eitaa logo
شرح کتب علامه حسن زاده آملی
8.2هزار دنبال‌کننده
502 عکس
159 ویدیو
10 فایل
⭐کپی فقط با ذکر منبع جایز است🌟 🏡شرح کتب نامه ها اندیشه ها خاطرات پیام‌ها معرفی شاگردها علامه حسن زاده آملی ره تبلیغات https://eitaa.com/joinchat/3841065622Cd7e4318d12
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ سخنان مقام معظم رهبری درباره : از نظر ، علت اینکه شما نباید حجاب داشته باشید این نیست که آزاد باشید.... او چیز دیگر میخواهد، زن را برای چشم مرد، برای بهره وری نامشروع مرد میخواهد به شکل خاصی در جامعه ظاهر بشود. این بزرگترین به زن است... 🎤مقام معظم رهبری، ۱۳۸۸/۷/۲۸ ____________________ 🌺 کانال ریحانه بهشتی https://eitaa.com/joinchat/3273981962C171d4d16f3
✅ اختصاص حجاب و پوشیدگی زنان از دیدگاه شهید مطهری (ره): زیرا میل به خودنمایی مخصوص زنان است. از نظر تصاحب قلبها و دلها، مرد شکار است و زن، شکارچی. 📚 مسأله حجاب، ص ۱۸ ______________________ 🌺 کانال ریحانه بهشتی https://eitaa.com/joinchat/3273981962C171d4d16f3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(010).mp3
591.6K
🔈 🕰 زمان: ۱:۰۱ دقیقه 📜 ______________________ 🌺کانال ریحانه بهشتی🌺 https://eitaa.com/joinchat/3273981962C171d4d16f3
پدرو مادر!!! درباره فرزندانتان مراعات کنید دلتان در باره فرزندان تان بسوزد به فکر آن ها بوده باشید! بدانید که خوراک شما ! بدانید که نیات شما! بدانید که حالات شما ! در فرزندان شما اثر می گذارد ! فرزند است و میوه ی شجره ی وجود تو ! فرزند است که اورا تحویل عالَمی داده ای! ببین درباره آن ها چه می کنی؟ در فکر آن ها بوده باشی! غذای ناپاک فرزندانتان را گرفتار می کند! اعمال ناشایست آن ها را بیچاره می کند! تنها رسیدن به قوای شهوانی و حیوانی نباشد! ببینید چه ثمری را در اجتماع به یادگار می گذارید! ببینید، درخت وجود شما چگونه باید میوه دهد؟ چقدر این موضوع مهم است! ______________________ 🌺کانال ریحانه بهشتی🌺 https://eitaa.com/joinchat/3273981962C171d4d16f3
@dars_akhlaq .mp3
1.21M
🎙🌸آيت الله تهرانی (ره) موضوع: گناهی که ها را از انسان می گیرد.. ⚛ ✅ بسیار عالی حتما گوش کنید 🙏🌹 ____________________ 🌺کانال ریحانه بهشتی https://eitaa.com/joinchat/3273981962C171d4d16f3
✅ نظر علامه (ره) درباره پوشش توسط زنان ❓آیا با پوشیدن لباس های کیپ بدن به نام اسموکینگ بدون این که نازک و بدن نما باشد، اسلامی رعایت می شود؟ 🔻علامه طباطبایی: به لباس هایی که بدن را بهتر نشان دهد و مزید بر جمال باشد، ستر و پوشش نمی گویند و حجاب اسلامی نخواهد بود، بنابراین، لباس هایی که حجم و اندام بدن زن در آن نمایان باشد، از نظر شرع ساتر محسوب نمی گردد. ❓اگر زنان مواضع زینت خود را با این گونه لباس های کیپ بدن بپوشاند بر آن (لا یبدین زینتهن) صدق می کند؟ 🔻علامه طباطبایی(ره): جمال زن خودش زیباست، و تجمل او نیز لازمه ی خودش است، و (و لا یبدین) یعنی زنان باید مواضع زینت (زیبایی اندام) خود را بپوشانند و جمال خود را نشان ندهند؛ بنابراین، پوشیدن این گونه لباس های کیپ که اسکلت و بر آمدگی های بدن را از پس و پیش نشان داده، و بیشتر موجب تحریک شهوت می شود، ستر و حجاب اسلامی نیست. 📚 در محضر علامه طباطبایی(ره) ص‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭416-417‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ _____________________ 🌺کانال ریحانه بهشتی https://eitaa.com/joinchat/3273981962C171d4d16f3
✅ اثبات بیشتر بودن زن از مرد با ریاضیات 👈آیت الله سبحانی: اینکه معروف است سهمیه‌ی زن در ارث همیشه از مرد است کلام نیست. ارث زن کمتر است و گاه این دو مساوی‌اند و گاه ارث زن از مرد بیشتر می‌باشد. 1️⃣ گاه ارث زن کمتر است کما اینکه خداوند می‌فرماید: ﴿يُوصيكُمُ اللَّهُ في‌ أَوْلادِكُمْ لِلذَّكَرِ مِثْلُ‌ حَظِّ الْأُنْثَيَيْنِ﴾[2] اگر پدر انسان از دنیا رود، دختر یک سهم و پسر دو سهم ارث می برد. 2️⃣ گاه هر دو یکی است و آن، جایی است که پسر از دنیا برود و پدر و مادر او زنده باشند که هر کدام سدس (یک ششم) ارث می برند. ﴿وَ لِأَبَوَيْهِ لِكُلِّ واحِدٍ مِنْهُمَا السُّدُسُ‌ مِمَّا تَرَكَ﴾[3] 3️⃣ گاه سهم زن بیشتر است و آن جایی است که زن و شوهر و دختر داشته باشد. شوهر در این صورت یک چهارم می برد: ﴿فَإِنْ كانَ لَهُنَّ وَلَدٌ فَلَكُمُ الرُّبُعُ‌ مِمَّا تَرَكْن﴾‌[4] همچنین زن وقتی ارثیه را به ارث می برد آن را مصرف نمی‌کند و می تواند ذخیره کند ولی مرد آن را در اداره‌ی خانواده و النفقه‌های خود به مصرف می‌رساند. ✅ مرحوم علامه (ره) در در محاسبه‌ای ثابت کرده است که زن بیش از مرد می‌برد. 📚 آیت الله ، درس تفسیر، مورخه 94/04/22 ________________________ 🌺 کانال ریحانه بهشتی https://eitaa.com/joinchat/3273981962C171d4d16f3
✅ دیدگاه استاد شهید مطهری (ره) به مسأله حجاب در اسلام: 👈 ، برخلاف آنچه تصور می رود، در روح خویش از زن و از و رایگانی او متنفر است. مرد همیشه و استغناء و بی اعتنایی زن را نسبت به خود است. 📚 استاد مطهری (ره)، مسأله حجاب، ص ۶۵ ________ 🌺 کانال ریحانه بهشتی https://eitaa.com/joinchat/3273981962C171d4d16f3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قسمتاول.mp3
2.4M
🔈 استاد صمدی آملی 🕰 زمان: ۸:۰۱ دقیقه 📜 اجتماعی در امر ازدواج ______________________ 🌺کانال ریحانه بهشتی🌺 https://eitaa.com/joinchat/3273981962C171d4d16f3
اجتماعی در امر ازدواج 👈هر دو تا پس انسانند، هم زن و هم مرد. منتها به لحاظ بعضی از مسائلی که در نشئه طبیعت به وفق بافت زن، از جنبه جسمانی، از جنبه عاطفی، به وفق بافت مرد در مزاج و عاطفه اش، میبینید بعضی از مسایل را دین مقدس اسلام بین این دوتا تقسیم کرده، تقسیم کرد. 👈علم را که هیچی، هم مرد، هم زن، در تحصیل علم آزاد. 👈هر چی میخواهند عالم بشوند، بشوند. هیچ کس جلوشان را نمیگیرد، تقوا و کمالات معنوی و انسان تر شدن و معراجی شدن و به کمالات انسانی رسیدن، اینا که اصلا بین زن و مرد هیچ فرقی نیست. 👈و لذا در تمام آیات قرآن «یا ایها الذین آمنوا » داریم، نماز بخون، حج برو، زکات بده، چه و چه. 👈بعد میگوییم خوب بر زن هم نماز واجب است، حج واجب است، زکات واجب است، چه و چه. دیگر زنها نمی گویند آقایان مردها! «یا ایّها الذّین آمنوا » آمنوا، میشود جمع فعل ماضی. آمن، آمنا، آمنوا؛ جمع مذکر است، خوب پس ما زنها دیگر نماز نباید بخوانیم، چون آنجا مذکر آمده، این که نیست؛ نماز، روزه، اینا هرچه، به اصطلاح فعل مذکر یا ضمیر مذکر بیاید، برای مؤنث ها هم هست، این است که در این کمالات، هیچ با همدیگر تفاوتی ندارند فقط از جنبه مراتب یک حقیقت، در عقل اول و نفس کل، و نقس کل و عقل کل، یک تفاوتی هست. اما تفاوت دو مرتبه از یک حقیقت است، در نشئه طبیعت هم به وفق مزاج زن و مرد و حالاتشان هم، یک نحوه مثلا مسائل عالم طبیت، بین این دوتا تقسیم شد .. تقسیم کار. 👈همان که هفته قبل به عرض رساندم، شرع مقدس می آید میگوید تقسیم کار کنیم، آقای مرد، شما که رحم شما، زهدان ندارید که برا ی بچه دنیا آوردن باشد. پس این مسئولیت سنگین از روی دوش شما رفته، شما چه کار کن ؟ 👈شما هیچ روز در برو، بیابان خدا یه لقمه روزی بیاور، شما و خانمتان با همدیگر بخورید. بعد خانم هم زحمت بکشد نطفه شما را بگیرد و فرزند برای شما تحویل بدهد. که کأنه وقتی این مرد به این زن بگوید این همه برایت غذا کشیدم آوردم تو خوردی، نتیجه ات چیه؟ همین جور از خونه بابات اومدی خونه من. 👈هشتاد سال با هم هستیم، هفتادسال با هم هستیم همین فقط آمدی اینجا، من غذا جمع کنم بخوری! جسم تو سالم بماند هشتاد سال؟ خب اونجا در خانه پدرت هم همین غذا را میتوانستی بخوری، من هم حرف خونه پدر خودم، کاری به هم نداشتیم، 👈نه، این‌جا غذایت را میدهم، لباست را میدهم ظرف شستن و این کارها رو هم من ازت نمیخواهم، فقط ما نطفه تحویل میدهیم، شما هم به ما انسان تحویل بدهید. 👈این مسئولیت مال تو، تقسیم کار شده، در شرع مقدس کار بین زن و مرد تقسیم شد. 👈 علاوه بر اینکه، از اینکه، این مال تکلیف اولیه است، برای اینکه باز زن و مرد با هم دیگر، با علاقه بیشتری خدمت بکنند و نسبت به هم محبت داشته باشند، اون تکلیف اولیه را، از اینکه زن باید، به غیر از مورد عادت زنانگی اش که حرام است با مرد جمع بشود، در مطلق امور باید بله باشه. 👈فقط اونجایی که شرع به او اجازه نمیدهد دیگر آنجا دست زن نیست. 👈نه اینکه زن مخالف است! شرعا نمیتواند با مرد باشه. 👈به غیر از این در مطلق سال، باید در خدمت مرد باشد، خب، چرا؟ برای اینکه این مسئولیت را خدا بر گردن ایشان گذاشته، که باید نسل تکثیر شود. 👈از اون طرف به مرد هم فرمود تو مسؤلیتت این هست برای زن، غذا بیاوری، لباس بیاوری و سر پناه درست کنی، به اندازه شأنی که او دارد، به مطابق شأن او، حالا دیگر باید مثلا هم کفو بودن که دیگر قبلا به عرض مبارک در فصل دیگر رساندیم، اونها دیگر در جای خودش باز می آید. 👈چرا فرمودند که مثلا حالا ، نه به صورت قطعی و حتمی نه. ادامه👇👇👇👇👇