیزی آنجا وارد نشده، چون همه تان بارها شنیده اید که وقتی رسیدند آقا را إرباً إرباً کردند دیگر. تکه تکه کردند. اینکه داعشی ها تکه تکه می کردند این همان روش داعشی های کربلا از بنی امیه است دیگر؛ اینها از نسل بنی امیه اند، از نسل عمر سعد و یزید و ابن زیاد و شمر و امثال اینهایند دیگر. همینجور که آنها تکه تکه می کردند اینها هم می کنند. اینها چیزی غیر از همانی که آنها کردند یاد نگرفته اند. ولذا بدن تکه تکه شد. بنا بر نصّ آنچه که معتبر است در کتب تاریخی، بعد هم بدن مبارک زیر سمّ ستوران قرار گرفت، ده تا حرامزاده که در فیلم مختار هم آنها را ترسیم کردند، نمادین ساختند، ده تا حرامزاده با اسبهای نعل بسته ی تازه بر روی بدن تاختند طوری که خودشان آمدند گفتند عمر سعد باید تا رکاب اسب ما را باید پر از طلا و زر کند. چرا؟ برای اینکه ما انقدر این بدن را با رفت و آمد رویش در هم کوبیدیم که استخوانهای سینه ی حسین را با استخوانهای پشت حسین را با هم دیگر « رَضَّ »، این را قشنگ کوبیده ایم. « رضّ » کوبیدن است. شما اگر یک کارد را بگیرید اینطوری دست را ببرید این قطع است، بریدن است. اینرا عرب نمی گوید « رضّ »؛ اما وقتی بکوبید یک چیزی را، می شود « رضّ». اینها هم، بعد این شمر لعین آمد سر آقا را برید نمی گویند « رضّ»؛ می گویند « قطع»، سر بریده. اما اینها آمدند با سمّ اسب، مثل یک گوشتکوبی شما چطور بکوبی، اینرا می گویند « رضّ ». ولذا شما وقتی با گوشتکوب گوشت را می کوبی نمی گویی گوشت را بریدم؛ می گویی گوشت را کوبیدم. ادامه👇👇👇👇
« قد رضضنَ الصّدر بظهری »؛ ما سینه و پشت حسین را به هم کوفتیم. کوفتیم. سمّ های اسب کلا بدن حسین را کوفتند. و همینجور با شدت، نه اینکه می آمدند و می رفتند، کلّ این بدن قطعه قطعه شده ی قبلی، بله به وسیله ی شمشیر بدن را قطعه قطعه کردند؛ این مال اول. بعد از اینکه قطعه قطعه شد اسبها با پایشان، با سمّ شان، آنهم با نعل تازه، ماها همه اکثراً چار بیداری کرده ایم می دانیم که نعل تازه بستن اسب یعنی چه؟ با نعل تازه قشنگ کوبیده اند این بدن را. طوری این بدن کوبیده شد که زیر سمّ اسبها همینجور تکه تکه این گوشتها توی اطراف پراکنده است. حالا در اینجا باید به کتاب « المزار شیخ مفید » مراجعه کرد، هفت هشت تا حدیث هست اینها را سلسله بحث کرد. ببینیم چه بلایی به سر این بدن آمده. گویا این بدن نه فقط در یک نقطه، بلکه در یک محدوده ای که اسبهای ده گانه با سرعت از روی این بدن می رفتند و می آمدند در جوانب مختلف باید گفت بدن توی همه جا پخش شده ، هست. بنی اسد هم که وقتی آمدند فقط تنها چیزی که توانستند اثری از جناب ابی عبدالله پیدا کنند یک تکه پاره استخوان های پراکنده از ایشان پیدا کردند. اینها را ریخته اند در درون یک حصیری،بعد یک چاله کنده اند، چاله به اندازه ی یک ذراع. « المزار» شیخ مفید را زیارت کنید، به اندازه ی یک ذراع. یک چاله ای به اندازه ی یک ذراع کندند بعد این استخوانهای تکه تکه شده را درون یک حصیری که ما محلی می گوییم « کوب»، درون یک حصیری گذاشتند، توی این چاله گذاشتند. همین اندازه. وگرنه چیزی در قبر ابی عبدالله باقی نمانده. این حرف امام صادق به ابی هارون مکفوف خودش تقریر است. اگر سند حدیث قطعی باشد که تقریباً مرحوم جناب محدث قمی رضوان الله علیه در نقل این حدیث و چهل حدیث این را بعنوان مُسند نقل کرده، تازه مسندش هم مسند متصل است، عبارت این است: « و بالسند المتصل إلی الشیخ الاجل الموفق السعید محمد بن محمد بن نعمان المفید» معلوم می شود سندی که دارد در این حدیث نقل می کند سند اتصال دارد به شیخ مفید. اینها اصطلاحات علم رجال و درایه است. پس حدیث، حدیث مسند است؛ این حدیث مسند و سند دار، سند متصل است؛ هیچ جای از این سند حدیث از جناب شیخ محدث قمی تا به شیخ مفید هزار سال قبل هیچ چیز انقطاعی ندارد بلکه به نحو اتصال است، تا می رسد به امام صادق علیه الصلوة و السلام که به ابی هارون مکفوف فرموده اند آن اشعاری را که برای جدم سروده ای آن را بخوان. ایشان در محضر آقا اشعاری را سرود و اشعارش این بود و آقا همین اشعار را تأیید کرده. وقتی به او می گوید بخوان،می شود تقریر معصوم، ولذا تقریر معصوم حجت است. اشعارش این است : « أمرر علی جدث الحسین فقل لأعظمه الزّکیّة: یا أعظما لا ضرت من وطفاء ساکبة رویّة و إذا مررتَ بقبره فأتل به و قف المطیّة و ابک المطهر للمطهر و المطهرة النقیة کبکاء معولة أتت یوما لواحدها المنیّة » یعنی وقتی که بر قبر حسین گذر می کنی، آنجا توقف کن به استخوانهای حسین بگو، پس معلوم می شود در قبر چیزی جز استخوان وجود ندارد. توی قبر آقا، حالا الآن قبر در چه حالی است، نمی دانیم. آنهم قبری که در فاصله ی ده سال دو مرتبه در زمان متوکل عباسی کلا این محدوده ی سرزمین کربلا بخصوص اطراف قبر امام حسین و خود قبر را بطور کلی آب بستند، در « المزار » شیخ مفید آمده آن قبری را که بنی اسد برای آقا درست کردند به اندازه ی یک ذراع است که ظاهراً یک ذراع، طولی است و یک ذراع هم عمقی است. یعنی به تعبیری محلی می گوییم دستچال. یعنی یک چاله ای که آدم با دست بکند یک چاله درست کند این بود، کسی بیاید اینجا قبر بکَند اینجوری برای آقا نبود چون چیزی نبود که. عرض کردم یک تکه پاره استخوانها فقط گیر آوردند. که این را ابی هارون مکفوف شنیده بود؛ چون شنیده بود این را به شعر در آورد. می گوید وقتی می خواهی بروی از این مسیر رد شوی: « أمرُر علی جدث الحسین، برو از روی قبر حسین عبور کن از مسیرهای دیگر نرو، برو از اینجا فیض بگیر. برو روی قبر حسین به استخوانهای پاکش، « نقیّة »، به استخوانهای زکیّه و پاکش خطاب بکن یا استخوانها، « یا أعظما » نمی گوید بگو یا حسین. چون در درون قبر بدنی نیست که. تکه پاره استخوان است؛ بعد تازه ابی هارون مکفوف در جمله نمی گوید که وقتی می خواهی آنجا بایستی به حسین خطاب بکن یا حسین، نه نه. بگو: « یا أعظما » ای استخوانها. « أعظم» جمع « عظم » است؛ یعنی استخوان. به استخوانهای پاک آقا خطاب کن که ای استخوانهای پاک، از اشکهای ریزان اشک چشم عاشقانت سیراب هستی. ادامه👇👇👇👇
این هم دیگر یکی از آن چیزهای عجیب است. و لذا ابی هارون مکفوف می گوید وقتی این شعر را، این بیت را شروع کردم؛ خب عرب بودند؛ زنانی هم که در آنجا در محضر آقا، آقا فامیلهای خودش را جمع کرد، برادر زاده هایش را، خواهر زاده هایش را، فرزندانش را، عشیره اش را آقا جمع کرده به ابی هارون مکفوف پیغام داده بیا برای ما مداحی کن. بیا برای ما شعر بخوان. ایشان می گوید وقتی این شعر را خواندم آنچنان ضجه بلند شد، ضجه از امام صادق برخواست، دیگر نزدیک بود جان بدهد من قطع کردم. یک بیت را خواندم دیدم وضع آقا خیلی بهم خورده قطع کردم؛ دیدم آقا فرمود: نه ادامه بده. ادامه بده. ✍🏼 ______________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
بارگزاری مراسم دهه اول محرم سال ۱۳۹۹ استاد صمدی آملی هم اکنون در بزرگترین کانال صوت 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/3192193037C65b2c2e4d5
🔰👈 : خدایا، به توسط این آقا که دوازدهمین جانشین خاتم انبیاست، حضرت بقیة الله، به واسطه ی این آقا دین خودت را اظهار کن. __________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادصمدی-خستگی بشریت ازدین.mp3
1.49M
⌛️زمان: ۳:۴۷ دقیقه _________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0