eitaa logo
نجم الدین
10.4هزار دنبال‌کننده
693 عکس
27 ویدیو
7 فایل
🌟نجم الدین نشر بیانات استاد #صمدی_آملی 🚩کانال رسمی #نمیباشد ✔️استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع کانال❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادصمدی-حسادت‌مانع‌رشد.mp3
1.46M
#استادصمدی‌آملی #حسادت‌مانع‌رشدوشکوفایی‌کمالات #برگرفته‌ازجلسه‌سخنرانی #‌شب‌دوازدهم‌محرم‌سال‌98 ⌛️زمان: 3:28 دقیقه 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
👈 توفیق بود که نسبت به حدیث شریف امام رضا ( خطاب به ریّان بن شبیب ) در رابطه با گریه بر امام حسین علیه الصلوة و السلام روی آوریم که یکی از اسرار این گریه این است که دوست داریم تمام قابلیتهای انسانی ما شکوفا بشود. چون بسیاری از استعدادها در اجتماع شکوفا نمی شود؛ زمینه برای شکوفایی پیش نمی آید. می بینید یکی از چیزهایی که مورد بخل و حسد و کینه واقع می شود این است که کسی کمالی داشته باشد، کمال او در بین دوستانش، اطرافیانش، محیطش اگر ظهور کند، به جای اینکه بیایند کمالات خودشان را با کمال ایشان تطبیق بدهند و از محضر استفاده کنند راه حسد را در پیش می گیرند و حسود بر اساس یک وصف غیر مناسب باعث می شود که یا کمال از محسود مسلوب می شود، یا بالاخره جلوی ارتقای وجودی محسود را می گیرند و یا اینکه مانع وصول فیض محسود به اجتماع می شوند. برای همین است که ائمه علیهم السلام محسود واقع شدند؛ مورد حسد واقع شدند. نمی توانند ببینند امام جواد، یک جوان در سن جوانی اینهمه کمالات الهیه را ظهور بدهد، نمی توانند ببینند. نمی تواند تحمل کند که امام حسین علیه الصلوة و السلام آنقدر در امت پیغمبر ظهور کمالات را اظهار کند و به وجود بیاورد. نمی توانند بعد از پیغمبر اکرم، دوست ندارند؛ خواهان نیستند؛ چون خودشان القابی برای خودشان درست کرده اند، می خواهند بر اساس القاب مردم به آنها روی بیاورند، از طرفی هم القاب صرف که نمی تواند کمال آور باشد. ✍🏼 ____________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادصمدی-لقب‌گرایی‌مانع‌رشد.mp3
1.33M
#استادصمدی‌آملی #تکیه‌برالقاب‌مانع‌رشدوشکوفایی‌کمالات #برگرفته‌ازجلسه‌سخنرانی‌شب‌دوازدهم‌محرم‌سال‌98 ⌛️زمان: 3:09 دقیقه 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
👈 القاب صرف که نمی تواند کمال آور باشد. مثل یک بچه فقیری می رود دانشگاه، می رود به مراکز علمی، تحقیقی، بهترین کمالات را بدست می آورد بعد یک بچه سرمایه داری، یک بچه ی سرداری، یک بچه ی مسؤولی، یک بچه ی شخصیتی، ایشان این کمال را بدست نمی آورد، منتها القابی برای خودش یدک می کشد؛ چون فرزند فلانی است نمی تواند بیاید؛ از آنطرف این کمال را ندارد. دلش می خواهد که اجتماع به سوی او روی بیاورند در حالیکه اجتماع خواهان کمالند و ایشان ندارد کمال را به اینها بدهد؛ باید آن فرزند فقیر بدهد؛ ولی بالاخره یا جلوی رشد آن فرزند فقیر را می گیرند یا جلوی فیض دهی او را می بندند. چون از آن ور هم نمی خواهند آن جایگاه القابی مجازی غیر واقع اجتماعی آنها هم مورد ضربه واقع بشود؛ چون اگر این بیاید ظاهر بشود دیگر جا برای آنها نمی ماند که. و لذا همیشه حسد گرفتار کننده است در اجتماع. در بین اوصاف بد، این وصف حسد باعث می شود اجتماع بی بهره می شود. کلّ ائمه محسود واقع شدند. فلانی پدرخانم جناب رسول الله است؛ فلانی زن پیغمبر است؛ فلانی داماد پیغمبر است؛ فلانی صحابه ی دست اول پیغمبر است؛ این القاب جمع شده اما از آن ور کمالی ندارد؛ علمی ندارد؛ رابطه با غیب ندارد. اجتماع هم بعد از پیغمبر یک کسی را می خواهد که ارتباط با غیب داشته باشد. علی هست. ولی خب اگر علی را بخواهند منصه ی ظهورش را فراهم کنند دیگر جا برای آنها نمی ماند که. مجبورند که بیایند علی را از میدان در بکنند، جلوی فیض اقیانوس بیکران علی به مردم را بگیرند تا بعد بگویند آقا ما صحابه ی پیغمبریم؛ ما دست اولیم. ما داخلی هستیم؛ ما دامادیم. جلوی فیض را می بندند نمی گذارند مردم بهره مند بشوند. ✍🏼 ____________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادصمدی-حضرت‌بقیة‌الله‌یارمیخواهد.mp3
3.3M
#استادصمدی‌آملی #حضرت‌بقیة‌الله‌یارمی‌خواهد #برگرفته‌ازجلسه‌سخنرانی #‌شب‌هشتم‌محرم‌سال‌98 ⌛️زمان: 7:50 دقیقه 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈 از جنبه ی و جهان تبدیل شد به یک ؛ اما در بخش اسلحه و مهمات و امور نظامی و حربی و امثال اینها، کلّ عالم تبدیل شد به یک . ده ها کلاهک هسته ای وجود دارد؛ صدها کلاهک هسته ای وجود دارد؛ اسرائیل، فقط بیش از دویست موشک با کلاهک هسته ای در انبارهایش موجود است. که هریک از اینها در یک محیطی منفجر بشود کیلومترها در کیلومترها، دهها کیلومتر و صدها کیلومتر در صدها کیلومتر را نابود می کند اصلاً. هیچ گیاهی در آنجا روییده نمی شود؛ هیچ فردی آنجا زنده نمی ماند. چند ثانیه مگر آن و آن بمباران امریکاییها واقع شد که بیش از دویست و پنجاه هزار آدم از بین رفتند؛ چند ثانیه. الآن که دیگر حرف یک کلاهک و ده تا و صدتا نیست؛ هزاران کلاهک هسته ای در جهان موجود است و حضرت بقیة الله اگر به فرض الآن قیام بفرمایند خب می خواهند « یملأ الله به قسطاً و عدلاً بعد ما مُلِئَت ظُلماً و جوراً » بعد می خواهند که کل زمین را پر از عدل و داد بفرمایند بعد از آنی که پر از ظلم و ستم و جور شده است، این همه دشمن. ببینید چه خبر است؟ ، و ، هواپیماهای مختلف با مدلهای گوناگون عجیب و غریب، و چندین هزار کیلومتر فضا را طی کن، همه مجهز به کلاهک هسته ای، چه اینکه الآن منطقه ی خود خلیج فارس ما هم بر اساس تحریک غربی ها و اروپایی ها، تمام سران عرب این منطقه و دول خلیج، که همه شان سلطنتی اند، هیچکدامشان بر اساس رأی اداره نمی شوند، همه موروثی سلطنتی شاهنشاهی اند، مثل عربستان سعودی که شاهزاده ها صف کشیده اند برای مساند حکومتی، اینها را که پولهای کلان این منطقه و ثروت عظیم خاورمیانه و منطقه ی خلیج به این عظمت اینها همه الآن دارد می رود توی امریکا و اروپا و از آنجا بصورت اسلحه و مهمات و موشک و هواپیماها و کشتی های جنگی و چه بسا هم به اینها حتی کلاهک های هسته ای هم بدهند و حرفش را هم نزنند؛ الآن منطقه تبدیل شده به یک منطقه ی باروت، کلا انگار اینکه اگر یک ثانیه، یک ساعت اگر جنگی بخواهد پیش بیاید در این منطقه تمام این کشورها به راحتی برای چند ساعت طول نمی کشد، محو می شوند. . این است که . « فیکونونَ مِن أنصاره» برای همه ی منابع نظامی دشمنان، باید از طریق همان ؛ ، برزخیات اند؛ بلکه منتها متمثل بشوند در هر جای عالم حضرت را کفایت کنند: « فیکونون من انصاره » خب اینها اگر کسی بگوید آیا اینها مگر می شود که واقع بشود؟ خب اینها چیزهایی است که در زمان رسول الله واقع شده است. همین فرشته ها آمدند به محضر آقا، عرض کردند آقا ما همان فرشته هایی هستیم که جدت رسول الله را در جنگها کمک کردیم؛ آن اجنه و افواجی از جن هم که به محضر آقا مشرف شدند آنها هم به آقا عرض کردند ما از شیعیان پدرت علی هستیم و در جنگهای جدّ بزرگوارت رسول اکرم حاضر شدیم؛ در جنگ احد، در جنگ بدر، در جنگ خندق، جنگهای دیگر؛ به محضرشان مشرف شدیم؛ « و ما رَمَیتَ إذ رمیتَ و لکنّ الله رمی» اینها همان کسانی بودند که در جنگها آقا را کمک می کردند، دشمن را به هزیمت می بردند و جناب رسول الله با کمترین افراد، با پر جمعیت ترین نیروهای دشمن می جنگید: « کَم مِن فِئَةٍ قلیلةٍ غلبَت فِئَةً کثیرةً بإذن الله » که بر علیه دشمن غلبه پیدا می کرد جناب رسول الله. آن فرشتگان « فیکونون من أنصاره » که الآن در نزد قبر حضرت ابی عبدالله اند اینها می مانند تا زمان حضرت بقیة الله و بعنوان انصار آن بزرگوار بتوانند کمک بکنند آقا را؛ یاری بدهند. خدای متعال به وسیله ی همین فرشتگان و دیگر قوای عالیه ی در نظام هستی که جزو مبادی عالیه ی عالم اند، تمام وجود مقدس حضرت بقیة الله را کفایت می کند ضمن اینکه احکام طبیعت هم در جای خودش باقی است. إن شاء الله توفیق داشته باشیم جزو سربازان آماده به رزم آن بزرگوار قرار بگیریم؛ اگر توفیق ادراک آن ظهور به ما دست داد که البته در این باب عرایض زیادی هست به جاهای دیگر موکول می کنیم. « فیکونون من أنصاره» شعارشان هم اینست: « یا لثارات الحسین » همه جا را این شعار می گیرد. ✍🏼 _____________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادصمدی-بکاءحقیقی‌طبیعی.mp3
2.74M
#استادصمدی‌آملی #بکاءحقیقی‌وطبیعی #برگرفته‌ازجلسه‌سخنرانی #‌شب‌دوازدهم‌محرم‌سال‌98 ⌛️زمان: 6:31 دقیقه 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
👈 بکائی که اینهمه برای آن ثواب نقل کرده اند، بکاء یعنی همین که به یاد آقا افتاده ای، گریه ات سرازیر شود، بطور طبیعی. چرا اجتماع به این بکاء نمی رسد؟ چرا امام رضا علیه الصلوة و السلام میگه: یابن الشبیب إن کنتَ باکیاً فابکِ للحسین علیه السلام " ؟ اگر می خواهی گریه کننده باشی برای حسین گریه کن. خب حالا یک جوانی می میرد، مادرش می خواهد گریه کننده باشد، دیگر نمی تواند در مرگ پسرش خنده کند که. لابد دلش می خواهد گریه کند دیگر. هرچه دیگرانی می خواهند جلویش را بگیرند، ایشان گریه می کند، این چه گریه ای می شود؟ گریه طبیعی. خب حالا دلش می خواهد گریه کننده باشد، امام به او می گوید: " إن کنتَ باکیاَ "، می خواهی که گریه کننده باشی، " فابکِ للحسین ". این می شود بکاء. ولذا همین که میلش به این است که بگرید، حالا برای هر امری، هر چیزی. دوستش از دنیا رفته، خبر به او رساندند، تصادف کرده، و... و... می بینی که یک مشکلی برای او پیش آمده، پدر او، برادر او، دوست او، همسایه او گریه می کند، ایشان هم ناگهان می بینی رو به سوی گریه کردن دارد می رود، امام می گوید : "إن کنت باکیا" حالا می خواهی گریه کنی؟ " فابک للحسین" می بینید ما برای این امور، گریه بر امام حسین را توجه نداریم اصلا. بله در اینجور جلسات مصیبت می خوانیم، قضایا را می گوییم، گریه می کنیم، این روضه خوانی کردن و گریه کردن هنوز ان بکاء طبیعی نیست. . و لذا در روایات داریم وقتی حضرت آدم خواست توبه بکند، که حالا تفسیر انفسی و معانی اش چه می شود؟ صورت ظاهری روایت را نقل می کنم، که به او گفته شد به این اسامی خدای متعال را قسم بده: « أللهم إنی أسئلک بحق محمد و علي و فاطمة و الحسن و الحسین و جعفر» هفت تا اسم را ایشان برده از این اسامی اهل بیت، بدون تکراری. بعد وقتی رسید به اسم حسین دید گلو گیر کرده. خفه شدم. تا می خواهد بگوید حسین، نمی آید. این را می گویند بکاء. یعنی تا به یاد می افتد، بشکند. نه اینکه آنقدر مصیبت خوانده شود، آنقدر تشبیهات بشود، هی اینجور، خیمه آتش زدند، هی پهلو شکستن، بعد کمی گریه کنیم. همین که مصیبت قطع شد، گریه هم قطع می شود. معلوم می شود این بکاء طبیعی نیست. و لذا به تعبیر شاعر، خوب تعبیر کرده است، آفرین، می گوید که: اگر حاجی در هنگام رمی جمرات، در تنها جایی که پیش می آید، می بیند مردم همه دارند سنگ می اندازند، معمولا در جمرات است دیگر، در جای دیگر که پیش نمی آید، می گوید حاجی در هنگام رمی جمرات اگر در همان لحظه یاد این بیفتد که اوه در شام کاری شد که مردها، زنها، همه، بچه ها، کودکان، همه داشتند اهل بیت را سنگ می زدند. این لحظه به یادش بیفتد، نمی تواند خودش را کنترل کند. بکاء ادامه🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
حضرت زکریا به وی گفته شد: « بارالها فرزند می خواهم. یا کهیعص، یا حمعسق، لا حول و لا قوة إلا بالله، یا کهیعص. بعد، بارالها این کهیعص چیست؟ این کنایات چیست؟» اصطلاح ادبیات عرب اینها را می گوید کنایه. « این کنایات چیست؟ » به او گفته بودند حالا تو اینها را بگو بچه دار می شوی. رفت که بگوید کهیعص به مثلاً ی که رسیده، مراد از ی، حسین است، دید گلو گیر کرده. کاف را گفته، هاء را گفته، کاف، ها، یا را که می خواهد بگوید، گلو گیر کرده. ای خدا چرا اینجوری شدم؟ سه شبانه روز در را بست، فقط ضجه زد حضرت زکریا. بارالها چرا من اینجوری شدم؟ چرا به این وضع در آمدم؟ فرمودند صاحب این نام را در کربلا می کشند. مظلوم وار. این می شود بکاء. و لذا در احادیث مربوط به بکاء که چهل حدیث محدث قمی آورده، بسیاری از این لطائف و اسرار را در آن القا کرده. ما باید در مقام گریه بر امام حسین به این نقطه برسیم. فرزند ندارم. اگر به تو یک حالی بتواند دست بدهد، گریه کننده باشی و در آن حال گریه کنندگی، بطور طبیعی، یک دفعه ببینی دلت می خواهد گریه کنی: آقا، نمی دانم چی هست، نمی دانم چرا گریه ام می آید؟ چون از این حالات پیش می آید برای کسانی که اهل ولایت اند، این حالات پیش می آید. ✍🏼 ____________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-مسجدقاسم بن الحسن تهران-شب22.mp3
14.81M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98 _ مسجد جامع قاسم ابن الحسن(ع )تهران ✅دهه سوم جلسه اول 🔸 30شهریور 98 ⌛️زمان: 61:41 دقیقه 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
استادصمدی-مسجدقاسم بن الحسن تهران-شب23.mp3
14.71M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98 _ مسجد جامع قاسم ابن الحسن(ع )تهران ✅دهه سوم جلسه دوم 🔸 31شهریور 98 ⌛️زمان: 61:15دقیقه 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
شب 24 محرم 98-استاد صمدی آملی .mp3
15.46M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98 _ مسجد جامع قاسم ابن الحسن(ع )تهران ✅دهه سوم جلسه سوم 🔸 1مهر 98 ⌛️زمان: 64:23 دقیقه 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
شب_25_محرم_98_استاد_صمدی_آملی.mp3
11.55M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی محرم 98 _ مسجد جامع قاسم ابن الحسن(ع )تهران ✅دهه سوم جلسه چهارم 🔸 2مهر 98 ⌛️زمان: 48:07 دقیقه 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
🔸 #حقیقت_ظهور 🔸 #استادصمدی_آملی 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادصمدی-یالثارات‌الحسین‌ملائکه.mp3
1.01M
#استادصمدی‌آملی #شعاریالثارات‌الحسین‌ملائکه‌درجهت‌ظهور #برگرفته‌ازجلسه‌سخنرانی #‌شب‌هشتم‌محرم‌سال‌98 ⌛️زمان: 2:23 دقیقه 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
👈 این ملائکه در کربلا می مانند، در نزد قبر آقا مشرف اند، آنقدر می مانند تا حضرت قائم قیام کند؛ « حتّی یقومَ القائم فیکونون من أنصاره » اینها از انصارشان باشند. « و لهم شعارٌ لثارات الحسین» اینها یک شعاری هم دارند؛ شعارشان « یا لثارات الحسین » است. این شعار ملائکه است به محض اینکه آمده اند در کربلا و آقا را شهید یافته اند، « یا لثارات الحسین » شد شعار اینها. خود این شعار « یا لثارات الحسین» که بعدها شعار قیام مختار هم « یا لثارات الحسین » بود؛ شعار سلیمان صرد خزاعی هم که بی خردی کرد و کج فهمی کرد و به وقتش میدان را پر نکرد، به کمک آقا نیامد، مسل را از دست داد متاسفانه ، اما به هر حال از روز عاشورا یاد گرفته بودند دیگر: « یا لثارات الحسین » را. این ملائکه هم شعاری دارند: « یا لثارات الحسین» آنقدر می مانند با این شعار، که وقتی حضرت بقیة الله قیام می فماید و ظهور می کند، بعد از قیام حضرت، یک درگیری سنگینی از متن روایات روشن می شود که دشمن ها و مخالفین با آقا دارند، و لذا آقا نیاز دارد در این میادین جنگ، در مقابل دشمن به وفق آن روز، حالا هر روزی که ظرف ظهور آقاست؛ اگر الآن ظرف ظهور آقا باشد، خب الآن می بینید که واقعاً جهان تبدیل شد به یک انبار باروت. ✍🏼 __________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استادصمدی-آثارحسادت‌حسودان.mp3
2.44M
#استادصمدی‌آملی #آثارحسادت‌حسودان #برگرفته‌ازجلسه‌سخنرانی #‌شب‌‌دوازدهم‌محرم‌سال‌98 ⌛️زمان: 5:48 دقیقه 🌿نجم الدین🔰🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0
👈 یکی از بطون معانی ظهور حضرت بقیة الله و انتظار قیام این است که ما منتظریم تا در درون اجتماع یک ظرفیتی پدید بیاید، یک قابلیتی، یک حوصله ای پیدا بشود که بر اساس این ظرفیت آنهایی که واقعا می توانند اجتماع از آنها بهره ببرند آنها ظهور کنند، آنهایی که قابلیت ظهور در اجتماع ندارند، ظاهر نشوند که وقت بگیرند. چون همیشه این طیف دارد اجتماع را بیچاره می کند. همیشه مردم اسیر و گرفتار این طیفهای القابی سلطنت طلب اند، مقام طلب اند، می خواهند اذهان را اینها پر کنند؛ ولذا وقت گیری ها می شود. ما به حضرت بقیة الله در مثل زیارت روز جمعه ی آقا می گوییم که: « أنتظروا ظهورک و ظهور الحقّ علی یدیک» ما منتظریم که جنابعالی ظاهر بشوی تا حق به دست تو ظاهر بشود. چه اینکه در دعای افتتاح در هر شب ماه رمضان می خواهیم: « إنّا نشکو إلیک فقدَ نبیّنا » بعد می گوییم: « أللّهمّ أظهر به دینک و سنّة نبیّک » بارالها به واسطه ی این آقا، حضرت مهدی آل محمد صلّی الله علیه و آله و سلّم، به واسطه ی ایشان دینت را اظهار کن. أظهِر به دینک و سنّة نبیّک ، سنت پیغمبرت را آشکار کن، بطوری سنت پیغمبرت آشکار بشود که : « لا یستخفي بشیءٍ، یک چیزکی حتی از سنت و از قرآن و دین پیغمبر دیگر مخفی نماند؛ همه چیز آشکار بشود. الآن آقا انقدر مخفی است. نه پیغمبر می توانست آنطوری که دلش می خواست با پیامبر برخورد بکند، چون می دانست حسد حسودان عجیب گل می کند. نه امیرالمؤمنین توانستند با فرزندانشان آنجوری که شخصیتشان بود در اجتماع برخورد بکنند چون می دانستند حسد حسودان گل می کند؛ حسود دوست ندارد یک جوان شما درس خوانها، دوست ندارند دیگران که ایشان این درس خواندنش را ادامه بدهد. بالاخره آخر یا با قوه ی خیالشان، یا با چشمشان یا با تصوراتشان آخر او را تیر می زنند، از کار می اندازند؛ نمی توانند. یک دختر زیبا شده؛ خدای متعال او را در بین دختران دیگر از یک جمالی برخوردار کرده، مگر طفلی می تواند این را به مقصد برساند؟ خلاصه یا قبل از شوهر کردن از دستش می گیرند؛ یک جوری؛ یا بعد از اینکه شوهر کرده تیرش می زنند محسود واقع می شود. ما در اصول کافی بابی داریم در کتاب « الحجة» باب « أنّهم محسودون ». این است که ائمه علیهم السلام همه محسود واقع شدند؛ منتها ماها محسود واقع بشویم باعث می شود اگر جمالی دارد از تو گرفته می شود؛ اگر فرزند درس خوانی داری ناگهان می بینی ذوق بی درسی اش گل کرده؛ او به این خوبی داشت پیش می رفت چی شد الآن یکدفعه همه چیزش متوقف شد؟ معلوم است تیرش زدند؛ مجروح شده بیچاره. اگر یک دختر زیبایی دارد، بالاخره کاری می کنند زیبایی را از دستش می گیرند. اگر سر براه است بالاخره او را بسوی بیراهی ها می برند. یک کمی زندگی طرف بد نیست؛ نه اینکه از راه حرام بدست بیاورد، نه؛ حلال است. اما خداوند یک برکتی به زندگی اش داده، روبراه است؛ مگر آخر می گذارند او به مقصد برسد؟ آخر یکجوری جلو اش را می بندند. بالاخره یا به فقرش می کشند یا... اگر بازار بیاید دارد کسب حلال می کند؛ خوب دارد بازار را پیش می برد، خلاصه جمع می شوند به هر صورتی هست نمی گذارند. اینها می بینید آقا از بس که نفوس آلوده است؛ از بس که افراد متصف به صفات خبیثه اند؛ از بس که در آنها وصف حسد گل می کند؛ نمی تواند ببیند شخصیت را؛ نمی تواند ببیند کمال را؛ نمی تواند ببیند پیشرفت را. بالاخره جلو اش را می گیرند. ✍🏼 __________________ ⛔️ هرگونه نشر و کپی بدون ذکر نام کانال جایز نمی باشد. ◀️کانال نجم الدین🔰🔰 @samad10001 http://eitaa.com/joinchat/616366083Cbe84eb6ec0