eitaa logo
شرح کتب علامه حسن زاده آملی
8.2هزار دنبال‌کننده
502 عکس
159 ویدیو
10 فایل
⭐کپی فقط با ذکر منبع جایز است🌟 🏡شرح کتب نامه ها اندیشه ها خاطرات پیام‌ها معرفی شاگردها علامه حسن زاده آملی ره تبلیغات https://eitaa.com/joinchat/3841065622Cd7e4318d12
مشاهده در ایتا
دانلود
10-vazife zan.mp3
1.46M
🔈 استاد صمدی آملی 🕰 زمان: ۳:۳۰دقیقه 📜 زن و مرد ______ 🌺کانال ریحانه بهشتی🌺 https://eitaa.com/joinchat/3273981962C171d4d16f3
⬅️موقعی که عروسی میکنند، اینها را، این تذکرات را باید مردم بدانند، این منبرها باید کلاسهای اکابر باشه به تعبیر اون بزرگوار،باید اینجا در این کلاس، حرفها میگویم آقا، برادر، سرور من، آقا جوان، شما کم‌لطفی نفرمایید. ⬅️ازدواج که کردی، یک ماشین داری، زنت را در ماشین سوار کردی، ویراژ نده، تند روی نکن. ویراژ میدهد، تند میرود، چه میکند! زن بدنش در نظام هستی خیلی ظریف آفریده شده. ⬅️چرا شرع مقدس فرمود: زن در منزل مأموریت ندارد، لباس بشوید، غذا تهیه کند، بچه داری کند، چون میداند اینها کارهای سختی است، یک زن بیچاره مگر جسم او چه اندازه طاقت دارد، خدا این همه کارها را بر دوش او تکلیف کند. ⬅️نخیر، تکلیف نکرده، نه معنایش هم این باشد که خانمها بروند خانه بنشیند کار نکند، نخیر. ⬅️اخلاق این است که با همدیگر تفاهم کنند، اما معنایش این نباشد که تکلیف روی دوش باشد، که خدا، وقتی این زن گفته بله، من با این آقا ازدواج را قبول کردم، از امروز بیاریم روی دوشش بار بگذاریم. ⬅️هی بار بگذار خب، تا هفتاد سال باید جانت به لب بیاید شبانه روز بپزی! این بار را نگذاشته، اما نگفتند نپزد، اما وظیفه تعیین نکرده، 🔰واجب هست که بپزی؛ نه. 🔰واجب هست که بشویی، نه. 🔰واجب هست که بچه داری کنی، نه ⬅️ این بار را نگذاشته وگرنه یک دختری، طفلی بخواهد ازدواج کند و بگوییم برای پنجاه سال، هفتاد سال دیگر این وظیفه توست. هر روز لحاف جمع کن، جارو بکش، فرش‌ها را به شور، بچه‌داری هم بکن. این را بکن، آن را بکن، کاش این عمر هفتاد ساله ام، هفت روز باشد و من بعد از هفت روز بمیرم این چه کاری است آخر. ⬅️ نه این جور بار روی دوشش نگذاشته، چرا؟ چون بدن زن لطیف است. ⬅️با کارهای فراوان شاقه، زن از جنبه بافت بدنی از اون لطافت زن بودن در می رود و فرمایشات پیش می‌آید. ⬅️به‌هرحال نگاه می‌فرمایید، به مسایل فقهی فقط یک وظیفه زن در مقابل مرد دارد، یک وظیفه، این است که، بجز در ایام عذر، در خدمت مردش باشد. و لذا در روایات ما آمد، زن خوب آن زن خوبی هست که یا دائماً در حال شیردهی باشد یا در حال بچه زایی. این را میگویند، زن، خب، چرا الان بیچاره دختر جوان می رود منزل شوهر، یک بچه دنیا نیاورده، دوتا بچه دنیا نیاورده نابود شده است اصلا طفلی؟ مزاج به هم خورده است، خورد شده‌ است، سزارینی است و هزار جور. ⬅️اینها برای این است که قبلیها به هم خورده است نه. مزاج به هم زده شد ، مزاج به هم زده شده .. ______________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌺کانال ریحانه بهشتی🌺 https://eitaa.com/joinchat/3273981962C171d4d16f3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13-majles-arosi.mp3
3.57M
🔈 استاد صمدی آملی 🕰 زمان: ۱۲:۱۸ دقیقه 📜 ________________________________ 🌺کانال ریحانه بهشتی🌺 https://eitaa.com/joinchat/3273981962C171d4d16f3
⏪ گاهی دیگر آدم نمی‌داند از بس که اجتماع هم الان یک کمی با ما آخوندها بدبین هم شدند، میخواهیم یقه چهار تا جوان را بگیریم یه دو تا حرف حق هم به اینها بزنیم، از روی دلسوزی هم دیگر، می‌گوییم خب تا برویم طرف این‌ها، این‌ها تا ما را ببینند مثل این‌که عزرائیل را دیده‌اند، فرار می‌کنند. ⏪گاهی می‌بینم عروس، داماد یک عده جوان بی‌توجه، جاهل، دورشان را گرفته اند، در بعضی از محلات، کوچه ها یکسری جوان‌هایی هستند که اصلاً مخصوص این لوس بازی‌ها هستند. ‌الان مثل این‌‌ که چطور در هر محله‌ای بروی، حسینیه آن‌جا می‌رویم یک عده جوان‌های آن‌جا بالاخره‌‌ میدان‌دار سینه زدن در آن‌جا هستند، هیئت آن جا هستند، بسیج آن‌جا هستند، یک تعداد اندکی هم همیشه این گوشه‌ و کنارها هستند، فقط برای لاابالی گری اند. ⏪بسیاری از خانواده‌ها را هم می گوییم این‌جوری عروسی نکنید، می‌گویند: عروسی که شروع شد اصلاً دست ما نیست، می آیند، هر جور باید بکنند، می‌کنند. ⏪یک عده هم این‌جوری هستند دیگر. مثل بعضی از خانواده‌ها فقط دلشان می‌خواهد اجتماع ساخته شود، اما بعضی از این خانواده‌ها هم که کم هستند. اصلاً یک مریضی پیدا کرده‌اند فقط بلدند به اجتماع ضربه بزنند، همین. ⏪هیچ خاصیتی برای اجتماع ندارند. اینها هم یکی از دردهای اجتماعی است، یک سری از خانواده ها، دخترش یک جور دارد پدر اجتماع را در می آورد، پسر او، پسرها را دارد اسیر میکند، پدر دارد پیرها را اسیر می‌کند، مادر دارد زن ها را گرفتار می‌کند. اصلاً یکسری خانواده ها هستند مثل این‌که شجره خبیثه اند، فقط بلدند بذر نفاق، بدبختی و بیچارگی در اجتماع بریزند. ⏪همان جوری که درازای آن خانواده‌هایی هستند که همیشه می‌خواهند به اجتماع خدمت کنند جوان‌شان، دخترشان، همسرشان، شوهرشان، این‌ها هست. ⏪می‌بینی آقا می‌خواهد برود دنبال عروس، چند تا ماشین راه می افتند، حالا ما از این‌که مزاحم اجتماع می شوند جاده و مسیر را به هم می‌زنند مردم دارند سر مسیر راه می روند ناگهان می‌بینی خیلی‌ها را هم حالا، می گوییم این این‌ها را هم از مردم اجازه بگیریم از حق گذشتند. می روند عروس طفلی را، داماد طفلی را سوار می کنند با این کار. ⏪ عروس و داماد هر دو تا می توانستند بچه‌دار بشوند اما همین امروز تا بروند این‌ها ببرند تا خانه‌شان، همین جا اینها را عقیم کردند. بریم جلوی آن‌ها را بگیریم، آقا! آقا جوان! نکن این کار را! حالا بسیار خب می‌خواهی بروی عروس بیاوری یک کمی، نمی‌گوییم که گریه کنید علم امام حسین دست بگیرید، حسین حسین کنید، عزاداری کنید. نه؛ یک کمی خنده کنید یکی دو تا بوق هم خواستید بزنید ولی نکن این کار را پدر تو داری آن جوان بیچاره را داماد بیچاره را حالا هی میره میخوره هی میخواهد بزند به این ماشین ترمز می‌زند آن داماد بیچاره همین‌جور دارد خودش را از درون می‌کشد تا این داماد را ببرند و آن عروس بیچاره را که آوردند، باز عروس آوردن به این راحتی نیست باید پل بزنند نه! پل نیست! عقیم کردن است. ⏪می‌برند آن‌جا منزل تحویل می‌دهند حالا ماهه اول، ماهه دوم، پدر خانم، مادرشوهر، همه چی شده؟ بچه‌دار چرا نمی‌شوید؟ نمی‌دانند آن روز که رفتید عروس بیچاره را آوردید عقیم کرده‌اید ،چه جوری بچه‌دار شود؟ یا این اگر می‌توانست بعد از یک ماه بچه‌دار شود با این کاری که کردید این سه چهار سال عقب افتاده طفلی. ⏪بعد هم چون اطرافیان هماهنگ نیستند همه هم داد، فریاد این دختر و پسر بیچاره هم برای این‌که آبرویشان نرود ،حالا هی برو پیش این پزشک برو آن جا حالا این قرص آن‌جا کپسول آن‌جا آن‌جا دارو آن‌جا عمل جراحی در آخر هم کارشان کشیده می شود به کاشتن نطفه. کارهای عجیب و غریبی داریم می‌کنیم نمی‌دانیم چه کار کنیم؟ این‌ها مدرسه می‌خواهد برادر این‌ها کلاس انسان‌سازی می‌خواهد ازدواج یک چیز عادی نیست، بچه‌دار شدن چیز عادی نیست، اینها برنامه می خواهد یکی از برنامه‌هایی هم که بعضی از نامه‌ها برایمان آمد، ببینید یک‌سری تأثیراتی در نظام هستی هست مثلاً در روایات ما آمده قمر در عقرب هست، سعی کنید که بچه دار نشوید. سعی کنید عقد نکنید. از قبل که می‌خواهند عقد کنن ببینن قمردرعقرب هست یا نه؟ معمولاً این تقویم‌های قدیمی می‌نویسند از این تقویم های نجومی قدیمی، الان یک جا هم چند تا از این تقویم های نجومی هم دیدم . دیدم در ورود و خروج قمر هم حل اختلاف می کنند، این هم الان یک گیری است. ⏪ این می‌گوید امروز که مثلاً دوشنبه است یا چهارشنبه هست قمر وارد برج عقرب می‌شود حالا این‌ها بحث‌های علمی دارد که شما کاری به آن‌ها نداشته باشید لفظ قمر در عقربی که از قدیم شنیده‌اید، الان داشته باشید. 🛑ادامه🔰🔰
🛑قبل⏫ 🛑ادامه🔰🔰 ⏪اون قمر در عقرب می شود، یعنی در برج عقرب می شود یا در صورت عقرب می شود، چه فرق بین برج است و بین صورت است؟ این‌ها را کار نداشته باشید. ⏪این‌ها مربوط به مسایل علمی قضیه است. قمر در عقرب، الان این لفظ است. حتی در بین قدمای ما مرسوم بود که اگر بچه ای یه کمی اعجوبه ای درمی‌آمد، شلوغ بازی هایی داشت میگفتن این بچه قمر در عقرب است، اصطلاح محلی‌های قدیمی ها هم هست این واقعیت است. ⏪حالا نمی‌گم همه جا حرفشان درست است اماحتی یک ضرب‌المثل شده‌است. این قمر در عقرب که می‌افتد کتاب‌های صور کواکب راکه ببینید یکی از صورهای فلکی، صورت عقرب است. و یکی از چیزها برج عقرب است، این ماه که در مسیر حرکتش دارد دور می‌زند، این هرچند مدت می‌رود درون عقرب قرار می‌گیرد. ورودش معلوم است خروجش هم مشخص است. بعضی موقع‌ها حالا متأسفانه اختلاف حل شده امروز بعدازظهر وارد عقرب می‌شود فردا نه پس‌فردا صبح از عقرب خارج می‌شود یکی دیگر را دیدم می‌نویسد که فردا بعدازظهر وارد عقرب می‌شود و پسین ‌فردا خارج می شود. ببینید یک اختلافات اینجوری هم باز بین مستخرجین الان افتاده که این هم خودش یک گرفتاری است. ⏪یکی از چیزهای خوشی که در روایات ما فرمودند، فرمودند: وقتی می‌رویم دخترها را با پسرها عقد می‌کنید سعی کنید قمر در عقرب نباشد، این موقع نمی دونم چه تأثیراتی در نظام هستی است! حالا معنایش این نیست که حالا اگر قمر در عقرب بود طرف از بین برود و نابود بشود بعضی ها یک ترسی به این و اون داده اند بیچاره ها دارند قالب تهی میکنند. ⏪نه این جور هم نیست، خدا ارحم الراحمین است، اگر بنا باشد تمام کارهایی که، الان این چند تا کارهایی که گفتم، همه ما کارخراب کرده داریم، اگر بنا باشه تمام اینها، باعث شود که خدا بالأخره رحمش فراوان است. اما به هر حال تأثیراتش هم هست، تأثیرات است و لذا برای بچه دار شدن، اون اموری که گفته شد، ان شاالله مراعات شود و باز هم در اون اموری که گفته شده بعضی از نکاتی هنوز هم هست، باید آنها هم یه جوری نوشته شود، ما درصدد تنظیم جزوه ای هستیم در این رابطه، این چند سال خیلی از مطالب، گوشه و کنار، جمع و جور کردیم یادداشت هایی از محضر استادمون، کتابهای ایشان، کتابهای آقایان قدما، اطبا، اینجا یادداشت کردیم منتهی هنوز وقت نشد یک سر و صورتی پیدا کند، دقیقا به صورت یک جزوه ای منظمی باشد، اما این ور، اون ور صحبتها خیلی برای عزیزان کردیم، آنها را دقت شود، اجتماع رعایت کند، گرفتاریهای اجتماع کمتر شود. ⏪جوانهای عزیز، بزرگواران، آقایان روحانیون در محلات تان هست آن‌ها تقویم دارند می‌خواهید عقد کنید به محضرشان بروید چه روزی آن‌جا معمولاً می‌نویسند این ها جزء احکام نجومی است. بعد در تقاویم نوشته شده که مثلاً فلان فلان روز، عقدنیکوست. ⏪ انتقال از منزل به منزلی خوب است. ازدواج خوب است، بچه‌دار شدن خوب است عروسی کردن خوب است. این‌ها را بروید از این‌ها بگیرید اون مواقعی هم که موقع های خوبی نیست آن‌ها را هم شناسایی کنید، این سری بعضی از تأثیرات تکوینی است از این جنبه. ⏪آن دستورات را هم عزیزانی که ضعف بنیه دارند باید لعاب برنج را قوی کنند، بیشتر تقویت کنند، سبزی تره را هم برای تقویت اعصاب در بین این سبزی‌ها هیچ سبزی الان به قوت تره در تقویت اعصاب نیست. ⏪ همین سبزی تره این دوتا، سبزی تره با لعاب برنج برای جوان‌ها به خصوص، حالا فرق نمی‌کند پیر، جوان همه بخورند، اصلاً هیچ ضرری که ندارد همه‌اش نفس است. ⏪مگر این‌که حالا یک نفری یک مریضی هایی داره مریضی هایی از قبل دارد و بخواهد یک چیزی بخورد که به ضرر او هست وقتی یک بار دو بار خورده و می‌بیند ضرر است باید سریع جلوی ضرر را بگیرد اما اگر طبایع سالم باشند ضعف داشته باشند، این‌ها ضعف را جبران می‌کند. لعاب برنج را با سبزی تره بخورد یواش‌یواش بچه‌دار می‌شوند، نطفه قوی می شود، رحم قوی می شود، زهدان قوی می شود، بعد هم ان‌شاءالله اعصاب و تقویت می شود، بنیه هم خیلی مقاوم می‌شود، به لطف خدا کم‌کم بچه‌دار می‌شوند. بی‌خود به جوان‌ها فشار نیاورید، به دست چاقوی جراحی ندهند، آقایان اطباء، هم اگر حرف من به گوش مبارک آن‌ها می‌رسد، محض رضای خدا یک سری از این مسائل را هم آن‌ها در نظر بگیرند شأنشان را اجل از این کنند که یک دختر و پسر را در وادی‌های عمل قرار بدهند و سریع دستگاه صنعت الهی را به هم بزنند که خدای‌نکرده مسئولیت دارند، در پیشگاه خدا، بالاخره باید جواب بدهند در روز قیامت، باید جواب مردم بیچاره را بدهد چه ضرورتی دارد که زود آدم تبدیل کند یک کانون گرم را به یک کانون سرد. 🛑ادامه🔰🔰
🛑قبل⏫ 🛑ادامه🔰🔰 ⏪بعد هم در آخر بیایند بگویند جواب ندیدیم چهار تا عمل کرده و هشت تا عمل کرد جواب نمی‌دهد ما زحمتمان را کشیده‌ایم شما دیگر عیبتان قابل، ترمیم نیست. ⏪ همه چیز را بهم می‌زنند بعد حالا می‌آیند پیشنهاد کاشتن و تلقیح مصنوعی و امثال این‌ها را بدهند که این‌ها به صلاح اجتماع ما نیست. آن ورزش های کذایی را هم عزیزان جوان‌ها رد کنید. ⏪ اگر هم می‌بینید یک مقداری کارگری کنید. کارگری آقا به تعبیر مازندرانی ما بروید روجایی. بروید که کمی باغ را بیل بزنید، کمی با کلنگ و این‌ها سروکار پیدا کنید ببینید چه جور بدنتان قشنگ معتدل می شود. ⏪ هرچه اضافات داری همه می رود قشنگ معتدل می‌ شوی، قدم زنی کنید، پیاده‌روی کنید، ضرورت ندارد تن به آن ورزش‌های عجیب و غریب داده شود. عروس و دامادها را با کمال وقار، باعزت، بااحترام با نهایت آرامش، این‌ها را به خانه بخت بفرستید. کارهای حرام را هم در محیط عروسی‌های تان دور کنید. بگذارید یواش‌یواش اجتماع رو به سوی سلامت برود، این وضعی که ما داریم متأسفانه وضع قانع‌کننده‌ای نیست و به شدت کدورت‌ها دارد بیشتر می شود. ⏪کانون خانواده‌ها از هم می‌ریزد به خصوص بچه‌دار نشدن ها، سزارین‌ کردنها و امثال این‌ها دارد بشدت به اجتماع ضربه می‌زند. ______________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌺کانال ریحانه بهشتی🌺 https://eitaa.com/joinchat/3273981962C171d4d16f3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13-iman-zan.mp3
3.36M
🔈 استاد صمدی آملی 🕰 زمان: ۱۲:۲۵ دقیقه 📜 ؟ ____________________________ 🌺کانال ریحانه بهشتی🌺 https://eitaa.com/joinchat/3273981962C171d4d16f3
🌹🔸 🌹🔸 ؟ ________________________ ⏪اما اصل انسان که مربوط به ارتباط با عالم غیب هست در ارتباط با عالم غیب بین زن و مرد هیچ دین خدا فرق نگذاشته، اگر دین می‌گوید زن نمی‌تواند قاضی بشود یا این‌که نمی‌تواند ریاست اجتماع را، مسئولیت‌های اجتماعی را، بعضی از امور را تقبل کند این جسارت به ساختار زن نیست برای این‌که مسئولیت‌های اجتماعی کمال آن‌چنانی نیست که اگر زن او را نگرفت از کمال بازبماند، چه‌بسا مرد بیچاره قاضی می شود در قضاوتش شبانه‌روز با اجتماع دارد سر و کله می‌زند از توجه به ملکوت عالم بازمی‌ماند اما زن قاضی نیست این اشتغال به اجتماع را ندارد شبانه‌ روز ارتباطش با ملکوت عالم بالاتره این‌جا باز درحقیقت مرد دارد ضرر می‌کند نه زن. 👈چون رابطه با غیب یک نحوه انقطاع از عالم ماده را طلب می‌کند و مرد بر اساس اشتغال به بعضی از سمت‌ها چه‌ بسا از ارتباط با غیب بی‌بهره باشد پس نه‌ تنها در مسائل فقهیه اگر در بعضی از امور که به مرد بیشتر داده شد نه به زن، این نه‌تنها بها دادن به مرد نیست و نا بها دادن به زن نیست بلکه به یک معنا بها دادن بیشتر به زن است و کم بها دادن به یک معنا به مرد هست 🔰برای این‌که مرد هم، در آوردن خرج منزل دچار جهنم اجتماع می شود که این جهنم را برای زن خدا دستور نفرموده 🔰به مسجد هم که می‌گوید برو می‌گوید همان خانه تو بهترین مسجد است به مرد می‌گوید مسجد رفتن لازم هست در بعضی از جاها شاید مسجد رفتن را واجب هم بکند دین اما وقتی به زن رسید فرمود مسجد تو خانه توست. 🔰 به مرد می‌گوید برای خرجی به اجتماع برو اما به زن فرمود بهترین شغل تو خانه‌داری است، چرا؟ برای این‌که ساختار وجودی زن در نظام هستی این است که عالم عصاری بشود براساس عصاری، عصاره‌ای از عالم به نام نطفه ای که می‌خواهد به کمالات انسانی که فوق مقام فرشتگان است راه پیدا کند این نطفه را تحویل زن می دهد برای این که مقر و محل استقرار نطفه که قرارگاه مکین نطفه رحم زن هست این رحم از بسیاری از امور محفوظ بماند بهترین شغل زن را خانه‌داری کرد. 👈برخلاف آنچه که در اجتماع امروز ما مطرح است که خیال می‌کنند 🔰 اگر زن نماینده مجلس بشود کمال دارد اگر زن رئیس جمهور بشود با کمال است 🔰اگر زن مثلاً رئیس فلان اداره بشود کمال است و حال این‌که بهترین کمال زن خانه‌داری است برای این‌که زن محل استقرار نطفه در قوس صعود هست. ⏪ اصلاً قوس صعود انسان از رحم زن آغاز می‌شود یعنی در حقیقت رحم زن محل صعود نفس ناطقه انسانی هست و برای این‌که این قرارگاه مکین به نحو احسن اداره شود از بعضی از امور اجتماعی خداوند زن را محروم کرده یعنی از این امور برکنار کرد تا به جهت ارتباط با عالم غیب به راحت زن‌ها ارتباط برقرار کنند و از آن طرف طبع زن لطیف هست وقتی به امور اجتماعی مشغول شود از بس که طبعش لطیف است لطافت طبع باعث می‌شود که نفس به هرچه که روی می‌آورند خو می‌کند گرچه تجرد نفس ناطقه انسان چه در مرد چه در زن دال بر لطافت روح هست که این لطافت روح اقتضایش این است که می‌بینیم به هر چه روی آورد خو می‌کند ⏪اما چون زن هم طبعش لطیف تر هست و هم بدنش لطیف تر هم تعلق نفس ناطقه اش به بدن لطیف هست لذا وقتی به کثرات روی بیاورد بیشتر از مرد انس می گیرد یعنی به هر چه که روی بیاورد روح زن، بدن زن بیشتر انس می‌گیرد تا روح مرد و لذا مرد شاید تعلق به اجتماع پیدا بکند براساس تعلق به اجتماع روح او با اجتماع مأنوس بشود با این نشئه کثرت خو کند. 👈اما اگر زن با اجتماع خو بگیرد با اجتماع بیشتر خو می کند لذا نفس او رنگ می‌گیرد از ارتباط با ماوراء طبیعت می‌افتد با اینکه مسجد خانه خداست و بهترین جا برای عبادت هست خداوند عنوان مسجد را در فقه توسعه داد فرمود یکی مثل همین مسجدی است که در آن نشسته ایم و امثال آن، دیگری منزلی هست که برای زن مسجد هست چرا؟ برای این‌که ارتباط زن را با اجتماع کم کند تا از عدم توجه نفس زنان به اجتماع توجه او به ملکوت عالم قوی‌تر بشود وقتی توجه به ملکوت عالم قوی‌تر شد آن مسئولیتی که برگردن زن انداخته شده است درست از عهده‌اش برمی‌آید چون مسئله حمل نطفه و وضع کودک بر عهده مرد نیست، در عالم نشان نداریم که یک مرد فرزند به دنیا بیاورد اما در نظام هستی همیشه عنوان تولد و وضع حمل فرزند بر عهده زن هست این مسئولیت سنگین که در حقیقت رحم زن کارخانه انسان‌سازی هست این کارخانه انسان‌سازی برعهده زن هست و لذا او را از ارتباط با اجتماع بی‌نیاز کرده‌اند که درساختن این بزرگ صنعت نظام هستی که انسان هست زن توجه به ملکوت عالم داشته باشد. 🛑ادامه👇
🛑قبل👆 🛑ادامه👇 ⏪تمام گرفتاری‌های مرد برای ارتباط با عالم غیب در مقام منامات صادقه، در مکاشفات چه در بیداری ها و در غیر بیداری ها در ارتباط با عالم غیب همه زیر سر این است که زن خانه‌دار نیست، به سوی اجتماع رفته، این‌ که الان به هر کسی می‌رسیم می‌گوید ما در ارتباط با عالم غیب در ماوراء طبیعت گرفتار شدیم، می‌خواهیم، دلمان می‌خواهد با غیب مرتبط باشیم، زحمت هم می‌کشیم اما نحوه ارتباط کار به دشواری کشیده شده، این زیر سر این است که زن را اجتماعی کردید. 👈چون زن محل تجلی غیب است، اگر هنگامی که نطفه را می‌پروراند که این نطفه فردا باید انسان بسازد، این انسان از عالم ماده توجه به ماوراء طبیعت بفرماید درهنگام ساختار وجودی این نطفه در رحم زن باید صاحب رحم توجه به غیب داشته باشد وگرنه مادر علت موعده است در تحقق فرزند اگرچه علت تامه نیست اما علت موعده است علت موعد و علت تامه هر وصفی هر خصوصیتی داشته باشد در معلول اثر می‌گذارد اگر در هنگام وضع حمل یا در هنگام خود انعقاد نطفه، زن توجه به ملکوت عالم نداشته باشد خودش را با مسائل اجتماعی و در امور ظاهری دنیایی مشغول کند این علت موعده در فرزند تأثیر می‌گذارد. 👈 و لذا فردا که فرزند به دنیا می‌آید او می‌خواهد ارتباط با غیب پیدا بکند دچار مشکل شود، ارتباط با نشئه طبیعت پیدا می‌کند 🔰می‌بینید همه دوست دارند اجتماعی باشند 🔰 همه دوست دارند مقام بگیرند 🔰همه دوست دارند مال جمع کنند، در جمع کردن مال همه هم موفق هستند مگر تک تک افرادی پیدا شوند که دست به دریا هم بزنند می‌بینید نه تنها تشنگی شان رفع نمی‌شود آب دریا را هم می‌خشکاند 👈اما نوعاً همه مردم مال دوستند و مال هم به دست می‌آورند، اجتماع دوستند دنبالش هم میروند، مقام می‌خواهند برایش پیدا می‌شود 🔰 اما ملکوت می خواهد به هرکسی نمی‌دهند 🔰چشم برزخی می خواهد از میلیون میلیون ها به یک‌یک داده می شود 👈چرا همه گرفتارند برای این‌که پدر و مادر در انعقاد نطفه نخواستند که او ان سوئی بشود، هر طبعی که علت موعده دارد در معلول نیز اثر می‌گذارد و لذا فرموده‌اند 🔰مسجد زن خانه زن 🔰محل عبادت زن خانه زن 🔰محل توحد زن منزل زن، که زن در منزل هم موحد می‌شود، هم متقی می شود، هم ارتباط با غیب پیدا می‌کند و هم در ارتباط با غیب راحت است، برخلاف مرد بیچاره چه بخواهد چه نخواهد مرد آدمی مشرب است حوای در منزل قعود در منزل دارد راحت است، اما آدم و مرد در منزل چه بخواهد چه نخواهد باید از بهشت بیرون برود، هیچ راهی ندارد، علت خروجش از بهشت هم جناب حواست، برای حوا باید از بهشت بیرون برود به جهنم اجتماع سفر می کند برای بدست آوردن یک لقمه روزی خدا آنگاه با طبق اخلاص به محضر حوا برگرداند. 👈ارتباط حوا با عالم غیب راحت است اما ارتباط آدم با عالم غیب مشکل است. این است که فرمودند که زن را بهترین شغل اش را خانه‌داری قرار دهید. ⏪غرض اگر در بعضی از امور اجتماعی دین آمده محدوده زن را در مورد اجتماع حصر داد این به معنای حصر زن نیست این به معنای عروج زن هست، این برای این است که زن با غیب به‌راحتی ارتباط برقرار کند، نطفه ای هم که در رحم می پروراند این نطفه بتواند در آینده با عالم غیب ارتباطش براحتی برقرار بشود. ______________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌺کانال ریحانه بهشتی🌺 https://eitaa.com/joinchat/3273981962C171d4d16f3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا