#استادصمدی_آملی
#مکاشفه_جناب_ابن_عربی
👈جناب ابن عربی در یه حالشون هم داره میگه در یه وقتی به من مکاشفه ای روی آورده، دیدم یک شخصی، صدا می زنه که من #تکلیف رو از تو برداشتم، تکلیف رو از گردن تو برداشتم.
👈خود شخص را نمی بینم اما در اون حال در اون تمثل، این صدا به گوش من میاد که من تکلیف را از گردن تو برداشتم، بعد گفت با کمال شجاعت برگشتم بهشون گفتم:
اِخسَاء یا عدوَّالله، خاموش شو، خفه شو، ای دشمن خدا. چطور من #مکلف نباشم. آخه چطور من مکلف نباشم که امیر المومنین من تا آخرین لحظه مکلف بود.
👈چطور من تکلیف نداشته باشم که #قرآن کتاب تکلیفی منه. کتاب شرعِ منه. اینه که فرمود بدون هیچ دغدغه ای، در همون حال مکاشفه به ایشون تشر زدم.
👈گفتم: اخساء، خفه شو یا عدوالله. دیگه هیچ شک هم نکردم، متوجه شدم این شیهه ی شیطانه، این لِمّه ی شیطانیه.
و لذا برای اهل بیت #لمّه ی شیطانی نیست. اهل بیت چون #معصومند هر چه دارند لمّه ی رحمانی است.
👈لمّه، اون رِنش، اون صدا، اون جهش، اون تجلی را می گویند که اگر این تجلی از حق باشد می فرمایند، لمه ی #رحمانی.
اما اگر این رنّه و این لِمّه و این جهش و این صدا و این غرِّش، اگر از شیطان باشد می گن لمه ی #شیطانی...
____________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
قرآن در مقام نوشتن، کتاب تدوینی است
قرآن در متن خارج، کتاب تکوینی است
قرآن در درون انسان، کتاب انفسی است.
__________________________
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
عرفعرفان۲.mp3
1.4M
#استادصمدی_آملی
#کشف_تام_محمدی
⌛️زمان: ۰۵:۵۰دقیقه
________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#کشف_تام_محمدی
👈اینها ( عرفا ) حرفشون این است که میفرمان که پیغمبر علم به اسرار نظام هستی پیدا میکند،
که اون علم به اسرار نظام هستی اش، را تحت عنوان یک کتابی به نوشته در آورد به نام قرآن کریم.
👈منتهی اونچه را که در جان پیغمبر به عنوان انسان تجلی کرد، اون تجلی اعظم حق است، یعنی خدای تبارک و تعالی بر جان پیغمبر به اون نهایت تجلیاش تجلی کرده است. یک انسانیست که حقایق را به نحو احسن در جان خودش چشید. و چون پیغمبر اکرم محور نظام هستی است و محور تمام موجودات عالمه، به یک تعبیری میفرماید، قطب الاقطاب است.
👈ما که عرفاییم هم، هر اندازه مکاشفات داشته باشیم، تمام مکاشفات ما همه دامنه مکاشفات اتم پیغمبر اکرمه. یعنی دامنه کشف تام اوست.
هر کسی هر خواب خوشی ببیند، خواب خوش او یک روزنه ای است از فهم قرآن. چه اینکه تمام انبیا هم اونچه رو که در نبوتشون فهمیدهاند به منزله روزنهای است از فهم حقایق قرآن.
👈چه اینکه تورات جناب موسای کلیم هم یک کشف موسوی است، اما کشف تام نیست. کشف تام، مال محمدی است صلی الله علیه و آله و سلم.
👈 انجیل حضرت عیسی هم کشف عیسوی است اما کشف تام و اتم نیست، یعنی درست است او حقایق نظام هستی رو چشید، در جانش یافت، حالا یا در خوابش، مثل منامات صادقه ای که انسانهای خالص دارند. یا در بیداری شون مثل تمثلات و مکاشفاتی که در بیداریها به انبیا و اهلبیت و غیره اینها دست میدهد، لذا تورات و انجیل، کشف موسوی و کشف عیسوی است.
👈ولی هر دو کشف برگشتش به کشف پیغمبره، چون این قرآن صمده، این کشف پُره، تمام آن مکشوفات و کاشفین و کشف، صمد نیستند، همه به یک معنا جاخالی دارند.
👈اما اینجا، یعنی می آید میرسید به پیغمبر اکرم، هم کشف او، قرآن، هم مکشوفات او، موجودات نظام هستی. هم کاشف، کشف کننده، خود پیغمبر اکرم. همه هستند صمد، همه پُرند. هیچ جا خالی ندارند. اونجایی که صمد شد، می شود تام یا اتم. و لذا قرآن می شود کشف اتم. نبوت پیغمبر هم می شود نبوت اتم. امامت پیغمبر و خلافت او امامت و خلافت اتم. ولایت او هم ولایت اتم است. هیچ جاخالی نیست. وقتی این است، تمام انبیا هرچه خواب میبینند دامنه خواب پیغمبره. و همه انبیا هرچه مکاشفات دارند در بیداری، دامنه مکاشفات پیغمبر اکرمه.
👈حالا که این شد قرآن کریم هم، مکاشفه اتم پیغمبره، کشف اتم اوست، عرفا هم که سخن از چشیدن دارند و دیدن، که می گویند عیان میبینیم نه مفهوم می فهمیم فقط؛ این دیدنهایشون هم دامنه دیدن قرآنه. و اون کسی هم که تونست قرآن را به نحو احسن ببیند، که شما دیگه قرآن رو محصور نمیکنید به همین چند تا تفسیری که نوشته شده.
👈 میفرمایید قرآن در مقام نوشتن، کتاب تدوینی است، قرآن در متن خارج، کتاب تکوینی است، قرآن در درون انسان، کتاب انفسی است. درست.
👈عارف هم می گوید من هرچه را که میبینم یا به صورت نوشته میبینم که تمام مکتوبات همه برمیگردند به کشف کتبی پیغمبر. یعنی قرآن مکتوب. و هرچه را که ما در نظام هستی میبینیم و مشاهده میکنیم و میفهمیم و مییابیم، اینها هم درحقیقت دامنه کشف کتاب تکوینی است. و هر چه هم در جان خودمون مشاهده میکنیم، همه هم جزو کشفیات انفسی است. و قرآن هم یا کتاب تکوینی است، یا کتاب انفسی است، یا کتاب آفاقی تکوینی. از این سه حال به در نیست. هرسه قرآن اند و در حقیقت هم یک قرآن اند. که وقتی این یک قرآن از حق تنزل می کند یا به صورت عالَم درمیآید، می شود اینهمه عوالم وجودی. یا به صورت آدم درمیآید، که فرد شاخص و اتمش پیغمبر اکرم است و اهلبیت علیهمالسلام. یا به صورت کتاب درمیآید و نوشته درمیآید همین قرآنی که در دست من و شماست.
____
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#علامه_حسن_زاده_آملی
به جانم قسم که هر کسی که فهم این کتابها
اسفار
و فصوص
و تمهید القواعد
و اشارات
و شفا
و فتوحات
و مصباح الانس
روزی اش نشود هیچ از تفسیر انفسی قرآن نچشیده است.
_________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
عرفعرفان۲برش۲(1).mp3
626.9K
#استادصمدی_آملی
#قسم_حصرت_علامه
⌛️زمان: ۲:۳۶دقیقه
____
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#قسم_حضرت_علامه
👈یک عبارت هم در جلد اول مآثر آثار حضرت آقا نقل کردیم، حالا فهرست را نگاه کنید که صحف نوریه عرفانیه، جایگاهشون چیه؟
🔸اونجا هم باز به همین عبارت شروع میکنند. #والامری به جانم قسم که هر کسی که فهم این کتابها را به جز سرح العیون رو در اینجا آوردند. در اونجا اون ۴، ۵، ۶ کتاب دیگر را آوردند.
اسفار
و فصوص
و تمهید القواعد
و اشارات
و شفا
و فتوحات
و مصباح الانس، اونجا اسم اون چند تا کتاب رو آوردند.
اینجا هم #سرح_العیون خودشون رو در اعداد این کتابها قرار دادند. در اونجا فرمود که اگر کسی از فهم این کتابها روزی اش نشود هیچ از تفسیر انفسی قرآن نچشیده است.
با همین عبارت #والعمری به جانم قسم. و می فرماید حرف ما این است هرکسی میخواد قبول بکند قبول کند، هر کسی هم نمی خواد قبول کند، نکند.
🔸 ما این و میگیم که در سیر تکاملی علمی باید طلبه ها بعد از اینکه کتابهای اوایل رو خوندند، مثلاً از #بدایة شروع کنند بدایة الحکمه، نهایة الحکمة، شرح منظومه جناب هادی سبزواری، اشارات جناب شیخ الرئیس، بعد از اون اسفار جناب صدرالمتالهین، بعد از اسفار هم در کنار اینها می شود حکمت العشاق شیخ اشراق رو بخونند. بعد هم تمهید القواعد به عنوان اولین کتاب عرفانی و سپس شرح فصوص قیصری دومین کتاب عرفانی است. و سوم مصباح الانس است و چهارم فتوحات ابن عربی. این سلسله کتابها هم کتابهایی است که کتابهای حکمت متعالیه عمیق و عرفان اصیل اسلامی است.
🔸 حالا نظر مبارک ایشون این است که اگر کسی این کتابها رو نفهمد و فهم این کتابها روزی او نشود، او هیچ از قرآن کریم اطلاع نداره. اصلا از قرآن چیزی عایدش نمیشه.
🔸 اینه که تسلط بر روی کتابهای عرفانی یه امری است این طوری.
_________________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آمدی
جناب ابن عربی خودشون در چند جای فتوحات تصریح کرد:
هر مکاشفه ای رو که از ما می بینید
و هر مکاشفه ای رو که از هر عارفی می بینید، مکاشفات معیار داره ما بی معیار نیستیم.
معیار ما قرآن، معیار ما اهل بیت، معیار ما پیغمبر و آل پیغمبر هست
________________________________
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
عرفعرفان۵.mp3
385.7K
#استادصمدی_آملی
#معیار_مکاشفه
⌛️زمان: ۰۱:۳۶ دقیقه
____________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#معیار_مکاشفه
👈اگه بفرمایید عرفای قبل از اسلام چطور؟ عرفای قبل از اسلام هم برگشتشون نوعاً به حضرت #لقمان و #ادریس پیغمبره.
🔸تمام این سلسله ی عرفای قبل از اسلام به اونها منتهی می شه. دیگه اون شامخین، اون بزرگواران از عرفای قبل از اسلام، در یونان در ایران برگشتشون به ارسطو و افلاطون و سقراط و ابرخس و فیثاغورس و تا می رسه به هِرمِس، هرمس هم در لفظ یونان یعنی جناب حضرت #ادریس سلام الله علیه.
🔸تمام آیات و حرف هاشون رو از اونجا گرفتند، تمام عرفای قبل از اسلام مهمان انبیایند. عرفای بعد از اسلام هم مهمان قرآن و پیغمبر اکرمند. هیچ حرفی به غیر از قرآن و پیغمبر اکرم ندارند.
جناب ابن عربی خودشون در چند جای فتوحات تصریح کرد در فصوص الحکم آورد، فرمود ما جزوِ عرفاییم، هر مکاشفه ای رو که از ما می بینید و هر مکاشفه ای رو که از هر عارفی می بینید، مکاشفات معیار داره ما بی معیار نیستیم.
معیار ما قرآنه، معیار ما اهل بیتند، معیار ما پیغمبر و آل پیغمبره.
👈شما مکاشفات ما رو با پیغمبر و آل پیغمبر بسنجید، با مکاشفات اهل بیت و قرآن بسنجید اگر تطبیق کرد بدانید مکاشفه حقه، اما اگر تطبیق نکرد، نخیر...
________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
جلسه۲1.mp3
285.5K
#استادصمدی_آملی
#انسان_در_عرفان_عرفان
⌛️زمان: 1:11دقیقه
____
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#انسان_در_عرفان_عرفان
👈اگر می خواهید بروید انسان در دیدگاه عرفانی رو آمار بگیرید، باید برید نَمَط نهم اشارات را سر بزنید که، جناب شیخ الرئیس می گوید:
🔸جَلَّ جناب الحق عَن اَن یَکونَ شریعتاً لِکلِّ واردِِ اِلا واحِدٌ بعدَ واحد اَو یَطَّلِعَ علیه اِلا واحدٌ بعد واحد.
که دیگه شأن خدا اَجلّ از اون است که دیگر هر کسی بخواهد
در قُرُقگاه حق،
و در جناب حق،
در جَنب حق،
در کنار حق، پیدایش بکنید.
مگر اینکه تک تک افرادند.
وقتی میایید به فلسفه و عرفان، می بینید به شدت انسان تقلیل پیدا کرد. افراد انسان بسیار کَمَند. فلسفه می گوید:
انسان اون است. حالا ان شاالله وقتی رسیدیم. چرا در فصل سوم حضرت آقا به بعضی از تمثلات اشاره کرد؟ برای اینکه می خواد ابراز بکند که انسان حقیقی اونه. نه این انسانی که آماریست. انسان اون است که با #عالم_مجردات عقلی ارتباط وجودی برقرار کند. و شبانه روز با اونها مرتبط باشه. اگر نیست، انسان نیست.
______________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
4_5926959593220473251.mp3
2.05M
#استادصمدی_آملی
#همت_بلند_در_توحید
⌛️زمان: 8:31 دقیقه
____
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#همت_بلند_در_توحید
👈صرف نظر از پیامبر اکرم(ص)، انبیاء، ائمه، خودش می تونه که با خدا مرتبط بشه.
البته، خدا او رو خلقش کرده. هر مخلوقی مرتبط به خالق است. هر معلولی تنزل یافته ی علت خودشه. اما ولذا بر اساس فطرت، همه خداشناسند. ( وَ لَهُ اَسلَمَ من فی السمواتِ والارض ) ولی هر کسی به مقدار ظرفیت جدول خودش خداشناسه.
👈اما همت، بلند اینه که شخص بگوید، من می خوام از جدول وجودی خاتم انبیاء(ص) رب خاتم را ادراک کنم، به شهود بنشینم. درسته، ربِّ خودم ربِّ منه. و درسته که اون ربّ مطلق، ربّ من هست، ربّ زمینِ ، ربّ آفتابِ، ربّ آسمانِ، ربّ مادیست، ربّ مجردِ، داره همه را می پروراند. همه را دارد به استعدادشون، به فعلیت می رساند. اما، اون ربّ اطلاقیِ بدون هیچ قیدی، ربّ خاتم انبیاست. که از او قران کریم، تعبیر به ربّ العالمین می فرماید. که در سوره ی مبارکه ی حمد می فرمایید: الحمدُ. حمد به نحو اطلاق، ستایش به نحو اطلاق، لِلّه، مال اوست. مِلک اوست. ملک حقیقی اوست. که او رب العالمین است. ربِ عالمین.
👈مهم ترین نکته ای که انسان باید بهش توجه بفرماید در توحید، که خداشناس حقیقی بشود، این است که به ربّ خاتم انبیاء، که جناب رسول الله(ص) مخاطب به این خطاب شد: ( اِنَّ اِلی ربِّکَ الرُجعی، انَّ اِلی ربِّکَ المنتهی )
به سوی رب تو، همه دارند منتهی میشن. دلشون می خواد که به این ربِّ تو برسند. یعنی به جدول وجودی تو برسند. باحقیقت تو اتحاد وجودی پیدا کنند. به هر اندازه که شخص با خاتم انبیا (ص) اتحاد پیدا کرده، به همون اندازه، ربّ مطلق شناسه.
👈ولذا فرمودند که او صاحب مقام محمودِ. و در سوره ی مبارکه ی اسراء هم به حضرتش خطاب شد: ( و مِنَ الیلِ فَتهجَّد بِهِ نافِلهً لَکَ عَسی اَن یَبعَثَکَ ربُّکَ مقاماً محموداً )
آقا جان شب که شده شما به تهجُّد برخیز، به جناب رسول الله(ص) خطاب شده، فَتَهجَّد. به تهجد برخیز، به شب زنده داری برخیز، دیگه شب زنده داری آقا، چه شب زنده داری بود، جان من؟
چی در می نوردید عوالم وجودی را؟
وچه سیر عروجی ها داشت؟
وچه مقام معراج نفس ناطقه ی انسانیِ او حاضر، و اون حقیقت خودش رو نشون می داد، که تمام مُلک و ملکوت، همه در این مقامِ تحقق عینیِ خاتم انبیاء (ص)، و تجلی او در مقام نفس ناطقه ی انسانی، در سیرِ سعودی غرق و محو و طمس شده بودند.
همه محو شده بودند.
گویا کسی نبود جز خودش با خدا.
🔸چون به خلوت، جشن سازد با خلیل
🔸پر بسوزد، در نگنجد جبرئیل
همه می خوان به اون ربِّ ختمی برسند.
👈آخه سوال می شه، فرمایشات می فرمایند که: آقا ما چه نیازی به اهل بیت داریم؟
ما چه نیازی به انسان کامل داریم؟
مگر خداوند خودِ ما را خودش خلق نکرده؟ خوب بله.
مگر ما مخلوق اوییم، با او ارتباط نداریم مگر؟ خوب بله ارتباط داریم. حالا که اینه ما خودمون موّحد می شیم. خودمون توحید پیدا می کنیم. خودمون خدا جو هستیم. حرفی نیست، حرفی نیست. و به خاطر همین مطلبه که روز قیامت، همه باید پای حساب بیان، همه.
👈چه اونایی که اولیاء الله را، انبیاء را زیارت کرده باشند، پیامشون را، کتابشون را، حقایقشون را، دیده باشند، شنیده باشند، چه کسانی که اصلاً ندیدند.
کسی بگه: آقا حالا اون فلانی که توی سیبریه، توی قطبه، مثلا یک نفر، حالا ولو یک نفر،
ولو بحث یک نفرم باشه، باید حل بشه.
که آقا ایشون اصلا نه پیغمبر دیده، نه امام دیده، نه هیچی، اخه او رو قیامت، به چی محاسبه می کنند؟
او رو به جدول وجودی خودش! او خلق شده یا از عدم به وجود آمده؟ او هیچی بود؟ خالق نداره؟ جدول وجودی او با ربّ او، با خالق او، با جاعل او ارتباط نداره؟ چرا. بر اساس همون جدول وجودیش که ربّ اوست، او را مواخذه اش می کنند.
بر اساس فطرتش او را مواخذه می کنند.
👈خوب چرا به تفکر ننشستی ببینی که من کیستم؟ این من کیستم که حتما برای پیغمبر (ص) در کعبه و خانه ی خدا به دنیا آمده، یا امیرالمومنین (ع) به دنیا آمده، برای او نیست که فقط بگه من کیستم که. برای هر موجودیست در هر نقطه ای از عالم. هر انسانی بر او لازم است که از خودش بپرسد من کیستم؟ جدول وجودی من چیه؟ من به کجا مرتبطم؟
واگر خودش را در مقام خلوت و در مقام توحد تام، بدون هیچ تعلقی مشاهده بفرماید، در همان مقام.
🔸ارتباطی بی تکیف، بی قیاس
🔸هست رب الناس را با جان ناس
👈بله باید موحد باشه، باید توحید باشه. باید خدا شناس باشه. بله، که او را به این مواخذه می کنند. پس بنابراین، این ارتباط هر شخصی با خالق او امری قطعی است.
__________________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
عرفعرفان۲2(1).mp3
621.1K
#استادصمدی_آملی
#انسان عرفانی و انسان منطقی
⌛️زمان: 2:35 دقیقه
____
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
#انسان_عرفانی_و_انسان_منطقی
👈فصل ممیِّز بین انسان منطقی با انسان عرشیِ عرفانی، از اون (و نَفختُ فیه من روحی) من بعد شروع میشه.
شما وقتی می آید در کتاب های معرفت نفس، می گید که انسان جسمانیت الحدوث است و روحانیت البقا، این تعریف ابتدائی انسان است.
حالا می آیید در آیه ی قرآن:
انا خلَقنا الانسان من نطفة
حالا این انسان رو ببینید، الان همین انسان منطقی رو می گیره هم انسان عرفانی را، منتها تا کجاش ببینید منطقیه
انا خلقنا الانسان من نطفة
سپس نطفه رو عَلَقَش می کنیم، علقه رو مضغه اش می کنیم، و مضغه را هم عِظام تبدیل می کنیم، عظام را هم گوشت می پوشانیم، و پوست رویش را می پوشانیم
فکسونا العظام لحما
لباسش را به گوشت و پوست تامین می کنیم. این جنین درست شده.
ثُمَّ انشاناه خلقاً آخر
تا اینجا که الان اومدیم که میخواهد نفخ روح بشود، حالا هنوز ثم انشاناه داره. چون لفظ انشاناه داره اون کلمه قوه و منّه ای که در عبارت ملاحظه می فرمایید از اینجای نقطه شروع میشه.
این کلمهی قوه، که میفرماد ما در او انشا میکنیم
ثم انشاناه خلقا آخر
این خلقا آخر یه لطافتی توشه. چون کلمه ی آخر است یعنی وقتی ما او را انشا کردیم به روح ربانی، که از او تعبیر میشود به روح منفوخ، یا در آیه دیگر هم داره فاذا سویته به فرشته ها فرمود:
فاذا سویته و نفخت فیه من روحی
بعضی از بزرگان اهل معرفت می گویند که نقطه ابتدایی انسان حقیقی، از این نفخت فیه من روحی به بعده. اصلاً از اون به قبل تو دایره انسان نیست.
انسان منطقی اونجا رو میگیره، اما انسان فلسفی و عرفانی از این نفخت فیه من روحی به بعده.
که این روح منفوخ یعنی نفخ شده این روح نفخ شده است که ابتدایی ترین مرتبه انسانیته
__________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
#استادصمدی_آملی
وقتی بالا بروید،
قرآن تدوینی با قرآن تکوینی با قرآن انفسی، یه حقیقت می شوند، جدا نیست.
وقتی همه رفتند بالا می شوند علم ذاتی حق، که شما می فرمایید خدا علیم است.
در آیات قران تلاوت می کنید:
اِنَّ الله علیم خبیر.
_______________________________
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
عرفعرفان۳.mp3
619K
#استادصمدی_آملی
#خداعلیم_است
⌛️زمان: 2:3۴ دقیقه
____
⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است.
🌿نجم الدین🔰🔰🔰
@samad10001
http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0