eitaa logo
نجم الدین
10.4هزار دنبال‌کننده
693 عکس
27 ویدیو
7 فایل
🌟نجم الدین نشر بیانات استاد #صمدی_آملی 🚩کانال رسمی #نمیباشد ✔️استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع کانال❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عرفعرفان۲برش۲(1).mp3
626.9K
⌛️زمان: ۲:۳۶دقیقه ____ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
👈یک عبارت هم در جلد اول مآثر آثار حضرت آقا نقل کردیم، حالا فهرست را نگاه کنید که صحف نوریه عرفانیه، جایگاهشون چیه؟ 🔸اونجا هم باز به همین عبارت شروع می‌کنند. به جانم قسم که هر کسی که فهم این کتاب‌ها را به جز سرح العیون رو در اینجا آوردند. در اونجا اون ۴، ۵، ۶ کتاب دیگر را آوردند. اسفار و فصوص و تمهید القواعد و اشارات و شفا و فتوحات و مصباح الانس، اونجا اسم اون چند تا کتاب رو آوردند. اینجا هم خودشون رو در اعداد این کتاب‌ها قرار دادند. در اونجا فرمود که اگر کسی از فهم این کتاب‌ها روزی اش نشود هیچ از تفسیر انفسی قرآن نچشیده است. با همین عبارت به جانم قسم. و می فرماید حرف ما این است هرکسی میخواد قبول بکند قبول کند، هر کسی هم نمی خواد قبول کند، نکند. 🔸 ما این و میگیم که در سیر تکاملی علمی باید طلبه ها بعد از اینکه کتاب‌های اوایل رو خوندند، مثلاً از شروع کنند بدایة الحکمه، نهایة الحکمة، شرح منظومه جناب هادی سبزواری، اشارات جناب شیخ الرئیس، بعد از اون اسفار جناب صدرالمتالهین، بعد از اسفار هم در کنار اینها می شود حکمت العشاق شیخ اشراق رو بخونند. بعد هم تمهید القواعد به عنوان اولین کتاب عرفانی و سپس شرح فصوص قیصری دومین کتاب عرفانی است. و سوم مصباح الانس است و چهارم فتوحات ابن عربی. این سلسله کتاب‌ها هم کتاب‌هایی است که کتاب‌های حکمت متعالیه عمیق و عرفان اصیل اسلامی است. 🔸 حالا نظر مبارک ایشون این است که اگر کسی این کتابها رو نفهمد و فهم این کتاب‌ها روزی او نشود، او هیچ از قرآن کریم اطلاع نداره. اصلا از قرآن چیزی عایدش نمیشه. 🔸 اینه که تسلط بر روی کتابهای عرفانی یه امری است این طوری. _________________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
جناب ابن عربی خودشون در چند جای فتوحات تصریح کرد: هر مکاشفه ای رو که از ما می بینید و هر مکاشفه ای رو که از هر عارفی می بینید، مکاشفات معیار داره ما بی معیار نیستیم. معیار ما قرآن، معیار ما اهل بیت، معیار ما پیغمبر و آل پیغمبر هست ________________________________ 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عرفعرفان۵.mp3
385.7K
⌛️زمان: ۰۱:۳۶ دقیقه ____________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
👈اگه بفرمایید عرفای قبل از اسلام چطور؟ عرفای قبل از اسلام هم برگشتشون نوعاً به حضرت و پیغمبره. 🔸تمام این سلسله ی عرفای قبل از اسلام به اونها منتهی می شه. دیگه اون شامخین، اون بزرگواران از عرفای قبل از اسلام، در یونان در ایران برگشتشون به ارسطو و افلاطون و سقراط و ابرخس و فیثاغورس و تا می رسه به هِرمِس، هرمس هم در لفظ یونان یعنی جناب حضرت سلام الله علیه. 🔸تمام آیات و حرف هاشون رو از اونجا گرفتند، تمام عرفای قبل از اسلام مهمان انبیایند. عرفای بعد از اسلام هم مهمان قرآن و پیغمبر اکرمند. هیچ حرفی به غیر از قرآن و پیغمبر اکرم ندارند. جناب ابن عربی خودشون در چند جای فتوحات تصریح کرد در فصوص الحکم آورد، فرمود ما جزوِ عرفاییم، هر مکاشفه ای رو که از ما می بینید و هر مکاشفه ای رو که از هر عارفی می بینید، مکاشفات معیار داره ما بی معیار نیستیم. معیار ما قرآنه، معیار ما اهل بیتند، معیار ما پیغمبر و آل پیغمبره. 👈شما مکاشفات ما رو با پیغمبر و آل پیغمبر بسنجید، با مکاشفات اهل بیت و قرآن بسنجید اگر تطبیق کرد بدانید مکاشفه حقه، اما اگر تطبیق نکرد، نخیر... ________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه۲1.mp3
285.5K
⌛️زمان: 1:11دقیقه ____ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
👈اگر می خواهید بروید انسان در دیدگاه عرفانی رو آمار بگیرید، باید برید نَمَط نهم اشارات را سر بزنید که، جناب شیخ الرئیس می گوید: 🔸جَلَّ جناب الحق عَن اَن یَکونَ شریعتاً لِکلِّ واردِِ اِلا واحِدٌ بعدَ واحد اَو یَطَّلِعَ علیه اِلا واحدٌ بعد واحد. که دیگه شأن خدا اَجلّ از اون است که دیگر هر کسی بخواهد در قُرُقگاه حق، و در جناب حق، در جَنب حق، در کنار حق، پیدایش بکنید. مگر اینکه تک تک افرادند. وقتی میایید به فلسفه و عرفان، می بینید به شدت انسان تقلیل پیدا کرد. افراد انسان بسیار کَمَند. فلسفه می گوید: انسان اون است. حالا ان شاالله وقتی رسیدیم. چرا در فصل سوم حضرت آقا به بعضی از تمثلات اشاره کرد؟ برای اینکه می خواد ابراز بکند که انسان حقیقی اونه. نه این انسانی که آماریست. انسان اون است که با عقلی ارتباط وجودی برقرار کند. و شبانه روز با اونها مرتبط باشه. اگر نیست، انسان نیست. ______________________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5926959593220473251.mp3
2.05M
⌛️زمان: 8:31 دقیقه ____ ⛔️ هرگونه نشر و کپی فقط با ذکر نام کانال جایز است. 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0