5.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۲۱
↩️ شامل آیات ۲۳ تا ۳۰ سوره مبارکه #احزاب
🔻 پیامبر اعظم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«مَن اَرادَ عِلمَ الاَوَّلینَ وَالآخَرینَ، فَلیُثَوِّرِ القُرآنَ»؛
هرکه علم اولین و آخرین را می خواهد، باید آن را در قرآن بجوید.
📚 (کنزلالعمال، ج۱، ص۵۴۸)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_احزاب
◦◦◉✿ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین ✿◉◦◦
┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام |
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
✍️ #فرزانگان_قفقاز - [۱۵۳] - بخش پنجم
⬇️ جلال لنکرانی (۱۳۰۲ - ۱۳۸۰ ق)
خبرهای ناگوار پیدرپی و طول فراق همه را گریان و محزون نمود بهویژه پدرم که از مرگ فرزندانش مینالید. آن شب پدرم تا صبح ما را دور خود جمع کرد و روضهای مفصل خواند و خانه ما در غرقاب اشک و آه و اندوه گذشت.
شیخ جلال چند ماه در کنار خانواده بهسر برد اما این آرامش تلخ چندان به طول نینجامید و حکومت الحادی کمونیست شیخ را با خانوادهاش به شهر چو از توابع منطقه جانبول قزاقستان تبعید کرد. علم و متانت و ایمان و پاکی شیخ در آن منطقه احترام و عظمت فراوانی برای ایشان به ارمغان آورد. بهرغم تحمل مصائب و آزار و اذیت فراوان، او همچنان با شجاعت به تبلیغ معارف دینی و احکام اسلامی و انجام امورات شرعی و دینی مردم قیام نمود. نفوذ معنوی شیخ تا آنجا پیش رفت که حلوفصل دعاوی و خصومات و حتی مشکلات خانوادگی افراد در حضور ایشان مطرح میگردید. دوران ده ساله تبعید ایشان طی شد و ایشان در سال ۱۳۶۷ق (۱۹۴۸م) به همراه خانواده به زادگاهش روستای کلاتان بازگشت. پس از چندی مردم قصبه بوزونا از توابع شهر باکو که به دینداری شهرت دارند پنهانی از ایشان برای فعالیتهای دینی در محل دعوت کردند و شیخ که اوضاع منطقه خود را به جهت حساسیتها و نظارتهایی که اعمال میشد تا جایی که شخصی به نام فائق را به جاسوسی وی گمارده بودند، نامناسب میدید دعوت مردم بوزونا را پذیرفت و به آنجا رفت و دو سال در آنجا به فعالیتهای دینی پرداخت.
مأموران دولتی از اقدامات و فعالیتهای وی آگاه شده و مترصد فرصتی میمانند تا ضربهای به او وارد کنند و او را از فعالیتهای خود باز دارند. روزی شیخ در مجلسی بنا به درخواست مردم از حرمت و عقوبت شرابخواری سخنرانی میکرد. طی توطئه از پیش برنامهریزی شده عدهای از جوانان و افراد لاابالی را تحریک میکنند که به ایشان هتك حرمت کنند و در شب همان روز آن افراد به خانه شیخ هجوم آورده و به قصد کشتنش تلاش میکنند وارد خانه شوند ولی از آنجایی که خانه ایشان دارای حفاظ آهنی بود موفق به ورود به خانه نمیشوند اما تمام شیشهها و آنچه در دسترسشان بوده شکسته و تخریب میکنند. فردای آن روز شیخ جلال با خانواده خود آماده شد و قصد خروج از روستای مذکور کرد ریشسفیدان و عده کثیری از مردم با اصرار تمام مانع از رفتن ایشان میشوند ولی شیخ با توجه به اینکه یکی از روحانیون را چندی قبل از ورود شیخ به آنجا با همین بهانه به قتل رسانده بودند به آنان میگوید:
من احساس خطر جدی برای خود و خانوادهام میکنم لذا بیش از این جایز نیست در اینجا بمانم.
ادامه دارد...
📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۵۶-۱۵۷.
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
9.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نگاهی_به_سیمای_حقیقی_تاریخ_آذربایجان
🔻 نگاهی به جریانات و مسائل پشتپرده در تاریخ جمهوری آذربایجان - بخش ۶
🚨 خانات گنجه و زبان فارسی
🎙 شیخ رضا علیاف
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
📝 روایت انقباض -۲
✍️ #مهدی_جمشیدی
1️⃣. شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک موقعیّت ساختاری و رسمی است که حیات و کنشگریاش، وابسته به نیروهایی است که در درون آن جای میگیرند. این بستر ساختاری، بهخودیخود و بهطور مستقل، پیشبرنده نیست و نمیتواند ملتزم به غایتی باشد که انقلاب برای آن در نظر گرفته است. همهچیز، مشروط و مقیّد به نیروهای درونی است و اینان هستند که میتوانند ظهورات و تجلّیّاتی در قامت و قوارۀ این شورا داشته باشد و یا آن را به زائدۀ دیوانی و اداری، تقلیل بدهند. آنچه که در دهههای گذشته رخ داده، این است که عاملیّتهای انسانیِ شورا، یا فهمی از افق تاریخیِ انقلاب نداشتهاند و بسیار سطحی و کممایه بودهاند؛ یا آنچنان که اقتضای فرهنگ است، وضع مصلحانه و اجتماعی نداشته و با عینیّتهای فرهنگی، بیگانه بوده و در وجه فکری و نظری، محدود و منحصر شدهاند. این ترکیب و چیدمان، هیچگاه نتوانسته «فاعلیّتهای خلاّقانه» و «کنشهای تمدّنی» داشته باشد و همچون یک «جمع پیشران»، عمل کند و پیرامون خویش، «اجماع نخبگانی» پدید آورد. همواره به آن به چشم یک مجموعۀ صوری و تقنینی و درگیر جزئیّات نگاه شده که بهشدّت، متأثّر از دولتهاست و از خود، اراده و تصمیمی ندارد. این نگاه، با واقعیّت وجودیِ شورا، تناسب و تطابق داشته و حاصل بدبینی نبوده است. در هیچیک از معضلهها و گرههای فرهنگی، این شورا نتوانسته در مقام تشخیص و گرهگشایی، مقدّم و جلودار باشد و اصحاب فکر و معرفت را در پی خویش به حرکت درآورد و بسیج نخبگانی پدید بیاورد. این نیروها، اغلب فاقدِ مرجعیّت فرهنگی و معرفتی بودهاند و جبهه و جریانی را نمایندگی نمیکردهاند، بلکه بیشتر، عنوانها و منزلتهای سازمانی، سببساز انتخابشان بودهاند. در واقع، این جمع نتوانسته خود را بهعنوان برآیند و برآمدِ نیروهای تاریخی در عرصۀ عمومی، تصویر کند.
2️⃣. این جمع، حتی در درون خودش نیز یک «جبهه» و «جریان» نیست، بلکه تکههای بریده از یکدیگر هستند که بنا به ضرورت این ساختار، در کنار یکدیگر نشانده شدهاند و هماندیشیها و هماهنگیشان، بیش از همین نشستهای رسمی نیست. این امر به آن معنی است که ما با یک اجتماعِ معنادار و هویّتمند روبرو نیستیم که چیزی از قبیل خطهای منقطع، آنها را به یکدیگر پیوند داده باشد. ماهیّت تکهتکۀ این شورا، مانع تحرّکات جمعی و یکدست آن میشود و آن را از حالت چریکی و فعّال و اثرگذار، دور میکند. بهبیاندیگر، با یک قرارگاه روبرو نیستیم که خود را در معرکۀ جنگ بداند و بخواهد در قالب یک طرح مشترک، وارد میدان بشود و نیروها را بسیج کند. آدمهای نچسب و ناهمخوان، در یک جمع قرار گرفتهاند تا بر اساس «توافقات حداقلی» و «اشتراکات مرزی»، احکامی را صادر کنند، درحالیکه تعارفات و ملاحظات، موجب میشود که نزاعها و اختلافها پنهان نگاه داشتهشده، آشکار نشوند، اما اگر چنین نبود، تنشها و تضادهای بنیادی، عیان میشدند. فقر همدلی و هممعنایی، شورا را قطعهقطعه کرده و کارکردهای تاریخیاش را به فراموشی سپرده است. این هویّت «چندتکه» و «بههمسنجاقشده»، حرکت و خیزش و حرارت و جنبش نمیآفریند.
3️⃣. هر که عالم و محقّق و مدرّس و صاحبکرسی و نظریهپرداز و متفکّر و فاضل و فرهیخته و نخبه باشد، قادر نیست تنها با تکیه بر این خصوصیّت، گرهگشا باشد. اوضاع و احوال فرهنگ، تابع کسانی با این اوصاف نیست که حضورشان در آنجا، علاج دردهای فرهنگی باشد. فرهنگ، محتاج ترکیب «متفکّر» و «مصلح» است و نه متفکّر بهتنهایی. مطهری در آثار خویش، بهدرستی میان این دو، تمایز نهاد و نشان داد که وضع اجتماعی و تاریخی، وابسته به اصحاب تفکّر نیست و فقط آن دسته از متفکّرانی که میداننشین و عینیّتگرا هستند و بدین سبب، مصلح خوانده میشوند، توان تحوّل بیرونی را دارند. این ترکیب، همان است که در شخص امام خمینی، تحقّق یافت؛ همچنان که خودِ مطهری، مصداق این سخن است. ازاینرو، رهبر معظم انقلاب اصرار داشتند که باید افزون بر «مطهریِ قم»، «مطهری ِتهران» نیز بود. بعضی در حوزه و دانشگاه، ساکن هستند و از عینیّت سیاسی و اجتماعی، گریزان. تدریس میکنند و مینویسند، اما نه در نسبتِ با وضع تاریخی و اجتماعی. دغدغههای انتزاعی دارند و در پی مراتب و درجات علمی هستند؛ بیآنکه علم و فضلشان، نسبتی با جامعه داشته باشد. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان با حوزویان، به همین آسیب اشاره کرده و از «علم» و «تبلیغ» گفتند و نشان دادند که در دورۀ کنونی، علم بر تبلیغ، ترجیح یافته و جامعه به فراموشی سپرده شده است. ازاینرو، روحانیّت دچار افول مرجعیّت اجتماعی و عینی شده است.
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نگاهی_به_سیمای_حقیقی_تاریخ_آذربایجان
🔻 نگاهی به جریانات و مسائل پشتپرده در تاریخ جمهوری آذربایجان - بخش ۷
🚨 به نظر شما در این فیلم منظور از جمله «بعد از حیدر علیاف به قدرت رسیدن شرکای قمار ما در آذربایجان» کیست؟
◦◦◉✿ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین ✿◉◦◦
┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام |
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 رزمایش مشترک نیروی ویژه نیروی زمینی سپاه و نیروی مخصوص ارتش جمهوری آذربایجان تحت عنوان «رزمایش مشترک ارس» در منطقه عمومی شهرستان مرزی اصلاندوز استان اردبیل امروز آغاز شد.
🔻 هدف از اجرای این رزمایش ۴ روزه تحکیم روابط دوجانبه، همکاری مشترک در مبارزه با گروههای سازمان یافته مسلح غیرقانونی، امنیت مرزهای مشترک، افزایش قابلیتهای نظامی و گسترش همکاریهای دفاعی در سطوح تاکتیکی و عملیاتی بر اساس توافقات صورت گرفته در راستای پیشبرد منافع مشترک دو کشور عنوان شده است.
▪️ صبح امروز هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از طریق پایانه مرزی بیلهسوار استان اردبیل با استقبال فرمانده سپاه استان اردبیل و فرماندهان شرکتکننده در این رزمایش مورد استقبال قرار گرفتند.
▪️ همچنین هیأت عالیرتبه نظامی کشور آذربایجان با حضور در منطقه رزمایش آمادگی لازم را برای رزمایشهای مشترک در مقابل هرگونه تهدیدات مرزی اعلام کرد.
✍️ امیدوراریم نیروهای ما ضمن حفظ هوشیاریهای لازم به دستاوردهای لازم و مدنظر خود برسند...
(هوشیاری از این جهت که منطقه تحت نظارت کامل رژیم صهیونیستی است و این را باید بدانیم و آگاهانه در میادین قدم بگذاریم...)
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
14.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 اسرائیل دو پایگاه در جنوب آذربایجان و یک پایگاه در گرجستان دارد.
◀️ عثمان پاموک اوغلو، ژنرال بازنشسته نیروهای مسلح ترکیه این موضوع را در یک برنامۀ تلویزیونی عنوان کرد:
🔴 بر اساس اظهارات وی، دو پایگاه نظامی رژیم منحوس و موقت صهیونیستی، در جنوب جمهوری آذربایجان و بهعبارت دیگر در مرز ایران قرار دارد.
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✊ حکم اعدام نتانیاهو و سران رژیم صهیونی باید صادر شود
✏️ رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار بسیجیان: این کاری که رژیم صهیونی در غزه و لبنان کرده، پیروزی نیست، جنایت جنگی است. حالا حکم بازداشت اینها را صادر کردهاند؛ این کافی نیست! #حکم_اعدام_نتانیاهو و سران جنایتکار این رژیم باید صادر شود. ۱۴۰۳/۹/۵
📥 نسخه قابل چاپ
💻 Farsi.Khamenei.ir
📷 نتانیاهو و حزبالله لبنان
🎨 اثر هنرمند یمنی: #کمال_شرف
🕯 #هنر_مقاومت
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷